Aktualność
DGP: Zbierać numery dowodów osobistych na potrzeby PPK czy jednak nie? Pracodawcy mają dylemat
Z ustawy wynika, że tak, ale resort finansów i PFR uważają, że nie. Co innego instytucje finansowe. Dla nich stanowiska urzędów nie są wiążące i stosowanie przepisów jest priorytetem.
1 lipca 2019 r. podmioty zatrudniające na dzień 31 grudnia 2018 r. co najmniej 250 osób zostały objęte obowiązkiem tworzenia pracowniczych planów kapitałowych (PPK). Elementem tego procesu jest zawarcie umowy o prowadzenie PPK. Zgodnie z art. 14 ustawy o pracowniczych planach kapitałowych (Dz.U. z 2018 r. poz. 2215 z późn. zm. – dalej ustawa) jest to umowa zawierana przez podmiot zatrudniający w imieniu i na rzecz osób zatrudnionych z instytucją finansową, która została wybrana do prowadzenia PPK. Umowa ta reguluje prawa i obowiązki uczestników PPK w stosunku do instytucji finansowej i vice versa, a obligatoryjne jej elementy określa art. 20 ustawy. Jednym z nich są dane identyfikujące uczestnika PPK. Wskazanie ich jest kluczowe, gdyż pozwala zidentyfikować osobę uczestniczącą w PPK, przypisać jej dokonane wpłaty oraz umożliwić korzystanie z dalszych uprawnień związanych z uczestnictwem w PPK, takich jak chociażby rozporządzenie nimi na wypadek śmierci, dokonanie wypłaty transferowej czy żądanie zwrotu zgromadzonych środków.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right