Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
oczekujący
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2024 poz. 2515
Wersja oczekująca od 2024-10-16
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2024 poz. 2515
Wersja oczekująca od 2024-10-16
Akt prawny
oczekujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE DELEGOWANE KOMISJI (UE) 2024/2515

z dnia 9 lipca 2024 r.

uzupełniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1700 przez określenie liczby i nazw zmiennych dla dziedziny „korzystanie z technologii informacyjno-komunikacyjnych” dla roku odniesienia 2025

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1700 z dnia 10 października 2019 r. ustanawiające wspólne ramy statystyk europejskich dotyczących osób i gospodarstw domowych, opartych na danych na poziomie indywidualnym zbieranych metodą doboru próby, zmieniające rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 808/2004, (WE) nr 452/2008 i (WE) nr 1338/2008 oraz uchylające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1177/2003 i rozporządzenie Rady (WE) nr 577/98 (1), w szczególności jego art. 6 ust. 1,

a także mając na uwadze, co następuje:

W celu zaspokojenia potrzeb statystycznych w odniesieniu do odpowiednich tematów szczegółowych wymienionych w załączniku I do rozporządzenia (UE) 2019/1700 należy określić liczbę i nazwy zmiennych dla zbioru danych w dziedzinie „korzystanie z technologii informacyjno-komunikacyjnych” dla roku odniesienia 2025,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł 1

Liczbę i nazwy zmiennych dla dziedziny „korzystanie z technologii informacyjno-komunikacyjnych” dla roku odniesienia 2025 przedstawiono w załączniku.

Artykuł 2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 9 lipca 2024 r.

W imieniu Komisji

Przewodnicząca

Ursula VON DER LEYEN


(1) Dz.U. L 261 I z 14.10.2019, s. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2019/1700/oj.

ZAŁĄCZNIK

Liczba i nazwy zmiennych dla dziedziny „korzystanie z technologii informacyjno-komunikacyjnych” dla roku odniesienia 2025

Temat

Temat szczegółowy

Identyfikator zmiennej

Nazwa zmiennej/opis zmiennej

01. Informacje techniczne - 15 obowiązkowych zmiennych technicznych, 2 opcjonalnie zmienne techniczne

Informacje na temat zbierania danych

REFYEAR

Rok badania

Informacje na temat zbierania danych

INTDATE

Data odniesienia - data pierwszego wywiadu

Informacje na temat zbierania danych

STRATUM_ID

Warstwa

Informacje na temat zbierania danych

PSU

Jednostka losowania pierwszego stopnia

Oznakowanie

HH_ID

Identyfikator gospodarstwa domowego

Oznakowanie

IND_ID

Indywidualny identyfikator

Oznakowanie

HH_REF_ID

Identyfikator gospodarstwa domowego, do którego należy respondent

Wagi

HH_WGHT

Waga gospodarstwa domowego

Wagi

IND_WGHT

Waga danej osoby

Charakterystyka wywiadu

TIME

Czas trwania wywiadu

Charakterystyka wywiadu

INT_TYPE

Rodzaj wywiadu

Lokalizacja

COUNTRY

Państwo zamieszkania

Lokalizacja

GEO_NUTS1

Region zamieszkania

Lokalizacja

GEO_NUTS2

(opcjonalnie)

Region zamieszkania (opcjonalnie)

Lokalizacja

GEO_NUTS3

(opcjonalnie)

Region zamieszkania (opcjonalnie)

Lokalizacja

DEG_URBA

Stopień urbanizacji

Lokalizacja

GEO_DEV

Położenie geograficzne

02. Charakterystyka osób i gospodarstw domowych - 7 zbieranych zmiennych, 1 zmienna pochodna, 8 zmiennych opcjonalnych

Demografia

SEX

Płeć

Demografia

YEARBIR

Rok urodzenia

Demografia

PASSBIR

Dzień urodzin już minął

Demografia

AGE

Wiek w ukończonych latach

Obywatelstwo i pochodzenie migracyjne

CITIZENSHIP

Państwo głównego obywatelstwa

Obywatelstwo i pochodzenie migracyjne

CNTRYB

Państwo urodzenia

Skład gospodarstwa domowego

HH_POP

Wielkość gospodarstwa domowego (liczba członków gospodarstwa domowego)

Skład gospodarstwa domowego

HH_POP_16_24 (opcjonalnie)

Liczba członków gospodarstwa domowego w wieku od 16 do 24 lat (opcjonalnie)

Skład gospodarstwa domowego

HH_POP_16_24S (opcjonalnie)

Liczba uczących się członków gospodarstwa domowego w wieku od 16 do 24 lat

(opcjonalnie)

Skład gospodarstwa domowego

HH_POP_25_64 (opcjonalnie)

Liczba członków gospodarstwa domowego w wieku od 25 do 64 lat (opcjonalnie)

Skład gospodarstwa domowego

HH_POP_65_74 (opcjonalnie)

Liczba członków gospodarstwa domowego w wieku od 65 do 74 lat (opcjonalnie)

Skład gospodarstwa domowego

HH_POP_75_MAX (opcjonalnie)

Liczba członków gospodarstwa domowego w wieku 75 lub więcej lat (opcjonalnie)

Skład gospodarstwa domowego

HH_CHILD

Liczba dzieci w wieku poniżej 16 lat

Skład gospodarstwa domowego

HH_CHILD_14_15

(opcjonalnie)

Liczba dzieci w wieku od 14 do 15 lat (opcjonalnie)

Skład gospodarstwa domowego

HH_CHILD_5_13

(opcjonalnie)

Liczba dzieci w wieku od 5 do 13 lat (opcjonalnie)

Skład gospodarstwa domowego

HH_CHILD_LE_4

(opcjonalnie)

Liczba dzieci w wieku nieprzekraczającym 4 lat (opcjonalnie)

03. Uczestnictwo w rynku pracy - 5 zbieranych zmiennych, 3 zmienne opcjonalnie

Główny status na rynku pracy (samoocena)

MAINSTAT

Główny status na rynku pracy (samoocena)

Podstawowe cechy wykonywanej pracy

STAPRO

Status zatrudnienia w głównej pracy

Podstawowe cechy wykonywanej pracy

NACE1D

(opcjonalnie)

