Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2024-01-01 do 2024-12-31
Wersja aktualna od 2024-01-01 do 2024-12-31
obowiązujący
Alerty
Sprostowanie do ostatecznego przyjęcia (UE, Euratom) 2024/1509 budżetu korygującego nr 2 Unii Europejskiej na rok budżetowy 2024 (Dz.U. L, 2024/1509, 18.6.2024)
Tekst ostatecznego przyjęcia (UE, Euratom) 2024/1509 otrzymuje brzmienie:
PRZEWODNICZĄCA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, w szczególności jego art. 314 ust. 4 lit. a) i ust. 9,
uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Energii Atomowej, w szczególności jego art. 106a,
uwzględniając decyzję Rady (UE, Euratom) 2020/2053 z dnia 14 grudnia 2020 r. w sprawie systemu zasobów własnych Unii Europejskiej oraz uchylającą decyzję 2014/335/UE, Euratom (1),
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) 2018/1046 z dnia 18 lipca 2018 r. w sprawie zasad finansowych mających zastosowanie do budżetu ogólnego Unii, zmieniające rozporządzenia (UE) nr 1296/2013, (UE) nr 1301/2013, (UE) nr 1303/2013, (UE) nr 1304/2013, (UE) nr 1309/2013, (UE) nr 1316/2013, (UE) nr 223/2014 i (UE) nr 283/2014 oraz decyzję nr 541/2014/UE, a także uchylające rozporządzenie (UE, Euratom) nr 966/2012 (2), w szczególności jego art. 43,
uwzględniając rozporządzenie Rady (UE, Euratom) 2020/2093 z dnia 17 grudnia 2020 r. określające wieloletnie ramy finansowe na lata 2021-2027 (3),
uwzględniając Porozumienie międzyinstytucjonalne z dnia 16 grudnia 2020 r. między Parlamentem Europejskim, Radą Unii Europejskiej i Komisją Europejską w sprawie dyscypliny budżetowej, współpracy w kwestiach budżetowych i należytego zarządzania finansami oraz w sprawie nowych zasobów własnych, w tym również harmonogramu wprowadzania nowych zasobów własnych (4),
uwzględniając budżet ogólny Unii Europejskiej na rok budżetowy 2024, w formie przyjętej ostatecznie w dniu 22 listopada 2023 r. (5),
uwzględniając projekt budżetu korygującego nr 3 Unii Europejskiej na rok budżetowy 2024, przyjęty przez Komisję dnia 9 kwietnia 2024 r.,
uwzględniając stanowisko dotyczące projektu budżetu korygującego nr 3/2024 przyjęte przez Radę dnia 22 kwietnia 2024 r. i przekazane Parlamentowi Europejskiemu tego samego dnia,
uwzględniając zatwierdzenie przez Parlament stanowiska Rady w dniu 25 kwietnia 2024 r.,
uwzględniając art. 94 i 96 Regulaminu Parlamentu Europejskiego,
STWIERDZA:
Artykuł
Procedura przewidziana w art. 314 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej została zakończona i budżet korygujący Unii Europejskiej nr 2 na rok budżetowy 2024 został ostatecznie przyjęty.
Sporządzono w Strasburgu dnia 25 kwietnia 2024 r.
Przewodnicząca
R. METSOLA
(1) Dz.U. L 424 z 15.12.2020, s. 1.
(2) Dz.U. L 193 z 30.7.2018, s. 1.
(3) Dz.U. L 433 I z 22.12.2020, s. 11.
(4) Dz.U. L 433 I z 22.12.2020, s. 28.
(5) Dz.U. L, 2024/207, 22.2.2024, ELI: http://data.europa.eu/eli/budget/2024/207/oj.
(1) Dane liczbowe w tej kolumnie odpowiadają danym liczbowym w budżecie na 2024 r. (Dz.U. L, 2024/207, 22.2.2024) ze zmianami wynikającymi z budżetów korygujących nr 1/2024 i nr 2/2024.
(2) Dane liczbowe w tej kolumnie odpowiadają danym liczbowym w budżecie na 2023 r. (Dz.U. L 58 z 23.2.2023, s. 1) ze zmianami wynikającymi z budżetów korygujących nr 1-4/2023.
(3) Zasoby własne na potrzeby budżetu na 2024 r. określono na podstawie prognoz budżetowych przyjętych na 188. posiedzeniu Komitetu Doradczego ds. Zasobów Własnych 25 maja 2023 r.
(4) Kwota ta obejmuje 3 334 000 000 EUR w związku ze zobowiązaniami Unii wynikającymi z zaciągniętych pożyczek, o których mowa w art. 5 decyzji (UE, Euratom) 2020/2053.
(5) Art. 310 ust. 1 akapit trzeci TFUE brzmi: „Budżet powinien być zrównoważony w odniesieniu do dochodów i wydatków”.
(6) Wykorzystywana podstawa nie przekracza 50 % DNB.
(7) Obliczenie stawki: (85 316 264 079) / (177 274 794 000) = 0,481265622449405.
(8) p.m. (zasoby własne + pozostałe dochody = dochody ogółem = wydatki ogółem); (140 646 356 609 + 6 131 117 988= 146 777 474 597 = 146 777 474 597).
(9) Zasoby własne ogółem jako odsetek DNB: (140 646 356 609) / (17 727 479 400 000) = 0,79 %; łączny pułap zasobów własnych zgodnie z art. 3 i 6 decyzji Rady (UE, Euratom) 2020/2053: 2,00 %.
