ROZPORZĄDZENIE DELEGOWANE KOMISJI (UE) 2021/859
z dnia 4 lutego 2021 r.
uzupełniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1700 przez określenie liczby i nazw zmiennych dla zbioru danych w dziedzinie "kształcenie i szkolenie"
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1700 z dnia 10 października 2019 r. ustanawiające wspólne ramy statystyk europejskich dotyczących osób i gospodarstw domowych, opartych na danych na poziomie indywidualnym zbieranych metodą doboru próby, zmieniające rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 808/2004, (WE) nr 452/2008 i (WE) nr 1338/2008 oraz uchylające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1177/2003 i rozporządzenie Rady (WE) nr 577/98 (1), w szczególności jego art. 6 ust. 1,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) | W celu zaspokojenia potrzeb stwierdzonych w zakresie odpowiednich tematów szczegółowych Komisja powinna określić liczbę i nazwę zmiennych dla zbioru danych w dziedzinie "kształcenie i szkolenie". |
(2) | Liczba zmiennych, które mają być zbierane, nie powinna przekraczać o więcej niż 5 % liczby zmiennych zbieranych dla dziedziny "kształcenie i szkolenie" w dniu wejścia w życie rozporządzenia (UE) 2019/1700, |
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Artykuł 1
Liczbę i nazwy zmiennych dla zbioru danych w dziedzinie "kształcenie i szkolenie" określono w załączniku.
Artykuł 2
Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 4 lutego 2021 r.
W imieniu Komisji
Ursula VON DER LEYEN
Przewodnicząca
(1) Dz.U. L 261I z 14.10.2019, s. 1.
ZAŁĄCZNIK
Liczba i nazwy zmiennych dla zbioru danych w dziedzinie "kształcenie i szkolenie".
Temat | Temat szczegółowy | Identyfikator zmiennej | Nazwa zmiennej |
01. Informacje techniczne - 12 zmiennych technicznych | Lokalizacja | COUNTRY | Państwo zamieszkania |
REGION | Region zamieszkania | ||
DEG_URB | Stopień urbanizacji | ||
Informacje na temat zbierania danych | REFYEAR | Rok przeprowadzenia wywiadu | |
REFMONTH | Miesiąc przeprowadzenia wywiadu | ||
REFDAY | Dzień przeprowadzenia wywiadu | ||
Identyfikacja | RESPID | Niepowtarzalny identyfikator | |
Wagi | RESPWEIGHT | Współczynnik ważenia w przypadku osób | |
NFEACTWEIGHT_5 | Współczynnik ważenia w przypadku informacji szczegółowych dotyczących 5 działań z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
NFEACTWEIGHT_2 | Współczynnik ważenia w przypadku 2 losowo wybranych działań z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
Charakterystyka wywiadu | INTMETHOD | Sposób przeprowadzenia wywiadu | |
INTPART | Charakter udziału w badaniu | ||
02. Charakterystyka osób i gospodarstw domowych - 14 zbieranych zmiennych - 1 zmienna pochodna | Skład gospodarstwa domowego | HHNBPERS_tot | Łączna liczba członków gospodarstwa domowego (w tym respondent) |
HHNBPERS_0_13 | Członkowie gospodarstwa domowego wieku 0-13 lat | ||
HHNBPERS_14_24 | Członkowie gospodarstwa domowego w wieku 14-24 lat (w tym respondent) | ||
HHNBPERS_25plus | Członkowie gospodarstwa domowego w wieku co najmniej 25 lat (w tym respondent) | ||
HHTYPE | Rodzaj gospodarstwa domowego | ||
MARSTADEFACTO | Partnerzy mieszkający w tym samym gospodarstwie domowym | ||
Demografia | SEX | Płeć | |
BIRTHYEAR | Rok urodzenia | ||
BIRTHPASS | Po ostatnim dniu urodzin | ||
AGE | Wiek w ukończonych latach | ||
Obywatelstwo i pochodzenie migracyjne | CITIZEN | Państwo głównego obywatelstwa | |
BIRTHPLACE | Państwo urodzenia | ||
BIRTHFATHER | Państwo urodzenia ojca | ||
BIRTHMOTHER | Państwo urodzenia matki | ||
Czas pobytu w państwie | RESTIME | Czas pobytu w państwie zamieszkania w pełnych latach | |
