DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI (UE) 2022/2462
z dnia 14 grudnia 2022 r.
zmieniająca decyzję wykonawczą Komisji (UE) 2016/2323 ustanawiającą europejski wykaz zakładów recyklingu statków zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1257/2013
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1257/2013 z dnia 20 listopada 2013 r. w sprawie recyklingu statków oraz zmieniające rozporządzenie (WE) nr 1013/2006 i dyrektywę 2009/16/WE (1), w szczególności jego art. 16,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) | Art. 6 ust. 2 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 zobowiązuje właścicieli statków do zapewnienia, aby statki przeznaczone do recyklingu były poddawane recyklingowi wyłącznie w zakładach recyklingu statków wymienionych w europejskim wykazie zakładów recyklingu statków ("europejski wykaz") opublikowanym zgodnie z art. 16 tego rozporządzenia. |
(2) | Europejski wykaz jest ustanowiony w decyzji wykonawczej Komisji (UE) 2016/2323 (2). |
(3) | Zezwolenie dla UAB Armar i Démonaval Recycling - zakładów recyklingu statków zlokalizowanych odpowiednio na Litwie i we Francji - wygasło odpowiednio w dniu 19 kwietnia 2022 r. i w dniu 11 grudnia 2022 r. Komisja otrzymała od Litwy i Francji informację, że przyznane tym zakładom zezwolenie na prowadzenie recyklingu statków zostało przedłużone przed jego wygaśnięciem, zgodnie z art. 14 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013. Należy zatem zaktualizować datę, od której wygasa włączenie tych zakładów do europejskiego wykazu. |
(4) | Bułgaria poinformowała Komisję, że Ship and Industrial Service Ltd. - zakład recyklingu statków znajdujący się na jej terytorium - uzyskał zezwolenie właściwego organu zgodnie z art. 14 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013. Bułgaria przedstawiła Komisji wszystkie informacje niezbędne, aby zakład ten włączyć do europejskiego wykazu. Należy zatem zaktualizować europejski wykaz w celu włączenia tego zakładu. |
(5) | Komisja została poinformowana o zmianach danych kontaktowych Dales Marine Services Ltd i Gardet & De Bezenac Recycling - zakładów recyklingu statków zlokalizowanych odpowiednio w Zjednoczonym Królestwie i we Francji. Należy zatem odpowiednio zaktualizować europejski wykaz. |
(6) | Przedsiębiorstwo Kishorn Port Ltd poinformowało Komisję o zmianie licencji, która ogranicza zakres działalności i nakłada warunki na operatora tego zakładu. Zmiana zwiększa maksymalne dopuszczalne wymiary statku. Należy zatem odpowiednio zaktualizować europejski wykaz. |
(7) | Zgodnie z art. 15 ust. 4 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Komisja przeprowadziła przegląd śródokresowy Işıksan - zakładu recyklingu statków zlokalizowanego w Turcji - w wyniku którego nie udało się potwierdzić, że zakład ten nadal spełnia odpowiednie wymogi art. 13 ust. 1, w szczególności lit. b), f) oraz i) rozporządzenia (UE) nr 1257/2013. Ponadto ustalono, że przedmiotowy zakład nie spełnił wymogów dotyczących recyklingu statków pływających pod banderą państw członkowskich UE, określonych w art. 13 ust. 2 lit. a)-c) rozporządzenia (UE) nr 1257/2013. Poza tym dostępne informacje nie pozwalają na stwierdzenie, czy pewna liczba statków pływających pod banderą państw członkowskich UE, które miały zostać poddane recyklingowi w Işıksan, została ostatecznie zdemontowana w tym zakładzie, ale wskazują, że statki te zostały przekazane do pobliskich zakładów, które nie są ujęte w europejskim wykazie. Praktyka ta stanowi naruszenie wymogów określonych w art. 13 ust. 1 lit. e) rozporządzenia (UE) nr 1257/2013, zgodnie z którym operatorzy zakładów znajdujących się w europejskim wykazie muszą poddać recyklingowi statki pływające pod banderą państw członkowskich UE w swoim zakładzie zgodnie z planem recyklingu dla danego statku. Należy zatem zaktualizować europejski wykaz w celu usunięcia tego zakładu. |
(8) | Komisja przeprowadziła ocenę badania wypadków i analizę pierwotnych przyczyn dwóch wypadków śmiertelnych, które miały miejsce w lutym 2021 r. i czerwcu 2022 r. w Simsekler - innym zakładzie recyklingu statków znajdującym się w Turcji. Z oceny wynika, że przyczyną wypadków były nie tylko indywidualne działania, ale raczej czynniki organizacyjne, na które stocznia powinna położyć nacisk, aby poprawić kontrolę ryzyka. Ponadto sprawozdanie na temat pierwszego wypadku śmiertelnego, przekazane do zakładu w czerwcu 2021 r., zawierało konkretne zalecenia dotyczące poprawy bezpieczeństwa pracowników. Zakład nie zastosował się do wniosku Komisji o informowanie jej o wprowadzonych w tym zakresie środkach. Przedmiotowy zakład nie spełnia zatem odpowiednich wymogów art. 13 ust. 1, w szczególności lit. b), f) oraz i) rozporządzenia (UE) nr 1257/2013. W związku z powyższym należy zaktualizować europejski wykaz w celu usunięcia tego zakładu. |
(9) | Należy zatem odpowiednio zmienić decyzję wykonawczą (UE) 2016/2323. |
(10) | Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią komitetu utworzonego na podstawie art. 25 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013, |
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Artykuł 1
Załącznik do decyzji wykonawczej (UE) 2016/2323 zastępuje się tekstem znajdującym się w załączniku do niniejszej decyzji.
