Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2023-12-15
Wersja aktualna od 2023-12-15
obowiązujący
Alerty
ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2023/2766
z dnia 13 grudnia 2023 r.
kończące przegląd pod kątem nowego eksportera dotyczący rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/2230 nakładającego ostateczne cło antydumpingowe na przywóz kwasu trichloroizocyjanurowego pochodzącego z Chińskiej Republiki Ludowej w odniesieniu do chińskiego producenta eksportującego oraz kończące rejestrację przywozu od tego producenta eksportującego
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1036 z dnia 8 czerwca 2016 r. w sprawie ochrony przed przywozem produktów po cenach dumpingowych z krajów niebędących członkami Unii Europejskiej (1) („rozporządzenie podstawowe”), w szczególności jego art. 11 ust. 4,
a także mając na uwadze, co następuje:
1. OBOWIĄZUJĄCE ŚRODKI
(1) | Środkami obowiązującymi w odniesieniu do przywozu kwasu trichloroizocyjanurowego („TCCA”) z Chińskiej Republiki Ludowej („ChRL”) są ostateczne środki antydumpingowe wynoszące od 3,2 % do 42,6 %, wprowadzone rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2017/2230 (2). Obecnie trwa przegląd wygaśnięcia tych środków. |
2. OBECNE DOCHODZENIE
2.1. Wniosek o dokonanie przeglądu pod kątem nowego eksportera
(2) | Komisja otrzymała wniosek o dokonanie przeglądu pod kątem nowego eksportera na podstawie art. 11 ust. 4 rozporządzenia (UE) 2016/1036. Wniosek został złożony w dniu 28 lutego 2023 r. przez Hebei Xingfei Chemical Co., Ltd („Hebei Xingfei” lub „wnioskodawca”), którego wywóz do Unii podlega ogólnokrajowemu cłu antydumpingowemu w wysokości 42,6 %. |
(3) | Wnioskodawca twierdził, że nie dokonywał wywozu TCCA do Unii w okresie objętym dochodzeniem pierwotnym, tj. od dnia 1 kwietnia 2003 r. do dnia 31 marca 2004 r. („ODP”). |
(4) | Wnioskodawca twierdził również, że nie jest powiązany z żadnym z producentów eksportujących TCCA, którzy podlegają obowiązującym środkom. Wnioskodawca twierdził także, że dokonywał wywozu TCCA do Unii po zakończeniu ODP. |
2.2. Wszczęcie przeglądu pod kątem nowego eksportera
(5) | Po zbadaniu dostępnych informacji Komisja uznała, że istnieją wystarczające dowody uzasadniające wszczęcie przeglądu pod kątem nowego eksportera na podstawie art. 11 ust. 4 rozporządzenia podstawowego. Po umożliwieniu producentom unijnym przedstawienia uwag Komisja wszczęła przegląd rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2023/712 (3). |
2.3. Produkt objęty przeglądem
(6) | Produktem objętym przeglądem jest kwas trichloroizocyjanurowy i jego preparaty, znany także pod międzynarodową niezastrzeżoną prawnie nazwą (INN) „symclosene”, objęty obecnie kodami CN ex 2933 69 80 i ex 3808 94 20 (kody TARIC 2933698070 i 3808942020) i pochodzący z ChRL („produkt objęty postępowaniem” lub „TCCA”). |
(7) | TCCA jest produktem chemicznym, który służy jako środek odkażający i wybielający o szerokim zastosowaniu na bazie chloru organicznego, w szczególności do dezynfekcji wody w basenach i uzdrowiskach. Inne zastosowania obejmują uzdatnianie wody w zbiornikach septycznych lub w chłodniach kominowych oraz czyszczenie urządzeń kuchennych. TCCA sprzedawany jest w formie proszku, granulatu, tabletek lub płatków. Wszystkie formy TCCA i jego preparaty mają takie same podstawowe właściwości (odkażające), dlatego uznaje się je za jeden produkt. |
3. WYCOFANIE WNIOSKU
(8) | 16 października 2023 r. wnioskodawca oficjalnie wycofał wniosek o przeprowadzenie przeglądu pod kątem nowego eksportera. |
(9) | Zgodnie z art. 9 ust. 1 rozporządzenia podstawowego w przypadku wycofania skargi przez skarżącego postępowanie może zostać zakończone, o ile nie jest to sprzeczne z interesem Unii. |
(10) | Komisja uznała, że postępowanie antydumpingowe powinno zostać zakończone, ponieważ dochodzenie nie ujawniło żadnych okoliczności wskazujących, iż takie zakończenie nie leżałoby w interesie Unii. |
4. POBRANIE CŁA ANTYDUMPINGOWEGO