03. Wykształcenie i pochodzenie (wykształcenie rodziców) - 21 zbieranych zmiennych | Poziom osiągniętego wykształcenia | HATLEVEL | Poziom wykształcenia (najwyższy ukończony poziom kształcenia) |
Poziom wykształcenia - informacje szczegółowe, z uwzględnieniem przypadków przerwania lub porzucenia nauki | HATFIELD | Dziedzina najwyższego pomyślnie ukończonego poziomu kształcenia | |
HATYEAR | Rok, w którym pomyślnie ukończono najwyższy poziom kształcenia | ||
DROPEDUC | Nieukończone formalne kształcenie lub szkolenie | ||
DROPEDUCLEVEL | Poziom nieukończonego formalnego kształcenia lub szkolenia | ||
Wykształcenie rodziców | HATFATHER | Poziom wykształcenia ojca respondenta | |
HATMOTHER | Poziom wykształcenia matki respondenta | ||
Umiejętności (według respondenta) | LANGMOTH1 | Kod pierwszego języka ojczystego | |
LANGMOTH2 | Kod drugiego języka ojczystego | ||
LANGUSED | Używane języki inne niż ojczyste | ||
LANGUSED_1 | Kod pierwszego języka | ||
LANGUSED_2 | Kod drugiego języka | ||
LANGUSED_3 | Kod trzeciego języka | ||
LANGUSED_4 | Kod czwartego języka | ||
LANGUSED_5 | Kod piątego języka | ||
LANGUSED_6 | Kod szóstego języka | ||
LANGUSED_7 | Kod siódmego języka | ||
LANGBEST1 | Pierwszy najlepiej znany język inny niż język ojczysty | ||
LANGLEVEL1 | Poziom pierwszego najlepiej znanego języka innego niż język ojczysty | ||
LANGBEST2 | Drugi najlepiej znany język inny niż język ojczysty | ||
LANGLEVEL2 | Poziom drugiego najlepiej znanego języka innego niż język ojczysty | ||
04. Współczynnik aktywności zawodowej - 7 zbieranych zmiennych | Główny status na rynku pracy (samoocena) | MAINSTAT | Główny status na rynku pracy (samoocena) |
Podstawowe cechy wykonywanej pracy | FTPT | Główna praca w pełnym lub niepełnym wymiarze czasu pracy (samoocena) | |
JOBSTAT | Status zatrudnienia w głównej pracy | ||
JOBISCO | Zawód w głównej pracy | ||
LOCNACE | Działalność gospodarcza jednostki lokalnej w głównej pracy | ||
Czas trwania umowy | PERMJOB | Rodzaj umowy w głównym miejscu pracy | |
Wielkość zakładu pracy | LOCSIZEFIRM | Wielkość jednostki lokalnej w głównej pracy | |
05. Staż pracy, historia pracy i wcześniejsze doświadczenie zawodowe - 2 zbierane zmienne | Rozpoczęcie pracy | EMP12M | Zatrudnienie w dowolnym momencie w okresie ostatnich 12 miesięcy |
JOBTIME | Rok rozpoczęcia pracy dla obecnego pracodawcy lub jako osoba pracująca na własny rachunek w głównej pracy | ||
06. Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu - 196 zbieranych zmiennych | Dostęp do informacji na temat możliwości uczenia się oraz poradnictwa (12 miesięcy) | SEEKINFO | Osoba szukała informacji na temat możliwości nauki w okresie ostatnich 12 miesięcy (formalnego i pozaformalnego kształcenia i szkolenia) |
GUIDE | Poradnictwo na temat uczenia się uzyskane od instytucji/organizacji w okresie ostatnich 12 miesięcy | ||
GUIDE_1 | Doradztwo/porady na temat możliwości uczenia się (w tym wsparcie w poszukiwaniu informacji i ubieganiu się o możliwości uczenia się) | ||
GUIDE_2 | Badanie/ocena indywidualnych potrzeb w zakresie uczenia się w oparciu o testy kompetencji zawodowych lub wywiady | ||
GUIDE_3 | Porady/pomoc dotyczące procedury walidacji/uznawania umiejętności, kompetencji lub wcześniejszej nauki | ||
GUIDESOURCE | Źródło poradnictwa na temat uczenia się uzyskanego w okresie ostatnich 12 miesięcy | ||
GUIDESOURCE_1 | Instytucje kształcenia lub szkolenia (szkoła, szkoła wyższa, uniwersytet, ośrodek kształcenia i szkolenia zawodowego, instytucja kształcenia dorosłych, ośrodek walidacji itp.) | ||
GUIDESOURCE_2 | Publiczne służby zatrudnienia | ||
