Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2022 nr 202 str. 18
Wersja aktualna od 2022-08-22
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2022 nr 202 str. 18
Wersja aktualna od 2022-08-22
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2022/1344

z dnia 1 sierpnia 2022 r.

określające specyfikacje techniczne wymogów dotyczących danych w odniesieniu do tematu "Wykorzystanie ICT i handel elektroniczny" dla roku referencyjnego 2023 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/2152

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/2152 z dnia 27 listopada 2019 r. w sprawie europejskiej statystyki gospodarczej uchylające 10 aktów prawnych w dziedzinie statystyki gospodarczej (1), w szczególności jego art. 7 ust. 1 i art. 17 ust. 6,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1)

W celu opracowania, zgodnie z załącznikiem II do rozporządzenia (UE) 2019/2152, danych na temat "Wykorzystanie ICT i handel elektroniczny", wymieniony w załączniku I do tego rozporządzenia, w oparciu o porównywalne i zharmonizowane dane, oraz w celu zapewnienia prawidłowego wdrożenia tematu "Wykorzystanie ICT i handel elektroniczny" przez państwa członkowskie Komisja ma określić zmienne, jednostki miary, populację statystyczną, klasyfikacje i podziały, a także terminy przekazywania odpowiednich danych.

(2)

Zgodnie z art. 17 ust. 4 lit. a) rozporządzenia (UE) 2019/2152 państwa członkowskie są zobowiązane do dostarczania raportów jakości i raportów dotyczących metadanych w odniesieniu do danych przekazywanych na podstawie tego rozporządzenia. Konieczne jest zatem ustanowienie terminów złożenia tych raportów.

(3)

Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Europejskiego Systemu Statystycznego,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł 1

W odniesieniu do tematu "Wykorzystanie ICT i handel elektroniczny", o którym mowa w załączniku I do rozporządzenia (UE) 2019/2152, państwa członkowskie przekazują Komisji (Eurostatowi) dane za rok referencyjny 2023 zgodnie z załącznikiem do niniejszego rozporządzenia.

Artykuł 2

1. Roczny raport dotyczący metadanych za rok referencyjny 2023 w odniesieniu do tematu "Wykorzystywanie ICT i handel elektroniczny" przekazuje się Komisji (Eurostatowi) do dnia 31 maja 2023 r.

2. Roczny raport jakości w odniesieniu do tematu "Wykorzystywanie ICT i handel elektroniczny" za rok referencyjny 2023 przekazuje się Komisji (Eurostatowi) do dnia 5 listopada 2023 r.

Artykuł 3

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 1 sierpnia 2022 r.

W imieniu Komisji

Przewodnicząca

Ursula VON DER LEYEN


(1) Dz.U. L 327 z 17.12.2019, s. 1.


ZAŁĄCZNIK

Specyfikacje techniczne wymogów dotyczących danych w odniesieniu do tematu "Wykorzystanie ICT i handel elektroniczny"

Obowiązkowe/fakultatywne

Zakres (filtr)

Zmienna

Obowiązkowe zmienne

(i)

dla wszystkich przedsiębiorstw:

1)

podstawowa działalność gospodarcza przedsiębiorstwa, w poprzednim roku kalendarzowym

2)

średnia liczba pracowników i osób pracujących na własny rachunek, w poprzednim roku kalendarzowym

3)

całkowity obrót (w ujęciu pieniężnym, bez VAT), w poprzednim roku kalendarzowym

4)

liczba pracowników i osób pracujących na własny rachunek lub odsetek całkowitej liczby pracowników i osób pracujących na własny rachunek, które mają dostęp do internetu w celach służbowych

(ii)

dla przedsiębiorstw, w których pracownicy i osoby pracujące na własny rachunek mają dostęp do internetu w celach służbowych:

5)

korzystanie z dowolnego rodzaju stałego łącza internetowego

6)

posiadanie strony internetowej

7)

posiadanie aplikacji mobilnej dla klientów (np. na potrzeby programu lojalnościowego, handlu elektronicznego, obsługi klienta)

8)

korzystanie z portali społecznościowych

9)

korzystanie z blogów lub mikroblogów przedsiębiorstwa

10)

korzystanie ze stron internetowych lub aplikacji służących do udostępniania treści multimedialnych

