Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2020-10-14

Delegowanie pracowników w ramach świadczenia usług po zmianach przepisów – odpowiedzi na 4 pytania z praktyki

Konieczność zapewnienia pracownikowi minimalnych warunków zatrudnienia obowiązujących w kraju oddelegowania powinna trwać przez 12 miesięcy delegowania. Okres ten może zostać przedłużony maksymalnie do 18 miesięcy. Po tym czasie pracodawca będzie musiał zapewnić pracownikowi szerszy zakres warunków zatrudnienia (oprócz warunków minimalnych również warunki nie mniej korzystne niż wynikające z ustawy i rozporządzeń oraz innych przepisów regulujących prawa i obowiązki pracowników w kraju oddelegowania). To najważniejsze rozwiązanie wprowadzone w zakresie zmian w delegowaniu pracowników w ostatnim czasie.   

Po niedawnych zmianach przepisów unijnych w zakresie delegowania pracowników (dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/957 z 28 czerwca 2018 r. zmieniająca dyrektywę 96/71/WE dotyczącą delegowania pracowników w ramach świadczenia usług), a w ich konsekwencji także zmianie od 4 września 2020 r. przepisów krajowych (ustawa z 24 lipca 2020 r. o zmianie ustawy o delegowaniu pracowników w ramach świadczenia usług oraz niektórych innych ustaw), pojawiło się wiele nowych wątpliwości dotyczących praktycznego stosowania tych regulacji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00