Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
oczekujący
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2024 poz. 2916
Wersja oczekująca od 2024-12-16
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2024 poz. 2916
Wersja oczekująca od 2024-12-16
Akt prawny
oczekujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2024/2916

z dnia 25 listopada 2024 r.

ustanawiające standardowy formularz do przekazywania danych zawartych w sprawozdaniu dotyczącym przetwarzania danych osobowych, publikowanym i przedkładanym właściwemu organowi nadzorczemu oraz Komisji przez dostawców usług na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/1232

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/1232 z dnia 14 lipca 2021 r. w sprawie tymczasowego odstępstwa od niektórych przepisów dyrektywy 2002/58/WE w odniesieniu do wykorzystywania technologii przez dostawców usług łączności interpersonalnej niewykorzystujących numerów do przetwarzania danych osobowych i innych danych do celów zwalczania niegodziwego traktowania dzieci w celach seksualnych w internecie (1), w szczególności jego art. 3 ust. 4.

po konsultacji z komitetem ustanowionym na mocy art. 9a ust. 1 rozporządzenia (UE) 2021/1232,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1)

Informacje, które mają być zawarte w sprawozdaniu dotyczącym przetwarzania danych osobowych publikowanym i przedkładanym właściwemu organowi nadzorczemu i Komisji, są określone w art. 3 ust. 1 lit. g) ppkt (vii) rozporządzenia (UE) 2021/1232.

(2)

Aby usprawnić przedkładanie sprawozdań i zapewnić jednolite gromadzenie danych, dostawcy usług łączności interpersonalnej niewykorzystujących numerów powinni - przy wypełnianiu swoich obowiązków sprawozdawczych zgodnie z rozporządzeniem (UE) 2021/1232 - korzystać ze standardowego formularza określonego w załączniku do niniejszego rozporządzenia,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł 1

Standardowy formularz sprawozdawczy

Dostawcy usług łączności interpersonalnej niewykorzystujących numerów publikują i przedkładają właściwemu organowi nadzorczemu i Komisji sprawozdanie dotyczące przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 3 ust. 1 lit. g) ppkt (vii) rozporządzenia (UE) 2021/1232, korzystając ze standardowego formularza określonego w załączniku do niniejszego rozporządzenia.

Artykuł 2

Wejście w życie

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 25 listopada 2024 r.

W imieniu Komisji

Przewodnicząca

Ursula VON DER LEYEN


(1) Dz.U. L 274 z 30.7.2021, s. 41, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2021/1232/oj.

ZAŁĄCZNIK

Kategoria zgodnie z art. 3 ust. 1 lit. g) ppkt (vii) rozporządzenia (UE) 2021/1232

Podkategoria

Opis

1)

Rodzaj i ilość przetwarzanych danych

Odnośna usługa łączności interpersonalnej niewykorzystująca numerów

Metadane dotyczące użytkowników uczestniczących w wymianie online

To znaczy wszelkie dane dotyczące użytkowników uczestniczących w wymianie online oraz ich kont, które nie są danymi dotyczącymi treści.

tak/nie

Jeśli tak, proszę podać wszystkie rodzaje przetwarzanych danych (np. nazwę użytkownika, numer identyfikacyjny użytkownika, adres IP, protokół internetowy, numer portu sieciowego, lokalizację itp.) oraz ich ilość.

Dane dotyczące treści wymienianych online

tak/nie

Jeśli tak, proszę podać poniżej.

Liczba przetworzonych obrazów w odniesieniu do użytkowników z UE

Liczba przetworzonych obrazów w odniesieniu do użytkowników spoza UE

Liczba przetworzonych nagrań wideo w odniesieniu do użytkowników z UE

Liczba przetworzonych nagrań wideo w odniesieniu do użytkowników spoza UE

Liczba innych przetworzonych plików w odniesieniu do użytkowników z UE

Jeśli tak, proszę określić rodzaj plików (np.: PDF, dokumenty, GIF, pliki audio)

Liczba innych przetworzonych plików w odniesieniu do użytkowników spoza UE

Jeśli tak, proszę określić rodzaj plików (np.: PDF, dokumenty, GIF, pliki audio)