11)

prowadzenie sprzedaży internetowej towarów lub usług za pośrednictwem stron internetowych lub aplikacji przedsiębiorstwa (w tym ekstranetu), w poprzednim roku kalendarzowym

12)

prowadzenie sprzedaży internetowej towarów lub usług za pośrednictwem internetowych platform handlowych lub aplikacji, w poprzednim roku kalendarzowym

13)

prowadzenie sprzedaży w systemie EDI (przyjmowanie zamówień złożonych za pośrednictwem wiadomości w ramach elektronicznej wymiany danych) towarów lub usług, w poprzednim roku kalendarzowym

14)

korzystanie z oprogramowania do planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP) przy zarządzaniu zasobami poprzez wymianę informacji między różnymi obszarami funkcjonalnymi, takimi jak rachunkowość, planowanie, produkcja, marketing

15)

korzystanie z oprogramowania do zarządzania relacjami z klientem (CRM) przy zarządzaniu informacjami o klientach, dotyczącymi m.in. relacji lub transakcji

16)

stosowanie oprogramowania do analityki biznesowej (BI) w celu uzyskania dostępu do danych i ich analizy, przedstawiania wyników analiz zapewniających szczegółowe informacje na potrzeby podejmowania decyzji i planowania strategicznego

17)

elektroniczna wymiana danych z dostawcami lub klientami w łańcuchu dostaw, na przykład za pomocą stron internetowych lub aplikacji, systemów EDI, czujników w czasie rzeczywistym lub śledzenia

18)

wykonywanie analizy danych (z wewnętrznych i zewnętrznych źródeł) przez pracowników przedsiębiorstwa

19)

zlecanie analizy danych zewnętrznym przedsiębiorstwom lub organizacjom na rzecz przedsiębiorstwa (w tym analizy danych w oparciu o dane z wewnętrznych i zewnętrznych źródeł)

20)

zakup usług w chmurze wykorzystywanych przez internet

21)

korzystanie z technologii sztucznej inteligencji wykonującej analizę języka pisanego (takiej jak eksploracja tekstów)

22)

korzystanie z technologii sztucznej inteligencji przekładającej język mówiony na format nadający się do odczytu maszynowego (rozpoznawanie mowy)

23)

korzystanie z technologii sztucznej inteligencji generującej język pisany lub mówiony (wytwarzanie języka naturalnego, synteza mowy)

24)

korzystanie z technologii sztucznej inteligencji identyfikującej przedmioty lub osoby w oparciu o obrazy lub nagrania wideo (rozpoznawanie obrazów, przetwarzanie obrazów)

25)

korzystanie z uczenia się maszyn (takiego jak uczenie głębokie) do analizy danych

26)

korzystanie z technologii sztucznej inteligencji automatyzującej różne procedury postępowania lub wspierającej procesy decyzyjne (takiej jak oprogramowanie do zrobotyzowanej automatyzacji procesów oparte na sztucznej inteligencji)

27)

korzystanie z technologii sztucznej inteligencji umożliwiających fizyczne przemieszczanie maszyn na podstawie autonomicznych decyzji opartych na obserwacji otoczenia (autonomiczne roboty, pojazdy autonomiczne, bezzałogowe statki powietrzne)

28)

faktury wysłane w postaci elektronicznej, o ustandaryzowanej strukturze nadającej się do automatycznego przetwarzania (e-faktury), z wyłączeniem przesyłania plików PDF, w poprzednim roku kalendarzowym

29)

faktury wysłane w postaci elektronicznej, nienadające się do automatycznego przetwarzania, w tym przesyłanie plików PDF, w poprzednim roku kalendarzowym

30)

faktury wysłane w formie papierowej, w poprzednim roku kalendarzowym

(iii)

dla przedsiębiorstw korzystających z dowolnego rodzaju stałego łącza internetowego:

31)

maksymalna zagwarantowana w umowie prędkość pobierania danych najszybszego stałego połączenia z internetem w zakresach: [0 Mbit/s, < 30 Mbit/s], [30 Mbit/s, < 100 Mbit/s], [100 Mbit/s, < 500 Mbit/s], [500 Mbit/s, < 1 Gbit/s], [≥ 1 Gbit/s]

(iv)

dla przedsiębiorstw posiadających stronę internetową:

32)

strona internetowa przedsiębiorstwa zawiera opis towarów lub usług, informacje o cenach