Działalność gospodarcza jednostki lokalnej w głównej pracy (opcjonalnie)

Podstawowe cechy wykonywanej pracy

ISCO2D

Zawód w głównej pracy

Podstawowe cechy wykonywanej pracy

OCC_ICT

Specjalista z dziedziny technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) czy nie

Podstawowe cechy wykonywanej pracy

OCC_MAN

Pracownik fizyczny czy nie

Podstawowe cechy wykonywanej pracy

EMPST_WKT

(opcjonalnie)

Główna praca w pełnym lub niepełnym wymiarze czasu pracy (samoocena) (opcjonalnie)

Czas trwania umowy

EMPST_CONTR

(opcjonalnie)

Rodzaj umowy w głównym miejscu pracy (opcjonalnie)

04. Poziom i charakterystyka wykształcenia - 1 zbierana zmienna, - 1 zmienna pochodna

Poziom wykształcenia

ISCEDD

Poziom wykształcenia (najwyższy ukończony poziom kształcenia)

Poziom wykształcenia

ISCED

Zagregowany poziom wykształcenia

05. Dochody, spożycie i elementy zasobności, w tym zadłużenie - 1 zbierana zmienna

Miesięczne dochody gospodarstwa domowego ogółem

HH_IQ5

Całkowity bieżący średni miesięczny dochód netto

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym - 120 zbieranych zmiennych, 26 zmiennych opcjonalnych, 1 zmienna pochodna

Dostęp do ICT

IACC

Dostęp gospodarstwa domowego do internetu w domu (za pomocą dowolnego urządzenia)

Korzystanie i częstotliwość korzystania z ICT

IU

Ostatni przypadek korzystania z internetu, w dowolnym miejscu i za pomocą dowolnego urządzenia

Korzystanie i częstotliwość korzystania z ICT

IFUS

Średnia częstotliwość korzystania z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy

Korzystanie i częstotliwość korzystania z ICT

IUG_DKPC

Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy na komputerze stacjonarnym

Korzystanie i częstotliwość korzystania z ICT

IUG_LPC

Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy na laptopie

Korzystanie i częstotliwość korzystania z ICT

IUG_TPC

Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy na tablecie

Korzystanie i częstotliwość korzystania z ICT

IUG_MP

Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy na telefonie komórkowym lub smartfonie

Korzystanie i częstotliwość korzystania z ICT

IUG_OTH1

Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy na innych urządzeniach (takich jak telewizja hybrydowa, inteligentne głośniki, konsola do gier, czytnik e-booków, inteligentny zegarek)

Aktywność w internecie

IUEM

Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do wysyłania i odbierania poczty elektronicznej

Aktywność w internecie

IUPH1

Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do połączeń telefonicznych online (w tym połączeń wideo)

Aktywność w internecie

IUSNET

Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do uczestnictwa w mediach społecznościowych (tworzenie profilu użytkownika, zamieszczanie wiadomości lub inny rodzaj aktywności)

Aktywność w internecie

IUCHAT1

Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do komunikacji natychmiastowej (wymiana wiadomości za pomocą komunikatorów)

Aktywność w internecie

IUNW1

Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do czytania wiadomości, gazet lub czasopism informacyjnych online

Aktywność w internecie

IHIF

Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do poszukiwania informacji związanych ze zdrowiem (dotyczących np. obrażeń ciała, chorób, żywienia, poprawy stanu zdrowia)

Aktywność w internecie

IHIFPH

Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do poszukiwania informacji na temat zdrowia fizycznego (dotyczących np. objawów grypy, nadciśnienia, leków przeciwbólowych, zabiegów chirurgicznych, żywienia, praktyk prozdrowotnych)

Aktywność w internecie

IHIFMH

Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do poszukiwania informacji na temat zdrowia psychicznego (dotyczących np. wypalenia zawodowego, depresji, lęku, zaburzeń odżywiania, ograniczania stresu)

Aktywność w internecie

IUIF

Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do wyszukiwania informacji o towarach lub usługach

Aktywność w internecie

IUIFSP

Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do poszukiwania informacji na temat bezpieczeństwa produktów (informacji o powiązanych ryzykach lub zagrożeniach dla zdrowia, informacji o składzie, instrukcji bezpiecznego użytkowania, danych kontaktowych do zgłaszania problemów dotyczących bezpieczeństwa)

Aktywność w internecie

IUPOL2

Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do wyrażania opinii w sprawach obywatelskich lub politycznych na stronach internetowych lub w mediach społecznościowych

Aktywność w internecie

IUVOTE

Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do uczestnictwa w konsultacjach lub głosowaniach online mających na celu rozwiązanie kwestii obywatelskich lub politycznych (np. miejskie planowanie przestrzenne, podpisanie petycji)

Aktywność w internecie

IUJOB

Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do poszukiwania pracy lub wysyłania podań o pracę

Aktywność w internecie

IUSELL

Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do sprzedaży towarów lub usług na stronie internetowej lub za pośrednictwem aplikacji

Aktywność w internecie

IUBK

Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do bankowości internetowej (w tym bankowości mobilnej)

Aktywność w internecie

IUAI

Korzystanie w internecie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z jakichkolwiek narzędzi generatywnej sztucznej inteligencji (AI) do tworzenia treści, takich jak tekst, obrazy, kod programowy lub filmy wideo

Aktywność w internecie

IUAIPR

Korzystanie w internecie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z narzędzi generatywnej AI w celach prywatnych

Aktywność w internecie

IUAIWP

Korzystanie w internecie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z narzędzi generatywnej AI w celach zawodowych (do pracy)

Aktywność w internecie

IUAIFE

Korzystanie w internecie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z narzędzi generatywnej AI do celów kształcenia formalnego (np. w szkole lub na uczelni)

Aktywność w internecie

IUAIR

Główny powód niekorzystania w ciągu ostatnich 3 miesięcy z narzędzi generatywnej AI

Aktywność w internecie

IUOLC

Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy do celów edukacyjnych, zawodowych lub prywatnych przez uczestnictwo w kursie internetowym

