Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2024 poz. 751
Wersja aktualna od 2024-03-18
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2024 poz. 751
Wersja aktualna od 2024-03-18
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE DELEGOWANE KOMISJI (UE) 2024/751

z dnia 11 grudnia 2023 r.

zmieniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1315/2013 w odniesieniu do orientacyjnych map transeuropejskiej sieci transportowej

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1315/2013 z dnia 11 grudnia 2013 r. w sprawie unijnych wytycznych dotyczących rozwoju transeuropejskiej sieci transportowej i uchylające decyzję nr 661/2010/UE (1), w szczególności jego art. 49 ust. 6,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1)

W rozporządzeniu (UE) nr 1315/2013 przewiduje się możliwość dostosowania orientacyjnych map transeuropejskiej sieci transportowej (TEN-T) określonych państw sąsiadujących lub dodania nowych map orientacyjnych, w oparciu o porozumienia wysokiego szczebla dotyczące sieci infrastruktury transportowej zawarte między Unią a odnośnymi państwami sąsiadującymi.

(2)

W okresie od maja do lipca 2023 r. porozumienia wysokiego szczebla podpisano między Unią a Albanią, Bośnią i Hercegowiną, Kosowem (*1), Czarnogórą, Macedonią Północną i Serbią. Porozumienia w sprawie zmian w orientacyjnych mapach TEN-T dotyczą linii kolejowych, dróg i śródlądowych dróg wodnych. Zmiany w orientacyjnych mapach powinny umożliwić Unii lepsze ukierunkowanie współpracy z partnerami z Bałkanów Zachodnich.

(3)

Po pierwsze, zmiany te przyczynią się do lepszego ustalania priorytetów w przypadku projektów infrastrukturalnych zlokalizowanych w ramach TEN-T w regionie Bałkanów Zachodnich, w szczególności dzięki przeniesieniu połączenia kolejowego między Durrës a Skopje z sieci kompleksowej do rozszerzonej sieci bazowej. Po drugie, zmiany te przyczynią się do poprawy połączeń transportowych w obrębie regionu oraz między przedmiotowym regionem a państwami członkowskimi UE dzięki dodaniu do TEN-T nowych połączeń kolejowych i drogowych. Po trzecie, zmieniona sieć TEN-T obejmuje dodatkowe węzły (porty lotnicze i porty), co wzmacnia spójność TEN-T w regionie.

(4)

Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenie (UE) nr 1315/2013,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł 1

W załączniku III do rozporządzenia (UE) nr 1315/2013 wprowadza się zmiany zgodnie z załącznikiem do niniejszego rozporządzenia.

Artykuł 2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 11 grudnia 2023 r.

W imieniu Komisji

Przewodnicząca

Ursula VON DER LEYEN


(1) Dz.U. L 348 z 20.12.2013, s. 1.

(*1) Użycie tej nazwy nie wpływa na stanowiska w sprawie statusu Kosowa i jest zgodne z rezolucją Rady Bezpieczeństwa ONZ 1244/1999 oraz z opinią Międzynarodowego Trybunału Sprawiedliwości w sprawie Deklaracji niepodległości Kosowa.

ZAŁĄCZNIK

W załączniku III do rozporządzenia (UE) nr 1315/2013 mapy 13.1, 13.2, 13.3 i 13.4 otrzymują brzmienie:

Image 1

Image 2

Image 3

Image 4
* Autentyczne są wyłącznie dokumenty UE opublikowane w formacie PDF w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00