ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2021/955
z dnia 27 maja 2021 r.
ustanawiające wykonawcze standardy techniczne do celów stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1156 w odniesieniu do formularzy, szablonów, procedur i rozwiązań technicznych na potrzeby publikowania i przekazywania informacji na temat przepisów regulujących wprowadzanie do obrotu, opłat i prowizji oraz określające informacje, które należy przekazywać do celów utworzenia i prowadzenia centralnej bazy danych dotyczącej transgranicznego wprowadzania AFI i UCITS do obrotu, a także formularze, szablony i procedury na potrzeby przekazywania takich informacji
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1156 z dnia 20 czerwca 2019 r. w sprawie ułatwienia transgranicznej dystrybucji przedsiębiorstw zbiorowego inwestowania oraz zmiany rozporządzeń (UE) nr 345/2013, (UE) nr 346/2013 i (UE) nr 1286/2014 (1), w szczególności jego art. 5 ust. 3 akapit trzeci, art. 10 ust. 3 akapit trzeci oraz art. 13 ust. 3 akapit trzeci,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) | Należy zapewnić porównywalność informacji, które właściwe organy mają publikować na swoich stronach internetowych na temat mających zastosowanie krajowych przepisów ustawowych, wykonawczych i administracyjnych regulujących wymogi w zakresie wprowadzania do obrotu alternatywnych funduszy inwestycyjnych (AFI) i przedsiębiorstw zbiorowego inwestowania w zbywalne papiery wartościowe (UCITS). Na potrzeby publikacji takich informacji właściwe organy powinny zatem stosować odpowiednie szablony. |
(2) | Streszczenia mających zastosowanie krajowych przepisów ustawowych, wykonawczych i administracyjnych regulujących wymogi w zakresie wprowadzania AFI i UCITS do obrotu powinny być łatwo dostępne. Właściwe organy powinny zatem publikować te streszczenia na tej samej stronie internetowej, na której publikowane są odnośne krajowe przepisy ustawowe, wykonawcze i administracyjne. Streszczenia takie powinny być jasne, zwięzłe i łatwe do zrozumienia. |
(3) | Zarządzający alternatywnymi funduszami inwestycyjnymi (ZAFI), zarządzający europejskimi funduszami venture capital (EuVECA), zarządzający europejskimi funduszami na rzecz przedsiębiorczości społecznej (EuSEF) oraz spółki zarządzające UCITS powinni być w stanie ocenić z wyprzedzeniem całokształt kosztów działalności transgranicznej w każdym państwie członkowskim. Aby zapewnić porównywalność opłat i prowizji pobieranych przez właściwe organy z tytułu wykonywania ich obowiązków w związku z taką działalnością transgraniczną, te opłaty i prowizje lub elementy niezbędne do obliczenia takich opłat lub prowizji powinny być przedstawione w formie tabeli. |
(4) | Europejski Urząd Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych (ESMA) powinien mieć możliwość sprawdzenia, czy otrzymał wszystkie informacje na temat krajowych przepisów regulujących wymogi w zakresie wprowadzania AFI i UCITS do obrotu oraz ich streszczenia, a także na temat opłat i prowizji pobieranych w związku z transgraniczną działalnością ZAFI, zarządzających EuVECA, zarządzających EuSEF i spółek zarządzających UCITS. ESMA powinien mieć również możliwość weryfikacji, czy informacje te są kompletne i aktualne. Powiadamiając ESMA o odnośnikach do stron internetowych, na których można znaleźć te informacje, właściwe organy powinny zatem korzystać ze standardowych formularzy. |
(5) | Zarówno ESMA, jak i właściwe organy powinny wyznaczyć pojedynczy punkt kontaktowy właściwy do przesyłania i otrzymywania informacji na temat odnośników do ich stron internetowych, na których publikowane są informacje na temat krajowych przepisów regulujących wymogi w zakresie wprowadzania AFI i UCITS do obrotu. |
