Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2021 nr 190 str. 1
Wersja aktualna od 2021-06-20
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2021 nr 190 str. 1
Wersja aktualna od 2021-06-20
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE DELEGOWANE KOMISJI (UE) 2021/859

z dnia 4 lutego 2021 r.

uzupełniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1700 przez określenie liczby i nazw zmiennych dla zbioru danych w dziedzinie "kształcenie i szkolenie"

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1700 z dnia 10 października 2019 r. ustanawiające wspólne ramy statystyk europejskich dotyczących osób i gospodarstw domowych, opartych na danych na poziomie indywidualnym zbieranych metodą doboru próby, zmieniające rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 808/2004, (WE) nr 452/2008 i (WE) nr 1338/2008 oraz uchylające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1177/2003 i rozporządzenie Rady (WE) nr 577/98 (1), w szczególności jego art. 6 ust. 1,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1)

W celu zaspokojenia potrzeb stwierdzonych w zakresie odpowiednich tematów szczegółowych Komisja powinna określić liczbę i nazwę zmiennych dla zbioru danych w dziedzinie "kształcenie i szkolenie".

(2)

Liczba zmiennych, które mają być zbierane, nie powinna przekraczać o więcej niż 5 % liczby zmiennych zbieranych dla dziedziny "kształcenie i szkolenie" w dniu wejścia w życie rozporządzenia (UE) 2019/1700,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł 1

Liczbę i nazwy zmiennych dla zbioru danych w dziedzinie "kształcenie i szkolenie" określono w załączniku.

Artykuł 2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 4 lutego 2021 r.

W imieniu Komisji

Ursula VON DER LEYEN

Przewodnicząca


(1) Dz.U. L 261I z 14.10.2019, s. 1.


ZAŁĄCZNIK

Liczba i nazwy zmiennych dla zbioru danych w dziedzinie "kształcenie i szkolenie".

Temat

Temat szczegółowy

Identyfikator zmiennej

Nazwa zmiennej

01. Informacje techniczne

- 12 zmiennych technicznych

Lokalizacja

COUNTRY

Państwo zamieszkania

REGION

Region zamieszkania

DEG_URB

Stopień urbanizacji

Informacje na temat zbierania danych

REFYEAR

Rok przeprowadzenia wywiadu

REFMONTH

Miesiąc przeprowadzenia wywiadu

REFDAY

Dzień przeprowadzenia wywiadu

Identyfikacja

RESPID

Niepowtarzalny identyfikator

Wagi

RESPWEIGHT

Współczynnik ważenia w przypadku osób

NFEACTWEIGHT_5

Współczynnik ważenia w przypadku informacji szczegółowych dotyczących 5 działań z zakresu uczenia się pozaformalnego

NFEACTWEIGHT_2

Współczynnik ważenia w przypadku 2 losowo wybranych działań z zakresu uczenia się pozaformalnego

Charakterystyka wywiadu

INTMETHOD

Sposób przeprowadzenia wywiadu

INTPART

Charakter udziału w badaniu

02. Charakterystyka osób i gospodarstw domowych

- 14 zbieranych zmiennych

- 1 zmienna pochodna

Skład gospodarstwa domowego

HHNBPERS_tot

Łączna liczba członków gospodarstwa domowego (w tym respondent)

HHNBPERS_0_13

Członkowie gospodarstwa domowego wieku 0-13 lat

HHNBPERS_14_24

Członkowie gospodarstwa domowego w wieku 14-24 lat (w tym respondent)

HHNBPERS_25plus

Członkowie gospodarstwa domowego w wieku co najmniej 25 lat (w tym respondent)

HHTYPE

Rodzaj gospodarstwa domowego

MARSTADEFACTO

Partnerzy mieszkający w tym samym gospodarstwie domowym

Demografia

SEX

Płeć

BIRTHYEAR

Rok urodzenia

BIRTHPASS

Po ostatnim dniu urodzin

AGE

Wiek w ukończonych latach

Obywatelstwo i pochodzenie migracyjne

CITIZEN

Państwo głównego obywatelstwa

BIRTHPLACE

Państwo urodzenia

BIRTHFATHER

Państwo urodzenia ojca

BIRTHMOTHER

Państwo urodzenia matki

Czas pobytu w państwie

RESTIME

Czas pobytu w państwie zamieszkania w pełnych latach

03. Wykształcenie i pochodzenie (wykształcenie rodziców)

- 21 zbieranych zmiennych

Poziom osiągniętego wykształcenia

HATLEVEL

Poziom wykształcenia (najwyższy ukończony poziom kształcenia)