Aktywność w internecie

IUOLM

Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy do celów edukacyjnych, zawodowych lub prywatnych przez korzystanie z materiałów edukacyjnych dostępnych online, niestanowiących pełnych kursów (np. materiałów audiowizualnych, seminariów internetowych, podręczników elektronicznych, aplikacji lub platform edukacyjnych)

Aktywność w internecie

IUOCIS1

Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy do celów edukacyjnych, zawodowych lub prywatnych przez komunikowanie się z osobami prowadzącymi szkolenie lub studentami/uczniami z wykorzystaniem narzędzi internetowych opartych na plikach audio lub wideo

Kontakty z organami publicznymi

IGOVIP

Działalność za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych lub służb publicznych, prowadzona w ciągu ostatnich 12 miesięcy w celach prywatnych polegająca na dostępie respondenta do informacji o sobie, przechowywanych przez organy publiczne lub służby publiczne (np. dotyczących [przykłady krajowe])

Kontakty z organami publicznymi

IGOVIDB

Działalność za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych lub służb publicznych, prowadzona w ciągu ostatnich 12 miesięcy w celach prywatnych, polegająca na dostępie respondenta do informacji pochodzących z publicznych baz danych lub rejestrów (takich jak informacje o dostępności książek w bibliotekach publicznych, do rejestrów katastralnych, rejestrów przedsiębiorstw)

Kontakty z organami publicznymi

IGOV12IF

Działalność za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych lub służb publicznych, prowadzona w ciągu ostatnich 12 miesięcy w celach prywatnych polegająca na uzyskiwaniu informacji przez respondenta (np. o usługach, świadczeniach, uprawnieniach, przepisach, godzinach otwarcia)

Kontakty z organami publicznymi

IGOVIX

W ciągu ostatnich 12 miesięcy respondent nie uzyskał dostępu do żadnych danych osobowych ani baz danych ani nie uzyskał żadnych informacji za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych lub służb publicznych w celach prywatnych

Kontakty z organami publicznymi

IGOV12FM

Pobieranie/drukowanie urzędowych formularzy przez respondenta ze strony internetowej lub aplikacji organów lub służb publicznych w celach prywatnych w ciągu ostatnich 12 miesięcy

Kontakty z organami publicznymi

IGOVAPR

Umówienie się na spotkanie lub dokonanie rezerwacji przez respondenta za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji z organami publicznymi lub służbami publicznymi w celach prywatnych w ciągu ostatnich 12 miesięcy (np. rezerwacja książki w bibliotece publicznej, spotkanie z urzędnikiem rządowym lub państwowym świadczeniodawcą opieki zdrowotnej)

Kontakty z organami publicznymi

IGOVPOST

(opcjonalnie)

Otrzymywanie przez respondenta jakichkolwiek wiadomości lub dokumentów urzędowych przesłanych przez organy publiczne za pośrednictwem konta respondenta na stronie internetowej lub aplikacji [nazwa usługi, jeżeli ma to zastosowanie w danym państwie] organów lub służb publicznych (takich jak powiadomienia o grzywnach lub fakturach, pismach) doręczanie wezwań sądowych, dokumentów sądowych [przykłady krajowe]) w celach prywatnych w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Należy wykluczyć korzystanie z wiadomości lub powiadomień o dostępności danego dokumentu, wysyłanych pocztą elektroniczną lub w postaci SMS (opcjonalnie)

Kontakty z organami publicznymi

IGOVTAX2

Wypełnianie, edycja, przeglądanie lub zatwierdzanie przez respondenta własnej deklaracji podatkowej za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji w ciągu ostatnich 12 miesięcy w celach prywatnych

Kontakty z organami publicznymi

IGOVODC

Działalność prowadzona w ciągu ostatnich 12 miesięcy za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych lub służb publicznych w celach prywatnych, polegająca na złożeniu przez respondenta wniosku o wydanie urzędowych dokumentów lub zaświadczeń (takich jak dyplom, świadectwo urodzenia, ślubu, rozwodu, zgonu, zezwolenie na pobyt, wyciąg z rejestru policyjnego lub karnego [przykłady krajowe])

Kontakty z organami publicznymi

IGOVBE

Działalność prowadzona w ciągu ostatnich 12 miesięcy za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych lub służb publicznych w celach prywatnych, polegająca na złożeniu przez respondenta wniosku o świadczenia lub uprawnienia (takie jak emerytura, zasiłek dla osób bezrobotnych, świadczenie na dziecko, zapisy do szkół, uczelni wyższych [przykłady krajowe])

Kontakty z organami publicznymi

IGOVRCC

Działalność prowadzona w ciągu ostatnich 12 miesięcy za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych lub służb publicznych w celach prywatnych, polegająca na składaniu przez respondenta innych wniosków, roszczeń lub skarg (np. zgłoszenie kradzieży policji, wniesienie skargi do sądu, złożenie wniosku o pomoc prawną, wszczęcie postępowania w sprawie roszczenia cywilnego przed sądem [przykłady krajowe])

Kontakty z organami publicznymi

IRGOVNN

Powody, dla których w ciągu ostatnich 12 miesięcy respondent nie składał wniosku o wydanie dokumentów urzędowych ani nie zgłaszał żadnych roszczeń za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych lub służb publicznych - respondent nie potrzebował ubiegać się o żadne dokumenty ani wnosić żadnych roszczeń

Kontakty z organami publicznymi

IRGOVLS

Powody, dla których w ciągu ostatnich 12 miesięcy respondent nie składał wniosku o wydanie dokumentów urzędowych ani nie zgłaszał żadnych roszczeń za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych lub służb publicznych - brak umiejętności lub wiedzy (np. respondent nie potrafił skorzystać ze strony/aplikacji internetowej lub było to zbyt skomplikowane)

Kontakty z organami publicznymi

IRGOVSEC

Powody, dla których w ciągu ostatnich 12 miesięcy respondent nie składał wniosku o wydanie dokumentów urzędowych ani nie zgłaszał żadnych roszczeń za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych lub służb publicznych - obawy o bezpieczeństwo danych osobowych lub niechęć do płacenia przez internet (z uwagi na oszustwa związane z kartą kredytową)

Kontakty z organami publicznymi

IRGOVEID

(opcjonalnie)

