Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2021-03-13
Wersja aktualna od 2021-03-13
obowiązujący
Alerty
ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2021/436
z dnia 3 marca 2021 r.
zmieniające rozporządzenie wykonawcze (UE) 2015/207 w odniesieniu do zmian we wzorze sprawozdań z wdrażania w ramach celu "Inwestycje na rzecz wzrostu gospodarczego i zatrudnienia"
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. ustanawiające wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności, Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz ustanawiające przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz uchylające rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006 (1), w szczególności jego art. 111 ust. 5,
po konsultacji z Komitetem Koordynującym Europejskich Funduszy Strukturalnych i Inwestycyjnych,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) | W załączniku V do rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2015/207 (2) określono wzór sprawozdań z wdrażania w ramach celu "Inwestycje na rzecz wzrostu gospodarczego i zatrudnienia", zgodnie z art. 111 ust. 5 rozporządzenia (UE) nr 1303/2013. |
(2) | W art. 92b rozporządzenia (UE) nr 1303/2013, zmienionego rozporządzeniem (UE) Parlamentu Europejskiego i Rady 2020/2221 (3), określono warunki wykorzystania dodatkowych zasobów z Instrumentu Unii Europejskiej na rzecz Odbudowy z przeznaczeniem na Inwestycje na rzecz wzrostu gospodarczego i zatrudnienia w ramach nowego celu tematycznego "Wspieranie kryzysowych działań naprawczych w kontekście pandemii COVID-19 i jej skutków społecznych oraz przygotowania do ekologicznej i cyfrowej odbudowy gospodarki zwiększającej jej odporność". Należy zatem odpowiednio zmienić wzór sprawozdań z wdrażania określony w załączniku V do rozporządzenia wykonawczego (UE) 2015/207. |
(3) | Aby umożliwić szybkie zastosowanie kryzysowych działań naprawczych w kontekście pandemii COVID-19, niniejsze rozporządzenie powinno wejść w życie następnego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, |
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Artykuł 1
Załącznik V do rozporządzenia wykonawczego (UE) 2015/207 zastępuje się tekstem znajdującym się w załączniku do niniejszego rozporządzenia.
Artykuł 2
Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie następnego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 3 marca 2021 r.
(1) Dz.U. L 347 z 20.12.2013, s. 320.
(2) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2015/207 z dnia 20 stycznia 2015 r. ustanawiające szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 w odniesieniu do wzoru sprawozdania z postępów, formatu dokumentu służącego przekazywaniu informacji na temat dużych projektów, wzorów wspólnego planu działania, sprawozdań z wdrażania w ramach celu "Inwestycje na rzecz wzrostu i zatrudnienia", deklaracji zarządczej, strategii audytu, opinii audytowej i rocznego sprawozdania z kontroli oraz metodyki przeprowadzania analizy kosztów i korzyści, a także zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1299/2013 w odniesieniu do wzoru sprawozdań z wdrażania w ramach celu "Europejska współpraca terytorialna" (Dz.U. L 38 z 13.2.2015, s. 1).
(3) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2020/2221 z dnia 23 grudnia 2020 r. zmieniające rozporządzenie (UE) nr 1303/2013 w odniesieniu do zasobów dodatkowych i przepisów wykonawczych w celu zapewnienia pomocy na wspieranie kryzysowych działań naprawczych w kontekście pandemii COVID-19 i jej skutków społecznych oraz przygotowanie do ekologicznej i cyfrowej odbudowy gospodarki zwiększającej jej odporność (REACT-EU) (Dz.U. L 437 z 28.12.2020, s. 30).
ZAŁĄCZNIK
Załącznik V otrzymuje brzmienie:
"ZAŁĄCZNIK V
Wzór sprawozdań rocznych i końcowych z wdrażania w ramach celu »Inwestycje na rzecz wzrostu gospodarczego i zatrudnienia«
CZĘŚĆ A
DANE WYMAGANE CO ROKU (»SPRAWOZDANIA PODSTAWOWE«)
(art. 50 ust. 2 rozporządzenia (UE) nr 1303/2013)
1. IDENTYFIKACJA SPRAWOZDANIA ROCZNEGO/KOŃCOWEGO Z WDRAŻANIA
CCI | <type='S' maxlength = 15 input='S'> |
Nazwa programu | <type='S' maxlength = 255 input='G'> |
Wersja | <type='N' input='G'> |
Rok sprawozdawczy | <type='N' input='G'> |
Data zatwierdzenia sprawozdania przez komitet monitorujący | <type='D' input='M'> |
2. PRZEGLĄD WDRAŻANIA PROGRAMU OPERACYJNEGO (art. 50 ust. 2 i art. 111 ust. 3 lit. a) rozporządzenia (UE) nr 1303/2013)
Kluczowe informacje na temat wdrażania programu operacyjnego w danym roku, w tym informacje na temat instrumentów finansowych w odniesieniu do danych finansowych i danych na temat wskaźników.