Liczba bajtów tekstu przetworzonego w celu wykrycia nagabywania dzieci w odniesieniu do użytkowników z UE

Liczba bajtów tekstu przetworzonego w celu wykrycia nagabywania dzieci w odniesieniu do użytkowników spoza UE

Inne informacje istotne z punktu widzenia rodzaju i ilości przetwarzanych danych

2)

Konkretna podstawa przetwarzania zgodnie z rozporządzeniem (UE) 2016/679

Jeżeli podaną podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. c) lub e) RODO, proszę wskazać, na jakie przepisy unijne lub krajowe powołano się zgodnie z art. 6 ust. 3 RODO.

3)

Podstawa przekazywania, w stosownych przypadkach, danych osobowych poza Unię zgodnie z rozdziałem V rozporządzenia (UE) 2016/679

Proszę określić, w jakich przypadkach i w jakim celu miało miejsce przekazanie danych poza Unię oraz jakie podstawy prawne przekazania danych przewidziane w rozdziale V RODO zastosowano.

4)

Liczba zidentyfikowanych przypadków niegodziwego traktowania dzieci w celach seksualnych w internecie

Znane CSAM

Liczba zgłoszeń dotyczących znanych CSAM w odniesieniu do użytkowników z UE

Znane CSAM oznaczają materiały, co do których potwierdzono, że przedstawiają niegodziwe traktowanie dzieci w celach seksualnych w internecie

Liczba obrazów stanowiących znane CSAM, zgłoszonych w odniesieniu do użytkowników z UE

Liczba nagrań wideo stanowiących znane CSAM, zgłoszonych w odniesieniu do użytkowników z UE

Liczba innych plików stanowiących znane CSAM, zgłoszonych w odniesieniu do użytkowników z UE

Jeśli tak, proszę określić rodzaj plików

Liczba kont użytkowników w UE zgłoszonych jako przesyłające co najmniej jedną pozycję treści stanowiących znane CSAM

Liczba kont użytkowników w UE zgłoszonych jako otrzymujące co najmniej jedną pozycję treści stanowiących znane CSAM

Nowe CSAM

Liczba zgłoszeń dotyczących potencjalnych nowych CSAM w odniesieniu do użytkowników z UE

Potencjalne nowe CSAM oznaczają zgłoszone pliki inne niż znane CSAM

Liczba obrazów stanowiących potencjalne nowe CSAM, zgłoszonych w odniesieniu do użytkowników z UE

Liczba nagrań wideo stanowiących potencjalne nowe CSAM, zgłoszonych w odniesieniu do użytkowników z UE

Liczba innych plików stanowiących potencjalne nowe CSAM, zgłoszonych w odniesieniu do użytkowników z UE

Jeśli tak, proszę określić rodzaj plików

Liczba kont użytkowników w UE zgłoszonych jako przesyłające co najmniej jedną pozycję treści stanowiących potencjalne nowe CSAM

Liczba kont użytkowników w UE zgłoszonych jako otrzymujące co najmniej jedną pozycję treści stanowiących potencjalne nowe CSAM

Nagabywanie

Liczba zgłoszeń potencjalnych przypadków nagabywania dzieci w odniesieniu do użytkowników z UE

Liczba kont użytkowników w UE zgłoszonych jako konta, z których mogły być nagabywane dzieci

Liczba kont użytkowników zgłoszonych jako konta, z których mogły być nagabywane dzieci w UE

5)

Liczba spraw, w których użytkownicy złożyli skargę w ramach wewnętrznego mechanizmu ochrony prawnej lub do organu sądowego oraz sposób rozpatrzenia takich skarg

Znane CSAM

Liczba elementów treści, które usunięto jako stanowiące znane CSAM

Elementy treści

Liczba skarg złożonych w ramach wewnętrznego mechanizmu w związku z usunięciem pozycji treści jako stanowiących znane CSAM

Powody złożenia skarg w ramach wewnętrznego mechanizmu w związku z usunięciem pozycji treści jako stanowiących znane CSAM (opcjonalnie)