Powody, dla których w ciągu ostatnich 12 miesięcy respondent nie składał wniosku o wydanie dokumentów urzędowych ani nie zgłaszał żadnych roszczeń za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych lub służb publicznych - brak podpisu elektronicznego, aktywowanej identyfikacji elektronicznej lub innego instrumentu do identyfikacji elektronicznej (wymaganych do skorzystania z usług) [przykłady krajowe] (opcjonalnie)

Kontakty z organami publicznymi

IRGOVOP

Powody, dla których w ciągu ostatnich 12 miesięcy respondent nie składał wniosku o wydanie dokumentów urzędowych ani nie zgłaszał żadnych roszczeń za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych lub służb publicznych - inna osoba zrobiła to za respondenta (np. konsultant, doradca, krewny)

Kontakty z organami publicznymi

IRGOVNAP

(opcjonalnie)

Powody, dla których w ciągu ostatnich 12 miesięcy respondent nie składał wniosku o wydanie dokumentów urzędowych ani nie zgłaszał żadnych roszczeń za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych lub służb publicznych - brak dostępności takich usług online (opcjonalnie)

Kontakty z organami publicznymi

IRGOVOTH

Powody, dla których w ciągu ostatnich 12 miesięcy respondent nie składał wniosku o wydanie dokumentów urzędowych ani nie zgłaszał żadnych roszczeń za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych lub służb publicznych - inny powód

Kontakty z organami publicznymi

IGOVANYS

Respondent kontaktował się z organami publicznymi

Kontakty z organami publicznymi

IEID

Korzystanie przez respondenta z identyfikacji elektronicznej w ciągu ostatnich 12 miesięcy [kompletny wykaz identyfikacji elektronicznych w danym kraju oficjalnie uznanych przez organy publiczne lub służby publiczne i charakteryzujących się średnim lub wysokim poziomem zaufania zgodnie z rozporządzeniem eIDAS (1)], aby uzyskać dostęp do usług online w celach prywatnych

Kontakty z organami publicznymi

IEIDOC

Rodzaj usług, w odniesieniu do których w ciągu ostatnich 12 miesięcy respondent korzystał z identyfikacji elektronicznej [kompletny wykaz identyfikacji elektronicznych w danym kraju oficjalnie uznanych przez organy publiczne lub służby publiczne i charakteryzujących się średnim lub wysokim poziomem zaufania zgodnie z rozporządzeniem eIDAS] - usługi świadczone przez organy publiczne lub służby publiczne w kraju zamieszkania respondenta (np. składanie deklaracji podatkowej, ubieganie się o świadczenia społeczne, ubieganie się o świadectwa urzędowe, dostęp do dokumentacji medycznej, [przykłady krajowe])

Kontakty z organami publicznymi

IEIDEC

Rodzaj usług, w odniesieniu do których w ciągu ostatnich 12 miesięcy respondent korzystał z tożsamości elektronicznej [kompletny wykaz identyfikacji elektronicznych w danym kraju oficjalnie uznanych przez organy publiczne lub służby publiczne i charakteryzujących się średnim lub wysokim poziomem zaufania zgodnie z rozporządzeniem eIDAS] - usługi świadczone przez organy publiczne lub służby publiczne innych państw europejskich (np. składanie deklaracji podatkowej, składanie wniosku o oficjalne dokumenty lub zaświadczenia, [przykłady krajowe]) (jeżeli ma to zastosowanie w danym państwie)

Kontakty z organami publicznymi

IEIDBS

Rodzaj usług, w odniesieniu do których w ciągu ostatnich 12 miesięcy respondent korzystał z identyfikacji elektronicznej [kompletny wykaz identyfikacji elektronicznych w danym kraju oficjalnie uznanych przez organy publiczne lub służby publiczne i charakteryzujących się średnim lub wysokim poziomem zaufania zgodnie z rozporządzeniem eIDAS] - usługi świadczone przez przedsiębiorstwa (np. dostęp do usług bankowych, logowanie do usług transportowych, identyfikacja za pomocą identyfikacji elektronicznej np. na internetowej platformie handlowej, [przykłady krajowe]) (jeżeli ma to zastosowanie w danym państwie)

Kontakty z organami publicznymi

IREIDNA

Powody niekorzystania w ciągu ostatnich 12 miesięcy z identyfikacji elektronicznej oficjalnie uznanej przez organy publiczne lub służby publiczne i charakteryzującej się średnim lub wysokim poziomem zaufania zgodnie z rozporządzeniem eIDAS - respondent nie wiedział o istnieniu identyfikacji elektronicznej

Kontakty z organami publicznymi

IREIDNO

Powody niekorzystania w ciągu ostatnich 12 miesięcy z identyfikacji elektronicznej oficjalnie uznanej przez organy publiczne lub służby publiczne i charakteryzującej się średnim lub wysokim poziomem zaufania zgodnie z rozporządzeniem eIDAS - respondent nie posiada identyfikacji elektronicznej

Kontakty z organami publicznymi

IREIDNN

Powody niekorzystania w ciągu ostatnich 12 miesięcy z identyfikacji elektronicznej oficjalnie uznanej przez organy publiczne lub służby publiczne i charakteryzującej się średnim lub wysokim poziomem zaufania zgodnie z rozporządzeniem eIDAS - respondent nie potrzebował dostępu do usług online wymagających identyfikacji elektronicznej

Kontakty z organami publicznymi

IREIDSEC

Powody niekorzystania w ciągu ostatnich 12 miesięcy z identyfikacji elektronicznej oficjalnie uznanej przez organy publiczne lub służby publiczne i charakteryzującej się średnim lub wysokim poziomem zaufania zgodnie z rozporządzeniem eIDAS - respondent nie czuje się bezpiecznie, korzystając z identyfikacji elektronicznej (obawy dotyczące bezpieczeństwa ICT, ochrony danych osobowych)

Kontakty z organami publicznymi

IREIDTEC

Powody niekorzystania w ciągu ostatnich 12 miesięcy z identyfikacji elektronicznej oficjalnie uznanej przez organy publiczne lub służby publiczne i charakteryzującej się średnim lub wysokim poziomem zaufania zgodnie z rozporządzeniem eIDAS - używalność/kwestie techniczne (np. jest to dla użytkownika zbyt trudne lub nieprzystępne, brak odpowiedniego czytnika kart, niekompatybilność oprogramowania, nieobsługiwanie identyfikacji elektronicznej przez usługi, do których respondent potrzebował dostępu)