(6) | W art. 12 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2019/1156 zobowiązano ESMA do opublikowania na swojej stronie internetowej do dnia 2 lutego 2022 r. centralnej bazy danych zawierającej informacje na temat wszystkich AFI, ZAFI, zarządzających EuSEF, zarządzających EuVECA, UCITS i spółek zarządzających UCITS, które są wprowadzane do obrotu w państwie członkowskim innym niż macierzyste państwo członkowskie. Ta centralna baza danych ma być zasilana informacjami przekazywanymi przez właściwe organy nie później niż pięć dni roboczych po zakończeniu każdego z kwartałów kończących się w dniach 31 marca, 30 czerwca, 30 września i 31 grudnia. W związku z tym wszelkie wymogi dotyczące przekazywania przez właściwe organy takich informacji do centralnej bazy danych powinny zacząć obowiązywać nie wcześniej niż w dniu 2 lutego 2022 r. |
(7) | Aby portal zgłoszeniowy, o którym mowa w art. 13 ust. 2 rozporządzenia (UE) 2019/1156, mógł sprawnie funkcjonować, konieczne jest, aby rozwiązania techniczne obejmowały mechanizm umożliwiający przesyłanie do portalu zgłoszeniowego danych uzupełniających. ESMA powinien zapewnić kompletność, integralność i poufność informacji zawartych w portalu zgłoszeniowym. |
(8) | Przepisy niniejszego rozporządzenia są ze sobą ściśle powiązane, ponieważ określają standardowe formularze, szablony i procedury na potrzeby przekazywania ESMA informacji dotyczących transgranicznej dystrybucji AFI i UCITS oraz publikowania przez właściwe organy takich informacji na ich stronach internetowych. W celu zapewnienia spójności przy ustanawianiu standardowych formularzy oraz ze względu na istotne powiązania między przepisami niniejszego rozporządzenia przepisy te należy włączyć do jednego rozporządzenia. |
(9) | Podstawę niniejszego rozporządzenia stanowi projekt wykonawczych standardów technicznych przedłożony Komisji przez ESMA. |
(10) | ESMA przeprowadził otwarte konsultacje publiczne na temat przepisów zawartych w projekcie wykonawczych standardów technicznych stanowiącym podstawę niniejszego rozporządzenia, dokonał analizy potencjalnych kosztów i korzyści, które mogą się z nim wiązać, oraz zwrócił się o wydanie opinii do Grupy Interesariuszy z Sektora Giełd i Papierów Wartościowych ustanowionej zgodnie z art. 37 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1095/2010 (2). ESMA nie przeprowadził jednak konsultacji w sprawie projektu wykonawczych standardów technicznych określających standardowe formularze, szablony i procedury na potrzeby przekazywania przez właściwe organy krajowe informacji na temat przepisów krajowych regulujących wymogi w zakresie wprowadzania do obrotu oraz na temat urzędowych opłat i prowizji związanych z transgraniczną działalnością ZAFI, zarządzających EuVECA, zarządzających EuSEF i spółek zarządzających UCITS, ani w sprawie projektu wykonawczych standardów technicznych określających informacje, które mają być przekazywane przez właściwe organy, a także formularze, szablony i procedury na potrzeby przekazywania ESMA informacji przez właściwe organy do celów utworzenia i prowadzenia centralnej bazy danych zawierającej informacje na temat wymogów w zakresie transgranicznego wprowadzania AFI i UCITS do obrotu, ani też w sprawie rozwiązań technicznych na potrzeby funkcjonowania portalu zgłoszeniowego, gdyż zwrócenie się do zainteresowanych stron o przekazanie uwag na temat przepisów, które mają wpływ wyłącznie na ESMA i właściwe organy, byłoby wysoce niewspółmierne. |
(11) | Datę rozpoczęcia stosowania przepisów niniejszego rozporządzenia regulujących publikację przepisów krajowych dotyczących wymogów w zakresie wprowadzania do obrotu należy dostosować do daty rozpoczęcia stosowania art. 4 i 5 rozporządzenia (UE) 2019/1156, które odnoszą się do tego obowiązku. Datę rozpoczęcia stosowania przepisów niniejszego rozporządzenia dotyczących informacji, które należy przekazywać ESMA do celów utworzenia i prowadzenia centralnej bazy danych, należy dostosować do daty, o której mowa w art. 12 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2019/1156, który odnosi się do tego obowiązku, |
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Artykuł 1
Publikacja przepisów krajowych dotyczących wymogów w zakresie wprowadzania do obrotu
1. Właściwe organy publikują na swoich stronach internetowych informacje, o których mowa w art. 5 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2019/1156, korzystając z szablonu określonego w załączniku I do niniejszego rozporządzenia.
