Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2024-04-14
Wersja aktualna od 2024-04-14
obowiązujący
Alerty
ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2024/913
z dnia 15 grudnia 2023 r.
ustanawiające wykonawcze standardy techniczne do celów stosowania dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/61/UE w odniesieniu do formy i treści informacji, które należy udostępnić w związku z działalnością o charakterze transgranicznym prowadzoną przez zarządzających alternatywnymi funduszami inwestycyjnymi oraz wymianą informacji dotyczących transgranicznych listów notyfikacyjnych między właściwymi organami
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/61/UE z dnia 8 czerwca 2011 r. w sprawie zarządzających alternatywnymi funduszami inwestycyjnymi i zmiany dyrektyw 2003/41/WE i 2009/65/WE oraz rozporządzeń (WE) nr 1060/2009 i (UE) nr 1095/2010 (1), w szczególności jej art. 31 ust. 5 akapit drugi, art. 32 ust. 8 akapit drugi i art. 33 ust. 8 akapit drugi,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) | Wymiana informacji między właściwymi organami stanowi jeden z elementów procedur administracyjnych związanych ze zgłaszaniem zarządzających alternatywnymi funduszami inwestycyjnymi (ZAFI) zainteresowanych prowadzeniem działalności w zakresie wprowadzania do obrotu lub zarządzania, świadczeniem usług lub założeniem oddziału w przyjmujących państwach członkowskich. Aby zagwarantować sprawne, szybkie, niebiurokratyczne i niezawodne przeprowadzanie tych procedur administracyjnych, należy określić i zharmonizować warunki wymieniania się informacjami między właściwymi organami poprzez opracowanie zharmonizowanych formularzy, wzorów i procedur współpracy oraz wdrożenie metod komunikowania się za pośrednictwem środków elektronicznych. |
(2) | Kluczowe znaczenie dla przekazywania ogromnej ilości informacji przesyłanych i otrzymywanych w związku z powiadomieniami wymienianymi przez państwa członkowskie w niezawodny, oszczędny i niebiurokratyczny sposób bez marnotrawienia czasu ma przekazywanie tego rodzaju informacji za pośrednictwem środków elektronicznych. Choć tego rodzaju informacje można przesyłać pocztą elektroniczną, należy zapewnić możliwość ich przekazywania również za pomocą innej, potencjalnie bardziej zaawansowanej technologii elektronicznej. Konieczne jest zatem opracowanie szczegółowej procedury dotyczącej przekazywania informacji drogą elektroniczną oraz radzenia sobie z problemami technicznymi, które mogą wystąpić podczas przekazywania informacji między właściwymi organami. |
(3) | Przepisy niniejszego rozporządzenia są ze sobą ściśle powiązane, ponieważ regulują kwestie związane z formą i treścią informacji wymienianych między ZAFI a właściwymi organami krajowymi rodzimych i przyjmujących państw członkowskich, w których ZAFI zamierza świadczyć usługi transgraniczne. Aby zapewnić spójność między tymi przepisami, które powinny wejść w życie w tym samym czasie, oraz aby ułatwić ZAFI i właściwym organom krajowym uzyskanie całościowego oglądu tych przepisów i skutecznego dostępu do tych przepisów, należy zawrzeć je w jednym rozporządzeniu. |
(4) | Podstawę niniejszego rozporządzenia stanowi projekt wykonawczych standardów technicznych przedłożony Komisji przez Europejski Urząd Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych (ESMA). |
(5) | ESMA przeprowadził otwarte konsultacje publiczne w zakresie przepisów zawartych w projekcie wykonawczych standardów technicznych, który stanowi podstawę niniejszego rozporządzenia, dotyczących wzorów listów notyfikacyjnych na potrzeby wprowadzania do obrotu alternatywnych funduszy inwestycyjnych (AFI) w przyjmujących państwach członkowskich oraz zarządzania tymi funduszami, dokonał analizy potencjalnych powiązanych kosztów i korzyści oraz zwrócił się o poradę do Grupy Interesariuszy z Sektora Giełd i Papierów Wartościowych powołanej na podstawie art. 37 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1095/2010 (2). |
(6) | Aby zapewnić ZAFI i właściwym organom możliwość dostosowania się do nowych przepisów przewidzianych w niniejszym rozporządzeniu, należy odroczyć datę rozpoczęcia jego stosowania, |
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Artykuł 1
Forma i treść standardowego wzoru listów notyfikacyjnych
1. Na potrzeby powiadamiania właściwych organów swojego rodzimego państwa członkowskiego o każdym AFI z UE, który ZAFI z UE zamierza wprowadzić do obrotu w swoim rodzimym państwie członkowskim zgodnie z art. 31 ust. 2 dyrektywy 2011/61/UE, ZAFI z UE korzysta z wzoru przedstawionego w załączniku I do niniejszego rozporządzenia.
2. Na potrzeby powiadamiania właściwych organów swojego rodzimego państwa członkowskiego o każdym AFI z UE, który ZAFI z UE zamierza wprowadzić do obrotu w państwie członkowskim innym niż jego rodzime państwo członkowskie zgodnie z art. 32 ust. 2 dyrektywy 2011/61/UE, ZAFI z UE korzysta z wzoru przedstawionego w załączniku II do niniejszego rozporządzenia.
3. Na potrzeby przekazywania informacji, o których mowa w art. 33 ust. 2 dyrektywy 2011/61/UE, ZAFI z UE korzysta z wzoru przedstawionego w załączniku III do niniejszego rozporządzenia, natomiast jeżeli ZAFI zamierza założyć oddział, o którym mowa w art. 33 ust. 3 dyrektywy 2011/61/UE, korzysta dodatkowo z wzoru przedstawionego w załączniku V do niniejszego rozporządzenia.
Artykuł 2
Przekazywanie powiadomień dokonanych zgodnie z art. 33 ust. 2 dyrektywy 2011/61/UE
1. Właściwe organy publikują na swoich stronach internetowych adres e-mail lub informacje na temat innego kanału komunikacji, z którego należy korzystać do celów przesyłania powiadomień dokonanych przez ZAFI zgodnie z art. 33 ust. 2 dyrektywy 2011/61/UE.
2. ZAFI przesyłają powiadomienia, o których mowa w ust. 1, w formacie nadającym się do odczytu maszynowego na adres e-mail opublikowany zgodnie z ust. 1 albo za pośrednictwem dowolnego innego kanału komunikacji ustanowionego przez właściwe organy.
Artykuł 3
Wzory formularzy, z których należy korzystać na potrzeby wymiany informacji między właściwymi organami
Na potrzeby oświadczenia, o którym mowa w art. 32 ust. 3 akapit drugi dyrektywy 2011/61/UE, właściwe organy rodzimego państwa członkowskiego ZAFI korzystają ze wzoru formularza przedstawionego w załączniku IV do niniejszego rozporządzenia.