Liczba elementów treści usuniętych jako stanowiących znane CSAM, które zostały przywrócone w wyniku rozpatrzenia skargi wniesionej w ramach wewnętrznego mechanizmu

Średni czas potrzebny na podjęcie decyzji o przywróceniu lub nieprzywróceniu elementów pierwotnie usuniętych jako stanowiących znane CSAM w następstwie skargi złożonej w ramach wewnętrznego mechanizmu (opcjonalne)

Liczba skarg złożonych do organu sądowego w związku usunięciem pozycji treści jako stanowiące znane CSAM

Powody złożenia skarg do organu sądowego w związku usunięciem pozycji treści jako stanowiących znane CSAM (opcjonalnie)

Liczba elementów treści usuniętych jako stanowiących znane CSAM, które zostały przywrócone w następstwie skargi złożonej do organu sądowego

Średni czas potrzebny do zastosowania się do orzeczenia sądu o przywróceniu lub nieprzywróceniu elementów pierwotnie usuniętych jako stanowiących znane CSAM w następstwie skargi złożonej do organu sądowego (opcjonalne)

Liczba kont użytkowników w UE zawieszonych z powodu udostępnienia znanych CSAM

Konta użytkowników w UE

Liczba skarg złożonych w ramach wewnętrznego mechanizmu w związku z zawieszeniem konta użytkownika w UE z powodu udostępnienia znanych CSAM

Powody złożenia skarg w ramach wewnętrznego mechanizmu w związku zawieszeniem konta użytkownika w UE z powodu udostępnienia znanych CSAM (opcjonalne)

Liczba kont użytkowników w UE zawieszonych z powodu udostępnienia znanych CSAM, które zostały przywrócone po przeglądzie w następstwie skargi złożonej w ramach wewnętrznego mechanizmu

Średni czas potrzebny na podjęcie decyzji o przywróceniu lub nieprzywróceniu kont użytkowników w UE pierwotnie zawieszonych z powodu udostępnienia znanych CSAM w następstwie skargi złożonej w ramach wewnętrznego mechanizmu (opcjonalnie)

Liczba skarg złożonych do organu sądowego w związku z zawieszeniem konta użytkownika w UE z powodu udostępnienia znanych CSAM

Powody złożenia skarg złożonych do organu sądowego w związku z zawieszeniem konta użytkownika w UE z powodu udostępnienia znanych CSAM (opcjonalne)

Liczba kont użytkowników w UE zawieszonych z powodu udostępnienia znanych CSAM, które zostały przywrócone po przeglądzie w następstwie skargi złożonej do organu sądowego

Średni czas potrzebny na zastosowanie się do orzeczenia sądu o przywróceniu lub nieprzywróceniu kont użytkowników w UE pierwotnie zawieszonych z powodu udostępnienia znanych CSAM w następstwie skargi złożonej do organu sądowego (opcjonalnie)

Nowe CSAM

Liczba elementów treści usuniętych jako stanowiących potencjalny nowy CSAM

Elementy treści

Liczba skarg złożonych w ramach wewnętrznego mechanizmu w związku usunięciem pozycji treści jako stanowiących potencjalny nowy CSAM

Powody złożenia skarg w ramach wewnętrznego mechanizmu w związku usunięciem pozycji treści jako stanowiących potencjalny nowy CSAM (opcjonalnie)

Liczba elementów treści usuniętych jako stanowiących potencjalny nowy CSAM, które zostały przywrócone w następstwie skargi złożonej w ramach wewnętrznego mechanizmu

Średni czas potrzebny na podjęcie decyzji o przywróceniu lub nieprzywróceniu pierwotnie usuniętych elementów jako stanowiących potencjalny nowy CSAM w następstwie skargi złożonej w ramach wewnętrznego mechanizmu (opcjonalnie)

Liczba skarg złożonych do organu sądowego w związku usunięciem pozycji treści jako stanowiących potencjalny nowy CSAM

Powody złożenia skarg do organu sądowego w związku usunięciem pozycji treści jako stanowiących potencjalny nowy CSAM (opcjonalnie)

