ROZPORZĄDZENIE DELEGOWANE KOMISJI (UE) 2023/2477
z dnia 30 sierpnia 2023 r.
zmieniające dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1629 w odniesieniu do klasyfikacji unijnych śródlądowych dróg wodnych i minimalnych wymagań technicznych mających zastosowanie do jednostek pływających
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1629 z dnia 14 września 2016 r. ustanawiającą wymagania techniczne dla statków żeglugi śródlądowej, zmieniającą dyrektywę 2009/100/WE i uchylającą dyrektywę 2006/87/WE (1), w szczególności jej art. 4 ust. 2 i art. 31 ust. 1,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) | W dyrektywie (UE) 2016/1629 ustanowiono zharmonizowany system wydawania świadectw technicznych dla statków żeglugi śródlądowej spełniających jednolite wymagania techniczne. |
(2) | Załącznik I do dyrektywy (UE) 2016/1629 ustanawia wykaz śródlądowych dróg wodnych Unii podzielonych geograficznie na rejony 1, 2 i 3. |
(3) | Modyfikacja klasyfikacji drogi wodnej, w tym dodanie i usunięcie dróg wodnych, może zostać dokonana wyłącznie na wniosek zainteresowanego państwa członkowskiego w odniesieniu do dróg wodnych na jego terytorium. |
(4) | Republika Francuska wystąpiła z wnioskiem o modyfikację klasyfikacji dróg wodnych w rejonie 1 na swoim terytorium. W szczególności przedstawiła ona dokładne pozycje i opis rejonu 1 we Francji. |
(5) | Republika Federalna Niemiec wystąpiła z wnioskiem o modyfikację wykazu dróg wodnych w rejonach 1, 2 i 3 na swoim terytorium. W szczególności określiła i opisała drogi wodne w rejonach 2 i 3 na swoim terytorium, przedstawiła szczegółowy kilometraż Łaby oraz jasny opis ujścia określonych rzek. |
(6) | Ponadto w załączniku II do dyrektywy (UE) 2016/1629 określa się, że wymaganiami technicznymi mającymi zastosowanie do jednostek pływających na śródlądowych drogach wodnych w Unii w rejonach 1, 2 i 3 są wymagania określone w normie ES-TRIN 2021/1. Normy ES-TRIN ustanawiają jednolite wymagania techniczne niezbędne do zapewnienia bezpieczeństwa statków żeglugi śródlądowej, z uwzględnieniem typu statku, w tym rejonu, w którym pływają. W związku z tym zmiany w rejonach w państwach członkowskich mogą mieć wpływ na stosowanie ES-TRIN na tych obszarach. |
(7) | Działania Unii w sektorze żeglugi śródlądowej powinny zmierzać do zapewnienia jednolitości w zakresie opracowywania wymagań technicznych dla statków żeglugi śródlądowej w Unii. |
(8) | Europejski Komitet ds. Opracowywania Norm w Żegludze Śródlądowej (CESNI) utworzono dnia 3 czerwca 2015 r. w ramach Centralnej Komisji Żeglugi na Renie (CKŻR) w celu opracowania norm technicznych dla śródlądowych dróg wodnych w różnych dziedzinach, zwłaszcza w odniesieniu do statków, technologii informacyjnej i załóg. |
(9) | Na posiedzeniu w dniu 13 października 2022 r. CESNI przyjął nową normę europejską ustanawiającą wymagania techniczne dla statków żeglugi śródlądowej - normę ES-TRIN 2023/1 (2). Nowa norma zawiera przepisy dotyczące budowy statków żeglugi śródlądowej, ich wyposażenia i urządzeń; specjalne przepisy dotyczące poszczególnych kategorii statków, takich jak statki pasażerskie, zestawy pchane i kontenerowce; przepisy dotyczące wyposażenia automatycznych systemów identyfikacji statków; przepisy dotyczące identyfikacji statków; wzór zaświadczeń oraz rejestru; przepisy przejściowe; jak również instrukcje dotyczące stosowania normy technicznej. |
(10) | Należy zatem odpowiednio zmienić dyrektywę (UE) 2016/1629. |
(11) | Aby umożliwić państwom członkowskim dostosowanie ich wewnętrznych przepisów dotyczących organów technicznych i kontrolnych do nowej normy ES-TRIN 2023/1, należy odroczyć stosowanie normy ES-TRIN 2023/1, |
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Artykuł 1
W dyrektywie (UE) 2016/1629 wprowadza się następujące zmiany:
1) | załącznik I zastępuje się tekstem znajdującym się w załączniku I do niniejszego rozporządzenia; |
2) | załącznik II zastępuje się tekstem znajdującym się w załączniku II do niniejszego rozporządzenia. |
Artykuł 2
Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Art. 1 pkt 2 stosuje się od dnia 1 stycznia 2024 r.