GUIDESOURCE_3 | Pracodawca lub przyszły pracodawca | ||
GUIDESOURCE_4 | Inne instytucje/organizacje | ||
GUIDEINTER | Rodzaj interakcji wykorzystywany do uzyskania poradnictwa na temat uczenia się w okresie ostatnich 12 miesięcy | ||
GUIDEINTER_1 | Interakcja z osobą: twarzą w twarz, przez Skype, telefon, e-mail, specjalne strony internetowe itp. | ||
GUIDEINTER_2 | Interakcja bez udziału osoby: boty/roboty internetowe, automatyczne aplikacje online, o ile umożliwiają interakcję | ||
Uczestnictwo w kształceniu formalnym (12 miesięcy) | FED | Uczestnictwo w formalnym kształceniu i szkoleniu (student/uczeń lub uczeń zawodu) w okresie ostatnich 12 miesięcy | |
FEDNUM | Liczba działań z zakresu formalnego kształcenia lub szkolenia | ||
Ostatnie działanie z zakresu kształcenia formalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy) | FEDSTARTYEAR | Rok rozpoczęcia ostatnich działań z zakresu kształcenia formalnego | |
FEDSTARTMONTH | Miesiąc rozpoczęcia ostatnich działań z zakresu kształcenia formalnego | ||
FEDMAINSTAT | Główny status na rynku pracy (samoocena) na początku ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego | ||
FEDLEVEL | Poziom ostatniego działania z zakresu formalnego kształcenia lub szkolenia | ||
FEDCOMP | Ukończenie ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego | ||
FEDFIELD | Dziedzina ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego | ||
FEDWORKTIME | Ostatnie działanie z zakresu kształcenia formalnego podczas płatnych godzin pracy | ||
Korzystanie z technologii informacyjno-komunikacyjnych podczas ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy) | FEDPLACE | Miejsce ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego | |
FEDONMAT | Dostarczanie przez internet materiałów dydaktycznych na potrzeby ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego | ||
FEDONTEA | Interakcje przez internet z pracownikami dydaktycznymi w ramach ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego | ||
FEDONPAR | Interakcje przez internet z innymi uczestnikami w ramach ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego | ||
Powody uczestnictwa w ostatnim działaniu z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy) | FEDREASON | Powody uczestnictwa w ostatnim działaniu z zakresu kształcenia formalnego | |
FEDREASON_01a | W celu lepszego wykonywania pracy | ||
FEDREASON_01b | W celu poprawy perspektyw zawodowych | ||
FEDREASON_02 | W celu zmniejszenia ryzyka utraty pracy | ||
FEDREASON_03 | W celu zwiększenia możliwości znalezienia pracy lub zmiany pracy/zawodu | ||
FEDREASON_04 | W celu rozpoczęcia własnej działalności gospodarczej | ||
FEDREASON_05 | Uczestnictwo było obowiązkowe | ||
FEDREASON_06_7 | W celu zwiększenia wiedzy/umiejętności dla zaspokojenia własnych potrzeb i ciekawości | ||
FEDREASON_08 | W celu uzyskania świadectwa | ||
FEDREASON_09 | W celu nawiązania nowych znajomości/dla przyjemności | ||
FEDREASONMAIN | Główne powody uczestnictwa w ostatnim działaniu z zakresu kształcenia formalnego | ||
Opłaty i liczba godzin nauki w ostatnim działaniu z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy) | FEDNBHOURS | Liczba godzin nauczania w ramach ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego | |
FEDPAID | Opłata za ostatnie działanie z zakresu kształcenia formalnego | ||
FEDPAIDBY | Źródło finansowania częściowej lub pełnej opłaty za ostatnie działanie z zakresu kształcenia formalnego | ||
FEDPAIDBY_1 | Pracodawca lub przyszły pracodawca | ||
FEDPAIDBY_2 | Publiczne służby zatrudnienia | ||
FEDPAIDBY_3 | Inne instytucje publiczne lub prywatne | ||
FEDPAIDBY_4 | Członek gospodarstwa domowego lub krewny | ||
