Jak wydawać świadectwa pracy w okresie przejściowym po wejściu w życie nowelizacji Kodeksu pracy
Do 30 czerwca 2017 r. pracodawcy powinni wydać niektórym pracownikom śAwiadectwa pracy. Dotyczy to pracowników zatrudnionych u tego samego pracodawcy na podstawie umowy o pracę zawartej na okres próbny lub na czas określony. Pracodawca jest zobowiązany wydać pracownikowi świadectwo pracy obejmujące zakończone do 1 stycznia 2017 r. okresy zatrudnienia na podstawie takich umów, zawartych w ciągu 24 miesięcy, począwszy od dnia zawarcia pierwszej z tych umów, jeżeli 1 stycznia 2017 r. nie upłynął termin na wydanie świadectwa.
Od 1 stycznia 2017 r. w związku z ustaniem zatrudnienia pracodawca, niezależnie od rodzaju umowy o pracę, jest zobowiązany niezwłocznie wydać pracownikowi świadectwo pracy, jeżeli nie zamierza go zatrudnić w ciągu 7 dni od ustania poprzedniego zatrudnienia. Natomiast w przypadku zatrudnienia w ciągu 7 dni − pracodawca jest zobowiązany wydać pracownikowi świadectwo pracy wyłącznie na jego wniosek złożony w postaci papierowej lub elektronicznej. Pracownik może złożyć taki wniosek w każdym czasie i prosić o wydanie świadectwa pracy dotyczącego poprzedniego okresu zatrudnienia albo wszystkich okresów zatrudnienia, za które dotychczas nie uzyskał świadectwa pracy.
Okres przejściowy
W związku z tym, że do 31 grudnia 2016 r. obowiązywały inne zasady wydawania świadectw pracy, wprowadzone zostały regulacje dotyczące zasad wydawania świadectw pracy w okresie przejściowym. Zgodnie z nimi:
jeżeli 1 stycznia 2017 r. nie upłynął termin na wydanie świadectwa pracy