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 30 sierpnia 2023 r.
W imieniu Komisji
Przewodnicząca
Ursula VON DER LEYEN
(1) Dz.U. L 252 z 16.9.2016, s. 118.
(2) Uchwała CESNI 2022-II-1.
ZAŁĄCZNIK I
„ZAŁĄCZNIK I
WYKAZ ŚRÓDLĄDOWYCH DRÓG WODNYCH UNII PODZIELONYCH GEOGRAFICZNIE NA REJONY 1, 2 i 3
ROZDZIAŁ 1
Rejon 1
Niemcy
Ems | Od linii łączącej dawną latarnię morską Greetsiel i molo zachodnie przy wejściu do portu w Eemshaven w kierunku otwartego morza do szerokości geograficznej 53°30′ N i długości geograficznej 6°45′ E, tzn. nieznacznie w kierunku morza od rejonu przeładunkowego dla jednostek do przewozu ładunków suchych w Alte Ems (1) |
Francja
Żyronda od granicy wód morskich wyznaczonej przez linię łączącą Pointe de Grave z Pointe de Suzac, do linii łączącej Pointe de Grave ze wschodnim punktem zatoki Pontaillac
Loara od granicy wód morskich, wyznaczonej linią łączącą Pointe de Mindin z Pointe de Penhoët, do linii łączącej latarnię wału Pointe du Pointeau z latarnią morską Villès-Martin w Saint-Nazaire
Sekwana od granicy wód morskich (wyznaczonej linią rozpoczynającą się od Cape Hode, na prawym brzegu i kończącą się na lewym brzegu, w punkcie, w którym przewidywany wał łączy się z wybrzeżem w dole rzeki za Berville-sur-Mer) do granicy wyznaczonej przez linię zorientowaną na 245°, rozpoczynającą się od latarni morskiej Sainte Adresse i prowadzącą do punktu przecięcia z południkiem Greenwich. Od tego punktu przecięcia granica rozciąga się na linię biegnącą w kierunku północ-południe do punktu przecięcia z linią biegnącej w kierunku wschód-zachód od latarni Falaise des Fonds położonej na zachód od Honfleur
Delta Rodanu
Zatoka Fos: od granic rejonu 3 na północ i wschód do przerwywanej linii rozpoczynającej się od latarni wału kanału St-Louis, przechodzącej przez północną boję kardynalną They de la Gracieuse i zachodnią boję kardynalną Lavéra, i kończącej się w Pointe de Bonnieu.
Południowa część Etang de Berre między Martigues (koniec Brise Lames) a portem La Pointe (koniec północnego wału)
Polska
Część Zatoki Pomorskiej na południe od linii łączącej Północny Perd na wyspie Rugia z latarnią morską Niechorze
Część Zatoki Gdańskiej na południe od linii łączącej latarnię morską Hel z pławą podejściową do portu Bałtijsk
Szwecja
Jezioro Wener, od południa ograniczone równoleżnikiem stawy Bastugrund
Jezioro Vättern
Brofjorden-Donsö
Obszar ograniczony lądem stałym lub granicami rejonu 2 lub 3 oraz linią od najbardziej wysuniętego na południe punktu Grötö przez najbardziej wysunięty na zachód punkt Gåsö; najbardziej wysunięty na północ punkt Härmanö; Härmanö huvud (cypel Härmanö); Vedholmen; Danholmen; środek Mollön; latarnię Räbbehuvud; dolną latarnię Sankt Olov; najbardziej wysunięty w kierunku południowo-wschodnim punkt Flatholmen; latarnię Åstol; latarnię Marstrand; latarnię Sälö; dolną latarnię Kågholmen; latarnię Tynneskär; latarnię Buskärs Knöte; oraz górną latarnię Rivö do latarni Rivö
Północny Öregrundsgrepen
Obszar między lądem stałym a Gräsö, ograniczony na północy równoleżnikiem przebiegającym przez latarnię Engelska grundet, a na południu południkiem przebiegającym przez górną latarnię główną Öregrund
Söderarm-Sandhamn
Obszar ograniczony granicami rejonu 2 oraz linią od latarni głównej Tyvö przez latarnię Söderarm; górną latarnię główną stacji pilotowej Söderarm; oraz latarnię Prästkobben do stawy Corsö
Jungfrufjärden
