DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI (UE) 2021/1211
z dnia 22 lipca 2021 r.
zmieniająca decyzję wykonawczą (UE) 2016/2323 ustanawiającą europejski wykaz zakładów recyklingu statków zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1257/2013
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1257/2013 z dnia 20 listopada 2013 r. w sprawie recyklingu statków oraz zmieniające rozporządzenie (WE) nr 1013/2006 i dyrektywę 2009/16/WE (1), w szczególności jego art. 16,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) | Art. 6 ust. 2 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 zobowiązuje właścicieli statków do zapewnienia, aby statki przeznaczone do recyklingu były poddawane recyklingowi wyłącznie w zakładach recyklingu statków wymienionych w europejskim wykazie zakładów recyklingu statków opublikowanym zgodnie z art. 16 tego rozporządzenia. |
(2) | Europejski wykaz jest ustanowiony w decyzji wykonawczej Komisji (UE) 2016/2323 (2). |
(3) | Niderlandy poinformowały Komisję, że zakład recyklingu statków (3) znajdujący się na ich terytorium uzyskał zezwolenie właściwego organu zgodnie z art. 14 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013. Niderlandy przedstawiły Komisji wszystkie informacje niezbędne, aby zakład ten włączyć do europejskiego wykazu. Należy zatem zaktualizować europejski wykaz w celu uwzględnienia tego zakładu. |
(4) | Hiszpania poinformowała Komisję, że zakład recyklingu statków (4) znajdujący się na jej terytorium uzyskał zezwolenie właściwego organu zgodnie z art. 14 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013. Hiszpania przedstawiła Komisji wszystkie informacje niezbędne, aby zakład ten włączyć do europejskiego wykazu. Należy zatem zaktualizować europejski wykaz w celu uwzględnienia tego zakładu. |
(5) | Norwegia poinformowała Komisję, że zakład recyklingu statków (5) znajdujący się na jej terytorium uzyskał zezwolenie właściwego organu zgodnie z art. 14 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013. Norwegia przedstawiła Komisji wszystkie informacje niezbędne, aby zakład ten włączyć do europejskiego wykazu. Należy zatem zaktualizować europejski wykaz w celu uwzględnienia tego zakładu. |
(6) | Zezwolenie dla zakładu recyklingu statków znajdującego się w Portugalii (6) wygasło w dniu 26 listopada 2020 r. Komisja otrzymała od Portugalii informację, że zezwolenie przyznane temu zakładowi na prowadzenie recyklingu statków zostało przedłużone przed jego wygaśnięciem, zgodnie z art. 14 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013. Należy zatem zaktualizować datę wygaśnięcia włączenia tego zakładu do europejskiego wykazu. |
(7) | Zezwolenie dla zakładu recyklingu statków znajdującego się w Estonii (7) wygasło w dniu 15 lutego 2021 r. Komisja otrzymała od Estonii informację, że zezwolenie przyznane temu zakładowi na prowadzenie recyklingu statków zostało przedłużone przed jego wygaśnięciem, zgodnie z art. 14 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013. Należy zatem zaktualizować datę wygaśnięcia włączenia tego zakładu do europejskiego wykazu. |
(8) | Zezwolenia dla dwóch zakładów recyklingu statków znajdujących się w Danii (8) miały wygasnąć odpowiednio w dniach 30 czerwca 2021 r. i 15 września 2021 r. Komisja otrzymała od Danii informację, że zezwolenia przyznane tym zakładom na prowadzenie recyklingu statków zostały przedłużone przed ich wygaśnięciem, zgodnie z art. 14 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013. Należy zatem zaktualizować datę wygaśnięcia włączenia tych zakładów do europejskiego wykazu. |
(9) | Zezwolenia dla dwóch zakładów recyklingu statków znajdujących się w Niderlandach (9) miały wygasnąć odpowiednio w dniach 21 lipca 2021 r. i 27 września 2021 r. Komisja otrzymała od Niderlandów informację, że zezwolenia przyznane tym zakładom na prowadzenie recyklingu statków zostały przedłużone przed ich wygaśnięciem, zgodnie z art. 14 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013. Należy zatem zaktualizować datę wygaśnięcia włączenia tych zakładów do europejskiego wykazu. |
(10) | Włączenie dwóch zakładów recyklingu statków znajdujących się w Zjednoczonym Królestwie (10) wygasło w dniu zakończenia okresu przejściowego przewidzianego w Umowie o wystąpieniu Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej z Unii Europejskiej i Europejskiej Wspólnoty Energii Atomowej, a mianowicie w dniu 31 grudnia 2020 r. Należy zatem zaktualizować europejski wykaz w celu usunięcia tych zakładów. |
(11) | Francja i Norwegia poinformowały Komisję, że jeden zakład recyklingu statków (11) znajdujący się w każdym z tych państw zmienił nazwę i dane kontaktowe. Należy zatem odpowiednio zaktualizować europejski wykaz. |
(12) | Hiszpania poinformowała Komisję o zmianach i aktualizacjach informacji dotyczących zakładu recyklingu statków znajdującego (12) się na jej terytorium. Wspomniane zmiany i aktualizacje dotyczą danych kontaktowych zakładu, o którym mowa, zastosowanej metody recyklingu, wielkości statków, które można poddać recyklingowi, a także maksymalnej rocznej wielkości recyklingu osiągniętej w tym zakładzie. Należy zatem odpowiednio zaktualizować europejski wykaz. |
(13) | Komisja otrzymała zaktualizowane informacje na temat ograniczeń i uwarunkowań w funkcjonowaniu zakładu recyklingu statków w Turcji, w szczególności w odniesieniu do gospodarowania odpadami niebezpiecznymi. Tureckie stowarzyszenie recyklingu statków nie jest już zaangażowane w gospodarowanie odpadami niebezpiecznymi i postępowanie z tymi odpadami. Ponadto Komisja otrzymała dalsze szczegółowe informacje na temat procedury, o której mowa w art. 7 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013, dotyczącej zatwierdzenia planu recyklingu statku w Turcji. Należy zatem odpowiednio zaktualizować europejski wykaz. |
(14) | Komisja została poinformowana o zmianie nazwy i danych kontaktowych zakładu recyklingu statków (13) znajdującego się w Turcji. Należy zatem odpowiednio zaktualizować europejski wykaz. |
(15) | Należy zatem odpowiednio zmienić decyzję wykonawczą (UE) 2016/2323. |
(16) | Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią komitetu utworzonego na podstawie art. 25 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013, |
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Artykuł 1
Załącznik do decyzji wykonawczej (UE) 2016/2323 zastępuje się tekstem znajdującym się w załączniku do niniejszej decyzji.