Rezultaty i wykorzystanie umiejętności zdobytych podczas ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy) | FEDUSEA | Obecne wykorzystanie umiejętności lub wiedzy zdobytych podczas ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego | |
FEDOUTCOME | Rezultaty ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego | ||
FEDOUTCOME_1 | Znalezienie (nowej) pracy | ||
FEDOUTCOME_3 | Wyższa pensja/wynagrodzenie | ||
FEDOUTCOME_2 | Awans na wyższe stanowisko | ||
FEDOUTCOME_4 | Nowe obowiązki służbowe | ||
FEDOUTCOME_5 | Lepsze wykonywanie obecnych obowiązków służbowych | ||
FEDOUTCOME_6 | Korzyści osobiste (nawiązanie nowych znajomości, odświeżenie lub zdobycie umiejętności w zakresie tematów ogólnych lub szczegółowych itp.) | ||
FEDOUTCOME_7 | Nie osiągnięto jeszcze rezultatów | ||
FEDOUTCOMEMAIN | Główny rezultat ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego | ||
Uczestnictwo w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy) | NFE | Uczestnictwo w pozaformalnym kształceniu i szkoleniu w ciągu ostatnich 12 miesięcy | |
NFECOURSE | Kursy | ||
NFEWORKSHOP | Warsztaty i seminaria | ||
NFEGUIDEDJT | Nadzorowane zdobywanie kwalifikacji w trakcie pracy | ||
NFELESSON | Lekcje prywatne | ||
NFENUM | Liczba działań z zakresu pozaformalnego kształcenia i szkolenia | ||
Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy) | NFEACT01_TYPE | Rodzaj pierwszego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | |
NFEACT01_MAINSTAT | Główny status na rynku pracy (samoocena) na początku pierwszego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
NFEACT01_PURP | Cel pierwszego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
NFEACT01_WORKTIME | Pierwsze działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego podczas płatnych godzin pracy | ||
NFEACT01_PAIDBY | Pierwsze działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego częściowo lub całkowicie opłacane przez pracodawcę lub przyszłego pracodawcę | ||
NFEACT02_TYPE | Rodzaj drugiego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
NFEACT02_MAINSTAT | Główny status na rynku pracy (samoocena) na początku drugiego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
NFEACT02_PURP | Cel drugiego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
NFEACT02_WORKTIME | Drugie działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego podczas płatnych godzin pracy | ||
NFEACT02_PAIDBY | Drugie działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego częściowo lub całkowicie opłacane przez pracodawcę lub przyszłego pracodawcę | ||
NFEACT03_TYPE | Rodzaj trzeciego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
NFEACT03_MAINSTAT | Główny status na rynku pracy (samoocena) na początku trzeciego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
NFEACT03_PURP | Cel trzeciego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
NFEACT03_WORKTIME | Trzecie działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego podczas płatnych godzin pracy | ||
NFEACT03_PAIDBY | Trzecie działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego częściowo lub całkowicie opłacane przez pracodawcę lub przyszłego pracodawcę | ||
NFEACT04_TYPE | Rodzaj czwartego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
NFEACT04_MAINSTAT | Główny status na rynku pracy (samoocena) na początku czwartego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
NFEACT04_PURP | Cel czwartego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
NFEACT04_WORKTIME | Czwarte działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego podczas płatnych godzin pracy | ||