Artykuł 2
Niniejsza decyzja wchodzi w życie dwudziestego dnia po jej opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Sporządzono w Brukseli dnia 14 grudnia 2022 r.
W imieniu Komisji
Przewodnicząca
Ursula VON DER LEYEN
(1) Dz.U. L 330 z 10.12.2013, s. 1.
(2) Decyzja wykonawcza Komisji (UE) 2016/2323 z dnia 19 grudnia 2016 r. ustanawiająca europejski wykaz zakładów recyklingu statków zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1257/2013 w sprawie recyklingu statków (Dz.U. L 345 z 20.12.2016, s. 119).
ZAŁĄCZNIK
"ZAŁĄCZNIK
Europejski wykaz zakładów recyklingu statków, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013
CZĘŚĆ A
Zakłady recyklingu statków znajdujące się w państwie członkowskim
Nazwa zakładu | Metoda recyklingu | Rodzaj i wielkość statków, które można poddać recyklingowi | Ograniczenia i uwarunkowania w funkcjonowaniu zakładu recyklingu statków, w tym dotyczące gospodarowania odpadami niebezpiecznymi | Informacje na temat procedury wyraźnego lub dorozumianego zatwierdzenia planu recyklingu statku przez właściwy organ (1) | Maksymalna roczna wielkość recyklingu statków obliczona jako suma wyrażonej w LDT masy statków, które zostały poddane recyklingowi w danym roku w tym zakładzie (2) | Data, od której wygasa włączenie do europejskiego wykazu (3) | ||||||||||
BELGIA | ||||||||||||||||
Tel. +32 (0)9/2512521 E-mail: peter.wyntin@galloo.com | Wzdłuż burty statku (na wodzie w miejscu postoju), pochylnia | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 265 m Szerokość: 37 m Zanurzenie: 12,5 m |
| Dorozumiane zatwierdzenie przy maksymalnym okresie przeglądu 30 dni | 34 000 (4) | 31 marca 2025 r. | ||||||||||
BUŁGARIA | ||||||||||||||||
Tel. + 359 888334114 E-mail: d_kondov@yahoo.co.uk | Suchy dok | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 140 m Szerokość: 16 m Zanurzenie: 6 m Masa statku pustego: 1 800 t | Ograniczenia i warunki określono w zezwoleniu na gospodarowanie odpadami (decyzja nr 03-DO-655-00/25.01.2019). | Wyraźne zatwierdzenie przy maksymalnym okresie przeglądu 30 dni Organem właściwym do wydania decyzji zatwierdzającej jest dyrekcja regionalnego inspektoratu ochrony środowiska i gospodarki wodnej w regionie, w którym znajduje się zakład recyklingu statków. | 12 500 (5) | 25 stycznia 2024 r. | ||||||||||
DANIA | ||||||||||||||||
www.fayard.dk Tel. +45 75920000 E-mail: fayard@fayard.dk | Suchy dok | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 415 m Szerokość: 90 m Zanurzenie: 7,8 m | Zakład recyklingu statków jest regulowany zgodnie z mającym zastosowanie ustawodawstwem i z warunkami określonymi w pozwoleniu środowiskowym z 7 listopada 2018 r. wydanym przez gminę Kerteminde. Pozwolenie środowiskowe zawiera warunki dotyczące godzin pracy, specjalnych warunków eksploatacji, gospodarowania odpadami i ich składowania, a także warunek, zgodnie z którym działania muszą być prowadzone w suchym doku. | Dorozumiane zatwierdzenie przy maksymalnym okresie przeglądu 14 dni. | 0 (6) | 7 listopada 2023 r. | ||||||||||
www.fornaes.com Tel. +45 86326393 E-mail: recycling@fornaes.dk | Wzdłuż burty statku, suchy dok | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 150 m Szerokość: 25 m Zanurzenie: 7 m Pojemność brutto (GT): 10 000 | Gmina Norddjurs ma prawo do przekazania odpadów niebezpiecznych do zatwierdzonych pod kątem ochrony środowiska urządzeń odbiorczych. | Dorozumiane zatwierdzenie przy maksymalnym okresie przeglądu 14 dni. | 30 000 (7) | 12 maja 2026 r. | ||||||||||
www.jatob.dk Tel. +45 86681689 E-mail: post@jatob.dk mathias@jatob.dk | Wzdłuż burty statku, pochylnia | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 150 m Szerokość: 30 m Zanurzenie: 6 m | Gospodarowanie frakcjami odpadów i ich składowanie jest przedmiotem pozwolenia środowiskowego. Tymczasowe składowanie odpadów niebezpiecznych może odbywać się przez okres do jednego roku na terenie zakładu. | Dorozumiane zatwierdzenie przy maksymalnym okresie przeglądu 14 dni. | 13 000 (8) | 9 marca 2025 r. | ||||||||||
www.modernamericanrecyclingservices.com/ E-mail: kim@mars-eu.dk | Pochylnia | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 290 m Szerokość: 90 m Zanurzenie: 14 m | Warunki, na jakich działa zakład recyklingu statków, zostały określone w pozwoleniu środowiskowym z 9 marca 2018 r. wydanym przez gminę Frederikshavn. Gmina Frederikshavn ma prawo do przekazania odpadów niebezpiecznych do zatwierdzonych pod kątem ochrony środowiska urządzeń odbiorczych. Zakład nie może przechowywać odpadów niebezpiecznych przez okres dłuższy niż rok. | Dorozumiane zatwierdzenie przy maksymalnym okresie przeglądu 14 dni. | 0 (9) | 23 sierpnia 2023 r. | ||||||||||
