Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2024-11-20
Wersja aktualna od 2024-11-20
obowiązujący
Alerty
ROZPORZĄDZENIE RADY (UE) 2024/2903
z dnia 18 listopada 2024 r.
w sprawie ustalenia uprawnień do połowów w odniesieniu do niektórych stad ryb i grup stad ryb w Morzu Bałtyckim na 2025 rok oraz zmiany rozporządzenia (UE) 2024/257 w odniesieniu do niektórych uprawnień do połowów w innych wodach
RADA UNII EUROPEJSKIEJ,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, w szczególności jego art. 43 ust. 3,
uwzględniając wniosek Komisji Europejskiej,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) | Rada ma przyjąć środki dotyczące ustalenia i przydziału uprawnień do połowów, w tym - w stosownych przypadkach - określonych warunków funkcjonalnie związanych z tymi uprawnieniami do połowów. Na podstawie art. 16 ust. 4 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1380/2013 (1) uprawnienia do połowów należy ustalać zgodnie z celami wspólnej polityki rybołówstwa (WPRyb) określonymi w art. 2 ust. 2 tego rozporządzenia. Na podstawie art. 16 ust. 1 rozporządzenia (UE) nr 1380/2013 uprawnienia do połowów należy przydzielać państwom członkowskim w taki sposób, by zapewnić względną stabilność działalności połowowej każdego państwa członkowskiego w odniesieniu do każdego stada lub rodzaju połowów. |
(2) | Całkowite dopuszczalne połowy (TAC) należy zatem ustalać, zgodnie z art. 3 rozporządzenia (UE) nr 1380/2013, na podstawie dostępnych opinii naukowych z uwzględnieniem skutków biologicznych i społeczno-gospodarczych przy jednoczesnym zapewnieniu sprawiedliwego traktowania poszczególnych sektorów rybołówstwa oraz z uwzględnieniem opinii wyrażanych podczas konsultacji z zainteresowanymi stronami. |
(3) | Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1139 (2) ustanowiono wieloletni plan w odniesieniu do stad dorsza atlantyckiego, śledzia atlantyckiego i szprota w Morzu Bałtyckim oraz połowów eksploatujących te stada. Zgodnie z art. 3 ust. 1 tego rozporządzenia plan ten ma przyczynić się do osiągnięcia celów WPRyb wymienionych w art. 2 rozporządzenia (UE) nr 1380/2013. W szczególności plan ten ma na celu zapewnienie, aby eksploatacja żywych zasobów morza pozwalała na odtwarzanie i utrzymywanie populacji poławianych gatunków powyżej poziomów pozwalających zapewnić maksymalny podtrzymywalny połów (MSY). Celem planu jest również przyczynienie się do zapewnienia, aby działalność połowowa i w zakresie akwakultury była zrównoważona środowiskowo w perspektywie długoterminowej oraz zarządzana w sposób spójny z celami, które dotyczą osiągania korzyści ekonomicznych, społecznych i w dziedzinie zatrudnienia oraz przyczyniania się do dostępności zaopatrzenia w żywność. Cele te, doprecyzowane w art. 2 ust. 5 lit. c) i f) rozporządzenia (UE) nr 1380/2013, obejmują zapewnienie warunków dla rentownego i konkurencyjnego przemysłu rybnego, połowowego i przetwórczego oraz związanej z połowami działalności na lądzie, a także przyczynienie się do zapewnienia odpowiedniego poziomu życia osobom zależnym od działalności połowowej, z uwzględnieniem rybołówstwa przybrzeżnego i aspektów społeczno-gospodarczych. |
(4) | W dniu 31 maja 2024 r. Międzynarodowa Rada Badań Morza (ICES) opublikowała roczną opinię dotyczącą stad w Morzu Bałtyckim na 2025 r. Według ICES zdecydowana większość połowów w Morzu Bałtyckim charakteryzuje się co najmniej pewnym stopniem mieszania stad. Mieszanie to dotyczy zarówno stad zarządzanych w ramach TAC, jak i stad, które nie są zarządzane w ramach TAC. Mieszanie występuje w największym stopniu między gatunkami pelagicznymi i gatunkami dennymi. |
(5) | Na 2025 r. ICES zaleca zerowe połowy śledzia atlantyckiego w zachodniej części Morza Bałtyckiego, dorsza atlantyckiego we wschodniej części Morza Bałtyckiego i łososia atlantyckiego w podrejonach ICES 22-31. Ponadto ICES zaleca na 2025 r. niskie poziomy połowów dorsza atlantyckiego w zachodniej części Morza Bałtyckiego. Jeżeli zatem TAC dla tych stad zostałyby ustalone na poziomach zalecanych przez ICES, obowiązek wyładunku wszystkich połowów - w tym przyłowów tych stad w połowach wielogatunkowych - doprowadziłby do wystąpienia zjawiska „gatunków dławiących”. Do przyłowu dorsza atlantyckiego dochodzi we wszystkich połowach, do przyłowu śledzia atlantyckiego w zachodniej części Morza Bałtyckiego dochodzi w ukierunkowanych połowach szprota, a do przyłowu łososia atlantyckiego może dochodzić w wielu połowach. Zjawisko „gatunków dławiących” wpłynęłoby w szczególności na statki poławiające płastugokształtne i szprota, potencjalnie zmuszając je do zaprzestania działalności połowowej w 2025 r. i prowadząc do przedwczesnego zamknięcia tych łowisk. Na podstawie danych Europejskiego Centrum Monitorowania Rynku Produktów Rybołówstwa i Akwakultury szacuje się, że wartość pierwszej sprzedaży połowów gładzicy i szprota, które mogą być poławiane w granicach TAC i mają zostać złowione w odpowiednim obszarze, szacuje się na, odpowiednio, 19 900 000 EUR i 400 000 EUR. W 2025 r. należałoby również zaprzestać działalności połowowej, w szczególności w ramach łodziowego rybołówstwa przybrzeżnego, w odniesieniu do gatunków, które nie są zarządzane w ramach TAC. Aby osiągnąć równowagę między kontynuowaniem połowów - mając na względzie potencjalnie poważne skutki społeczno-gospodarcze ich zaprzestania - a potrzebą osiągnięcia dobrego stanu biologicznego tych stad, biorąc pod uwagę trudności w prowadzeniu połowów wielogatunkowych z zachowaniem MSY dla wszystkich odnośnych stad, należy w odniesieniu do śledzia atlantyckiego w zachodniej części Morza Bałtyckiego, dorsza atlantyckiego we wschodniej części Morza Bałtyckiego, dorsza atlantyckiego w zachodniej części Morza Bałtyckiego oraz łososia atlantyckiego w basenie głównym utrzymać TAC pozwalający wyłącznie na nieuniknione przyłowy. |