Liczba elementów treści usuniętych jako stanowiących potencjalny nowy CSAM, które zostały przywrócone w następstwie skargi złożonej do organu sądowego

Średni czas potrzebny do zastosowania się do orzeczenia sądu o przywróceniu lub nieprzywróceniu elementów pierwotnie usuniętych jako stanowiących potencjalny nowy CSAM w następstwie skargi złożonej do organu sądowego (opcjonalne)

Liczba kont użytkowników w UE zawieszonych z powodu udostępnienia potencjalnych nowych CSAM

Konta użytkowników w UE

Liczba skarg złożonych w ramach wewnętrznego mechanizmu w związku z zawieszeniem konta użytkownika w UE z powodu udostępnienia potencjalnych nowych CSAM

Powody złożenia skarg w ramach wewnętrznego mechanizmu w związku z zawieszeniem konta użytkownika w UE z powodu udostępnienia potencjalnych znanych CSAM (opcjonalne)

Liczba kont użytkowników w UE zawieszonych z powodu udostępnienia potencjalnych nowych CSAM, które zostały przywrócone po przeglądzie w następstwie skargi złożonej w ramach wewnętrznego mechanizmu

Średni czas potrzebny na podjęcie decyzji o przywróceniu lub nieprzywróceniu kont użytkowników w UE pierwotnie zawieszonych z powodu udostępnienia potencjalnych nowych CSAM w następstwie skargi złożonej w ramach wewnętrznego mechanizmu (opcjonalnie)

Liczba skarg złożonych do organu sądowego w związku z zawieszeniem konta użytkownika w UE z powodu udostępnienia potencjalnych nowych CSAM

Powody złożenia skarg do organu sądowego w związku z zawieszeniem konta użytkownika w UE z powodu udostępnienia potencjalnych nowych CSAM (opcjonalne)

Liczba kont użytkowników w UE zawieszonych z powodu udostępnienia potencjalnych nowych CSAM, które zostały przywrócone po przeglądzie w następstwie skargi złożonej do organu sądowego

Średni czas potrzebny na zastosowanie się do orzeczenia sądu o przywróceniu lub nieprzywróceniu kont użytkowników w UE pierwotnie zawieszonych z powodu udostępnienia potencjalnych nowych CSAM w następstwie skargi złożonej do organu sądowego (opcjonalnie)

Nagabywanie

Liczba kont użytkowników w UE zawieszonych z powodu nagabywania dziecka

Konta użytkowników w UE

Liczba skarg złożonych w ramach wewnętrznego mechanizmu w związku z zawieszeniem konta użytkownika w UE z powodu nagabywania dziecka

Powody złożenia skarg w ramach wewnętrznego mechanizmu w związku z zawieszeniem konta użytkownika w UE z powodu nagabywania dziecka (opcjonalne)

Liczba kont użytkowników w UE zawieszonych z powodu nagabywania dziecka, które zostały przywrócone po przeglądzie w następstwie skargi złożonej w ramach wewnętrznego mechanizmu

Średni czas potrzebny na podjęcie decyzji o przywróceniu lub nieprzywróceniu konta użytkownika w UE pierwotnie zawieszonego z powodu nagabywania dziecka w następstwie skargi złożonej w ramach wewnętrznego mechanizmu (opcjonalnie)

Liczba skarg złożonych do organu sądowego w związku z zawieszeniem konta użytkownika w UE z powodu nagabywania dziecka

Powody złożenia skarg do organu sądowego w związku z zawieszeniem konta użytkownika w UE z powodu nagabywania dziecka (opcjonalne)

Liczba kont użytkowników w UE zawieszonych z powodu nagabywania dziecka, które zostały przywrócone po przeglądzie w następstwie skargi złożonej do organu sądowego

Średni czas potrzebny na zastosowanie się do orzeczenia sądu o przywróceniu lub nieprzywróceniu konta użytkownika w UE pierwotnie zawieszonego z powodu nagabywania dziecka w następstwie skargi złożonej do organu sądowego (opcjonalnie)

6)

Liczby i współczynniki błędów (wyniki fałszywie dodatnie) dotyczących poszczególnych zastosowanych technologii

Poziom błędu: liczba elementów treści oznaczonych automatycznie jako stanowiące potencjalne niegodziwe traktowanie dzieci w celach seksualnych w internecie, które po zweryfikowaniu przez człowieka nie zostały potwierdzone, podzielona przez liczbę elementów treści oznaczonych automatycznie jako potencjalne niegodziwe traktowanie dzieci w celach seksualnych w internecie

Proszę określić w odniesieniu do każdej z zastosowanych technologii.