Artykuł 2
Niniejsza decyzja wchodzi w życie dwudziestego dnia po jej opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Sporządzono w Brukseli dnia 22 lipca 2021 r.
W imieniu Komisji
Ursula VON DER LEYEN
Przewodnicząca
(1) Dz.U. L 330 z 10.12.2013, s. 1.
(2) Decyzja wykonawcza Komisji (UE) 2016/2323 z dnia 19 grudnia 2016 r. ustanawiająca europejski wykaz zakładów recyklingu statków zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1257/2013 w sprawie recyklingu statków (Dz.U. L 345 z 20.12.2016, s. 119).
(3) „Hoondert Services & Decommissioning B.V.”.
(4) „DESGUACE INDUSTRIAL Y NAVAL, S.L.U. (DINA)”.
(5) „Green Yard Kleven AS”.
(6) „Navalria - Docas, Construções e Reparações Navais”.
(7) „BLRT Refonda Baltic OÜ”.
(8) „Fornæs ApS” i „Smedegaarden A/S”.
(9) „Damen Verolme Rotterdam B.V.” i „Scheepssloperij Nederland B.V.”.
(10) „Able UK Limited” i „Dales Marine Services Ltd.”.
(11) „Les recycleurs Bretons” (Francja) i „Kvaerner AS” (Norwegia).
(12) „DDR VESSELS XXI, S.L”.
(13) „Isiksan Gemi Sokum Pazarlama Ve Tic. Ltd. Sti.”.
ZAŁĄCZNIK
„ZAŁĄCZNIK
Europejski wykaz zakładów recyklingu statków, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013
CZĘŚĆ A
Zakłady recyklingu statków znajdujące się w państwie członkowskim
Nazwa zakładu | Metoda recyklingu | Rodzaj i wielkość statków, które można poddać recyklingowi | Ograniczenia i uwarunkowania w funkcjonowaniu zakładu recyklingu statków, w tym dotyczące gospodarowania odpadami niebezpiecznymi | Informacje na temat procedury wyraźnego lub dorozumianego zatwierdzenia planu recyklingu statku przez właściwy organ (1) | Maksymalna roczna wielkość recyklingu statków obliczona jako suma wyrażonej w LTD masy statków, które zostały poddane recyklingowi w danym roku w tym zakładzie (2) | Data wygaśnięcia włączenia do europejskiego wykazu (3) | |||||||||
BELGIA | |||||||||||||||
Tel.: +32 (0)9/2512521 E-mail: peter.wyntin@galloo.com | Wzdłuż burty statku (na wodzie w miejscu postoju), pochylnia | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 265 m Szerokość: 37 m Zanurzenie: 12,5 m |
| Dorozumiana zgoda przy maksymalnym okresie przeglądu 30 dni | 34 000 (4) | 31 marca 2025 r. | |||||||||
DANIA | |||||||||||||||
Tel.: +45 75920000 E-mail: fayard@fayard.dk | Suchy dok | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 415 m Szerokość: 90 m Zanurzenie: 7,8 m | Zakład recyklingu statków jest regulowany zgodnie z mającym zastosowanie ustawodawstwem i z warunkami określonymi w pozwoleniu środowiskowym z dnia 7 listopada 2018 r. wydanym przez gminę Kerteminde. Pozwolenie środowiskowe zawiera warunki dotyczące godzin pracy, specjalnych warunków eksploatacji, gospodarowania odpadami i ich składowania, a także warunek, zgodnie z którym działania muszą być prowadzone w suchym doku. | Dorozumiana zgoda przy maksymalnym okresie przeglądu 14 dni | 0 (5) | 7 listopada 2023 r. | |||||||||
www.fornaes.com Tel.: +45 86326393 E-mail: recycling@fornaes.dk | Wzdłuż burty statku, suchy dok | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 150 m Szerokość: 25 m Zanurzenie: 7 m GT: 10 000 | Gmina Norddjurs ma prawo do przekazania odpadów niebezpiecznych do zatwierdzonych pod kątem ochrony środowiska urządzeń odbiorczych. | Dorozumiana zgoda przy maksymalnym okresie przeglądu 14 dni | 30 000 (6) | 12 maja 2026 r. | |||||||||
www.jatob.dk Tel.: +45 86681689 E-mail: post@jatob.dk mathias@jatob.dk | Wzdłuż burty statku, pochylnia | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 150 m Szerokość: 30 m Zanurzenie: 6 m | Gospodarowanie frakcjami odpadów i ich składowanie jest przedmiotem pozwolenia środowiskowego. Tymczasowe składowanie odpadów niebezpiecznych może odbywać się przez okres do jednego roku na terenie zakładu. | Dorozumiana zgoda przy maksymalnym okresie przeglądu 14 dni | 13 000 (7) | 9 marca 2025 r. | |||||||||
www.modernamericanrecyclingservices.com/ E-mail: kim@mars-eu.dk | Pochylnia | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: Szerokość: 290 m Zanurzenie: 90 m 14 m | Warunki, na jakich działa zakład recyklingu statków, zostały określone w pozwoleniu środowiskowym z dnia 9 marca 2018 r. wydanym przez gminę Frederikshavn. Gmina Frederikshavn ma prawo do przekazania odpadów niebezpiecznych do zatwierdzonych pod kątem ochrony środowiska urządzeń odbiorczych. Zakład nie może przechowywać odpadów niebezpiecznych przez okres dłuższy niż rok. | Dorozumiana zgoda przy maksymalnym okresie przeglądu 14 dni | 0 (8) | 23 sierpnia 2023 r. | |||||||||