BUDŻET KORYGUJĄCY NR 2 NA ROK BUDŻETOWY 2024
SPIS TREŚCI
DOCHODY OGÓŁEM
A. FINANSOWANIE ROCZNEGO BUDŻETU UNII | 5 |
OBLICZENIE FINANSOWANIA BUDŻETU | 5 |
B. OGÓLNE ZESTAWIENIE DOCHODÓW WEDŁUG POZYCJI W BUDŻECIE | 13 |
- TYTUŁ 1: | ZASOBY WŁASNE | 14 |
ZESTAWIENIE DOCHODÓW I WYDATKÓW W PODZIALE NA SEKCJE
SEKCJA III: KOMISJA | 18 |
- WYDATKI | 19 |
- TYTUŁ 07: | INWESTOWANIE W LUDZI, SPÓJNOŚĆ SPOŁECZNA I WARTOŚCI | 22 |
- PERSONEL | 27 |
DOCHODY OGÓŁEM
A. FINANSOWANIE ROCZNEGO BUDŻETU UNII
Obliczenie finansowania budżetu
Przydział zasobów Unii w celu zapewnienia, zgodnie z art. 311 TFUE, finansowania rocznego budżetu Unii
Opis dochodów | Budżet 2024 (1) | Budżet 2023 (2) | Zmiana (w %) |
Dochody różne (tytuły 3-6) | 6 131 117 988 | 11 643 369 035 | -47,34 |
Dostępna nadwyżka z poprzedniego roku budżetowego (rozdział 2 0, artykuł 2 0 0) | p.m. | 2 519 010 950 | - |
Salda i dostosowania (rozdziały 2 1, 2 2, 2 3 i 2 4) | p.m. | p.m. | - |
Dochody ogółem (tytuły 2-6) | 6 131 117 988 | 14 162 379 985 | -56,71 |
Kwota netto należności celnych i opłat wyrównawczych od cukru (rozdziały 1 1 i 1 2) | 24 620 400 000 | 23 730 100 000 | +3,75 |
Zasoby własne oparte na VAT według stawki jednolitej (tabele 1 i 2, rozdział 1 3) | 23 616 137 250 | 22 458 526 500 | +5,15 |
Zasoby własne oparte na odpadach opakowaniowych z tworzyw sztucznych (tabela 3, rozdział 1 7) | 7 093 555 280 | 7 201 885 360 | -1,50 |
Różnica pozostająca do sfinansowania z zasobów dodatkowych (zasoby własne oparte na DNB, tabela 4, rozdział 1 4) | 85 316 264 079 | 97 650 082 928 | -12,63 |
Środki, które mają zostać pokryte z zasobów własnych, o których mowa w art. 2 decyzji (UE, Euratom) 2020/2053 (3), (4) | 140 646 356 609 | 151 040 594 788 | -6,88 |
Dochody ogółem (5) | 146 777 474 597 | 165 202 974 773 | -11,15 |
TABELA 1
Obliczenie ograniczenia podstaw podatku od wartości dodanej (VAT) na podstawie art. 2 ust. 1 lit. b) decyzji (UE, Euratom) 2020/2053
Państwo członkowskie | 1 % nieograniczonej podstawy VAT | 1 % dochodu narodowego brutto | Stopa ograniczenia (w %) | 1 % dochodu narodowego brutto pomnożony przez stopę ograniczenia | 1 % ograniczonej podstawy VAT (6) | Państwa członkowskie o ograniczonej podstawie VAT |
| (1) | (2) | (3) | (4) | (5) | (6) |
Belgia | 2 458 073 000 | 6 053 077 000 | 50 | 3 026 538 500 | 2 458 073 000 |
|
Bułgaria | 485 944 000 | 986 492 000 | 50 | 493 246 000 | 485 944 000 |
|
Czechy | 1 381 193 000 | 3 303 904 000 | 50 | 1 651 952 000 | 1 381 193 000 |
|
Dania | 1 644 830 000 | 4 024 834 000 | 50 | 2 012 417 000 | 1 644 830 000 |
|
Niemcy | 18 671 727 000 | 44 177 819 000 | 50 | 22 088 909 500 | 18 671 727 000 |
|
Estonia | 198 069 000 | 411 271 000 | 50 | 205 635 500 | 198 069 000 |
|
Irlandia | 1 311 262 000 | 4 306 468 000 | 50 | 2 153 234 000 | 1 311 262 000 |
|
Grecja | 956 124 000 | 2 337 353 000 | 50 | 1 168 676 500 | 956 124 000 |
|
Hiszpania | 7 177 495 000 | 14 907 594 000 | 50 | 7 453 797 000 | 7 177 495 000 |
|
Francja | 14 424 761 000 | 30 027 033 000 | 50 | 15 013 516 500 | 14 424 761 000 |
|
Chorwacja | 455 555 000 | 775 338 000 | 50 | 387 669 000 | 387 669 000 | Chorwacja |
Włochy | 9 414 014 000 | 21 373 179 000 | 50 | 10 686 589 500 | 9 414 014 000 |
|
Cypr | 202 758 000 | 282 122 000 | 50 | 141 061 000 | 141 061 000 | Cypr |
Łotwa | 210 650 000 | 450 918 000 | 50 | 225 459 000 | 210 650 000 |
|
Litwa | 340 270 000 | 764 050 000 | 50 | 382 025 000 | 340 270 000 |
|
Luksemburg | 439 386 000 | 583 760 000 | 50 | 291 880 000 | 291 880 000 | Luksemburg |
Węgry | 943 801 000 | 2 122 059 000 | 50 | 1 061 029 500 | 943 801 000 |
|
Malta | 102 827 000 | 179 697 000 | 50 | 89 848 500 | 89 848 500 | Malta |
Niderlandy | 4 872 698 000 | 10 430 238 000 | 50 | 5 215 119 000 | 4 872 698 000 |
|
Austria | 2 373 455 000 | 5 082 933 000 | 50 | 2 541 466 500 | 2 373 455 000 |
|
Polska | 4 023 815 000 | 7 884 404 000 | 50 | 3 942 202 000 | 3 942 202 000 | Polska |
Portugalia | 1 301 810 000 | 2 651 464 000 | 50 | 1 325 732 000 | 1 301 810 000 |
|
Rumunia | 1 253 684 000 | 3 485 670 000 | 50 | 1 742 835 000 | 1 253 684 000 |
|
Słowenia | 332 589 000 | 676 624 000 | 50 | 338 312 000 | 332 589 000 |
|
Słowacja | 571 831 000 | 1 279 109 000 | 50 | 639 554 500 | 571 831 000 |
|
Finlandia | 1 117 920 000 | 2 886 018 000 | 50 | 1 443 009 000 | 1 117 920 000 |
|
Szwecja | 2 425 597 000 | 5 831 366 000 | 50 | 2 915 683 000 | 2 425 597 000 |
|
Ogółem | 79 092 138 000 | 177 274 794 000 |
| 88 637 397 000 | 78 720 457 500 |
|
TABELA 2
Zasoby własne z tytułu VAT na podstawie art. 2 ust. 1 lit. b) decyzji (UE, Euratom) 2020/2053 (rozdział 1 3) - zestawienie
Państwo członkowskie | 1 % ograniczonej podstawy VAT | Stawka jednolita zasobów własnych opartych na VAT (w %) | Zasoby własne oparte na VAT wg stawki jednolitej |
| (1) | (2) | (3) = (1) × (2) |
Belgia | 2 458 073 000 | 0,30 | 737 421 900 |
Bułgaria | 485 944 000 | 0,30 | 145 783 200 |
Czechy | 1 381 193 000 | 0,30 | 414 357 900 |
Dania | 1 644 830 000 | 0,30 | 493 449 000 |
Niemcy | 18 671 727 000 | 0,30 | 5 601 518 100 |
Estonia | 198 069 000 | 0,30 | 59 420 700 |
Irlandia | 1 311 262 000 | 0,30 | 393 378 600 |
