Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2023-10-09
Wersja aktualna od 2023-10-09
obowiązujący
Alerty
ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2023/2399
z dnia 6 października 2023 r.
w sprawie sprostowania rozporządzenia wykonawczego (UE) 2022/1362 w odniesieniu do niektórych błędów dotyczących symulacji obliczeniowej dynamiki płynów
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 595/2009 z dnia 18 czerwca 2009 r. dotyczące homologacji typu pojazdów silnikowych i silników w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z pojazdów ciężarowych o dużej ładowności (Euro VI) i zmieniające rozporządzenie (WE) nr 715/2007 i dyrektywę 2007/46/WE oraz uchylające dyrektywy 80/1269/EWG, 2005/55/WE i 2005/78/WE (1), w szczególności jego art. 5c akapit pierwszy lit. a),
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) | W załączniku V do rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2022/1362 (2) w pkt 3.2, tabela 2 i tabela 3 zawierają pewne błędy. Brakowało wymogu, a zakresy odniesienia odnosiły się do wartości bezwzględnych CD. Błędy te dotyczą procedury symulacji obliczeniowej dynamiki płynów wykorzystywanej do certyfikacji urządzeń aerodynamicznych. |
(2) | Należy zatem sprostować rozporządzenie wykonawcze (UE) 2022/1362 w celu zapewnienia, aby urządzenia aerodynamiczne były certyfikowane w ten sam sposób i stosowane jednakowo przez wszystkich producentów. |
(3) | Niniejsze rozporządzenie ma zatem mieć zastosowanie od dnia wejścia w życie rozporządzenia wykonawczego (UE) 2022/1362 i powinno wejść w życie w trybie natychmiastowym, |
(4) | Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Technicznego ds. Pojazdów Silnikowych, o którym mowa w art. 83 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/858 (3), |
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Artykuł 1
W załączniku V do rozporządzenia wykonawczego (UE) 2022/1362 wprowadza się sprostowanie zgodnie z załącznikiem do niniejszego rozporządzenia.
Artykuł 2
Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie z dniem jego opublikowania w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Niniejsze rozporządzenie stosuje się od dnia 25 sierpnia 2022 r.
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 6 października 2023 r.
W imieniu Komisji
Przewodnicząca
Ursula VON DER LEYEN
(1) Dz.U. L 188 z 18.7.2009, s. 1.
(2) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2022/1362 z dnia 1 sierpnia 2022 r. w sprawie wykonania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 595/2009 w odniesieniu do parametrów przyczep do pojazdów ciężarowych w zakresie ich wpływu na emisję CO2, zużycie paliwa, zużycie energii i bezemisyjny zasięg pojazdów silnikowych oraz w sprawie zmiany rozporządzenia wykonawczego (UE) 2020/683 (Dz.U. L 205 z 5.8.2022, s. 145).
(3) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/858 z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, komponentów i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów, zmieniające rozporządzenie (WE) nr 715/2007 i (WE) nr 595/2009 oraz uchylające dyrektywę 2007/46/WE (Dz.U. L 151 z 14.6.2018, s. 1).
ZAŁĄCZNIK
W załączniku V do rozporządzenia wykonawczego (UE) 2022/1362 w pkt 3.2 wprowadza się następujące sprostowania:
1) | w tabeli 2 dodaje się wiersz w brzmieniu:
|
2) | tabela 3 otrzymuje brzmienie: „Tabela 3 Zakresy odniesienia na potrzeby procedury walidacji
|