Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2020-04-22

Jak zmieniły się zasady doręczania pism urzędowych i sądowych w okresie epidemii koronawirusa

Na okres stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii została zawieszona zasada, że nieodebrane pismo z urzędu, gdy podatnik został o tym dwukrotnie powiadomiony (awizo), uznaje się za doręczone. Wyjątek dotyczy m.in. pism wysyłanych w związku z kontrolą podatkową, kontrolą celno-skarbową oraz postępowaniami podatkowymi, jeżeli prowadzone są w związku z podejrzeniem popełnienia przestępstwa lub przestępstwa skarbowego.

Ordynacja podatkowa przewiduje tzw. fikcję doręczeń. Oznacza to, że w razie niemożności doręczenia pisma podatnikowi lub jego pełnomocnikowi poczta przechowuje pismo przez okres 14 dni w swojej placówce pocztowej. Podatnik musi być dwukrotnie o tym powiadomiony. W przypadku niepodjęcia pisma doręczenie uważa się za dokonane z upływem ostatniego dnia 14-dniowego okresu, a pismo pozostawia się w aktach sprawy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00