Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2024 poz. 1888
Wersja aktualna od 2024-07-12
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2024 poz. 1888
Wersja aktualna od 2024-07-12
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI (UE) 2024/1888

z dnia 10 lipca 2024 r.

w sprawie projektu transgranicznego Sekwana-Skalda w ramach korytarzy sieci bazowej „Morze Północne-Morze Śródziemne” i „Atlantyk” oraz uchylenia decyzji wykonawczej (UE) 2019/1118

(notyfikowana jako dokument nr C(2024) 4754)

(Jedynie teksty w języku francuskim i niderlandzkim są autentyczne)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1315/2013 z dnia 11 grudnia 2013 r. w sprawie unijnych wytycznych dotyczących rozwoju transeuropejskiej sieci transportowej i uchylające decyzję nr 661/2010/UE (1), w szczególności jego art. 47 ust. 2,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1)

Dekarbonizacja transportu jest jednym z kluczowych celów polityki Unii. W komunikacie „Europejski Zielony Ład” (2) z dnia 11 grudnia 2019 r. Komisja potwierdziła i wzmocniła ambicje Unii w zakresie walki ze zmianą klimatu. W tym kontekście wspieranie transportu wodnego śródlądowego w celu zapewnienia przepływu towarów i pasażerów, jak określono w strategii na rzecz zrównoważonej i inteligentnej mobilności (3), jest ważną polityką transportową Unii i wieloletnim priorytetem w procesie wdrażania sieci TEN-T.

(2)

Po zakończeniu budowy sieci Sekwana-Skalda dorzecze Sekwany będzie bezpośrednio połączone ciągłą, wysokoprzepustową śródlądową drogą wodną z dorzeczem Skaldy na północy Francji, Belgii i Niderlandów, a następnie z innymi ważnymi europejskimi basenami wodnymi, takimi jak Ren i Moza. Pozwoli to na stworzenie ciągłej, skutecznej i spójnej sieci śródlądowych dróg wodnych o wysokiej przepustowości łączącej liczne porty morskie i śródlądowe tego poszerzonego europejskiego regionu transgranicznego.

(3)

Łącząc Francję, Belgię, Niderlandy i - z dalej położonych obszarów - Niemcy, sieć Sekwana-Skalda ma wyraźny wymiar transgraniczny.

(4)

W rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/1153 (4) sieć Sekwana-Skalda i powiązane dorzecza Sekwany, Skaldy i Mozy to wstępnie zidentyfikowane połączenia transgraniczne w korytarzu sieci bazowej Morze Północne-Morze Śródziemne, a odcinek Hawr-Paryż znajduje się w korytarzu sieci bazowej Atlantyk. W deklaracji w sprawie realizacji korytarza sieci bazowej TEN-T Morze Północne-Morze Śródziemne (deklaracja tallińska) z dnia 17 października 2013 r., podpisanej przez belgijskiego, niderlandzkiego i francuskiego ministra transportu oraz przez komisarza ds. transportu, dodatkowo podkreślono zaangażowanie zainteresowanych stron w jego realizację. Ponadto w planach prac nad korytarzem sieci bazowej Morze Północne-Morze Śródziemne położono nacisk na konieczność ukończenia projektu Sekwana-Skalda, który jest podstawą utworzenia w pełni funkcjonalnego, multimodalnego korytarza transportowego.

(5)

Jednym z głównych celów projektu jest zapewnienie, aby główne trasy sieci Sekwana-Skalda posiadały co najmniej klasę Va ECMT, oraz zagwarantowanie dobrych warunków żeglugowych.

(6)

Wszystkie elementy składowe projektu Sekwana-Skalda są niezbędne do jego ukończenia. Jednym z głównych brakujących połączeń jest kanał Sekwana-Europa Północna, bez którego ukończenie sieci Sekwana-Skalda nie jest możliwe.

