Akt prawny
oczekujący
Wersja oczekująca od 2024-12-16
Wersja oczekująca od 2024-12-16
oczekujący
Alerty
ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2024/2916
z dnia 25 listopada 2024 r.
ustanawiające standardowy formularz do przekazywania danych zawartych w sprawozdaniu dotyczącym przetwarzania danych osobowych, publikowanym i przedkładanym właściwemu organowi nadzorczemu oraz Komisji przez dostawców usług na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/1232
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/1232 z dnia 14 lipca 2021 r. w sprawie tymczasowego odstępstwa od niektórych przepisów dyrektywy 2002/58/WE w odniesieniu do wykorzystywania technologii przez dostawców usług łączności interpersonalnej niewykorzystujących numerów do przetwarzania danych osobowych i innych danych do celów zwalczania niegodziwego traktowania dzieci w celach seksualnych w internecie (1), w szczególności jego art. 3 ust. 4.
po konsultacji z komitetem ustanowionym na mocy art. 9a ust. 1 rozporządzenia (UE) 2021/1232,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) | Informacje, które mają być zawarte w sprawozdaniu dotyczącym przetwarzania danych osobowych publikowanym i przedkładanym właściwemu organowi nadzorczemu i Komisji, są określone w art. 3 ust. 1 lit. g) ppkt (vii) rozporządzenia (UE) 2021/1232. |
(2) | Aby usprawnić przedkładanie sprawozdań i zapewnić jednolite gromadzenie danych, dostawcy usług łączności interpersonalnej niewykorzystujących numerów powinni - przy wypełnianiu swoich obowiązków sprawozdawczych zgodnie z rozporządzeniem (UE) 2021/1232 - korzystać ze standardowego formularza określonego w załączniku do niniejszego rozporządzenia, |
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Artykuł 1
Standardowy formularz sprawozdawczy
Dostawcy usług łączności interpersonalnej niewykorzystujących numerów publikują i przedkładają właściwemu organowi nadzorczemu i Komisji sprawozdanie dotyczące przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 3 ust. 1 lit. g) ppkt (vii) rozporządzenia (UE) 2021/1232, korzystając ze standardowego formularza określonego w załączniku do niniejszego rozporządzenia.
Artykuł 2
Wejście w życie
Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 25 listopada 2024 r.
W imieniu Komisji
Przewodnicząca
Ursula VON DER LEYEN
(1) Dz.U. L 274 z 30.7.2021, s. 41, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2021/1232/oj.
ZAŁĄCZNIK
Kategoria zgodnie z art. 3 ust. 1 lit. g) ppkt (vii) rozporządzenia (UE) 2021/1232 | Podkategoria | Opis | ||
| Odnośna usługa łączności interpersonalnej niewykorzystująca numerów |
| ||
Metadane dotyczące użytkowników uczestniczących w wymianie online | To znaczy wszelkie dane dotyczące użytkowników uczestniczących w wymianie online oraz ich kont, które nie są danymi dotyczącymi treści. tak/nie Jeśli tak, proszę podać wszystkie rodzaje przetwarzanych danych (np. nazwę użytkownika, numer identyfikacyjny użytkownika, adres IP, protokół internetowy, numer portu sieciowego, lokalizację itp.) oraz ich ilość. | |||
Dane dotyczące treści wymienianych online | tak/nie Jeśli tak, proszę podać poniżej. | |||
Liczba przetworzonych obrazów w odniesieniu do użytkowników z UE |
| |||
Liczba przetworzonych obrazów w odniesieniu do użytkowników spoza UE |
| |||
Liczba przetworzonych nagrań wideo w odniesieniu do użytkowników z UE |
| |||
Liczba przetworzonych nagrań wideo w odniesieniu do użytkowników spoza UE |
| |||
Liczba innych przetworzonych plików w odniesieniu do użytkowników z UE | Jeśli tak, proszę określić rodzaj plików (np.: PDF, dokumenty, GIF, pliki audio) | |||