www.smedegaarden.net Tel. +45 75128888 E-mail: m@smedegaarden.net | Wzdłuż burty statku, pochylnia | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 200 m* Szerokość: 48 m Zanurzenie: 7,5 m (*Jeśli długość > 170 m, wymagane jest dopuszczenie przez gminę Esbjerg) | Warunki, na jakich działa zakład recyklingu statków, zostały określone w pozwoleniu środowiskowym z 4 czerwca 2015 r. wydanym przez gminę Esbjerg. Gmina Esbjerg ma prawo do przekazania odpadów niebezpiecznych do zatwierdzonych pod kątem ochrony środowiska urządzeń odbiorczych. | Dorozumiane zatwierdzenie przy maksymalnym okresie przeglądu 14 dni. | 20 000 (10) | 11 marca 2026 r. | ||||||||||
www.stenarecycling.dk Tel. +45 20699190 E-mail: jakob.kristensen@stenarecycling.com | Suchy dok | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku:
| Warunki, na jakich działa zakład recyklingu statków, zostały określone w pozwoleniu środowiskowym z 5 października 2017 r. wydanym przez gminę Esbjerg. Gmina Esbjerg ma prawo do przekazania odpadów niebezpiecznych do zatwierdzonych pod kątem ochrony środowiska urządzeń odbiorczych, określonych w pozwoleniu środowiskowym dla tego zakładu recyklingu statków. | Dorozumiane zatwierdzenie przy maksymalnym okresie przeglądu 14 dni. | 0 (11) | 7 lutego 2024 r. | ||||||||||
ESTONIA | ||||||||||||||||
Tel. +372 6102933 Faks: +372 6102444 E-mail: refonda@blrt.ee www.refonda.ee | Na wodzie przy nabrzeżu i w doku pływającym | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 197 m Szerokość: 32 m Zanurzenie: 9,6 m | Zezwolenie na składowanie odpadów nr KL-511809. Pozwolenie na gospodarowanie odpadami niebezpiecznymi nr 0546. Regulamin portu Vene-Balti, podręcznik recyklingu statków MSR-Refonda. System zarządzania środowiskowego, gospodarowanie odpadami EP 4.4.6-1-13 Zakład może poddawać recyklingowi wyłącznie te materiały niebezpieczne, na które otrzymał pozwolenie. | Dorozumiane zatwierdzenie przy maksymalnym okresie przeglądu 30 dni | 24 364 (12) | 15 lutego 2026 r. | ||||||||||
HISZPANIA | ||||||||||||||||
Tel. +34 944971552 E-mail: dina@dinascrapping.com www.redena.es | Wzdłuż burty statku, rampa do demontażu | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 120 m Szerokość: 20 m Zanurzenie: 6 m | Ograniczenia te są włączone do zintegrowanego pozwolenia środowiskowego. | Dorozumiane zatwierdzenie. Właściwym organem w sprawie zatwierdzenia jest organ ds. ochrony środowiska wspólnoty autonomicznej, w której znajduje się zakład. | 2 086 (13) | 3 marca 2026 r. | ||||||||||
Tel. +34 630144416 E-mail: abarredo@ddr-vessels.com | Wzdłuż burty statku, rampa do demontażu | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 169,9 m (Statki o długości przekraczającej tę długość, które można tak ustabilizować, aby powodowały zerowy lub ujemny ruch rampy, mogą być zaakceptowane w zależności od wyników szczegółowego studium wykonalności.) Szerokość: 25 m | Ograniczenia te są włączone do zintegrowanego pozwolenia środowiskowego. | Dorozumiane zatwierdzenie. Właściwym organem w sprawie zatwierdzenia jest organ ds. ochrony środowiska wspólnoty autonomicznej, w której znajduje się zakład. | 3 600 (14) | 28 lipca 2025 r. | ||||||||||
FRANCJA | ||||||||||||||||
Tel. +33 (0)769791280 E-mail: patrick@demonaval-recycling.fr | Wzdłuż burty statku, suchy dok | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 140 m Szerokość: 25 m Głębokość: 5 m | Ograniczenia środowiskowe zostały zdefiniowane w zezwoleniu wydanym przez prefekta. | Wyraźne zatwierdzenie - właściwym organem w zakresie decyzji zatwierdzającej jest Minister Środowiska. | 1 500 (15) | 21 września 2027 r. | ||||||||||
Tel. +33 (0)235951634 E-mail: normandie@baudelet.fr | Urządzenia pływające i pochylnia | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 150 m Szerokość: 18 m Głębokość: 7 m LDT: 7 000 | Ograniczenia środowiskowe zostały zdefiniowane w zezwoleniu wydanym przez prefekta. | Wyraźne zatwierdzenie - właściwym organem w zakresie decyzji zatwierdzającej jest Minister Środowiska. | 7 730 (16) | 29 grudnia 2026 r. | ||||||||||
Tel. +33 (0)556905800 E-mail: maintenance@bordeaux-port.fr | Wzdłuż burty statku, suchy dok | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 240 m Szerokość: 37 m Głębokość: 17 m | Ograniczenia środowiskowe zostały zdefiniowane w zezwoleniu wydanym przez prefekta. | Wyraźne zatwierdzenie - właściwym organem w zakresie decyzji zatwierdzającej jest Minister Środowiska. | 9 000 (17) | 27 września 2026 r. | ||||||||||