Kontakty z organami publicznymi

IREIDDEV

Powody niekorzystania w ciągu ostatnich 12 miesięcy z identyfikacji elektronicznej oficjalnie uznanej przez organy publiczne lub służby publiczne i charakteryzującej się średnim lub wysokim poziomem zaufania zgodnie z rozporządzeniem eIDAS - respondent nie mógł skorzystać z identyfikacji elektronicznej w celu uzyskania dostępu do usługi na smartfonie lub tablecie

Kontakty z organami publicznymi

IREIDOTH

Powody niekorzystania w ciągu ostatnich 12 miesięcy z identyfikacji elektronicznej oficjalnie uznanej przez organy publiczne lub służby publiczne i charakteryzującej się średnim lub wysokim poziomem zaufania zgodnie z rozporządzeniem eIDAS - inne powody

Handel elektroniczny

IBUY

Ostatni zakup lub zamówienie towarów lub usług online na użytek prywatny

Handel elektroniczny

BPHG

Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny towarów fizycznych (takich jak odzież, książki, dostawy z restauracji, kosmetyki, meble lub elektronika) (w tym artykułów używanych) od przedsiębiorstw lub osób prywatnych

Handel elektroniczny

BSIMC

Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny abonamentów internetowych lub na telefony komórkowe

Handel elektroniczny

BSUTIL

Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny abonamentów na dostawę energii elektrycznej, wody, energii cieplnej, wywóz śmieci lub podobne usługi

Handel elektroniczny

BTPS_E

Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji w celu zakupu na użytek prywatny usług transportowych od przedsiębiorstw, np. biletu na autobus, pociąg lub samolot bądź przejazdu taksówką

Handel elektroniczny

BRA_E

Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do wynajęcia na użytek prywatny zakwaterowania od przedsiębiorstw takich jak hotele lub biura podróży

Handel elektroniczny

BTICK2

Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji w celu zakupu na użytek prywatny biletów na imprezy (np. na koncerty, do kina, na wydarzenia sportowe lub targi)

Handel elektroniczny

BBOOK2

Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji w celu zakupu na użytek prywatny e-booków lub audiobooków do pobrania (w tym aktualizacji)

Handel elektroniczny

BSOFT2

Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny oprogramowania do pobrania, w tym ulepszeń (upgrade)

Handel elektroniczny

BGAMES2

Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny gier do pobrania (w tym ulepszeń) lub wirtualnych przedmiotów wykorzystywanych w grach

Handel elektroniczny

BMUSS2

Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celu korzystania z płatnego abonamentu (w tym istniejących i nowych abonamentów) na usługę transmisji strumieniowej muzyki na użytek prywatny

Handel elektroniczny

BFLMS2

Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celu korzystania z płatnego abonamentu (w tym istniejących i nowych abonamentów) na usługi transmisji strumieniowej filmów, seriali lub wydarzeń sportowych na użytek prywatny

Handel elektroniczny

BBOOKNLS2

Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celu korzystania z płatnej subskrypcji (w tym istniejących lub nowych subskrypcji) internetowych serwisów informacyjnych, gazet internetowych lub czasopism internetowych na użytek prywatny

Handel elektroniczny

BGAMSS

Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celu korzystania z płatnego abonamentu (w tym istniejących i nowych abonamentów) na gry online na użytek prywatny

Handel elektroniczny

BHLFTS2

Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celu korzystania z płatnej subskrypcji (w tym istniejących i nowych subskrypcji) na aplikacje związane ze zdrowiem lub sprawnością fizyczną na użytek prywatny

Handel elektroniczny

BAPP2

Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celu korzystania z płatnej subskrypcji (w tym istniejących i nowych subskrypcji) na inne aplikacje (np. wykorzystywane w podróży, do nauki języków, prognozy pogody) na użytek prywatny

Handel elektroniczny

BCEPG

Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny towarów fizycznych od osób prywatnych [przykłady krajowe]

Handel elektroniczny

BTPS_PP

Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny usług transportowych od osób prywatnych [przykłady krajowe]

Handel elektroniczny

BRA_PP

Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny lokum od osób prywatnych [przykłady krajowe]

Handel elektroniczny

BHHS_PP

Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny usług dla gospodarstwa domowego, takich jak sprzątanie, opieka nad dziećmi, prace remontowe lub ogrodnicze, od osób prywatnych [przykłady krajowe]

Handel elektroniczny

BOTS (opcjonalnie)

Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny wszelkich innych usług (z wyłączeniem usług finansowych i ubezpieczeniowych) (opcjonalnie)

Handel elektroniczny

BF

Liczba przypadków, kiedy w ciągu ostatnich 3 miesięcy za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji zakupiono na użytek prywatny towary lub usługi

Handel elektroniczny

BPSH

Problemy związane z bezpieczeństwem lub zdrowiem (np. przypadki, gdy budowa, materiał lub oprogramowanie produktu doprowadziły do wypadku, obrażeń lub problemów zdrowotnych) spowodowane w ciągu ostatnich 3 miesięcy przez produkty zakupione wcześniej przez internet

Handel elektroniczny

BFIN_IN1

Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu w celach prywatnych polis ubezpieczeniowych, w tym ubezpieczenia podróżnego, również w pakiecie, na przykład z biletem lotniczym

Handel elektroniczny

BFIN_CR1

Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zaciągania w celach prywatnych pożyczek lub kredytów hipotecznych bądź uzyskania kredytu w bankach lub innych instytucjach finansowych

Handel elektroniczny

BFIN_SH1

Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu lub sprzedaży w celach prywatnych akcji, obligacji, udziałów w funduszach lub innych aktywów finansowych

Przeszkody i problemy w korzystaniu

BTFW1

Problemy napotkane w handlu internetowym: w ciągu ostatnich 3 miesięcy, podczas dokonywania zakupów online na użytek prywatny za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji, korzystanie ze strony internetowej było trudne lub niezadowalające (np. zbyt skomplikowane, dezorientujące, źle funkcjonujące)

