Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Porada aktualna na dzień 24-11-2024
Porada aktualna na dzień 24-11-2024
Data publikacji: 2021-04-07

Czy można anulować fakturę zwróconą przez kontrahenta i skorygować należny VAT

PROBLEM

Spółka (podatnik VAT czynny) wystawia na rzecz kontrahentów faktury w formie tradycyjnej (papierowej). W toku jej działalności zdarza się, że kontrahent zwraca przesłaną mu fakturę bez jej zaksięgowania. Dotyczy to przypadków, gdy wystawiona omyłkowo faktura dotyczy transakcji, która w rzeczywistości nie miała miejsca (np. towary nie zostały dostarczone/usługa nie została wykonana/zaliczka nie została otrzymana). Czasami zwracane faktury są opatrzone adnotacją wskazującą, że przed zwróceniem ich spółce znajdowały się w posiadaniu kontrahenta (np. w postaci tzw. prezentaty z datą otrzymania przez niego faktury). Po otrzymaniu egzemplarza faktury odesłanej przez kontrahenta spółka posiada oba jej egzemplarze.

Czy spółka jest uprawniona do anulowania faktur, które nie zostały zaksięgowane przez kontrahentów i zostały jej zwrócone? Czy ma prawo do korekty VAT należnego, gdy faktury zostały anulowane po ich wykazaniu w pliku JPK_V7M? W jakim okresie rozliczeniowym trzeba dokonać takiej korekty?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00