Grecja | 956 124 000 | 0,30 | 286 837 200 |
Hiszpania | 7 177 495 000 | 0,30 | 2 153 248 500 |
Francja | 14 424 761 000 | 0,30 | 4 327 428 300 |
Chorwacja | 387 669 000 | 0,30 | 116 300 700 |
Włochy | 9 414 014 000 | 0,30 | 2 824 204 200 |
Cypr | 141 061 000 | 0,30 | 42 318 300 |
Łotwa | 210 650 000 | 0,30 | 63 195 000 |
Litwa | 340 270 000 | 0,30 | 102 081 000 |
Luksemburg | 291 880 000 | 0,30 | 87 564 000 |
Węgry | 943 801 000 | 0,30 | 283 140 300 |
Malta | 89 848 500 | 0,30 | 26 954 550 |
Niderlandy | 4 872 698 000 | 0,30 | 1 461 809 400 |
Austria | 2 373 455 000 | 0,30 | 712 036 500 |
Polska | 3 942 202 000 | 0,30 | 1 182 660 600 |
Portugalia | 1 301 810 000 | 0,30 | 390 543 000 |
Rumunia | 1 253 684 000 | 0,30 | 376 105 200 |
Słowenia | 332 589 000 | 0,30 | 99 776 700 |
Słowacja | 571 831 000 | 0,30 | 171 549 300 |
Finlandia | 1 117 920 000 | 0,30 | 335 376 000 |
Szwecja | 2 425 597 000 | 0,30 | 727 679 100 |
Ogółem | 78 720 457 500 |
| 23 616 137 250 |
TABELA 3
Zasoby własne z tytułu odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych na podstawie art. 2 ust. 1 lit. c) decyzji (UE, Euratom) 2020/2053 (rozdział 1 7) - zestawienie
Państwo członkowskie | Odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych, niepoddawane recyklingowi (kg) | Stawka poboru za kilogram w EUR | Wkład brutto | Obniżka ryczałtowa | Wkład netto |
| (1) | (2) | (3) = (1) × (2) | (4) | (5) = (3) - (4) |
Belgia | 210 481 600 |
| 168 385 280 |
| 168 385 280 |
Bułgaria | 78 333 100 |
| 62 666 480 | 22 000 000 | 40 666 480 |
Czechy | 151 911 000 |
| 121 528 800 | 32 187 600 | 89 341 200 |
Dania | 174 315 600 |
| 139 452 480 |
| 139 452 480 |
Niemcy | 1 775 737 600 |
| 1 420 590 080 |
| 1 420 590 080 |
Estonia | 30 721 000 |
| 24 576 800 | 4 000 000 | 20 576 800 |
Irlandia | 239 431 900 |
| 191 545 520 |
| 191 545 520 |
Grecja | 128 174 800 |
| 102 539 840 | 33 000 000 | 69 539 840 |
Hiszpania | 1 021 478 800 |
| 817 183 040 | 142 000 000 | 675 183 040 |
Francja | 1 881 735 000 |
| 1 505 388 000 |
| 1 505 388 000 |
Chorwacja | 46 091 100 |
| 36 872 880 | 13 000 000 | 23 872 880 |
Włochy | 1 283 130 600 | 0,80 | 1 026 504 480 | 184 048 000 | 842 456 480 |
Cypr | 10 704 200 |
| 8 563 360 | 3 000 000 | 5 563 360 |
Łotwa | 29 035 800 |
| 23 228 640 | 6 000 000 | 17 228 640 |
Litwa | 42 100 600 |
| 33 680 480 | 9 000 000 | 24 680 480 |
Luksemburg | 15 275 900 |
| 12 220 720 |
| 12 220 720 |
Węgry | 349 653 800 |
| 279 723 040 | 30 000 000 | 249 723 040 |
Malta | 14 686 800 |
| 11 749 440 | 1 415 900 | 10 333 540 |
Niderlandy | 294 526 000 |
| 235 620 800 |
| 235 620 800 |
Austria | 211 597 900 |
| 169 278 320 |
| 169 278 320 |
Polska | 791 305 700 |
| 633 044 560 | 117 000 000 | 516 044 560 |
Portugalia | 272 224 800 |
| 217 779 840 | 31 322 000 | 186 457 840 |
Rumunia | 350 584 500 |
| 280 467 600 | 60 000 000 | 220 467 600 |
Słowenia | 29 768 900 |
| 23 815 120 | 6 279 700 | 17 535 420 |
Słowacja | 56 783 400 |
| 45 426 720 | 17 000 000 | 28 426 720 |
Finlandia | 109 384 300 |
| 87 507 440 |
| 87 507 440 |
Szwecja | 156 835 900 |
| 125 468 720 |
| 125 468 720 |
Ogółem | 9 756 010 600 |
| 7 804 808 480 | 711 253 200 | 7 093 555 280 |
TABELA 4
Określenie stawki jednolitej i zestawienie zasobów własnych opartych na DNB na podstawie art. 2 ust. 1 lit. d) decyzji (UE, Euratom) 2020/2053 (rozdział 1 4)
Państwo członkowskie | 1 % DNB | Stawka jednolita „dodatkowych” zasobów własnych | „Dodatkowe” zasoby własne wg stawki jednolitej |
| (1) | (2) | (3) = (1) × (2) |
Belgia | 6 053 077 000 |
| 2 913 137 870 |
Bułgaria | 986 492 000 |
| 474 764 686 |
Czechy | 3 303 904 000 |
| 1 590 055 415 |
Dania | 4 024 834 000 |
| 1 937 014 240 |
Niemcy | 44 177 819 000 |
| 21 261 265 559 |
Estonia | 411 271 000 |
| 197 930 594 |
Irlandia | 4 306 468 000 |
| 2 072 555 003 |
Grecja | 2 337 353 000 |
| 1 124 887 646 |
Hiszpania | 14 907 594 000 |
| 7 174 512 506 |
Francja | 30 027 033 000 |
| 14 450 978 727 |
Chorwacja | 775 338 000 |
| 373 143 525 |
Włochy | 21 373 179 000 |
| 10 286 176 295 |
Cypr | 282 122 000 |
| 135 775 620 |
Łotwa | 450 918 000 | 0,4812656 (7) | 217 011 332 |
Litwa | 764 050 000 |
| 367 710 999 |
Luksemburg | 583 760 000 |
| 280 943 620 |
Węgry | 2 122 059 000 |
| 1 021 274 046 |
Malta | 179 697 000 |
| 86 481 989 |
Niderlandy | 10 430 238 000 |
| 5 019 714 983 |
Austria | 5 082 933 000 |
| 2 446 240 914 |
Polska | 7 884 404 000 |
| 3 794 492 599 |
Portugalia | 2 651 464 000 |
| 1 276 058 472 |
Rumunia | 3 485 670 000 |
| 1 677 533 142 |
Słowenia | 676 624 000 |
| 325 635 871 |
Słowacja | 1 279 109 000 |
| 615 591 189 |
Finlandia | 2 886 018 000 |
| 1 388 941 249 |
Szwecja | 5 831 366 000 |
| 2 806 435 988 |
Ogółem | 177 274 794 000 |
| 85 316 264 079 |
TABELA 5
Roczne obniżki ryczałtowe wkładów opartych na DNB dla niektórych państw członkowskich oraz finansowanie tych obniżek zgodnie z art. 2 ust. 4 decyzji (UE, Euratom) 2020/2053 (rozdział 1 6)
Państwo członkowskie | Obniżka brutto | Procentowy udział w podstawach DNB | Finansowanie obniżki brutto przyznanej Danii, Niemcom, Niderlandom, Austrii i Szwecji | Finansowanie netto obniżki przyznanej Danii, Niemcom, Niderlandom, Austrii i Szwecji |