Liczba innych przetworzonych plików w odniesieniu do użytkowników spoza UE | Jeśli tak, proszę określić rodzaj plików (np.: PDF, dokumenty, GIF, pliki audio) | |||
Liczba bajtów tekstu przetworzonego w celu wykrycia nagabywania dzieci w odniesieniu do użytkowników z UE |
| |||
Liczba bajtów tekstu przetworzonego w celu wykrycia nagabywania dzieci w odniesieniu do użytkowników spoza UE |
| |||
Inne informacje istotne z punktu widzenia rodzaju i ilości przetwarzanych danych |
| |||
|
| Jeżeli podaną podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. c) lub e) RODO, proszę wskazać, na jakie przepisy unijne lub krajowe powołano się zgodnie z art. 6 ust. 3 RODO. | ||
|
| Proszę określić, w jakich przypadkach i w jakim celu miało miejsce przekazanie danych poza Unię oraz jakie podstawy prawne przekazania danych przewidziane w rozdziale V RODO zastosowano. | ||
|
|
| ||
Znane CSAM | Liczba zgłoszeń dotyczących znanych CSAM w odniesieniu do użytkowników z UE | Znane CSAM oznaczają materiały, co do których potwierdzono, że przedstawiają niegodziwe traktowanie dzieci w celach seksualnych w internecie | ||
Liczba obrazów stanowiących znane CSAM, zgłoszonych w odniesieniu do użytkowników z UE |
| |||
Liczba nagrań wideo stanowiących znane CSAM, zgłoszonych w odniesieniu do użytkowników z UE |
| |||
Liczba innych plików stanowiących znane CSAM, zgłoszonych w odniesieniu do użytkowników z UE | Jeśli tak, proszę określić rodzaj plików | |||
Liczba kont użytkowników w UE zgłoszonych jako przesyłające co najmniej jedną pozycję treści stanowiących znane CSAM |
| |||
Liczba kont użytkowników w UE zgłoszonych jako otrzymujące co najmniej jedną pozycję treści stanowiących znane CSAM |
| |||
Nowe CSAM | Liczba zgłoszeń dotyczących potencjalnych nowych CSAM w odniesieniu do użytkowników z UE | Potencjalne nowe CSAM oznaczają zgłoszone pliki inne niż znane CSAM | ||
Liczba obrazów stanowiących potencjalne nowe CSAM, zgłoszonych w odniesieniu do użytkowników z UE |
| |||
Liczba nagrań wideo stanowiących potencjalne nowe CSAM, zgłoszonych w odniesieniu do użytkowników z UE |
| |||
Liczba innych plików stanowiących potencjalne nowe CSAM, zgłoszonych w odniesieniu do użytkowników z UE | Jeśli tak, proszę określić rodzaj plików | |||
Liczba kont użytkowników w UE zgłoszonych jako przesyłające co najmniej jedną pozycję treści stanowiących potencjalne nowe CSAM |
| |||
Liczba kont użytkowników w UE zgłoszonych jako otrzymujące co najmniej jedną pozycję treści stanowiących potencjalne nowe CSAM |
| |||
Nagabywanie | Liczba zgłoszeń potencjalnych przypadków nagabywania dzieci w odniesieniu do użytkowników z UE |
| ||
Liczba kont użytkowników w UE zgłoszonych jako konta, z których mogły być nagabywane dzieci |
| |||
Liczba kont użytkowników zgłoszonych jako konta, z których mogły być nagabywane dzieci w UE |
| |||
|
|
| ||
Znane CSAM | Liczba elementów treści, które usunięto jako stanowiące znane CSAM | Elementy treści | ||
Liczba skarg złożonych w ramach wewnętrznego mechanizmu w związku z usunięciem pozycji treści jako stanowiących znane CSAM | ||||
Powody złożenia skarg w ramach wewnętrznego mechanizmu w związku z usunięciem pozycji treści jako stanowiących znane CSAM (opcjonalnie) | ||||
Liczba elementów treści usuniętych jako stanowiących znane CSAM, które zostały przywrócone w wyniku rozpatrzenia skargi wniesionej w ramach wewnętrznego mechanizmu | ||||