(7)

Projekt Sekwana-Skalda jest złożonym projektem transgranicznym z udziałem Belgii (regionów Flandrii i Walonii) i Francji oraz obejmującym prace mające na celu zarówno stworzenie nowej infrastruktury, jak i ulepszenie infrastruktury już istniejącej przy minimalnym wpływie na żeglugę. Istotnym wyzwaniem jest zatem odpowiednia koordynacja. W celu wsparcia skoordynowanej i terminowej realizacji projektu należy przyjąć przepisy zawierające opis niezbędnych działań oraz harmonogram ich wdrożenia. Przyczyniłoby się to do osiągnięcia celów w zakresie przesunięcia transgranicznego i międzygałęziowego, określonych w planach prac dotyczących korytarza sieci bazowej Morze Północne-Morze Śródziemne, jak również do ukończenia projektu Sekwana-Skalda w najwcześniejszym możliwym terminie, a w każdym razie najpóźniej do 2030 r.

(8)

Jasne określenie niezbędnych działań mających na celu dalsze wdrażanie i ukończenie projektu Sekwana-Skalda oraz harmonogramu ich realizacji jest ważne także z punktu widzenia planowania i pełnej optymalizacji dostępności funduszy europejskich, krajowych i regionalnych, jak również finansowania prywatnego. Współfinansowanie unijne wywiera efekt mnożnikowy na krajowy i regionalny proces decyzyjny dotyczący realizacji działań.

(9)

Belgia (regiony Flandrii i Walonii) oraz Francja przeprowadziły już istotne prace (badania i prace infrastrukturalne) przyczyniające się do realizacji projektu Sekwana-Skalda. Większość z nich była współfinansowana przez Unię w ramach różnych programów finansowania. Działania realizowane są obecnie na podstawie wszystkich odnośnych umów o udzielenie dotacji w ramach instrumentu „Łącząc Europę”, podpisywanych od 2014 r.

(10)

Od czasu przyjęcia decyzji wykonawczej Komisji (UE) 2019/1118 (5) realizacja projektu Sekwana-Skalda weszła wyraźnie w nową ważną i bardzo widoczną fazę, gdy zakończono główne analizy. Prowadzone prace obejmują liczne lokalizacje, w tym sektor 1 kanału Sekwana-Europa Północna, odbudowę jazów oraz modernizację śluz na górnej i dolnej Sekwanie, a także na transgranicznej rzece Lys.

(11)

Główne dotychczasowe osiągnięcia obejmują m.in.: (i) podwyższenie klasy toru górnej Skaldy w Walonii do ECMT Va od stycznia 2020 r., w tym modernizację przepływu przez Tournai do klasy toru ECMT Va (w jednym kierunku); (ii) oddanie do użytku od sierpnia 2020 r. nowych śluz klasy ECMT Vb w St-Baafs-Vijve i Harelbeke, co usprawniło żeglugę na Lys, stanowiącej część szlaku Sekwana-Skalda we Flandrii; (iii) ponowne otwarcie w listopadzie 2023 r. transgranicznego kanału Condé-Pommeroeul z klasą ECMT Va.

(12)

Zgodnie z art. 5 decyzji wykonawczej (UE) 2019/1118 dokonano przeglądu w celu aktualizacji harmonogramu realizacji pozostałych działań.

(13)

Transgraniczny wymiar projektu wymaga stworzenia specjalnych struktur zarządzania. Belgia (regiony Flandrii i Walonii) i Francja od lat ściśle ze sobą współpracują, zwłaszcza w ramach międzyrządowej komisji ds. przygotowania i ukończenia projektu Sekwana-Skalda ustanowionej we wrześniu 2009 r. Ta międzyrządowa komisja działa przy wsparciu operacyjnym ze strony ugrupowania interesów gospodarczych Sekwana-Skalda (EUIG Sekwana-Skalda) zrzeszającego Voies Navigables de France (VNF), Société du Canal Seine-Nord Europe (SCSNE), Służbę Cywilną Walonii (SPW) oraz De Vlaamse Waterweg NV. Société du Canal Seine-Nord Europe, które odpowiada za budowę kanału Sekwana-Północ, utworzono w maju 2017 r. Te specjalne podmioty stanowią zintegrowaną strukturę zarządzania, która nadzoruje i koordynuje ukończenie projektu Sekwana-Skalda. Koordynator europejski ds. korytarza sieci bazowej Morze Północne-Morze Śródziemne oraz przedstawiciel Komisji powinni regularnie uczestniczyć w posiedzeniach międzyrządowej komisji oraz EUIG Sekwana-Skalda w charakterze obserwatorów. Ponadto koordynator europejski i przedstawiciel Komisji powinni uczestniczyć w posiedzeniach rady nadzorczej (conseil de surveillance) SCSNE w charakterze obserwatorów.