Tel. +33 (0)298011106 E-mail: navaleo@navaleo.fr | Wzdłuż burty statku, suchy dok | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 225 m Szerokość: 34 m Głębokość: 27 m | Ograniczenia środowiskowe zostały zdefiniowane w zezwoleniu wydanym przez prefekta. | Wyraźne zatwierdzenie - właściwym organem w zakresie decyzji zatwierdzającej jest Minister Środowiska. | 15 000 (18) | 19 czerwca 2025 r. | ||||||||||
WŁOCHY | ||||||||||||||||
Tel. +39 (0)10251561 E-mail: segreteria@sgdp.it; sangiorgiodelporto@legalmail.it www.sgdp.it | Wzdłuż burty statku, suchy dok | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 350 m Szerokość: 75 m Głębokość: 16 m Pojemność brutto (GT): 130 000 | Te ograniczenia i restrykcje są włączone do zintegrowanego pozwolenia środowiskowego. | Wyraźne zatwierdzenie | 38 564 (19) | 6 czerwca 2023 r. | ||||||||||
ŁOTWA | ||||||||||||||||
Tel. +371 29410506 E-mail: galaksisn@inbox.lv | Wzdłuż burty statku (na wodzie w miejscu postoju), suchy dok | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 165 m Szerokość: 22 m Głębokość: 7 m Pojemność brutto (GT): 12 000 | Zob. zezwolenie krajowe nr LI12IB0053 | Wyraźne zatwierdzenie - pisemne powiadomienie w ciągu 30 dni roboczych | 0 (20) | 17 lipca 2024 r. | ||||||||||
LITWA | ||||||||||||||||
Tel. +370 (46)365776 Faks: +370 (46)365776 E-mail: uab.apk@gmail.com | Wzdłuż burty statku (na wodzie w miejscu postoju) | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 130 m Szerokość: 35 m Głębokość: 10 m Pojemność brutto (GT): 3 500 | Zob. zezwolenie krajowe nr TL-KL.1-15/2015. | Wyraźne zatwierdzenie - pisemne powiadomienie w ciągu 30 dni roboczych | 1 500 (21) | 12 marca 2025 r. | ||||||||||
Tel. +370 68532607 E-mail: armar.uab@gmail.com | Wzdłuż burty statku (na wodzie w miejscu postoju) | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 80 m Szerokość: 16 m Głębokość: 5 m Pojemność brutto (GT): 1 500 | Zob. zezwolenie krajowe nr TL-KL.1-51/2017. | Wyraźne zatwierdzenie - pisemne powiadomienie w ciągu 30 dni roboczych | 3 910 (22) | 12 kwietnia 2027 r. | ||||||||||
Tel. +370 63069903 E-mail: uabdemeksa@gmail.com | Wzdłuż burty statku (na wodzie w miejscu postoju) | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 58 m Szerokość: 16 m Głębokość: 5 m Pojemność brutto (GT): 3 500 | Zob. zezwolenie krajowe nr TL-KL.1-64/2019. | Wyraźne zatwierdzenie - pisemne powiadomienie w ciągu 30 dni roboczych | 0 (23) | 22 maja 2024 r. | ||||||||||
Tel. +370 (46)483940/483891 Faks: +370 (46)483891 E-mail: refonda@wsy.lt | Wzdłuż burty statku (na wodzie w miejscu postoju) | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 230 m Szerokość: 55 m Głębokość: 14 m Pojemność brutto (GT): 70 000 | Zob. zezwolenie krajowe nr (11.2)-30-161/2011/TL-KL.1-18/2015. | Wyraźne zatwierdzenie - pisemne powiadomienie w ciągu 30 dni roboczych | 20 140 (24) | 30 kwietnia 2025 r. | ||||||||||
NIDERLANDY | ||||||||||||||||
Tel. +31 (0)181234353 E-mail: MZoethout@damenverolme.com | Suchy dok | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 400 m Szerokość: 90 m Głębokość: 12 m Wysokość: 90 m | Obiekt posiada zezwolenie na działalność; zezwolenie to zawiera ograniczenia i warunki dotyczące funkcjonowania w sposób przyjazny dla środowiska. | Wyraźne zatwierdzenie | 0 (25) | 21 maja 2026 r. | ||||||||||
Tel. +31 235581937 E-mail: info@decomamsterdam.eu | Działania przygotowawcze wzdłuż nabrzeża, przeniesienie na ląd do złomowania | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 240 m Szerokość: 50 m Zanurzenie: 9 m | Obiekt posiada zezwolenie na działalność; zezwolenie to zawiera ograniczenia i warunki dotyczące funkcjonowania w sposób przyjazny dla środowiska. | Wyraźne zatwierdzenie | 17 500 (26) | 5 października 2026 r. | ||||||||||
Tel. +31 113352510 E-mail: info@hsd.nl | Działania przygotowawcze wzdłuż nabrzeża, przeniesienie na ląd do złomowania | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 175 m Szerokość: 40 m Głębokość: 10 m | Obiekt posiada zezwolenie na działalność; zezwolenie to zawiera ograniczenia i warunki dotyczące funkcjonowania w sposób przyjazny dla środowiska. | Wyraźne zatwierdzenie | 30 000 (27) | 26 stycznia 2026 r. | ||||||||||
Tel. +31 113351710 E-mail: slf@sagro.nl | Działania przygotowawcze wzdłuż nabrzeża, przeniesienie na ląd do złomowania | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 120 m Szerokość: 20 m Głębokość: 6 m | Obiekt posiada zezwolenie na działalność; zezwolenie to zawiera ograniczenia i warunki dotyczące funkcjonowania w sposób przyjazny dla środowiska. | Wyraźne zatwierdzenie | 15 000 (28) | 28 marca 2024 r. | ||||||||||