NFEACT04_PAIDBY | Czwarte działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego częściowo lub całkowicie opłacane przez pracodawcę lub przyszłego pracodawcę | ||
NFEACT05_TYPE | Rodzaj piątego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
NFEACT05_MAINSTAT | Główny status na rynku pracy (samoocena) na początku piątego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
NFEACT05_PURP | Cel piątego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
NFEACT05_WORKTIME | Piąte działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego podczas płatnych godzin pracy | ||
NFEACT05_PAIDBY | Piąte działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego częściowo lub całkowicie opłacane przez pracodawcę lub przyszłego pracodawcę | ||
NFERAND1 | Kod pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
NFERAND1_TYPE | Rodzaj pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
NFEFIELD1 | Dziedzina pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
NFEPROVIDER1 | Dostawca pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
NFECERT1 | Świadectwo wydane po zakończeniu pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
NFERAND2 | Kod drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
NFERAND2_TYPE | Rodzaj drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
NFEFIELD2 | Dziedzina drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
NFEPROVIDER2 | Dostawca drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
NFECERT2 | Świadectwo wydane po zakończeniu drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
Korzystanie z technologii informacyjno-komunikacyjnych podczas działań z zakresu kształcenia pozaformalnego (12 miesięcy) | NFEPLACE1 | Miejsce pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | |
NFEONMAT1 | Dostarczanie przez internet materiałów dydaktycznych na potrzeby pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
NFEONTEA1 | Interakcje przez internet z pracownikami dydaktycznymi w ramach pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
NFEONPAR1 | Interakcje przez internet z innymi uczestnikami w ramach pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
NFEPLACE2 | Miejsce drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
NFEONMAT2 | Dostarczanie przez internet materiałów dydaktycznych na potrzeby drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
NFEONTEA2 | Interakcje przez internet z pracownikami dydaktycznymi w ramach drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
NFEONPAR2 | Interakcje przez internet z innymi uczestnikami w ramach drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
Powody uczestnictwa w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy) | NFEINITIA1 | Inicjator pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | |
NFEREASON1 | Powody uczestnictwa w pierwszym losowo wybranym działaniu z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
NFEREASON1_01a | W celu lepszego wykonywania pracy | ||
NFEREASON1_01b | W celu poprawy perspektyw zawodowych | ||
NFEREASON1_02 | W celu zmniejszenia ryzyka utraty pracy | ||
NFEREASON1_03 | W celu zwiększenia możliwości znalezienia pracy lub zmiany pracy/zawodu | ||
NFEREASON1_04 | W celu rozpoczęcia własnej działalności gospodarczej | ||
NFEREASON1_13 | Z powodu zmian organizacyjnych lub technologicznych w miejscu pracy | ||
NFEREASON1_11 | Wymagane przez pracodawcę, przyszłego pracodawcę lub przepisy prawa | ||
NFEREASON1_06_7 | W celu zwiększenia wiedzy/umiejętności dla zaspokojenia własnych potrzeb i ciekawości | ||
NFEREASON1_08 | W celu uzyskania świadectwa | ||