| (1) | (2) | (3) | (4) = (1) + (3) |
Belgia |
| 3,41 | 304 781 626 | 304 781 626 |
Bułgaria |
| 0,56 | 49 671 371 | 49 671 371 |
Czechy |
| 1,86 | 166 356 588 | 166 356 588 |
Dania | - 442 604 609 | 2,27 | 202 656 509 | - 239 948 100 |
Niemcy | -4 309 818 359 | 24,92 | 2 224 420 326 | -2 085 398 033 |
Estonia |
| 0,23 | 20 708 120 | 20 708 120 |
Irlandia |
| 2,43 | 216 837 209 | 216 837 209 |
Grecja |
| 1,32 | 117 689 276 | 117 689 276 |
Hiszpania |
| 8,41 | 750 620 014 | 750 620 014 |
Francja |
| 16,94 | 1 511 906 745 | 1 511 906 745 |
Chorwacja |
| 0,44 | 39 039 447 | 39 039 447 |
Włochy |
| 12,06 | 1 076 172 045 | 1 076 172 045 |
Cypr |
| 0,16 | 14 205 271 | 14 205 271 |
Łotwa |
| 0,25 | 22 704 407 | 22 704 407 |
Litwa |
| 0,43 | 38 471 079 | 38 471 079 |
Luksemburg |
| 0,33 | 29 393 203 | 29 393 203 |
Węgry |
| 1,20 | 106 848 896 | 106 848 896 |
Malta |
| 0,10 | 9 048 017 | 9 048 017 |
Niderlandy | -2 255 287 678 | 5,88 | 525 178 333 | -1 730 109 345 |
Austria | - 663 319 905 | 2,87 | 255 933 401 | - 407 386 504 |
Polska |
| 4,45 | 396 991 724 | 396 991 724 |
Portugalia |
| 1,50 | 133 505 242 | 133 505 242 |
Rumunia |
| 1,97 | 175 508 782 | 175 508 782 |
Słowenia |
| 0,38 | 34 069 047 | 34 069 047 |
Słowacja |
| 0,72 | 64 405 082 | 64 405 082 |
Finlandia |
| 1,63 | 145 315 392 | 145 315 392 |
Szwecja | -1 255 024 741 | 3,29 | 293 618 140 | - 961 406 601 |
Ogółem | -8 926 055 292 | 100,00 | 8 926 055 292 | 0 |
Deflator PKB UE, w EUR (prognoza gospodarcza z wiosny 2023 r.): a) 2020 UE27 = 107,1892; b) 2024 UE27 = 125,8420 | ||||
Kwota ryczałtowa dla Danii w cenach z 2024 r.: 377 000 000 EUR × [ (b/a) ] = 442 604 609 EUR | ||||
Kwota ryczałtowa dla Niemiec w cenach z 2024 r.: 3 671 000 000 EUR × [ (b/a) ] = 4 309 818 359 EUR | ||||
Kwota ryczałtowa dla Niderlandów w cenach z 2024 r.: 1 921 000 000 EUR × [ (b/a) ] = 2 255 287 678 EUR | ||||
Kwota ryczałtowa dla Austrii w cenach z 2024 r.: 565 000 000 EUR × [ (b/a) ] = 663 319 905 EUR | ||||
Kwota ryczałtowa dla Szwecji w cenach z 2024 r.: 1 069 000 000 EUR × [ (b/a) ] = 1 255 024 741 EUR |
TABELA 6
Zestawienie dotyczące finansowania (8) budżetu ogólnego według kategorii zasobów własnych i według państw członkowskich
Państwo członkowskie | Tradycyjne zasoby własne (TZW) |
|
|
| Zasoby własne oparte na VAT oraz DNB | Zasoby własne ogółem (9) | |||||
Opłaty wyrównawcze netto w sektorze cukru (75 %) | Cła netto (75 %) | Tradycyjne zasoby własne ogółem (75 %) | p.m. koszty poboru (25 % TZW brutto) | Zasoby własne oparte na VAT | Zasoby własne oparte na tworzywach sztucznych | Zasoby własne oparte na DNB | Obniżki ryczałtowe wkładów opartych na DNB i ich finansowanie | Składki państw członkowskich ogółem | Udział w składkach państw członkowskich (%) | ||
| (1) | (2) | (3) = (1) + (2) | (4) | (5) | (6) | (7) | (8) | (9) = (5) + (6) +(7) + (8) | (10) | (11) = (3) + (9) |
Belgia | p.m. | 2 252 900 000 | 2 252 900 000 | 750 966 667 | 737 421 900 | 168 385 280 | 2 913 137 870 | 304 781 626 | 4 123 726 676 | 3,55 | 6 376 626 676 |
Bułgaria | p.m. | 179 700 000 | 179 700 000 | 59 900 000 | 145 783 200 | 40 666 480 | 474 764 686 | 49 671 371 | 710 885 737 | 0,61 | 890 585 737 |
Czechy | p.m. | 487 600 000 | 487 600 000 | 162 533 333 | 414 357 900 | 89 341 200 | 1 590 055 415 | 166 356 588 | 2 260 111 103 | 1,95 | 2 747 711 103 |
Dania | p.m. | 456 900 000 | 456 900 000 | 152 300 000 | 493 449 000 | 139 452 480 | 1 937 014 240 | - 239 948 100 | 2 329 967 620 | 2,01 | 2 786 867 620 |
Niemcy | p.m. | 4 987 900 000 | 4 987 900 000 | 1 662 633 334 | 5 601 518 100 | 1 420 590 080 | 21 261 265 559 | -2 085 398 033 | 26 197 975 706 | 22,58 | 31 185 875 706 |
Estonia | p.m. | 68 300 000 | 68 300 000 | 22 766 667 | 59 420 700 | 20 576 800 | 197 930 594 | 20 708 120 | 298 636 214 | 0,26 | 366 936 214 |
Irlandia | p.m. | 556 200 000 | 556 200 000 | 185 400 000 | 393 378 600 | 191 545 520 | 2 072 555 003 | 216 837 209 | 2 874 316 332 | 2,48 | 3 430 516 332 |
Grecja | p.m. | 355 600 000 | 355 600 000 | 118 533 333 | 286 837 200 | 69 539 840 | 1 124 887 646 | 117 689 276 | 1 598 953 962 | 1,38 | 1 954 553 962 |
Hiszpania | p.m. | 2 227 500 000 | 2 227 500 000 | 742 500 000 | 2 153 248 500 | 675 183 040 | 7 174 512 506 | 750 620 014 | 10 753 564 060 | 9,27 | 12 981 064 060 |
Francja | p.m. | 2 334 400 000 | 2 334 400 000 | 778 133 333 | 4 327 428 300 | 1 505 388 000 | 14 450 978 727 | 1 511 906 745 | 21 795 701 772 | 18,79 | 24 130 101 772 |
Chorwacja | p.m. | 63 300 000 | 63 300 000 | 21 100 000 | 116 300 700 | 23 872 880 | 373 143 525 | 39 039 447 | 552 356 552 | 0,48 | 615 656 552 |
Włochy | p.m. | 2 711 800 000 | 2 711 800 000 | 903 933 333 | 2 824 204 200 | 842 456 480 | 10 286 176 295 | 1 076 172 045 | 15 029 009 020 | 12,95 | 17 740 809 020 |
Cypr | p.m. | 41 400 000 | 41 400 000 | 13 800 000 | 42 318 300 | 5 563 360 | 135 775 620 | 14 205 271 | 197 862 551 | 0,17 | 239 262 551 |
Łotwa | p.m. | 68 900 000 | 68 900 000 | 22 966 667 | 63 195 000 | 17 228 640 | 217 011 332 | 22 704 407 | 320 139 379 | 0,28 | 389 039 379 |
Litwa | p.m. | 169 800 000 | 169 800 000 | 56 600 000 | 102 081 000 | 24 680 480 | 367 710 999 | 38 471 079 | 532 943 558 | 0,46 | 702 743 558 |