www.smedegaarden.net Tel.: +45 75128888 E-mail: m@smedegaarden.net | Wzdłuż burty statku, pochylnia | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 200 m* Szerokość: 48 m Zanurzenie: 7,5 m (*Jeśli długość > 170 m, wymagane jest dopuszczenie przez gminę Esbjerg) | Warunki, na jakich działa zakład recyklingu statków, zostały określone w pozwoleniu środowiskowym z dnia 4 czerwca 2015 r. wydanym przez gminę Esbjerg. Gmina Esbjerg ma prawo do przekazania odpadów niebezpiecznych do zatwierdzonych pod kątem ochrony środowiska urządzeń odbiorczych. | Dorozumiana zgoda przy maksymalnym okresie przeglądu 14 dni | 20 000 (9) | 11 marca 2026 r. | |||||||||
www.stenarecycling.dk Tel.: +45 20699190 E-mail: jakob.kristensen@stenarecycling.com | Suchy dok | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: Szerokość: 40 m Zanurzenie: 40 m 10 m | Warunki, na jakich działa zakład recyklingu statków, zostały określone w pozwoleniu środowiskowym z dnia 5 października 2017 r. wydanym przez gminę Esbjerg. Gmina Esbjerg ma prawo do przekazania odpadów niebezpiecznych do zatwierdzonych pod kątem ochrony środowiska urządzeń odbiorczych, określonych w pozwoleniu środowiskowym dla tego zakładu recyklingu statków. | Dorozumiana zgoda przy maksymalnym okresie przeglądu 14 dni | 0 (10) | 7 lutego 2024 r. | |||||||||
ESTONIA | |||||||||||||||
Tel.: +372 6102933 Faks: +372 6102444 E-mail: refonda@blrt.ee www.refonda.ee | Na wodzie przy nabrzeżu i w doku pływającym | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 197 m Szerokość: 32 m Zanurzenie: 9,6 m | Zezwolenie na składowanie odpadów nr KL-511809. Pozwolenie na gospodarowanie odpadami niebezpiecznymi nr 0546. Regulamin portu Vene-Balti, podręcznik recyklingu statków MSR-Refonda. System zarządzania środowiskowego, gospodarowanie odpadami EP 4.4.6-1-13 Zakład może poddawać recyklingowi wyłącznie materiały niebezpieczne, na które otrzymał pozwolenie. | Dorozumiana zgoda przy maksymalnym okresie przeglądu 30 dni | 24 364 (11) | 15 lutego 2026 r. | |||||||||
HISZPANIA | |||||||||||||||
Tel.: +34 944971152 E-mail: redena@redena.es www.redena.es | Rampa do demontażu | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 120 m Szerokość: 20 m Zanurzenie: 6 m | Ograniczenia te są włączone do zintegrowanego pozwolenia środowiskowego. | Wyraźna zgoda - właściwym organem do zatwierdzenia decyzji jest kapitanat portu. | 2 086 (12) | 3 marca 2026 r. | |||||||||
Tel.: +34 630144416 E-mail: abarredo@ddr-vessels.com | Wzdłuż burty statku, rampa do demontażu | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 169,9 m (Statki o długości przekraczającej tę długość, które można tak ustabilizować, aby powodowały zerowy lub ujemny ruch rampy, mogą być zaakceptowane w zależności od wyników szczegółowego studium wykonalności.) Szerokość: 25 m | Ograniczenia te są włączone do zintegrowanego pozwolenia środowiskowego. | Wyraźna zgoda - właściwym organem do zatwierdzenia decyzji jest kapitanat portu. | 3 600 (13) | 28 lipca 2025 r. | |||||||||
FRANCJA | |||||||||||||||
Tel.: +33 (0)769791280 E-mail: patrick@demonaval-recycling.fr Wzdłuż burty | statku, suchy dok | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 140 m Szerokość: 25 m Głębokość: 5 m | Ograniczenia środowiskowe zostały zdefiniowane w zezwoleniu wydanym przez prefekta. | Wyraźna zgoda - właściwym organem do zatwierdzenia decyzji jest Minister Środowiska. | 0 (14) | 11 grudnia 2022 r. | |||||||||
Tel.: +33 (0)235951634 E-mail: infos@gardet-bezenac.com | Urządzenia pływające i pochylnia | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 150 m Szerokość: 18 m Głębokość: 7 m LDT: 7 000 | Ograniczenia środowiskowe zostały zdefiniowane w zezwoleniu wydanym przez prefekta. | Wyraźna zgoda - właściwym organem do zatwierdzenia decyzji jest Minister Środowiska. | 16 000 (15) | 30 grudnia 2021 r. | |||||||||
Tel.: +33 (0)556905800 E-mail: maintenance@bordeaux-port.fr | Wzdłuż burty statku, suchy dok | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 240 m Szerokość: 37 m Głębokość: 17 m | Ograniczenia środowiskowe zostały zdefiniowane w zezwoleniu wydanym przez prefekta. | Wyraźna zgoda - właściwym organem do zatwierdzenia decyzji jest Minister Środowiska. | 18 000 (16) | 21 października 2021 r. | |||||||||