(14)

W celu monitorowania postępów w realizacji projektu państwa członkowskie powinny przekazywać Komisji regularne sprawozdania dotyczące tej kwestii i odcinków znajdujących się na ich terytoriach, a także powiadamiać o wszelkich odnotowanych opóźnieniach. 27 stycznia 2022 r. Komisja Międzyrządowa przedstawiła sprawozdanie na temat stanu realizacji. Sprawozdanie to zawiera również informacje na temat postępów prac wraz z niezbędnymi wnioskami dotyczącymi dostosowania i dopracowania ogólnego harmonogramu. Ze względu na istotny wpływ pandemii koronawirusa w latach 2020-2022 na warunki realizacji projektu dokonano przede wszystkim dostosowania harmonogramu określonego w art. 2.

(15)

Harmonogram realizacji określony w niniejszej decyzji powinien pozostawać bez uszczerbku dla spełnienia wymogów zawartych w prawie międzynarodowym i prawie Unii, w tym w przepisach o ochronie środowiska i zdrowia ludzkiego. Harmonogram ten powinien umożliwiać planowanie i pełną optymalizację dostępności finansowania, nie przesądzając o zobowiązaniach finansowych państwa członkowskiego lub Unii.

(16)

Zainteresowane państwa członkowskie powinny przestrzegać unijnych przepisów dotyczących ochrony środowiska, w szczególności przepisów dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/92/UE (6) w sprawie oceny skutków wywieranych przez niektóre przedsięwzięcia publiczne i prywatne na środowisko, dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2001/42/WE (7) w sprawie oceny wpływu niektórych planów i programów na środowisko, dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/147/WE w sprawie ochrony dzikiego ptactwa (8), dyrektywy Rady 92/43/EWG (9) w sprawie ochrony siedlisk przyrodniczych oraz dzikiej fauny i flory, dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2000/60/WE (10) ustanawiającej ramy polityki Wspólnoty w dziedzinie wody.

(17)

Bez uszczerbku dla przepisów art. 47 ust. 2 akapit drugi rozporządzenia (UE) nr 1315/2013 w niniejszej decyzji należy przewidzieć klauzulę przeglądową.

(18)

Ponieważ działania niezbędne do dokończenia projektu transgranicznego Sekwana-Skalda są obecnie określone w niniejszej decyzji, należy uchylić decyzję wykonawczą (UE) 2019/1118.

(19)

Środki przewidziane w niniejszej decyzji zostały zatwierdzone przez Belgię i Francję.

(20)

Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią komitetu, o którym mowa w art. 52 rozporządzenia (UE) nr 1315/2013,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł 1

Przedmiot

W niniejszej decyzji określa się opis działań oraz harmonogram realizacji projektu transgranicznego Sekwana-Skalda, a także ustanawia się powiązane przepisy dotyczące zarządzania.

Artykuł 2

Działania i harmonogram

Belgia i Francja zapewniają terminową realizację następujących działań:

a)

Górna Sekwana, od Nogent-sur-Seine do Paryża: poprawa warunków żeglugowych do grudnia 2030 r.

-

poprawa warunków żeglugowych, w tym odbudowa jazów (Beaulieu, Livon, Vives-Eaux) do grudnia 2028 r., renowacja śluz (m.in. w Evry i Vigneux) oraz wydłużenie i pogłębienie śluzy w Ablon do grudnia 2029 r.;

-

ustanowienie systemu zdalnego sterowania śluz i jazów, do grudnia 2027 r.;

-

poprawa infrastruktury żeglugowej i usług świadczonych na rzecz użytkowników, do grudnia 2027 r.;

-

zakończenie analiz przygotowawczych do grudnia 2025 r., prace przygotowawcze mające na celu podwyższenie klasy ECMT odcinka między Bray-sur-Seine a Nogent-sur-Seine (28 km, w tym budowa nowego kanału o długości 10 km) do Va do grudnia 2028 r. oraz rozpoczęcie głównych prac do grudnia 2030 r.;

b)

Seine-Aval, od Suresnes do Hawru: modernizacja i poprawa warunków żeglugowych do grudnia 2027 r.