Luksemburg | p.m. | 16 600 000 | 16 600 000 | 5 533 333 | 87 564 000 | 12 220 720 | 280 943 620 | 29 393 203 | 410 121 543 | 0,35 | 426 721 543 |
Węgry | p.m. | 258 700 000 | 258 700 000 | 86 233 333 | 283 140 300 | 249 723 040 | 1 021 274 046 | 106 848 896 | 1 660 986 282 | 1,43 | 1 919 686 282 |
Malta | p.m. | 23 300 000 | 23 300 000 | 7 766 667 | 26 954 550 | 10 333 540 | 86 481 989 | 9 048 017 | 132 818 096 | 0,11 | 156 118 096 |
Niderlandy | p.m. | 3 648 800 000 | 3 648 800 000 | 1 216 266 667 | 1 461 809 400 | 235 620 800 | 5 019 714 983 | -1 730 109 345 | 4 987 035 838 | 4,30 | 8 635 835 838 |
Austria | p.m. | 294 000 000 | 294 000 000 | 98 000 000 | 712 036 500 | 169 278 320 | 2 446 240 914 | - 407 386 504 | 2 920 169 230 | 2,52 | 3 214 169 230 |
Polska | p.m. | 1 510 200 000 | 1 510 200 000 | 503 400 000 | 1 182 660 600 | 516 044 560 | 3 794 492 599 | 396 991 724 | 5 890 189 483 | 5,08 | 7 400 389 483 |
Portugalia | p.m. | 278 800 000 | 278 800 000 | 92 933 333 | 390 543 000 | 186 457 840 | 1 276 058 472 | 133 505 242 | 1 986 564 554 | 1,71 | 2 265 364 554 |
Rumunia | p.m. | 348 500 000 | 348 500 000 | 116 166 667 | 376 105 200 | 220 467 600 | 1 677 533 142 | 175 508 782 | 2 449 614 724 | 2,11 | 2 798 114 724 |
Słowenia | p.m. | 272 400 000 | 272 400 000 | 90 800 000 | 99 776 700 | 17 535 420 | 325 635 871 | 34 069 047 | 477 017 038 | 0,41 | 749 417 038 |
Słowacja | p.m. | 140 500 000 | 140 500 000 | 46 833 333 | 171 549 300 | 28 426 720 | 615 591 189 | 64 405 082 | 879 972 291 | 0,76 | 1 020 472 291 |
Finlandia | p.m. | 220 200 000 | 220 200 000 | 73 400 000 | 335 376 000 | 87 507 440 | 1 388 941 249 | 145 315 392 | 1 957 140 081 | 1,69 | 2 177 340 081 |
Szwecja | p.m. | 646 200 000 | 646 200 000 | 215 400 000 | 727 679 100 | 125 468 720 | 2 806 435 988 | - 961 406 601 | 2 698 177 207 | 2,33 | 3 344 377 207 |
Ogółem | p.m. | 24 620 400 000 | 24 620 400 000 | 8 206 800 000 | 23 616 137 250 | 7 093 555 280 | 85 316 264 079 | 0 | 116 025 956 609 | 100,00 | 140 646 356 609 |
B. OGÓLNE ZESTAWIENIE DOCHODÓW WEDŁUG POZYCJI W BUDŻECIE
Tytuł | Dział | Prognoza na 2024 | Budżet korygujący nr 2/2024 | Nowa kwota |
1 | ZASOBY WŁASNE | 140 642 756 609 | 3 600 000 | 140 646 356 609 |
2 | NADWYŻKI, SALDA I DOSTOSOWANIA | - |
| - |
3 | DOCHODY ADMINISTRACYJNE | 2 124 029 799 |
| 2 124 029 799 |
4 | DOCHODY FINANSOWE, ODSETKI ZA ZWŁOKĘ I GRZYWNY | 149 343 107 |
| 149 343 107 |
5 | GWARANCJE BUDŻETOWE, OPERACJE ZACIĄGANIA I UDZIELANIA POŻYCZEK | p.m. |
| p.m. |
6 | DOCHODY, WKŁADY I ZWROTY ZWIĄZANE Z POLITYKAMI UNII | 3 857 745 082 |
| 3 857 745 082 |
| OGÓŁEM | 146 773 874 597 | 3 600 000 | 146 777 474 597 |
TYTUŁ 1
ZASOBY WŁASNE
Artykuł Pozycja | Dział | Prognoza na 2024 | Budżet korygujący nr 2/2024 | Nowa kwota | ||||||||||||
ROZDZIAŁ 1 1 | ||||||||||||||||
1 1 0 | Opłaty wyrównawcze od cukru | p.m. |
| p.m. | ||||||||||||
| ROZDZIAŁ 1 1 - OGÓŁEM | p.m. |
| p.m. | ||||||||||||
ROZDZIAŁ 1 2 | ||||||||||||||||
1 2 0 | Cła i inne opłaty | 24 620 400 000 |
| 24 620 400 000 | ||||||||||||
| ROZDZIAŁ 1 2 - OGÓŁEM | 24 620 400 000 |
| 24 620 400 000 | ||||||||||||
ROZDZIAŁ 1 3 | ||||||||||||||||
1 3 0 | Zasoby własne oparte na podatku od wartości dodanej | 23 616 137 250 |
| 23 616 137 250 | ||||||||||||
| ROZDZIAŁ 1 3 - OGÓŁEM | 23 616 137 250 |
| 23 616 137 250 | ||||||||||||
ROZDZIAŁ 1 4 | ||||||||||||||||
1 4 0 | Zasoby własne oparte na dochodzie narodowym brutto | 85 312 664 079 | 3 600 000 | 85 316 264 079 | ||||||||||||
| ROZDZIAŁ 1 4 - OGÓŁEM | 85 312 664 079 | 3 600 000 | 85 316 264 079 | ||||||||||||
ROZDZIAŁ 1 6 | ||||||||||||||||
1 6 0 | Obniżki ryczałtowe wkładów opartych na DNB przyznane niektórym państwom członkowskim i ich finasowanie | 0 |
| 0 | ||||||||||||
| ROZDZIAŁ 1 6 - OGÓŁEM | 0 |
| 0 | ||||||||||||
ROZDZIAŁ 1 7 | ||||||||||||||||
1 7 0 | Zasoby własne oparte na odpadach opakowaniowych z tworzyw sztucznych niepoddawanych recyklingowi | 7 093 555 280 |
| 7 093 555 280 | ||||||||||||
| ROZDZIAŁ 1 7 - OGÓŁEM | 7 093 555 280 |
| 7 093 555 280 | ||||||||||||
| Tytuł 1 - Ogółem | 140 642 756 609 | 3 600 000 | 140 646 356 609 | ||||||||||||
|
ROZDZIAŁ 1 4 - ZASOBY WŁASNE OPARTE NA DOCHODZIE NARODOWYM BRUTTO
Tytuł Rozdział Artykuł Pozycja | Dział | RF | Prognoza na 2024 | Budżet korygujący nr 2/2024 | Nowa kwota |
1 4 | ZASOBY WŁASNE OPARTE NA DOCHODZIE NARODOWYM BRUTTO | ||||
1 4 0 | Zasoby własne oparte na dochodzie narodowym brutto |
| 85 312 664 079 | 3 600 000 | 85 316 264 079 |
| ROZDZIAŁ 1 4 - OGÓŁEM |
| 85 312 664 079 | 3 600 000 | 85 316 264 079 |
1 4 0
Zasoby własne oparte na dochodzie narodowym brutto
Prognoza na 2024 | Budżet korygujący nr 2/2024 | Nowa kwota |
85 312 664 079 | 3 600 000 | 85 316 264 079 |
Uwagi
Zasoby oparte na DNB stanowią zasoby „dodatkowe”, zapewniające dochody niezbędne do pokrycia wydatków przekraczających kwotę uzyskaną z tradycyjnych zasobów własnych, płatności opartych na VAT, zasobów własnych opartych na tworzywach sztucznych oraz innych dochodów w danym roku. W konsekwencji dzięki zasobom opartym na DNB budżet jest zawsze zbilansowany ex ante.