Tel. +31 180463990 E-mail: gsnoek@sloperij-nederland.nl | Na wodzie w miejscu cumowania i na pochylni | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 200 m Szerokość: 33 m Głębokość: 5,5 m Wysokość: 45 m (most Botlek) | Obiekt posiada zezwolenie na działalność; zezwolenie to zawiera ograniczenia i warunki dotyczące funkcjonowania w sposób przyjazny dla środowiska. Działania przygotowawcze odbywają się wzdłuż nabrzeża, do momentu gdy kadłub może zostać zaholowany na pochylnię przy użyciu wciągarki o zdolności pociągowej 2 000 ton. | Wyraźne zatwierdzenie | 17 500 (29) | 12 maja 2026 r. | ||||||||||
NORWEGIA | ||||||||||||||||
https://adrs.no/ | Wzdłuż burty statku, pochylnia, suchy dok/na wodzie | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 360 m Szerokość: Bez ograniczenia Głębokość: Bez ograniczenia | Zob. zezwolenie krajowe nr 2019.0501.T | Wyraźne zatwierdzenie | 0 (30) | 1 października 2024 r. | ||||||||||
https://afgruppen.no/selskaper/af-offshore-decom/ | Wzdłuż burty statku | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 290 m Szerokość: Bez ograniczenia Głębokość: Bez ograniczenia | Zob. zezwolenie krajowe nr 2005.0038.T. | Wyraźne zatwierdzenie | 31 000 (31) | 28 stycznia 2024 r. | ||||||||||
www.greenyard.no | Suchy dok (obiekt zamknięty), pochylnia | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 230 m Szerokość: 25 m Głębokość: 20 m | Zob. zezwolenie krajowe nr 2018.0833.T. Duże operacje demontażu muszą być przeprowadzane w pomieszczeniach zamkniętych. Jedynymi operacjami demontażu i cięcia, które są dozwolone na zewnątrz, są drobne czynności umożliwiające wprowadzanie statków do obiektu zamkniętego. Więcej informacji można znaleźć w zezwoleniu. | Wyraźne zatwierdzenie | 0 (32) | 28 stycznia 2024 r. | ||||||||||
www.kleven.no | Wzdłuż burty statku, pochylnia | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 170 m Szerokość: 35 m Głębokość: Bez ograniczenia | Zob. zezwolenie krajowe nr 2021.0011.T | Wyraźne zatwierdzenie | 0 (33) | 9 kwietnia 2026 r. | ||||||||||
Tel. +47 40039479 Email: knut@fosengjenvinning.no | Wzdłuż burty statku | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 z wyjątkiem platform lub statków stosowanych do wydobywania węglowodorów Maksymalne wymiary statku: Długość: 150 m Szerokość: 20 m Głębokość: 7 m | Zob. zezwolenie krajowe nr 2006.0250.T. | Wyraźne zatwierdzenie | 8 000 (34) | 9 stycznia 2024 r. | ||||||||||
www.akersolutions.com | Wzdłuż burty statku (na wodzie w miejscu postoju), pochylnia | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 230 m Szerokość: Bez ograniczenia Głębokość: Bez ograniczenia | Zob. zezwolenie krajowe nr 2013.0111.T. | Wyraźne zatwierdzenie | 43 000 (35) | 28 stycznia 2024 r. | ||||||||||
www.lutelandetoffshore.com | Wzdłuż burty statku | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: Bez ograniczenia Szerokość: Bez ograniczenia Głębokość: Bez ograniczenia | Zob. pozwolenie krajowe nr 2014.0646.T. | Wyraźne zatwierdzenie | 14 000 (36) | 28 stycznia 2024 r. | ||||||||||
www.norscrap.no | Wzdłuż burty statku, pływająca pochylnia, suchy dok | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 150 m Szerokość: 34 m Głębokość: Bez ograniczenia | Zob. zezwolenie krajowe nr 2017.0864.T. Maksymalnie 8 000 LDT na pływającej pochylni Statki przekraczające 8 000 LDT muszą zostać częściowo rozebrane przed holowaniem na pochylnię | Wyraźne zatwierdzenie | 4 500 (37) | 1 marca 2024 r. | ||||||||||
FINLANDIA | ||||||||||||||||
Tel. +358 244511 Email try@turkurepairyard.com | Wzdłuż burty statku, suchy dok | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 250 m Szerokość: 40 m Zanurzenie: 7,9 m | Ograniczenia te są zawarte w krajowym pozwoleniu środowiskowym. | Wyraźne zatwierdzenie | 20 000 (38) | 1 października 2023 r. | ||||||||||
ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO - IRLANDIA PÓŁNOCNA | ||||||||||||||||
Tel. +44 (0)2890534189 Faks:+44 (0)2890458515 E-mail: Eoghan.Rainey@harland-wolff.com | Suchy dok i na wodzie w miejscu postoju | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 556 m Szerokość: 93 m Zanurzenie: 7,5 m Nośność: 550 000 | Obiekt jest autoryzowany na mocy pozwolenia na gospodarowanie odpadami (nr pozwolenia LN/20/11), które ogranicza działania i określa warunki dotyczące prowadzącego zakład. | Wyraźne zatwierdzenie | 12 000 (39) | 16 czerwca 2025 r. |
CZĘŚĆ B