(6) | W odniesieniu do dorsza atlantyckiego we wschodniej części Morza Bałtyckiego na 2025 r. ICES szósty rok z rzędu zaleca połowy tego stada na poziomie zerowym. Ponadto ze względu na ograniczone dane i niespójności w niektórych oszacowaniach modelowych ICES obniżyła swoją ocenę do kategorii 3, wydając opinię z zachowaniem zasady ostrożności. ICES jest jednak dobrej myśli, jeśli chodzi o tendencje wykazywane przez biomasę stada dorsza atlantyckiego we wschodniej części Morza Bałtyckiego, dla której odnotowano niewielki wzrost. Biomasa stada tarłowego pozostaje jednak znacznie poniżej punktu odniesienia do celów ochrony (Blim), poniżej którego zdolność reprodukcyjna może być ograniczona. Zgodnie z art. 3 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2016/1139 i art. 16 ust. 4 rozporządzenia (UE) nr 1380/2013 należy zatem utrzymać zawieszenie połowów ukierunkowanych i inne funkcjonalnie powiązane środki zaradcze oraz rozszerzyć zakaz połowów rekreacyjnych na cały obszar zarządzania, z wyjątkiem przypadkowych przyłowów w podrejonach ICES 27-32. Zgodnie z art. 2 ust. 1 i art. 2 ust. 5 lit. c) i f) rozporządzenia (UE) nr 1380/2013 uprawnienia do połowów w odniesieniu do nieuniknionych przyłowów należy również ustalić na niskim poziomie, aby uniknąć skutków społeczno-gospodarczych wynikających z ustalenia uprawnień do połowów na poziomie zerowym. |
(7) | W odniesieniu do stada dorsza atlantyckiego w zachodniej części Morza Bałtyckiego, ze względu na utrzymującą się niepewność w opinii, w zeszłym roku ICES skorygowała w dół swoje zalecenie i wydała opinię z zachowaniem zasady ostrożności oraz zaleciła niezwykle niskie poziomy połowów w latach 2024 i 2025. Ponadto w 2021 r. ICES oszacowała, że stado spadło poniżej Blim 15 lat wcześniej i od tego czasu utrzymuje się poniżej Blim, osiągnąwszy w 2022 r. najniższą wartość w historii. Zgodnie z art. 3 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2016/1139 i art. 16 ust. 4 rozporządzenia (UE) nr 1380/2013 należy zatem utrzymać zawieszenie połowów ukierunkowanych i inne funkcjonalnie związane środki zaradcze. Zgodnie z art. 2 ust. 1 i art. 2 ust. 5 lit. c) i f) rozporządzenia (UE) nr 1380/2013 uprawnienia do połowów w odniesieniu do nieuniknionych przyłowów należy również ustalić na niskim poziomie, aby uniknąć skutków społeczno-gospodarczych wynikających z ustalenia uprawnień do połowów na poziomie zerowym. |
(8) | W odniesieniu do łososia atlantyckiego w podrejonach ICES 22-31 ICES podtrzymała swoją opinię dotyczącą zerowego połowu, jednocześnie rozważając na 2025 r. ponowną możliwość kontynuowania w okresie letnim przybrzeżnych połowów komercyjnych i rekreacyjnych w obszarze na północ od szerokości geograficznej 59o 30′ N (podrejony ICES 29 część północna do 31); dla porównania, w 2024 r. taka możliwość istniała w podrejonie ICES 31. ICES obniżyła jednak zalecany poziom połowów, ponieważ przeżywalność łososia atlantyckiego po smoltyfikacji spadła do rekordowo niskiego poziomu w 2021 r. i nie ma pewności, jaką wartość osiągnęła w 2022 r., co powoduje większą niepewność prognozy dotyczącej rozwoju stada. Ponadto od 2021 r. poziom migracji wstępującej znacznie obniżył się, i w 2023 r. w rzece, z której pochodzi najwięcej łososi atlantyckich, był najniższy w szeregu czasowym. Oprócz tego, w połowach rekreacyjnych łososia atlantyckiego z przyciętą płetwą tłuszczową występuje również śmiertelność dzikiego łososia po uwolnieniu. Zgodnie z art. 16 ust. 4 rozporządzenia (UE) nr 1380/2013 należy zatem dostosować obszar połowowy i poziom uprawnień do połowów w porównaniu z 2024 r. zgodnie z opinią ICES oraz utrzymać funkcjonalnie związane środki zaradcze. |
(9) | W dniu 10 października 2024 r. ICES wycofała swoją opinię dotyczącą łososia atlantyckiego w Zatoce Fińskiej i stwierdziła, że w związku z tym najlepszą dostępną opinią naukową jest jej wydana w 2023 r. opinia na rok połowowy 2024. W związku z tym odpowiednio ustala się uprawnienia do połowów. |
(10) | Aby zapewnić pełne wykorzystanie uprawnień do przybrzeżnych połowów łososia atlantyckiego w podrejonie ICES 32, należy utrzymać wprowadzoną w 2019 r. ograniczoną elastyczność między obszarami w odniesieniu do łososia atlantyckiego z podrejonów ICES 22-31 i z podrejonu ICES 32. |
(11) | Zakaz połowów troci wędrownej poza obszarem leżącym w granicach czterech mil morskich od linii podstawowych oraz ograniczenie przyłowów troci wędrownej do 3 % łącznych połowów troci wędrownej i łososia atlantyckiego przyczyniły się do znacznego ograniczenia wysokiego poziomu błędów w raportach połowowych dotyczących połowów łososia atlantyckiego, w szczególności zgłaszania ich jako połowy troci wędrownej. Należy zatem utrzymać istniejące ograniczenia w celu dalszego zapewnienia niskich poziomów błędów w raportach połowowych. |
(12) | Środki dotyczące połowów rekreacyjnych dorsza atlantyckiego i łososia atlantyckiego oraz środki ochrony stad troci wędrownej i łososia atlantyckiego powinny pozostawać bez uszczerbku dla bardziej rygorystycznych środków krajowych na podstawie art. 19 i 20 rozporządzenia (UE) nr 1380/2013. |
(13) | W odniesieniu do śledzia atlantyckiego w Zatoce Botnickiej ICES szacuje, że biomasa wzrosła, ale pozostaje poniżej punktu odniesienia do celów ochrony (Btrigger), poniżej którego należy podjąć odpowiednie środki zaradcze w celu zapewnienia szybkiego przywrócenia stada do poziomów wyższych niż poziomy umożliwiające uzyskanie MSY. Ponadto ICES zauważa, że liczba i wielkość starszych osobników w populacji prawdopodobnie nie wzrośnie, jeżeli uprawnienia do połowów zostałyby ustalone na poziomie wartości punktu FMSY. ICES zauważa wreszcie, że stado jest prawdopodobnie narażone na utratę różnorodności genetycznej. Zgodnie z art. 5 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2016/1139 należy odpowiednio ustalić uprawnienia do połowów. |