<type='S' maxlength = 7000 input='M'> |
3. WDRAŻANIE OSI PRIORYTETOWEJ (art. 50 ust. 2 rozporządzenia (UE) nr 1303/2013)
3.1. Przegląd wdrażania (1) , (2)
NR IDENTYFIKACYJNY | Oś priorytetowa | Kluczowe informacje na temat wdrażania osi priorytetowej w odniesieniu do kluczowych zmian, znaczących problemów i działań podjętych w celu rozwiązaniach tych problemów |
<type='S' input='G'> | <type='S' input='G'> | <type='S' maxlength = 1750 input='M'> |
3.2. Wspólne wskaźniki i wskaźniki specyficzne dla programu (art. 50 ust. 2 rozporządzenia (UE) nr 1303/2013) (3)
Dane na temat wspólnych wskaźników i wskaźników specyficznych dla programu według priorytetu inwestycyjnego przekazane za pomocą tabel 1-4 poniżej.
Tabela 1
Wskaźniki rezultatu dla EFRR, EFRR REACT-EU i Funduszu Spójności (według osi priorytetowej i celu szczegółowego); ma zastosowanie także do osi priorytetowej »Pomoc techniczna« (4)
| WARTOŚĆ ROCZNA |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
NR IDENTYFIKACYJNY | Wskaźnik | Jednostka miary | Kategoria regionu (jeżeli dotyczy) | Wartość bazowa | Rok bazowy | Wartość docelowa (2023 r.) | 2014 r. | 2015 r. | 2016 r. | 2017 r. | 2018 r. | 2019 r. | 2020 r. | 2021 r. | 2022 r. | 2023 r. | Uwagi (w razie potrzeby) | ||||||||||||||||||||||
<type='S' input='G'> | <type='S' input='G'> | <type='S' input='G'> | <type='S' input='G'> | <type='N or 'S' input='G'> | <type='N' input='G'> | <type='N' or 'S' input='G'> | <type='N' or 'S' input='M'> | <type='N' or 'S' input='M'> | <type='N' or 'S' input='M'> | <type='N' or 'S' input='M'> | <type='N' or 'S' input='M'> | <type='N' or 'S' input='M'> | <type='N' or 'S' input='M'> | <type='N' or 'S' input='M'> | <type='N' or 'S' input='M'> | <type='N' or 'S' input='M'> | <type='S' maxlength = 875 input='M'> | ||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
| M | K | Ogółem | M | K | Ogółem | M | K | Ogółem | M | K | Ogółem | M | K | Ogółem | M | K | Ogółem | M | K | Ogółem | M | K | Ogółem | M | K | Ogółem | M | K | Ogółem | M | K | Ogółem |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tabela 2A
Wspólne wskaźniki rezultatu dla EFS i EFS REACT-EU (według osi priorytetowej, priorytetu inwestycyjnego i kategorii regionu). Dane na temat wszystkich wspólnych wskaźników rezultatu dla EFS i EFS REACT-EU (z i bez wartości docelowej) przedstawia się w sprawozdaniu zgodnie z podziałem na płeć. W przypadku osi priorytetowej »Pomoc techniczna« w sprawozdaniu przedstawia się jedynie te wskaźniki wspólne, w odniesieniu do których ustanowiono wartość docelową (5) (6)
Priorytet inwestycyjny:
NR IDENTYFIKACYJNY | Wskaźnik | Kategoria regionu | Wspólny wskaźnik produktu stosowany jako podstawa do ustalania celów | Jednostka miary dla wartości bazowej i docelowej | Wartość docelowa (2023 r.) (nieobowiązkowy podział ze względu na płeć w odniesieniu do wartości docelowej) | 2014 r. | 2015 r. | 2016 r. | 2017 r. | 2018 r. | 2019 r. | 2020 r. | 2021 r. | 2022 r. | 2023 r. | Wartość skumulowana (obliczana automatycznie) | Wskaźnik osiągnięć Nieobowiązkowy podział ze względu na płeć | ||||||||||||||||
<type='S' input='G'> | <type='S' input='G'> | <type='S' input='G'> | <type='S' input='G'> | <type='S' input='G'> | <type='N or 'S' input='G'> | <type='N' or 'S' input='M'> | <type='N' or 'S' input='M'> | <type='N' or 'S' input='M'> | <type='N' or 'S' input='M'> | <type='N' or 'S' input='M'> | <type='N' or 'S' input='M'> | <type='N' or 'S' input='M'> | <type='N' or 'S' input='M'> | <type='N' or 'S' input='M'> | <type='N' or 'S' input='M'> | <type='N" input='G'> | <type='P' input='G'> | ||||||||||||||||
| Wartość roczna |
|
| ||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
| Ogółem | M | K | M | K | M | K | K | M | M | K | M | K | M | K | M | K | M | K | M | K | M | K | Ogółem | M | K | Ogółem | M | K |