Tel.: +33 (0)298011106 E-mail: navaleo@navaleo.fr | Wzdłuż burty statku, suchy dok | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 225 m Szerokość: 34 m Głębokość: 27 m | Ograniczenia środowiskowe zostały zdefiniowane w zezwoleniu wydanym przez prefekta. | Wyraźna zgoda - właściwym organem do zatwierdzenia decyzji jest Minister Środowiska. | 15 000 (17) | 19 czerwca 2025 r. | |||||||||
WŁOCHY | |||||||||||||||
Tel.: +39 (0)10251561 E-mail: segreteria@sgdp.it; sangiorgiodelporto@legalmail.it www.sgdp.it | Wzdłuż burty statku, suchy dok | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 350 m Szerokość: 75 m Głębokość: 16 m GT: 130 000 | Te ograniczenia i restrykcje są włączone do zintegrowanego pozwolenia środowiskowego. | Wyraźna zgoda | 38 564 (18) | 6 czerwca 2023 r. | |||||||||
ŁOTWA | |||||||||||||||
Tel.: +371 29410506 E-mail: galaksisn@inbox.lv | Wzdłuż burty statku (na wodzie w miejscu postoju), suchy dok | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 165 m Szerokość: 22 m Głębokość: 7 m GT: 12 000 | Zob. zezwolenie krajowe nr LI12IB0053 | Wyraźna zgoda - pisemne powiadomienie w ciągu 30 dni roboczych | 0 (19) | 17 lipca 2024 r. | |||||||||
LITWA | |||||||||||||||
Tel.: +370 46365776 Faks: +370 (46)365776 E-mail: uab.apk@gmail.com | Wzdłuż burty statku (na wodzie w miejscu postoju) | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 130 m Szerokość: 35 m Głębokość: 10 m GT: 3 500 | Zob. zezwolenie krajowe nr TL-KL.1-15/2015. | Wyraźna zgoda - pisemne powiadomienie w ciągu 30 dni roboczych | 1 500 (20) | 12 marca 2025 r. | |||||||||
Tel.: +370 68532607 E-mail: armar.uab@gmail.com; albatrosas33@gmail.com | Wzdłuż burty statku (na wodzie w miejscu postoju) | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 80 m Szerokość: 16 m Głębokość: 5 m GT: 1 500 | Zob. zezwolenie krajowe nr TL-KL.1-51/2017. | Wyraźna zgoda - pisemne powiadomienie w ciągu 30 dni roboczych | 3 910 (21) | 19 kwietnia 2022 r. | |||||||||
Tel.: +370 63069903 E-mail: uabdemeksa@gmail.com | Wzdłuż burty statku (na wodzie w miejscu postoju) | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 58 m Szerokość: 16 m Głębokość: 5 m GT: 3 500 | Zob. zezwolenie krajowe nr TL-KL.1-64/2019. | Wyraźna zgoda - pisemne powiadomienie w ciągu 30 dni roboczych | 0 (22) | 22 maja 2024 r. | |||||||||
Tel.: +370 (46)483940/483891 Faks: +370 (46)483891 E-mail: refonda@wsy.lt | Wzdłuż burty statku (na wodzie w miejscu postoju) | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 230 m Szerokość: 55 m Głębokość: 14 m GT: 70 000 | Zob. zezwolenie krajowe nr (11.2)-30-161/2011/TL-KL.1-18/2015. | Wyraźna zgoda - pisemne powiadomienie w ciągu 30 dni roboczych | 20 140 (23) | 30 kwietnia 2025 r. | |||||||||
NIDERLANDY | |||||||||||||||
Tel.: +31 (0)181234353 E-mail: MZoethout@damenverolme.com | Suchy dok | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 400 m Szerokość: 90 m Głębokość: 12 m Wysokość: 90 m | Obiekt posiada zezwolenie na działalność; zezwolenie to zawiera ograniczenia i warunki dotyczące funkcjonowania w sposób przyjazny dla środowiska. | Wyraźna zgoda | 0 (24) | 21 maja 2026 r. | |||||||||
Tel.: +31 113352510 E-mail: info@hsd.nl | Działania przygotowawcze wzdłuż nabrzeża, przeniesienie na ląd do złomowania | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 175 m Szerokość: 40 m Głębokość: 10 m | Obiekt posiada zezwolenie na działalność; zezwolenie to zawiera ograniczenia i warunki dotyczące funkcjonowania w sposób przyjazny dla środowiska. | Wyraźna zgoda | 30 000 (25) | 26 stycznia 2026 r. | |||||||||
Tel.: +31 113351710 E-mail: slf@sagro.nl | Działania przygotowawcze wzdłuż nabrzeża, przeniesienie na ląd do złomowania | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 120 m Szerokość: 20 m Głębokość: 6 m | Obiekt posiada zezwolenie na działalność; zezwolenie to zawiera ograniczenia i warunki dotyczące funkcjonowania w sposób przyjazny dla środowiska. | Wyraźna zgoda | 15 000 (26) | 28 marca 2024 r. | |||||||||
Tel.: +31 180463990 E-mail: gsnoek@sloperij-nederland.nl | Na wodzie w miejscu cumowania i na pochylni | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 200 m Szerokość: 33 m Głębokość: 5,5 m Wysokość: 45 m (most Botlek) | Obiekt posiada zezwolenie na działalność; zezwolenie to zawiera ograniczenia i warunki dotyczące funkcjonowania w sposób przyjazny dla środowiska. Działania przygotowawcze odbywają się wzdłuż nabrzeża, do momentu gdy kadłub może zostać zaholowany na pochylnię przy użyciu wciągarki o zdolności pociągowej 2 000 ton. | Wyraźna zgoda | 17 500 (27) | 12 maja 2026 r. | |||||||||