-

renowacja śluz (m.in. w Méricourt, Bougival, Suresnes, Andrésy, Notre-Dame-de-la-Garenne, Amfreville) oraz przedłużenie jednej ze śluz w Méricourt, do grudnia 2026 r.;

-

modernizacja jazów (Port-Mort, Poses, Méricourt, Bougival, Suresnes, Andrésy, Denouval) do grudnia 2027 r., w tym wzmocnienie wału w Croissy-sur-Seine do grudnia 2025 r.;

-

ustanowienie systemu zdalnego sterowania śluz i jazów, do grudnia 2027 r.;

-

poprawa infrastruktury żeglugowej i usług świadczonych na rzecz użytkowników, do grudnia 2027 r.;

-

budowa kładki dla pieszych w Poses-Amfreville, do grudnia 2026 r.;

c)

Oise, od Conflans-Sainte-Honorine do Compiègne: podwyższenie klasy ECMT do Vb i poprawa warunków żeglugowych, do grudnia 2028 r.

-

podwyższenie klasy ECMT rzeki Oise do Vb między Creil a Compiègne (MAGEO: pogłębienie, przebudowa nabrzeża i zabezpieczenie podpór mostowych, utworzenie obiektu kompensacji hydraulicznej w Verneuil i elementów środowiskowych) do grudnia 2028 r.;

-

odbudowa mostu w Mours, do grudnia 2028 r.,

-

ustanowienie systemu zdalnego sterowania śluz i jazów, do grudnia 2027 r.;

d)

kanał Sekwana-Europa Północna, od Compiègne do Aubencheul-au-Bac: budowa i oddanie do użytku w ramach klasy ECMT Vb oraz umożliwienie transportu trzech warstw kontenerów, do grudnia 2030 r.

1)

sektor 1 od Compiègne do Passel (18,6 km), w tym budowa śluzy w Montmacq:

-

zakończenie prac do grudnia 2029 r.;

-

oddanie do użytku odcinka drogi wodnej do czerwca 2030 r.;

2)

sektor 2 od Passel do Allaines (46 km), przebiegający przez 33 gminy, sektor 3 od Allaines do Etricourt-Manancourt (15 km), przebiegający przez 3 gminy, i sektor 4 od Etricourt-Manancourt do Aubencheul-au-Bac (28 km), przebiegający przez 11 gmin, w tym budowa śluz w Noyon, Catigny, Allaines, Marquion-Bourlon, Oisy-Le-Verger i śluzy na skrzyżowaniu z Canal du Nord na południe od śluzy w Allaines), zbiornika w Louette oraz mostu kanałowego (pont-canal) o długości 1,33 km, przecinającego dolinę Sommy:

-

jednolite pozwolenie środowiskowe do sierpnia 2024 r.;

-

rozpoczęcie głównych prac do września 2025 r.;

-

zakończenie prac do czerwca 2030 r.;

-

oddanie do użytku odcinka drogi wodnej do grudnia 2030 r.;

e)

oś Dunkierka-Skalda, w tym kanał w Dunkierce, od Valenciennes do Skaldy oraz do doliny Sambry i Mozy, a także rzeka Deûle w kierunku Gandawy: w celu stopniowej kalibracji kanału do klasy ECMT Va (w obu kierunkach) i Vb (w jednym kierunku) oraz poprawy warunków nawigacyjnych, do grudnia 2027 r.