Artykuł 4
Przekazywanie powiadomień między właściwymi organami
1. Właściwe organy wyznaczają pojedynczy punkt kontaktowy do celów komunikowania się oraz przekazywania informacji i dokumentów, o których mowa w art. 3. Właściwe organy przekazują wszystkim innym właściwym organom szczegółowe informacje na temat tego punktu kontaktowego oraz informują wszystkie inne właściwe organy o wszelkich zmianach wywierających wpływ na ten punkt kontaktowy.
2. Właściwe organy zapewniają monitorowanie wskazanego przez nie adresu e-mail lub innego kanału komunikacji pod kątem przychodzących powiadomień.
3. Właściwe organy przesyłają punktowi kontaktowemu, o którym mowa w ust. 1, informacje i dokumenty, o których mowa w art. 3, pocztą elektroniczną lub - jeżeli wybrano inne kanały komunikacji - w formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
Artykuł 5
Wejście w życie i stosowanie
Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Niniejsze rozporządzenie stosuje się od dnia 14 kwietnia 2019 r.
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 15 grudnia 2023 r.
W imieniu Komisji
Przewodnicząca
Ursula VON DER LEYEN
(1) Dz.U. L 174 z 1.7.2011, s. 1.
(2) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1095/2010 z dnia 24 listopada 2010 r. w sprawie ustanowienia Europejskiego Urzędu Nadzoru (Europejskiego Urzędu Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych), zmiany decyzji nr 716/2009/WE i uchylenia decyzji Komisji 2009/77/WE (Dz.U. L 331 z 15.12.2010, s. 84).
ZAŁĄCZNIK I
Wzór listu notyfikacyjnego na potrzeby wprowadzania do obrotu AFI z UE zgodnie z art. 31 ust. 2 dyrektywy 2011/61/UE
LIST NOTYFIKACYJNY
ZGŁOSZENIE ZAMIARU WPROWADZANIA DO OBROTU JEDNOSTEK UCZESTNICTWA LUB UDZIAŁÓW W JEDNYM AFI LUB W WIĘKSZEJ LICZBIE AFI ZARZĄDZANYCH PRZEZ TEGO SAMEGO ZAFI W RODZIMYM PAŃSTWIE CZŁONKOWSKIM TEGO ZAFI ZGODNIE Z ART. 31 UST. 2 DYREKTYWY 2011/61/UE (DYREKTYWA W SPRAWIE ZAFI) (1).
W ______________________________________ (rodzime państwo członkowskie ZAFI)
Czy przedmiotem zgłoszenia są zmiany w informacjach, które zostały już przekazane w pierwotnym zgłoszeniu?
Tak ☐ Nie ☐
Jeżeli odpowiedź na to pytanie brzmi „Tak”, proszę wprowadzić wyłącznie informacje zaktualizowane w porównaniu z poprzednim zgłoszeniem oraz wskazać datę poprzedniego zgłoszenia:
SPIS TREŚCI
CZĘŚĆ 1 | Informacje na temat ZAFI lub wewnętrznie zarządzanego AFI |
CZĘŚĆ 2 | Informacje na temat AFI, które mają zostać wprowadzone do obrotu w rodzimym państwie członkowskim ZAFI |
Sekcja 1. | Dane identyfikacyjne AFI |
Sekcja 2. | Uzgodnienia dokonane w celu zapobiegania wprowadzaniu do obrotu wśród inwestorów detalicznych |
Sekcja 3. | Załączniki |
CZĘŚĆ 1
Informacje na temat ZAFI lub wewnętrznie zarządzanego AFI
Informacje na temat ZAFI lub wewnętrznie zarządzanego AFI | |
ZAFI lub wewnętrznie zarządzany AFI (2) |
|
LEI ZAFI lub wewnętrznie zarządzanego AFI (2) |
|
Krajowy kod identyfikacyjny ZAFI lub wewnętrznie zarządzanego AFI (o ile jest dostępny) (2) |
|
Rodzime państwo członkowskie ZAFI lub wewnętrznie zarządzanego AFI (2) |
|
Adres oraz, jeżeli różni się od adresu, siedziba statutowa/miejsce zamieszkania |
|
W stosownych przypadkach czas trwania ZAFI lub wewnętrznie zarządzanego AFI |
|
Szczegółowe informacje na temat strony internetowej ZAFI lub wewnętrznie zarządzanego AFI |
|
Dane kontaktowe działu (lub punktu kontaktowego) w ramach ZAFI lub wewnętrznie zarządzanego AFI odpowiedzialnego za list notyfikacyjny | |
Dział (lub punkt kontaktowy) |
|
Numer telefonu |
|
Adres e-mail |
|
Szczegółowe informacje dotyczące osoby trzeciej (jeżeli ZAFI lub wewnętrznie zarządzany AFI powołał osobę trzecią do dokonania zgłoszenia) | |
Osoba trzecia |
|
Adres oraz, jeżeli różni się od adresu, siedziba statutowa/miejsce zamieszkania |
|
Dział (lub punkt kontaktowy) |
|
Numer telefonu |
|
Adres e-mail |
|
Dział (lub punkt kontaktowy), któremu należy przekazać fakturę lub wszelkie należne urzędowe opłaty lub prowizje (w stosownych przypadkach) (3) | |
Nazwa podmiotu |
|
Adres oraz, jeżeli różni się od adresu, siedziba statutowa/miejsce zamieszkania |
|
Dział (lub punkt kontaktowy) |
|
Numer telefonu |
|
Adres e-mail |
|
CZĘŚĆ 2
Informacje na temat AFI, które mają zostać wprowadzone do obrotu w rodzimym państwie członkowskim ZAFI
Sekcja 1. Dane identyfikacyjne AFI
Proszę wypełnić poniższą tabelę, wpisując w niej informacje dotyczące każdego AFI, który zamierzają Państwo wprowadzić do obrotu, tworząc nową tabelę dla każdego AFI i wskazując wyłącznie jedną klasę udziałów (nazwa oraz kod ISIN) w każdym wierszu. Jeżeli AFI ma postać parasolowego AFI składającego się z szeregu subfunduszy, odniesienia do AFI w tabeli poniżej traktuje się jako odniesienia do subfunduszu, który ma zostać wprowadzony do obrotu w rodzimym państwie członkowskim ZAFI, a nie jako odniesienia do parasolowego AFI, który opisuje się odrębnie w odpowiedniej kolumnie.
