Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2024 poz. 841
Wersja aktualna od 2024-03-12
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2024 poz. 841
Wersja aktualna od 2024-03-12
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2024/841

z dnia 8 marca 2024 r.

w sprawie przyjęcia wniosku o przyznanie statusu podmiotu traktowanego jako nowy producent eksportujący w odniesieniu do ostatecznych środków antydumpingowych wprowadzonych wobec przywozu rowerów elektrycznych pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej oraz zmieniające rozporządzenie wykonawcze (UE) 2019/73

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1036 z dnia 8 czerwca 2016 r. w sprawie ochrony przed przywozem produktów po cenach dumpingowych z krajów niebędących członkami Unii Europejskiej (1), w szczególności jego art. 9 ust. 5,

uwzględniając rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2019/73 z dnia 17 stycznia 2019 r. nakładające ostateczne cło antydumpingowe i stanowiące o ostatecznym pobraniu cła tymczasowego nałożonego na przywóz rowerów elektrycznych pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej, w szczególności jego art. 1 ust. 6 (2),

a także mając na uwadze, co następuje:

A. OBOWIĄZUJĄCE ŚRODKI

(1)

17 stycznia 2019 r. rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2019/73 („rozporządzenie pierwotne”) Komisja nałożyła ostateczne cło antydumpingowe na przywóz do Unii rowerów elektrycznych („produkt objęty postępowaniem”) pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej („ChRL”).

(2)

W dochodzeniu, które doprowadziło do nałożenia ostatecznych ceł antydumpingowych („pierwotne dochodzenie”), wobec producentów eksportujących z ChRL zastosowano kontrolę wyrywkową zgodnie z art. 17 rozporządzenia (UE) 2016/1036.

(3)

Komisja nałożyła na przywóz rowerów elektrycznych od objętych próbą producentów eksportujących z ChRL indywidualne stawki cła antydumpingowego wynoszące od 10,3 % do 62,1 %. Na współpracujących producentów eksportujących, którzy nie zostali włączeni do próby (z wyjątkiem przedsiębiorstw objętych stawką cła wyrównawczego dla wszystkich pozostałych przedsiębiorstw nałożoną rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2019/72 (3) na produkt objęty postępowaniem), nałożono średnią ważoną stawkę cła w wysokości 24,2 %. Współpracujący producenci eksportujący nieobjęci próbą są wymienieni w załączniku I do rozporządzenia pierwotnego. Nałożono średnią ważoną stawkę cła w wysokości 16,2 % na pozostałe współpracujące przedsiębiorstwa nieobjęte próbą (i objęte stawką cła wyrównawczego dla wszystkich pozostałych przedsiębiorstw nałożoną rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2019/72 na produkt objęty postępowaniem). Zostały one wymienione w załączniku II do rozporządzenia pierwotnego. Ponadto ogólnokrajowa stawka celna w wysokości 70,1 % została nałożona na rowery elektryczne z przedsiębiorstw w ChRL, które nie współpracowały w dochodzeniu antydumpingowym, ale współpracowały w dochodzeniu antysubsydyjnym dotyczącym przywozu produktu objętego postępowaniem (wymienione w załączniku III do rozporządzenia pierwotnego). Na wszystkie pozostałe przedsiębiorstwa nałożono stawkę cła w wysokości 62,1 %.

(4)

Na podstawie art. 1 ust. 6 rozporządzenia pierwotnego ust. 2 tego artykułu może zostać zmieniony poprzez dodanie nowego producenta eksportującego do odpowiedniego załącznika wraz ze współpracującymi przedsiębiorstwami nieobjętymi próbą, a zatem podlegającymi odpowiedniej średniej ważonej stawce cła antydumpingowego, jeżeli ten nowy producent eksportujący w ChRL przedstawi Komisji wystarczające dowody na to, że:

a)

nie prowadził wywozu do Unii produktu objętego postępowaniem w okresie objętym dochodzeniem, które było podstawą wprowadzenia środków, czyli od 1 października 2016 r. do 30 września 2017 r. („okres objęty pierwotnym dochodzeniem”);