2. Informacje, o których mowa w akapicie pierwszym, właściwe organy publikują albo w całości na jednej specjalnej stronie internetowej w obrębie ich witryny internetowej, albo na oddzielnych stronach internetowych, zamieszczając informacje, o których mowa w niniejszym ustępie, odpowiednio w odniesieniu do alternatywnych funduszy inwestycyjnych (AFI) i przedsiębiorstw zbiorowego inwestowania w zbywalne papiery wartościowe (UCITS).
3. Właściwe organy publikują na swoich stronach internetowych streszczenia informacji, o których mowa w ust. 1, w jasny, zwięzły i łatwy do zrozumienia sposób, korzystając z szablonu określonego w załączniku II do niniejszego rozporządzenia. Streszczenia te publikuje się na tej samej stronie internetowej co informacje, o których mowa w ust. 1, albo na górze, albo na dole tej strony.
Artykuł 2
Publikacja informacji na temat opłat lub prowizji pobieranych przez właściwe organy z tytułu wykonywania ich obowiązków w związku z transgraniczną działalnością ZAFI, zarządzających EuVECA, zarządzających EuSEF i spółek zarządzających UCITS
Właściwe organy publikują informacje, o których mowa w art. 10 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2019/1156, osobno dla każdej opłaty lub prowizji, korzystając z szablonu określonego w załączniku III do niniejszego rozporządzenia.
Artykuł 3
Powiadamianie Europejskiego Urzędu Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych
1. Właściwe organy powiadamiają Europejski Urząd Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych (ESMA) o odnośnikach do swoich stron internetowych, na których publikowane są informacje, o których mowa w art. 1, oraz o wszelkich zmianach tych odnośników i informacji opublikowanych na odnośnych stronach internetowych, korzystając z szablonów określonych w załączniku IV.
2. Właściwe organy powiadamiają ESMA o odnośnikach do swoich stron internetowych, na których publikowane są informacje, o których mowa w art. 2, oraz o wszelkich zmianach tych odnośników i informacji opublikowanych na odnośnych stronach internetowych, korzystając z szablonów określonych w załączniku V.
3. Właściwe organy powiadamiają ESMA o wszelkich zmianach odnośników i informacji, o których mowa w ust. 1 i 2, w terminie 10 dni roboczych od wprowadzenia zmiany na swoich stronach internetowych.
Artykuł 4
Pojedynczy punkt kontaktowy
1. Do celów powiadomień, o których mowa w art. 3, każdy właściwy organ wyznacza pojedynczy punkt kontaktowy odpowiedzialny za przesyłanie odnośnych informacji i powiadamianie o wszelkich kwestiach związanych z przekazywaniem takich informacji.
2. Właściwe organy powiadamiają ESMA o pojedynczym punkcie kontaktowym, o którym mowa w ust. 1.
3. ESMA wyznacza pojedynczy punkt kontaktowy odpowiedzialny za odbieranie informacji, o których mowa w art. 1 i 2, oraz za powiadamianie o wszelkich kwestiach związanych z odbiorem informacji, o których mowa w niniejszym artykule.
4. ESMA powiadamia właściwe organy o pojedynczym punkcie kontaktowym, o którym mowa w ust. 3.
Artykuł 5
Informacje przekazywane ESMA do celów utworzenia i prowadzenia centralnej bazy danych dotyczącej transgranicznego wprowadzania AFI i UCITS do obrotu
1. Do celów utworzenia i prowadzenia centralnej bazy danych, o której mowa w art. 12 rozporządzenia (UE) 2019/1156, właściwe organy macierzystych państw członkowskich przesyłają co kwartał ESMA informacje określone w tabeli 1 w załączniku VI do niniejszego rozporządzenia oraz wszelkie ich aktualizacje.