Średni czas potrzebny na podjęcie decyzji o przywróceniu lub nieprzywróceniu elementów pierwotnie usuniętych jako stanowiących znane CSAM w następstwie skargi złożonej w ramach wewnętrznego mechanizmu (opcjonalne) | ||||
Liczba skarg złożonych do organu sądowego w związku usunięciem pozycji treści jako stanowiące znane CSAM | ||||
Powody złożenia skarg do organu sądowego w związku usunięciem pozycji treści jako stanowiących znane CSAM (opcjonalnie) | ||||
Liczba elementów treści usuniętych jako stanowiących znane CSAM, które zostały przywrócone w następstwie skargi złożonej do organu sądowego | ||||
Średni czas potrzebny do zastosowania się do orzeczenia sądu o przywróceniu lub nieprzywróceniu elementów pierwotnie usuniętych jako stanowiących znane CSAM w następstwie skargi złożonej do organu sądowego (opcjonalne) | ||||
Liczba kont użytkowników w UE zawieszonych z powodu udostępnienia znanych CSAM | Konta użytkowników w UE | |||
Liczba skarg złożonych w ramach wewnętrznego mechanizmu w związku z zawieszeniem konta użytkownika w UE z powodu udostępnienia znanych CSAM | ||||
Powody złożenia skarg w ramach wewnętrznego mechanizmu w związku zawieszeniem konta użytkownika w UE z powodu udostępnienia znanych CSAM (opcjonalne) | ||||
Liczba kont użytkowników w UE zawieszonych z powodu udostępnienia znanych CSAM, które zostały przywrócone po przeglądzie w następstwie skargi złożonej w ramach wewnętrznego mechanizmu | ||||
Średni czas potrzebny na podjęcie decyzji o przywróceniu lub nieprzywróceniu kont użytkowników w UE pierwotnie zawieszonych z powodu udostępnienia znanych CSAM w następstwie skargi złożonej w ramach wewnętrznego mechanizmu (opcjonalnie) | ||||
Liczba skarg złożonych do organu sądowego w związku z zawieszeniem konta użytkownika w UE z powodu udostępnienia znanych CSAM | ||||
Powody złożenia skarg złożonych do organu sądowego w związku z zawieszeniem konta użytkownika w UE z powodu udostępnienia znanych CSAM (opcjonalne) | ||||
Liczba kont użytkowników w UE zawieszonych z powodu udostępnienia znanych CSAM, które zostały przywrócone po przeglądzie w następstwie skargi złożonej do organu sądowego | ||||
Średni czas potrzebny na zastosowanie się do orzeczenia sądu o przywróceniu lub nieprzywróceniu kont użytkowników w UE pierwotnie zawieszonych z powodu udostępnienia znanych CSAM w następstwie skargi złożonej do organu sądowego (opcjonalnie) | ||||
Nowe CSAM | Liczba elementów treści usuniętych jako stanowiących potencjalny nowy CSAM | Elementy treści | ||
Liczba skarg złożonych w ramach wewnętrznego mechanizmu w związku usunięciem pozycji treści jako stanowiących potencjalny nowy CSAM | ||||
Powody złożenia skarg w ramach wewnętrznego mechanizmu w związku usunięciem pozycji treści jako stanowiących potencjalny nowy CSAM (opcjonalnie) | ||||
Liczba elementów treści usuniętych jako stanowiących potencjalny nowy CSAM, które zostały przywrócone w następstwie skargi złożonej w ramach wewnętrznego mechanizmu | ||||
Średni czas potrzebny na podjęcie decyzji o przywróceniu lub nieprzywróceniu pierwotnie usuniętych elementów jako stanowiących potencjalny nowy CSAM w następstwie skargi złożonej w ramach wewnętrznego mechanizmu (opcjonalnie) | ||||
Liczba skarg złożonych do organu sądowego w związku usunięciem pozycji treści jako stanowiących potencjalny nowy CSAM | ||||
Powody złożenia skarg do organu sądowego w związku usunięciem pozycji treści jako stanowiących potencjalny nowy CSAM (opcjonalnie) | ||||
Liczba elementów treści usuniętych jako stanowiących potencjalny nowy CSAM, które zostały przywrócone w następstwie skargi złożonej do organu sądowego | ||||