Przeszkody i problemy w korzystaniu

BDGL1

Problemy napotkane w handlu internetowym: w ciągu ostatnich 3 miesięcy, podczas dokonywania zakupów online na użytek prywatny za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji, respondent napotkał trudności w znalezieniu informacji na temat gwarancji lub innych praw

Przeszkody i problemy w korzystaniu

BSPD1

Problemy napotkane w handlu internetowym: w ciągu ostatnich 3 miesięcy, podczas dokonywania zakupów online na użytek prywatny za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji, czas dostawy był dłuższy niż podany

Przeszkody i problemy w korzystaniu

BCPR1

Problemy napotkane w handlu internetowym: w ciągu ostatnich 3 miesięcy, podczas dokonywania zakupów online na użytek prywatny za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji, ostateczne poniesione koszty były wyższe niż podane (np. nieoczekiwane opłaty transakcyjne lub nieuzasadnione opłaty gwarancyjne)

Przeszkody i problemy w korzystaniu

BWDN1

Problemy napotkane w handlu internetowym: w ciągu ostatnich 3 miesięcy, podczas dokonywania zakupów online na użytek prywatny za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji, dostarczone towary lub usługi były uszkodzone lub niewłaściwe

Przeszkody i problemy w korzystaniu

BFRA1

Problemy napotkane w handlu internetowym: w ciągu ostatnich 3 miesięcy, podczas dokonywania zakupów online na użytek prywatny za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji, respondent spotkał się z oszustwem (takim jak niedostarczenie towarów/usług lub nadużycie danych karty kredytowej)

Przeszkody i problemy w korzystaniu

BCR1

Problemy napotkane w handlu internetowym: w ciągu ostatnich 3 miesięcy, podczas dokonywania zakupów online na użytek prywatny za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji, złożenie skargi i dochodzenie roszczeń było trudne lub odpowiedź otrzymana po złożeniu skargi była niezadowalająca

Przeszkody i problemy w korzystaniu

BDNS1

Problemy napotkane w handlu internetowym: w ciągu ostatnich 3 miesięcy, podczas dokonywania zakupów online na użytek prywatny za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji, zagraniczny sprzedawca detaliczny nie prowadził sprzedaży do kraju respondenta

Przeszkody i problemy w korzystaniu

BOTH2

Problemy napotkane w handlu internetowym: inne problemy, jakich respondent doświadczył w ciągu ostatnich 3 miesięcy podczas dokonywania zakupów online na użytek prywatny za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji

Przeszkody i problemy w korzystaniu

BARR2X

W ciągu ostatnich 3 miesięcy respondent nie doświadczył żadnych problemów podczas dokonywania zakupów online na użytek prywatny za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji

Przeszkody i problemy w korzystaniu

IUPSX

(opcjonalnie)

Rozwiązywanie problemów napotkanych podczas korzystania z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy - respondent nie miał żadnych problemów (opcjonalnie)

Przeszkody i problemy w korzystaniu

IUPSSE

(opcjonalnie)

Rozwiązywanie problemów napotkanych podczas korzystania z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy - respondent poprosił o pomoc inną osobę (opcjonalnie)

Przeszkody i problemy w korzystaniu

IUPSFIX

(opcjonalnie)

Rozwiązywanie problemów napotkanych podczas korzystania z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy - respondent rozwiązał lub starał się rozwiązać problem samodzielnie (opcjonalnie)

Przeszkody i problemy w korzystaniu

IUPSNO

(opcjonalnie)

Rozwiązywanie problemów napotkanych podczas korzystania z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy - respondent nie podjął próby rozwiązania problemu (opcjonalnie)

Przeszkody i problemy w korzystaniu

IUPSOTH

(opcjonalnie)

Rozwiązywanie problemów napotkanych podczas korzystania z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy - inne niż pomoc ze strony innej osoby w rozwiązaniu problemu, rozwiązanie lub próba rozwiązania problemu samodzielnie lub niepodejmowanie próby jego rozwiązania (opcjonalnie)

Przeszkody i problemy w korzystaniu

IUNUN

(opcjonalnie)

Powody niekorzystania z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy - respondent nie odczuwał potrzeby skorzystania z internetu (nie był tym zainteresowany, nie uznał tego za użyteczne itp.) (opcjonalnie)

Przeszkody i problemy w korzystaniu

IUNUTD

(opcjonalnie)

Powody niekorzystania z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy - respondent uznał korzystanie z internetu za zbyt trudne (opcjonalnie)

Przeszkody i problemy w korzystaniu

IUNUCH

(opcjonalnie)

Powody niekorzystania z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy - respondent miał problemy fizyczne lub psychiczne, które uniemożliwiały mu korzystanie z internetu (np. niepełnosprawność fizyczną, upośledzenie wzroku, demencję, szczególne potrzeby lub inną niepełnosprawność) (opcjonalnie)

Przeszkody i problemy w korzystaniu

IUNUSP

(opcjonalnie)

Powody niekorzystania z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy - respondent miał obawy dotyczące bezpieczeństwa lub prywatności bądź obawiał się oszustwa lub nękania w internecie (opcjonalnie)

Przeszkody i problemy w korzystaniu

IUNUCO

(opcjonalnie)

Powody niekorzystania z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy - respondent uznał, że koszty połączenia z internetem lub koszty sprzętowe są zbyt wysokie (opcjonalnie)

Przeszkody i problemy w korzystaniu

IUNUNO

(opcjonalnie)

Powody niekorzystania z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy - respondent jest ogólnie przeciwny internetowi, nie ma zaufania do informacji w internecie (opcjonalnie)

Przeszkody i problemy w korzystaniu

IUNUOTH

(opcjonalnie)

Powody niekorzystania z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy - inne powody niż brak potrzeby, zbyt duża trudność, problemy fizyczne lub psychiczne, obawy dotyczące bezpieczeństwa, prywatności, możliwości oszustwa lub nękania w internecie, zbyt wysokie koszty, brak zaufania do informacji w internecie lub sprzeciw wobec internetu (opcjonalnie)