2. Właściwe organy macierzystych państw członkowskich przesyłają ESMA informacje, o których mowa w ust. 1, nie później niż pięć dni roboczych po zakończeniu każdego z kwartałów kończących się w dniach 31 marca, 30 czerwca, 30 września i 31 grudnia.
Artykuł 6
Rozwiązania techniczne na potrzeby funkcjonowania portalu zgłoszeniowego utworzonego przez ESMA
1. Właściwe organy przekazują informacje, o których mowa w art. 5 ust. 1, we wspólnym formacie XML, korzystając z formatu pól określonego w tabeli 2 w załączniku VI.
2. Właściwe organy przekazują dokumenty, o których mowa w art. 13 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2019/1156, drogą elektroniczną za pośrednictwem portalu zgłoszeniowego utworzonego przez ESMA zgodnie z art. 13 ust. 2 tego rozporządzenia.
3. ESMA zapewnia kompletność, integralność i poufność informacji, o których mowa w ust. 1 i 2, w trakcie ich przekazywania za pośrednictwem portalu zgłoszeniowego.
4. ESMA zapewnia, aby portal zgłoszeniowy, o którym mowa w ust. 2, automatycznie przetwarzał i weryfikował wszystkie przekazane informacje i dane uzupełniające oraz przesyłał właściwemu organowi, który przesłał informacje, informacje zwrotne na temat tego, czy przekazanie informacji przebiegło pomyślnie, oraz na temat ewentualnych błędów, które wystąpiły w trakcie tego procesu.
Artykuł 7
Wejście w życie i rozpoczęcie stosowania
Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Art. 1 oraz art. 3 ust. 1 stosuje się od dnia 2 sierpnia 2021 r., a art. 5 stosuje się od dnia 2 lutego 2022 r.
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 27 maja 2021 r.
W imieniu Komisji
Ursula VON DER LEYEN
Przewodnicząca
(1) Dz.U. L 188 z 12.7.2019, s. 55.
(2) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1095/2010 z dnia 24 listopada 2010 r. w sprawie ustanowienia Europejskiego Urzędu Nadzoru (Europejskiego Urzędu Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych), zmiany decyzji nr 716/2009/WE i uchylenia decyzji Komisji 2009/77/WE (Dz.U. L 331 z 15.12.2010, s. 84).
ZAŁĄCZNIK I
Szablon na potrzeby publikacji przepisów krajowych regulujących wymogi w zakresie wprowadzania AFI i UCITS do obrotu
[Proszę podać datę ostatniej zmiany tych informacji] Strona ta zawiera informacje na temat krajowych przepisów ustawowych, wykonawczych i administracyjnych regulujących wymogi w zakresie wprowadzania do obrotu, o których mowa w art. 5 ust. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1156 z dnia 20 czerwca 2019 r. w sprawie ułatwienia transgranicznej dystrybucji przedsiębiorstw zbiorowego inwestowania. Wymogi w zakresie wprowadzania UCITS do obrotu (Proszę podać aktualne i kompletne informacje na temat mających zastosowanie krajowych przepisów ustawowych, wykonawczych i administracyjnych regulujących wymogi w zakresie wprowadzania UCITS do obrotu, w tym odnośniki do stron internetowych zawierających pełne wersje tych przepisów ustawowych, wykonawczych i administracyjnych) Informacje te muszą obejmować co najmniej następujące kategorie przepisów:
Zastrzeżenie: [Nazwa właściwego organu] dołożył należytej staranności, aby zapewnić aktualność i kompletność informacji na temat krajowych przepisów regulujących wymogi w zakresie wprowadzania UCITS do obrotu w [nazwa państwa członkowskiego] zamieszczonych na swoich stronach internetowych. [Nazwa właściwego organu] nie jest odpowiedzialny za prowadzenie zewnętrznych stron internetowych i nie ponosi odpowiedzialności za błędy lub przeoczenia na jakichkolwiek zewnętrznych stronach internetowych, do których odnośniki zamieszczono na niniejszej stronie. Wymogi w zakresie wprowadzania AFI do obrotu (Proszę podać aktualne i kompletne informacje na temat mających zastosowanie krajowych przepisów ustawowych, wykonawczych i administracyjnych regulujących wymogi w zakresie wprowadzania AFI do obrotu, w tym odnośniki do stron internetowych zawierających pełne wersje tych przepisów ustawowych, wykonawczych i administracyjnych. Jeżeli wprowadzanie do obrotu określonych kategorii AFI (np. AFI działających na rynku nieruchomości, AFI typu private equity itp.) regulują szczególne przepisy, proszę podać odpowiednie krajowe przepisy ustawowe, wykonawcze i administracyjne mające zastosowanie do każdej z tych kategorii) Informacje te muszą obejmować co najmniej następujące kategorie przepisów:
Zastrzeżenie: [Nazwa właściwego organu] dołożył należytej staranności, aby zapewnić aktualność i kompletność informacji na temat krajowych przepisów regulujących wymogi w zakresie wprowadzania AFI do obrotu w [nazwa państwa członkowskiego] zamieszczonych na swoich stronach internetowych. [Nazwa właściwego organu] nie jest odpowiedzialny za prowadzenie zewnętrznych stron internetowych i nie ponosi odpowiedzialności za błędy lub przeoczenia na jakichkolwiek zewnętrznych stronach internetowych, do których odnośniki zamieszczono na niniejszej stronie. Inne wymogi* Oprócz przepisów, o których mowa powyżej, a które specjalnie regulują wprowadzanie [UCITS/AFI/UCITS oraz AFI] do obrotu, mogą istnieć inne przepisy prawne, które mogą mieć zastosowanie przy wprowadzaniu do obrotu tych funduszy w [nazwa państwa członkowskiego], chociaż nie przyjęto ich specjalnie z myślą o wprowadzaniu [UCITS/AFI/UCITS oraz AFI] do obrotu, w zależności od indywidualnej sytuacji podmiotów zaangażowanych we wprowadzanie do obrotu udziałów lub jednostek uczestnictwa w [UCITS/AFI/UCITS lub AFI]. W przypadku wprowadzenia do obrotu w [nazwa państwa członkowskiego] zastosowanie mogą mieć inne wymogi, takie jak [proszę określić odpowiednie akty prawa krajowego, które mogą mieć zastosowanie]. Zastrzeżenie: Poniżej przedstawiono niewyczerpujący wykaz przepisów krajowych, które mogłyby mieć zastosowanie i [nazwa właściwego organu] nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek pominięcie w tym wykazie. [Nazwa właściwego organu] nie sprawuje nadzoru nad stosowaniem wymogów wynikających z tych przepisów. Przed wprowadzeniem do obrotu lub zainwestowaniem w [UCITS/AFI/UCITS lub AFI] należy zweryfikować, czy te wymogi oraz wszelkie inne wymogi prawne będą miały zastosowanie. W przypadku braku pewności podmioty wprowadzające do obrotu lub inwestujące w UCITS lub AFI powinny uzyskać niezależne doradztwo co do wymogów mających zastosowanie w ich indywidualnej sytuacji.
