Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2022 nr 293 str. 3
Wersja aktualna od 2022-12-04
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2022 nr 293 str. 3
Wersja aktualna od 2022-12-04
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2022/2203

z dnia 11 listopada 2022 r.

zmieniające rozporządzenie (UE) nr 965/2012 w odniesieniu do stosowania wymogów dotyczących lokalizacji statku powietrznego znajdującego się w sytuacji zagrożenia

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1139 z dnia 4 lipca 2018 r. w sprawie wspólnych zasad w dziedzinie lotnictwa cywilnego i utworzenia Agencji Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego oraz zmieniające rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 2111/2005, (WE) nr 1008/2008, (UE) nr 996/2010, (UE) nr 376/2014 i dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/30/UE i 2014/53/UE, a także uchylające rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 552/2004 i (WE) nr 216/2008 i rozporządzenie Rady (EWG) nr 3922/91 (1), w szczególności jego art. 31,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1)

Norma ICAO 6.18.1 została włączona do pkt CAT.GEN.MPA.210 załącznika IV (część CAT) do rozporządzenia Komisji (UE) nr 965/2012 (2), zgodnie z którym niektóre samoloty muszą być wyposażone w wytrzymałe i automatyczne urządzenie umożliwiające dokładne określenie - po wypadku, podczas którego samolot został poważnie uszkodzony - położenia punktu zakończenia lotu.

(2)

Rada Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego przyjęła zmianę nr 48 w części I załącznika 6 do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym na 16. Posiedzeniu 226. sesji w dniu 18 lipca 2022 r. Zmiana ta odracza datę rozpoczęcia stosowania normy ICAO 6.18.1 do dnia 1 stycznia 2025 r. i ogranicza jej zastosowanie do samolotów, których świadectwo zdatności do lotu (CofA) wydano po raz pierwszy w dniu 1 stycznia 2024 r. lub później.

(3)

Zmiana ta ma na celu: (i) wyeliminowanie znacznych opóźnień, z którymi borykają się wszyscy zainteresowani producenci statków powietrznych na całym świecie, w zakresie wyposażenia samolotów w wymagane urządzenie oraz utworzenia niezbędnej infrastruktury komunikacyjnej między wszystkimi zainteresowanymi stronami (w tym instytucjami zapewniającymi służby ruchu lotniczego (ATS) i ośrodkami koordynacji poszukiwania i ratownictwa (RCC)) oraz (ii) zapewnienie RCC i organom służb ruchu lotniczego większej ilości czasu na przygotowanie i dostosowanie swoich procedur.

(4)

Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenie (UE) nr 965/2012.

(5)

Agencja Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego przygotowała projekt przepisów wykonawczych i przedstawiła go Komisji wraz z opinią nr 5/2022 zgodnie z art. 76 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2018/1139.

(6)

Wymagania określone w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią komitetu ds. stosowania wspólnych zasad bezpieczeństwa w dziedzinie lotnictwa cywilnego ustanowionego na mocy art. 127 rozporządzenia (UE) 2018/1139,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł 1

Pkt CAT.GEN.MPA.210 załącznika IV (część CAT) do rozporządzenia (UE) nr 965/2012 otrzymuje brzmienie:

"CAT.GEN.MPA.210 Pozycja statku powietrznego znajdującego się w sytuacji zagrożenia - samoloty

Od dnia 1 stycznia 2025 r. następujące samoloty są wyposażone w wytrzymałe i automatyczne urządzenie umożliwiające dokładne określenie - po wypadku, podczas którego samolot został poważnie uszkodzony - położenia punktu zakończenia lotu:

a)

wszystkie samoloty o MCTOM większej niż 27 000 kg, o MOPSC większej niż 19, dla których indywidualne CofA wydano po raz pierwszy w dniu lub po dniu 1 stycznia 2024 r.; oraz

b)

wszystkie samoloty o MCTOM większej niż 45 500 kg, dla których indywidualne CofA wydano po raz pierwszy w dniu lub po dniu 1 stycznia 2024 r.".

Artykuł 2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 11 listopada 2022 r.

W imieniu Komisji

Przewodnicząca

Ursula VON DER LEYEN


(1) Dz.U. L 212 z 22.8.2018, s. 1.

(2) Rozporządzenie Komisji (UE) nr 965/2012 z dnia 5 października 2012 r. ustanawiające wymagania techniczne i procedury administracyjne odnoszące się do operacji lotniczych zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 216/2008 (Dz.U. L 296 z 25.10.2012, s. 1).

* Autentyczne są wyłącznie dokumenty UE opublikowane w formacie PDF w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00