(14) | W odniesieniu do śledzia atlantyckiego w zachodniej części Morza Bałtyckiego ICES siódmy rok z rzędu zaleca połowy tego stada na poziomie zerowym. ICES skorygowała również w dół szacunki dotyczące biomasy stada tarłowego za poprzednie lata i szacuje, że w 2024 r. biomasa nadal wynosi zaledwie 60 % Blim, nawet jeżeli stale rosła od 2020 r. Ponadto uzupełnianie stada utrzymuje się na rekordowo niskich poziomach i nie należy oczekiwać, że w 2026 r. biomasa powróci do poziomu powyżej Blim. W tych okolicznościach na podstawie rozporządzenia (UE) 2016/1139 należy utrzymać zawieszenie połowów ukierunkowanych. Zgodnie z art. 2 ust. 1 i art. 2 ust. 5 lit. c) i f) rozporządzenia (UE) nr 1380/2013 uprawnienia do połowów w odniesieniu do nieuniknionych przyłowów należy również ustalić na niskim poziomie, aby uniknąć skutków społeczno-gospodarczych wynikających z ustalenia uprawnień do połowów na poziomie zerowym. |
(15) | W odniesieniu do śledzia atlantyckiego w środkowej części Morza Bałtyckiego ICES szacuje, że stado znajdowało się poniżej Blim przez większość ostatnich 30 lat. W odniesieniu do 2024 r. ICES szacuje, że - z powodu zwiększenia się stosunku masy ciała do wieku oraz znacznego uzupełnienia stada w 2022 r. - biomasa stada uległa zwiększeniu do poziomu powyżej Blim, lecz nadal utrzymuje się zdecydowanie poniżej wartości Btrigger. W opinii w sprawie połowów zaleca się wzrost połowów w porównaniu z 2024 r., ale ICES podkreśla, że szacunki dotyczące uzupełnienia stada na lata 2023 i 2024 są niepewne. Ponadto prawdopodobieństwo, że w 2026 r. biomasa stada utrzyma się poniżej poziomu Btrigger, nadal wynosi 55 %, nawet jeżeli połowy zostaną wstrzymane i pomimo szacowanej pozytywnej prognozy. Zgodnie z art. 5 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2016/1139 należy zatem odpowiednio ustalić uprawnienia do połowów. |
(16) | W odniesieniu do śledzia atlantyckiego w Zatoce Ryskiej ICES szacuje, że biomasa jest powyżej poziomu Btrigger, a presja połowowa - na poziomie FMSY. Zgodnie z art. 4 ust. 3 rozporządzenia (UE) 2016/1139 należy zatem odpowiednio ustalić uprawnienia do połowów. |
(17) | Według ICES dorsz atlantycki stanowi przyłów w połowach gładzicy. Ponadto w ostatnich latach znacznie wzrósł wskaźnik odrzutów gładzicy. Zgodnie z art. 4 ust. 4 rozporządzenia (UE) 2016/1139 należy zatem uwzględnić te czynniki i odpowiednio ustalić uprawnienia do połowów w odniesieniu do gładzicy. |
(18) | W odniesieniu do szprota ICES szacuje, że chociaż biomasa nadal jest powyżej poziomu Btrigger, od 2021 r. zdecydowanie się zmniejszyła z powodu historycznie niskiego poziomu uzupełniania stada. ICES podkreśla przy tym, że prognoza opiera się na optymistycznych i niepewnych szacunkach dotyczących uzupełniania stada. Ponadto żaden ze scenariuszy dotyczących połowów w przedziale FMSY nie zapewnia niższego niż 5 % prawdopodobieństwa spadku biomasy stada w 2026 r. poniżej Blim. W związku z tym zgodnie z rozporządzeniem (UE) 2016/1139 uprawnienia do połowów należy ustalić w niższym zakresie wartości przedziału FMSY i jako dodatkowy środek zaradczy funkcjonalnie powiązany z uprawnieniami do połowów ustanowić zamknięcie tarliska w odniesieniu do połowów przy użyciu narzędzi czynnych. |
(19) | Korzystanie z określonych w niniejszym rozporządzeniu uprawnień do połowów podlega rozporządzeniu Rady (WE) nr 1224/2009 (3), w szczególności jego art. 33 dotyczącemu zapisu połowów i nakładu połowowego oraz jego art. 34 dotyczącemu przekazywania Komisji danych dotyczących wyczerpania uprawnień do połowów. W niniejszym rozporządzeniu należy zatem określić kody dotyczące wyładunków ryb ze stad podlegających niniejszemu rozporządzeniu, które to kody państwa członkowskie mają stosować przy przesyłaniu danych Komisji. |
(20) | W art. 3 i 4 rozporządzenia Rady (WE) nr 847/96 (4) przewidziano elastyczność kwot obejmującą kolejny rok w odniesieniu do stad objętych TAC przezornościowymi i analitycznymi. Na podstawie art. 2 tego rozporządzenia przy ustalaniu TAC Rada ma określić stada, w odniesieniu do których nie stosuje się art. 3 i 4, w szczególności na podstawie ich stanu biologicznego. Ponadto w art. 15 ust. 9 rozporządzenia (UE) nr 1380/2013 w odniesieniu do wszystkich stad objętych obowiązkiem wyładunku przewidziano elastyczność obejmującą kolejny rok. Aby uniknąć nadmiernej elastyczności, która utrudniłaby osiągnięcie celów WPRyb, elastyczności kwot obejmującej kolejny rok na podstawie art. 3 i 4 rozporządzenia (WE) nr 847/96 i art. 15 ust. 9 rozporządzenia (UE) nr 1380/2013 nie należy stosować jednocześnie. Ponadto elastyczność obejmującą kolejny rok na podstawie art. 15 ust. 9 rozporządzenia (UE) nr 1380/2013 należy, w stosownych przypadkach, wykluczyć na podstawie biologicznego stanu stad. |
(21) | Biomasa stada dorsza atlantyckiego we wschodniej części Morza Bałtyckiego, dorsza atlantyckiego w zachodniej części Morza Bałtyckiego oraz śledzia atlantyckiego w zachodniej części Morza Bałtyckiego jest poniżej wartości Blim. W 2025 r. w odniesieniu do wszystkich tych stad dozwolone są wyłącznie przyłowy i połowy naukowe. Z tego powodu oraz biorąc pod uwagę stosunkowo niską odporność ekosystemu Morza Bałtyckiego, państwa członkowskie mające udział w kwotach odpowiedniego TAC zobowiązały się, że w 2025 r. nie będą w odniesieniu do tych stad stosować obejmującej kolejny rok elastyczności przewidzianej w art. 15 ust. 9 rozporządzenia (UE) nr 1380/2013, tak aby połowy w 2025 r. nie przekroczyły odpowiednich TAC. Ponadto biomasa prawie wszystkich stad rzecznych łososia atlantyckiego na południe od szerokości geograficznej 59o 30′ N jest poniżej granicznego punktu odniesienia dla produkcji łososia w stadium smolt (Rlim), a w 2025 r. dozwolone są wyłącznie przyłowy i połowy naukowe. W związku z tym odpowiednie państwa członkowskie podjęły podobne zobowiązanie dotyczące obejmującej kolejny rok elastyczności w odniesieniu do połowów łososia atlantyckiego w głównym basenie w 2025 r. |