Nazwa AFI, który ma zostać wprowadzony do obrotu | Data założenia lub utworzenia AFI | Rodzime państwo członkowskie AFI | Forma prawna AFI (4) | LEI AFI (o ile jest dostępny) | Wprowadzanie do obrotu wśród inwestorów detalicznych (5) | Nazwy poszczególnych klas udziałów AFI | Kod ISIN AFI/poszczegónych klas udziałów AFI (o ile jest dostępny) | Nazwa depozytariusza AFI | Czas trwania AFI (w stosownych przypadkach) | Krajowy kod identyfikacyjny AFI (o ile jest dostępny) | Nazwa parasolowego AFI (w stosownych przypadkach) | Strategia inwestycyjna AFI (6) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Struktury funduszu podstawowego z funduszami powiązanymi (w stosownych przypadkach):
Nazwa AFI podstawowego lub subfunduszu podstawowego (subfunduszy podstawowych) | LEI AFI podstawowego lub subfunduszu podstawowego (subfunduszy podstawowych) (o ile jest dostępny) | ZAFI AFI podstawowego/subfunduszu podstawowego (jeżeli różni się od ZAFI AFI) | LEI ZAFI AFI podstawowego/subfunduszu podstawowego (jeżeli różni się od ZAFI AFI i o ile jest dostępny) | Rodzime państwo członkowskie AFI podstawowego (jeżeli różni się od rodzimego państwa członkowskiego AFI) | Rodzime państwo członkowskie ZAFI AFI podstawowego (jeżeli różni się od rodzimego państwa członkowskiego AFI podstawowego) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sekcja 2. Uzgodnienia dokonane w celu zapobiegania wprowadzaniu do obrotu wśród inwestorów detalicznych
Prosimy przedstawić informacje na temat uzgodnień dokonanych w celu zapobiegania wprowadzaniu do obrotu jednostek uczestnictwa lub udziałów w AFI wśród inwestorów detalicznych, m.in. w przypadku gdy ZAFI korzysta z usług niezależnych podmiotów, aby świadczyć usługi inwestycyjne na rzecz AFI (7) |
|
Sekcja 3. Załączniki
Najnowsza wersja regulaminu lub dokumentów założycielskich AFI (o ile jest dostępna).
Najnowsza wersja dokumentu ofertowego (np. prospektu emisyjnego) (o ile jest dostępna).
Najnowsze sprawozdanie roczne AFI (o ile jest dostępne).
Wszelkie dodatkowe informacje, o których mowa w art. 23 ust. 1 dyrektywy 2011/61/UE, dla każdego AFI, który ma zostać wprowadzony do obrotu (8).
Inne (proszę określić).
(tytuł dokumentu lub nazwa załącznika do dokumentu w formie elektronicznej) | |
Data |
|
Imię i nazwisko oraz funkcja osoby podpisującej |
|
Podpis |
|
(1) Przedmiotowy list notyfikacyjny powinien być również stosowany w przypadku AFI, które kwalifikują się również jako europejskie długoterminowe fundusze inwestycyjne i są wprowadzane do obrotu zgodnie z art. 31 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/760 z dnia 29 kwietnia 2015 r. w sprawie europejskich długoterminowych funduszy inwestycyjnych (Dz.U. L 123 z 19.5.2015, s. 98) w związku z art. 31 ust. 2 dyrektywy 2011/61/UE.
(2) To pole powinno być zawsze wypełnione, również w przypadku aktualizacji informacji.
(3) Proszę wskazać pojedynczy punkt kontaktowy, któremu należy przekazać fakturę lub wszelkie należne urzędowe opłaty lub prowizje, o których mowa w art. 9 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1156 z dnia 20 czerwca 2019 r. w sprawie ułatwienia transgranicznej dystrybucji przedsiębiorstw zbiorowego inwestowania oraz zmiany rozporządzeń (UE) nr 345/2013, (UE) nr 346/2013 i (UE) nr 1286/2014 (Dz.U. L 188 z 12.7.2019, s. 55) i w art. 2 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2021/955 z dnia 27 maja 2021 r. ustanawiającego wykonawcze standardy techniczne do celów stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1156 w odniesieniu do formularzy, szablonów, procedur i rozwiązań technicznych na potrzeby publikowania i przekazywania informacji na temat przepisów regulujących wprowadzanie do obrotu, opłat i prowizji oraz określające informacje, które należy przekazywać do celów utworzenia i prowadzenia centralnej bazy danych dotyczącej transgranicznego wprowadzania AFI i UCITS do obrotu, a także formularze, szablony i procedury na potrzeby przekazywania takich informacji (Dz.U. L 211 z 15.6.2021, s. 30). Ten punkt kontaktowy może być tym samym punktem kontaktowym co punkt wyznaczony w ramach ZAFI lub punktem kontaktowym wyznaczonym na potrzeby powołanej osoby trzeciej.
(4) Forma prawna oznacza jedną z następujących form: wspólny fundusz, fundusz wspólnego inwestowania, spółkę inwestycyjną lub dowolną inną formę prawną dopuszczalną zgodnie z przepisami krajowymi rodzimego państwa członkowskiego AFI.
(5) O ile jest dozwolone w rodzimym państwie członkowskim ZAFI: „Tak”/„Nie”. Jeżeli przepisy rodzimego państwa członkowskiego ZAFI nie dopuszczają możliwości wprowadzania do obrotu wśród inwestorów detalicznych, należy wpisać „Nie dotyczy”.
(6) Proszą wskazać przeważający rodzaj AFI i przedstawić zestawienie w podziale na strategie inwestycyjne zgodnie ze wzorem formularza sprawozdawczego zamieszczonym w załączniku IV do rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) nr 231/2013 z dnia 19 grudnia 2012 r. uzupełniające dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/61/UE w odniesieniu do zwolnień, ogólnych warunków dotyczących prowadzenia działalności, depozytariuszy, dźwigni finansowej, przejrzystości i nadzoru (Dz.U. L 83 z 22.3.2013, s. 1).
(7) Informacje te należy podać wyłącznie w odniesieniu do AFI, które mają zostać wprowadzone do obrotu wśród inwestorów branżowych. Nie przewidziano konieczności przyjęcia żadnych uzgodnień dotyczących AFI, które ZAFI/samodzielnie zarządzany AFI zamierza wprowadzić do obrotu wśród inwestorów detalicznych, jeżeli jest to dopuszczalne w świetle przepisów krajowych rodzimego państwa członkowskiego ZAFI zgodnie z art. 43 dyrektywy 2011/61/UE. Jeżeli list notyfikacyjny odnosi się zarówno do AFI skierowanych do inwestorów branżowych, jak i do AFI skierowanych do inwestorów detalicznych, proszę przedstawić jedynie informacje dotyczące AFI skierowanych wyłącznie do inwestorów branżowych.
(8) Lit. f) załącznika III do dyrektywy 2011/61/UE.
ZAŁĄCZNIK II
Wzór listu notyfikacyjnego na potrzeby transgranicznego wprowadzania do obrotu AFI z UE zgodnie z art. 32 ust. 2 dyrektywy 2011/61/UE
LIST NOTYFIKACYJNY
ZGŁOSZENIE ZAMIARU WPROWADZANIA DO OBROTU JEDNOSTEK UCZESTNICTWA LUB UDZIAŁÓW W AFI ZARZĄDZANYCH PRZEZ TEGO SAMEGO ZAFI W PAŃSTWIE CZŁONKOWSKIM INNYM NIŻ RODZIME PAŃSTWO CZŁONKOWSKIE TAKIEGO ZAFI ZGODNIE Z ART. 32 UST. 2 DYREKTYWY 2011/61/UE (DYREKTYWA W SPRAWIE ZAFI) (1).