33)

strona internetowa przedsiębiorstwa umożliwia składanie zamówień lub dokonywanie rezerwacji online (np. koszyk zakupów)

34)

strona internetowa przedsiębiorstwa przewiduje możliwość personalizacji lub projektowania towarów lub usług online przez osoby odwiedzające stronę

35)

strona internetowa przedsiębiorstwa umożliwia śledzenie lub sprawdzenie statusu złożonych zamówień

36)

strona internetowa przedsiębiorstwa umożliwia dostosowanie zawartości strony dla osób odwiedzających ją regularnie lub często

37)

na stronie internetowej przedsiębiorstwa znajduje się czat do obsługi klienta (chatbot, wirtualny agent lub osoba odpowiadająca klientom)

38)

strona internetowa przedsiębiorstwa zawiera ogłoszenia o wolnych stanowiskach pracy lub umożliwia składanie podań o pracę online

39)

strona internetowa przedsiębiorstwa jest dostępna w co najmniej dwóch językach

(v)

dla przedsiębiorstw, które dokonywały sprzedaży internetowej, w poprzednim roku kalendarzowym:

40)

wartość sprzedaży internetowej towarów lub usług lub odsetek łącznego obrotu wygenerowanego przez sprzedaż internetową towarów i usług, w poprzednim roku kalendarzowym

41)

odsetek wartości sprzedaży internetowej wygenerowanej przez sprzedaż internetową na rzecz konsumentów prywatnych (Business to Consumers: B2C), w poprzednim roku kalendarzowym

42)

odsetek wartości sprzedaży internetowej wygenerowanej przez sprzedaż internetową na rzecz innych przedsiębiorstw (Business to Business: B2B) oraz na rzecz sektora publicznego (między przedsiębiorcami i organami publicznymi: B2G), w poprzednim roku kalendarzowym

(vi)

dla przedsiębiorstw, które dokonywały sprzedaży towarów lub usług za pośrednictwem swoich stron internetowych lub aplikacji lub internetowych platform handlowych, w poprzednim roku kalendarzowym:

43)

odsetek wartości sprzedaży internetowej towarów lub usług generowanej za pośrednictwem sprzedaży przez strony internetowe lub aplikacje przedsiębiorstwa, w poprzednim roku kalendarzowym

44)

odsetek wartości sprzedaży internetowej towarów lub usług generowanej za pośrednictwem sprzedaży przez internetowe platformy handlowe lub aplikacje, w poprzednim roku kalendarzowym

(vii)

dla przedsiębiorstw, które dokonywały sprzedaży towarów lub usług w systemie EDI, w poprzednim roku kalendarzowym:

45)

wartość sprzedaży towarów lub usług w systemie EDI lub odsetek łącznego obrotu wygenerowanego przez sprzedaż towarów i usług w systemie EDI, w poprzednim roku kalendarzowym

(viii)

dla przedsiębiorstw, w których analizę danych (z wewnętrznych i zewnętrznych źródeł) wykonują pracownicy tych przedsiębiorstw:

46)

prowadzenie analizy danych z rejestrów transakcyjnych, takich jak szczegółowe dane dotyczące sprzedaży, dane dot. płatności (np. z ERP, sklepu internetowego przedsiębiorstwa)

47)

prowadzenie analizy danych o klientach, takich jak informacje o zakupach dokonywanych przez klientów, lokalizacji, preferencjach, recenzje klientów, wyszukiwanie (np. z systemu CRM lub ze strony internetowej przedsiębiorstwa)

48)

prowadzenie analizy danych z mediów społecznościowych, w tym z własnych profili przedsiębiorstwa w mediach społecznościowych (takich jak dane osobowe, komentarze, wideo, audio, obrazy)

49)

prowadzenie analizy danych internetowych (takich jak trendy w wyszukiwarkach, dane pozyskiwane z internetu (ang. web scraping data))

50)

prowadzenie analizy danych o lokalizacji z urządzeń przenośnych lub pojazdów (takich jak urządzenia przenośne korzystające z sieci telefonii komórkowej, połączeń bezprzewodowych lub GPS)

51)

prowadzenie analizy danych z inteligentnych urządzeń lub czujników (takich jak łączność maszyna-maszyna (M2M), czujniki zainstalowane w maszynach, czujniki produkcyjne, inteligentne liczniki, identyfikatory RFID)