(22) | W dniach 16 i 17 października 2024 r. Unia i Zjednoczone Królestwo przeprowadziły konsultacje dwustronne w sprawie TAC dla okowiela w rejonie ICES 3a (cieśnina Skagerrak), wodach Zjednoczonego Królestwa i wodach Unii podobszaru ICES 4 oraz wodach Zjednoczonego Królestwa rejonu ICES 2a (Morze Północne) na okres od dnia 1 listopada 2024 r. do dnia 31 października 2025 r. Konsultacje były prowadzone na podstawie art. 498 ust. 2 lit. l) Umowy o handlu i współpracy między Unią Europejską i Europejską Wspólnotą Energii Atomowej, z jednej strony, a Zjednoczonym Królestwem Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej, z drugiej strony (zwanej dalej „umową o handlu i współpracy”) (5). Unia uczestniczyła w tych konsultacjach w oparciu o specyfikację stanowiska Unii zatwierdzonego przez Radę w dniu 15 października 2024 r. na podstawie art. 2 decyzji Rady (UE) 2021/1875 (6). Unia i Zjednoczone Królestwo uzgodniły TAC na podstawie opublikowanej w dniu 11 października 2024 r. opinii ICES dotyczącej okowiela w podobszarze ICES 4 i rejonie ICES 3a na ten okres. Wynik konsultacji udokumentowano w pisemnym protokole podpisanym przez szefów delegatur Unii i Zjednoczonego Królestwa w dniu 21 października 2024 r. TAC na okres od dnia 1 listopada 2024 r. do dnia 31 października 2025 r. należy zatem ustalić na poziomie określonym w tym pisemnym protokole. |
(23) | Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenie (UE) 2024/257. |
(24) | Aby uniknąć przerwania działalności połowowej, przepisy niniejszego rozporządzenia dotyczące Morza Bałtyckiego powinny mieć zastosowanie od dnia 1 stycznia 2025 r. Niniejsze rozporządzenie powinno jednak, w celu zapewnienia jasności, mieć zastosowanie do okowiela w cieśninach Skagerrak i Kattegat oraz Morzu Północnym od dnia 1 listopada 2024 r. do dnia 31 października 2025 r., ponieważ jest to okres połowu okowiela. Ze względu na pilny charakter niniejsze rozporządzenie powinno wejść w życie natychmiast po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, |
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
ROZDZIAŁ I
PRZEPISY OGÓLNE
Artykuł 1
Przedmiot
W niniejszym rozporządzeniu ustala się uprawnienia do połowów w odniesieniu do niektórych stad ryb i grup stad ryb w Morzu Bałtyckim na rok 2025 oraz zmienia się niektóre uprawnienia do połowów w innych wodach ustalone w rozporządzeniu (UE) 2024/257.
Artykuł 2
Zakres stosowania
Niniejsze rozporządzenie stosuje się do unijnych statków rybackich prowadzących działalność na Morzu Bałtyckim.
Niniejsze rozporządzenie ma również zastosowanie do połowów rekreacyjnych, w przypadku gdy zostały one wyraźnie wskazane w odpowiednich przepisach.
Artykuł 3
Definicje
Na potrzeby niniejszego rozporządzenia zastosowanie mają definicje zawarte w art. 4 rozporządzenia (UE) nr 1380/2013.
Ponadto stosuje się następujące definicje:
1) | „podrejon” oznacza podrejon Międzynarodowej Rady Badań Morza (ICES) Morza Bałtyckiego, jak określono w załączniku III do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 218/2009 (7); |
2) | „całkowity dopuszczalny połów (TAC)” oznacza:
|
3) | „kwota” oznacza część TAC przydzieloną Unii, państwu członkowskiemu lub państwu trzeciemu; |
4) | „połowy rekreacyjne” oznaczają niekomercyjną działalność połowową, w przypadku której żywe zasoby morza są eksploatowane do takich celów jak rekreacja, turystyka lub sport; |
5) | „ocena analityczna” oznacza ilościową ocenę tendencji zachodzących w obrębie określonego stada, opartą na danych dotyczących biologii i eksploatacji stada, w tym na danych przybliżonych, których jakość w świetle analizy naukowej okazała się wystarczająco wysoka, aby możliwe było wydanie opinii naukowej; |
6) | „TAC analityczny” oznacza TAC, dla którego dostępna jest ocena analityczna; |
7) | „TAC przezornościowy” oznacza TAC, dla którego nie jest dostępna ocena analityczna, natomiast jest dostępna ocena oparta na podejściu ostrożnościowym albo nie jest dostępna żadna ocena. |
ROZDZIAŁ II
UPRAWNIENIA DO POŁOWÓW
Artykuł 4
TAC i jego przydziały
TAC, kwoty oraz, w stosownych przypadkach, środki funkcjonalnie z nimi związane określono w załączniku.
Artykuł 5
Przepisy szczególne dotyczące przydziału uprawnień do połowów
1. Określony w niniejszym rozporządzeniu przydział uprawnień do połowów dla państw członkowskich pozostaje bez uszczerbku dla:
a) | wymian dokonywanych na podstawie art. 16 ust. 8 rozporządzenia (UE) nr 1380/2013; |
b) | odliczeń i ponownych przydziałów dokonywanych na podstawie art. 37 rozporządzenia (WE) nr 1224/2009; |
c) | dodatkowych wyładunków dozwolonych na podstawie art. 3 rozporządzenia (WE) nr 847/96 lub art. 15 ust. 9 rozporządzenia (UE) nr 1380/2013; |
d) | ilości zatrzymanych zgodnie z art. 4 rozporządzenia (WE) nr 847/96 lub przeniesionych na podstawie art. 15 ust. 9 rozporządzenia (UE) nr 1380/2013; |
e) | odliczeń dokonywanych na podstawie art. 105, 106 i 107 rozporządzenia (WE) nr 1224/2009. |
2. Stada, które podlegają TAC przezornościowym lub analitycznym na potrzeby zarządzania z roku na rok TAC i kwotami przewidzianego w rozporządzeniu (WE) nr 847/96, określono w załączniku do niniejszego rozporządzenia.
