Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2018-03-27

Czy otrzymanie wsparcia technicznego od kontrahenta w związku realizacją kontraktu jest przychodem

PROBLEM

Spółka z o.o. prowadzi działalność gospodarczą m.in. w zakresie naprawy pojazdów samochodowych. Obecnie spółka podpisała kilkuletni kontrakt z producentem lakierów samochodowych, na podstawie którego zobowiązała się w okresie trwania kontraktu do wykorzystywania w prowadzonej przez siebie działalności związanej z renowacją i naprawą powypadkową powierzchni lakierniczych, jedynie lakierów oferowanych przez producenta oraz zakupu w każdym roku obowiązywania kontraktu co najmniej w określonej w kontrakcie minimalnej ich ilości. Natomiast producent zobowiązał się m.in. do doraźnej opieki technicznej (tj. pomocy w zakresie rozwiązywania problemów związanych z wykorzystaniem produktów), okresowych audytów technicznych (sprawdzenia zgodności wykorzystywania technologii w serwisie lakierniczym ze standardami technologicznymi), oraz szkoleń personelu w zakresie nowych produktów i technologii. Tego typu działania producenta w okresie obowiązywania kontraktu i po spełnieniu jego warunków odbywać się będą bez ponoszenia dodatkowych opłat. Czy otrzymanie przez spółkę tych świadczeń, takich jak opieka techniczna, szkolenia i audyty, nie spowoduje powstania przychodu podatkowego?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00