Średni czas potrzebny do zastosowania się do orzeczenia sądu o przywróceniu lub nieprzywróceniu elementów pierwotnie usuniętych jako stanowiących potencjalny nowy CSAM w następstwie skargi złożonej do organu sądowego (opcjonalne) | ||||
Liczba kont użytkowników w UE zawieszonych z powodu udostępnienia potencjalnych nowych CSAM | Konta użytkowników w UE | |||
Liczba skarg złożonych w ramach wewnętrznego mechanizmu w związku z zawieszeniem konta użytkownika w UE z powodu udostępnienia potencjalnych nowych CSAM | ||||
Powody złożenia skarg w ramach wewnętrznego mechanizmu w związku z zawieszeniem konta użytkownika w UE z powodu udostępnienia potencjalnych znanych CSAM (opcjonalne) | ||||
Liczba kont użytkowników w UE zawieszonych z powodu udostępnienia potencjalnych nowych CSAM, które zostały przywrócone po przeglądzie w następstwie skargi złożonej w ramach wewnętrznego mechanizmu | ||||
Średni czas potrzebny na podjęcie decyzji o przywróceniu lub nieprzywróceniu kont użytkowników w UE pierwotnie zawieszonych z powodu udostępnienia potencjalnych nowych CSAM w następstwie skargi złożonej w ramach wewnętrznego mechanizmu (opcjonalnie) | ||||
Liczba skarg złożonych do organu sądowego w związku z zawieszeniem konta użytkownika w UE z powodu udostępnienia potencjalnych nowych CSAM | ||||
Powody złożenia skarg do organu sądowego w związku z zawieszeniem konta użytkownika w UE z powodu udostępnienia potencjalnych nowych CSAM (opcjonalne) | ||||
Liczba kont użytkowników w UE zawieszonych z powodu udostępnienia potencjalnych nowych CSAM, które zostały przywrócone po przeglądzie w następstwie skargi złożonej do organu sądowego | ||||
Średni czas potrzebny na zastosowanie się do orzeczenia sądu o przywróceniu lub nieprzywróceniu kont użytkowników w UE pierwotnie zawieszonych z powodu udostępnienia potencjalnych nowych CSAM w następstwie skargi złożonej do organu sądowego (opcjonalnie) | ||||
Nagabywanie | Liczba kont użytkowników w UE zawieszonych z powodu nagabywania dziecka | Konta użytkowników w UE | ||
Liczba skarg złożonych w ramach wewnętrznego mechanizmu w związku z zawieszeniem konta użytkownika w UE z powodu nagabywania dziecka | ||||
Powody złożenia skarg w ramach wewnętrznego mechanizmu w związku z zawieszeniem konta użytkownika w UE z powodu nagabywania dziecka (opcjonalne) | ||||
Liczba kont użytkowników w UE zawieszonych z powodu nagabywania dziecka, które zostały przywrócone po przeglądzie w następstwie skargi złożonej w ramach wewnętrznego mechanizmu | ||||
Średni czas potrzebny na podjęcie decyzji o przywróceniu lub nieprzywróceniu konta użytkownika w UE pierwotnie zawieszonego z powodu nagabywania dziecka w następstwie skargi złożonej w ramach wewnętrznego mechanizmu (opcjonalnie) | ||||
Liczba skarg złożonych do organu sądowego w związku z zawieszeniem konta użytkownika w UE z powodu nagabywania dziecka | ||||
Powody złożenia skarg do organu sądowego w związku z zawieszeniem konta użytkownika w UE z powodu nagabywania dziecka (opcjonalne) | ||||
Liczba kont użytkowników w UE zawieszonych z powodu nagabywania dziecka, które zostały przywrócone po przeglądzie w następstwie skargi złożonej do organu sądowego | ||||
Średni czas potrzebny na zastosowanie się do orzeczenia sądu o przywróceniu lub nieprzywróceniu konta użytkownika w UE pierwotnie zawieszonego z powodu nagabywania dziecka w następstwie skargi złożonej do organu sądowego (opcjonalnie) | ||||
|
