Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2018-09-07

Opodatkowanie działalności agencji reklamowej full- service

Spółka działa w branży reklamowej, jest agencją reklamową full-service, posiadającą w swych strukturach dom mediowy, agencję reklamową, agencję marketingu bezpośredniego, agencję eventową, agencję PR. Dla swoich klientów planuje i kupuje media korzystając ze wszystkich niezbędnych ku temu badań, przygotowuje i opracowuje reklamy w różnych środkach przekazu, świadczy usługi szeroko pojętego marketingu internetowego, kreuje wizerunek firm i ich produktów poprzez komunikację pośrednią (m.in. przez Internet, telewizję i prasę) i bezpośrednią (konferencje, odczyty, spotkania). Spółka również na zlecenie swoich klientów, za pośrednictwem podwykonawców, zleceniobiorców oraz zlecając zadania własnym pracownikom etatowym, przygotowuje projekty graficzne reklam, projekty prezentacji, projekty broszur i ulotek oraz zleca kreację i realizację spotów reklamowych i filmów instruktażowych. W niektórych przypadkach wraz z wynagrodzeniem za całą wykonaną usługę Spółka przekazuje swoim klientom również prawa autorskie do wykonanego projektu, nie wyodrębniając kwot za poszczególne składniki wynagrodzenia. Dla przykładu w celach promocyjnych Spółka oferuje swoim klientom, że zlecenie na kampanię internetową o wartości przekraczającej 50 tys. zł premiowana będzie bezpłatnym przygotowaniem przez Spółkę materiałów emisyjnych (banerów internetowych). Faktura opiewa wówczas wyłącznie na koszty zakupu przestrzeni reklamowej (mediów) a nie na koszty kreacji. Czy takie przychody związane z taką usługą mieszczą się w kategorii przychodów z praw majątkowych opisanych w art. 7b ust.1 pkt 6 w powiązaniu z art. 16b ust.1 pkt 4-7 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych? Czy powodują konieczność prezentowania ich jako przychody z zysków kapitałowych, a w konsekwencji osobnego wyliczenia dla nich uzyskanego dochodu i niemożności ewentualnego łączenia ich ze stratą z innych źródeł przychodów? Czy Spółka ma rację zaliczając takie przychody do innych źródeł gdyż uważa, że są to przychody z licencji bezpośrednio związanych z uzyskaniem przychodów niezaliczonych do zysków kapitałowych, zgodnie z art.7b ust 1 pkt 6? Wydana w dniu 10 maja 2018 r. interpretacja indywidualna DIS nr 531232/I dla innej agencji reklamowej zasiała w naszej Spółce wątpliwości.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00