Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2022-11-08
Wersja aktualna od 2022-11-08
obowiązujący
Alerty
DECYZJA RADY (UE) 2022/2199
z dnia 8 listopada 2022 r.
w sprawie stanowiska, jakie ma zostać zajęte w imieniu Unii Europejskiej na forum Regionalnego Komitetu Sterującego Wspólnoty Transportowej w odniesieniu do przyjęcia budżetu Wspólnoty Transportowej na rok 2023
RADA UNII EUROPEJSKIEJ,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, w szczególności jego art. 91 i art. 100 ust. 2 w związku z art. 218 ust. 9,
uwzględniając wniosek Komisji Europejskiej,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) | Traktat ustanawiający Wspólnotę Transportową (1) (TWT) został podpisany przez Unię zgodnie z decyzją Rady (UE) 2017/1937 (2). W dniu 4 marca 2019 r. został on zatwierdzony w imieniu Unii decyzją Rady (UE) 2019/392 (3). Wszedł w życie w dniu 1 maja 2019 r. |
(2) | Zgodnie z art. 35 TWT Regionalny Komitet Sterujący Wspólnoty Transportowej (zwany dalej "Komitetem Sterującym") przyjmuje corocznie budżet Wspólnoty Transportowej. Art. 35 TWT uprawnia również Komitet Sterujący do przyjmowania decyzji określających procedurę na potrzeby wykonania budżetu. |
(3) | Komitet Sterujący ma przyjąć decyzję w sprawie budżetu Wspólnoty Transportowej na rok 2023 na ostatnim posiedzeniu w 2022 r. |
(4) | Proponowany budżet Wspólnoty Transportowej na rok 2023 jest niezbędny do właściwego funkcjonowania organów Wspólnoty Transportowej. Pokrywa on koszty zasobów ludzkich, podróży, sprzętu informatycznego i oprogramowania komputerowego, a także wydatki operacyjne, takie jak analizy, budowanie zdolności, pomoc techniczna oraz organizacja konferencji i spotkań. |
(5) | Należy ustalić stanowisko, jakie powinno zostać zajęte w imieniu Unii na forum Komitetu Sterującego dotyczące decyzji w sprawie przyjęcia budżetu Wspólnoty Transportowej na rok 2023, ponieważ przedmiotowa decyzja, która jest niezbędna do funkcjonowania Stałego Sekretariatu Wspólnoty Transportowej, będzie wiążąca dla Unii, |
(6) | Stanowisko Unii na forum Komitetu Sterującego powinno zatem opierać się na załączonym projekcie decyzji, |
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Artykuł 1
Podstawę stanowiska, jakie ma zostać zajęte w imieniu Unii na forum Regionalnego Komitetu Sterującego Wspólnoty Transportowej ("Komitetu Sterującego") w sprawie przyjęcia budżetu Wspólnoty Transportowej na rok 2023, stanowi projekt decyzji Komitetu Sterującego dołączony do niniejszej decyzji.
Artykuł 2
Niniejsza decyzja wchodzi w życie z dniem jej przyjęcia.
Sporządzono w Brukseli dnia 8 listopada 2022 r.
W imieniu Rady
Przewodniczący
Z. STANJURA
(1) Dz.U. L 278 z 27.10.2017, s. 3.
(2) Decyzja Rady (UE) 2017/1937 z dnia 11 lipca 2017 r. w sprawie podpisania, w imieniu Unii Europejskiej, i tymczasowego stosowania Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Transportową (Dz.U. L 278 z 27.10.2017, s. 1).
(3) Decyzja Rady (UE) 2019/392 z dnia 4 marca 2019 r. w sprawie zawarcia w imieniu Unii Europejskiej Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Transportową (Dz.U. L 71 z 13.3.2019, s. 1).
PROJEKT
DECYZJA nr … /2022 REGIONALNEGO KOMITETU STERUJĄCEGO WSPÓLNOTY TRANSPORTOWEJ
z dnia …
w sprawie przyjęcia budżetu Wspólnoty Transportowej na rok 2023
REGIONALNY KOMITET STERUJĄCY WSPÓLNOTY TRANSPORTOWEJ,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Transportową (1), w szczególności jego art. 24 ust. 1 i art. 35,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Artykuł 1
Budżet Wspólnoty Transportowej na rok 2023, dołączony do niniejszej decyzji, zostaje niniejszym przyjęty.
Artykuł 2
1. Zgodnie z art. 10 ust. 1 zasad finansowych i procedur audytu mających zastosowanie do Wspólnoty Transportowej, środki przydzielone na daną linię budżetową w budżecie na 2023 r. mogą zostać wykorzystane do celów związanych z przypisaniem do innej linii budżetowej, do maksymalnej łącznej wysokości 10 % środków z poprzedniej linii budżetowej. Nie ma to zastosowania do linii budżetowej dotyczącej zasobów ludzkich.
2. Środki przeniesione w celu pokrycia zobowiązań podpisanych na koniec 2022 r., jak określono w dołączonym budżecie, nie kwalifikują się do wykorzystania, o którym mowa w ust. 1. Nie mogą być one brane pod uwagę przy określaniu maksymalnej kwoty odpowiadającej limitowi 10 %, o którym mowa w tych przepisach.
Artykuł 3
Środki, na które nie zaciągnięto zobowiązań do końca roku budżetowego 2022, zostają anulowane i zwrócone stronom zgodnie z wartościami procentowymi określonymi w załączniku V do Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Transportową oraz faktycznie wpłaconymi wkładami.
Sporządzono w …. dnia …
W imieniu
Regionalnego Komitetu Sterującego Wspólnoty Transportowej
Przewodniczący
BUDŻET WSPÓLNOTY TRANSPORTOWEJ NA ROK 2023
Linia budżetowa | Kwota (w EUR) | ||||||||||
|
| ||||||||||
| 1 502 097 | ||||||||||
| 119 220 | ||||||||||
| 64 150 | ||||||||||
| 543 117 | ||||||||||
| 730 000 | ||||||||||
| 510 000 | ||||||||||
| 220 000 | ||||||||||
|
| ||||||||||
| 28 000 | ||||||||||
|
| ||||||||||
| 18 560 | ||||||||||
|
| ||||||||||
| 177 300 | ||||||||||
|
| ||||||||||
| 10 800 | ||||||||||
|
| ||||||||||
| 5 720 | ||||||||||
Nowe kredyty ogółem (bez rezerwy budżetowej) | 2 978 964 | ||||||||||
Rezerwa budżetowa (ok. 3 % nowych kredytów) | 81 036 | ||||||||||
Nowe kredyty ogółem | 3 060 000 | ||||||||||
Środki przeniesione z 2022 r. ogółem | 220 000 | ||||||||||
Suma całkowita | 3 280 000 | ||||||||||
Wkład UE (80 % nowych kredytów) | 2 448 000 | ||||||||||
Wkład Stron z Europy Południowo-Wschodniej (20 % nowych kredytów: załącznik V do Traktatu usanawiającego Wspólnotę Transportową określa wkłady poszczególnych państw) | 612 000 |
(1) Kwota ogółem ma zostać określona po zakończeniu postępowań o udzielenie zamówienia i umów o świadczenie usług podpisanych w trzecim kwartale 2022 r.