Poziom wykształcenia - informacje szczegółowe, z uwzględnieniem przypadków przerwania lub porzucenia nauki

HATFIELD

Dziedzina najwyższego pomyślnie ukończonego poziomu kształcenia

HATYEAR

Rok, w którym pomyślnie ukończono najwyższy poziom kształcenia

DROPEDUC

Nieukończone formalne kształcenie lub szkolenie

DROPEDUCLEVEL

Poziom nieukończonego formalnego kształcenia lub szkolenia

Wykształcenie rodziców

HATFATHER

Poziom wykształcenia ojca respondenta

HATMOTHER

Poziom wykształcenia matki respondenta

Umiejętności (według respondenta)

LANGMOTH1

Kod pierwszego języka ojczystego

LANGMOTH2

Kod drugiego języka ojczystego

LANGUSED

Używane języki inne niż ojczyste

LANGUSED_1

Kod pierwszego języka

LANGUSED_2

Kod drugiego języka

LANGUSED_3

Kod trzeciego języka

LANGUSED_4

Kod czwartego języka

LANGUSED_5

Kod piątego języka

LANGUSED_6

Kod szóstego języka

LANGUSED_7

Kod siódmego języka

LANGBEST1

Pierwszy najlepiej znany język inny niż język ojczysty

LANGLEVEL1

Poziom pierwszego najlepiej znanego języka innego niż język ojczysty

LANGBEST2

Drugi najlepiej znany język inny niż język ojczysty

LANGLEVEL2

Poziom drugiego najlepiej znanego języka innego niż język ojczysty

04. Współczynnik aktywności zawodowej

- 7 zbieranych zmiennych

Główny status na rynku pracy (samoocena)

MAINSTAT

Główny status na rynku pracy (samoocena)

Podstawowe cechy wykonywanej pracy

FTPT

Główna praca w pełnym lub niepełnym wymiarze czasu pracy (samoocena)

JOBSTAT

Status zatrudnienia w głównej pracy

JOBISCO

Zawód w głównej pracy

LOCNACE

Działalność gospodarcza jednostki lokalnej w głównej pracy

Czas trwania umowy

PERMJOB

Rodzaj umowy w głównym miejscu pracy

Wielkość zakładu pracy

LOCSIZEFIRM

Wielkość jednostki lokalnej w głównej pracy

05. Staż pracy, historia pracy i wcześniejsze doświadczenie zawodowe

- 2 zbierane zmienne

Rozpoczęcie pracy

EMP12M

Zatrudnienie w dowolnym momencie w okresie ostatnich 12 miesięcy

JOBTIME

Rok rozpoczęcia pracy dla obecnego pracodawcy lub jako osoba pracująca na własny rachunek w głównej pracy

06. Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu

- 196 zbieranych zmiennych

Dostęp do informacji na temat możliwości uczenia się oraz poradnictwa (12 miesięcy)

SEEKINFO

Osoba szukała informacji na temat możliwości nauki w okresie ostatnich 12 miesięcy (formalnego i pozaformalnego kształcenia i szkolenia)

GUIDE

Poradnictwo na temat uczenia się uzyskane od instytucji/organizacji w okresie ostatnich 12 miesięcy

GUIDE_1

Doradztwo/porady na temat możliwości uczenia się (w tym wsparcie w poszukiwaniu informacji i ubieganiu się o możliwości uczenia się)

GUIDE_2

Badanie/ocena indywidualnych potrzeb w zakresie uczenia się w oparciu o testy kompetencji zawodowych lub wywiady

GUIDE_3

Porady/pomoc dotyczące procedury walidacji/uznawania umiejętności, kompetencji lub wcześniejszej nauki

GUIDESOURCE

Źródło poradnictwa na temat uczenia się uzyskanego w okresie ostatnich 12 miesięcy

GUIDESOURCE_1

Instytucje kształcenia lub szkolenia (szkoła, szkoła wyższa, uniwersytet, ośrodek kształcenia i szkolenia zawodowego, instytucja kształcenia dorosłych, ośrodek walidacji itp.)

GUIDESOURCE_2

Publiczne służby zatrudnienia

GUIDESOURCE_3

Pracodawca lub przyszły pracodawca

GUIDESOURCE_4

Inne instytucje/organizacje

GUIDEINTER

Rodzaj interakcji wykorzystywany do uzyskania poradnictwa na temat uczenia się w okresie ostatnich 12 miesięcy

GUIDEINTER_1

Interakcja z osobą: twarzą w twarz, przez Skype, telefon, e-mail, specjalne strony internetowe itp.