|
ZAŁĄCZNIK II
Szablon na potrzeby publikacji streszczeń przepisów krajowych regulujących wymogi w zakresie wprowadzania AFI i UCITS do obrotu
[Proszę podać datę ostatniej zmiany informacji, jeżeli streszczenie jest publikowane na oddzielnej stronie internetowej innej niż strona, na której opublikowano informacje zawarte w załączniku I] Streszczenie wymogów w zakresie wprowadzania UCITS do obrotu (Proszę podać streszczenie wymogów w zakresie wprowadzania UCITS do obrotu, wskazując w szczególności przepisy regulujące:
Streszczenie wymogów w zakresie wprowadzania AFI do obrotu (Proszę podać streszczenie wymogów w zakresie wprowadzania AFI do obrotu, wskazując w szczególności przepisy regulujące:
|
ZAŁĄCZNIK III
Szablon na potrzeby publikacji urzędowych opłat i prowizji
[Proszę podać datę ostatniej zmiany tych informacji] Strona ta zawiera informacje na temat opłat i prowizji pobieranych przez [nazwa właściwego organu] z tytułu wykonywania obowiązków w związku z transgraniczną działalnością ZAFI, zarządzających EuSEF, zarządzających EuVECA i spółek zarządzających UCITS, o których mowa w art. 10 ust. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1156 z dnia 20 czerwca 2019 r. w sprawie ułatwienia transgranicznej dystrybucji przedsiębiorstw zbiorowego inwestowania. [Właściwe organy muszą stosować ten szablon do publikowania wszystkich opłat i prowizji, które pobierają z tytułu wykonywania swoich obowiązków w związku z transgraniczną działalnością ZAFI, zarządzających EuSEF, zarządzających EuVECA i spółek zarządzających UCITS, prezentując opłaty i prowizje w podziale na m.in. wymienione poniżej kategorie, stosownie do przypadku.] Opłaty i prowizje z tytułu zarządzania działalnością transgraniczną*
Opłaty i prowizje z tytułu transgranicznego wprowadzania do obrotu*
Szablon wykazu opłat i prowizji (nazwa lub krótki opis opłaty lub prowizji) (Podstawa prawna i odnośnik do stron internetowych zawierających pełną wersję odpowiedniego tekstu prawnego) (Podmiot zobowiązany do uiszczenia opłaty lub prowizji) (Działalność, z którą wiąże się konieczność uiszczenia opłaty lub prowizji) (Opis struktury opłat lub prowizji, w tym m.in. następujące informacje:
(Właściwe organy mogą przekazać dodatkowe informacje na temat struktury, częstotliwości uiszczania lub metody obliczania opłaty lub prowizji. Jeżeli organ uzna, że informacje zawarte w powyższych wierszach mogą być niejasne lub mylące, należy obowiązkowo zawrzeć dodatkowe informacje.) Zastrzeżenie: Wymienione powyżej opłaty lub prowizje są pobierane przez [nazwa właściwego organu]. Wprowadzanie UCITS lub AFI do obrotu w [nazwa państwa członkowskiego] może jednak wiązać się z innymi kosztami związanymi z obowiązkami administracyjnymi, doradztwem osób trzecich lub rozwojem działalności handlowej. [Nazwa właściwego organu] nie jest odpowiedzialny za prowadzenie zewnętrznych stron internetowych i nie ponosi odpowiedzialności za błędy lub przeoczenia na jakichkolwiek zewnętrznych stronach internetowych, do których odnośniki zamieszczono na niniejszej stronie. |
ZAŁĄCZNIK IV
Szablon powiadomienia na podstawie art. 3 ust. 1 niniejszego rozporządzenia
Formularz na potrzeby przekazania informacji na podstawie art. 5 ust. 2 rozporządzenia (UE) 2019/1156 NADAWCA: Państwo członkowskie: Właściwy organ: Wyznaczony punkt kontaktowy: E-mail: (Początkowe powiadomienie) Szanowny Panie!/Szanowna Pani! Zgodnie z art. 5 ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1156 z dnia 20 czerwca 2019 r. w sprawie ułatwienia transgranicznej dystrybucji przedsiębiorstw zbiorowego inwestowania pragnę przekazać Panu/Pani informacje, o których mowa w tym przepisie, a mianowicie:
Informacje te zawarto w poniższej tabeli.
Z poważaniem [podpis] (W przypadku gdy powiadomienie dotyczy zmiany uprzednio przekazanych informacji) Szanowny Panie!/Szanowna Pani! Zgodnie z art. 5 ust. 2 rozporządzenia (UE) 2019/1156 pragnę poinformować o zmianie informacji, o których mowa w tym przepisie, a mianowicie o zmianie odnośnika do strony internetowej [nazwa organu], na której publikowane są informacje na temat mających zastosowanie krajowych przepisów ustawowych, wykonawczych i administracyjnych regulujących wymogi w zakresie wprowadzania AFI i UCITS do obrotu oraz streszczenia tych przepisów, (oraz/lub) o zmianie streszczenia wymogów w zakresie wprowadzania do obrotu do celów publikacji na stronie internetowej Europejskiego Urzędu Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych. Poniższa tabela zawiera szczegółowe informacje na temat zmiany wprowadzonej w dniu [data wprowadzenia zmiany na stronie internetowej właściwego organu] r.
