Czy w momencie zwracania się z wnioskiem o zwrot poniesionych kosztów odbioru odpadów komunalnych podatnik powinien mieć uregulowane należności z tytułu opłaty
Zgodnie z art. 6s ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach - w przypadku gdy gmina nie realizuje obowiązku odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, właściciel nieruchomości jest obowiązany do przekazania odpadów komunalnych, na koszt gminy, podmiotowi odbierającemu odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, wpisanemu do rejestru działalności regulowanej, o którym mowa w art. 9b ust. 2. Czy w momencie zwracania się z wnioskiem o zwrot poniesionych kosztów odbioru odpadów komunalnych podatnik powinien mieć uregulowane należności z tytułu opłaty? Np. jeżeli jest wystawiona faktura za lipiec i sierpień, to opłata za wskazane miesiące powinna być uregulowana? Czy urząd powinien przeprowadzić postępowanie mające na celu wyjaśnienie zasadności zwrotu kosztów (np. czy faktycznie odbiór nie został wykonany), czy może wystarczy oświadczenie podatnika? W jakiej formie należy odmówić zwrotu?