Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2023-02-22
Wersja aktualna od 2023-02-22
obowiązujący
Alerty
ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2023/217
z dnia 1 lutego 2023 r.
w sprawie sprostowania rozporządzenia (UE) nr 965/2012 w odniesieniu do niektórych niespójności w wymogach wprowadzonych rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2019/1387 oraz rozporządzeniami (UE) 2021/1296 i (UE) 2021/2237
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1139 z dnia 4 lipca 2018 r. w sprawie wspólnych zasad w dziedzinie lotnictwa cywilnego i utworzenia Agencji Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego oraz zmieniające rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 2111/2005, (WE) nr 1008/2008, (UE) nr 996/2010, (UE) nr 376/2014 i dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/30/UE i 2014/53/UE, a także uchylające rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 552/2004 i (WE) nr 216/2008 i rozporządzenie Rady (EWG) nr 3922/91 (1), w szczególności jego art. 31,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) | Rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2021/2237 (2) zmieniono pkt ORO.FC.146 załącznika III (część ORO) do rozporządzenia Komisji (UE) nr 965/2012 (3). W pkt ORO.FC.146 lit. f) ppkt 2 odniesienie do pkt ORO.FC.005 lit. b) ppkt 2 należy zastąpić odniesieniem do pkt ORO.FC.005 lit. b) ppkt 1, który ma znaczenie dla operacji lotniczych. |
(2) | Zmieniając pkt CAT.POL.A.230 i CAT.POL.A.235 załącznika IV (część CAT) do rozporządzenia (UE) nr 965/2012, w rozporządzeniu wykonawczym Komisji (UE) 2019/1387 (4), wprowadzono błąd dotyczący dopuszczania do lotu samolotów. Wymogi określone w pkt CAT.POL.A.230 lit. e) i CAT.POL.A.235 lit. e) należy stosować łącznie, a nie alternatywnie. |
(3) | Rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2021/1296 (5) wprowadzono zmiany do pkt CAT.OP.MPA.150 załącznika IV (część CAT) do rozporządzenia (UE) nr 965/2012. Przez przeoczenie nie wprowadzono wynikających z nich zmian w pkt CAT.POL.A.215 i CAT.POL.A.415 w tym załączniku. W związku z tym odniesienie prawne jest błędne i błąd ten należy skorygować. |
(4) | Rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2021/1296 wprowadzono również zmiany w pkt SPO.POL.110 załącznika VIII (część SPO) do rozporządzenia (UE) nr 965/2012, polegające na zmianie brzmienia lit. a), b) i c) tego punktu. W ramach tych zmian skreślono jednak również dawne lit. d) i e), co nie było zamierzone. W pkt SPO.POL.110 należy zatem ponownie wprowadzić dawne lit. d) i e) ze skutkiem od daty rozpoczęcia stosowania rozporządzenia (UE) 2021/1296, tj. od dnia 30 października 2022 r. |
(5) | Należy zatem odpowiednio sprostować rozporządzenie (UE) nr 965/2012. |
(6) | Wymogi ustanowione w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią komitetu ds. stosowania wspólnych zasad bezpieczeństwa w dziedzinie lotnictwa cywilnego, |
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Artykuł 1
W załącznikach III (część ORO), IV (część CAT) i VIII (część SPO) do rozporządzenia (UE) nr 965/2012 wprowadza się sprostowania zgodnie z załącznikiem do niniejszego rozporządzenia.
Artykuł 2
Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Pkt 3 załącznika stosuje się od dnia 30 października 2022 r.
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 1 lutego 2023 r.
W imieniu Komisji
Przewodnicząca
Ursula VON DER LEYEN
(1) Dz.U. L 212 z 22.8.2018, s. 1.
(2) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2021/2237 z dnia 15 grudnia 2021 r. zmieniające rozporządzenie (UE) nr 965/2012 w odniesieniu do wymogów dotyczących operacji w każdych warunkach meteorologicznych oraz szkoleń i sprawdzianów załogi lotniczej (Dz.U. L 450 z 16.12.2021, s. 21).
(3) Rozporządzenie Komisji (UE) nr 965/2012 z dnia 5 października 2012 r. ustanawiające wymagania techniczne i procedury administracyjne odnoszące się do operacji lotniczych zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 216/2008 (Dz.U. L 296 z 25.10.2012, s. 1).
(4) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2019/1387 z dnia 1 sierpnia 2019 r. zmieniające rozporządzenie Komisji (UE) nr 965/2012 w odniesieniu do wymagań dotyczących obliczania osiągów samolotu podczas lądowania oraz standardów oceny stanu nawierzchni drogi startowej, aktualizacji informacji na temat niektórych elementów wyposażenia i wymogów bezpieczeństwa statku powietrznego oraz operacji wykonywanych bez zezwolenia na wykonywanie operacji o wydłużonym zasięgu (Dz.U. L 229 z 5.9.2019, s. 1).
(5) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2021/1296 z dnia 4 sierpnia 2021 r. zmieniające i poprawiające rozporządzenie (UE) nr 965/2012 w odniesieniu do wymogów dotyczących planowania zapotrzebowania na paliwo/energię i zarządzania paliwem/energią oraz w odniesieniu do wymogów dotyczących programów wsparcia i testów psychologicznych załogi lotniczej, a także badań na obecność substancji psychoaktywnych (Dz.U. L 282 z 5.8.2021, s. 5).
ZAŁĄCZNIK
W załącznikach III, IV i VIII do rozporządzenia (UE) nr 965/2012 wprowadza się następujące sprostowania:
1) | załącznik III (część ORO) pkt ORO.FC.146 lit. f) ppkt 2 otrzymuje brzmienie:
|
2) | w załączniku IV (część CAT) wprowadza się następujące sprostowania:
|
3) | w pkt SPO.POL.110 załącznika VIII (część SPO) dodaje się lit. d) i e) w brzmieniu:
|