Z Poważaniem [podpis] |
ZAŁĄCZNIK V
Szablon powiadomienia na podstawie art. 3 ust. 2 niniejszego rozporządzenia
Formularz na potrzeby przekazania informacji na podstawie art. 10 ust. 2 rozporządzenia (UE) 2019/1156 NADAWCA: Państwo członkowskie: Właściwy organ: Wyznaczony punkt kontaktowy: E-mail: Szanowny Panie!/Szanowna Pani! Zgodnie z art. 10 ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1156 z dnia 20 czerwca 2019 r. w sprawie ułatwienia transgranicznej dystrybucji przedsiębiorstw zbiorowego inwestowania pragnę przekazać Panu/Pani informacje, o których mowa w tym przepisie, a mianowicie odnośnik do strony internetowej [nazwa właściwego organu], na której publikowane są informacje na temat opłat lub prowizji pobieranych w [państwo członkowskie] w związku z transgraniczną działalnością ZAFI, zarządzających EuVECA, zarządzających EuSEF i spółek zarządzających UCITS.
(W przypadku gdy powiadomienie dotyczy zmiany uprzednio przekazanych informacji) Szanowny Panie!/Szanowna Pani! Pragnę poinformować o zmianie informacji, o których mowa w art. 10 ust. 2 rozporządzenia (UE) 2019/1156, a mianowicie o zmianie odnośnika do strony internetowej [nazwa właściwego organu], na której publikowane są informacje na temat opłat lub prowizji pobieranych w [państwo członkowskie] w związku z transgraniczną działalnością ZAFI, zarządzających EuVECA, zarządzających EuSEF i spółek zarządzających UCITS. (W stosownych przypadkach) Pragnę poinformować o zmianie opublikowanych na stronie internetowej [nazwa właściwego organu] informacji na temat urzędowych opłat i prowizji pobieranych w [państwo członkowskie] w związku z transgraniczną działalnością ZAFI, zarządzających EuVECA, zarządzających EuSEF i spółek zarządzających UCITS. Poniższa tabela zawiera szczegółowe informacje na temat zmiany wprowadzonej w dniu [data wprowadzenia zmiany na stronie internetowej właściwego organu] r.
Z poważaniem podpis] |
ZAŁĄCZNIK VI
DANE PRZEKAZYWANE ESMA DO CELÓW UTWORZENIA I PROWADZENIA CENTRALNEJ BAZY DANYCH DOTYCZĄCEJ TRANSGRANICZNEGO WPROWADZANIA AFI I UCITS DO OBROTU
Tabela 1
Pola podlegające zgłoszeniu
Numer | Pole | Informacje podlegające zgłoszeniu | Standard i format, które należy stosować | ||||||||||
1 | Nazwa funduszu | Pełna nazwa funduszu. | {ALPHANUM-350} | ||||||||||
2 | Krajowy kod identyfikacyjny funduszu | Niepowtarzalny identyfikator funduszu. | {ALPHANUM-35} | ||||||||||
3 | LEI funduszu | Identyfikator podmiotu prawnego (LEI) funduszu. | {LEI} | ||||||||||
4 | Kod ISIN klasy akcji | Międzynarodowy kod identyfikujący papier wartościowy (ISIN) dla danej klasy akcji. | {ISIN} | ||||||||||
5 | Nazwa spółki zarządzającej | Pełna nazwa spółki zarządzającej. | {ALPHANUM-350} | ||||||||||
6 | LEI spółki zarządzającej | Identyfikator podmiotu prawnego (LEI) spółki zarządzającej. | {LEI} | ||||||||||
7 | Krajowy kod identyfikacyjny spółki zarządzającej funduszem | Niepowtarzalny identyfikator spółki zarządzającej funduszem nadany przez właściwy organ. | {ALPHANUM-35} | ||||||||||
8 | Rodzaj funduszu | Rodzaj funduszu. | Proszę wybrać spośród wskazanych pól:
