Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2022 nr 183 str. 71
Wersja aktualna od 2022-07-09
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2022 nr 183 str. 71
Wersja aktualna od 2022-07-09
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI (UE) 2022/1178

z dnia 7 lipca 2022 r.

w sprawie nieprzedłużania zawieszenia ostatecznych ceł antydumpingowych nałożonych rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2021/1784 na przywóz wyrobów walcowanych płaskich z aluminium pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1036 z dnia 8 czerwca 2016 r. w sprawie ochrony przed przywozem produktów po cenach dumpingowych z krajów niebędących członkami Unii Europejskiej (1) ("rozporządzenie podstawowe"), w szczególności jego art. 14 ust. 4,

po konsultacji z Komitetem Doradczym,

a także mając na uwadze, co następuje:

1. PROCEDURA

2. BADANIE WARUNKÓW RYNKOWYCH ORAZ OPERACJI NA RYNKU UNIJNYM W OKRESIE ANALIZY

2.1. Warunki rynkowe

2.2. Sytuacja przemysłu Unii

2.3. Sytuacja użytkowników

2.4. Sytuacja importerów i przedsiębiorstw handlowych

3. PRAWDOPODOBIEŃSTWO PONOWNEGO WYSTĄPIENIA SZKODY W WYNIKU PRZEDŁUŻENIA ZAWIESZENIA

3.1. Zmiany w przywozie z Chin

3.2. Ostatnie zmiany na rynku

3.3. Wniosek dotyczący prawdopodobieństwa ponownego wystąpienia szkody

4. PODSUMOWANIE

(78)

Po przeanalizowaniu rozwoju sytuacji rynkowej w okresie analizy, prawdopodobnego rozwoju sytuacji w najbliższej przyszłości, sytuacji przemysłu Unii oraz opinii importerów i użytkowników Komisja stwierdziła, że warunki przedłużenia zawieszenia środków nie są już spełnione. W tym względzie Komisja przypomniała, że zawieszenie pobierania ceł antydumpingowych jest środkiem wyjątkowym w świetle ogólnej zasady przewidzianej w rozporządzeniu podstawowym.

(79)

W związku z tym, wobec braku jakichkolwiek niezbędnych elementów i po rozważeniu opinii wszystkich stron, Komisja postanowiła nie przedłużać zawieszenia ceł antydumpingowych na przywóz wyrobów walcowanych płaskich z aluminium pochodzących z Chin. W rezultacie cła powinny zostać przywrócone po zakończeniu obowiązywania decyzji o zawieszeniu (od dnia 12 lipca 2022 r.),

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł 1

Zawieszenie ostatecznych ceł antydumpingowych na przywóz wyrobów walcowanych płaskich z aluminium pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej, nałożonych na mocy art. 1 decyzji wykonawczej (UE) 2021/1788, nie zostaje przedłużone.

Artykuł 2

Niniejszym z dniem 12 lipca 2022 r. przywraca się ostateczne cło antydumpingowe nałożone na mocy art. 1 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2021/1784 na przywóz wyrobów walcowanych płaskich z aluminium pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej.

Artykuł 3

Niniejsza decyzja wchodzi w życie następnego dnia po jej opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Sporządzono w Brukseli dnia 7 lipca 2022 r.

W imieniu Komisji

Przewodnicząca

Ursula VON DER LEYEN


(1) Dz.U. L 176 z 30.6.2016, s. 21.

(2) Dz.U. C 268 z 14.8.2020, s. 5.

(3) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2021/582 z dnia 9 kwietnia 2021 r. nakładające tymczasowe cło antydumpingowe na przywóz wyrobów walcowanych płaskich z aluminium pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej (Dz.U. L 124 z 12.4.2021, s. 40).

(4) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2021/1784 z dnia 8 października 2021 r. nakładające ostateczne cło antydumpingowe na przywóz wyrobów walcowanych płaskich z aluminium pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej (Dz.U. L 359 z 11.10.2021, s. 6).