| Poziom błędu: liczba elementów treści oznaczonych automatycznie jako stanowiące potencjalne niegodziwe traktowanie dzieci w celach seksualnych w internecie, które po zweryfikowaniu przez człowieka nie zostały potwierdzone, podzielona przez liczbę elementów treści oznaczonych automatycznie jako potencjalne niegodziwe traktowanie dzieci w celach seksualnych w internecie Proszę określić w odniesieniu do każdej z zastosowanych technologii. | ||
Znane CSAM | A1: Liczba elementów treści oznaczonych automatycznie jako stanowiące znane CSAM |
| ||
B1: Liczba elementów treści oznaczonych automatycznie jako stanowiące znane CSAM, które po zweryfikowaniu przez człowieka nie zostały potwierdzone |
| |||
Poziom błędu: B1/A1 (%) |
| |||
C1: Liczba weryfikowanych przez człowieka elementów treści oznaczonych automatycznie jako stanowiące znane CSAM |
| |||
Inne istotne ustalenia |
| |||
Nowe CSAM | A2: Liczba elementów treści oznaczonych automatycznie jako stanowiące nowe CSAM |
| ||
B2: Liczba elementów treści oznaczonych automatycznie jako stanowiące nowe CSAM, które po zweryfikowaniu przez człowieka nie zostały potwierdzone |
| |||
Poziom błędu: B2/A2 (%) |
| |||
C2: Liczba weryfikowanych przez człowieka elementów treści oznaczonych automatycznie jako nowe CSAM |
| |||
Inne istotne ustalenia |
| |||
Nagabywanie | A3: Liczba kont użytkowników w UE oznaczonych automatycznie jako te, z których nagabywano dzieci lub jako będące celem nagabywania dzieci |
| ||
B3: Liczba kont użytkowników w UE oznaczonych automatycznie jako te, z których nagabywano dzieci lub jako będące celem nagabywania dzieci, co po zweryfikowaniu przez człowieka nie zostało potwierdzone |
| |||
Poziom błędu: B3/A3 (%) |
| |||
C3: Liczba weryfikowanych przez człowieka kont użytkowników w UE oznaczonych automatycznie jako te, z których nagabywano dzieci lub jako będące celem nagabywania dzieci |
| |||
Inne istotne ustalenia |
| |||
|
|
| ||
Znane CSAM | Środki kontroli jakości istniejących skrótów (proszę określić) | Wskaźniki (np. skróty) | ||
Środki weryfikacji skrótów przed ich dodaniem do bazy danych (proszę określić) | ||||
Inne środki mające na celu ograniczenie poziomu błędu przez działania związane ze skrótami (proszę określić) | ||||
Plan wdrożenia zweryfikowany przez niezależną stronę trzecią | Wdrożenie technologii wykrywania | |||
Inne środki mające na celu ograniczenie poziomu błędu poprzez wdrożenie technologii wykrywania (proszę określić) | ||||
Systematyczna weryfikacja przez człowieka każdego elementu treści oznaczonego jako znany CSAM przed zgłoszeniem | Weryfikacja przez człowieka | |||
Weryfikacja przez człowieka każdego elementu treści oznaczonego jako znany CSAM przed zgłoszeniem | ||||
Polityka szkolenia pracowników weryfikujących (proszę określić, np. rodzaj i czas trwania szkolenia przed rozpoczęciem pracy, częstotliwość i rodzaj szkoleń odświeżających itp.) | ||||
Środki mające na celu zapewnienie okresowej oceny kontroli jakości pracowników weryfikujących i podjętych decyzji (proszę określić) | ||||
Środki mające na celu zapewnienie informacji zwrotnych z NCMEC lub innych organizacji działających w interesie publicznym przeciwko niegodziwemu traktowaniu dzieci w celach seksualnych (proszę określić) | Inne środki | |||
Środki mające na celu zapewnienie informacji zwrotnych od organów ścigania (proszę określić) | ||||
Środki mające na celu zapewnienie informacji zwrotnych na temat rozstrzygnięcia skargi w kontekście wewnętrznego mechanizmu odwoławczego lub skargi złożonej do organu sądowego (proszę określić) | ||||
Inne środki mające na celu ograniczenie poziomu błędu (proszę określić) | ||||