Znane CSAM

A1: Liczba elementów treści oznaczonych automatycznie jako stanowiące znane CSAM

B1: Liczba elementów treści oznaczonych automatycznie jako stanowiące znane CSAM, które po zweryfikowaniu przez człowieka nie zostały potwierdzone

Poziom błędu: B1/A1 (%)

C1: Liczba weryfikowanych przez człowieka elementów treści oznaczonych automatycznie jako stanowiące znane CSAM

Inne istotne ustalenia

Nowe CSAM

A2: Liczba elementów treści oznaczonych automatycznie jako stanowiące nowe CSAM

B2: Liczba elementów treści oznaczonych automatycznie jako stanowiące nowe CSAM, które po zweryfikowaniu przez człowieka nie zostały potwierdzone

Poziom błędu: B2/A2 (%)

C2: Liczba weryfikowanych przez człowieka elementów treści oznaczonych automatycznie jako nowe CSAM

Inne istotne ustalenia

Nagabywanie

A3: Liczba kont użytkowników w UE oznaczonych automatycznie jako te, z których nagabywano dzieci lub jako będące celem nagabywania dzieci

B3: Liczba kont użytkowników w UE oznaczonych automatycznie jako te, z których nagabywano dzieci lub jako będące celem nagabywania dzieci, co po zweryfikowaniu przez człowieka nie zostało potwierdzone

Poziom błędu: B3/A3 (%)

C3: Liczba weryfikowanych przez człowieka kont użytkowników w UE oznaczonych automatycznie jako te, z których nagabywano dzieci lub jako będące celem nagabywania dzieci

Inne istotne ustalenia

7)

Środki zastosowane w celu ograniczenia poziomu błędu i osiągnięty poziom błędu

Znane CSAM

Środki kontroli jakości istniejących skrótów (proszę określić)

Wskaźniki (np. skróty)

Środki weryfikacji skrótów przed ich dodaniem do bazy danych (proszę określić)

Inne środki mające na celu ograniczenie poziomu błędu przez działania związane ze skrótami (proszę określić)

Plan wdrożenia zweryfikowany przez niezależną stronę trzecią

Wdrożenie technologii wykrywania

Inne środki mające na celu ograniczenie poziomu błędu poprzez wdrożenie technologii wykrywania (proszę określić)

Systematyczna weryfikacja przez człowieka każdego elementu treści oznaczonego jako znany CSAM przed zgłoszeniem

Weryfikacja przez człowieka

Weryfikacja przez człowieka każdego elementu treści oznaczonego jako znany CSAM przed zgłoszeniem

Polityka szkolenia pracowników weryfikujących (proszę określić, np. rodzaj i czas trwania szkolenia przed rozpoczęciem pracy, częstotliwość i rodzaj szkoleń odświeżających itp.)

Środki mające na celu zapewnienie okresowej oceny kontroli jakości pracowników weryfikujących i podjętych decyzji (proszę określić)

Środki mające na celu zapewnienie informacji zwrotnych z NCMEC lub innych organizacji działających w interesie publicznym przeciwko niegodziwemu traktowaniu dzieci w celach seksualnych (proszę określić)

Inne środki

Środki mające na celu zapewnienie informacji zwrotnych od organów ścigania (proszę określić)

Środki mające na celu zapewnienie informacji zwrotnych na temat rozstrzygnięcia skargi w kontekście wewnętrznego mechanizmu odwoławczego lub skargi złożonej do organu sądowego (proszę określić)

Inne środki mające na celu ograniczenie poziomu błędu (proszę określić)