(5) Decyzja wykonawcza Komisji (UE) 2021/1788 z dnia 8 października 2021 r. zawieszająca ostateczne cła antydumpingowe nałożone rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2021/1784 na przywóz wyrobów walcowanych płaskich z aluminium pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej (Dz.U. L 359 z 11.10.2021, s. 105).

(6) Z 1 331 005 ton w pierwszym półroczu 2021 r. do 1 150 832 ton w okresie analizy.

(7) Tj. dane podzielono przez 8 (liczba miesięcy objętych okresem analizy) i pomnożono przez 6.

(8) CRU Aluminium products Monitor, sprawozdanie z kwietnia 2022 r.

(9) https://steelnews.biz/russia-lifts-aluminium-alloys-export-tax/

(10) W decyzji o zawieszeniu (motyw 30) za normalny czas realizacji zamówienia uznano 4-12 tygodni.

(11) Opłata za konwertowanie to - w przybliżeniu - różnica między ceną sprzedaży a cenami aluminium pierwotnego na Londyńskiej Giełdzie Metali (w ujęciu trzymiesięcznym). Komisja ustaliła ceny sprzedaży na podstawie informacji przekazanych przez objętych próbą producentów unijnych. Zob. tabela 2 poniżej. Aby ustalić ceny na Londyńskiej Giełdzie Metali w ujęciu trzymiesięcznym, Komisja jako źródło wykorzystała Fastmarkets. Dane pobierano codziennie i użyto ich do obliczenia średnich dla dwóch okresów: lipiec 2020 r. - czerwiec 2021 r. oraz lipiec 2021 r. - luty 2022 r. (okres analizy). Średnie przeliczono z USD na EUR według oficjalnych kursów wymiany (średnie za odpowiednie okresy). Średnie ceny na Londyńskiej Giełdzie Metali za te dwa okresy wynosiły odpowiednio 1 710 i 2 431 EUR.

(12) Dane z 2017 r. dostarczone przez European Aluminium dotyczyły jednak niektórych produktów nieobjętych zakresem dochodzenia.

(13) Motyw 439 tego rozporządzenia.

(14) Motyw 438 tego rozporządzenia.

(15) Źródłem danych dotyczących zapasów aluminium pierwotnego jest CRU Aluminium Monitor z czerwca 2022 r. (zapasy).

(16) Wszystkie wnioski o wyłączenie produktu omówiono w sekcji 2.2 rozporządzenia w sprawie ceł ostatecznych. W odniesieniu do wszystkich wyrobów walcowanych płaskich z aluminium, z wyjątkiem tych stosowanych do produkcji powleczonych zwojów i płyt kompozytowych z aluminium (sekcja 2.2.2 tego samego rozporządzenia) Komisja stwierdziła, że na rynku unijnym istnieją wystarczające moce produkcyjne i w związku z tym odrzuciła wnioski o wyłączenie produktu.

(17) Zob. motyw 36 i przypis 6 decyzji o zawieszeniu.

(18) t21.006374.

(19) Sprawozdanie CRU z marca 2022 r.

(20) Według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA) w pierwszym kwartale 2022 r. odnotowano spadek liczby rejestracji nowych samochodów o 12,3 % https://www.acea.auto/pc-registrations/passenger-car-registrations-12-3-first-quarter-of-2022-20-5-in-march/

(21) https://www.autocar.co.uk/car-news/business-tech%2C-development-and-manufacturing/latest-updates-semiconductor-chip-crisis; https://www.bbc.com/news/business-60313571

(22) https://www.eurofer.eu/assets/publications/economic-market-outlook/economic-and-steel-market-outlook-2022-2023-first-quarter-2/EUROFER_ECONOMIC_REPORT_Q2_2022-23_final.pdf

* Autentyczne są wyłącznie dokumenty UE opublikowane w formacie PDF w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00