52)

prowadzenie analizy otwartych danych publicznych (takich jak rejestry publiczne przedsiębiorstw, warunki meteorologiczne, warunki topograficzne, dane dotyczące transportu, dane dotyczące mieszkań, dane dotyczące budynków)

53)

prowadzenie analizy danych satelitarnych (takich jak obrazy satelitarne, sygnały nawigacyjne, sygnały pozycyjne), w tym danych uzyskanych z własnej infrastruktury przedsiębiorstwa lub z usług świadczonych przez podmioty zewnętrzne (np. stacji naziemnej AWS), z wyłączeniem danych o lokalizacji pochodzących z urządzeń przenośnych lub pojazdów wykorzystujących GPS

(ix)

dla przedsiębiorstw dokonujących zakupu usług w chmurze wykorzystywanych przez internet:

54)

zakup poczty elektronicznej jako usługi w chmurze

55)

zakup oprogramowania biurowego (takiego jak edytory tekstów lub arkusze kalkulacyjne) jako usługi w chmurze

56)

zakup oprogramowania finansowego lub księgowego jako usługi w chmurze

57)

zakup oprogramowania do planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP) jako usługi w chmurze

58)

zakup oprogramowania do zarządzania relacjami z klientem (CRM) jako usługi w chmurze

59)

zakup oprogramowania zabezpieczającego (takiego jak program antywirusowy, sterownik dostępu do sieci) jako usługi w chmurze

60)

zakup hostingu baz(-y) danych przedsiębiorstwa jako usługi w chmurze

61)

zakup przechowywania plików jako usługi w chmurze

62)

zakup wykorzystania mocy obliczeniowej do napędzania własnego oprogramowania przedsiębiorstwa jako usługi w chmurze

63)

zakup platformy komputerowej (takiej jak moduł oprogramowania wielokrotnego użytku, interfejs programowania aplikacji (API)) w celu opracowania, testowania lub wdrożenia aplikacji jako usługi w chmurze

(x)

dla przedsiębiorstw korzystających z technologii sztucznej inteligencji, w szczególności w odniesieniu do obowiązkowych zmiennych 21-27, cel stosowania:

64)

korzystanie z technologii sztucznej inteligencji do celów marketingu lub sprzedaży (takich jak profilowanie klientów, optymalizacja cen, spersonalizowane oferty marketingowe, analiza rynku oparta na uczeniu maszynowym, chatboty oparte na przetwarzaniu języka naturalnego do celów obsługi klienta, autonomiczne roboty do przetwarzania zamówień)

65)

korzystanie z technologii sztucznej inteligencji do celów procesów produkcji lub usług (takich jak prognozowanie awarii lub optymalizacja procesów w oparciu o uczenie się maszyn, narzędzia służące do klasyfikacji produktów lub wykrywania wad produktów w oparciu o rozpoznawanie obrazów, autonomiczne bezzałogowe statki powietrzne do nadzoru produkcji, do celów bezpieczeństwa lub do zadań związanych z inspekcją, prace montażowe wykonywane przez autonomiczne roboty)

66)

korzystanie z technologii sztucznej inteligencji do celów organizacji procedur administracyjnych w przedsiębiorstwie lub procesów zarządzania przedsiębiorstwem, takich jak wirtualni asystenci w oparciu o uczenie się maszyn lub przetwarzanie języka naturalnego (np. do celów sporządzania dokumentów), analiza danych lub podejmowanie strategicznych decyzji w oparciu o uczenie się maszyn (np. ocena ryzyka), planowanie lub prognozowanie biznesowe w oparciu o uczenie się maszyn, zarządzanie zasobami ludzkimi w oparciu o uczenie się maszyn lub przetwarzanie języka naturalnego (np. wstępna selekcja kandydatów, profilowanie pracowników lub analiza wyników)

67)

korzystanie z technologii sztucznej inteligencji w logistyce (np. autonomiczne roboty do rozwiązań typu "pick and pack" w magazynach do celów wysyłki, śledzenia, dystrybucji lub sortowania paczek, optymalizacja trasy w oparciu o uczenie się maszyn)

68)

korzystanie z technologii sztucznej inteligencji do celów bezpieczeństwa ICT (np. rozpoznawanie twarzy w oparciu o rozpoznawanie obrazów w celu uwierzytelniania użytkowników ICT, wykrywanie cyberataków i zapobieganie cyberatakom w oparciu o uczenie się maszyn)