3. O ile w załączniku do niniejszego rozporządzenia nie określono inaczej, art. 3 rozporządzenia (WE) nr 847/96 ma zastosowanie do stad podlegających TAC przezornościowemu, a art. 3 ust. 2 i 3 oraz art. 4 tego rozporządzenia - do stad podlegających TAC analitycznemu.
4. Art. 3 i 4 rozporządzenia (WE) nr 847/96 nie mają zastosowania, w przypadku gdy państwo członkowskie korzysta z elastyczności obejmującej kolejny rok przewidzianej w art. 15 ust. 9 rozporządzenia (UE) nr 1380/2013.
Artykuł 6
Warunki wyładunku połowów i przyłowów
Stada gatunków niebędących gatunkami docelowymi znajdujące się w bezpiecznych granicach biologicznych, o których mowa w art. 15 ust. 8 rozporządzenia (UE) nr 1380/2013, i kwalifikujące się do odstępstwa od obowiązku odliczania połowów od odpowiednich kwot określono w odpowiednich tabelach TAC w załączniku do niniejszego rozporządzenia.
Artykuł 7
Zamknięcia w celu ochrony tarła dorsza atlantyckiego
1. Zakazuje się połowów przy użyciu dowolnego rodzaju narzędzi połowowych w podrejonach 25 i 26 od dnia 1 maja do dnia 31 sierpnia.
2. Zakaz ustanowiony w ust. 1 nie ma zastosowania w następujących przypadkach:
a) | operacje połowowe prowadzone wyłącznie na potrzeby badań naukowych, pod warunkiem że badania te są realizowane zgodnie z warunkami określonymi w art. 25 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1241 (8); |
b) | unijne statki rybackie o długości całkowitej poniżej 12 metrów, które prowadzą połowy z użyciem sieci skrzelowych, sieci oplątujących lub drygawic, przy użyciu sznurów stawnych dennych, takli, takli dryfujących, węd ręcznych oraz podrywek lub podobnych biernych narzędzi połowowych na obszarach, gdzie głębokość wody jest mniejsza niż 20 metrów, zgodnie ze współrzędnymi na oficjalnej mapie morskiej wydanej przez właściwe organy krajowe; |
c) | unijne statki rybackie, które w podrejonie 25 poławiają stada pelagiczne z przeznaczeniem do bezpośredniego spożycia przez ludzi, używając narzędzi o rozmiarze oczek sieci nie większym niż 45 mm, w obszarach, gdzie głębokość wody jest mniejsza niż 50 metrów - zgodnie ze współrzędnymi na oficjalnej mapie morskiej wydanej przez właściwe organy krajowe - i których wyładunki są sortowane. |
3. Zakazuje się połowów przy użyciu dowolnego rodzaju narzędzi połowowych w podrejonach 22 i 23 od dnia 15 stycznia do dnia 31 marca, a w podrejonie 24 - od dnia 15 maja do dnia 15 sierpnia.
4. Zakaz ustanowiony w ust. 3 nie ma zastosowania w następujących przypadkach:
a) | operacje połowowe prowadzone wyłącznie na potrzeby badań naukowych, pod warunkiem że badania te są realizowane zgodnie z warunkami określonymi w art. 25 rozporządzenia (UE) 2019/1241; |
b) | unijne statki rybackie o długości całkowitej poniżej 12 metrów, które prowadzą połowy z użyciem sieci skrzelowych, sieci oplątujących lub drygawic, przy użyciu sznurów stawnych dennych, takli, takli dryfujących, węd ręcznych oraz podrywek lub podobnych biernych narzędzi połowowych na obszarach, gdzie głębokość wody jest mniejsza niż 20 metrów, zgodnie ze współrzędnymi na oficjalnej mapie morskiej wydanej przez właściwe organy krajowe; |
c) | unijne statki rybackie, które w podrejonie 24 poławiają stada pelagiczne z przeznaczeniem do bezpośredniego spożycia przez ludzi, używając narzędzi o rozmiarze oczek sieci nie większym niż 45 mm, w obszarach, gdzie głębokość wody jest mniejsza niż 40 metrów - zgodnie ze współrzędnymi na oficjalnej mapie morskiej wydanej przez właściwe organy krajowe - i których wyładunki są sortowane; |
d) | unijne statki rybackie prowadzące połowy małży dragami w podrejonie 22 w obszarach, gdzie głębokość wody jest mniejsza niż 20 metrów, zgodnie ze współrzędnymi na oficjalnej mapie morskiej wydanej przez właściwe organy krajowe. |
5. Kapitanowie unijnych statków rybackich, o których mowa w ust. 2 lit. b) lub c) oraz ust. 4 lit. b), c) lub d), zapewniają możliwość monitorowania ich działalności połowowej w dowolnym momencie przez organy kontrolne odpowiedniego państwa członkowskiego.
Artykuł 8
Zamknięcia połowów dla ochrony tarlisk szprota w podrejonach 25, 26, 27, 28.2, 29 oraz 32
1. Od dnia 1 maja do dnia 31 lipca unijnym statkom rybackim zakazuje się połowów stad pelagicznych przy użyciu narzędzi czynnych w obszarach leżących poza obszarem 12 mil morskich mierzonych od linii podstawowych w podrejonach 25, 26, 27, 28.2, 29 oraz na zachód od 24,00'E w podrejonie 32.
2. Zakaz ustanowiony w ust. 1 nie ma zastosowania w następujących przypadkach:
a) | operacje połowowe prowadzone wyłącznie na potrzeby badań naukowych, pod warunkiem że badania te są realizowane zgodnie z warunkami określonymi w art. 25 rozporządzenia (UE) 2019/1241; |
b) | unijne statki rybackie o długości całkowitej poniżej 12 metrów prowadzące połowy za pomocą sieci skrzelowych, sieci oplątujących lub drygawic, za pomocą sznurów stawnych dennych, takli, takli dryfujących, węd ręcznych oraz podrywek lub podobnych narzędzi biernych. |
Artykuł 9
Środki dotyczące połowów rekreacyjnych dorsza atlantyckiego w podrejonach 22-32
1. Zakazuje się połowów rekreacyjnych dorsza atlantyckiego w podrejonach 22-32. Przypadkowo złowione osobniki dorsza atlantyckiego są niezwłocznie uwalniane z powrotem do morza.