Obszar ograniczony lądem stałym lub granicami rejonu 2 oraz linią od najbardziej wysuniętego na zachód punktu Nämdö przez najbardziej wysunięty na zachód punkt Mörtö-Bunsö do stawy Ornöhuvud
Mysingen-Landsort
Obszar ograniczony granicami rejonu 2 oraz linią od latarni Utö przez najbardziej wysunięty na południe punkt Nåttarö; latarnię Måsknuv; oraz latarnię Viksten do latarni Landsort
Landsort - Arkö
Obszar ograniczony lądem stałym lub granicami rejonu 2 lub 3 oraz linią biegnącą od latarni Landsort przez najbardziej wysunięty na południe punkt Enskär i latarnię Norra Kränkan do Marö kupa
Zatoka Valdemarsviken i archipelag Gryt
Obszar ograniczony lądem stałym lub granicami rejonu 2 oraz linią od stawy Gubbö kupa przez latarnię Häradsskär i latarnię Hägerökarten do najbardziej wysuniętego na południe punktu Kvädö
Północna część cieśniny Kalmarskiej-Västervik
Obszar ograniczony lądem stałym i linią biegnącą od Hallmare Skackel przez latarnię Aleskär; latarnię Idö; latarnię Idö Stångskär; latarnię Strupö Ljungskär, punkt N 57 20,0 E016 48,0; oraz zachodnią pławę kardynalną Enerumsgrund do najbardziej wysuniętego na północ punktu Öland i dalej przez północno-zachodnie wybrzeże Öland, a na południu równoleżnikiem N 56° 15,00′
Południowa część cieśniny Kalmarskiej
Obszar między lądem stałym a Öland, ograniczony na północy linią od punktu Dunö (w części kontynentalnej) do Bejershamn na Öland, a na południu równoleżnikiem N 56° 15,00′
Rejon 2
Czechy
Jezioro zapory Lipno
Niemcy
Ems | Od linii przecinającej Ems w okolicy wejścia do portu w Papenburgu pomiędzy przepompownią w Diemen i otwarciem wału ochronnego w Halte do linii łączącej dawną latarnię morską Greetsiel i nabrzeże zachodnie przy wejściu do portu w Eemshaven (2) | ||||||||||||||||||||||
Leda | Od wejścia do portu zewnętrznego śluzy morskiej Leer do ujścia do Ems | ||||||||||||||||||||||
Jade | Na lądzie od linii łączącej dawną latarnię Schillig i wieżę kościelną w Langwarden | ||||||||||||||||||||||
Wezera | Od północno-zachodniej krawędzi mostu kolejowego w Bremie do linii łączącej wieże kościołów w Langwarden i Cappel, wraz z odgałęzieniami Wezery znanymi jako Rekumer Loch, Rechter Nebenarm i Schweiburg | ||||||||||||||||||||||
Hunte | Od portu linii 140 m w dół rzeki poniżej mostu Amalienbrücke w Oldenburgu do ujścia do Wezery | ||||||||||||||||||||||
Lesum | Od zbiegu Hamme i Wümme (0,00 km) do ujścia do Wezery | ||||||||||||||||||||||
Łaba | Od dolnej granicy portu w Hamburgu do linii łączącej stawę w Döse i zachodnią krawędź wału Friedrichskoog (Dieksand), w tym:
| ||||||||||||||||||||||
Este | Od dolnych wód śluzy Buxtehude (0,25 km) do ujścia do Łaby | ||||||||||||||||||||||
Lühe | Od dolnych wód Au-Mühle w Horneburgu (0,00 km) do ujścia do Łaby | ||||||||||||||||||||||
Schwinge | Od północnej krawędzi śluzy Salztor w Stade do ujścia do Łaby | ||||||||||||||||||||||
Pinnau | Od południowo-zachodniej krawędzi mostu kolejowego w Pinnebergu do ujścia do Łaby | ||||||||||||||||||||||
Krückau | Od południowo-zachodniej krawędzi mostu drogowego Wedenkamp w Elmshorn do ujścia do Łaby | ||||||||||||||||||||||
Stör | Od pływomierza Rensing do ujścia do Łaby | ||||||||||||||||||||||
Freiburger Hafenpriel | Od wschodniej krawędzi śluzy we Freiburgu nad Łabą do ujścia do Łaby | ||||||||||||||||||||||
Oste | Od punktu położonego w odległości 210 m w górę rzeki od linii środkowej mostu drogowego nad zaporą na Oste (69,36 km) do ujścia do Łaby | ||||||||||||||||||||||