Umiejętności cyfrowe

CXFER1

Czynności wykonywane w ciągu ostatnich 3 miesięcy do celów edukacyjnych, zawodowych lub prywatnych, obejmujące kopiowanie lub przenoszenie plików (takich jak dokumenty, dane, obrazy, nagrania wideo) między folderami, urządzeniami (np. pocztą elektroniczną, przy pomocy komunikatorów internetowych, złączy USB, kabli) lub do chmury

Umiejętności cyfrowe

CINSAPP1

Czynności wykonywane w ciągu ostatnich 3 miesięcy do celów edukacyjnych, zawodowych lub prywatnych, obejmujące pobieranie danych lub instalowanie oprogramowania lub aplikacji

Umiejętności cyfrowe

CCONF1

Czynności wykonywane w ciągu ostatnich 3 miesięcy do celów edukacyjnych, zawodowych lub prywatnych, obejmujące zmiany ustawień oprogramowania, aplikacji lub urządzenia (np. dostosowanie języka, kolorów, kontrastu, wielkości tekstu, paska narzędzi/menu)

Umiejętności cyfrowe

CWRD1

Czynności wykonywane w ciągu ostatnich 3 miesięcy do celów edukacyjnych, zawodowych lub prywatnych, związane z korzystaniem z oprogramowania do edycji tekstu

Umiejętności cyfrowe

CPRES2

Czynności wykonywane w ciągu ostatnich 3 miesięcy do celów edukacyjnych, zawodowych lub prywatnych, obejmujące tworzenie plików (takich jak dokumenty, obrazy, nagrania wideo), zawierających różne elementy, takie jak tekst, obraz, tabele, wykresy, animacje lub dźwięk

Umiejętności cyfrowe

CXLS1

Czynności wykonywane w ciągu ostatnich 3 miesięcy do celów edukacyjnych, zawodowych lub prywatnych, związane z korzystaniem z oprogramowania do arkuszy kalkulacyjnych

Umiejętności cyfrowe

CXLSADV1

Czynności wykonywane w ciągu ostatnich 3 miesięcy do celów edukacyjnych, zawodowych lub prywatnych, obejmujące korzystanie z zaawansowanych funkcji oprogramowania do arkuszy kalkulacyjnych (funkcje, wzory, makra i inne funkcje programistyczne) w celu organizowania, analizy, strukturyzowania lub modyfikacji danych

Umiejętności cyfrowe

CEPVA1

Czynności wykonywane w ciągu ostatnich 3 miesięcy do celów edukacyjnych, zawodowych lub prywatnych, związane z edytowaniem zdjęć, plików audio lub wideo

Umiejętności cyfrowe

CPRG2

Czynności wykonywane w ciągu ostatnich 3 miesięcy do celów edukacyjnych, zawodowych lub prywatnych, związane z pisaniem kodu w języku programowania

Umiejętności cyfrowe

UDI

Informacje lub treści (takie jak nagrania wideo, obrazy) obejrzane w ciągu ostatnich 3 miesięcy na informacyjnych stronach internetowych lub w mediach społecznościowych, które respondent uznał za nieprawdziwe lub budzące wątpliwości

Umiejętności cyfrowe

TIC

Sprawdzanie przez respondenta w ciągu ostatnich 3 miesięcy prawdziwości informacji lub treści znalezionych na informacyjnych stronach internetowych lub w mediach społecznościowych

Umiejętności cyfrowe

TICCSFOI

Sprawdzanie przez respondenta prawdziwości informacji lub treści znalezionych na stronach internetowych przez sprawdzanie źródeł lub wyszukiwanie innych informacji w internecie

Umiejętności cyfrowe

TICIDIS

Sprawdzanie przez respondenta prawdziwości informacji lub treści znalezionych na stronach internetowych przez śledzenie w internecie debat dotyczących danych informacji lub uczestniczenie w nich

Umiejętności cyfrowe

TICNIDIS

Sprawdzanie przez respondenta prawdziwości informacji lub treści znalezionych na stronach internetowych przez wymianę opinii na ich temat offline z innymi osobami lub wykorzystywanie innych źródeł niż internet

Umiejętności cyfrowe

TICXND

Respondent nie sprawdzał prawdziwości informacji lub treści znalezionych w internecie, ponieważ wiedział już, że informacje, treści lub źródło nie są wiarygodne

Umiejętności cyfrowe

TICXSKL

Respondent nie sprawdzał prawdziwości informacji lub treści znalezionych w internecie, ponieważ nie dysponował potrzebną do tego wiedzą lub umiejętnościami

Umiejętności cyfrowe

TICXOTH

Respondent nie sprawdzał prawdziwości informacji lub treści znalezionych w internecie z innych powodów

Umiejętności cyfrowe

HM

(opcjonalnie)

Wypowiedzi napotkane w internecie w nagraniach wideo, na blogach lub vlogach, w mediach społecznościowych lub w serwisach informacyjnych (także w komentarzach) w ciągu ostatnich 3 miesięcy, które respondent uznał za wrogie lub poniżające w stosunku do konkretnych osób lub grup osób (opcjonalnie)

Umiejętności cyfrowe

HMPS (opcjonalnie)

Wypowiedzi uznane za wrogie lub poniżające wobec grup osób lub konkretnych osób ze względu na ich poglądy polityczne lub społeczne (opcjonalnie)

Umiejętności cyfrowe

HMSO (opcjonalnie)

Wypowiedzi uznane za wrogie lub poniżające wobec grup osób lub konkretnych osób ze względu na ich orientację seksualną lub tożsamość płciową (LGBTIQ+) (opcjonalnie)

Umiejętności cyfrowe

HMSE (opcjonalnie)

Wypowiedzi uznane za wrogie lub poniżające wobec grup osób lub konkretnych osób ze względu na ich płeć (opcjonalnie)

Umiejętności cyfrowe

HMRE (opcjonalnie)

Wypowiedzi uznane za wrogie lub poniżające wobec grup osób lub konkretnych osób ze względu na ich pochodzenie rasowe lub etniczne (opcjonalnie)

Umiejętności cyfrowe

HMRB (opcjonalnie)

Wypowiedzi uznane za wrogie lub poniżające wobec grup osób lub konkretnych osób ze względu na ich religię lub przekonania (opcjonalnie)

