Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2023-07-01
Wersja aktualna od 2023-07-01
obowiązujący
Alerty
ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2023/1330
z dnia 29 czerwca 2023 r.
nakładające ostateczne cło antydumpingowe na przywóz niektórych rodzajów lekkiego papieru termoczułego pochodzących z Republiki Korei w następstwie przeglądu wygaśnięcia na podstawie art. 11 ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1036
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1036 z dnia 8 czerwca 2016 r. w sprawie ochrony przed przywozem produktów po cenach dumpingowych z krajów niebędących członkami Unii Europejskiej (1) („rozporządzenie podstawowe"), w szczególności jego art. 11 ust. 2,
a także mając na uwadze, co następuje:
1. PROCEDURA
1.1. Poprzednie dochodzenia i obowiązujące środki
1.2. Wniosek o dokonanie przeglądu wygaśnięcia
1.3. Wszczęcie przeglądu wygaśnięcia
1.4. Okres objęty dochodzeniem przeglądowym i okres badany
1.5. Zainteresowane strony
1.6. Uwagi dotyczące wszczęcia postępowania
1.7. Kontrola wyrywkowa
1.7.1. Kontrola wyrywkowa producentów unijnych
1.7.2. Kontrola wyrywkowa importerów
1.8. Odpowiedzi na pytania zawarte w kwestionariuszu
1.9. Weryfikacja
1.10. Dalsze postępowanie
1.11. Prezentacja danych
2. PRODUKT OBJĘTY PRZEGLĄDEM, PRODUKT OBJĘTY POSTĘPOWANIEM I PRODUKT PODOBNY
2.1. Produkt objęty przeglądem
2.2. Produkt objęty postępowaniem
2.3. Produkt podobny
2.4. Argumenty dotyczące zakresu produktu
3. DUMPING
3.1. Uwagi wstępne
3.2. Kontynuacja dumpingu w okresie objętym dochodzeniem przeglądowym
3.2.1. Wartość normalna
3.2.2. Cena eksportowa
3.2.3. Porównanie
3.2.4. Margines dumpingu
3.3. Prawdopodobieństwo kontynuacji dumpingu w przypadku uchylenia środków
3.3.1. Moce produkcyjne i wolne moce produkcyjne w Republice Korei
3.3.2. Atrakcyjność rynku unijnego w porównaniu z innymi rynkami
3.3.3. Wnioski dotyczące prawdopodobieństwa kontynuacji dumpingu
4. SZKODA
4.1. Definicja przemysłu Unii i produkcji unijnej
4.2. Konsumpcja w Unii
4.3. Przywóz z państwa, którego dotyczy postępowanie
4.3.1. Wielkość i udział w rynku przywozu z państwa, którego dotyczy postępowanie
4.3.2. Ceny importowe z państwa, którego dotyczy postępowanie, i podcięcie cenowe
4.4. Przywóz z państw trzecich innych niż Republika Korei
4.5. Sytuacja gospodarcza przemysłu Unii
4.5.1. Uwagi ogólne
4.5.2. Wskaźniki makroekonomiczne
4.5.2.1.
4.5.2.2.
4.5.2.3.
4.5.2.4.
4.5.2.5.
4.5.3. Wskaźniki mikroekonomiczne
4.5.3.1.
4.5.3.2.
4.5.3.3.
4.5.3.4.
4.6. Wnioski dotyczące szkody
5. PRAWDOPODOBIEŃSTWO PONOWNEGO WYSTĄPIENIA SZKODY
6. INTERES UNII
6.1. Interes przemysłu Unii
6.2. Interes importerów niepowiązanych i użytkowników
6.3. Wnioski dotyczące interesu Unii
7. ŚRODKI ANTYDUMPINGOWE
(141) | Na podstawie wniosków Komisji dotyczących prawdopodobieństwa kontynuacji dumpingu, prawdopodobieństwa ponownego wystąpienia szkody oraz interesu Unii, należy utrzymać środki antydumpingowe dotyczące niektórych rodzajów lekkiego papieru termoczułego pochodzących z Republiki Korei. |
(142) | Wszystkie zainteresowane strony zostały poinformowane o istotnych faktach i ustaleniach, na podstawie których zamierzano zalecić utrzymanie w mocy obowiązujących środków antydumpingowych. Wszystkim stronom wyznaczono również termin składania uwag dotyczących ujawnionych informacji oraz złożenia wniosku o posiedzenie wyjaśniające przed Komisją lub przed rzecznikiem praw stron w postępowaniach w sprawie handlu. Przedstawione uwagi i komentarze zostały należycie uwzględnione. |
(143) | Zgodnie z art. 109 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) 2018/1046 (33), gdy kwotę należy zwrócić w następstwie wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej, do wypłaty należnych odsetek stosuje się stopę oprocentowania stosowaną przez Europejski Bank Centralny w odniesieniu do jego podstawowych operacji refinansujących, opublikowaną w serii C Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, obowiązującą pierwszego kalendarzowego dnia każdego miesiąca. |
(144) | Środki przewidziane w tym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ustanowionego na podstawie art. 15 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2016/1036, |
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Artykuł 1
1. Nakłada się ostateczne cło antydumpingowe na przywóz niektórych rodzajów lekkiego papieru termoczułego o wadze 65 g/m2 lub mniejszej, w rolkach o szerokości co najmniej 20 cm, o wadze rolki (wraz z papierem) wynoszącej co najmniej 50 kg i średnicy rolki (wraz z papierem) wynoszącej co najmniej 40 cm („duże rolki"); z powłoką bazową lub bez niej z jednej lub z obu stron; powleczonego termoczułą substancją po jednej lub obu stronach oraz z warstwą zewnętrzną lub bez niej, obecnie objętego kodami CN ex 4809 90 00, ex 4811 90 00, ex 4816 90 00 oraz ex 4823 90 85 (kody TARIC: 4809900010, 4811900010, 4816900010, 4823908520), pochodzącego z Republiki Korei.