W ______________________________________ (przyjmujące państwo(-a) członkowskie)
Czy przedmiotem zgłoszenia są zmiany w informacjach, które zostały już przekazane w pierwotnym zgłoszeniu?
Tak ☐ Nie ☐
Jeżeli odpowiedź na to pytanie brzmi „Tak”, proszę wprowadzić wyłącznie informacje zaktualizowane w porównaniu z poprzednim zgłoszeniem oraz wskazać datę poprzedniego zgłoszenia: ___________________
SPIS TREŚCI
CZĘŚĆ 1 - | Informacje na temat ZAFI lub wewnętrznie zarządzanego AFI |
Sekcja 1. | Dane identyfikacyjne ZAFI lub wewnętrznie zarządzanego AFI |
Sekcja 2. | Rozwiązania dla inwestorów detalicznych (w stosownych przypadkach) |
CZĘŚĆ 2 - | Informacje na temat AFI, które mają zostać wprowadzone do obrotu w przyjmującym państwie członkowskim |
Sekcja 1. | Dane identyfikacyjne AFI |
Sekcja 2. | Uzgodnienia dotyczące wprowadzania do obrotu jednostek uczestnictwa lub udziałów w AFI |
Sekcja 3. | Załączniki |
CZĘŚĆ 1
Informacje na temat ZAFI lub wewnętrznie zarządzanego AFI
Sekcja 1. Dane identyfikacyjne ZAFI lub wewnętrznie zarządzanego AFI
Informacje na temat ZAFI lub wewnętrznie zarządzanego AFI | |
ZAFI lub wewnętrznie zarządzany AFI (2) |
|
LEI ZAFI lub wewnętrznie zarządzanego AFI (2) |
|
Krajowy kod identyfikacyjny ZAFI lub wewnętrznie zarządzanego AFI (o ile jest dostępny) (2) |
|
Rodzime państwo członkowskie ZAFI lub wewnętrznie zarządzanego AFI (2) |
|
Adres oraz, jeżeli różni się od adresu, siedziba statutowa/miejsce zamieszkania |
|
W stosownych przypadkach czas trwania ZAFI lub wewnętrznie zarządzanego AFI |
|
Szczegółowe informacje na temat strony internetowej ZAFI lub wewnętrznie zarządzanego AFI |
|
Dane kontaktowe działu (lub punktu kontaktowego) w ramach ZAFI lub wewnętrznie zarządzanego AFI odpowiedzialnego za sporządzenie listu notyfikacyjnego | |
Dział (lub punkt kontaktowy) |
|
Numer telefonu |
|
Adres e-mail |
|
Szczegółowe informacje dotyczące osoby trzeciej (jeżeli ZAFI lub wewnętrznie zarządzany AFI powołał osobę trzecią do dokonania zgłoszenia) | |
Osoba trzecia |
|
Adres oraz, jeżeli różni się od adresu, siedziba statutowa/miejsce zamieszkania |
|
Dział (lub punkt kontaktowy) |
|
Numer telefonu |
|
Adres e-mail |
|
Punkt kontaktowy, któremu należy przekazać fakturę lub wszelkie należne urzędowe opłaty lub prowizje (w stosownych przypadkach) (3) | |
Nazwa podmiotu |
|
Adres oraz, jeżeli różni się od adresu, siedziba statutowa/miejsce zamieszkania |
|
Dział (lub punkt kontaktowy) |
|
Numer telefonu |
|
Adres e-mail |
|
Proszę określić, który adres e-mail podany w tej sekcji (adres e-mail punktu kontaktowego w ramach ZAFI lub wewnętrznie zarządzanego AFI, adres e-mail punktu kontaktowego w ramach powołanej osoby trzeciej lub adres e-mail punktu kontaktowego na potrzeby przekazania faktury) jest preferowanym adresem, na który właściwy organ krajowy przyjmującego państwa członkowskiego może przesyłać wszelkie informacje poufne (m.in. login i hasło potrzebne do uzyskania dostępu do krajowych systemów sprawozdawczości) |
|
Sekcja 2. Rozwiązania dla inwestorów detalicznych (w stosownych przypadkach)
Zgodnie z art. 32 ust. 1 dyrektywy 2011/61/UE ZAFI z UE są uprawnieni do wprowadzania do obrotu jednostek uczestnictwa lub udziałów w zarządzanych przez siebie AFI z UE wśród inwestorów branżowych w państwach członkowskich innych niż ich rodzime państwo członkowskie. Państwa członkowskie mogą jednak pozwolić ZAFI na wprowadzanie do obrotu wśród inwestorów detalicznych na ich terytoriach jednostek uczestnictwa lub udziałów w AFI, którymi zarządzają, zgodnie z art. 43 dyrektywy 2011/61/UE.
Pola przeznaczone na informacje dotyczące rozwiązań dla inwestorów detalicznych należy wypełnić, jeżeli AFI wprowadza się do obrotu wśród inwestorów detalicznych.
Zgodnie z lit. j) załącznika IV do dyrektywy 2011/61/UE proszę wypełnić poniższą tabelę, wprowadzając informacje na temat rozwiązań służących wykonywaniu zadań, o których mowa w art. 43a ust. 1 tej dyrektywy:
Zadanie rozwiązania | Informacje na temat rozwiązań służących wykonywaniu tych zadań | Nazwa/forma prawna/siedziba statutowa/adres do korespondencji, adres e-mail i numer telefonu podmiotu odpowiedzialnego za zapewnianie tych rozwiązań |
Przetwarzanie składanych przez inwestorów zleceń subskrypcji, płatności i umorzenia (lub odkupu) dotyczących jednostek uczestnictwa lub udziałów w AFI |
|
|
Udostępnianie inwestorom informacji o tym, w jaki sposób można składać zlecenia, o których mowa powyżej, i w jaki sposób dokonywane są płatności z tytułu umorzenia (lub odkupu) |
|
|
Ułatwienie postępowania z informacjami dotyczącymi wykonywania przez inwestorów praw, które przysługują im z tytułu inwestycji w AFI |
|
|
Udostępnianie inwestorom, do wglądu oraz w sposób umożliwiający uzyskanie kopii, informacji i dokumentów zgodnie z art. 22 i 23 dyrektywy 2011/61/UE |
|
|
Udostępnianie inwestorom informacji dotyczących zadań, do których realizacji służą te rozwiązania, na trwałym nośniku zdefiniowanym w art. 43a ust. 1 lit. e) dyrektywy 2011/61/UE |
|
|
Działanie jako punkt kontaktowy do komunikacji z właściwymi organami |
|
|
CZĘŚĆ 2
Informacje na temat AFI, które mają zostać wprowadzone do obrotu w przyjmującym państwie członkowskim
Sekcja 1. Dane identyfikacyjne AFI
Proszę wypełnić poniższą tabelę, wpisując w niej informacje dotyczące każdego AFI, który zamierzają Państwo wprowadzić do obrotu w przyjmującym państwie członkowskim, tworząc nową tabelę dla każdego AFI i wskazując wyłącznie jedną klasę udziałów (nazwa oraz kod ISIN) w każdym wierszu. Jeżeli AFI ma postać parasolowego AFI składającego się z szeregu subfunduszy, odniesienia do AFI w tabeli poniżej traktuje się jako odniesienia do subfunduszu, który ma zostać wprowadzony do obrotu w przyjmującym państwie członkowskim, a nie jako odniesienia do parasolowego AFI, który opisuje się odrębnie w odpowiedniej kolumnie.