2. Niezależnie od ust. 1 zatrzymywane mogą być przypadkowe przyłowy dorsza atlantyckiego w połowach rekreacyjnych innych gatunków w podrejonach ICES 27-32.
Artykuł 10
Środki dotyczące połowów rekreacyjnych łososia atlantyckiego w podrejonach 22-31
1. Zakazuje się połowów rekreacyjnych łososia atlantyckiego w podrejonach 22-31. Wszelkie przypadkowo złowione osobniki łososia atlantyckiego są niezwłocznie uwalniane z powrotem do morza.
2. Na zasadzie odstępstwa od ust. 1 połowy rekreacyjne łososia atlantyckiego są dozwolone pod następującymi łącznymi warunkami:
a) | dziennie na jednego rybaka rekreacyjnego może zostać złowiony i zatrzymany nie więcej niż jeden osobnik łososia atlantyckiego z przyciętą płetwą tłuszczową; |
b) | po złowieniu pierwszego łososia atlantyckiego z przyciętą płetwą tłuszczową rybak rekreacyjny zaprzestaje połowów łososia atlantyckiego przez pozostałą część dnia; |
c) | wszystkie zatrzymane osobniki wszystkich gatunków ryb są wyładowywane w całości. |
3. Na zasadzie dodatkowego odstępstwa od ust. 1 od dnia 1 maja do dnia 31 sierpnia dozwolone są połowy rekreacyjne łososia atlantyckiego na północ od szerokości geograficznej 59o 30′ N w obszarach leżących w granicach czterech mil morskich mierzonych od linii podstawowych.
4. Niniejszy artykuł pozostaje bez uszczerbku dla bardziej rygorystycznych środków krajowych na podstawie art. 19 i 20 rozporządzenia (UE) nr 1380/2013.
Artykuł 11
Środki dotyczące ochrony stad troci wędrownej i łososia atlantyckiego w podrejonach 22-32
1. Unijnym statkom rybackim zakazuje się połowów troci wędrownej poza obszarem leżącym w granicach czterech mil morskich mierzonych od linii podstawowych w podrejonach 22-32. Podczas połowów łososia atlantyckiego poza obszarem leżącym w granicach czterech mil morskich od linii podstawowych w podrejonie 32 przyłowy troci wędrownej nie mogą przekraczać 3 % całkowitego połowu łososia atlantyckiego i troci wędrownej znajdujących się w dowolnym momencie na statku lub wyładowanych po każdym rejsie połowowym.
2. Zakazuje się połowów taklami troci wędrownej lub łososia atlantyckiego poza obszarem leżącym w granicach czterech mil morskich mierzonych od linii podstawowych w podrejonach 22-31.
3. Niniejszy artykuł pozostaje bez uszczerbku dla bardziej rygorystycznych środków krajowych na podstawie art. 19 i 20 rozporządzenia (UE) nr 1380/2013.
Artykuł 12
Przekazywanie danych
Państwa członkowskie przekazują Komisji dane na temat ilości złowionych lub wyładowanych stad, na podstawie art. 33 i 34 rozporządzenia (WE) nr 1224/2009, stosując kody stad określone w załączniku do niniejszego rozporządzenia.
ROZDZIAŁ III
PRZEPISY KOŃCOWE
Artykuł 13
Zmiana rozporządzenia (UE) 2024/257
W załączniku IA do rozporządzenia (UE) 2024/257 tabela 122 w części B otrzymuje brzmienie:
„Tabela 122 | ||||||
Gatunek: | Okowiel i powiązane przyłowy | Obszar: | 3a; wody Zjednoczonego Królestwa i wody Unii obszaru 4; wody Zjednoczonego Królestwa obszaru 2a | |||
Trisopterus esmarkii | (NOP/2A3A4.) | |||||
Rok | 2024 |
| 2025 |
|
| TAC analityczny |
|
|
|
|
|
| Nie stosuje się art. 3 ust. 2 i 3 rozporządzenia (WE) nr 847/96. |
Dania | 8 226 | (1)(3) | 299,722 | (5)(6) |
| Nie stosuje się art. 4 rozporządzenia (WE) nr 847/96. |
Niemcy | 2 | (1)(2)(3) | 0,057 | (2)(5)(6) |
|
|
Niderlandy | 6 | (1)(2)(3) | 0,221 | (2)(5)(6) |
| |
Unia | 8 234 | (1)(3) | 300,000 | (5)(6) |
| |
Zjednoczone Królestwo | 2 058 | (2)(3) | 100 | (2)(5)(6) |
| |
TAC | 10 292 |
| 400 |
|
| |
(1) | Przyłowy plamiaka i witlinka mogą stanowić do 5 % kwoty (OT2/*2A3A4). Przyłowy plamiaka i witlinka odjęte od kwoty zgodnie z niniejszym przepisem oraz przyłowy gatunków odjęte od kwoty zgodnie z art. 15 ust. 8 rozporządzenia (UE) nr 1380/2013 nie mogą łącznie przekraczać 9 % kwoty. | |||||
(2) | Kwotę można poławiać wyłącznie w wodach Zjednoczonego Królestwa i w wodach Unii obszarów ICES 2a, 3a i 4. | |||||
(3) | Można poławiać wyłącznie od dnia 1 listopada 2023 r. do dnia 31 października 2024 r. | |||||
(5) | Wyłącznie przyłowy. W ramach tej kwoty nie są dozwolone połowy ukierunkowane okowiela. | |||||
(6) | Można poławiać wyłącznie od dnia 1 listopada 2024 r. do dnia 31 października 2025 r.” |
Artykuł 14
Wejście w życie i stosowanie
Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie następnego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Niniejsze rozporządzenie stosuje się od dnia 1 stycznia 2025 r. do dnia 31 grudnia 2025 r. Art. 13 stosuje się jednak od dnia 1 listopada 2024 r. do dnia 31 października 2025 r.
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 18 listopada 2024 r.
W imieniu Rady
Przewodniczący
NAGY I.
(1) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1380/2013 z dnia 11 grudnia 2013 r. w sprawie wspólnej polityki rybołówstwa, zmieniające rozporządzenia Rady (WE) nr 1954/2003 i (WE) nr 1224/2009 oraz uchylające rozporządzenia Rady (WE) nr 2371/2002 i (WE) nr 639/2004 oraz decyzję Rady 2004/585/WE (Dz.U. L 354 z 28.12.2013, s. 22, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2013/1380/oj).
(2) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1139 z dnia 6 lipca 2016 r. ustanawiające wieloletni plan w odniesieniu do stad dorsza, śledzia i szprota w Morzu Bałtyckim oraz połowów eksploatujących te stada, zmieniające rozporządzenie Rady (WE) nr 2187/2005 i uchylające rozporządzenie Rady (WE) nr 1098/2007 (Dz.U. L 191 z 15.7.2016, s. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2016/1139/oj).