2. Stawkę ostatecznego cła antydumpingowego mającą zastosowanie do produktu opisanego w ust. 1 ustala się na stałą kwotę wynoszącą 103,16 EUR za tonę netto.
3. O ile nie określono inaczej, zastosowanie mają obowiązujące przepisy dotyczące należności celnych.
Artykuł 2
Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie następnego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 29 czerwca 2023 r.
W imieniu Komisji
Przewodnicząca
Ursula VON DER LEYEN
(1) Dz.U. L 176 z 30.6.2016, s. 21.
(2) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2017/763 z dnia 2 maja 2017 r. nakładające ostateczne cło antydumpingowe oraz stanowiące o ostatecznym pobraniu cła tymczasowego nałożonego na przywóz niektórych rodzajów lekkiego papieru termoczułego pochodzących z Republiki Korei (Dz.U. L 114 z 3.5.2017, s. 3).
(3) ECLI:EU:T:2020:139.
(4) ECLI:EU:C:2022:370.
(5) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2023/593 z dnia 16 marca 2023 r. nakładające ponownie ostateczne cło antydumpingowe na przywóz niektórych rodzajów lekkiego papieru termoczułego pochodzących z Republiki Korei w odniesieniu do grupy Hansol i zmieniające cło rezydualne (Dz.U. L 79 z 17.3.2023, s. 54).
(6) Dz.U. C 314 z 6.8.2021, s. 9.
(7) Zawiadomienie o wszczęciu przeglądu wygaśnięcia środków antydumpingowych stosowanych względem przywozu niektórych rodzajów lekkiego papieru termoczułego pochodzących z Republiki Korei (Dz.U. C 180 z 3.5.2022, s. 4).
(8) Wniosek, sekcja 10.3, s. 26-28.
(9) https://tron.trade.ec.europa.eu/investigations/case-view?caseId=2596
(10) Zob. na przykład wyrok Sądu (druga izba) z dnia 17 marca 2015 r. w sprawie T-466/12 RFA International, LP przeciwko Komisji Europejskiej, pkt 68.
(11) Szczegółowe informacje dostępne są w motywie 40 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2016/2005 z dnia 16 listopada 2016 r. nakładającego tymczasowe cło antydumpingowe na przywóz niektórych rodzajów lekkiego papieru termoczułego pochodzącego z Republiki Korei (Dz.U. L 310 z 17.11.2016, s. 1).
(12) Wniosek, pkt 99-101 (s. 23-24).
(13) Laves Chemie Consulting: Thermal Paper 2019-2024 World Market Study [Badanie światowego rynku papieru termoczułego 2019-2024], załącznik 6 do wniosku (t22.002094).
(14) Laves Chemie Consulting: Thermal Paper 2019-2024 World Market Study [Badanie światowego rynku papieru termoczułego 2019-2024], załącznik 6 do wniosku, s. 19.
(15) Jawna wersja odpowiedzi na pytania zawarte w kwestionariuszu w t22.003621 (Koehler), t22.003615 (Jujo) i t22.003616 (Mitshubishi).
(16) Fragment - zob. m.in. s. 24 .
(17) Sprawozdanie finansowe przedsiębiorstwa Hansol Paper za pierwsze trzy kwartały 2022 r., zob. https://dart.fss.or.kr/dsaf001/main.do?rcpNo=20221111000618 (dostępne w języku koreańskim).
(18) 10 maja 2022 r. (t22.002756) przedsiębiorstwo Hansol Paper odniosło się do siebie jako do „głównego producenta eksportującego lekki papier termoczuły w Korei".
(19) Strona internetowa przedsiębiorstwa: http://www.donghwaind.co.kr
(20) Zob. przypisy 16 i 17 powyżej.
(21) Sprawozdanie Hansol Paper na temat zrównoważonego rozwoju z 2022 r. jest dostępne na stronie internetowej https://www.hansolpaper.co.kr/m/eng/management/data Na s. 10 sprawozdania można znaleźć następujący opis: „Zakład w Janghang... wyposażony jest w elastyczny system, który umożliwia wytwarzanie rolek specjalnego papieru, takiego jak wysokiej jakości papier do drukowania, papier termoczuły i papier etykietowy, zależnie od uwarunkowań rynkowych... Zakład w Shintanjin... wyposażony jest w elastyczny system urządzeń umożliwiających produkcję papieru do drukowania i papieru termoczułego...".