b)

nie jest powiązany z żadnym eksporterem lub producentem w ChRL podlegającym środkom antydumpingowym wprowadzonym rozporządzeniem pierwotnym, który współpracował lub mógł współpracować w dochodzeniu pierwotnym; oraz że

c)

faktycznie dokonywał wywozu produktu objętego postępowaniem do Unii po upływie okresu objętego pierwotnym dochodzeniem lub stał się stroną nieodwołalnego zobowiązania umownego do wywozu do Unii znaczącej ilości wspomnianego produktu.

B. WNIOSKI O PRZYZNANIE STATUSU NOWEGO PRODUCENTA EKSPORTUJĄCEGO

(5)

W dniu 9 października 2022 r. przedsiębiorstwo Zhejiang Feishen Vehicle Industry Co., Ltd. („wnioskodawca”) przedłożyło Komisji wniosek o przyznanie statusu nowego producenta eksportującego, a zatem o zastosowanie względem niego stawki cła mającej zastosowanie do nieobjętych próbą współpracujących przedsiębiorstw w ChRL, które są objęte stawką cła wyrównawczego dla wszystkich pozostałych przedsiębiorstw, tj. 16,2 %, twierdząc, że spełniło wszystkie trzy warunki określone w art. 1 ust. 6 rozporządzenia pierwotnego.

(6)

W celu ustalenia, czy wnioskodawca spełnia warunki przyznania statusu nowego producenta eksportującego, jak określono w art. 1 ust. 6 rozporządzenia pierwotnego („warunki przyznania statusu nowego producenta eksportującego”), Komisja przesłała najpierw wnioskodawcy kwestionariusz, w którym zwróciła się o przedstawienie dowodów potwierdzających spełnienie warunków przyznania statusu nowego producenta eksportującego. Wnioskodawca udzielił odpowiedzi na pytania zawarte w kwestionariuszu.

(7)

Komisja zgromadziła i zweryfikowała wszelkie informacje, które uznała za niezbędne do ustalenia, czy wnioskodawca spełnia warunki przyznania statusu nowego producenta eksportującego. W tym celu Komisja przeanalizowała dowody przedstawione przez wnioskodawcę. Wnioskodawca posiada ważne zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie produkcji rowerów elektrycznych, które zostało zweryfikowane na podstawie danych zawartych w chińskim rejestrze. Jednocześnie Komisja poinformowała o wniosku wnioskodawcy przemysł Unii i wezwała go do przedstawienia ewentualnych uwag. Przemysł Unii potwierdził, że wnioskodawca nie był powiązany z żadnym producentem eksportującym objętym cłem. Przemysł Unii przedstawił również dane dotyczące wywozu dokonywanego przez wnioskodawcę, wskazując, że mógł on wywozić rowery elektryczne już w okresie objętym pierwotnym dochodzeniem. Po przeanalizowaniu dostarczonych danych Komisja stwierdziła jednak, że wywóz ten nie dotyczył rowerów elektrycznych, lecz hulajnóg elektrycznych, które nie podlegają środkom antydumpingowym.

C. ANALIZA WNIOSKU

(8)

W odniesieniu do warunku określonego w art. 1 ust. 6 rozporządzenia pierwotnego, zgodnie z którym wnioskodawca miał nie dokonywać wywozu do Unii produktu objętego postępowaniem w okresie objętym dochodzeniem, które było podstawą wprowadzenia środków, czyli od 1 października 2016 r. do 30 września 2017 r., Komisja ustaliła w trakcie dochodzenia, że wnioskodawca nie dokonywał wywozu rowerów elektrycznych do Unii. W rejestrach sprzedaży przedłożonych przez wnioskodawcę nie wykazano żadnej sprzedaży rowerów elektrycznych do Unii.