NORWEGIA | |||||||||||||||
https://adrs.no/ | Wzdłuż burty statku, pochylnia, suchy dok/na wodzie | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 360 m Szerokość: Bez ograniczenia Głębokość: Bez ograniczenia | Zob. zezwolenie krajowe nr 2019.0501.T | Wyraźna zgoda | 0 (28) | 1 października 2024 r. | |||||||||
https://afgruppen.no/selskaper/af-offshore-decom/ | Wzdłuż burty statku | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 290 m Szerokość: Bez ograniczenia Głębokość: Bez ograniczenia | Zob. zezwolenie krajowe nr 2005.0038.T | Wyraźna zgoda | 31 000 (29) | 28 stycznia 2024 r. | |||||||||
www.greenyard.no | Suchy dok (obiekt zamknięty), pochylnia | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 230 m Szerokość: 25 m Głębokość: 20 m | Zob. zezwolenie krajowe nr 2018.0833.T Duże operacje demontażu muszą być przeprowadzane w pomieszczeniach zamkniętych. Jedynymi operacjami demontażu i cięcia, które są dozwolone na zewnątrz, są drobne czynności umożliwiające wprowadzanie statków do obiektu zamkniętego. Więcej informacji można znaleźć w zezwoleniu. | Wyraźna zgoda | 0 (30) | 28 stycznia 2024 r. | |||||||||
www.kleven.no | Wzdłuż burty statku, pochylnia | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 170 m Szerokość: 35 m Głębokość: Bez ograniczenia | Zob. zezwolenie krajowe nr 2021.0011.T | Wyraźna zgoda | 0 (31) | 9 kwietnia 2026 r. | |||||||||
Tel.: +47 40039479, e-mail: knut@fosengjenvinning.no | Wzdłuż burty statku | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 z wyjątkiem platform lub statków stosowanych do wydobywania węglowodorów Maksymalne wymiary statku: Długość: 150 m Szerokość: 20 m Głębokość: 7 m | Zob. zezwolenie krajowe nr 2006.0250.T | Wyraźna zgoda | 8 000 (32) | 9 stycznia 2024 r. | |||||||||
www.akersolutions.com | Wzdłuż burty statku (na wodzie w miejscu postoju), pochylnia | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 230 m Szerokość: Bez ograniczenia Głębokość: Bez ograniczenia | Zob. zezwolenie krajowe nr 2013.0111.T | Wyraźna zgoda | 43 000 (33) | 28 stycznia 2024 r. | |||||||||
www.lutelandetoffshore.com | Wzdłuż burty statku | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: Bez ograniczenia Szerokość: Bez ograniczenia Głębokość: Bez ograniczenia | Zob. pozwolenie krajowe Nr 2014.0646.T | Wyraźna zgoda | 14 000 (34) | 28 stycznia 2024 r. | |||||||||
www.norscrap.no | Wzdłuż burty statku, pływająca pochylnia, suchy dok | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 150 m Szerokość: 34 m Głębokość: Bez ograniczenia | Zob. zezwolenie krajowe nr 2017.0864.T Maksymalnie 8 000 LDT na pływającej pochylni Statki przekraczające 8 000 LDT muszą zostać częściowo rozebrane przed holowaniem na pochylni | Wyraźna zgoda | 4 500 (35) | 1 marca 2024 r. | |||||||||
PORTUGALIA | |||||||||||||||
Tel.: +351 234378970, +351 232767700 E-mail: info@navalria.pt | Suchy dok | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 104 m Szerokość: 6,5 m Zanurzenie: 6,5 m | Warunki mające zastosowanie do tego działania są określone w specyfikacjach załączonych do tytułu AL nr 5/2015/CCDRC z dnia 26 stycznia 2016 r. Dekontaminacja i demontaż na płaszczyźnie poziomej i nachylonej w zależności od rozmiaru statku. Płaszczyzna pozioma ma zdolność nominalną 700 ton. Płaszczyzna nachylona ma zdolność nominalną 900 ton. | Wyraźna zgoda | 1 900 (36) | 31 grudnia 2021 r. | |||||||||
FINLANDIA | |||||||||||||||
Tel.: +358 244511 Email try@turkurepairyard.com | Wzdłuż burty statku, suchy dok | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 250 m Szerokość: 40 m Zanurzenie: 7,9 m | Ograniczenia te są zawarte w krajowym pozwoleniu środowiskowym. | Wyraźna zgoda | 20 000 (37) | 1 października 2023 r. | |||||||||
ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO | |||||||||||||||
Tel.: +44 (0)2890534189 Faks:+44 (0)2890458515 E-mail Eoghan.Rainey@harland-wolff.com | Suchy dok i na wodzie w miejscu postoju | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 556 m Szerokość: 93 m Zanurzenie: 7,5 m Nośność: 550 000 | Obiekt jest autoryzowany na mocy pozwolenia na gospodarowanie odpadami (nr pozwolenia LN/20/11), które ogranicza działania i określa warunki dotyczące prowadzącego zakład. | Wyraźna zgoda | 12 000 (38) | 16 czerwca 2025 r. |
CZĘŚĆ B
Zakłady recyklingu statków znajdujące się w państwach trzecich
