Rozliczanie kosztów w czasie
Pytanie dotyczy rozpoznawania kosztów w czasie, dokładniej art 22 ust 5 updof. Spółka jawna świadcząca usługi doradztwa prawnego realizuje swoje usługi poprzez projekty doradcze o różnym charakterze wynagradzania (ryczałt jednorazowy, ryczałt okresowy, rozliczenie jednorazowe lub okresowe wg stawki godzinowej). W trakcie prac nad projektem, oprócz standardowych kosztów pośrednik jak praca własnego zespołu, często dochodzi do poniesienia wydatków związanych bezpośrednio z danym projektem jak np. koszty tłumaczenia, dodatkowych opinii, dojazdu itp. Zgodnie z przytoczonym wyżej przepisem, wydatki te powinny zostać rozpoznane jako KUP w momencie wystąpienia przychodu, którego zapewnieniu służyły. Czy i kiedy wydatki staną się KUP w sytuacji gdy przychód nie wystąpi np. zaniechanie realizacji projektu? Jak należy udokumentować takie zdarzenie by móc wydatek uznać za KUP pomimo braku przychodu?