GUIDEINTER_2

Interakcja bez udziału osoby: boty/roboty internetowe, automatyczne aplikacje online, o ile umożliwiają interakcję

Uczestnictwo w kształceniu formalnym (12 miesięcy)

FED

Uczestnictwo w formalnym kształceniu i szkoleniu (student/uczeń lub uczeń zawodu) w okresie ostatnich 12 miesięcy

FEDNUM

Liczba działań z zakresu formalnego kształcenia lub szkolenia

Ostatnie działanie z zakresu kształcenia formalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy)

FEDSTARTYEAR

Rok rozpoczęcia ostatnich działań z zakresu kształcenia formalnego

FEDSTARTMONTH

Miesiąc rozpoczęcia ostatnich działań z zakresu kształcenia formalnego

FEDMAINSTAT

Główny status na rynku pracy (samoocena) na początku ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego

FEDLEVEL

Poziom ostatniego działania z zakresu formalnego kształcenia lub szkolenia

FEDCOMP

Ukończenie ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego

FEDFIELD

Dziedzina ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego

FEDWORKTIME

Ostatnie działanie z zakresu kształcenia formalnego podczas płatnych godzin pracy

Korzystanie z technologii informacyjno-komunikacyjnych podczas ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy)

FEDPLACE

Miejsce ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego

FEDONMAT

Dostarczanie przez internet materiałów dydaktycznych na potrzeby ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego

FEDONTEA

Interakcje przez internet z pracownikami dydaktycznymi w ramach ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego

FEDONPAR

Interakcje przez internet z innymi uczestnikami w ramach ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego

Powody uczestnictwa w ostatnim działaniu z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy)

FEDREASON

Powody uczestnictwa w ostatnim działaniu z zakresu kształcenia formalnego

FEDREASON_01a

W celu lepszego wykonywania pracy

FEDREASON_01b

W celu poprawy perspektyw zawodowych

FEDREASON_02

W celu zmniejszenia ryzyka utraty pracy

FEDREASON_03

W celu zwiększenia możliwości znalezienia pracy lub zmiany pracy/zawodu

FEDREASON_04

W celu rozpoczęcia własnej działalności gospodarczej

FEDREASON_05

Uczestnictwo było obowiązkowe

FEDREASON_06_7

W celu zwiększenia wiedzy/umiejętności dla zaspokojenia własnych potrzeb i ciekawości

FEDREASON_08

W celu uzyskania świadectwa

FEDREASON_09

W celu nawiązania nowych znajomości/dla przyjemności

FEDREASONMAIN

Główne powody uczestnictwa w ostatnim działaniu z zakresu kształcenia formalnego

Opłaty i liczba godzin nauki w ostatnim działaniu z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy)

FEDNBHOURS

Liczba godzin nauczania w ramach ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego

FEDPAID

Opłata za ostatnie działanie z zakresu kształcenia formalnego

FEDPAIDBY

Źródło finansowania częściowej lub pełnej opłaty za ostatnie działanie z zakresu kształcenia formalnego

FEDPAIDBY_1

Pracodawca lub przyszły pracodawca

FEDPAIDBY_2

Publiczne służby zatrudnienia

FEDPAIDBY_3

Inne instytucje publiczne lub prywatne

FEDPAIDBY_4

Członek gospodarstwa domowego lub krewny

Rezultaty i wykorzystanie umiejętności zdobytych podczas ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy)

FEDUSEA

Obecne wykorzystanie umiejętności lub wiedzy zdobytych podczas ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego

FEDOUTCOME

Rezultaty ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego

FEDOUTCOME_1

Znalezienie (nowej) pracy

FEDOUTCOME_3

Wyższa pensja/wynagrodzenie

FEDOUTCOME_2

Awans na wyższe stanowisko

FEDOUTCOME_4

Nowe obowiązki służbowe

FEDOUTCOME_5

Lepsze wykonywanie obecnych obowiązków służbowych

FEDOUTCOME_6

Korzyści osobiste (nawiązanie nowych znajomości, odświeżenie lub zdobycie umiejętności w zakresie tematów ogólnych lub szczegółowych itp.)