| Bierni zawodowo uczestnicy poszukujący pracy po opuszczeniu programu |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Uczestnicy kształcenia lub szkolenia po opuszczeniu programu |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Uczestnicy uzyskujący kwalifikacje po opuszczeniu programu |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Uczestnicy pracujący, łącznie z prowadzącymi działalność na własny rachunek, po opuszczeniu programu |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Uczestnicy w niekorzystnej sytuacji społecznej poszukujący pracy, uczestniczący w kształceniu lub szkoleniu, zdobywający kwalifikacje, zatrudnieni (łącznie z prowadzącymi działalność na własny rachunek) po opuszczeniu programu |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Uczestnicy pracujący, łącznie z prowadzącymi działalność na własny rachunek, sześć miesięcy po opuszczeniu programu (7) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Uczestnicy znajdujący się w lepszej sytuacji na rynku pracy sześć miesięcy po opuszczeniu programu (8) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Uczestnicy powyżej 54 roku życia, pracujący, łącznie z prowadzącymi działalność na własny rachunek, sześć miesięcy po opuszczeniu programu (9) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Uczestnicy w niekorzystnej sytuacji społecznej, pracujący, łącznie z prowadzącymi działalność na własny rachunek, sześć miesięcy po opuszczeniu programu (10) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tabela 2B
Wskaźniki rezultatu dla Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych i Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych REACT-EU według osi priorytetowej lub części osi priorytetowej (art. 19 ust. 3, załącznik I i II do rozporządzenia w sprawie EFS) (11)
NR IDENTYFIKACYJNY | Wskaźnik | Końcowa jednostka miary | Wartość docelowa (2023 r.) (nieobowiązkowy podział ze względu na płeć w odniesieniu do wartości docelowej) | 2014 r. | 2015 r. | 2016 r. | 2017 r. | 2018 r. | 2019 r. | 2020 r. | 2021 r. | 2022 r. | 2023 r. | Wartość skumulowana (obliczana automatycznie) | Wskaźnik osiągnięć Nieobowiązkowy podział ze względu na płeć | ||||||||||||||||
<type='S' input='G'> | <type='S' input='G'> | <type='S' input='G'> | <type='N or 'S' input='G'> | <type='N' or 'S' input='M'> | <type='N' or 'S' input='M'> | <type='N' or 'S' input='M'> | <type='N' or 'S' input='M'> | <type='N' or 'S' input='M'> | <type='N' or 'S' input='M'> | <type='N' or 'S' input='M'> | <type='N' or 'S' input='M'> | <type='N' or 'S' input='M'> | <type='N' or 'S' input='M'> | <type='N" input='G'> | <type='P" input='G'> | ||||||||||||||||
|
|
|
| Wartość roczna |
|
| |||||||||||||||||||||||||
Ogółem | M | K | M | K | M | K | M | K | M | K | M | K | M | K | M | K | M | K | M | K | M | K | Ogółem | M | K | Ogółem | M | K | |||
| Bezrobotni uczestnicy, którzy ukończyli interwencję wspieraną w ramach Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Bezrobotni uczestnicy, którzy otrzymają ofertę pracy, ustawicznego kształcenia, przygotowania zawodowego lub stażu po opuszczeniu programu |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Bezrobotni uczestnicy, uczestniczący w kształceniu/szkoleniu lub uzyskujący kwalifikacje lub pracujący, w tym prowadzący działalność na własny rachunek, po opuszczeniu programu |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Uczestnicy długotrwale bezrobotni, którzy ukończyli interwencję wspieraną w ramach Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Uczestnicy długotrwale bezrobotni, którzy otrzymają ofertę pracy, kształcenia ustawicznego, przygotowania zawodowego lub stażu po opuszczeniu programu |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
| Uczestnicy długotrwale bezrobotni, uczestniczący w kształceniu/szkoleniu uzyskujący kwalifikacje lub pracujący, w tym prowadzący działalność na własny rachunek, po opuszczeniu programu |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Uczestnicy bierni zawodowo, nieuczestniczący w kształceniu ani szkoleniu, którzy ukończyli interwencję wspieraną w ramach Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Uczestnicy bierni zawodowo, nieuczestniczący w kształceniu ani szkoleniu, którzy otrzymają ofertę pracy, kształcenia ustawicznego, przygotowania zawodowego lub stażu po opuszczeniu programu |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Uczestnicy