Nazwa AFI, który ma zostać wprowadzony do obrotu w przyjmującym państwie członkowskim | Data założenia lub utworzenia AFI | Rodzime państwo członkowskie AFI | Forma prawna AFI( (4) ) | LEI AFI (o ile jest dostępny) | Wprowadzanie do obrotu wśród inwestorów detalicznych( (5) ) | Nazwy poszczególnych klas udziałów AFI | Kod ISIN AFI/poszczegónych klas udziałów AFI (o ile jest dostępny) | Nazwa depozytariusza AFI | Czas trwania AFI (w stosownych przypadkach) | Krajowy kod identyfikacyjny AFI (o ile jest dostępny) | Nazwa parasolowego AFI (w stosownych przypadkach) | Strategia inwestycyjna AFI( (6) ) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Struktury funduszu podstawowego z funduszami powiązanymi (w stosownych przypadkach):
Nazwa AFI podstawowego lub subfunduszu podstawowego (subfunduszy podstawowych) | LEI AFI podstawowego lub subfunduszu podstawowego (subfunduszy podstawowych) (o ile jest dostępny) | ZAFI AFI podstawowego/subfunduszu podstawowego (jeżeli różni się od ZAFI AFI) | LEI ZAFI AFI podstawowego/subfunduszu podstawowego (jeżeli różni się od ZAFI AFI i o ile jest dostępny) | Rodzime państwo członkowskie AFI podstawowego (jeżeli różni się od rodzimego państwa członkowskiego AFI) | Rodzime państwo członkowskie ZAFI (jeżeli różni się od rodzimego państwa członkowskiego AFI podstawowego) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sekcja 2. Uzgodnienia dotyczące wprowadzania do obrotu jednostek uczestnictwa lub udziałów w AFI
☐ Jednostki uczestnictwa lub udziały w AFI/subfunduszach AFI będą wprowadzane do obrotu przez:
☐ | ZAFI zarządzającego AFI lub wewnętrznie zarządzany AFI, |
☐ | instytucje kredytowe, |
☐ | uprawnione przedsiębiorstwa inwestycyjne lub uprawnionych doradców, |
☐ | inne podmioty, w tym podmioty znajdujące się w państwie trzecim. Proszę wskazać te podmioty: |
____________________________________________________________
Prosimy przedstawić informacje na temat uzgodnień dokonanych w celu zapobiegania wprowadzaniu do obrotu jednostek uczestnictwa lub udziałów w AFI wśród inwestorów detalicznych, m.in. w przypadku gdy ZAFI korzysta z usług niezależnych podmiotów, aby świadczyć usługi inwestycyjne na rzecz AFI (7) |
|
Sekcja 3. Załączniki
Najnowsza wersja regulaminu lub dokumentów założycielskich AFI.
Najnowsza wersja dokumentu ofertowego (np. prospektu emisyjnego).
Najnowsze sprawozdanie roczne AFI (jeżeli jest dostępne).
Wszelkie dodatkowe informacje, o których mowa w art. 23 ust. 1 dyrektywy 2011/61/UE, dla każdego AFI, który ma zostać wprowadzony do obrotu (lit. f) załącznika IV).
Inne (proszę określić).
__________________________________________________________________
(tytuł dokumentu lub nazwa załącznika do dokumentu w formie elektronicznej)
Data |
|
Imię i nazwisko oraz funkcja osoby podpisującej |
|
Podpis |
|
(1) Przedmiotowy list notyfikacyjny powinien być również stosowany w przypadku AFI, które kwalifikują się również jako europejskie długoterminowe fundusze inwestycyjne i są wprowadzane do obrotu zgodnie z art. 31 ust. 2 rozporządzenia (UE) 2015/760 w związku z art. 32 ust. 2 dyrektywy 2011/61/UE.
(2) To pole powinno być zawsze wypełnione, również w przypadku aktualizacji informacji.
(3) Proszę wskazać pojedynczy punkt kontaktowy, któremu należy przekazać fakturę lub wszelkie należne urzędowe opłaty lub prowizje, o których mowa w art. 9 rozporządzenia (UE) 2019/1156 i w art. 2 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2021/955. Ten punkt kontaktowy może być tym samym punktem kontaktowym co punkt wyznaczony w ramach ZAFI lub punktem kontaktowym wyznaczonym na potrzeby powołanej osoby trzeciej.
(4) Forma prawna oznacza jedną z następujących form: wspólny fundusz, fundusz wspólnego inwestowania, spółkę inwestycyjną lub dowolną inną formę prawną dopuszczalną zgodnie z przepisami krajowymi rodzimego państwa członkowskiego AFI.
(5) O ile jest dozwolone w rodzimym państwie członkowskim ZAFI: „Tak”/„Nie”. Jeżeli przepisy rodzimego państwa członkowskiego ZAFI nie dopuszczają możliwości wprowadzania do obrotu wśród inwestorów detalicznych, należy wpisać „Nie dotyczy”.
(6) Proszę wskazać przeważający rodzaj AFI i przedstawić zestawienie w podziale na strategie inwestycyjne zgodnie ze wzorem formularza sprawozdawczego zamieszczonym w załączniku IV do rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) nr 231/2013.
(7) Informacje te należy podać wyłącznie w odniesieniu do AFI, które mają zostać wprowadzone do obrotu wśród inwestorów branżowych. Nie przewidziano konieczności przyjęcia żadnych uzgodnień dotyczących AFI, które ZAFI/samodzielnie zarządzany AFI zamierza wprowadzić do obrotu wśród inwestorów detalicznych, jeżeli jest to dopuszczalne w świetle przepisów krajowych rodzimego państwa członkowskiego ZAFI zgodnie z art. 43 dyrektywy 2011/61/UE. Jeżeli list notyfikacyjny odnosi się zarówno do AFI skierowanych do inwestorów branżowych, jak i do AFI skierowanych do inwestorów detalicznych, proszę przedstawić jedynie informacje dotyczące AFI skierowanych wyłącznie do inwestorów branżowych.