Umiejętności cyfrowe

HMD (opcjonalnie)

Wypowiedzi uznane za wrogie lub poniżające wobec grup osób lub konkretnych osób ze względu na ich niepełnosprawność (opcjonalnie)

Umiejętności cyfrowe

HMA (opcjonalnie)

Wypowiedzi uznane za wrogie lub poniżające wobec grup osób lub konkretnych osób ze względu na ich wiek (opcjonalnie)

Umiejętności cyfrowe

HMOTH (opcjonalnie)

Wypowiedzi uznane za wrogie lub poniżające wobec grup osób lub konkretnych osób ze względu na ich inne cechy osobowe (opcjonalnie)

Bezpieczeństwo, prywatność, zaufanie

MAPS_RPS

Wykonywanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy następujących czynności w internecie w celu zarządzania dostępem do własnych danych osobowych (takich jak imię i nazwisko, data urodzenia, numer dowodu tożsamości, dane kontaktowe, numer karty kredytowej, fotografie, dane o lokalizacji): czytanie oświadczeń o polityce ochrony prywatności przed wprowadzeniem danych osobowych

Bezpieczeństwo, prywatność, zaufanie

MAPS_RRGL

Wykonywanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy następujących czynności w internecie w celu zarządzania dostępem do własnych danych osobowych (takich jak imię i nazwisko, data urodzenia, numer dowodu tożsamości, dane kontaktowe, numer karty kredytowej, fotografie, dane o lokalizacji): ograniczanie lub odmowa dostępu do własnych danych o lokalizacji

Bezpieczeństwo, prywatność, zaufanie

MAPS_LAP

Wykonywanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy następujących czynności w internecie w celu zarządzania dostępem do własnych danych osobowych (takich jak imię i nazwisko, data urodzenia, numer dowodu tożsamości, dane kontaktowe, numer karty kredytowej, fotografie, dane o lokalizacji): ograniczanie dostępu do profilu lub treści na portalach społecznościowych lub na internetowych platformach przechowywania i współdzielenia plików

Bezpieczeństwo, prywatność, zaufanie

MAPS_RAAD

Wykonywanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy następujących czynności w internecie w celu zarządzania dostępem do własnych danych osobowych (takich jak imię i nazwisko, data urodzenia, numer dowodu tożsamości, dane kontaktowe, numer karty kredytowej, fotografie, dane o lokalizacji): odmowa udzielenia zgody na wykorzystanie danych osobowych do celów reklamowych

Bezpieczeństwo, prywatność, zaufanie

MAPS_CWSC

Wykonywanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy następujących czynności w internecie w celu zarządzania dostępem do własnych danych osobowych (takich jak imię i nazwisko, data urodzenia, numer dowodu tożsamości, dane kontaktowe, numer karty kredytowej, fotografie, dane o lokalizacji): sprawdzanie, czy strona internetowa, na której respondent dostarczył dane osobowe, była bezpieczna (np. strony https, logo lub certyfikat bezpieczeństwa);

Bezpieczeństwo, prywatność, zaufanie

MAPS_APD

Wykonywanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy następujących czynności w internecie w celu zarządzania dostępem do własnych danych osobowych (takich jak imię i nazwisko, data urodzenia, numer dowodu tożsamości, dane kontaktowe, numer karty kredytowej, fotografie, dane o lokalizacji): zwracanie się do administratora lub dostawcy stron internetowych lub wyszukiwarek o dostęp do danych na temat respondenta, którymi dysponują, w celu ich aktualizacji lub usunięcia

Bezpieczeństwo, prywatność, zaufanie

PCOOK1

Zmiana ustawień przeglądarki internetowej w celu uniknięcia lub ograniczenia umieszczania plików cookie na którymkolwiek z urządzeń respondenta

Bezpieczeństwo, prywatność, zaufanie

CCOOK (opcjonalnie)

Zaniepokojenie faktem, że działania online respondenta są rejestrowane w celu oferowania mu reklam dostosowanych do jego preferencji (opcjonalnie)

Bezpieczeństwo, prywatność, zaufanie

USLCOOK

Korzystanie na którymkolwiek z urządzeń respondenta z oprogramowania ograniczającego możliwość śledzenia jego działalności w internecie

Bezpieczeństwo, prywatność, zaufanie

IUACRG

Otwarcie konta lub zarejestrowanie się w bezpłatnej aplikacji lub usłudze (np. subskrypcja/konto poczty internetowej, media społecznościowe, sklepy internetowe, aplikacje do zakupu biletów na transport publiczny, transmisja strumieniowa muzyki, gry)

Bezpieczeństwo, prywatność, zaufanie

IUACDL

Usunięcie bądź próba usunięcia własnego konta lub bezpłatnej aplikacji lub rezygnacja bądź próba rezygnacji z bezpłatnej usługi (np. e-mail, media społecznościowe, sklepy internetowe, aplikacje do zakupu biletów na transport publiczny, transmisja strumieniowa muzyki, gry) w ciągu ostatnich 3 miesięcy

Bezpieczeństwo, prywatność, zaufanie

IUACDLP

Napotkanie problemów podczas prób usunięcia własnego konta lub bezpłatnej aplikacji lub prób rezygnacji z bezpłatnej usługi (np. trudności z ustaleniem sposobu usunięcia konta, nieproporcjonalnie długi czas poświęcony na jego usunięcie, problemy techniczne, niedopuszczalne warunki rezygnacji, niemożność rezygnacji) w ciągu ostatnich 3 miesięcy


(1) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 910/2014 z dnia 23 lipca 2014 r. w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym oraz uchylające dyrektywę 1999/93/WE (Dz.U. L 257 z 28.8.2014, s. 73, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2014/910/oj). Średni i wysoki poziom zaufania został ustalony zgodnie z rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2015/1502 z dnia 8 września 2015 r. w sprawie ustanowienia minimalnych specyfikacji technicznych i procedur dotyczących poziomów zaufania w zakresie środków identyfikacji elektronicznej na podstawie art. 8 ust. 3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 910/2014 w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym (Dz.U. L 235 z 9.9.2015, s. 7, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2015/1502/oj).

* Autentyczne są wyłącznie dokumenty UE opublikowane w formacie PDF w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00