(11) | W związku z powyższym Komisja stwierdziła, że przegląd dotyczący przywozu do Unii TCCA produkowanego przez wnioskodawcę powinien zostać zakończony. Cło mające zastosowanie do „wszystkich pozostałych przedsiębiorstw” na podstawie art. 1 ust. 2 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/2230 powinno mieć zastosowanie do produktów wytwarzanych przez wnioskodawcę. W związku z tym należy zakończyć rejestrację przywozu wnioskodawcy i należy pobrać od tego przywozu ogólnokrajowe cło obowiązujące wobec wszystkich pozostałych przedsiębiorstw (42,6 %) nałożone rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2017/2230, licząc od dnia rozpoczęcia obecnego przeglądu. |
5. UJAWNIANIE USTALEŃ
(12) | Komisja poinformowała zainteresowane strony o swoim zamiarze zakończenia dochodzenia przeglądowego, nałożenia ostatecznego cła antydumpingowego na przywóz TCCA oraz pobrania tego cła od przywozu objętego wymogiem rejestracji na podstawie rozporządzenia wykonawczego (UE) 2023/712. Zainteresowane strony miały możliwość przedstawienia uwag. Nie otrzymano żadnych uwag. |
(13) | Niniejsze rozporządzenie jest zgodne z opinią komitetu ustanowionego na mocy art. 15 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2016/1036, |
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Artykuł 1
1. Przegląd pod kątem nowego eksportera wszczęty rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2023/712 zostaje niniejszym zakończony.
2. Cło antydumpingowe mające zastosowanie do wszystkich pozostałych przedsiębiorstw w Chińskiej Republice Ludowej (dodatkowy kod TARIC A999) zgodnie z art. 1 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/2230 dotyczącego przywozu kwasu trichloroizocyjanurowego ma zastosowanie do przywozu produktów wytwarzanych przez Hebei Xingfei Chemical Co., Ltd. (dodatkowy kod TARIC C629).
Artykuł 2
1. Niniejszym uchyla się art. 2 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2023/712.
2. Na przywóz określony w art. 1 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2023/712 nakłada się niniejszym cło antydumpingowe mające zastosowanie zgodnie z art. 1 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/2230 do „wszystkich pozostałych przedsiębiorstw” w Chińskiej Republice Ludowej (dodatkowy kod TARIC A999).
3. Cło antydumpingowe, o którym mowa w ust. 2, nałożone na przywóz, który został zarejestrowany na podstawie art. 3 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2023/712, pobiera się niniejszym ze skutkiem od 1 kwietnia 2023 r.
Artykuł 3
1. Niniejszym poleca się organom celnym zaprzestanie rejestracji przywozu prowadzonej na podstawie art. 3 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2023/712.
2. O ile nie określono inaczej, zastosowanie mają obowiązujące przepisy dotyczące należności celnych.
Artykuł 4
Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie następnego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 13 grudnia 2023 r.
W imieniu Komisji
Przewodnicząca
Ursula VON DER LEYEN
(1) Dz.U. L 176 z 30.6.2016, s. 21.
(2) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2017/2230 z dnia 4 grudnia 2017 r. nakładające ostateczne cło antydumpingowe na przywóz kwasu trichloroizocyjanurowego pochodzącego z Chińskiej Republiki Ludowej w następstwie przeglądu wygaśnięcia zgodnie z art. 11 ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1036 (Dz.U. L 319 z 5.12.2017, s. 10).
(3) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2023/712 z dnia 30 marca 2023 r. wszczynające przegląd pod kątem nowego eksportera dotyczące rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/2230 nakładającego ostateczne cło antydumpingowe na przywóz kwasu trichloroizocyjanurowego pochodzącego z Chińskiej Republiki Ludowej w odniesieniu do jednego chińskiego producenta eksportującego, uchylające cło w odniesieniu do przywozu od tego producenta eksportującego i poddające ten przywóz wymogowi rejestracji (Dz.U. L 93 z 31.3.2023, s. 88).