Porada
Jak ustalać datę otrzymania faktury, jeśli podatnik nie odbiera jej osobiście
PROBLEM
Prowadzimy działalność gospodarczą w formie spółki cywilnej, w zakresie handlu hurtowego artykułami elektroinstalacyjnymi. Do odbioru faktur zakupowych w spółce upoważnieni są obaj wspólnicy, nasi przedstawiciele, a także kierowcy, którzy jeżdżą po towar do producentów. Część faktur trafia do nas również drogą pocztową lub dostarczają je osobiście sprzedawcy. Wszystkie otrzymywane faktury przekazywane są do sekretariatu spółki, gdzie wpisywana jest data wpływu. W przypadku faktur przesyłanych drogą pocztową bądź dostarczanych bezpośrednio do sekretariatu przez naszych kontrahentów ustalenie daty ich otrzymania nie stwarza żadnych problemów. Mamy jednak wątpliwości, jak ustalić datę otrzymania faktur, gdy odbierają je przedstawiciele spółki lub nasi kierowcy. Są oni nieraz w trasie kilka dni i dostarczają faktury do siedziby spółki dopiero po powrocie. Zdarzają się przypadki, że faktura jest dostarczana do firmy nawet z kilkumiesięcznym opóźnieniem. Jak zatem w takich sytuacjach ustalać datę otrzymania faktury?
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right