play_circle_outline
PPK w sektorze publicznym
Od 1 stycznia 2021 r. jednostki sektora finansów publicznych muszą wdrożyć przepisy o pracowniczych planach kapitałowych (PPK). W związku z tym powinny wybrać instytucję finansową, zawrzeć umowę o zarządzanie PPK oraz umowę o prowadzenie PPK (najpóźniej do 10 kwietnia 2021 r.). Następnie powinno nastąpić pierwsze naliczenie i potrącenie wpłaty do PPK z wynagrodzenia uczestnika PPK oraz odprowadzenie wpłaty do instytucji finansowej.
Program webinarium:
1.Terminarz tworzenia PPK przez jednostkę sektora finansów publicznych
2. Procedura tworzenia PPK – czy można nie tworzyć PPK
3. Wybór usługodawcy PPK a PZP – czy przy wyborze PPK należy stosować postanowienia ustawy Prawo zamówień publicznych?
4. Kryteria wyboru instytucji finansowej zarządzającej PPK
5. Osoby zatrudnione (kto spełnia definicję) – podstawa zatrudnienia
6. Rezygnacja z wpłat do PPK – indywidualne wystąpienie z PPK
7. Akumulacja środków w PPK – wysokość zasileń
8. Odpowiedzialność za naruszanie przepisów o PPK – komu i jakie kary grożą za nieutworzenie PPK
9. Odpowiedzi na pytania uczestników webinarium
Program webinarium:
1.Terminarz tworzenia PPK przez jednostkę sektora finansów publicznych
2. Procedura tworzenia PPK – czy można nie tworzyć PPK
3. Wybór usługodawcy PPK a PZP – czy przy wyborze PPK należy stosować postanowienia ustawy Prawo zamówień publicznych?
4. Kryteria wyboru instytucji finansowej zarządzającej PPK
5. Osoby zatrudnione (kto spełnia definicję) – podstawa zatrudnienia
6. Rezygnacja z wpłat do PPK – indywidualne wystąpienie z PPK
7. Akumulacja środków w PPK – wysokość zasileń
8. Odpowiedzialność za naruszanie przepisów o PPK – komu i jakie kary grożą za nieutworzenie PPK
9. Odpowiedzi na pytania uczestników webinarium