Stawka poboru tych zasobów określona jest na podstawie dodatkowych dochodów potrzebnych do sfinansowania wydatków budżetowych niepokrytych z innych zasobów (zasoby własne oparte na tworzywach sztucznych, zasoby oparte na VAT, tradycyjne zasoby własne i inne dochody). W ten sposób stawkę poboru stosuje się do DNB każdego z państw członkowskich.
Stawka mająca zastosowanie do DNB państw członkowskich w odniesieniu do roku budżetowego 2024 wynosi 0,4813 %.
Podstawa prawna
Decyzja Rady (UE, Euratom) 2020/2053 z dnia 14 grudnia 2020 r. w sprawie systemu zasobów własnych Unii Europejskiej oraz uchylająca decyzję 2014/335/UE, Euratom (Dz.U. L 424 z 15.12.2020, s. 1), w szczególności jej art. 2 ust. 1 lit. d).
Państwo członkowskie | Prognoza na 2024 | Budżet korygujący nr 2/2024 | Nowa kwota |
Belgia | 2 913 014 948 | 122 922 | 2 913 137 870 |
Bułgaria | 474 744 653 | 20 033 | 474 764 686 |
Czechy | 1 589 988 321 | 67 094 | 1 590 055 415 |
Dania | 1 936 932 506 | 81 734 | 1 937 014 240 |
Niemcy | 21 260 368 420 | 897 139 | 21 261 265 559 |
Estonia | 197 922 242 | 8 352 | 197 930 594 |
Irlandia | 2 072 467 549 | 87 454 | 2 072 555 003 |
Grecja | 1 124 840 181 | 47 465 | 1 124 887 646 |
Hiszpania | 7 174 209 770 | 302 736 | 7 174 512 506 |
Francja | 14 450 368 954 | 609 773 | 14 450 978 727 |
Chorwacja | 373 127 780 | 15 745 | 373 143 525 |
Włochy | 10 285 742 260 | 434 035 | 10 286 176 295 |
Cypr | 135 769 891 | 5 729 | 135 775 620 |
Łotwa | 217 002 175 | 9 157 | 217 011 332 |
Litwa | 367 695 483 | 15 516 | 367 710 999 |
Luksemburg | 280 931 765 | 11 855 | 280 943 620 |
Węgry | 1 021 230 952 | 43 094 | 1 021 274 046 |
Malta | 86 478 339 | 3 650 | 86 481 989 |
Niderlandy | 5 019 503 172 | 211 811 | 5 019 714 983 |
Austria | 2 446 137 693 | 103 221 | 2 446 240 914 |
Polska | 3 794 332 487 | 160 112 | 3 794 492 599 |
Portugalia | 1 276 004 628 | 53 844 | 1 276 058 472 |
Rumunia | 1 677 462 357 | 70 785 | 1 677 533 142 |
Słowenia | 325 622 130 | 13 741 | 325 635 871 |
Słowacja | 615 565 214 | 25 975 | 615 591 189 |
Finlandia | 1 388 882 641 | 58 608 | 1 388 941 249 |
Szwecja | 2 806 317 568 | 118 420 | 2 806 435 988 |
Artykuł 1 4 0 -- Ogółem | 85 312 664 079 | 3 600 000 | 85 316 264 079 |
SEKCJA III
KOMISJA
WYDATKI
Tytuł | Dział | Środki 2024 | Budżet korygujący nr 2/2024 | Nowa kwota | |||
Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | ||
01 | BADANIA NAUKOWE I INNOWACJE | 13 639 104 033 | 12 701 370 884 |
|
| 13 639 104 033 | 12 701 370 884 |
02 | EUROPEJSKIE INWESTYCJE STRATEGICZNE | 4 593 137 505 | 4 754 299 370 |
|
| 4 593 137 505 | 4 754 299 370 |
| Rezerwy (30 02 02) | 1 830 000 | 1 830 000 |
|
| 1 830 000 | 1 830 000 |
|
| 4 594 967 505 | 4 756 129 370 |
|
| 4 594 967 505 | 4 756 129 370 |
03 | JEDNOLITY RYNEK | 953 120 319 | 909 848 119 |
|
| 953 120 319 | 909 848 119 |
| Rezerwy (30 02 02) | 5 107 785 | 5 107 785 |
|
| 5 107 785 | 5 107 785 |
|
| 958 228 104 | 914 955 904 |
|
| 958 228 104 | 914 955 904 |
04 | PRZESTRZEŃ KOSMICZNA | 2 301 073 345 | 2 455 510 845 |
|
| 2 301 073 345 | 2 455 510 845 |
05 | ROZWÓJ REGIONALNY I SPÓJNOŚĆ | 47 916 719 344 | 17 332 018 024 |
|
| 47 916 719 344 | 17 332 018 024 |
06 | ODBUDOWA I ODPORNOŚĆ | 4 719 865 703 | 4 653 961 893 |
|
| 4 719 865 703 | 4 653 961 893 |
07 | INWESTOWANIE W LUDZI, SPÓJNOŚĆ SPOŁECZNA I WARTOŚCI | 21 921 947 902 | 11 728 323 287 | 3 600 000 | 3 600 000 | 21 925 547 902 | 11 731 923 287 |
| Rezerwy (30 02 02) | 2 158 000 | 1 693 000 |
|
| 2 158 000 | 1 693 000 |
|
| 21 924 105 902 | 11 730 016 287 | 3 600 000 | 3 600 000 | 21 927 705 902 | 11 733 616 287 |
08 | POLITYKA ROLNA I MORSKA | 54 877 129 402 | 53 417 033 942 |
|
| 54 877 129 402 | 53 417 033 942 |
| Rezerwy (30 02 02) | 66 850 000 | 38 250 000 |
|
| 66 850 000 | 38 250 000 |
|
| 54 943 979 402 | 53 455 283 942 |
|
| 54 943 979 402 | 53 455 283 942 |
09 | ŚRODOWISKO I DZIAŁANIA W DZIEDZINIE KLIMATU | 2 387 264 846 | 688 732 408 |
|
| 2 387 264 846 | 688 732 408 |
| Rezerwy (30 02 02) | 7 386 591 | 7 386 591 |
|
| 7 386 591 | 7 386 591 |
|
| 2 394 651 437 | 696 118 999 |
|
| 2 394 651 437 | 696 118 999 |
10 | MIGRACJA | 1 677 316 429 | 1 528 174 176 |
|
| 1 677 316 429 | 1 528 174 176 |
11 | ZARZĄDZANIE GRANICAMI | 2 210 626 242 | 1 716 030 267 |
|
| 2 210 626 242 | 1 716 030 267 |
| Rezerwy (30 02 02) | 4 763 000 | 4 763 000 |
|
| 4 763 000 | 4 763 000 |
|
| 2 215 389 242 | 1 720 793 267 |
|
| 2 215 389 242 | 1 720 793 267 |
12 | BEZPIECZEŃSTWO | 730 770 177 | 732 317 335 |
|
| 730 770 177 | 732 317 335 |
| Rezerwy (30 02 02) | 2 041 000 | 2 041 000 |
|
| 2 041 000 | 2 041 000 |
|
| 732 811 177 | 734 358 335 |
|
| 732 811 177 | 734 358 335 |
13 | OBRONA | 1 964 366 749 | 1 301 055 196 |
|
| 1 964 366 749 | 1 301 055 196 |
14 | DZIAŁANIA ZEWNĘTRZNE | 14 113 539 967 | 13 316 536 039 |
|
| 14 113 539 967 | 13 316 536 039 |
15 | POMOC PRZEDAKCESYJNA | 2 116 460 033 | 1 974 621 274 |
