Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2023-01-26
Wersja aktualna od 2023-01-26
obowiązujący
Alerty
ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2023/62
z dnia 5 stycznia 2023 r.
w sprawie sprostowania polskiej wersji językowej rozporządzenia (UE) nr 1300/2014 w sprawie technicznych specyfikacji interoperacyjności odnoszących się do dostępności systemu kolei Unii dla osób niepełnosprawnych i osób o ograniczonej możliwości poruszania się
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/797 z dnia 11 maja 2016 r. w sprawie interoperacyjności systemu kolei w Unii Europejskiej (1), w szczególności jej art. 5 ust. 11,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) | Polska wersja językowa załącznika do rozporządzenia Komisji (UE) nr 1300/2014 (2) zawiera błąd w pkt 4.2.1.4 ppkt 2, który rozszerza zakres wymogu określonego w tym przepisie. |
(2) | Należy zatem odpowiednio sprostować polską wersję językową załącznika do rozporządzenia (UE) nr 1300/2014. Sprostowanie nie ma wpływu na pozostałe wersje językowe. |
(3) | Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią komitetu ustanowionego na mocy art. 51 ust. 1 dyrektywy (UE) 2016/797, wydaną w dniu 30 stycznia 2014 r., |
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Artykuł 1
Pkt 4.2.1.4 ppkt 2 w załączniku do rozporządzenia (UE) nr 1300/2014 otrzymuje brzmienie:
„2) | W budynkach stacji, w żadnym punkcie powierzchni, po których przemieszczają się osoby, nie może być nierówności większych niż 0,5 cm, poza progami, kanałami odwodnieniowymi i dotykowym oznakowaniem powierzchni, po których przemieszczają się osoby." |
Artykuł 2
Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 5 stycznia 2023 r.
W imieniu Komisji
Przewodnicząca
Ursula VON DER LEYEN
(1) Dz.U. L 138 z 26.5.2016, s. 44.
(2) Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1300/2014 z dnia 18 listopada 2014 r. w sprawie technicznych specyfikacji interoperacyjności odnoszących się do dostępności systemu kolei Unii dla osób niepełnosprawnych i osób o ograniczonej możliwości poruszania się (Dz.U. L 356 z 12.12.2014, s. 110).