Porada
Jakie konsekwencje powoduje utrata ważności orzeczenia o niepełnosprawności pracownika
Dotychczasowe orzeczenie o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności pracownika zatrudnionego w naszej jednostce samorządowej przestało obowiązywać. Pracownik złożył wniosek o kolejne, ale nie zostało jeszcze wydane. Co powinien zrobić pracodawca? Jaki wpływ na pracę ma utrata ważności orzeczenia o niepełnosprawności pracownika? - pyta Czytelniczka z Radomia.
W sytuacji gdy pracodawca nie otrzymał od pracownika kolejnego orzeczenia o niepełnosprawności, musi go traktować jako osobę, która pracuje na tych samych zasadach co pozostali pełnosprawni pracownicy. Jednak po otrzymaniu kolejnego orzeczenia będzie musiało nastąpić rozliczenie nadpracowanego przez pracownika czasu, liczonego ponad 7-godzinną normę, jako nadgodziny - za okres od utraty ważności wcześniejszego orzeczenia do przedstawienia kolejnego.
Orzeczenie o niepełnosprawności wydane na czas określony traci swoją ważność z upływem ostatniego dnia w nim wskazanego. Jeżeli pracownik nie przedstawi kolejnego orzeczenia o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, to od następnego dnia nie jest już traktowany jako osoba niepełnosprawna. Konsekwencje takiej sytuacji przedstawia tabela.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right