Nazwa zakładu | Metoda recyklingu | Rodzaj i wielkość statków, które można poddać recyklingowi | Ograniczenia i uwarunkowania w funkcjonowaniu zakładu recyklingu statków, w tym dotyczące gospodarowania odpadami niebezpiecznymi | Informacje na temat procedury wyraźnego lub dorozumianego zatwierdzenia planu recyklingu statku przez właściwy organ (39) | Maksymalna roczna wielkość recyklingu statków obliczona jako suma wyrażonej w LTD masy statków, które zostały poddane recyklingowi w danym roku w tym zakładzie (40) | Data wygaśnięcia włączenia do europejskiego wykazu (41) | ||||||
TURCJA | ||||||||||||
Tel.: +90 232 618 21 07 - 08 - 09 Email: info@avsargemiltd.com | Na lądzie | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 z wyjątkiem platform Maksymalne wymiary statku: Długość: Bez ograniczenia Szerokość: 50 m Zanurzenie: 15 m | Obiekt posiada zezwolenie na demontaż statku, wydane przez Ministerstwo Środowiska i Urbanistyki, oraz świadectwo pozwolenia na demontaż statku wydane przez Ministerstwo Transportu i Infrastruktury, które zawiera ograniczenia i warunki dotyczące działania zakładu. | Dorozumiana zgoda przy maksymalnym okresie przeglądu 15 dni Plan recyklingu statku (SRP) jest częścią zestawu dokumentów, przeglądów oraz zezwoleń/pozwoleń, które są przedkładane właściwym organom w celu uzyskania zezwolenia na demontaż statku. SRP nie zostaje ani jednoznacznie zatwierdzony, ani odrzucony jako samodzielny dokument. | 54 224 (42) | 2 grudnia 2025 r. | ||||||
Tel.: +90 2326182165 Email: info@isiksanship.com www.isiksanship.com | Na lądzie | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: Bez ograniczenia Szerokość: 75 m Zanurzenie: 17 m | Obiekt posiada zezwolenie na demontaż statku, wydane przez Ministerstwo Środowiska i Urbanistyki, oraz świadectwo pozwolenia na demontaż statku wydane przez Ministerstwo Transportu i Infrastruktury, które zawiera ograniczenia i warunki dotyczące działania zakładu. | Dorozumiana zgoda przy maksymalnym okresie przeglądu 15 dni Plan recyklingu statku (SRP) jest częścią zestawu dokumentów, przeglądów oraz zezwoleń/pozwoleń, które są przedkładane właściwym organom w celu uzyskania zezwolenia na demontaż statku. SRP nie zostaje ani jednoznacznie zatwierdzony, ani odrzucony jako samodzielny dokument. | 91 851 (43) | 7 lipca 2024 r. | ||||||
Tel.: +90 2326182162 E-mail: pamirtaner@egecelik.com | Na lądzie | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: Bez ograniczenia Szerokość: 50 m Zanurzenie: 15 m | Obiekt posiada zezwolenie na demontaż statku, wydane przez Ministerstwo Środowiska i Urbanistyki, oraz świadectwo pozwolenia na demontaż statku wydane przez Ministerstwo Transportu i Infrastruktury, które zawiera ograniczenia i warunki dotyczące działania zakładu. | Dorozumiana zgoda przy maksymalnym okresie przeglądu 15 dni Plan recyklingu statku (SRP) jest częścią zestawu dokumentów, przeglądów oraz zezwoleń/pozwoleń, które są przedkładane właściwym organom w celu uzyskania zezwolenia na demontaż statku. SRP nie zostaje ani jednoznacznie zatwierdzony, ani odrzucony jako samodzielny dokument. | 55 503 (44) | 12 lutego 2025 r. | ||||||
Tel.: +90 2326182030 E-mail: info@leyal.com.tr | Na lądzie | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: Bez ograniczenia Szerokość: 100 m Zanurzenie: 15 m | Obiekt posiada zezwolenie na demontaż statku, wydane przez Ministerstwo Środowiska i Urbanistyki, oraz świadectwo pozwolenia na demontaż statku wydane przez Ministerstwo Transportu i Infrastruktury, które zawiera ograniczenia i warunki dotyczące działania zakładu. | Dorozumiana zgoda przy maksymalnym okresie przeglądu 15 dni Plan recyklingu statku (SRP) jest częścią zestawu dokumentów, przeglądów oraz zezwoleń/pozwoleń, które są przedkładane właściwym organom w celu uzyskania zezwolenia na demontaż statku. SRP nie zostaje ani jednoznacznie zatwierdzony, ani odrzucony jako samodzielny dokument. | 55 495 (45) | 9 grudnia 2023 r. | ||||||
Tel.: +90 2326182065 E-mail: demtas@leyal.com.tr | Na lądzie | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: Bez ograniczenia Szerokość: 63 m Zanurzenie: 15 m | Obiekt posiada zezwolenie na demontaż statku, wydane przez Ministerstwo Środowiska i Urbanistyki, oraz świadectwo pozwolenia na demontaż statku wydane przez Ministerstwo Transportu i Infrastruktury, które zawiera ograniczenia i warunki dotyczące działania zakładu. | Dorozumiana zgoda przy maksymalnym okresie przeglądu 15 dni Plan recyklingu statku (SRP) jest częścią zestawu dokumentów, przeglądów oraz zezwoleń/pozwoleń, które są przedkładane właściwym organom w celu uzyskania zezwolenia na demontaż statku. SRP nie zostaje ani jednoznacznie zatwierdzony, ani odrzucony jako samodzielny dokument. | 50 350 (46) | 9 grudnia 2023 r. | ||||||