(3) Rozporządzenie Rady (WE) nr 1224/2009 z dnia 20 listopada 2009 r. ustanawiające unijny system kontroli w celu zapewnienia przestrzegania przepisów wspólnej polityki rybołówstwa, zmieniające rozporządzenia (WE) nr 847/96, (WE) nr 2371/2002, (WE) nr 811/2004, (WE) nr 768/2005, (WE) nr 2115/2005, (WE) nr 2166/2005, (WE) nr 388/2006, (WE) nr 509/2007, (WE) nr 676/2007, (WE) nr 1098/2007, (WE) nr 1300/2008, (WE) nr 1342/2008 i uchylające rozporządzenia (EWG) nr 2847/93, (WE) nr 1627/94 oraz (WE) nr 1966/2006 (Dz.U. L 343 z 22.12.2009, s. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2009/1224/oj).
(4) Rozporządzenie Rady (WE) nr 847/96 z dnia 6 maja 1996 r. wprowadzające dodatkowe, ustalane z roku na rok, warunki zarządzania ogólnym dopuszczalnym połowem (TAC) i kwotami (Dz.U. L 115 z 9.5.1996, s. 3, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/1996/847/oj).
(5) Dz.U. L 149 z 30.4.2021, s. 10, ELI: http://data.europa.eu/eli/agree_internation/2021/689(1)/oj.
(6) Decyzja Rady (UE) 2021/1875 z dnia 22 października 2021 r. w sprawie stanowiska, jakie ma być przyjęte w imieniu Unii w ramach corocznych konsultacji ze Zjednoczonym Królestwem w celu uzgodnienia całkowitych dopuszczalnych połowów (Dz.U. L 378 z 26.10.2021, s. 6, ELI: http://data.europa.eu/eli/dec/2021/1875/oj).
(7) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 218/2009 z dnia 11 marca 2009 r. w sprawie przekazywania przez państwa członkowskie prowadzące połowy na północno-wschodnim Atlantyku danych statystycznych dotyczących połowów nominalnych (Dz.U. L 87 z 31.3.2009, s. 70, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2009/218/oj).
(8) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1241 z dnia 20 czerwca 2019 r. w sprawie zachowania zasobów rybnych i ochrony ekosystemów morskich za pomocą środków technicznych, zmieniające rozporządzenia Rady (WE) nr 1967/2006, (WE) nr 1224/2009 i rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1380/2013, (UE) 2016/1139, (UE) 2018/973, (UE) 2019/472 i (UE) 2019/1022 oraz uchylające rozporządzenia Rady (WE) nr 894/97, (WE) nr 850/98, (WE) nr 2549/2000, (WE) nr 254/2002, (WE) nr 812/2004 i (WE) nr 2187/2005 (Dz.U. L 198 z 25.7.2019, s. 105, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2019/1241/oj).
ZAŁĄCZNIK
TAC MAJĄCE ZASTOSOWANIE DO UNIJNYCH STATKÓW RYBACKICH W OBSZARACH, GDZIE ISTNIEJĄ TAC, W PODZIALE NA GATUNKI I OBSZARY
W tabelach poniżej określono TAC i kwoty (w tonach masy w relacji pełnej, o ile nie określono inaczej), w podziale na stada, oraz środki funkcjonalnie z nimi związane.
Odniesienia do obszarów połowowych oznaczają odniesienia do obszarów ICES.
Stada ryb zostały wymienione w kolejności alfabetycznej nazw systematycznych.
Na potrzeby niniejszego rozporządzenia podaje się poniższą tabelę porównawczą nazw systematycznych i nazw zwyczajowych:
Nazwa systematyczna | Kod Alfa-3 | Nazwa zwyczajowa |
Clupea harengus | HER | Śledź atlantycki |
Gadus morhua | COD | Dorsz atlantycki |
Pleuronectes platessa | PLE | Gładzica |
Salmo salar | SAL | Łosoś atlantycki |
Sprattus sprattus | SPR | Szprot |
Tabela 1 | ||||||
Gatunek: | Śledź atlantycki | Obszar: | Podrejony 30-31 | |||
Clupea harengus | (HER/30/31.) | |||||
Finlandia |
| 54 476 |
| TAC analityczny | ||
Szwecja |
| 11 970 |
| |||
Unia |
| 66 446 |
| |||
TAC |
| 66 446 |
|
Tabela 2 | ||||||
Gatunek: | Śledź atlantycki | Obszar: | Podrejony 22-24 | |||
Clupea harengus | (HER/3BC+24) | |||||
Dania |
| 110 | (1) | TAC analityczny | ||
Niemcy |
| 435 | (1) | Nie stosuje się art. 3 ust. 2 i 3 rozporządzenia (WE) nr 847/96. | ||
Finlandia |
| 0 | (1) | Nie stosuje się art. 4 rozporządzenia (WE) nr 847/96. | ||
Polska |
| 103 | (1) | |||
Szwecja |
| 140 | (1) | |||
Unia |
| 788 | (1) | |||
TAC |
| 788 | (1) | |||
(1) | Wyłącznie przyłowy. W ramach tej kwoty nie są dozwolone połowy ukierunkowane. Na zasadzie odstępstwa od akapitu pierwszego mogą być podejmowane ukierunkowane na śledzia atlantyckiego operacje połowowe prowadzone wyłącznie na potrzeby badań naukowych, pod warunkiem że są prowadzone zgodnie z warunkami określonymi w art. 25 rozporządzenia (UE) 2019/1241. Na zasadzie odstępstwa od akapitu pierwszego połowy tej kwoty są dozwolone dla unijnych statków rybackich o długości całkowitej poniżej 12 metrów prowadzących połowy z użyciem sieci skrzelowych, sieci oplątujących, węd ręcznych, niewodów stawnych lub podrywek. Kapitanowie tych statków rybackich zapewniają możliwość monitorowania ich działalności połowowej w dowolnym momencie przez organy kontrolne właściwego państwa członkowskiego. |
Tabela 3 | ||||||
Gatunek: | Śledź atlantycki | Obszar: | wody Unii podrejonów 25-27, 28.2, 29 i 32 | |||
Clupea harengus | (HER/3D-R30) | |||||
Dania |
| 1 845 |