Zakłady recyklingu statków znajdujące się w państwach trzecich
Nazwa zakładu | Metoda recyklingu | Rodzaj i wielkość statków, które można poddać recyklingowi | Ograniczenia i uwarunkowania w funkcjonowaniu zakładu recyklingu statków, w tym dotyczące gospodarowania odpadami niebezpiecznymi | Informacje na temat procedury wyraźnego lub dorozumianego zatwierdzenia planu recyklingu statku przez właściwy organ (40) | Maksymalna roczna wielkość recyklingu statków obliczona jako suma wyrażonej w LDT masy statków, które zostały poddane recyklingowi w danym roku w tym zakładzie (41) | Data, od której wygasa włączenie do europejskiego wykazu (42) | ||||||||||
TURCJA | ||||||||||||||||
Tel. +90 2326182107 - 08 - 09 E-mail: info@avsargemiltd.com | Na lądzie | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 z wyjątkiem platform Maksymalne wymiary statku: Długość: Bez ograniczenia Szerokość: 50 m Zanurzenie: 15 m | Obiekt posiada zezwolenie na demontaż statku, wydane przez Ministerstwo Środowiska i Urbanistyki, oraz świadectwo pozwolenia na demontaż statku wydane przez Ministerstwo Transportu i Infrastruktury, które zawiera ograniczenia i warunki dotyczące działania zakładu. | Dorozumiane zatwierdzenie przy maksymalnym okresie przeglądu 15 dni Plan recyklingu statku (SRP) jest częścią zestawu dokumentów, przeglądów oraz zezwoleń/pozwoleń, które są przedkładane właściwym organom w celu uzyskania zezwolenia na demontaż statku. SRP nie zostaje ani jednoznacznie zatwierdzony, ani odrzucony jako samodzielny dokument. | 54 224 (43) | 2 grudnia 2025 r. | ||||||||||
Tel. +90 2326182162 E-mail: pamirtaner@egecelik.com | Na lądzie | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: Bez ograniczenia Szerokość: 50 m Zanurzenie: 15 m | Obiekt posiada zezwolenie na demontaż statku, wydane przez Ministerstwo Środowiska i Urbanistyki, oraz świadectwo pozwolenia na demontaż statku wydane przez Ministerstwo Transportu i Infrastruktury, które zawiera ograniczenia i warunki dotyczące działania zakładu. | Dorozumiane zatwierdzenie przy maksymalnym okresie przeglądu 15 dni Plan recyklingu statku (SRP) jest częścią zestawu dokumentów, przeglądów oraz zezwoleń/pozwoleń, które są przedkładane właściwym organom w celu uzyskania zezwolenia na demontaż statku. SRP nie zostaje ani jednoznacznie zatwierdzony, ani odrzucony jako samodzielny dokument. | 55 503 (44) | 12 lutego 2025 r. | ||||||||||
Tel. +90 2326182030 E-mail: info@leyal.com.tr | Na lądzie | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: Bez ograniczenia Szerokość: 100 m Zanurzenie: 15 m | Obiekt posiada zezwolenie na demontaż statku, wydane przez Ministerstwo Środowiska i Urbanistyki, oraz świadectwo pozwolenia na demontaż statku wydane przez Ministerstwo Transportu i Infrastruktury, które zawiera ograniczenia i warunki dotyczące działania zakładu. | Dorozumiane zatwierdzenie przy maksymalnym okresie przeglądu 15 dni Plan recyklingu statku (SRP) jest częścią zestawu dokumentów, przeglądów oraz zezwoleń/pozwoleń, które są przedkładane właściwym organom w celu uzyskania zezwolenia na demontaż statku. SRP nie zostaje ani jednoznacznie zatwierdzony, ani odrzucony jako samodzielny dokument. | 64 815 (45) | 9 grudnia 2023 r. | ||||||||||
Tel. +90 2326182065 E-mail: demtas@leyal.com.tr | Na lądzie | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: Bez ograniczenia Szerokość: 63 m Zanurzenie: 15 m | Obiekt posiada zezwolenie na demontaż statku, wydane przez Ministerstwo Środowiska i Urbanistyki, oraz świadectwo pozwolenia na demontaż statku wydane przez Ministerstwo Transportu i Infrastruktury, które zawiera ograniczenia i warunki dotyczące działania zakładu. | Dorozumiane zatwierdzenie przy maksymalnym okresie przeglądu 15 dni Plan recyklingu statku (SRP) jest częścią zestawu dokumentów, przeglądów oraz zezwoleń/pozwoleń, które są przedkładane właściwym organom w celu uzyskania zezwolenia na demontaż statku. SRP nie zostaje ani jednoznacznie zatwierdzony, ani odrzucony jako samodzielny dokument. | 57 275 (46) | 9 grudnia 2023 r. | ||||||||||
Tel. +90 2326182105 E-mail: oge@ogegemi.com www.ogegemi.com | Na lądzie | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: Bez ograniczenia Szerokość: 70 m Zanurzenie: 15 m | Obiekt posiada zezwolenie na demontaż statku, wydane przez Ministerstwo Środowiska i Urbanistyki, oraz świadectwo pozwolenia na demontaż statku wydane przez Ministerstwo Transportu i Infrastruktury, które zawiera ograniczenia i warunki dotyczące działania zakładu. | Dorozumiane zatwierdzenie przy maksymalnym okresie przeglądu 15 dni Plan recyklingu statku (SRP) jest częścią zestawu dokumentów, przeglądów oraz zezwoleń/pozwoleń, które są przedkładane właściwym organom w celu uzyskania zezwolenia na demontaż statku. SRP nie zostaje ani jednoznacznie zatwierdzony, ani odrzucony jako samodzielny dokument. | 62 471 (47) | 12 lutego 2025 r. | ||||||||||