Poziom błędu osiągnięty po wdrożeniu środków mających na celu ograniczenie poziomu błędu (w stosownych przypadkach, tj. jeżeli wprowadzono nowe środki) | Osiągnięty poziom błędu | |||
Nowe CSAM | Środki kontroli jakości istniejących klasyfikatorów sztucznej inteligencji (proszę określić) | Wskaźniki (np. klasyfikatory sztucznej inteligencji) | ||
Środki weryfikacji klasyfikatorów sztucznej inteligencji przed ich dodaniem do bazy danych (proszę określić) | ||||
Inne środki mające na celu ograniczenie poziomu błędu przez działania związane z klasyfikatorami sztucznej inteligencji (proszę określić) | ||||
Plan wdrożenia zweryfikowany przez niezależną stronę trzecią | Wdrożenie technologii wykrywania | |||
Inne środki mające na celu ograniczenie poziomu błędu poprzez wdrożenie technologii wykrywania (proszę określić) | ||||
Systematyczna weryfikacja przez człowieka każdego elementu treści oznaczonego jako potencjalny nowy CSAM przed zgłoszeniem | Weryfikacja przez człowieka | |||
Weryfikacja przez człowieka każdego elementu treści oznaczonego jako potencjalny nowy CSAM przed zgłoszeniem | ||||
Polityka szkolenia pracowników weryfikujących (proszę określić, np. rodzaj i czas trwania szkolenia przed rozpoczęciem pracy, częstotliwość i rodzaj szkoleń odświeżających itp.) | ||||
Środki mające na celu zapewnienie okresowej oceny kontroli jakości pracowników weryfikujących i podjętych decyzji (proszę określić) | ||||
Środki mające na celu zapewnienie informacji zwrotnych z NCMEC lub innych organizacji działających w interesie publicznym przeciwko niegodziwemu traktowaniu dzieci w celach seksualnych (proszę określić) | Inne środki | |||
Środki mające na celu zapewnienie informacji zwrotnych od organów ścigania (proszę określić) | ||||
Środki mające na celu zapewnienie informacji zwrotnych na temat rozstrzygnięcia skargi w kontekście wewnętrznego mechanizmu odwoławczego lub skargi złożonej do organu sądowego (proszę określić) | ||||
Inne środki mające na celu ograniczenie poziomu błędu (proszę określić) | ||||
Poziom błędu osiągnięty po wdrożeniu środków mających na celu ograniczenie poziomu błędu (w stosownych przypadkach, tj. jeżeli wprowadzono nowe środki) | Osiągnięty poziom błędu | |||
Nagabywanie | Środki kontroli jakości istniejących klasyfikatorów sztucznej inteligencji (proszę określić) | Wskaźniki (np. klasyfikatory sztucznej inteligencji) | ||
Środki weryfikacji klasyfikatorów sztucznej inteligencji przed ich dodaniem do bazy danych (proszę określić) | ||||
Inne środki mające na celu ograniczenie poziomu błędu przez działania związane z klasyfikatorami sztucznej inteligencji (proszę określić) | ||||
Plan wdrożenia zweryfikowany przez niezależną stronę trzecią | Wdrożenie technologii wykrywania | |||
Inne środki mające na celu ograniczenie poziomu błędu poprzez wdrożenie technologii wykrywania (proszę określić) | ||||
Systematyczna weryfikacja przez człowieka każdego elementu treści oznaczonego jako potencjalne nagabywanie przed zgłoszeniem | Weryfikacja przez człowieka | |||
Weryfikacja przez człowieka każdego elementu treści oznaczonego jako potencjalne nagabywanie przed zgłoszeniem | ||||
Polityka szkolenia pracowników weryfikujących (proszę określić, np. rodzaj i czas trwania szkolenia przed rozpoczęciem pracy, częstotliwość i rodzaj szkoleń odświeżających itp.) | ||||
Środki mające na celu zapewnienie okresowej oceny kontroli jakości pracowników weryfikujących i podjętych decyzji (proszę określić) | ||||
Środki mające na celu zapewnienie informacji zwrotnych z NCMEC lub innych organizacji działających w interesie publicznym przeciwko niegodziwemu traktowaniu dzieci w celach seksualnych (proszę określić) | Inne środki | |||