FEDOUTCOME_7

Nie osiągnięto jeszcze rezultatów

FEDOUTCOMEMAIN

Główny rezultat ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego

Uczestnictwo w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy)

NFE

Uczestnictwo w pozaformalnym kształceniu i szkoleniu w ciągu ostatnich 12 miesięcy

NFECOURSE

Kursy

NFEWORKSHOP

Warsztaty i seminaria

NFEGUIDEDJT

Nadzorowane zdobywanie kwalifikacji w trakcie pracy

NFELESSON

Lekcje prywatne

NFENUM

Liczba działań z zakresu pozaformalnego kształcenia i szkolenia

Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy)

NFEACT01_TYPE

Rodzaj pierwszego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego

NFEACT01_MAINSTAT

Główny status na rynku pracy (samoocena) na początku pierwszego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego

NFEACT01_PURP

Cel pierwszego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego

NFEACT01_WORKTIME

Pierwsze działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego podczas płatnych godzin pracy

NFEACT01_PAIDBY

Pierwsze działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego częściowo lub całkowicie opłacane przez pracodawcę lub przyszłego pracodawcę

NFEACT02_TYPE

Rodzaj drugiego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego

NFEACT02_MAINSTAT

Główny status na rynku pracy (samoocena) na początku drugiego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego

NFEACT02_PURP

Cel drugiego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego

NFEACT02_WORKTIME

Drugie działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego podczas płatnych godzin pracy

NFEACT02_PAIDBY

Drugie działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego częściowo lub całkowicie opłacane przez pracodawcę lub przyszłego pracodawcę

NFEACT03_TYPE

Rodzaj trzeciego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego

NFEACT03_MAINSTAT

Główny status na rynku pracy (samoocena) na początku trzeciego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego

NFEACT03_PURP

Cel trzeciego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego

NFEACT03_WORKTIME

Trzecie działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego podczas płatnych godzin pracy

NFEACT03_PAIDBY

Trzecie działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego częściowo lub całkowicie opłacane przez pracodawcę lub przyszłego pracodawcę

NFEACT04_TYPE

Rodzaj czwartego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego

NFEACT04_MAINSTAT

Główny status na rynku pracy (samoocena) na początku czwartego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego

NFEACT04_PURP

Cel czwartego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego

NFEACT04_WORKTIME

Czwarte działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego podczas płatnych godzin pracy

NFEACT04_PAIDBY

Czwarte działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego częściowo lub całkowicie opłacane przez pracodawcę lub przyszłego pracodawcę

NFEACT05_TYPE

Rodzaj piątego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego

NFEACT05_MAINSTAT

Główny status na rynku pracy (samoocena) na początku piątego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego

NFEACT05_PURP

Cel piątego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego

NFEACT05_WORKTIME

Piąte działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego podczas płatnych godzin pracy

NFEACT05_PAIDBY

Piąte działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego częściowo lub całkowicie opłacane przez pracodawcę lub przyszłego pracodawcę

NFERAND1

Kod pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego

NFERAND1_TYPE

Rodzaj pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego

NFEFIELD1

Dziedzina pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego

NFEPROVIDER1

Dostawca pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego

NFECERT1

Świadectwo wydane po zakończeniu pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego

NFERAND2

Kod drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego

NFERAND2_TYPE

Rodzaj drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego

NFEFIELD2

Dziedzina drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego

NFEPROVIDER2

Dostawca drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego

NFECERT2

Świadectwo wydane po zakończeniu drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego

Korzystanie z technologii informacyjno-komunikacyjnych podczas działań z zakresu kształcenia pozaformalnego (12 miesięcy)

NFEPLACE1

Miejsce pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego

NFEONMAT1

Dostarczanie przez internet materiałów dydaktycznych na potrzeby pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego

NFEONTEA1

Interakcje przez internet z pracownikami dydaktycznymi w ramach pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego

NFEONPAR1

Interakcje przez internet z innymi uczestnikami w ramach pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego

NFEPLACE2

Miejsce drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego

NFEONMAT2

Dostarczanie przez internet materiałów dydaktycznych na potrzeby drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego

NFEONTEA2

Interakcje przez internet z pracownikami dydaktycznymi w ramach drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego

NFEONPAR2

Interakcje przez internet z innymi uczestnikami w ramach drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego

Powody uczestnictwa w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy)

NFEINITIA1

Inicjator pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego

NFEREASON1

Powody uczestnictwa w pierwszym losowo wybranym działaniu z zakresu uczenia się pozaformalnego