Zatoka Meldorfer Bucht | Na lądzie od linii łączącej zachodnią krawędź wału ochronnego Friedrichskoog (Dieksand) i główkę pirsu zachodniego w Büsum | ||||||||||||||||||||||
Eider | Od ujścia kanału Gieselau (22,64 km)w górę rzeki do linii łączącej środek fortecy („Tränke”) z wieżą kościelną w Vollerwiek | ||||||||||||||||||||||
Gieselaukanal | Od ujścia do Eider do ujścia do Kanału Kilońskiego | ||||||||||||||||||||||
Flensburger Förde | Na lądzie od linii łączącej latarnię morską Kegnäs i Birknack i na północ od granicy niemiecko-duńskiej w zatoce Flensburger Förde | ||||||||||||||||||||||
Schlei | Na lądzie od linii pomiędzy główkami pirsu Schleimünde | ||||||||||||||||||||||
Zatoka Eckernförder Bucht | Na lądzie od linii łączącej Bocknis-Eck i północno-wschodni koniec stałego lądu w Dänisch Nienhof | ||||||||||||||||||||||
Kieler Förde | Na lądzie od linii łączącej latarnię morską w Bülk i pomnik ku czci marynarzy w Laboe | ||||||||||||||||||||||
Kanał Kiloński wraz z jeziorami Audorfer See i Schirnauer See | Od linii łączącej główki pirsu w Brunsbüttel aż do linii łączącej światła wejściowe Kiel-Holtenau, wraz z jeziorem Borgstedter See z cieśniną, jeziorem Flemhuder See oraz Achterwehrer Kanal | ||||||||||||||||||||||
Trave | Od północno-zachodniej krawędzi zwodzonego mostu kolejowego w Lubece wraz z Pötenitzer Wiek oraz jezioro Dassower See aż do linii łączącej południową wewnętrzną i północną zewnętrzną główkę pirsu w Travemünde | ||||||||||||||||||||||
Zatoka Wismarbucht, w tym jezioro Kirchsee, Breitling, Salzhaff i teren portu w Wismarze | Ograniczony w kierunku morza przez linię łączącą Hoher Wieschendorf Huk i latarnię morską Timmendorf oraz linię łączącą latarnię morską Gollwitz na wyspie Poel i południowy kraniec półwyspu Wustrow | ||||||||||||||||||||||
Warnow i Unterwarnow łącznie z Breitling i odgałęzieniami (bez odgałęzień na zachód od Badewieseninsel) | Od południowej krawędzi mostu kolejowego Rostock-Stralsund do linii łączącej północny wierzchołek zachodniego pirsu z północną wierzchołkiem wschodniego pirsu w Rostock-Warnemünde | ||||||||||||||||||||||
Wody ograniczone lądem stałym oraz półwyspami Darß i Zingst oraz wyspy Bock, Hiddensee i Rugia (w tym teren portu w Stralsundzie) | W kierunku morza ograniczony między
| ||||||||||||||||||||||
Greifswalder Bodden i teren portu w Greifswaldzie w tym Ryck | Od wschodniej krawędzi Steinbecker Brücke w Greifswald do linii łączącej wschodni wierzchołek Thiessower Haken (Südperd) ze wschodnim wierzchołkiem wyspy Ruden oraz do północnego wierzchołka wyspy Uznam (54° 10′ 37′ N, 13° 47′ 51′ E) | ||||||||||||||||||||||
Wody ograniczone lądem stałym oraz wyspą Uznam (Peenestrom z terenem portu w Wolgast, Achterwasser i Zalewem Szczecińskim) | Na wschód aż do granicy niemiecko-polskiej na Zalewie Szczecińskim | ||||||||||||||||||||||
Uecker | Od południowo-zachodniego krańca mostu drogowego w Uekermünde do linii łączącej nad krawędziami główek mola w kierunku morza |
Francja
Żyronda od punktu kilometrowego (PK 48,50) do położonej w dolnym biegu części cypla Ile de Patiras, do granicy wód morskich wyznaczonej linią łączącą Pointe de Grave i Pointe de Suzac
Loara od Cordemais (PK 25) do granicy wód morskich wyznaczonej linią łączącą Pointe de Mindin i Pointe de Penhoët
Sekwana od początku kanału Tancarville do granicy wód morskich wyznaczonej linią łączącą Cape Hode na prawym brzegu i punkt na lewym brzegu, gdzie planowana grobla zetknie się z wybrzeżem poniżej Berville-sur-Mer