69)

korzystanie z technologii sztucznej inteligencji w obszarze rachunkowości, kontrolingu lub zarządzania finansami (np. uczenie się maszyn do celów analizy danych, aby pomóc w podejmowaniu decyzji finansowych, przetwarzanie faktur w oparciu o uczenie się maszyn, uczenie się maszyn lub przetwarzanie języka naturalnego w odniesieniu do dokumentów księgowych)

70)

korzystanie technologii sztucznej inteligencji do działalności badawczo-rozwojowej lub innowacyjnej, z wyłączeniem badań nad sztuczną inteligencją (np. analiza danych na potrzeby prowadzenia badań, rozwiązywania problemów badawczych, opracowania nowych lub znacznie ulepszonych produktów/usług opartych na uczeniu się maszyn)

Fakultatywne zmienne

(i)

dla przedsiębiorstw, w których pracownicy i osoby pracujące na własny rachunek mają dostęp do internetu w celach służbowych:

1)

płacenie za reklamę w internecie (np. reklamy w wyszukiwarkach, mediach społecznościowych, innych stronach internetowych lub aplikacjach)

2)

sprzedaż (dostępu do) jakichkolwiek danych własnych przedsiębiorstwa (takich jak dane dotyczące preferencji klientów przedsiębiorstwa, dane z inteligentnych urządzeń lub czujników przedsiębiorstwa), w poprzednim roku kalendarzowym

3)

zakup (dostępu do) jakichkolwiek danych (takich jak dane dotyczące preferencji klientów innego przedsiębiorstwa, dane z inteligentnych urządzeń lub czujników innego przedsiębiorstwa), w poprzednim roku kalendarzowym

(ii)

dla przedsiębiorstw korzystających z portali społecznościowych lub blogów lub mikroblogów przedsiębiorstwa lub stron internetowych lub aplikacji udostępniających treści multimedialne:

4)

korzystanie z mediów społecznościowych w celu budowania wizerunku przedsiębiorstwa lub sprzedaży produktów (np. reklama produktów lub wprowadzanie nowych produktów na rynek)

5)

korzystanie z mediów społecznościowych w celu uzyskania opinii, recenzji lub pytań klientów bądź w celu odpowiedzi na nie

6)

korzystanie z mediów społecznościowych w celu włączenia klientów w proces rozwoju produktów lub usług lub wprowadzania innowacji w tym zakresie

7)

korzystanie z mediów społecznościowych w celu współpracy z partnerami biznesowymi (takimi jak dostawcy) lub innymi organizacjami (takimi jak organy publiczne, organizacje pozarządowe)

8)

korzystanie z mediów społecznościowych w celu rekrutacji pracowników

9)

korzystanie z mediów społecznościowych w celu wymiany poglądów, opinii lub wiedzy wewnątrz przedsiębiorstwa

(iii)

dla przedsiębiorstw płacących za reklamę w internecie:

10)

korzystanie z reklam celowanych opartych na treściach lub słowach kluczowych wyszukiwanych przez użytkowników internetu

11)

korzystanie z reklam celowanych opartych na śledzeniu dotychczasowej aktywności użytkowników internetu lub ich profilu

12)

korzystanie z reklam celowanych opartych na geolokalizacji użytkowników internetu

13)

korzystanie z jakiejkolwiek metody reklam celowanych w internecie innej niż metody określone w opcjonalnych zmiennych 10, 11 lub 12

(iv)

dla przedsiębiorstw korzystających z technologii sztucznej inteligencji, w szczególności w odniesieniu do obowiązkowych zmiennych 21-27, sposób jej pozyskania:

14)

opracowanie przez własnych pracowników (w tym pracowników zatrudnionych w spółkach dominujących lub stowarzyszonych)

15)

modyfikacja oprogramowania komercyjnego lub systemów komercyjnych przez własnych pracowników (w tym pracowników zatrudnionych w spółkach dominujących lub stowarzyszonych)

16)

modyfikacja oprogramowania otwartego lub systemów otwartych przez własnych pracowników (w tym pracowników zatrudnionych w spółkach dominujących lub stowarzyszonych)

17)

zakup gotowego do użytku oprogramowania komercyjnego lub gotowych do użytku systemów komercyjnych (w tym przypadki, gdy były one już włączone do zakupionego produktu lub systemu)

