Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2021-09-28
Wersja aktualna od 2021-09-28
obowiązujący
Alerty
DECYZJA RADY (UE) 2021/1743
z dnia 28 września 2021 r.
w sprawie stanowiska, jakie ma zostać zajęte w imieniu Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Komitetu Sterującego Wspólnoty Transportowej w odniesieniu do ustanowienia Komitetu Technicznego ds. Transportu Wodnego i Multimodalności
RADA UNII EUROPEJSKIEJ,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, w szczególności jego art. 91 i art. 100 ust. 2 w związku z art. 218 ust. 9,
uwzględniając wniosek Komisji Europejskiej,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) | Traktat ustanawiający Wspólnotę Transportową (TWT) został zawarty w imieniu Unii decyzją Rady (UE) 2019/392 (1) i wszedł w życie dnia 1 maja 2019 r. |
(2) | Regionalny Komitet Sterujący został ustanowiony przez TWT w celu zarządzania TWT oraz zapewnienia jego prawidłowego wdrożenia. Zgodnie z art. 26 TWT Regionalny Komitet Sterujący ma przyjmować decyzje dotyczące ustanowienia komitetów technicznych. |
(3) | Komitety techniczne mogą przedkładać wnioski w sferze swoich kompetencji Regionalnemu Komitetowi Sterującemu, który podejmuje decyzje. Komitety techniczne składają się z przedstawicieli Umawiających się Stron TWT. Udział w charakterze obserwatora jest otwarty dla wszystkich państw członkowskich Unii. |
(4) | Regionalny Komitet Sterujący ma wkrótce przyjąć decyzję w sprawie ustanowienia Komitetu Technicznego ds. Transportu Wodnego i Multimodalności. |
(5) | Ustanowienie Komitetu Technicznego ds. Transportu Wodnego i Multimodalności ułatwi właściwe wykonanie celu TWT, mianowicie w zakresie utworzenia Wspólnoty Transportowej w dziedzinie transportu drogowego, kolejowego, wodnego śródlądowego i morskiego, a także rozwijania sieci transportowej między Unią a stronami z Europy Południowo-Wschodniej. |
(6) | Celem Komitetu Technicznego ds. Transportu Wodnego i Multimodalności powinno być podjęcie kluczowych kwestii dotyczących transportu wodnego, który obejmuje sprawy transportu morskiego, śródlądowe drogi wodne oraz porty, a także aspektów multimodalności i promowanie efektywnego wykorzystania takiego transportu. |
(7) | Należy ustalić stanowisko, jakie ma być zajęte w imieniu Unii w ramach Regionalnego Komitetu Sterującego w odniesieniu do ustanowienia Komitetu Technicznego ds. Transportu Wodnego i Multimodalności, gdyż takie decyzje są niezbędne do wykonania TWT i będą wiążący dla Unii, |
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Artykuł 1
Podstawę stanowiska, jakie ma być zajęte w imieniu Unii w ramach Regionalnego Komitetu Sterującego Wspólnoty Transportowej ustanowionego na podstawie Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Transportową w sprawie ustanowienia Komitetu Technicznego ds. Transportu Wodnego i Multimodalności, stanowi projekt decyzji Regionalnego Komitetu Sterującego (2).
Niewielkie zmiany w tym projekcie decyzji mogą zostać uzgodnione przez przedstawicieli Unii w ramach Regionalnego Komitetu Sterującego bez dodatkowej decyzji Rady.
Artykuł 2
Niniejsza decyzja wchodzi w życie z dniem jej przyjęcia.
Sporządzono w Brukseli dnia 28 września 2021 r.
W imieniu Rady
S. KUSTEC
Przewodniczący
(1) Decyzja Rady (UE) 2019/392 z dnia 4 marca 2019 r. w sprawie zawarcia w imieniu Unii Europejskiej Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Transportową (Dz.U. L 71 z 13.3.2019, s. 1).
(2) Zob. dokument ST 11514/21 na http://register.consilium.europa.eu.