| ||||||||||
9 | Wysyłające państwo członkowskie | Nazwa państwa członkowskiego przekazującego dane. | {COUNTRYCODE_2} | ||||||||||
10 | Przyjmujące państwo członkowskie | Właściwe organy muszą wskazać wszystkie przyjmujące państwa członkowskie, w których fundusz został zgłoszony do celów wprowadzania do obrotu. | {COUNTRYCODE_2} | ||||||||||
11 | Data powiadomienia | W odniesieniu do każdego przyjmującego państwa członkowskiego właściwy organ musi wskazać, kiedy przesłał właściwemu organowi przyjmującego państwa członkowskiego powiadomienie o wprowadzeniu funduszu do obrotu. | {DATEFORMAT} | ||||||||||
12 | Data wycofania powiadomienia | W odniesieniu do każdego przyjmującego państwa członkowskiego właściwy organ musi wskazać, kiedy przesłał właściwemu organowi przyjmującego państwa członkowskiego wycofanie powiadomienia o wprowadzeniu funduszu do obrotu. | {DATEFORMAT} | ||||||||||
13 | Dokumentacja będąca przedmiotem powiadomienia, o którym mowa w art. 93 ust. 1 dyrektywy 2009/65/WE oraz w art. 31 ust. 2 i art. 32 ust. 2 dyrektywy 2011/61/UE | Właściwe organy muszą podać nazwę pliku użytego do przekazania dokumentacji będącej przedmiotem wspomnianego powiadomienia. | Format umożliwiający analizę zawartości dokumentu bez konieczności jego konwersji na inny format. | ||||||||||
14 | Język dokumentacji będącej przedmiotem powiadomienia | Język, w jakim sporządzono dokumentację będącą przedmiotem powiadomienia. | {LANGUAGE} | ||||||||||
15 | Dokumentacja dotycząca wycofania powiadomienia, o którym mowa w art. 93a ust. 2 dyrektywy 2009/65/WE oraz w art. 32a ust. 2 dyrektywy 2011/61/UE | W stosownych przypadkach właściwe organy muszą podać nazwę pliku użytego do przekazania dokumentacji dotyczącej wycofania powiadomienia. | Format umożliwiający analizę zawartości dokumentu bez konieczności jego konwersji na inny format. | ||||||||||
16 | Język dokumentacji dotyczącej wycofania powiadomienia | Język, w którym sporządzono dokumentację dotyczącą wycofania powiadomienia | {LANGUAGE} | ||||||||||
17 | Wprowadzony do obrotu | Właściwe organy muszą wskazać (o ile informacje te są dostępne), czy fundusz jest faktycznie oferowany. | Proszę wybrać spośród wskazanych pól:
| ||||||||||
18 | Forma funduszu | Właściwe organy muszą wskazać, czy fundusz jest zarządzany wewnętrznie. | Proszę wybrać spośród wskazanych pól:
|
Tabela 2
Formaty pól
Numer | Oznaczenie | Rodzaj danych | Definicja |
1 | {ALPHANUM-n} | Maksymalnie n znaków alfanumerycznych | Pole na tekst dowolny |
2 | {LEI} | 20 znaków alfanumerycznych | Identyfikator podmiotu prawnego zgodnie z normą ISO 17442 |
3 | {ISIN} | 12 znaków alfanumerycznych | Kod ISIN zgodnie z normą ISO 6166 |
4 | {COUNTRYCODE_2} | Dwa znaki alfanumeryczne | Dwuliterowy kod kraju zgodnie z kodem kraju według normy ISO 3166-1 alpha-2 |
5 | {LANGUAGE} | Dwuliterowy kod | ISO 639-1 |
6 | {DATEFORMAT} | Daty w następującym formacie: RRRR-MM-DD; Daty należy podawać według czasu UTC | Format daty według normy ISO 8601 |
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00