Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2018-11-08

Podatki dochodowe i księgowość przy zawieszeniu działalności gospodarczej

Jeśli zawiesiłeś działalność, będziesz miał dużo mniej obowiązków podatkowych. Nie musisz np. wpłacać zaliczek na podatek ani składać deklaracji VAT i przesyłać JPK_VAT (oczywiście tylko wtedy, gdy nie dokonujesz czynności opodatkowanych VAT). Zawieszenie nie zwalnia cię jednak ze wszystkich obowiązków wobec fiskusa.

Zgłoszenie zawieszenia działalności do urzędu skarbowego i rozliczenia podatków w trakcie zawieszenia

Zgłoszenie do urzędu skarbowego zawieszenia działalności jednoosobowej

Jeśli zawieszasz firmę jednoosobową i złożysz wniosek do CEIDG, nie musisz dodatkowo zgłaszać zawieszenia do urzędu skarbowego. Informacja o zawieszeniu z CEIDG trafia automatycznie do właściwego urzędu.

Wyjątkiem jest karta podatkowa. Jeśli jesteś opodatkowany w formie karty podatkowej, powinieneś zawiadomić naczelnika urzędu skarbowego o zawieszeniu działalności gospodarczej (także spółki cywilnej). Powinieneś to zrobić w terminie 7 dni od dnia zawieszenia działalności.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00