NFEREASON1_09 | W celu nawiązania nowych znajomości/dla przyjemności | ||
NFEREASON1_10 | Powody zdrowotne | ||
NFEREASON1_12 | W celu lepszego wykonywania pracy wolontariackiej | ||
NFEREASONMAIN1 | Główne powody uczestnictwa w pierwszym losowo wybranym działaniu z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
NFEINITIA2 | Inicjator drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
NFEREASON2 | Powody uczestnictwa w drugim losowo wybranym działaniu z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
NFEREASON2_01a | W celu lepszego wykonywania pracy | ||
NFEREASON2_01b | W celu poprawy perspektyw zawodowych | ||
NFEREASON2_02 | W celu zmniejszenia ryzyka utraty pracy | ||
NFEREASON2_03 | W celu zwiększenia możliwości znalezienia pracy lub zmiany pracy/zawodu | ||
NFEREASON2_04 | W celu rozpoczęcia własnej działalności gospodarczej | ||
NFEREASON2_13 | Z powodu zmian organizacyjnych lub technologicznych w miejscu pracy | ||
NFEREASON2_11 | Wymagane przez pracodawcę, przyszłego pracodawcę lub przepisy prawa | ||
NFEREASON2_06_7 | W celu zwiększenia wiedzy/umiejętności dla zaspokojenia własnych potrzeb i ciekawości | ||
NFEREASON2_08 | W celu uzyskania świadectwa | ||
NFEREASON2_09 | W celu nawiązania nowych znajomości/dla przyjemności | ||
NFEREASON2_10 | Powody zdrowotne | ||
NFEREASON2_12 | W celu lepszego wykonywania pracy wolontariackiej | ||
NFEREASONMAIN2 | Główne powody uczestnictwa w drugim losowo wybranym działaniu z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
Opłaty i liczba godzin nauki w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy) | NFENBHOURS1 | Liczba godzin nauki w ramach pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | |
NFEPAID1 | Opłata za pierwsze losowo wybrane działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
NFEPAIDBY1 | Źródło finansowania częściowej lub pełnej opłaty za pierwsze losowo wybrane działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
NFEPAIDBY1_1 | Pracodawca lub przyszły pracodawca | ||
NFEPAIDBY1_2 | Publiczne służby zatrudnienia | ||
NFEPAIDBY1_3 | Inne instytucje publiczne lub prywatne | ||
NFEPAIDBY1_4 | Członek gospodarstwa domowego lub krewny | ||
NFEPAIDVAL1 | Wydatki związane z pierwszym losowo wybranym działaniem z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
NFENBHOURS2 | Liczba godzin nauki w ramach drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
NFEPAID2 | Opłata za drugie losowo wybrane działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
NFEPAIDBY2 | Źródło finansowania częściowej lub pełnej opłaty za drugie losowo wybrane działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
NFEPAIDBY2_1 | Pracodawca lub przyszły pracodawca | ||
NFEPAIDBY2_2 | Publiczne służby zatrudnienia | ||
NFEPAIDBY2_3 | Inne instytucje publiczne lub prywatne | ||
NFEPAIDBY2_4 | Członek gospodarstwa domowego lub krewny | ||
NFEPAIDVAL2 | Wydatki związane z drugim losowo wybranym działaniem z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
Rezultaty i wykorzystanie umiejętności zdobytych podczas działań z zakresu kształcenia pozaformalnego (12 miesięcy) | NFESKILLSMAIN1 | Główne umiejętności zdobyte podczas pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | |
NFEUSEA1 | Obecne wykorzystanie umiejętności lub wiedzy zdobytych podczas pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
NFEOUTCOME1 | Rezultaty pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
NFEOUTCOME1_1 | Znalezienie (nowej) pracy | ||
NFEOUTCOME1_3 | Wyższa pensja/wynagrodzenie | ||
NFEOUTCOME1_2 | Awans na wyższe stanowisko | ||
NFEOUTCOME1_4 | Nowe obowiązki służbowe | ||