Vilaine od zapory Arzal do granicy wód morskich wyznaczonej linią łączącą Pointe du Scal i Pointe du Moustoir
Jezioro Genewskie
Węgry
Jezioro Balaton
Niderlandy
Dollard
Eems
Waddenzee: w tym połączenia z Morzem Północnym
IJsselmeer: w tym Markermeer i IJmeer, ale bez Gouwzee
Nieuwe Waterweg i Scheur
Kanał Caland na zachód od portu Benelux
Hollandsch Diep
Breediep, Beerkanaal i powiązane porty
Haringvliet i Vuile Gat: w tym drogi wodne pomiędzy Goeree-Overflakkee z jednej strony i Voorne-Putten oraz Hoeksche Waard z drugiej strony
Hellegat
Volkerak
Krammer
Grevelingenmeer i Brouwershavensche Gat: w tym wszystkie drogi wodne pomiędzy Schouwen-Duiveland i Goeree-Overflakkee
Keten, Mastgat, Zijpe, Krabbenkreek, Wschodnia Skalda i Roompot: w tym drogi wodne pomiędzy Walcheren, Noord-Beveland i Zuid-Beveland z jednej strony i Schouwen-Duiveland oraz Tholen z drugiej strony, bez Kanału Skalda-Ren
Skalda i Zachodnia Skalda oraz obszar u ujścia do morza: w tym drogi wodne pomiędzy Zeeuwsch-Vlaanderen z jednej strony i Walcheren oraz Zuid-Beveland z drugiej, bez Kanału Skalda-Ren
Polska
Zalew Szczeciński
Zalew Kamieński
Zalew Wiślany
Zatoka Pucka
Zbiornik Włocławski
Jezioro Śniardwy
Jezioro Niegocin
Jezioro Mamry
Szwecja
Lysekil-Orust-Tjörn
Obszar ograniczony lądem stałym oraz linią biegnącą od Släggö w Lysekil do Skaftölandet o azymucie 170 stopni; linią biegnącą od latarni Islandsberg do Lavösund; linią biegnącą od latarni Lyr o azymucie 300 stopni do lądu stałego na wschód od Mollösund; linią biegnącą od najbardziej wysuniętego na południe punktu Lyr do Björholmen; oraz w północnej części Hakefjorden linią tworzoną przez równoleżnik N 58 01,00
Południowy archipelag Göteborga
Obszar ograniczony lądem stałym lub granicami rejonu 3 oraz linią od najbardziej wysuniętej na zachód części portu Arendal przez Knippelholmen; latarnię Rivö, górną latarnię Rivö; stawę wieży Känsö; latarnię Kårholmen; oraz główną latarnię Rättarens do Askims nabbe
Öregrund-Norrtälje
Obszar między lądem stałym a Gräsö, ograniczony na północy południkiem przechodzącym przez górną latarnię główną Öregrund i ograniczony w kierunku morza linią między Äspskäret a latarnią Råstensudde; linią przechodzącą przez Singsundet; mostami przez Fygdströmmen; linią od Dejeudden przez latarnię Arholma do latarni Tyvö
Norrtälje-Nämdö
Obszar ograniczony lądem stałym lub granicami rejonu 2 lub 3 oraz linią od latarni Tyvö przez latarnię Idskärskobben; najbardziej wysunięty na zachód punkt Svartlöga; latarnię Stenkobbsgrund, stawę Korså; oraz najbardziej wysunięty na zachód punkt Nämdö do najbardziej wysuniętego na południe punktu Björnö
Dalarö - Torö
Obszar ograniczony lądem stałym i linią biegnącą od stawy Ornöhuvud przez Klacknäset; Näset w Ornö; najbardziej wysunięty na północ punkt Utö; latarnię Utö; latarnię Älvsnabben; Norra Stegholmen; Yttre Gården; Valsudden na Järflotta; oraz Långsudden na Järflotta do najbardziej wysuniętego na wschód punktu Torö
Torö - Oxelösund
Obszar ograniczony lądem stałym lub granicami rejonu 3 oraz linią od kościoła Tyvö przez latarnię Fifång; latarnię Kockehällan; wieżę Lacka; najbardziej wysunięty na wschód punkt Kittelö; latarnię Trutbådan, latarnię Beten; oraz stawę Femörehuvud do Svartudden na północ od górnej latarni Kungshamn
Bråviken, Slätbaken i archipelag Östergötland
