Artykuł
Umowa o podnoszenie kwalifikacji zawodowych – jak ją prawidłowo sporządzić
Umowa o podnoszenie kwalifikacji zawodowych jest zawierana w sytuacji, gdy pracodawca inicjuje lub wyraża zgodę na dokształcanie pracownika. W umowie tej strony stosunku pracy ustalają zakres podnoszenia kwalifikacji zawodowych, czas zwolnienia z pracy konieczny do uczestnictwa w zajęciach, wymiar i sposób wykorzystania urlopu szkoleniowego, a także zasady finansowania nauki.
Kodeks pracy nakłada na strony stosunku pracy obowiązek zawarcia umowy o podnoszenie kwalifikacji zawodowych. Powinna mieć ona formę pisemną. Jednak gdy pracodawca nie planuje zobowiązywać pracownika do kontynuowania zatrudnienia po ukończeniu szkolenia, przepisy pozwalają zrezygnować z zawarcia umowy (art. 1034 § 3 Kodeksu pracy).
Umowa o podnoszenie kwalifikacji zawodowych powinna określać prawa i obowiązki stron związane z dokształcaniem. Nie może zawierać postanowień mniej korzystnych dla pracownika od tych, które zostały określone w Kodeksie pracy. Natomiast nie ma przeszkód, aby w umowie zawrzeć korzystniejsze dla pracownika rozwiązania (art. 103 § 2 Kodeksu pracy).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right