| TAC analityczny | ||
Niemcy |
| 489 |
| Nie stosuje się art. 3 ust. 2 i 3 rozporządzenia (WE) nr 847/96. | ||
Estonia |
| 9 424 |
| Nie stosuje się art. 4 rozporządzenia (WE) nr 847/96. | ||
Finlandia |
| 18 395 |
| |||
Łotwa |
| 2 326 |
| |||
Litwa |
| 2 449 |
| |||
Polska |
| 20 898 |
| |||
Szwecja |
| 28 055 |
| |||
Unia |
| 83 881 |
| |||
TAC | Nie dotyczy |
|
Tabela 4 | ||||||
Gatunek: | Śledź atlantycki | Obszar: | podrejon 28.1 | |||
Clupea harengus | (HER/03D.RG) | |||||
Estonia |
| 19 227 |
| TAC analityczny | ||
Łotwa |
| 22 408 |
| Stosuje się art. 6 niniejszego rozporządzenia. | ||
Unia |
| 41 635 |
| |||
TAC |
| 41 635 |
|
Tabela 5 | ||||||
Gatunek: | Dorsz atlantycki | Obszar: | wody Unii podrejonów 25-32 | |||
Gadus morhua | (COD/3DX32.) | |||||
Dania |
| 99 | (1) | TAC przezornościowy | ||
Niemcy |
| 39 | (1) | Nie stosuje się art. 3 rozporządzenia (WE) nr 847/96. | ||
Estonia |
| 10 | (1) | |||
Finlandia |
| 8 | (1) | |||
Łotwa |
| 37 | (1) | |||
Litwa |
| 24 | (1) | |||
Polska |
| 113 | (1) | |||
Szwecja |
| 100 | (1) | |||
Unia |
| 430 | (1) | |||
TAC | Nie dotyczy |
| ||||
(1) | Wyłącznie przyłowy. W ramach tej kwoty nie są dozwolone połowy ukierunkowane. Na zasadzie odstępstwa od akapitu pierwszego mogą być podejmowane ukierunkowane na dorsza atlantyckiego operacje połowowe prowadzone wyłącznie na potrzeby badań naukowych, pod warunkiem że są prowadzone zgodnie z warunkami określonymi w art. 25 rozporządzenia (UE) 2019/1241. |
Tabela 6 | ||||||
Gatunek: | Dorsz atlantycki | Obszar: | Podrejony 22-24 | |||
Gadus morhua | (COD/3BC+24) | |||||
Dania |
| 116 | (1) | TAC przezornościowy | ||
Niemcy |
| 57 | (1) | Nie stosuje się art. 3 rozporządzenia (WE) nr 847/96. | ||
Estonia |
| 3 | (1) | |||
Finlandia |
| 2 | (1) | |||
Łotwa |
| 10 | (1) | |||
Litwa |
| 6 | (1) | |||
Polska |
| 31 | (1) | |||
Szwecja |
| 41 | (1) | |||
Unia |
| 266 | (1) | |||
TAC |
| 266 | (1) | |||
(1) | Wyłącznie przyłowy. W ramach tej kwoty nie są dozwolone połowy ukierunkowane. Na zasadzie odstępstwa od akapitu pierwszego mogą być podejmowane ukierunkowane na dorsza atlantyckiego operacje połowowe prowadzone wyłącznie na potrzeby badań naukowych, pod warunkiem że są prowadzone zgodnie z warunkami określonymi w art. 25 rozporządzenia (UE) 2019/1241. |
Tabela 7 | ||||||
Gatunek: | Gładzica | Obszar: | wody Unii podrejonów 22-32 | |||
Pleuronectes platessa | (PLE/3BCD-C) | |||||
Dania |
| 8 105 |
| TAC analityczny | ||
Niemcy |
| 900 |
| Stosuje się art. 6 niniejszego rozporządzenia. | ||
Polska |
| 1 697 |
| |||
Szwecja |
| 611 |
| |||
Unia |
| 11 313 |
| |||
TAC |
| 11 313 |
|
Tabela 8 | ||||||
Gatunek: | Łosoś atlantycki | Obszar: | wody Unii podrejonów 22-31 | |||
Salmo salar | (SAL/3BCD-F) | |||||
Dania |
| 7 209 | (1)(2) | TAC analityczny | ||
Niemcy |
| 802 | (1)(2) | Nie stosuje się art. 3 ust. 2 i 3 rozporządzenia (WE) nr 847/96. | ||
Estonia |
| 733 | (1)(2)(3) | Nie stosuje się art. 4 rozporządzenia (WE) nr 847/96. | ||
Finlandia |
| 8 989 | (1)(2) | |||
Łotwa |
| 4 585 | (1)(2) | |||
Litwa |
| 539 | (1)(2) | |||
Polska |
| 2 187 | (1)(2) | |||
Szwecja |
| 9 743 | (1)(2) | |||
Unia |
| 34 787 | (1)(2) | |||
TAC | Nie dotyczy |
| ||||
(1) | Wyrażony w liczbie sztuk ryb. | |||||
(2) | Wyłącznie przyłowy. W ramach tej kwoty nie są dozwolone połowy ukierunkowane. Na zasadzie odstępstwa od akapitu pierwszego mogą być podejmowane ukierunkowane na łososia atlantyckiego operacje połowowe prowadzone wyłącznie na potrzeby badań naukowych, pod warunkiem że są prowadzone zgodnie z warunkami określonymi w art. 25 rozporządzenia (UE) 2019/1241. W drodze odstępstwa od akapitu pierwszego połowy tej kwoty są dozwolone dla unijnych statków rybackich w okresie od dnia 1 maja do dnia 31 sierpnia na północ od szerokości geograficznej 59o30′N w obszarach leżących w granicach czterech mil morskich mierzonych od linii podstawowych. | |||||
(3) | Warunek szczególny: nie więcej niż 450 osobników można poławiać z tej kwoty w wodach Unii podrejonu 32 (SAL/*3D32). |
Tabela 9 | ||||||
Gatunek: | Łosoś atlantycki | Obszar: | wody Unii podrejonu 32 | |||
Salmo salar | (SAL/3D32.) | |||||
Estonia |
| 1 040 | (1) | TAC przezornościowy | ||
Finlandia |
| 9 104 | (1) | |||
Unia |
| 10 144 | (1) | |||
TAC | Nie dotyczy |
| ||||
(1) | Wyrażony w liczbie sztuk ryb. |
Tabela 10 | ||||||
Gatunek: | Szprot | Obszar: | wody Unii podrejonów 22-32 | |||
Sprattus sprattus | (SPR/3BCD-C) | |||||
Dania |
| 13 761 |
| TAC analityczny | ||
Niemcy |
| 8 718 |
| Stosuje się art. 6 niniejszego rozporządzenia. | ||
Estonia |
| 15 979 |
|
| ||
Finlandia |
| 7 203 |
| |||
Łotwa |
| 19 299 |
| |||
Litwa |
| 6 981 |
| |||
Polska |
| 40 957 |
| |||
Szwecja |
| 26 602 |
| |||
Unia |
| 139 500 |
| |||
TAC | Nie dotyczy |
|