1)

na wszystkich odcinkach:

-

pierwsza faza wstępnych analiz dotyczących zwiększenia wydajności śluz (poprzez ich poszerzenie lub wydłużenie), do czerwca 2025 r.;

-

ustanowienie systemu zdalnego sterowania śluz do grudnia 2025 r.;

-

przeprowadzenie analiz określających środki dostosowujące wysokość obiektów inżynieryjnych na osi Dunkierka-Escaut na potrzeby przepływu statków przewożących trzy warstwy kontenerów, do września 2027 r.;

-

stopniowe zabezpieczenie warunków żeglugowych dla statków klasy Va ECMT, do grudnia 2027 r.;

2)

odcinek od Arleux do Deulemont:

-

podwyższenie klasy ECMT rzeki Deûle do Va (w obu kierunkach) i Vb (w jednym kierunku), do czerwca 2024 r.;

-

wydłużenie śluzy w Quesnoy-sur-Deûle, do grudnia 2026 r.;

3)

odcinek od Bauvin do Dunkierki:

-

ochrona linii brzegowej kanału Neufossé (fazy 1 i 2), do grudnia 2026 r., oraz ochrona linii brzegowej i renowacja linii wodnej w kanałach odprowadzających wodę w Fontinettes, do grudnia 2027 r.;

-

analizy dotyczące renowacji dolnej części koryta i stałego podłoża śluzy w Fontinettes, do grudnia 2030 r.;

f)

dolina Sambry i Mozy, od Pommerœul do Namur: podwyższenie klasy ECMT do Va, do grudnia 2030 r.;

-

na wszystkich odcinkach: ustanowienie systemu zdalnego sterowania jazów i śluz, do grudnia 2030 r.

1)

odcinek od Pommerœul do Seneffe: podwyższenie klasy ECMT do Va, w tym dostosowanie kanału Nimy-Blaton-Péronnes i budowa śluzy w Obourg (klasa ECMT Va) obok istniejącej śluzy (klasa ECMT IV), zakończenie prac do grudnia 2030 r.;

2)

odcinek od Seneffe do Charleroi: podwyższenie klasy ECMT do Va oraz budowa nowych śluz odpowiednio w Marchienne, Gosselies i Viesville (klasa ECMT Va) obok istniejących śluz (klasa ECMT IV), ukończenie do grudnia 2030 r.;

3)

odcinek od Charleroi do Namur:

-

poprawa możliwości przepływania i warunków żeglugowych, zakończenie analiz do grudnia 2024 r. i zakończenie prac do 2030 r.;

g)

Górna Skalda:

1)

w regionie Walonii (Belgia): zwiększenie przepustowości dzięki podwojeniu śluz i zabezpieczenie okolic śluz poprzez dostosowanie śluz w Hérinnes i Kain, zakończenie analiz do grudnia 2026 r. i zakończenie prac do grudnia 2030 r.;

2)

w regionie Flandrii (Belgia): zakończenie analiz dotyczących podwyższenia klasy ECMT śluz do Vb do czerwca 2024 r. oraz przygotowanie technicznego i finansowego planu wdrażania do czerwca 2025 r.;

h)

Lys: podwyższenie klasy ECMT do Vb (w jednym kierunku) i Va (w obu kierunkach) oraz umożliwienie transportu 3 warstw kontenerów, do grudnia 2030 r., w tym:

1)

w regionie Flandrii (Belgia), między Gandawą a Wervik:

-

dostosowanie do klasy ECMT Vb, w tym podwyższenie mostów w celu umożliwienia transportu 3 warstw kontenerów:

-

na odcinku Deinze-St-Baafs-Vijve do grudnia 2026 r.;

-

na odcinku St-Baafs-Vijve-Harelbeke do grudnia 2028 r.;

-

na odcinkach Harelbeke-Menen i Menen-Wervik do grudnia 2030 r.;

2)

w regionie Walonii (Belgia), w gminie Comines: zabezpieczenie żeglugi, zwłaszcza poprzez modernizację jazu i śluzy w Comines, do grudnia 2030 r.;

3)

we Francji, między Deûlémont a Comines: podwyższenie klasy ECMT do Vb, do grudnia 2025 r.;

i)

sieć łącząca we Flandrii:

1)

analizy dotyczące modernizacji odcinków śródlądowej drogi wodnej we Flandrii zapewniających bezpośrednie połączenie z głównym połączeniem Sekwana-Skalda, do grudnia 2024 r.:

