Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2021-07-25
Wersja aktualna od 2021-07-25
obowiązujący
Alerty
ROZPORZĄDZENIE DELEGOWANE KOMISJI (UE) 2021/1087
z dnia 7 kwietnia 2021 r.
zmieniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1139 w odniesieniu do aktualizacji odniesień do postanowień konwencji chicagowskiej
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1139 z dnia 4 lipca 2018 r. w sprawie wspólnych zasad w dziedzinie lotnictwa cywilnego i utworzenia Agencji Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego oraz zmieniające rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 2111/2005, (WE) nr 1008/2008, (UE) nr 996/2010, (UE) nr 376/2014 i dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/30/UE i 2014/53/UE, a także uchylające rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 552/2004 i (WE) nr 216/2008 i rozporządzenie Rady (EWG) nr 3922/91 (1), w szczególności jego art. 19 ust. 3,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) | Statki powietrzne inne niż bezzałogowe statki powietrzne oraz ich silniki, śmigła, części i wyposażenie nieinstalowane powinny spełniać wymogi ochrony środowiska. Jest to przewidziane w rozporządzeniu (UE) 2018/1139 odnoszącym się do konkretnych postanowień konwencji chicagowskiej, które zawierają te wymogi. |
(2) | W dniu 11 marca 2020 r. podczas piątego posiedzenia na swojej 219. sesji Rada Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego przyjęła poprawkę 13 do tomu I załącznika 16 „Hałas statku powietrznego” do konwencji chicagowskiej, poprawkę 10 do tomu II „Emisje z silników statków powietrznych” do konwencji chicagowskiej oraz poprawkę 1 do tomu III „Emisje CO2 z samolotów” do konwencji chicagowskiej. Poprawki te weszły w życie i zaczęły obowiązywać wszystkie państwa członkowskie w dniu 1 stycznia 2021 r. |
(3) | Należy zatem zaktualizować odniesienia do przepisów konwencji chicagowskiej, a rozporządzenie (UE) 2018/1139 należy odpowiednio zmienić. |
(4) | Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu opierają się na opinii nr 03/2020 wydanej przez Agencję Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) zgodnie z art. 76 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2018/1139, |
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Artykuł 1
W art. 9 ust. 2 rozporządzenia (UE) 2018/1139 akapit pierwszy otrzymuje brzmienie:
„W odniesieniu do hałasu i emisji te statki powietrzne oraz ich silniki, śmigła, części i wyposażenie nieinstalowane muszą spełniać wymogi ochrony środowiska zawarte w poprawce 13 w tomie I, poprawce 10 w tomie II i poprawce 1 w tomie III załącznika 16 do konwencji chicagowskiej, w ich wersjach mających zastosowanie w dniu 1 stycznia 2021 r.”.
Artykuł 2
Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 7 kwietnia 2021 r.