Tel.: +90 2326182105 E-mail: oge@ogegemi.com www.ogegemi.com | Na lądzie | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: Bez ograniczenia Szerokość: 70 m Zanurzenie: 15 m | Obiekt posiada zezwolenie na demontaż statku, wydane przez Ministerstwo Środowiska i Urbanistyki, oraz świadectwo pozwolenia na demontaż statku wydane przez Ministerstwo Transportu i Infrastruktury, które zawiera ograniczenia i warunki dotyczące działania zakładu. | Dorozumiana zgoda przy maksymalnym okresie przeglądu 15 dni Plan recyklingu statku (SRP) jest częścią zestawu dokumentów, przeglądów oraz zezwoleń/pozwoleń, które są przedkładane właściwym organom w celu uzyskania zezwolenia na demontaż statku. SRP nie zostaje ani jednoznacznie zatwierdzony, ani odrzucony jako samodzielny dokument. | 62 471 (47) | 12 lutego 2025 r. | ||||||
Tel.: +90 2326182036 E-mail: shipyard@simseklergroup.com.tr | Na lądzie | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: Bez ograniczenia Szerokość: 95 m Zanurzenie: 15 m | Obiekt posiada zezwolenie na demontaż statku, wydane przez Ministerstwo Środowiska i Urbanistyki, oraz świadectwo pozwolenia na demontaż statku wydane przez Ministerstwo Transportu i Infrastruktury, które zawiera ograniczenia i warunki dotyczące działania zakładu. | Dorozumiana zgoda przy maksymalnym okresie przeglądu 15 dni Plan recyklingu statku (SRP) jest częścią zestawu dokumentów, przeglądów oraz zezwoleń/pozwoleń, które są przedkładane właściwym organom w celu uzyskania zezwolenia na demontaż statku. SRP nie zostaje ani jednoznacznie zatwierdzony, ani odrzucony jako samodzielny dokument. | 51 569 (48) | 2 grudnia 2025 r. | ||||||
Tel.: +90 2326182092 E-mail: info@sokship.com | Na lądzie | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: Bez ograniczenia Szerokość: 90 m Zanurzenie: 15 m | Obiekt posiada zezwolenie na demontaż statku, wydane przez Ministerstwo Środowiska i Urbanistyki, oraz świadectwo pozwolenia na demontaż statku wydane przez Ministerstwo Transportu i Infrastruktury, które zawiera ograniczenia i warunki dotyczące działania zakładu. | Dorozumiana zgoda przy maksymalnym okresie przeglądu 15 dni Plan recyklingu statku (SRP) jest częścią zestawu dokumentów, przeglądów oraz zezwoleń/pozwoleń, które są przedkładane właściwym organom w celu uzyskania zezwolenia na demontaż statku. SRP nie zostaje ani jednoznacznie zatwierdzony, ani odrzucony jako samodzielny dokument. | 66 167 (49) | 12 lutego 2025 r. | ||||||
STANY ZJEDNOCZONE AMERYKI | ||||||||||||
Tel.: 956-831-2299 E-mail: chris.green@internationalshipbreaking.com robert.berry@internationalshipbreaking.com | Wzdłuż burty statku (na wodzie w miejscu postoju), pochylnia | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 366 m Szerokość: Zanurzenie: 48 m 9 m | Warunki, na jakich zezwala się zakładowi na prowadzenie działalności, są określone w zezwoleniach, świadectwach i upoważnieniach wydanych przez Agencję Ochrony Środowiska, Teksańską Komisję ds. Jakości Środowiska Naturalnego (Texas Commission of Environmental Quality), teksański Generalny Urząd Gruntów (General Land Office) oraz straż przybrzeżną Stanów Zjednoczonych. Amerykańska ustawa o kontroli substancji toksycznych zakazuje przywozu do Stanów Zjednoczonych statków pływających pod banderą państw trzecich i zawierających stężenia PCB wyższe niż 50 ppm. Zakład posiada dwie pochylnie do ostatecznego recyklingu statków (pochylnia wschodnia i zachodnia). Statki pływające pod banderą państw członkowskich UE poddaje się recyklingowi wyłącznie na pochylni wschodniej. | W prawie Stanów Zjednoczonych nie istnieje obecnie procedura związana z zatwierdzaniem planów recyklingu statków. | 120 000 (50) | 9 grudnia 2023 r. |
(1) Na podstawie art. 7 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 w sprawie recyklingu statków.
(2) Na podstawie art. 32 ust. 1 lit. a) zdanie trzecie rozporządzenia (UE) nr 1257/2013.
(3) Data wygaśnięcia włączenia do europejskiego wykazu odpowiada dacie wygaśnięcia zezwolenia lub pozwolenia przyznanego zakładowi w państwie członkowskim.
(4) Zgodnie z przekazanymi informacjami teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków tego zakładu wynosi 50 000 LDT rocznie.