-

podwyższenie klasy ECMT do Va w przypadku połączeń z portami morskimi w Zeebrugge (kanał Gandawa-Brugia) oraz w Antwerpii (Górna Skalda) - umożliwiające transport 3 warstw kontenerów, do grudnia 2024 r.;

-

podwyższenie klasy ECMT kanałów Roulers-Lys oraz Bossuit-Kortrijk do Va, do grudnia 2024 r.;

2)

przygotowanie technicznego i finansowego planu wdrażania, w tym szczegółowej oceny priorytetów na potrzeby niezbędnych modernizacji powyższych odcinków, do grudnia 2025 r.;

j)

sieć łącząca w Walonii:

od Péronnes do Pommeroeul, na kanale Nimy-Blaton-Péronnes: przeprowadzenie analiz dotyczących w szczególności podwyższenia klasy ECMT do pełnowartościowej klasy IV, do grudnia 2030 r., oraz przygotowanie technicznego i finansowego planu wdrażania dotyczącego niezbędnych modernizacji, do grudnia 2030 r.;

k)

Seneffe-Antwerpia:

1)

na odcinkach we Flandrii i w Walonii: przeprowadzenie analiz dotyczących w szczególności podwyższenia klasy ECMT do pełnowartościowej klasy IV, do grudnia 2024 r., oraz przygotowanie technicznego i finansowego planu wdrażania dotyczącego niezbędnych modernizacji, do grudnia 2025 r.;

2)

na odcinku w Walonii:

-

modernizacja i zabezpieczenie nachylonej płaszczyzny w Ronquières i śluzy w Ittre, do grudnia 2030 r.;

-

ustanowienie systemu zdalnego sterowania śluzy w Ittre, do grudnia 2030 r.;

l)

działania ogólne:

1)

przygotowanie ram polityki skoordynowanej między różnymi stronami w celu promowania pełnego rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych na całej długości sieci Sekwana-Skalda, zgodnie z krajowymi ramami polityki przedłożonymi przez Belgię i Francję w odniesieniu do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/94/UE (11), do grudnia 2024 r., mając na celu ich stopniowe wdrożenie do grudnia 2030 r.;

2)

wdrożenie zintegrowanych i skutecznych usług zarządzania ruchem i transportem transgranicznym na całej długości sieci Sekwana-Skalda, w tym pełnowymiarowe wdrożenie usług informacji rzecznej zgodnie z dyrektywą 2005/44/WE Parlamentu Europejskiego i Rady (12), do grudnia 2028 r.;

3)

rozwój multimodalnych platform logistycznych na sieci Sekwana-Skalda, do grudnia 2030 r.

Artykuł 3

Zarządzanie

1. Koordynatora europejskiego ds. korytarza sieci bazowej Morze Północne-Morze Śródziemne oraz przedstawiciela Komisji Europejskiej zaprasza się do udziału w posiedzeniach rady nadzorczej spółki (conseil de surveillance) Société du canal Seine-Nord Europe w charakterze obserwatorów.

2. Postępy w działaniach określonych w art. 2 należy regularnie omawiać w ramach międzyrządowej komisji ds. przygotowania i ukończenia projektu Sekwana-Skalda oraz w ramach EUIG Sekwana-Skalda. Koordynatora europejskiego ds. korytarza sieci bazowej Morze Północne-Morze Śródziemne oraz przedstawiciela Komisji zaprasza się do udziału w charakterze obserwatorów w posiedzeniach międzyrządowej komisji co najmniej dwa razy w roku oraz w posiedzeniach EUIG Sekwana-Skalda co najmniej trzy razy w roku.

Artykuł 4

Sprawozdawczość

Co najmniej raz w roku Belgia i Francja informują Komisję i koordynatora europejskiego ds. korytarza sieci bazowej „Morze Północne-Morze Śródziemne” o postępach w realizacji działań, o których mowa w art. 2, oraz powiadamiają o wszelkich odnotowanych opóźnieniach, określając ich przyczyny i wskazując przedsięwzięte środki naprawcze. W tym celu państwa członkowskie mogą, w stosownych przypadkach, wykorzystywać treść rocznych sprawozdań o stanie działania, które mają być składane zgodnie z umowami o udzielenie dotacji w ramach instrumentu „Łącząc Europę”.