NFEOUTCOME1_5 | Lepsze wykonywanie obecnych obowiązków służbowych | ||
NFEOUTCOME1_6 | Korzyści osobiste (nawiązanie nowych znajomości, odświeżenie lub zdobycie umiejętności w zakresie tematów ogólnych lub szczegółowych itp.) | ||
NFEOUTCOME1_7 | Nie osiągnięto jeszcze rezultatów | ||
NFEOUTCOMEMAIN1 | Główny rezultat pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
NFESKILLSMAIN2 | Główne umiejętności zdobyte podczas drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
NFEUSEA2 | Obecne wykorzystanie umiejętności lub wiedzy zdobytych podczas drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
NFEOUTCOME2 | Rezultaty drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
NFEOUTCOME2_1 | Znalezienie (nowej) pracy | ||
NFEOUTCOME2_3 | Wyższa pensja/wynagrodzenie | ||
NFEOUTCOME2_2 | Awans na wyższe stanowisko | ||
NFEOUTCOME2_4 | Nowe obowiązki służbowe | ||
NFEOUTCOME2_5 | Lepsze wykonywanie obecnych obowiązków służbowych | ||
NFEOUTCOME2_6 | Korzyści osobiste (nawiązanie nowych znajomości, odświeżenie lub zdobycie umiejętności w zakresie tematów ogólnych lub szczegółowych itp.) | ||
NFEOUTCOME2_7 | Nie osiągnięto jeszcze rezultatów | ||
NFEOUTCOMEMAIN2 | Główny rezultat drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
Przeszkody w uczestnictwie w kształceniu i szkoleniu (12 miesięcy) | WANT | Chęć (większego) uczestnictwa w kształceniu i szkoleniu | |
NONEED | Brak potrzeby (dalszego) kształcenia i szkolenia | ||
DIFFTYPE | Powody braku (większego) uczestnictwa w formalnym lub pozaformalnym kształceniu i szkoleniu | ||
DIFFTYPE_01 | Warunki wstępne | ||
DIFFTYPE_02 | Koszt | ||
DIFFTYPE_03a | Brak wsparcia ze strony pracodawcy | ||
DIFFTYPE_03b | Brak wsparcia ze strony służb publicznych | ||
DIFFTYPE_04 | Harmonogram | ||
DIFFTYPE_05 | Odległość | ||
DIFFTYPE_07 | Obowiązki rodzinne | ||
DIFFTYPE_08a | Zdrowie | ||
DIFFTYPE_08b | Wiek | ||
DIFFTYPE_09 | Inne powody osobiste | ||
DIFFTYPE_10 | Brak (oferty) odpowiedniego kształcenia lub szkolenia | ||
DIFFTYPE_12 | Złe doświadczenia związane z wcześniejszą nauką | ||
DIFFTYPE_13 | Brak wolnych miejsc | ||
DIFFTYPE_14 | Zbyt mała liczba zarejestrowanych uczestników | ||
DIFFMAIN | Główny powód braku (większego) uczestnictwa w kształceniu i szkoleniu | ||
Uczenie się nieformalne | INF | Uczestnictwo w uczeniu się nieformalnym w okresie ostatnich 12 miesięcy | |
INFFAMILY | Uczenie się od członka rodziny, przyjaciela lub współpracownika | ||
INFMATERIAL | Uczenie się z wykorzystaniem materiałów drukowanych (książek, czasopism branżowych itp.) | ||
INFDEVICE | Uczenie się z wykorzystaniem urządzeń elektronicznych (z dostępem do internetu lub bez) | ||
INFMUSEUM | Uczenie się podczas wizyt z przewodnikiem w muzeach, obiektach historycznych, przyrodniczych lub przemysłowych | ||
INFLIBRARIES | Uczenie się w ośrodkach edukacyjnych (m.in. w bibliotekach) | ||
INFPURP | Cel uczenia się nieformalnego w okresie ostatnich 12 miesięcy | ||
07. Zdrowie: stan zdrowia i niepełnosprawność, dostęp do opieki zdrowotnej, jej dostępność i korzystanie z niej oraz uwarunkowania zdrowia - 2 zbierane zmienne | Niepełnosprawność i inne elementy minimalnego europejskiego modułu zdrowia | GENHEALTH | Samoocena ogólnego stanu zdrowia |
GALI | Ograniczenia w codziennej aktywności spowodowane problemami zdrowotnymi (globalny wskaźnik ograniczeń w codziennej aktywności - GALI) | ||
08. Dochody, spożycie i elementy zasobności, w tym zadłużenie - 1 zbierana zmienna | Miesięczne dochody gospodarstwa domowego ogółem | HHINCOME | Bieżący miesięczny dochód netto gospodarstwa domowego |
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00