ZAŁĄCZNIK III
Wzór listu notyfikacyjnego przedkładanego przez ZAFI z UE właściwemu organowi jego rodzimego państwa członkowskiego w celu zarządzania AFI z UE mającymi siedzibę w innych państwach członkowskich zgodnie z art. 33 ust. 2 dyrektywy 2011/61/UE lub w celu założenia oddziału w innym państwie członkowskim zgodnie z art. 33 ust. 3 dyrektywy 2011/61/UE
LIST NOTYFIKACYJNY
ZGŁOSZENIE ZAMIARU ZAFI DOTYCZĄCEGO ZARZĄDZANIA AFI MAJĄCYMI SIEDZIBĘ W PAŃSTWIE CZŁONKOWSKIM INNYM NIŻ JEGO RODZIME PAŃSTWO CZŁONKOWSKIE ZGODNIE Z ART. 33 UST. 2 DYREKTYWY 2011/61/UE LUB ZAŁOŻENIA ODDZIAŁU ZGODNIE Z ART. 33 UST. 3 DYREKTYWY 2011/61/UE
W ______________________________________ (przyjmujące państwo(-a) członkowskie)
Czy przedmiotem zgłoszenia są zmiany w informacjach, które zostały już przekazane w pierwotnym zgłoszeniu?
Tak ☐ Nie ☐
Jeżeli odpowiedź na to pytanie brzmi „Tak”, proszę wprowadzić wyłącznie informacje zaktualizowane w porównaniu z poprzednim zgłoszeniem oraz wskazać datę poprzedniego zgłoszenia: ____________________
SPIS TREŚCI
CZĘŚĆ 1 - | Informacje na temat ZAFI |
CZĘŚĆ 2 - | Informacje, które należy zgłosić zgodnie z art. 33 ust. 2 dyrektywy 2011/61/UE |
Sekcja 1. | Plan działań |
Sekcja 2. | Informacje na temat AFI, którymi będzie się zarządzać w przyjmujących państwach członkowskich |
CZĘŚĆ 3 - | Informacje, które ZAFI jest zobowiązany przekazać zgodnie z art. 33 ust. 3 dyrektywy 2011/61/UE, aby móc prowadzić działalność w przyjmującym państwie członkowskim lub przyjmujących państwach członkowskich za pośrednictwem oddziału |
Sekcja 1. | Informacje na temat oddziału |
Sekcja 2. | Plan działań oddziału |
Sekcja 3. | Struktura operacyjna oddziału |
Sekcja 4. | Zakończenie działalności oddziału |
CZĘŚĆ 1
Informacje na temat ZAFI
Informacje na temat ZAFI | |
ZAFI (1) |
|
LEI ZAFI (1) |
|
Krajowy kod identyfikacyjny ZAFI (o ile jest dostępny) (1) |
|
Rodzime państwo członkowskie ZAFI (1) |
|
Adres oraz, jeżeli różni się od adresu, siedziba statutowa/miejsce zamieszkania |
|
Czas trwania ZAFI (w stosownych przypadkach) |
|
Szczegółowe informacje na temat strony internetowej ZAFI |
|
Dane kontaktowe działu (lub punktu kontaktowego) w ramach ZAFI odpowiedzialnego za list notyfikacyjny | |
Dział (lub punkt kontaktowy) |
|
Numer telefonu |
|
Adres e-mail |
|
Szczegółowe informacje dotyczące osoby trzeciej (jeżeli ZAFI lub wewnętrznie zarządzany AFI powołał osobę trzecią do dokonania zgłoszenia) | |
Osoba trzecia |
|
Adres oraz, jeżeli różni się od adresu, siedziba statutowa/miejsce zamieszkania |
|
Dział (lub punkt kontaktowy) |
|
Numer telefonu |
|
Adres e-mail |
|
Punkt kontaktowy, któremu należy przekazać fakturę lub wszelkie należne urzędowe opłaty lub prowizje (w stosownych przypadkach) (2) | |
Nazwa podmiotu |
|
Adres oraz, jeżeli różni się od adresu, siedziba statutowa/miejsce zamieszkania |
|
Dział (lub punkt kontaktowy) |
|
Numer telefonu |
|
Adres e-mail |
|
Proszę określić, który adres e-mail podany w tej sekcji (adres e-mail punktu kontaktowego w ramach ZAFI, adres e-mail punktu kontaktowego w ramach powołanej osoby trzeciej lub adres e-mail punktu kontaktowego na potrzeby przekazania faktury) jest preferowanym adresem, na który właściwy organ krajowy przyjmującego państwa członkowskiego może przesyłać wszelkie informacje poufne (m.in. login i hasło potrzebne do uzyskania dostępu do krajowych systemów sprawozdawczości) |
|
CZĘŚĆ 2
Informacje, które należy zgłosić zgodnie z art. 33 ust. 2 dyrektywy 2011/61/UE
Tę część należy wypełnić wyłącznie w przypadku, gdy ZAFI zamierza prowadzić swoją działalność w przyjmującym państwie członkowskim w ramach swobody świadczenia usług. Jeżeli ZAFI zamierza prowadzić swoją działalność w przyjmującym państwie członkowskim wyłącznie za pośrednictwem oddziału, tę część należy pozostawić pustą i wypełnić część 3.
Sekcja 1. Plan działań
Proszę określić zakres działalności ZAFI w przyjmującym państwie członkowskim
Zarządzanie inwestycjami
☐ | Zarządzanie portfelem |
☐ | Zarządzanie ryzykiem |
Administrowanie
☐ | Obsługa prawna i usługi w zakresie rachunkowości w zarządzaniu funduszami |
☐ | Zapytania klientów |
☐ | Wycena i wyznaczanie ceny, w tym zeznania podatkowe |
☐ | Monitorowanie przestrzegania uregulowań |
☐ | Prowadzenie rejestru posiadaczy jednostek uczestnictwa i udziałów |
☐ | Podział dochodu |
☐ | Emisja i umarzanie jednostek uczestnictwa i udziałów |
☐ | Ustalenia umowne, w tym wysyłanie świadectw |
☐ | Przechowywanie ksiąg |
☐ | Wprowadzanie do obrotu |
☐ | Działalność związana z aktywami AFI |
Usługi inwestycyjne i poboczne
☐ | zarządzanie portfelami inwestycyjnymi, w tym należącymi do funduszy emerytalnych i pracowniczych programów emerytalnych zgodnie z art. 32 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/2341 z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie działalności instytucji pracowniczych programów emerytalnych oraz nadzoru nad takimi instytucjami (IORP) (Dz.U. L 354 z 23.12.2016, s. 37), na podstawie uprawnień przekazanych przez inwestorów w ramach własnego uznania indywidualnie dla każdego klienta |
☐ | Doradztwo inwestycyjne |
☐ | Przechowywanie i administrowanie w odniesieniu do udziałów lub jednostek uczestnictwa przedsiębiorstw zbiorowego inwestowania |
☐ | Przyjmowanie i przekazywanie zleceń dotyczących jednego instrumentu finansowego lub większej ich liczby
|
Sekcja 2. Informacje na temat AFI, którymi będzie się zarządzać w przyjmującym państwie członkowskim
W poniższej tabeli proszę wprowadzić wszelkie dostępne informacje na temat istniejących AFI, którymi ZAFI zamierza zarządzać w przyjmującym państwie członkowskim. Jeżeli AFI ma postać parasolowego AFI składającego się z szeregu subfunduszy, odniesienia do AFI w tabeli poniżej traktuje się jako odniesienia do subfunduszu, którym ma się zarządzać w przyjmującym państwie członkowskim, a nie jako odniesienia do parasolowego AFI, który opisuje się odrębnie w odpowiedniej kolumnie.