(5) Zgodnie z przekazanymi informacjami teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków tego zakładu wynosi 30 000 LDT rocznie.
(6) Zgodnie z przekazanymi informacjami teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków tego zakładu wynosi 50 000 LDT rocznie.
(7) Zgodnie z przekazanymi informacjami teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków tego zakładu wynosi 30 000 LDT rocznie.
(8) Zgodnie z przekazanymi informacjami teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków tego zakładu wynosi 200 000 LDT rocznie.
(9) Zgodnie z przekazanymi informacjami teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków tego zakładu wynosi 50 000 LDT rocznie.
(10) Zgodnie z przekazanymi informacjami teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków tego zakładu wynosi 45 000 LDT rocznie.
(11) Zgodnie z przekazanymi informacjami teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków tego zakładu wynosi 36 000 LDT rocznie.
(12) Zgodnie z przekazanymi informacjami teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków tego zakładu wynosi 6000 LDT rocznie.
(13) Zgodnie z przekazanymi informacjami teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków tego zakładu wynosi 60 000 LDT rocznie.
(14) Zgodnie z przekazanymi informacjami teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków tego zakładu wynosi 15 000 LDT rocznie.
(15) Zgodnie z przekazanymi informacjami teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków tego zakładu wynosi 18 000 LDT rocznie.
(16) Zgodnie z przekazanymi informacjami teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków tego zakładu wynosi 23 000 LDT rocznie.
(17) Zgodnie z przekazanymi informacjami teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków tego zakładu wynosi 40 000 LDT rocznie.
(18) Zgodnie z przekazanymi informacjami teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków tego zakładu wynosi 60 000 LDT rocznie.
(19) Zgodnie z przekazanymi informacjami teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków tego zakładu wynosi 10 000 LDT rocznie.
(20) Zgodnie z posiadanym zezwoleniem zakład może poddać recyklingowi maksymalnie 30 000 LDT rocznie.
(21) Zgodnie z posiadanym zezwoleniem zakład może poddać recyklingowi maksymalnie 6 000 LDT rocznie.
(22) Zgodnie z posiadanym zezwoleniem zakład może poddać recyklingowi maksymalnie 10 000 LDT rocznie.
(23) Zgodnie z posiadanym zezwoleniem zakład może poddać recyklingowi maksymalnie45 000 LDT rocznie.
(24) Zgodnie z posiadanym zezwoleniem teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków tego zakładu wynosi 100 000 LDT rocznie.
(25) Zgodnie z posiadanym zezwoleniem teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków tego zakładu wynosi 100 000 LDT rocznie.
(26) Zgodnie z posiadanym zezwoleniem teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków tego zakładu wynosi 100 000 LDT rocznie.
(27) Zgodnie z posiadanym zezwoleniem teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków tego zakładu wynosi 40 000 LDT rocznie.
(28) Zgodnie z posiadanym zezwoleniem zakład może poddać recyklingowi maksymalnie 75 000 LDT rocznie.
(29) Zgodnie z posiadanym zezwoleniem zakład może poddać recyklingowi maksymalnie 75 000 LDT rocznie.
(30) Zgodnie z posiadanym zezwoleniem zakład może poddać recyklingowi maksymalnie 30 000 LDT rocznie.
(31) Zgodnie z posiadanym zezwoleniem zakład może poddać recyklingowi maksymalnie 30 000 LDT rocznie.
(32) Zgodnie z posiadanym zezwoleniem zakład może poddać recyklingowi maksymalnie 10 000 LDT rocznie.
(33) Zgodnie z posiadanym zezwoleniem zakład może poddać recyklingowi maksymalnie 85 000 LDT rocznie.
(34) Zgodnie z posiadanym zezwoleniem zakład może poddać recyklingowi maksymalnie 200 000 LDT rocznie.
(35) Zgodnie z posiadanym zezwoleniem zakład może poddać recyklingowi maksymalnie 100 000 LDT rocznie.
(36) Zgodnie z przekazanymi informacjami teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków tego zakładu wynosi 5 000 LDT rocznie.
(37) Zgodnie z przekazanymi informacjami teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków tego zakładu wynosi 40 000 LDT rocznie.
(38) Zgodnie z posiadanym zezwoleniem zakład może poddać recyklingowi maksymalnie 300 000 LDT rocznie.
(39) Na podstawie art. 7 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 w sprawie recyklingu statków.
(40) Na podstawie art. 32 ust. 1 lit. a) zdanie trzecie rozporządzenia (UE) nr 1257/2013.
(41) Zakład recyklingu statków znajdujący się w państwie trzecim jest włączony do europejskiego wykazu na okres pięciu lat od daty wejścia w życie odpowiedniej decyzji wykonawczej Komisji, która przewiduje włączenie tego zakładu do wykazu, chyba że określono inaczej.
(42) Teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków tego zakładu wynosi 60 000 LDT rocznie.
(43) Teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków tego zakładu wynosi 120 000 LDT rocznie.
(44) Teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków tego zakładu wynosi 60 000 LDT rocznie.
(45) Teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków tego zakładu wynosi 80 000 LDT rocznie.
(46) Teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków tego zakładu wynosi 60 000 LDT rocznie.
(47) Teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków tego zakładu wynosi 90 000 LDT rocznie.
(48) Teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków tego zakładu wynosi 70 000 LDT rocznie.
(49) Teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków tego zakładu wynosi 100 000 LDT rocznie.
(50) Teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków tego zakładu wynosi 120 000 LDT rocznie.
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00