Obszar ograniczony lądem stałym (w zachodniej części Bråviken od mostu Hamnbron w Norrköping; w zachodniej części Slätbaken od śluzy Mem) oraz linią biegnącą od latarni Gullängsberget przez stawę Arkö; Marö kupa; stawę Kupa klint; najbardziej wysunięty na zachód punkt Birkskär; oraz stawę Gubbö kupa do Dalaudde na południe od Orren
Środkowa część cieśniny Kalmarskiej
Obszar ograniczony na zachodzie lądem stałym, na wschodzie przez Öland, na północy równoleżnikiem N 56° 51,00′, a na południu linią od punktu Dunö (w części kontynentalnej) do Bejershamn na Öland
ROZDZIAŁ 2
Rejon 3
Belgia
Skalda morska (w dół od otwartego kotwicowiska w Antwerpii)
Bułgaria
Dunaj: od 845,650 km do 374,100 km biegu rzeki
Czechy
Jeziora zaporowe: Brněnská (Kníničky), Jesenice, Nechranice, Orlík, Rozkoš, Slapy, Těrlicko, Žermanice i Nové Mlýny III
Jeziora powstałe po kopalniach żwiru: Ostrožná Nová Ves i Tovačov
Niemcy
Dunaj | Od Kelheim (2 414,72 km) do granicy niemiecko-austriackiej w Jochenstein |
Ren wraz z Lampertheimer Altrhein (od 4,75 km do Renu), Altrhein Stockstadt-Erfelden (od 9,80 km do Renu) | Od granicy niemiecko-szwajcarskiej w Bazylei do granicy niemiecko-niderlandzkiej w Millingen |
Łaba (Norderelbe) włącznie z Süderelbe i Köhlbrand | Od ujścia kanału Łaba-Seiten do dolnej granicy portu Hamburg |
Müritz |
|
Francja
Adour od Bec du Gave do morza
Aulne od śluzy w Châteaulin do granicy wód morskich wyznaczonej przez Passage de Rosnoën
Blavet od Pontivy do Pont du Bonhomme
Canal de Calais
Charente od mostu w Tonnay-Charente do granicy wód morskich wyznaczonej przez linię przechodzącą przez środek położonej niżej z biegiem rzeki latarni na lewym brzegu i przez środek Fort de la Pointe
Dordogne od połączenia z Lidoire do Bec d'Ambès
Garonna od mostu w Castet en Dorthe do Bec d'Ambès
Żyronda od Bec d'Ambès do linii prostopadłej w punkcie o kilometrażu 48,50 i przecinającej położony niżej z biegiem rzeki cypel Ile de Patiras
Hérault od portu Bessan do morza aż do górnej granicy równi pływowej
Isle od połączenia z Dronne do połączenia z Dordogne
Loara od połączenia z Maine do Cordemais (punkt o kilometrażu 25)
Marna od mostu w Bonneuil (punkt o kilometrażu 169 bis 900) i śluzy w St Maur do połączenia z Sekwaną
Ren
Nive od zapory Haïtze pod Ustaritz do połączenia z Adour
Oise od śluzy Janville do połączenia z Sekwaną
Orb od Sérignan do morza aż do górnej granicy równi pływowej
Rodan od granicy ze Szwajcarią do morza, z wyjątkiem Petit Rhône
Saona od mostu Pont de Bourgogne w Chalon-sur-Saône do połączenia z Rodanem
Sekwana od śluzy w Nogent-sur-Seine do początku kanału Tancarville
Sèvre Niortaise od śluzy w Marans przy granicy wód morskich naprzeciwko wartowni do ujścia
Somma od położonej niżej z biegiem rzeki krawędzi mostu Pont de la Portelette w Abbeville do wiaduktu na linii kolejowej z Noyelles do Saint-Valéry-sur-Somme
Vilaine od Redon (punkt z kilometrażem 89,345) do zapory Arzal
Jezioro Amance
Jezioro Annecy
Jezioro Biscarosse
Jezioro Bourget
Jezioro Carcans
Jezioro Cazaux
Jezioro Der-Chantecoq
Jezioro Guerlédan
Jezioro Hourtin
Jezioro Lacanau
Jezioro Orient
Jezioro Pareloup
Jezioro Parentis
Jezioro Sanguinet
Jezioro Serre-Ponçon
Jezioro Temple
Chorwacja
Dunaj: od 1 295 + 500 km do 1 433 + 100 km biegu rzeki
Rzeka Drawa: od 0 km do 198 + 600 km biegu rzeki
Rzeka Sawa: od 210 + 800 km do 594 + 000 km biegu rzeki
Rzeka Kupa: od 0 km do 5 + 900 km biegu rzeki
Rzeka Una: od 0 km do 15 km biegu rzeki
Węgry
Dunaj: od 1 812 km do 1 433 km biegu rzeki
