Aktualność
DGP: Grafiki czasu pracy można nadal prowadzić w plikach Excel
Harmonogramy nie muszą spełniać wymagań dla dokumentacji pracowniczej, bo nie wchodzą w jej skład. A wobec tego nie dotyczą ich również wymogi przewidziane dla jej postaci elektronicznej.
Od 1 stycznia 2019 r. mamy w kodeksie pracy legalną definicję dokumentacji pracowniczej, która wynika z art. 94 pkt 9a k.p. Na pojęcie to składają się akta osobowe pracowników oraz inna dokumentacja w sprawach związanych ze stosunkiem pracy. Pod tym ostatnim określeniem kryją się z kolei tylko dokumenty wymienione w par. 6 rozporządzenia ministra rodziny, pracy i polityki społecznej z 10 grudnia 2018 r. w sprawie dokumentacji pracowniczej (Dz.U. poz. 2369), a więc również dokumentacja związana z ewidencjonowaniem czasu pracy. W jej skład nie weszły jednak harmonogramy czasu pracy. W trakcie prac nad projektem rozporządzenia istniał w nim wprawdzie punkt zobowiązujący pracodawców do przechowywania potwierdzonych przez pracowników kopii harmonogramów czasu pracy w dokumentacji związanej z ewidencją czasu pracy. Ostatecznie jednak przepis ten nie znalazł się w rozporządzeniu.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right