18)

zawarcie umów z wykonawcami zewnętrznymi w sprawie opracowania lub modyfikacji tych technologii

(v)

dla przedsiębiorstw, które nie korzystały z technologii sztucznej inteligencji, w szczególności w odniesieniu do obowiązkowych zmiennych 21-27:

19)

rozważenie korzystania z dowolnej technologii sztucznej inteligencji, w szczególności w odniesieniu do obowiązkowych zmiennych 21-27

(vi)

dla przedsiębiorstw, które nie korzystały z technologii sztucznej inteligencji, ale je rozważały, w szczególności w odniesieniu do obowiązkowych zmiennych 21-27:

20)

nie korzystano z technologii sztucznej inteligencji, ponieważ koszty wydają się zbyt wysokie

21)

nie korzystano z technologii sztucznej inteligencji, ponieważ w przedsiębiorstwie brakuje odpowiedniej wiedzy fachowej

22)

nie korzystano z technologii sztucznej inteligencji z powodu niezgodności z istniejącym sprzętem, oprogramowaniem lub systemami

23)

nie korzystano z technologii sztucznej inteligencji z powodu trudności związanych z dostępnością lub jakością niezbędnych danych

24)

nie korzystano z technologii sztucznej inteligencji z uwagi na obawy dotyczące naruszenia ochrony danych i prywatności

25)

nie korzystano z technologii sztucznej inteligencji z powodu braku jasności co do konsekwencji prawnych (np. odpowiedzialności w przypadku szkód spowodowanych wykorzystaniem sztucznej inteligencji)

26)

nie korzystano z technologii sztucznej inteligencji ze względów etycznych

27)

nie korzystano z technologii sztucznej inteligencji, ponieważ nie są one przydatne dla przedsiębiorstwa

(vii)

dla przedsiębiorstw, które wysyłały faktury w postaci elektronicznej, o ustandaryzowanej strukturze nadającej się do automatycznego przetwarzania (e-faktury), z wyłączeniem przesyłania plików PDF, w poprzednim roku kalendarzowym:

28)

odsetek e-faktur w stosunku do wszystkich wysłanych faktur lub odsetek e-faktur w stosunku do wszystkich faktur wysłanych w następujących przedziałach: [0,<10], [10,<25], [25,<50], [50,<75], [>=75], w poprzednim roku kalendarzowym


Jednostka miary

Wartości bezwzględne, z wyjątkiem elementów związanych z obrotem w walucie krajowej (w tys.) lub odsetkiem (łącznego) obrotu

Populacja statystyczna

Zakres działalności:

Sekcje NACE C -J, L-N oraz grupa 95.1

Zakres klas wielkości:

Przedsiębiorstwa posiadające co najmniej 10 pracowników oraz osób pracujących na własny rachunek. Przedsiębiorstwa z liczbą pracowników oraz osób pracujących na własny rachunek mniejszą niż 10 mogą podlegać zakresowi badania nieobowiązkowo.

Podziały

Podział na rodzaje działalności

do celów obliczania agregatów krajowych

-

agregaty sekcji i grupy NACE C+D+E+F+G+H+I+J+L+M+N+95.1, D+E

-

sekcje NACE: C, F, G, H, I, J, L, M, N

-

działy NACE: 47, 55

-

agregaty działów NACE: 10+11+12+13+14+15+16+17+18, 19+20+21+22+23, 24+25, 26+27+28+29+30+31+32+33

-

agregaty działów i grup: 26.1+26.2+26.3+26.4+26.8+46.5+58.2+61+62+63.1+95.1

wyłącznie do celu włączenia do wartości ogółem dla Europy

-

sekcje NACE: D, E

-

działy NACE: 19, 20, 21, 26, 27, 28, 45, 46, 61, 72, 79

-

grupa NACE: 95.1

-

agregaty działów NACE: 10+11+12, 13+14+15, 16+17+18, 22+23, 29+30, 31+32+33, 58+59+60, 62+63, 69+70+71, 73+74+75, 77+78+80+81+82

Klasa wielkości pod względem liczby pracowników i osób pracujących na własny rachunek: 10+, 10-49, 50-249, 250+; nieobowiązkowo: 0-9, 0-1, 2-9

Termin przekazania danych

5 października 2023 r.

* Autentyczne są wyłącznie dokumenty UE opublikowane w formacie PDF w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00