Dunaj Moson: od 14 km do 0 km biegu rzeki
Dunaj Szentendre: od 32 km do 0 km biegu rzeki
Dunaj Ráckeve: od 58 km do 0 km biegu rzeki
Rzeka Cisa: od 685 km do 160 km biegu rzeki
Rzeka Drawa: od 198 km do 70 km biegu rzeki
Rzeka Bodrog: od 51 km do 0 km biegu rzeki
Rzeka Kettős-Körös: od 23 km do 0 km biegu rzeki
Rzeka Hármas-Körös: od 91 km do 0 km biegu rzeki
Kanał Sió: od 23 km do 0 km biegu rzeki
Jezioro Velence
Jezioro Fertő
Niderlandy
Ren
Sneekermeer, Koevordermeer, Heegermeer, Fluessen, Slotermeer, Tjeukemeer, Beulakkerwijde, Belterwijde, Ramsdiep, Ketelmeer, Zwartemeer, Veluwemeer, Eemmeer, Alkmaardermeer, Gouwzee, Buiten IJ, Afgesloten IJ, Kanał Morza Północnego, port w IJmuiden, teren portu w Rotterdamie, Nieuwe Maas, Noord, Oude Maas, Beneden Merwede, Nieuwe Merwede, Dordsche Kil, Boven Merwede, Waal, kanał Bijlandsch, Górny Ren, kanał Pannersdensch, Geldersche IJssel, Dolny Ren, Lek, kanał Amsterdam-Ren, Veerse Meer, kanał Skalda-Ren do ujścia w Volkerak, Amer, Bergsche Maas, Moza poniżej Venlo, Gooimeer, Europort, kanał Caland (na wschód od portu Benelux), kanał Hartel
Austria
Dunaj: od granicy z Niemcami do granicy ze Słowacją
Inn: od ujścia do elektrowni Passau-Ingling
Traun: od ujścia do 1,80 km
Enns: od ujścia do 2,70 km
Morawa: do 6,00 km
Polska
Rzeka Biebrza od ujścia Kanału Augustowskiego do ujścia Narwi
Rzeka Brda od połączenia z Kanałem Bydgoskim w Bydgoszczy do ujścia Wisły
Rzeka Bug od ujścia rzeki Muchawiec do ujścia Narwi
Jezioro Dąbie do granicy z morskimi wodami wewnętrznymi
Kanał Augustowski od połączenia z Biebrzą do granicy państwa, wraz z jeziorami znajdującymi się na trasie tego kanału
Kanał Bartnicki od jeziora Ruda Woda do jeziora Bartężek włącznie
Kanał Bydgoski
Kanał Elbląski od jeziora Drużno do jeziora Jeziorak i jeziora Szeląg Wielki, wraz z tymi jeziorami i jeziorami na trasie kanału oraz szlak boczny żeglowny w kierunku miejscowości Zalewo od jeziora Jeziorak do jeziora Ewingi włącznie
Kanał Gliwicki wraz z Kanałem Kędzierzyńskim
Kanał Jagielloński od połączenia z rzeką Elbląg do rzeki Nogat
Kanał Łączański
Kanał Ślesiński wraz z jeziorami na jego trasie oraz jezioro Gopło
Kanał Żerański
Rzeka Martwa Wisła od Wisły w miejscowości Przegalina do granicy z morskimi wodami wewnętrznymi
Rzeka Narew od ujścia Biebrzy do ujścia do Wisły, wraz z Jeziorem Zegrzyńskim
Rzeka Nogat od Wisły do ujścia do Zalewu Wiślanego
Rzeka Noteć (górna) od jeziora Gopło do połączenia z Kanałem Górnonoteckim, Kanał Górnonotecki oraz rzeka Noteć (dolna) od połączenia z Kanałem Bydgoskim do ujścia do Warty
Rzeka Nysa Łużycka od Gubina do ujścia do Odry
Rzeka Odra od Raciborza do połączenia z Odrą Wschodnią, która przechodzi od Przekopu Klucz-Ustowo w rzekę Regalicę, wraz z tą rzeką i jej bocznymi odgałęzieniami do jeziora Dąbie oraz szlak boczny Odry od śluzy Opatowice do Śluzy Miejskiej we Wrocławiu
Rzeka Odra Zachodnia od jazu w miejscowości Widuchowa (704,1 km rzeki Odry) do granicy morskich wód wewnętrznych, wraz z bocznymi odgałęzieniami oraz Przekop Klucz-Ustowo łączący Odrę Wschodnią z Odrą Zachodnią
Rzeka Parnica i Przekop Parnicki od Odry Zachodniej do granicy z morskimi wodami wewnętrznymi
Rzeka Pisa od jeziora Roś do ujścia do Narwi
Rzeka Szkarpawa od Wisły do ujścia do Zalewu Wiślanego
Rzeka Warta od Jeziora Ślesińskiego do ujścia do Odry