Artykuł 5

Przegląd

Najpóźniej do dnia 31 grudnia 2027 r., na wniosek Belgii i Francji, bądź z własnej inicjatywy, oraz z pomocą koordynatora europejskiego ds. korytarza sieci bazowej Morze Północne-Morze Śródziemne, Komisja dokonuje przeglądu działań i harmonogramu, o których mowa w art. 2.

Artykuł 6

Uchylenie

Decyzja wykonawcza (UE) 2019/1118 traci moc.

Artykuł 7

Niniejsza decyzja skierowana jest do Królestwa Belgii i do Republiki Francuskiej.

Sporządzono w Brukseli dnia 10 lipca 2024 r.

W imieniu Komisji

Adina Ioana VĂLEAN

Członek Komisji


(1) Dz.U. L 348 z 20.12.2013, s. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2013/1315/oj.

(2) Komunikat Komisji do Parlamentu Europejskiego, Rady Europejskiej, Rady, Komitetu Ekonomiczno-Społecznego i Komitetu Regionów „Europejski Zielony Ład”, COM(2019) 640 final.

(3) Komunikat Komisji do Parlamentu Europejskiego, Rady, Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego i Komitetu Regionów pt. „Strategia na rzecz zrównoważonej i inteligentnej mobilności - europejski transport na drodze ku przyszłości” , COM(2020) 789 final.

(4) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/1153 z dnia 7 lipca 2021 r. ustanawiające instrument „Łącząc Europę” i uchylające rozporządzenia (UE) nr 1316/2013 i (UE) nr 283/2014 (Dz.U. L 249 z 14.7.2021, s. 38, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2021/1153/oj).

(5) Decyzja wykonawcza Komisji (UE) 2019/1118 z dnia 27 czerwca 2019 r. w sprawie projektu transgranicznego Sekwana-Skalda w ramach korytarza sieci bazowej Morze Północne-Morze Śródziemne oraz korytarza sieci bazowej Atlantyk (Dz.U. L 176, 1.7.2019, p. 61, ELI: http://data.europa.eu/eli/dec_impl/2019/1118/oj).

(6) Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/92/UE z dnia 13 grudnia 2011 r. w sprawie oceny skutków wywieranych przez niektóre przedsięwzięcia publiczne i prywatne na środowisko (Dz.U. L 26 z 28.1.2012, s. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/dir/2011/92/oj).

(7) Dyrektywa 2001/42/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 czerwca 2001 r. w sprawie oceny wpływu niektórych planów i programów na środowisko (Dz.U. L 197 z 21.7.2001, s. 30, ELI: http://data.europa.eu/eli/dir/2001/42/oj).

(8) Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/147/WE z dnia 30 listopada 2009 r. w sprawie ochrony dzikiego ptactwa (Dz.U. L 20 z 26.1.2010, s. 7, ELI: http://data.europa.eu/eli/dir/2009/147/oj).

(9) Dyrektywa Rady 92/43/EWG z dnia 21 maja 1992 r. w sprawie ochrony siedlisk przyrodniczych oraz dzikiej fauny i flory (Dz.U. L 206 z 22.7.1992, s. 7, ELI: http://data.europa.eu/eli/dir/1992/43/oj).

(10) Dyrektywa 2000/60/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2000 r. ustanawiająca ramy wspólnotowego działania w dziedzinie polityki wodnej (Dz.U. L 327 z 22.12.2000, s. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/dir/2000/60/oj).

(11) Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/94/UE z dnia 22 października 2014 r. w sprawie rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (Dz.U. L 307 z 28.10.2014, s. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/dir/2014/94/oj).

(12) Dyrektywa 2005/44/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 7 września 2005 r. w sprawie zharmonizowanych usług informacji rzecznej (RIS) na śródlądowych drogach wodnych we Wspólnocie (Dz.U. L 255 z 30.9.2005, s. 152, ELI: http://data.europa.eu/eli/dir/2005/44/oj).

* Autentyczne są wyłącznie dokumenty UE opublikowane w formacie PDF w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00