|
| 2 116 460 033 | 1 974 621 274 |
| Rezerwy (30 02 01, 30 02 02) | 501 000 000 | 23 893 000 |
|
| 501 000 000 | 23 893 000 |
|
| 2 617 460 033 | 1 998 514 274 |
|
| 2 617 460 033 | 1 998 514 274 |
16 | WYDATKI POZA ROCZNYMI PUŁAPAMI OKREŚLONYMI W WIELOLETNICH RAMACH FINANSOWYCH | 4 817 544 032 | 3 824 805 032 |
|
| 4 817 544 032 | 3 824 805 032 |
20 | WYDATKI ADMINISTRACYJNE KOMISJI EUROPEJSKIEJ | 4 221 841 225 | 4 221 841 225 |
|
| 4 221 841 225 | 4 221 841 225 |
21 | SZKOŁY EUROPEJSKIE I ŚWIADCZENIA EMERYTALNO-RENTOWE | 2 811 521 330 | 2 811 521 330 |
|
| 2 811 521 330 | 2 811 521 330 |
30 | REZERWY | 2 291 192 776 | 1 751 235 903 |
|
| 2 291 192 776 | 1 751 235 903 |
| Ogółem | 190 264 541 359 | 141 819 236 549 | 3 600 000 | 3 600 000 | 190 268 141 359 | 141 822 836 549 |
| Z czego rezerwa: 30 01 01, 30 02 01, 30 02 02 | 591 136 376 | 84 964 376 |
|
| 591 136 376 | 84 964 376 |
TYTUŁ 07
INWESTOWANIE W LUDZI, SPÓJNOŚĆ SPOŁECZNA I WARTOŚCI
Tytuł Rozdział | Dział | Środki 2024 | Budżet korygujący nr 2/2024 | Nowa kwota | |||
Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | ||
07 01 | WYDATKI NA WSPARCIE ADMINISTRACYJNE W GRUPIE POLITYK „INWESTOWANIE W LUDZI, SPÓJNOŚĆ SPOŁECZNA I WARTOŚCI” | 108 000 107 | 108 000 107 |
|
| 108 000 107 | 108 000 107 |
07 02 | EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY PLUS (EFS+) | 16 867 137 252 | 6 931 481 007 |
|
| 16 867 137 252 | 6 931 481 007 |
07 03 | PROGRAM „ERASMUS+” | 3 738 992 637 | 3 465 000 000 |
|
| 3 738 992 637 | 3 465 000 000 |
07 04 | EUROPEJSKI KORPUS SOLIDARNOŚCI | 136 985 873 | 131 641 000 |
|
| 136 985 873 | 131 641 000 |
07 05 | KREATYWNA EUROPA | 311 159 522 | 342 135 144 |
|
| 311 159 522 | 342 135 144 |
07 06 | OBYWATELE, RÓWNOŚĆ, PRAWA I WARTOŚCI | 209 489 763 | 215 590 866 |
|
| 209 489 763 | 215 590 866 |
07 07 | WYMIAR SPRAWIEDLIWOŚCI | 40 691 000 | 37 416 968 |
|
| 40 691 000 | 37 416 968 |
07 10 | AGENCJE ZDECENTRALIZOWANE I PROKURATURA EUROPEJSKA | 292 687 169 | 284 390 169 | 3 600 000 | 3 600 000 | 296 287 169 | 287 990 169 |
| Rezerwy (30 02 02) | 2 158 000 | 1 693 000 |
|
| 2 158 000 | 1 693 000 |
|
| 294 845 169 | 286 083 169 | 3 600 000 | 3 600 000 | 298 445 169 | 289 683 169 |
07 20 | PROJEKTY PILOTAŻOWE, DZIAŁANIA PRZYGOTOWAWCZE, PREROGATYWY I INNE DZIAŁANIA | 216 804 579 | 212 668 026 |
|
| 216 804 579 | 212 668 026 |
| Tytuł 07 - Ogółem | 21 921 947 902 | 11 728 323 287 | 3 600 000 | 3 600 000 | 21 925 547 902 | 11 731 923 287 |
| Rezerwy (30 02 02) | 2 158 000 | 1 693 000 |
|
| 2 158 000 | 1 693 000 |
| Ogółem, w tymrezerwa | 21 924 105 902 | 11 730 016 287 | 3 600 000 | 3 600 000 | 21 927 705 902 | 11 733 616 287 |
ROZDZIAŁ 07 10 - AGENCJE ZDECENTRALIZOWANE I PROKURATURA EUROPEJSKA
Tytuł Rozdział Artykuł Pozycja | Dział | RF | Środki 2024 | Budżet korygujący nr 2/2024 | Nowa kwota | |||
Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | |||
07 10 | AGENCJE ZDECENTRALIZOWANE I PROKURATURA EUROPEJSKA | |||||||
07 10 01 | Europejska Fundacja na rzecz Poprawy Warunków Życia i Pracy (Eurofound) | 2.2 | 24 039 972 | 24 039 972 |
|
| 24 039 972 | 24 039 972 |
07 10 02 | Europejska Agencja Bezpieczeństwa i Zdrowia w Pracy (EU-OSHA) | 2.2 | 16 501 065 | 16 501 065 |
|
| 16 501 065 | 16 501 065 |
07 10 03 | Europejskie Centrum Rozwoju Kształcenia Zawodowego (Cedefop) | 2.2 | 19 153 055 | 19 153 055 |
|
| 19 153 055 | 19 153 055 |
07 10 04 | Agencja Praw Podstawowych Unii Europejskiej (FRA) | 2.2 | 26 463 318 | 26 463 318 |
|
| 26 463 318 | 26 463 318 |
07 10 05 | Europejski Instytut ds. Równości Kobiet i Mężczyzn (EIGE) | 2.2 | 9 101 373 | 9 101 373 |
|
| 9 101 373 | 9 101 373 |
07 10 06 | Europejska Fundacja Kształcenia (ETF) | 2.2 | 23 099 791 | 23 099 791 |
|
| 23 099 791 | 23 099 791 |
07 10 07 | Agencja Unii Europejskiej ds. Współpracy Wymiarów Sprawiedliwości w Sprawach Karnych (Eurojust) | 2.2 | 55 594 172 | 60 247 172 |
|
| 55 594 172 | 60 247 172 |
| Rezerwy (30 02 02) |
| 2 158 000 | 1 693 000 |
|
| 2 158 000 | 1 693 000 |
|
|
| 57 752 172 | 61 940 172 |
|
| 57 752 172 | 61 940 172 |
07 10 08 | Prokuratura Europejska (EPPO) | 2.2 | 70 307 729 | 70 307 729 | 3 600 000 | 3 600 000 | 73 907 729 | 73 907 729 |
07 10 09 | Europejski Urząd ds. Pracy (ELA) | 2.2 | 48 426 694 | 35 476 694 |
|
| 48 426 694 | 35 476 694 |
| Rozdział 07 10 - Ogółem |
| 292 687 169 | 284 390 169 | 3 600 000 | 3 600 000 | 296 287 169 | 287 990 169 |
| Rezerwy (30 02 02) |
| 2 158 000 | 1 693 000 |
|
| 2 158 000 | 1 693 000 |
| Ogółem, w tymrezerwa |
| 294 845 169 | 286 083 169 | 3 600 000 | 3 600 000 | 298 445 169 | 289 683 169 |
Uwagi
Środki na mocy niniejszego rozdziału przeznaczone są na pokrycie wydatków na personel i wydatków administracyjnych agencji zdecentralizowanych i Prokuratury Europejskiej (EPPO) (tytuły 1 i 2) oraz, w stosownych przypadkach, ich wydatków operacyjnych związanych z programem prac (tytuł 3).