NFEREASON1_01a

W celu lepszego wykonywania pracy

NFEREASON1_01b

W celu poprawy perspektyw zawodowych

NFEREASON1_02

W celu zmniejszenia ryzyka utraty pracy

NFEREASON1_03

W celu zwiększenia możliwości znalezienia pracy lub zmiany pracy/zawodu

NFEREASON1_04

W celu rozpoczęcia własnej działalności gospodarczej

NFEREASON1_13

Z powodu zmian organizacyjnych lub technologicznych w miejscu pracy

NFEREASON1_11

Wymagane przez pracodawcę, przyszłego pracodawcę lub przepisy prawa

NFEREASON1_06_7

W celu zwiększenia wiedzy/umiejętności dla zaspokojenia własnych potrzeb i ciekawości

NFEREASON1_08

W celu uzyskania świadectwa

NFEREASON1_09

W celu nawiązania nowych znajomości/dla przyjemności

NFEREASON1_10

Powody zdrowotne

NFEREASON1_12

W celu lepszego wykonywania pracy wolontariackiej

NFEREASONMAIN1

Główne powody uczestnictwa w pierwszym losowo wybranym działaniu z zakresu uczenia się pozaformalnego

NFEINITIA2

Inicjator drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego

NFEREASON2

Powody uczestnictwa w drugim losowo wybranym działaniu z zakresu uczenia się pozaformalnego

NFEREASON2_01a

W celu lepszego wykonywania pracy

NFEREASON2_01b

W celu poprawy perspektyw zawodowych

NFEREASON2_02

W celu zmniejszenia ryzyka utraty pracy

NFEREASON2_03

W celu zwiększenia możliwości znalezienia pracy lub zmiany pracy/zawodu

NFEREASON2_04

W celu rozpoczęcia własnej działalności gospodarczej

NFEREASON2_13

Z powodu zmian organizacyjnych lub technologicznych w miejscu pracy

NFEREASON2_11

Wymagane przez pracodawcę, przyszłego pracodawcę lub przepisy prawa

NFEREASON2_06_7

W celu zwiększenia wiedzy/umiejętności dla zaspokojenia własnych potrzeb i ciekawości

NFEREASON2_08

W celu uzyskania świadectwa

NFEREASON2_09

W celu nawiązania nowych znajomości/dla przyjemności

NFEREASON2_10

Powody zdrowotne

NFEREASON2_12

W celu lepszego wykonywania pracy wolontariackiej

NFEREASONMAIN2

Główne powody uczestnictwa w drugim losowo wybranym działaniu z zakresu uczenia się pozaformalnego

Opłaty i liczba godzin nauki w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy)

NFENBHOURS1

Liczba godzin nauki w ramach pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego

NFEPAID1

Opłata za pierwsze losowo wybrane działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego

NFEPAIDBY1

Źródło finansowania częściowej lub pełnej opłaty za pierwsze losowo wybrane działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego

NFEPAIDBY1_1

Pracodawca lub przyszły pracodawca

NFEPAIDBY1_2

Publiczne służby zatrudnienia

NFEPAIDBY1_3

Inne instytucje publiczne lub prywatne

NFEPAIDBY1_4

Członek gospodarstwa domowego lub krewny

NFEPAIDVAL1

Wydatki związane z pierwszym losowo wybranym działaniem z zakresu uczenia się pozaformalnego

NFENBHOURS2

Liczba godzin nauki w ramach drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego

NFEPAID2

Opłata za drugie losowo wybrane działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego

NFEPAIDBY2

Źródło finansowania częściowej lub pełnej opłaty za drugie losowo wybrane działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego

NFEPAIDBY2_1

Pracodawca lub przyszły pracodawca

NFEPAIDBY2_2

Publiczne służby zatrudnienia

NFEPAIDBY2_3

Inne instytucje publiczne lub prywatne

NFEPAIDBY2_4

Członek gospodarstwa domowego lub krewny

NFEPAIDVAL2

Wydatki związane z drugim losowo wybranym działaniem z zakresu uczenia się pozaformalnego

Rezultaty i wykorzystanie umiejętności zdobytych podczas działań z zakresu kształcenia pozaformalnego (12 miesięcy)

NFESKILLSMAIN1

Główne umiejętności zdobyte podczas pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego

NFEUSEA1

Obecne wykorzystanie umiejętności lub wiedzy zdobytych podczas pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego

NFEOUTCOME1

Rezultaty pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego

NFEOUTCOME1_1

Znalezienie (nowej) pracy

NFEOUTCOME1_3

Wyższa pensja/wynagrodzenie

NFEOUTCOME1_2

Awans na wyższe stanowisko

NFEOUTCOME1_4

Nowe obowiązki służbowe

NFEOUTCOME1_5

Lepsze wykonywanie obecnych obowiązków służbowych

NFEOUTCOME1_6

Korzyści osobiste (nawiązanie nowych znajomości, odświeżenie lub zdobycie umiejętności w zakresie tematów ogólnych lub szczegółowych itp.)