Środki mające na celu zapewnienie informacji zwrotnych od organów ścigania (proszę określić) | ||||
Środki mające na celu zapewnienie informacji zwrotnych na temat rozstrzygnięcia skargi w kontekście wewnętrznego mechanizmu odwoławczego lub skargi złożonej do organu sądowego (proszę określić) | ||||
Inne środki mające na celu ograniczenie poziomu błędu (proszę określić) | ||||
Poziom błędu osiągnięty po wdrożeniu środków mających na celu ograniczenie poziomu błędu (w stosownych przypadkach, tj. jeżeli wprowadzono nowe środki) | Osiągnięty poziom błędu | |||
|
|
| ||
Polityka zatrzymywania | Polityka zatrzymywania w odniesieniu do elementów treści zidentyfikowanych jako niegodziwe traktowanie dzieci w celach seksualnych w internecie (proszę określić) | Proszę określić dla każdej kategorii długość odpowiednich okresów przechowywania. | ||
Polityka zatrzymywania danych niedotyczących treści w związku ze zgłoszeniami dotyczącymi niegodziwego traktowania dzieci w celach seksualnych w internecie, w tym po ewentualnej dezaktywacji konta przez użytkownika (proszę określić) |
| |||
Polityka zatrzymywania danych związanych ze skargami i naruszeniami polityki |
| |||
Inne stosowne polityki zatrzymywania (proszę określić) |
| |||
Zabezpieczenia służące ochronie danych | Stosowanie technik identyfikacji lub pseudonimizacji oraz anonimizacji danych | Proszę określić techniki i przypadki, w których są one stosowane | ||
Stosowanie standardowego szyfrowania branżowego (algorytmów i protokołów) w odniesieniu do danych przekazywanych między infrastrukturą prywatną a sieciami publicznymi |
| |||
Wdrożenie strategii zarządzania danymi/kompleksowych programów ochrony prywatności (proszę określić) | Np. wewnętrzne ograniczenia dostępu do danych, korzystanie z list kontroli dostępu, obowiązki w zakresie poufności w stosunku do osób posiadających dostęp do danych itp. | |||
Procedury przeglądu strategii anonimizacji i zarządzania danymi (proszę określić) |
| |||
Procedury utrzymywania planów reagowania na incydenty bezpieczeństwa w celu monitorowania i wykrywania ewentualnych luk w zabezpieczeniach i incydentów w całej infrastrukturze oraz postępowania w przypadku ich wystąpienia (proszę określić). |
| |||
Inne środki techniczne i organizacyjne zapewniające bezpieczeństwo danych (proszę określić) |
| |||
Wewnętrzny mechanizm odwoławczy | Proszę sprecyzować, czy: (i) osoba, której dotyczy decyzja, jest informowana o faktach istotnych dla tej decyzji, (ii) istnieją procedury oceny ewentualnych zapytań użytkownika dotyczących decyzji podjętej w stosunku do niego, (iii) istnieje specjalny kanał komunikacji z użytkownikami, (iv) użytkownicy są informowani o zakończeniu oceny oraz (v) czy odbiorcom przekazuje się dodatkowe informacje, o których mowa w art. 3 ust. 1 lit. h) ppkt (i) w oparciu o wynik oceny skargi użytkownika. | |||
Prawo dostępu do danych użytkowników | Proszę określić, czy, w jaki sposób i kiedy użytkownicy uzyskują dostęp do swoich danych w przypadku tymczasowego lub trwałego zawieszenia lub usunięcia ich kont w wyniku zidentyfikowanego CSAM lub zidentyfikowanego nagabywania. | |||
Inne zabezpieczenia (proszę sprecyzować) |
| |||
| Krajowe Centrum ds. Zaginionych i Wykorzystywanych Dzieci (NCMEC) |
| ||
Unijne centrum ds. zapobiegania niegodziwemu traktowaniu dzieci w celach seksualnych i zwalczania go | Ma zastosowanie wyłącznie po utworzeniu Unijnego centrum | |||
Inne (proszę określić) |
|