Tel. +90 2326182092 E-mail: info@sokship.com | Na lądzie | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: Bez ograniczenia Szerokość: 90 m Zanurzenie: 15 m | Obiekt posiada zezwolenie na demontaż statku, wydane przez Ministerstwo Środowiska i Urbanistyki, oraz świadectwo pozwolenia na demontaż statku wydane przez Ministerstwo Transportu i Infrastruktury, które zawiera ograniczenia i warunki dotyczące działania zakładu. | Dorozumiane zatwierdzenie przy maksymalnym okresie przeglądu 15 dni Plan recyklingu statku (SRP) jest częścią zestawu dokumentów, przeglądów oraz zezwoleń/pozwoleń, które są przedkładane właściwym organom w celu uzyskania zezwolenia na demontaż statku. SRP nie zostaje ani jednoznacznie zatwierdzony, ani odrzucony jako samodzielny dokument. | 66 167 (48) | 12 lutego 2025 r. | ||||||||||
ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO | ||||||||||||||||
Tel. + 44 (0)1314543380; + 44 (0)7834658588 E-mail: Phil@dalemarine.co.uk | Suchy dok i na wodzie w miejscu postoju | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 z wyjątkiem platform Maksymalne wymiary statku: Długość: 165 m Szerokość: 20 m Zanurzenie: 7,7 m | Obiekt jest autoryzowany na mocy pozwolenia na gospodarowanie odpadami (nr pozwolenia WML/L/1157331), które ogranicza działania i określa warunki dotyczące prowadzącego zakład. | Wyraźne zatwierdzenie | 5 019 (49) | 22 maja 2027 r. | ||||||||||
Tel. +44 (0)1397773840 E-mail: enquiries@kishornportltd.com alasdair@kishornportltd.com frank@fergusontransport.co.uk | Suchy dok | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 160 m Szerokość: 160 m Zanurzenie: 13,8 m LDT: 26 448 | Obiekt jest autoryzowany na mocy pozwolenia na gospodarowanie odpadami (nry pozwoleń WML/L/1175043 Modification 01 i WML/L/1175043 Modification 02), które ogranicza działania i określa warunki dotyczące prowadzącego zakład. | Wyraźne zatwierdzenie | 38 148 (50) | 22 maja 2027 r. | ||||||||||
STANY ZJEDNOCZONE AMERYKI | ||||||||||||||||
Tel. 956-831-2299 E-mail: chris.green@internationalshipbreaking.com robert.berry@internationalshipbreaking.com | Wzdłuż burty statku (na wodzie w miejscu postoju), pochylnia | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku:
| Warunki, na jakich zezwala się zakładowi na prowadzenie działalności, są określone w zezwoleniach, świadectwach i upoważnieniach wydanych przez Agencję Ochrony Środowiska, Teksańską Komisję ds. Jakości Środowiska Naturalnego (Texas Commission of Environmental Quality), teksański Generalny Urząd Gruntów (General Land Office) oraz straż przybrzeżną Stanów Zjednoczonych. Amerykańska ustawa o kontroli substancji toksycznych zakazuje przywozu do Stanów Zjednoczonych statków pływających pod banderą państw trzecich i zawierających stężenia PCB wyższe niż 50 ppm. Zakład posiada dwie pochylnie do ostatecznego recyklingu statków (pochylnia wschodnia i zachodnia). Statki pływające pod banderą państw członkowskich UE poddaje się recyklingowi wyłącznie na pochylni wschodniej. | W prawie Stanów Zjednoczonych nie istnieje obecnie procedura związana z zatwierdzaniem planów recyklingu statków. | 120 000 (51) | 9 grudnia 2023 r. |
(1) Na podstawie art. 7 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 w sprawie recyklingu statków.
(2) Na podstawie art. 32 ust. 1 lit. a) zdanie trzecie rozporządzenia (UE) nr 1257/2013.
(3) Data, od której wygasa włączenie do europejskiego wykazu odpowiada dacie wygaśnięcia zezwolenia lub pozwolenia przyznanego zakładowi w państwie członkowskim.
(4) Zgodnie z przekazanymi informacjami teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków w tym zakładzie wynosi 50 000 LDT rocznie.
(5) Zgodnie z przekazanymi informacjami teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków w tym zakładzie wynosi 12 500 LDT rocznie.
(6) Zgodnie z przekazanymi informacjami teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków w tym zakładzie wynosi 30 000 LDT rocznie.
(7) Zgodnie z przekazanymi informacjami teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków w tym zakładzie wynosi 50 000 LDT rocznie.
(8) Zgodnie z przekazanymi informacjami teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków w tym zakładzie wynosi 30 000 LDT rocznie.