(22) Laves Chemie Consulting: Thermal Paper 2019-2024 World Market Study [Badanie światowego rynku papieru termoczułego 2019-2024], załącznik 6, tabela „Balance of Supply and Demand in Metric Tonne"[Bilans podaży i popytu w tonach metrycznych], s. 22, w którym wykazano, że konsumpcja papieru termoczułego w Korei w 2019 r. wyniosło 60 000 ton. W jawnej wersji odpowiedzi na pytania zawarte w kwestionariuszu w t22.003621 (Koehler), t22.003615 (Jujo) i t22.003616 (Mitshubishi) roczną konsumpcję lekkiego papieru termoczułego w Korei oszacowano na 37 200 ton.
(23) Odpowiedzi przedsiębiorstwa Hansol Paper na pytania zawarte w kwestionariuszu (t22.003569), tabela C.2 (wielkość sprzedaży).
(24) Tamże.
(25) Wniosek, załącznik 6, s. 21 („Korea wywozi 78 % produkcji do Ameryki Północnej, Środkowej i Południowej, a także do innych krajów azjatyckich …").
(26) Odpowiedzi przedsiębiorstwa Hansol Paper na pytania zawarte w kwestionariuszu (t22.003569), tabele K.3 w pliku „R768 Tabele K-L-M (HAI) - OPEN.pdf", w świetle których w okresie objętym przeglądem obroty Hansol America z produktu objętego przeglądem spadły o 13 %, podczas gdy wielkość sprzedaży wzrosła o 2 %. Należy zauważyć, że zgodnie z danymi amerykańskiej agencji statystycznej (United States Census Bureau) ceny koreańskiego papieru termoczułego spadły z 2 223 USD/t w 2018 r. do 1 645 USD/t w 2020 r. (zob. zakładka „Import statistics" na stronie internetowej Administracji Handlu Międzynarodowego Stanów Zjednoczonych: https://www.trade.gov/faq/final-determinations-antidumping-duty-investigations-thermal-paper-germany-japan-south-korea).
(27) Zob. oficjalna strona internetowa Administracji Handlu Międzynarodowego Stanów Zjednoczonych: https://www.trade.gov/faq/final-determinations-antidumping-duty-investigations-thermal-paper-germany-japan-south-korea
(28) Wniosek, załącznik 6, tabele „Konsumpcja według gatunku produktu i obszaru geograficznego w 2020 r.", „Konsumpcja według obszaru geograficznego w tonach metrycznych w latach 2022-2024" oraz „Konsumpcja według gatunku produktu i obszaru geograficznego w 2024 r.".
(29) Odpowiedzi przedsiębiorstwa Hansol Paper na pytania zawarte w kwestionariuszu (t22.003569), tabele K.3 w pliku "R768 Tables K-L-M (HEB) - OPEN.pdf".
(30) Wniosek, załącznik 6, s. 21 („Korea wywozi 78 % produkcji głównie do Ameryki Północnej, Środkowej i Południowej, a także do innych krajów azjatyckich. [...] Jeśli chodzi o Amerykę Środkową i Południową, wywóz jest na niskim poziomie. Przywóz (do Ameryki Środkowej i Południowej) stanowi 50 % konsumpcji i pochodzi głównie z Europy, Ameryki Północnej, Chin i Korei. Kraje reszty świata w tym kontekście obejmują Azję (z wyjątkiem Chin, Japonii i Korei), Afrykę i Australazję. Wywóz (przez kraje reszty świata) jest nieznaczny, ale przywóz do krajów reszty świata, głównie z Korei, Chin i Europy, pokrywa 80 % konsumpcji [...]").
(31) Zgodnie z danymi amerykańskiej agencji statystycznej (United States Census Bureau) przywóz papieru termoczułego z Korei wyniósł 54 337 ton w 2020 r. (zob. zakładka „Import statistics" na stronie internetowej Administracji Handlu Międzynarodowego Stanów Zjednoczonych: https://www.trade.gov/faq/final-determinations-antidumping-duty-investigations-thermal-paper-germany-japan-south-korea).
(32) Źródło: odpowiedzi na pytania zawarte w kwestionariuszu przedstawione przez wnioskodawcę oraz zweryfikowane indywidualne odpowiedzi na pytania zawarte w kwestionariuszu udzielone przez objętych próbą producentów unijnych.
(33) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) 2018/1046 z dnia 18 lipca 2018 r. w sprawie zasad finansowych mających zastosowanie do budżetu ogólnego Unii, zmieniające rozporządzenia (UE) nr 1296/2013, (UE) nr 1301/2013, (UE) nr 1303/2013, (UE) nr 1304/2013, (UE) nr 1309/2013, (UE) nr 1316/2013, (UE) nr 223/2014 i (UE) nr 283/2014 oraz decyzję nr 541/2014/UE, a także uchylające rozporządzenie (UE, Euratom) nr 966/2012 (Dz.U. L 193 z 30.7.2018, s. 1).