NFEOUTCOME1_7

Nie osiągnięto jeszcze rezultatów

NFEOUTCOMEMAIN1

Główny rezultat pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego

NFESKILLSMAIN2

Główne umiejętności zdobyte podczas drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego

NFEUSEA2

Obecne wykorzystanie umiejętności lub wiedzy zdobytych podczas drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego

NFEOUTCOME2

Rezultaty drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego

NFEOUTCOME2_1

Znalezienie (nowej) pracy

NFEOUTCOME2_3

Wyższa pensja/wynagrodzenie

NFEOUTCOME2_2

Awans na wyższe stanowisko

NFEOUTCOME2_4

Nowe obowiązki służbowe

NFEOUTCOME2_5

Lepsze wykonywanie obecnych obowiązków służbowych

NFEOUTCOME2_6

Korzyści osobiste (nawiązanie nowych znajomości, odświeżenie lub zdobycie umiejętności w zakresie tematów ogólnych lub szczegółowych itp.)

NFEOUTCOME2_7

Nie osiągnięto jeszcze rezultatów

NFEOUTCOMEMAIN2

Główny rezultat drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego

Przeszkody w uczestnictwie w kształceniu i szkoleniu (12 miesięcy)

WANT

Chęć (większego) uczestnictwa w kształceniu i szkoleniu

NONEED

Brak potrzeby (dalszego) kształcenia i szkolenia

DIFFTYPE

Powody braku (większego) uczestnictwa w formalnym lub pozaformalnym kształceniu i szkoleniu

DIFFTYPE_01

Warunki wstępne

DIFFTYPE_02

Koszt

DIFFTYPE_03a

Brak wsparcia ze strony pracodawcy

DIFFTYPE_03b

Brak wsparcia ze strony służb publicznych

DIFFTYPE_04

Harmonogram

DIFFTYPE_05

Odległość

DIFFTYPE_07

Obowiązki rodzinne

DIFFTYPE_08a

Zdrowie

DIFFTYPE_08b

Wiek

DIFFTYPE_09

Inne powody osobiste

DIFFTYPE_10

Brak (oferty) odpowiedniego kształcenia lub szkolenia

DIFFTYPE_12

Złe doświadczenia związane z wcześniejszą nauką

DIFFTYPE_13

Brak wolnych miejsc

DIFFTYPE_14

Zbyt mała liczba zarejestrowanych uczestników

DIFFMAIN

Główny powód braku (większego) uczestnictwa w kształceniu i szkoleniu

Uczenie się nieformalne

INF

Uczestnictwo w uczeniu się nieformalnym w okresie ostatnich 12 miesięcy

INFFAMILY

Uczenie się od członka rodziny, przyjaciela lub współpracownika

INFMATERIAL

Uczenie się z wykorzystaniem materiałów drukowanych (książek, czasopism branżowych itp.)

INFDEVICE

Uczenie się z wykorzystaniem urządzeń elektronicznych (z dostępem do internetu lub bez)

INFMUSEUM

Uczenie się podczas wizyt z przewodnikiem w muzeach, obiektach historycznych, przyrodniczych lub przemysłowych

INFLIBRARIES

Uczenie się w ośrodkach edukacyjnych (m.in. w bibliotekach)

INFPURP

Cel uczenia się nieformalnego w okresie ostatnich 12 miesięcy

07. Zdrowie: stan zdrowia i niepełnosprawność, dostęp do opieki zdrowotnej, jej dostępność i korzystanie z niej oraz uwarunkowania zdrowia

- 2 zbierane zmienne

Niepełnosprawność i inne elementy minimalnego europejskiego modułu zdrowia

GENHEALTH

Samoocena ogólnego stanu zdrowia

GALI

Ograniczenia w codziennej aktywności spowodowane problemami zdrowotnymi (globalny wskaźnik ograniczeń w codziennej aktywności - GALI)

08. Dochody, spożycie i elementy zasobności, w tym zadłużenie

- 1 zbierana zmienna

Miesięczne dochody gospodarstwa domowego ogółem

HHINCOME

Bieżący miesięczny dochód netto gospodarstwa domowego

* Autentyczne są wyłącznie dokumenty UE opublikowane w formacie PDF w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00