Poziom błędu osiągnięty po wdrożeniu środków mających na celu ograniczenie poziomu błędu (w stosownych przypadkach, tj. jeżeli wprowadzono nowe środki)

Osiągnięty poziom błędu

Nowe CSAM

Środki kontroli jakości istniejących klasyfikatorów sztucznej inteligencji (proszę określić)

Wskaźniki (np. klasyfikatory sztucznej inteligencji)

Środki weryfikacji klasyfikatorów sztucznej inteligencji przed ich dodaniem do bazy danych (proszę określić)

Inne środki mające na celu ograniczenie poziomu błędu przez działania związane z klasyfikatorami sztucznej inteligencji (proszę określić)

Plan wdrożenia zweryfikowany przez niezależną stronę trzecią

Wdrożenie technologii wykrywania

Inne środki mające na celu ograniczenie poziomu błędu poprzez wdrożenie technologii wykrywania (proszę określić)

Systematyczna weryfikacja przez człowieka każdego elementu treści oznaczonego jako potencjalny nowy CSAM przed zgłoszeniem

Weryfikacja przez człowieka

Weryfikacja przez człowieka każdego elementu treści oznaczonego jako potencjalny nowy CSAM przed zgłoszeniem

Polityka szkolenia pracowników weryfikujących (proszę określić, np. rodzaj i czas trwania szkolenia przed rozpoczęciem pracy, częstotliwość i rodzaj szkoleń odświeżających itp.)

Środki mające na celu zapewnienie okresowej oceny kontroli jakości pracowników weryfikujących i podjętych decyzji (proszę określić)

Środki mające na celu zapewnienie informacji zwrotnych z NCMEC lub innych organizacji działających w interesie publicznym przeciwko niegodziwemu traktowaniu dzieci w celach seksualnych (proszę określić)

Inne środki

Środki mające na celu zapewnienie informacji zwrotnych od organów ścigania (proszę określić)

Środki mające na celu zapewnienie informacji zwrotnych na temat rozstrzygnięcia skargi w kontekście wewnętrznego mechanizmu odwoławczego lub skargi złożonej do organu sądowego (proszę określić)

Inne środki mające na celu ograniczenie poziomu błędu (proszę określić)

Poziom błędu osiągnięty po wdrożeniu środków mających na celu ograniczenie poziomu błędu (w stosownych przypadkach, tj. jeżeli wprowadzono nowe środki)

Osiągnięty poziom błędu

Nagabywanie

Środki kontroli jakości istniejących klasyfikatorów sztucznej inteligencji (proszę określić)

Wskaźniki (np. klasyfikatory sztucznej inteligencji)

Środki weryfikacji klasyfikatorów sztucznej inteligencji przed ich dodaniem do bazy danych (proszę określić)

Inne środki mające na celu ograniczenie poziomu błędu przez działania związane z klasyfikatorami sztucznej inteligencji (proszę określić)

Plan wdrożenia zweryfikowany przez niezależną stronę trzecią

Wdrożenie technologii wykrywania

Inne środki mające na celu ograniczenie poziomu błędu poprzez wdrożenie technologii wykrywania (proszę określić)

Systematyczna weryfikacja przez człowieka każdego elementu treści oznaczonego jako potencjalne nagabywanie przed zgłoszeniem

Weryfikacja przez człowieka

Weryfikacja przez człowieka każdego elementu treści oznaczonego jako potencjalne nagabywanie przed zgłoszeniem

Polityka szkolenia pracowników weryfikujących (proszę określić, np. rodzaj i czas trwania szkolenia przed rozpoczęciem pracy, częstotliwość i rodzaj szkoleń odświeżających itp.)