Plan zatrudnienia agencji i EPPO określono w załączniku „Personel” do niniejszej sekcji.
Agencje i EPPO muszą informować Parlament Europejski i Radę o przesunięciach środków między wydatkami operacyjnymi a administracyjnymi.
Zgodnie z art. 21, 22 i 24 rozporządzenia finansowego wkłady otrzymane od państw trzecich (państw EFTA zgodnie z Porozumieniem o Europejskim Obszarze Gospodarczym, krajów kandydujących oraz, w stosownych przypadkach, potencjalnych kandydatów z Bałkanów Zachodnich lub innych państw trzecich), wynikające z udziału w programach unijnych, kwoty zwrócone zgodnie z art. 17 rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) 2019/715 z dnia 18 grudnia 2018 r. w sprawie ramowego rozporządzenia finansowego dotyczącego organów ustanowionych na podstawie TFUE oraz Traktatu Euratom, o których mowa w art. 70 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) 2018/1046 (Dz.U. L 122 z 10.5.2019, s. 1), a także wszelkie inne dochody przeznaczone na określony cel, zapisane w zestawieniu dochodów, są podstawą do udostępnienia odpowiednich środków oraz wykonania środków zgodnie z niniejszym rozdziałem.
Powiązane szacunkowe kwoty oraz odpowiadający im artykuł lub pozycja zestawienia dochodów są wskazane, w miarę możliwości, w odpowiednich liniach budżetowych.
07 10 08
Prokuratura Europejska (EPPO)
Dane liczbowe (Środki zróżnicowane)
Środki 2024 | Budżet korygujący nr 2/2024 | Nowa kwota | |||
Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności |
70 307 729 | 70 307 729 | 3 600 000 | 3 600 000 | 73 907 729 | 73 907 729 |
Uwagi
Prokuratura Europejska (EPPO) jest właściwa do spraw dochodzenia, ścigania i stawiania przed sądem sprawców i współsprawców przestępstw naruszających interesy finansowe Unii, które to przestępstwa przewidziano w dyrektywie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/1371 z dnia 5 lipca 2017 r. w sprawie zwalczania za pośrednictwem prawa karnego nadużyć na szkodę interesów finansowych Unii (Dz.U. L 198 z 28.7.2017, s. 29) i określono w rozporządzeniu (UE) 2017/1939. W tym względzie EPPO wszczyna postępowania przygotowawcze, wnosi akty oskarżenia i sprawuje funkcje oskarżyciela publicznego przed właściwymi sądami państw członkowskich aż do ostatecznego zakończenia sprawy.
Środki te przeznaczone są na pokrycie wydatków EPPO związanych z rekrutacją i personelem, wydatków związanych z budynkami (w tym ochroną budynków), infrastrukturą i technologiami informacyjnymi (tytuły 1 i 2). Obejmują one również wydatki operacyjne związane z kosztami dochodzeń EPPO zgodnie z art. 91 ust. 5 i 6 rozporządzenia (UE) 2017/1939, z systemem zarządzania sprawami EPPO i wydatki związane z informatyczną platformą wymiany między Prokuraturą Centralną, delegowanym prokuratorem europejskim i innymi organami wymiaru sprawiedliwości i organami ścigania w państwach członkowskich, która to platforma jest kluczowym elementem dla prawidłowego funkcjonowania EPPO, oraz środki tymczasowe na usługi ochrony bezpośredniej dla pracowników EPPO wyższego szczebla, płatności na rzecz delegowanych prokuratorów europejskich oraz znaczne koszty tłumaczeń związane z potrzebami operacyjnymi EPPO (tytuł 3).
Całkowity wkład Unii | 75 488 321 |
w tym kwota pochodząca z odzyskania nadwyżki (artykuł po stronie dochodów 6 6 2) | 1 580 592 |
Kwota zapisana w budżecie | 73 907 729 |
Podstawa prawna
Rozporządzenie Rady (UE) 2017/1939 z dnia 12 października 2017 r. wdrażające wzmocnioną współpracę w zakresie ustanowienia Prokuratury Europejskiej (Dz.U. L 283 z 31.10.2017, s. 1).
SEKCJA III
KOMISJA
PERSONEL
Organy ustanowione przez Unię Europejską i posiadające osobowość prawną
Agencje zdecentralizowane
Prokuratura Europejska (EPPO)
Grupa funkcyjna i grupa zaszeregowania | Prokuratura Europejska | |||||
Budżet 2024 | Budżet korygujący nr 2/2024 | Projekt budżetu na 2024 r. (włącznie z LR2/2024) | ||||
Stanowiska stałe | Stanowiska tymczasowe | Stanowiska stałe | Stanowiska tymczasowe | Stanowiska stałe | Stanowiska tymczasowe | |
AD 16 | - | - | - | - | - | - |
AD 15 | - | 1 | - | - | - | 1 |
AD 14 | - | 1 | - | - | - | 1 |
AD 13 | - | 23 | - | 2 | - | 25 |
AD 12 | - | 3 | - | - | - | 3 |
AD 11 | - | 2 | - | - | - | 2 |
AD 10 | - | 9 | - | - | - | 9 |
AD 9 | - | 8 | - | - | - | 8 |
AD 8 | - | 19 | - | 1 | - | 20 |
AD 7 | - | 42 | - | 2 | - | 44 |
AD 6 | - | 35 | - | 2 | - | 37 |
AD 5 | - | 8 | - | 2 | - | 10 |
Suma częściowa AD | - | 151 | - | 9 | - | 160 |
AST 11 | - | - | - | - | - | - |
AST 10 | - | - | - | - | - | - |
AST 9 | - | 1 | - | - | - | 1 |
AST 8 | - | 1 | - | - | - | 1 |
AST 7 | - | - | - | - | - | - |
AST 6 | - | 3 | - | - | - | 3 |
AST 5 | - | 13 | - | - | - | 13 |
AST 4 | - | 29 | - | 4 | - | 33 |
AST 3 | - | 10 | - | 7 | - | 17 |
AST 2 | - | - | - | - | - | - |
AST 1 | - | - | - | - | - | - |
Suma częściowa AST | - | 57 | - | 11 | - | 68 |
AST/SC 6 | - | - | - | - | - | - |
AST/SC 5 | - | - | - | - | - | - |
AST/SC 4 | - | - | - | - | - | - |
AST/SC 3 | - | 1 | - | - | - | 1 |
AST/SC 2 | - | 3 | - | - | - | 3 |
AST/SC 1 | - | - | - | - | - | - |
Suma częściowa AST/SC | - | 4 | - | - | - | 4 |
Ogółem | - | 212 | - | 20 | - | 232 |
Ogółem | 212 | 20 | 232 |