Nazwa AFI, którym ma się zarządzać w przyjmującym państwie członkowskim | Data założenia lub utworzenia (w stosownych przypadkach) | Forma prawna AFI (3) | LEI AFI (o ile jest dostępny) | Nazwa depozytariusza AFI | Czas trwania AFI | Krajowy kod identyfikacyjny AFI (o ile jest dostępny) | Nazwa parasolowego AFI (w stosownych przypadkach) | Strategia inwestycyjna AFI (4) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Struktury funduszu podstawowego z funduszami powiązanymi (w stosownych przypadkach):
Nazwa AFI podstawowego lub subfunduszu podstawowego (subfunduszy podstawowych) | LEI AFI podstawowego lub subfunduszu podstawowego (subfunduszy podstawowych) (o ile jest dostępny) | ZAFI AFI podstawowego/subfunduszu podstawowego (jeżeli różni się od ZAFI AFI) | LEI ZAFI AFI podstawowego/subfunduszu podstawowego (jeżeli różni się od ZAFI AFI i o ile jest dostępny) | Rodzime państwo członkowskie AFI podstawowego (jeżeli różni się od rodzimego państwa członkowskiego AFI) | Rodzime państwo członkowskie ZAFI (jeżeli różni się od rodzimego państwa członkowskiego AFI podstawowego) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
CZĘŚĆ 3
Informacje, które ZAFI jest zobowiązany przekazać zgodnie z art. 33 ust. 3 dyrektywy 2011/61/UE, aby móc prowadzić działalność w przyjmującym państwie członkowskim lub przyjmujących państwach członkowskich za pośrednictwem oddziału
Tę część należy wypełnić wyłącznie w przypadku, gdy ZAFI zamierza założyć oddział w przyjmującym państwie członkowskim. Jeżeli ZAFI zamierza prowadzić swoją działalność w przyjmującym państwie członkowskim wyłącznie w ramach swobody świadczenia usług, tę część należy pozostawić pustą.
Sekcja 1. Informacje na temat oddziału
Dane identyfikacyjne oddziału | |
Nazwa oddziału (5) |
|
Krajowy kod identyfikacyjny oddziału w rodzimym państwie członkowskim ZAFI (o ile jest dostępny) (5) |
|
Krajowy kod identyfikacyjny oddziału w państwie członkowskim, w którym założono oddział (o ile jest dostępny) (5) |
|
Adres oraz, jeżeli różni się od adresu, siedziba statutowa/miejsce zamieszkania (5) |
|
Szczegółowe informacje na temat strony internetowej oddziału (jeżeli różnią się od szczegółowych informacji na temat strony internetowej ZAFI) |
|
Dział (lub punkt kontaktowy), od którego można uzyskać dokumenty w państwie członkowskim, w którym założono oddział | |
Dział (lub punkt kontaktowy) |
|
Adres oraz, jeżeli różni się od adresu, siedziba statutowa/miejsce zamieszkania |
|
Numer telefonu |
|
Adres e-mail |
|
Sekcja 2. Plan działań oddziału
Oddział będzie prowadził następującą działalność i świadczył następujące usługi w przyjmującym państwie członkowskim (przyjmujących państwach członkowskich):
Zarządzanie inwestycjami
☐ | Zarządzanie portfelem |
☐ | Zarządzanie ryzykiem |
Administrowanie
☐ | Obsługa prawna i usługi w zakresie rachunkowości w zarządzaniu funduszami |
☐ | Zapytania klientów |
☐ | Wycena i wyznaczanie ceny, w tym zeznania podatkowe |
☐ | Monitorowanie przestrzegania uregulowań |
☐ | Prowadzenie rejestru posiadaczy jednostek uczestnictwa i udziałów |
☐ | Podział dochodu |
☐ | Emisja i umarzanie jednostek uczestnictwa i udziałów |
☐ | Ustalenia umowne, w tym wysyłanie świadectw |
☐ | Przechowywanie ksiąg |
☐ | Wprowadzanie do obrotu |
☐ | Działalność związana z aktywami AFI |
Usługi inwestycyjne i poboczne
☐ | Zarządzanie portfelami inwestycyjnymi, w tym należącymi do funduszy emerytalnych i pracowniczych programów emerytalnych zgodnie z art. 32 dyrektywy (UE) 2016/2341, na podstawie uprawnień przekazanych przez inwestorów w ramach własnego uznania indywidualnie dla każdego klienta |
☐ | Doradztwo inwestycyjne |
☐ | Przechowywanie i administrowanie w odniesieniu do udziałów lub jednostek uczestnictwa przedsiębiorstw zbiorowego inwestowania |
☐ | Przyjmowanie i przekazywanie zleceń dotyczących jednego instrumentu finansowego lub większej ich liczby |
Sekcja 3. Struktura operacyjna oddziału
Opis procesu zarządzania ryzykiem ustanowionego przez ZAFI na szczeblu oddziału zgodnie z art. 45 rozporządzenia delegowanego (UE) nr 231/2013 |
|
Opis funkcjonalnej, geograficznej i prawnej struktury podległości służbowej |
|
Opis miejsca, jakie oddział zajmuje w strukturze korporacyjnej ZAFI lub grupy, jeżeli ZAFI jest członkiem grupy |
|
Opis przyjętych zasad dotyczących odpowiedzialności oddziału wobec siedziby zarządu ZAFI |
|
Zestawienie systemów i mechanizmów kontroli ustanowionych na szczeblu oddziału zgodnie z art. 2 ust. 3 lit. d) rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) 2024/912 (6) |
|
Opis kontroli nad uzgodnieniami dotyczącymi przekazania w odniesieniu do działalności prowadzonej w przyjmującym państwie członkowskim |
|
Opis uzgodnień przyjętych w celu zapewnienia przestrzegania zobowiązań wchodzących w zakres odpowiedzialności właściwego organu przyjmującego państwa członkowskiego, w którym założono oddział, zgodnie z art. 45 ust. 2 dyrektywy 2011/61/UE |
|
Opis procedur, które wdrożono, i zasobów ludzkich i materialnych, które przydzielono, aby wywiązać się z zobowiązań w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu |
|
Proszę przedstawić prognozy dotyczące zarówno zysków/strat, jak i przepływu środków pieniężnych przez początkowy okres 36 miesięcy |
|
Sekcja 4. Zakończenie działalności oddziału
Tej sekcji nie należy wypełniać w pierwotnym zgłoszeniu. Należy ją wypełnić wyłącznie w przypadku aktualizacji informacji, w ramach której przewiduje się zakończenie działalności oddziału.
