Porada
Księgowanie kar porządkowych nałożonych na pracowników w szkole
Dyrektor szkoły wymierzył pracownikowi karę porządkową za naruszenie przepisów BHP. Czy wpływy z tytułu kary porządkowej powinny być wykazane w sprawozdaniu RB27S, jeżeli tak w jakim paragrafie należy go zaksięgować? Wpływy z tytułu kary porządkowej powinny być przeznaczone na poprawę warunków BHP, co oznacza że jednostka może wnioskować do organu prowadzącego o zwiększenie planu w paragrafie 3020, o kwotę która została odprowadzona do Urzędu Miasta z tytułu kary porządkowej.
Katalog kar porządkowych pracowników został uregulowany w art. 108 ustawy z 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (dalej: k.p.). Zgodnie z art. 108 § 2 k.p. za nieprzestrzeganie przez pracownika przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy pracodawca może również stosować karę pieniężną. Przeznaczenie środków pochodzących z kar pieniężnych na poprawę warunków bezpieczeństwa i higieny pracy określone zostało w art. 108 § 4 k.p.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right