(9)

W odniesieniu do drugiego warunku określonego w art. 1 ust. 6 rozporządzenia pierwotnego, zgodnie z którym wnioskodawca miał nie być powiązany z żadnymi eksporterami lub producentami, którzy podlegają środkom antydumpingowym wprowadzonym rozporządzeniem pierwotnym, Komisja ustaliła w trakcie dochodzenia, że wnioskodawca nie jest powiązany z żadnymi eksporterami ani producentami w ChRL, którzy podlegają środkom antydumpingowym wprowadzonym rozporządzeniem pierwotnym i dokonywali wywozu produktu objętego postępowaniem do Unii w okresie objętym pierwotnym dochodzeniem.

(10)

W odniesieniu do trzeciego warunku określonego w art. 1 ust. 6 rozporządzenia pierwotnego, zgodnie z którym wnioskodawca faktycznie miał dokonywać wywozu produktu objętego postępowaniem do Unii po upływie okresu objętego pierwotnym dochodzeniem lub stać się stroną nieodwołalnego zobowiązania umownego do wywozu do Unii znaczącej ilości wspomnianego produktu, w trakcie dochodzenia Komisja ustaliła, że z dowodu w postaci dokumentu wynika, iż wnioskodawca faktycznie dokonywał wywozu rowerów elektrycznych do Unii po okresie objętym dochodzeniem w ramach pierwotnego dochodzenia. Wnioskodawca przedstawił odpowiednie dokumenty sprzedaży dotyczące operacji wywozu do Niemiec zrealizowanej we wrześniu 2022 r.

(11)

W związku z powyższym Komisja stwierdziła, że wnioskodawca spełnia warunek określony w art. 1 ust. 6 rozporządzenia pierwotnego.

(12)

Wniosek o przyznanie statusu nowego producenta eksportującego powinien zatem zostać przyjęty, a wnioskodawca - objęty cłem antydumpingowym w wysokości 16,2 %, stosowanym wobec współpracujących przedsiębiorstw nieobjętych próbą podczas dochodzenia pierwotnego (i objętych stawką cła wyrównawczego dla wszystkich pozostałych przedsiębiorstw nałożoną rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2019/72 na produkt objęty postępowaniem).

D. UJAWNIENIE USTALEŃ

(13)

Wnioskodawca i przemysł Unii zostali poinformowani o istotnych faktach i ustaleniach, na podstawie których uznano, że wobec przedsiębiorstwa Zhejiang Feishen Vehicle Industry Co., Ltd. należy zastosować stawkę cła antydumpingowego mającą zastosowanie do przedsiębiorstw współpracujących niewłączonych do próby podczas dochodzenia pierwotnego.

(14)

Strony otrzymały możliwość zgłoszenia uwag. Nie otrzymano żadnych uwag.

(15)

Niniejsze rozporządzenie jest zgodne z opinią Komitetu ustanowionego na mocy art. 15 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2016/1036,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł 1

W załączniku II do rozporządzenia wykonawczego (UE) 2019/73 do wykazu współpracujących przedsiębiorstw nieobjętych próbą podczas dochodzenia antydumpingowego i objętych stawką cła wyrównawczego dla wszystkich pozostałych przedsiębiorstw w równoległym rozporządzeniu wykonawczym (UE) 2019/72 dodaje się następujące przedsiębiorstwo:

Nazwa przedsiębiorstwa

Prowincja

Dodatkowy kod TARIC

„Zhejiang Feishen Vehicle Industry Co., Ltd.

Zhejiang

89AD”.

Artykuł 2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie następnego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 8 marca 2024 r.

W imieniu Komisji

Przewodnicząca

Ursula VON DER LEYEN


(1) Dz.U. L 176 z 30.6.2016, s. 21.

(2) Dz.U. L 16 z 18.1.2019, s. 108.

(3) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2019/72 z dnia 17 stycznia 2019 r. nakładające ostateczne cło wyrównawcze na przywóz rowerów elektrycznych pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej (Dz.U. L 16 z 18.1.2019, s. 5).

* Autentyczne są wyłącznie dokumenty UE opublikowane w formacie PDF w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00