(9) Zgodnie z przekazanymi informacjami teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków w tym zakładzie wynosi 200 000 LDT rocznie.
(10) Zgodnie z przekazanymi informacjami teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków w tym zakładzie wynosi 50 000 LDT rocznie.
(11) Zgodnie z przekazanymi informacjami teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków w tym zakładzie wynosi 45 000 LDT rocznie.
(12) Zgodnie z przekazanymi informacjami teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków w tym zakładzie wynosi 36 000 LDT rocznie.
(13) Zgodnie z przekazanymi informacjami teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków w tym zakładzie wynosi 6 000 LDT rocznie.
(14) Zgodnie z przekazanymi informacjami teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków w tym zakładzie wynosi 60 000 LDT rocznie.
(15) Zgodnie z przekazanymi informacjami teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków w tym zakładzie wynosi 15 000 LDT rocznie.
(16) Zgodnie z przekazanymi informacjami teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków w tym zakładzie wynosi 12 000 LDT rocznie.
(17) Zgodnie z przekazanymi informacjami teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków w tym zakładzie wynosi 23 000 LDT rocznie.
(18) Zgodnie z przekazanymi informacjami teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków w tym zakładzie wynosi 40 000 LDT rocznie.
(19) Zgodnie z przekazanymi informacjami teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków w tym zakładzie wynosi 60 000 LDT rocznie.
(20) Zgodnie z przekazanymi informacjami teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków w tym zakładzie wynosi 10 000 LDT rocznie.
(21) Zgodnie z posiadanym zezwoleniem zakład może poddać recyklingowi maksymalnie 30 000 LDT rocznie.
(22) Zgodnie z posiadanym zezwoleniem zakład może poddać recyklingowi maksymalnie 6 000 LDT rocznie.
(23) Zgodnie z posiadanym zezwoleniem zakład może poddać recyklingowi maksymalnie 10 000 LDT rocznie.
(24) Zgodnie z posiadanym zezwoleniem zakład może poddać recyklingowi maksymalnie 45 000 LDT rocznie.
(25) Zgodnie z posiadanym zezwoleniem teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków w tym zakładzie wynosi 100 000 LDT rocznie.
(26) Zgodnie z posiadanym zezwoleniem teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków w tym zakładzie wynosi 47 500 LDT rocznie.
(27) Zgodnie z posiadanym zezwoleniem teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków w tym zakładzie wynosi 100 000 LDT rocznie.
(28) Zgodnie z posiadanym zezwoleniem teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków w tym zakładzie wynosi 100 000 LDT rocznie.
(29) Zgodnie z posiadanym zezwoleniem teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków w tym zakładzie wynosi 40 000 LDT rocznie.
(30) Zgodnie z posiadanym zezwoleniem zakład może poddać recyklingowi maksymalnie 75 000 LDT rocznie.
(31) Zgodnie z posiadanym zezwoleniem zakład może poddać recyklingowi maksymalnie 75 000 LDT rocznie.
(32) Zgodnie z posiadanym zezwoleniem zakład może poddać recyklingowi maksymalnie 30 000 LDT rocznie.
(33) Zgodnie z posiadanym zezwoleniem zakład może poddać recyklingowi maksymalnie 30 000 LDT rocznie.
(34) Zgodnie z posiadanym zezwoleniem zakład może poddać recyklingowi maksymalnie 10 000 LDT rocznie.
(35) Zgodnie z posiadanym zezwoleniem zakład może poddać recyklingowi maksymalnie 85 000 LDT rocznie.
(36) Zgodnie z posiadanym zezwoleniem zakład może poddać recyklingowi maksymalnie 200 000 LDT rocznie.
(37) Zgodnie z posiadanym zezwoleniem zakład może poddać recyklingowi maksymalnie 100 000 LDT rocznie.
(38) Zgodnie z przekazanymi informacjami teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków w tym zakładzie wynosi 40 000 LDT rocznie.
(39) Zgodnie z posiadanym zezwoleniem zakład może poddać recyklingowi maksymalnie 300 000 LDT rocznie.
(40) Na podstawie art. 7 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 w sprawie recyklingu statków.
(41) Na podstawie art. 32 ust. 1 lit. a) zdanie trzecie rozporządzenia (UE) nr 1257/2013.
(42) Zakład recyklingu statków znajdujący się w państwie trzecim jest włączony do europejskiego wykazu na okres pięciu lat od daty wejścia w życie odpowiedniej decyzji wykonawczej Komisji, która przewiduje włączenie tego zakładu do wykazu, chyba że określono inaczej.
(43) Teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków w tym zakładzie wynosi 60 000 LDT rocznie.
(44) Teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków w tym zakładzie wynosi 60 000 LDT rocznie.
(45) Teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków w tym zakładzie wynosi 80 000 LDT rocznie.
(46) Teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków w tym zakładzie wynosi 70 000 LDT rocznie.
(47) Teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków w tym zakładzie wynosi 90 000 LDT rocznie.
(48) Teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków w tym zakładzie wynosi 100 000 LDT rocznie.
(49) Zgodnie z posiadanym zezwoleniem zakład może poddać recyklingowi maksymalnie 7 275 LDT rocznie.
(50) Zgodnie z posiadanym zezwoleniem zakład może poddać recyklingowi maksymalnie 38 148 LDT rocznie.
(51) Teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków w tym zakładzie wynosi 120 000 LDT rocznie.
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00