Wielkie Jeziora Mazurskie obejmujące jeziora połączone rzekami i kanałami tworzącymi główny szlak od jeziora Roś (włącznie) w miejscowości Pisz do Kanału Węgorzewskiego (włącznie) w miejscowości Węgorzewo, wraz z jeziorami: Seksty, Mikołajskie, Tałty, Tałtowisko, Kotek, Szymon, Szymoneckie, Jagodne, Boczne, Tajty, Kisajno, Dargin, Łabap, Kirsajty oraz Święcajty wraz z Kanałem Giżyckim i Kanałem Niegocińskim oraz kanałem Piękna Góra, wraz z bocznym szlakiem Jeziora Ryńskiego (włącznie) w miejscowości Ryn do Jeziora Nidzkiego (do 3 km, stanowiącego granicę z rezerwatem „Jezioro Nidzkie”), wraz z jeziorami: Bełdany, Guzianka Mała i Guzianka Wielka
Rzeka Wisła od ujścia Przemszy do połączenia z Kanałem Łączańskim i od ujścia tego kanału w Skawinie do ujścia Wisły do Zatoki Gdańskiej, z wyłączeniem Zbiornika Włocławskiego
Rumunia
Dunaj: od granicy serbsko-rumuńskiej (1 075 km) do Morza Czarnego przy odnodze Dunaju Sulinie
Kanał Dunaj - Morze Czarne (64,410 km długości): od połączenia z rzeką Dunaj, na 299,300 km Dunaju w miejscowości Cernavodă (odpowiednio na 64,410 km kanału), do portu Południowa Konstanca-Agigea (na 0 km kanału)
Kanał Poarta Albă - Midia Năvodari (34,600 km długości): od miejsca połączenia z kanałem Dunaj - Morze Czarne na 29,410 km w miejscowości Poarta Albă (odpowiednio 27,500 km kanału) do portu Midia (0 km kanału)
Słowacja
Dunaj: od 1 880,26 km do 1 708,20 km biegu rzeki
Kanał Dunajski: od 1 851,75 km do 1 811,00 km biegu rzeki
Rzeka Wag: od 0,00 km do 70,00 km biegu rzeki
Rzeka Morawa: od 0,00 km do 6,00 km biegu rzeki
Rzeka Bodrog: od 49,68 km do 64,85 km biegu rzeki
Jeziora zaporowe: Oravská Priehrada, Liptovská Mara, Zemplínska Šírava
Szwecja
Jezioro Mälaren
Saltsjön, porty Sztokholm i Värmdölandet
Obszar od odpływów jeziora Mälaren w Sztokholmie, odpowiednio w Norrström, Slussen i Hammarbyslussen, ograniczony lądem stałym i mostem Lidingöbron oraz linią biegnącą przez latarnię Elfviksgrund o azymucie 135-315 stopni; linią między Mellangårdsholmen a Högklevsudde w Baggensfjärden; Örsundet między Ingarö a Fågelbrolandet; linią od Rönnäsudd przez latarnię Tegelhällan i latarnię Runö do Talatta w Djurö; linią przebiegającą przez Vindöström między Vindö a Värmdölandet; oraz przez wyspy położone na tym obszarze
Kanał Södertälje i porty Södertälje
Kanał Södertälje i porty Södertälje, od północy ograniczone śluzą Södertälje, a od południa równoleżnikiem N 59° 09′ 00"
Kanał Trollhätte, Göta älv i Nordre älv
Obszar od równoleżnika przez stawę Bastugrund w południowej części jeziora Vänern do mostu Älvsborg i rzeki Nordre älv do równoleżnika E 11° 45′ 00"
Kanał Göta
Na wschodzie od śluzy Mem do mostu Motala, w tym jezioro Asplången, jezioro Roxen i jezioro Boren; na zachodzie od południka biegnącego przez latarnię Rödesund Norra Yttre w Karlsborgu do śluzy Sjötorp, łącznie z systemem jezior, przez który przechodzi kanał.
(1) W odniesieniu do statków zarejestrowanych w innym państwie stosuje się przepisy art. 32 traktatu Ems-Dollart z dnia 8 kwietnia 1960 r. (BGBl. 1963 II s. 602).
(2) W odniesieniu do statków zarejestrowanych w innym państwie stosuje się przepisy art. 32 traktatu Ems-Dollart z dnia 8 kwietnia 1960 r. (BGBl. 1963 II s. 602).
ZAŁĄCZNIK II
„ZAŁĄCZNIK II
MINIMALNE WYMAGANIA TECHNICZNE MAJĄCE ZASTOSOWANIE DO JEDNOSTEK PŁYWAJĄCYCH PO ŚRÓDLĄDOWYCH DROGACH WODNYCH REJONÓW 1, 2, 3 i 4
Wymaganiami technicznymi mającymi zastosowanie do jednostek są wymagania określone w normie ES-TRIN 2023/1
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00