Środki mające na celu zapewnienie okresowej oceny kontroli jakości pracowników weryfikujących i podjętych decyzji (proszę określić)

Środki mające na celu zapewnienie informacji zwrotnych z NCMEC lub innych organizacji działających w interesie publicznym przeciwko niegodziwemu traktowaniu dzieci w celach seksualnych (proszę określić)

Inne środki

Środki mające na celu zapewnienie informacji zwrotnych od organów ścigania (proszę określić)

Środki mające na celu zapewnienie informacji zwrotnych na temat rozstrzygnięcia skargi w kontekście wewnętrznego mechanizmu odwoławczego lub skargi złożonej do organu sądowego (proszę określić)

Inne środki mające na celu ograniczenie poziomu błędu (proszę określić)

Poziom błędu osiągnięty po wdrożeniu środków mających na celu ograniczenie poziomu błędu (w stosownych przypadkach, tj. jeżeli wprowadzono nowe środki)

Osiągnięty poziom błędu

8)

Polityka zatrzymywania danych oraz zastosowane zabezpieczenia w zakresie ochrony danych zgodnie z rozporządzeniem (UE) 2016/679

Polityka zatrzymywania

Polityka zatrzymywania w odniesieniu do elementów treści zidentyfikowanych jako niegodziwe traktowanie dzieci w celach seksualnych w internecie (proszę określić)

Proszę określić dla każdej kategorii długość odpowiednich okresów przechowywania.

Polityka zatrzymywania danych niedotyczących treści w związku ze zgłoszeniami dotyczącymi niegodziwego traktowania dzieci w celach seksualnych w internecie, w tym po ewentualnej dezaktywacji konta przez użytkownika (proszę określić)

Polityka zatrzymywania danych związanych ze skargami i naruszeniami polityki

Inne stosowne polityki zatrzymywania (proszę określić)

Zabezpieczenia służące ochronie danych

Stosowanie technik identyfikacji lub pseudonimizacji oraz anonimizacji danych

Proszę określić techniki i przypadki, w których są one stosowane

Stosowanie standardowego szyfrowania branżowego (algorytmów i protokołów) w odniesieniu do danych przekazywanych między infrastrukturą prywatną a sieciami publicznymi

Wdrożenie strategii zarządzania danymi/kompleksowych programów ochrony prywatności (proszę określić)

Np. wewnętrzne ograniczenia dostępu do danych, korzystanie z list kontroli dostępu, obowiązki w zakresie poufności w stosunku do osób posiadających dostęp do danych itp.

Procedury przeglądu strategii anonimizacji i zarządzania danymi (proszę określić)

Procedury utrzymywania planów reagowania na incydenty bezpieczeństwa w celu monitorowania i wykrywania ewentualnych luk w zabezpieczeniach i incydentów w całej infrastrukturze oraz postępowania w przypadku ich wystąpienia (proszę określić).

Inne środki techniczne i organizacyjne zapewniające bezpieczeństwo danych (proszę określić)

Wewnętrzny mechanizm odwoławczy

Proszę sprecyzować, czy: (i) osoba, której dotyczy decyzja, jest informowana o faktach istotnych dla tej decyzji, (ii) istnieją procedury oceny ewentualnych zapytań użytkownika dotyczących decyzji podjętej w stosunku do niego, (iii) istnieje specjalny kanał komunikacji z użytkownikami, (iv) użytkownicy są informowani o zakończeniu oceny oraz (v) czy odbiorcom przekazuje się dodatkowe informacje, o których mowa w art. 3 ust. 1 lit. h) ppkt (i) w oparciu o wynik oceny skargi użytkownika.

Prawo dostępu do danych użytkowników

Proszę określić, czy, w jaki sposób i kiedy użytkownicy uzyskują dostęp do swoich danych w przypadku tymczasowego lub trwałego zawieszenia lub usunięcia ich kont w wyniku zidentyfikowanego CSAM lub zidentyfikowanego nagabywania.

Inne zabezpieczenia (proszę sprecyzować)

9)

Nazwy organizacji działających w interesie publicznym przeciwko niegodziwemu traktowaniu dzieci w celach seksualnych, którym udostępniono dane na mocy niniejszego rozporządzenia

Krajowe Centrum ds. Zaginionych i Wykorzystywanych Dzieci (NCMEC)

Unijne centrum ds. zapobiegania niegodziwemu traktowaniu dzieci w celach seksualnych i zwalczania go

Ma zastosowanie wyłącznie po utworzeniu Unijnego centrum

Inne (proszę określić)

* Autentyczne są wyłącznie dokumenty UE opublikowane w formacie PDF w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00