Szczegółowe informacje na temat likwidacji działalności gospodarczej oraz procedury ustanowione na potrzeby takiej likwidacji, w tym szczegółowe informacje na temat środków służących ochronie interesów inwestorów w przyjmującym państwie członkowskim, sposobu rozpatrywania skarg oraz regulowania wszelkich niezaspokojonych zobowiązań |
|
Harmonogram planowanego zakończenia działalności |
|
Data |
|
Imię i nazwisko oraz funkcja osoby podpisującej |
|
Podpis |
|
(1) To pole powinno być zawsze wypełnione, również w przypadku aktualizacji informacji.
(2) Proszę wskazać pojedynczy punkt kontaktowy, któremu należy przekazać fakturę lub wszelkie należne urzędowe opłaty lub prowizje, o których mowa w art. 9 rozporządzenia (UE) 2019/1156 i w art. 2 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2021/955. Ten punkt kontaktowy może być tym samym punktem kontaktowym co punkt wyznaczony w ramach ZAFI lub punktem kontaktowym wyznaczonym na potrzeby powołanej osoby trzeciej.
(3) Forma prawna oznacza jedną z następujących form: wspólny fundusz, fundusz wspólnego inwestowania, spółkę inwestycyjną lub dowolną inną formę prawną dopuszczalną zgodnie z przepisami krajowymi rodzimego państwa członkowskiego AFI.
(4) Proszę wskazać przeważający rodzaj AFI i przedstawić zestawienie w podziale na strategie inwestycyjne zgodnie ze wzorem formularza sprawozdawczego zamieszczonym w załączniku IV do rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) nr 231/2013.
(5) To pole powinno być zawsze wypełnione, również w przypadku aktualizacji informacji, jeżeli przekazano informacje dotyczące oddziału.
(6) Rozporządzenie delegowane Komisji (UE) 2024/912 z dnia 15 grudnia 2023 r. uzupełniające dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/61/UE w odniesieniu do regulacyjnych standardów technicznych określających informacje, które należy przekazywać w związku z działalnością transgraniczną prowadzoną przez zarządzających alternatywnymi funduszami inwestycyjnymi (ZAFI) (Dz.U. L, 2024/912, 25.3.2024, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_del/2024/912/oj).
ZAŁĄCZNIK IV
Oświadczenie dotyczące uprawnienia ZAFI do zarządzania AFI, o którym mowa w art. 32 ust. 3 akapit drugi dyrektywy 2011/61/UE
OŚWIADCZENIE WYDANE PRZEZ ______________________________________ (nazwa właściwego organu w rodzimym państwie członkowskim ZAFI)
Sekcja 1. Dział odpowiedzialny za wydanie oświadczenia w ramach właściwego organu rodzimego państwa członkowskiego ZAFI
Dział |
|
Adres właściwego organu krajowego |
|
Adres e-mail działu odpowiedzialnego za wydanie oświadczenia |
|
Sekcja 2. Dane identyfikacyjne uprawnionego ZAFI
ZAFI |
|
LEI ZAFI |
|
Rodzime państwo członkowskie ZAFI |
|
Adres oraz, jeżeli różni się od adresu, siedziba statutowa/miejsce zamieszkania |
|
Sekcja 3. Zakres uprawnienia przyznanego ZAFI
Uprawnienie przyznane ZAFI ogranicza się do zarządzania AFI z zastosowaniem następującej strategii inwestycyjnej:
_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
(oświadczenie musi zostać podpisane i opatrzone datą przez przedstawiciela właściwego organu rodzimego państwa członkowskiego ZAFI. Osoba podpisująca musi podać swoje pełne imię i nazwisko)
Data |
|
Imię i nazwisko oraz funkcja osoby podpisującej |
|
Podpis |
|
ZAŁĄCZNIK V
Wzór listu notyfikacyjnego dotyczącego osób odpowiedzialnych za oddział przedkładanego przez ZAFI z UE, który zamierza założyć oddział w innych państwach członkowskich, właściwemu organowi jego rodzimego państwa członkowskiego zgodnie z art. 33 ust. 3 lit. c) dyrektywy 2011/61/UE
LIST NOTYFIKACYJNY
ZGŁOSZENIE OSÓB ODPOWIEDZIALNYCH ZA ODDZIAŁ (1) W ZWIĄZKU Z ZAMIAREM ZAŁOŻENIA PRZEZ ZAFI Z UE ODDZIAŁU W PAŃSTWIE CZŁONKOWSKIM INNYM NIŻ JEGO RODZIME PAŃSTWO CZŁONKOWSKIE ZGODNIE Z ART. 33 UST. 3 LIT. C) DYREKTYWY 2011/61/UE
W ______________________________________ (przyjmujące państwo członkowskie)
Dane identyfikacyjne ZAFI | |
ZAFI |
|
LEI ZAFI |
|
Krajowy kod identyfikacyjny ZAFI (o ile jest dostępny) |
|
Rodzime państwo członkowskie ZAFI |
|
Adres oraz, jeżeli różni się od adresu, siedziba statutowa/miejsce zamieszkania |
|
Dane identyfikacyjne oddziału | |
Nazwa oddziału |
|
Krajowy kod identyfikacyjny oddziału w rodzimym państwie członkowskim ZAFI (o ile jest dostępny) |
|
Krajowy kod identyfikacyjny oddziału w państwie członkowskim, w którym założono oddział (o ile jest dostępny) |
|
Adres oraz, jeżeli różni się od adresu, siedziba statutowa/miejsce zamieszkania |
|
Czy przedmiotem zgłoszenia są zmiany w informacjach, które zostały już przekazane w pierwotnym zgłoszeniu?
Tak ☐ Nie ☐
Jeżeli odpowiedź na to pytanie brzmi „Tak”, proszę przedstawić poniżej informacje zaktualizowane w porównaniu z poprzednim zgłoszeniem oraz wskazać datę poprzedniego zgłoszenia: ________________
ZGŁOSZENIE OSOBY ODPOWIEDZIALNEJ ZA:
☐ | Zarządzanie oddziałem |
☐ | Zakończenie działalności oddziału (2)
|
(1) Proszę przedłożyć po jednym formularzu dla każdej takiej osoby i zadbać o to, aby w każdym pliku znajdował się tylko jeden formularz.
(2) Pole przeznaczone na zgłoszenie osoby odpowiedzialnej za zakończenie działalności oddziału należy wypełnić wyłącznie w przypadku aktualizacji informacji, w ramach której przewiduje się zakończenie działalności oddziału.
(3) Osoba podpisująca nie może być osobą zgłoszoną.