Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2023 poz. 2399
Wersja aktualna od 2023-10-09
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2023 poz. 2399
Wersja aktualna od 2023-10-09
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2023/2399

z dnia 6 października 2023 r.

w sprawie sprostowania rozporządzenia wykonawczego (UE) 2022/1362 w odniesieniu do niektórych błędów dotyczących symulacji obliczeniowej dynamiki płynów

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 595/2009 z dnia 18 czerwca 2009 r. dotyczące homologacji typu pojazdów silnikowych i silników w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z pojazdów ciężarowych o dużej ładowności (Euro VI) i zmieniające rozporządzenie (WE) nr 715/2007 i dyrektywę 2007/46/WE oraz uchylające dyrektywy 80/1269/EWG, 2005/55/WE i 2005/78/WE (1), w szczególności jego art. 5c akapit pierwszy lit. a),

a także mając na uwadze, co następuje:

(1)

W załączniku V do rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2022/1362 (2) w pkt 3.2, tabela 2 i tabela 3 zawierają pewne błędy. Brakowało wymogu, a zakresy odniesienia odnosiły się do wartości bezwzględnych CD. Błędy te dotyczą procedury symulacji obliczeniowej dynamiki płynów wykorzystywanej do certyfikacji urządzeń aerodynamicznych.

(2)

Należy zatem sprostować rozporządzenie wykonawcze (UE) 2022/1362 w celu zapewnienia, aby urządzenia aerodynamiczne były certyfikowane w ten sam sposób i stosowane jednakowo przez wszystkich producentów.

(3)

Niniejsze rozporządzenie ma zatem mieć zastosowanie od dnia wejścia w życie rozporządzenia wykonawczego (UE) 2022/1362 i powinno wejść w życie w trybie natychmiastowym,

(4)

Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Technicznego ds. Pojazdów Silnikowych, o którym mowa w art. 83 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/858 (3),

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł 1

W załączniku V do rozporządzenia wykonawczego (UE) 2022/1362 wprowadza się sprostowanie zgodnie z załącznikiem do niniejszego rozporządzenia.

Artykuł 2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie z dniem jego opublikowania w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie stosuje się od dnia 25 sierpnia 2022 r.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 6 października 2023 r.

W imieniu Komisji

Przewodnicząca

Ursula VON DER LEYEN


(1) Dz.U. L 188 z 18.7.2009, s. 1.

(2) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2022/1362 z dnia 1 sierpnia 2022 r. w sprawie wykonania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 595/2009 w odniesieniu do parametrów przyczep do pojazdów ciężarowych w zakresie ich wpływu na emisję CO2, zużycie paliwa, zużycie energii i bezemisyjny zasięg pojazdów silnikowych oraz w sprawie zmiany rozporządzenia wykonawczego (UE) 2020/683 (Dz.U. L 205 z 5.8.2022, s. 145).

(3) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/858 z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, komponentów i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów, zmieniające rozporządzenie (WE) nr 715/2007 i (WE) nr 595/2009 oraz uchylające dyrektywę 2007/46/WE (Dz.U. L 151 z 14.6.2018, s. 1).

ZAŁĄCZNIK

W załączniku V do rozporządzenia wykonawczego (UE) 2022/1362 w pkt 3.2 wprowadza się następujące sprostowania:

1)

w tabeli 2 dodaje się wiersz w brzmieniu:

„Powierzchnia podłoża i kół

25,00 m/s

Powierzchnia podłoża w domenie symulacji musi przesuwać się do tyłu względem pojazdu, a koła pojazdów muszą obracać się z odpowiednią prędkością styczną.”

2)

tabela 3 otrzymuje brzmienie:

„Tabela 3

Zakresy odniesienia na potrzeby procedury walidacji

Zestaw symulacyjny

Kąt odchylenia - β [stopnie]

0,0 °

3,0 °

6,0 °

TRF

-8,6 % < Δ(CD×A) < -1,6 %

-9,0 % < Δ(CD×A) < -2,0 %

-10,3 % < Δ(CD×A) < -3,3 %

LSC

-8,8 % < Δ(CD×A) < -1,8 %

-8,0 % < Δ(CD×A) < -1,0 %

-8,1 % < Δ(CD×A) < -1,1 %”

* Autentyczne są wyłącznie dokumenty UE opublikowane w formacie PDF w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00