bierni zawodowo nieuczestniczący w kształceniu lub szkoleniu, uczestniczący w kształceniu/szkoleniu lub uzyskujący kwalifikacje lub pracujący, w tym prowadzący działalność na własny rachunek, po opuszczeniu programu |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Uczestnicy biorący udział w kształceniu ustawicznym, programach szkoleniowych prowadzących do uzyskania kwalifikacji, przygotowaniu zawodowym lub stażu sześć miesięcy po opuszczeniu programu (12) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Uczestnicy pracujący sześć miesięcy po opuszczeniu programu (13) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Uczestnicy prowadzący działalność na własny rachunek sześć miesięcy po opuszczeniu programu (14) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Bierni zawodowo uczestnicy poszukujący pracy po opuszczeniu programu |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Uczestnicy kształcenia lub szkolenia po opuszczeniu programu |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Uczestnicy uzyskujący kwalifikacje po opuszczeniu programu |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Uczestnicy pracujący, łącznie z prowadzącymi działalność na własny rachunek, po opuszczeniu programu |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Uczestnicy w niekorzystnej sytuacji społecznej poszukujący pracy, uczestniczący w kształceniu lub szkoleniu, zdobywający kwalifikacje, zatrudnieni (łącznie z prowadzącymi działalność na własny rachunek) po opuszczeniu programu |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Uczestnicy pracujący, łącznie z prowadzącymi działalność na własny rachunek, sześć miesięcy po opuszczeniu programu (15) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Uczestnicy znajdujący się w lepszej sytuacji na rynku pracy sześć miesięcy po opuszczeniu programu (16) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Uczestnicy powyżej 54 roku życia, pracujący, łącznie z prowadzącymi działalność na własny rachunek, sześć miesięcy po opuszczeniu programu (17) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Uczestnicy w niekorzystnej sytuacji społecznej, pracujący, łącznie z prowadzącymi działalność na własny rachunek, sześć miesięcy po opuszczeniu programu (18) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tabela 2C
Wskaźniki rezultatu specyficzne dla programu w odniesieniu do EFS i EFS REACT-EU (w stosownych przypadkach według osi priorytetowej, priorytetu inwestycyjnego i kategorii regionu); ma zastosowanie także do osi priorytetowej »Pomoc techniczna«. W przypadku wskaźników specyficznych dla programu w odniesieniu do Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych: podział według kategorii regionu nie jest wymagany dla każdej osi lub części tej osi wspierającej Inicjatywę na rzecz zatrudnienia ludzi młodych (19). W przypadku wskaźników specyficznych dla programu w odniesieniu do Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych REACT-EU podział według kategorii regionów nie ma zastosowania
Priorytet inwestycyjny:
NR IDENTYFIKACYJNY | Wskaźnik | EFS/Inicjatywa na rzecz zatrudnienia ludzi młodych | Kategoria regionu (w stosownych przypadkach) | Jednostka miary dla wskaźnika | Jednostka miary dla wartości bazowej i docelowej | Wartość docelowa (2023 r.) | 2014 r. | 2015 r. | 2016 r. | 2017 r. | 2018 r. | 2019 r. | 2020 r. | 2021 r. | 2022 r. | 2023 r. |
| Wskaźnik osiągnięć | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
<type='S' input='G'> | <type='S' input='G'> | <type='S' input='G'> | <type='S' input='G'> | <type='S' input='G'> | <type='S' input='G'> | <type='N or 'S' input='G'> | <type='N' or 'S' input='M'> | <type='N' or 'S' input='M'> | <type='N' or 'S' input='M'> | <type='N' or 'S' input='M'> | <type='N' or 'S' input='M'> | <type='N' or 'S' input='M'> | <type='N' or 'S' input='M'> | <type='N' or 'S' input='M'> | <type='N' or 'S' input='M'> | <type='N' or 'S' input='M'> |
| <type='P' input='G'> (Wyłącznie w przypadku wskaźników ilościowych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
| r | s | r | s | r | s | r | s | r | s | r | s | r | s | r | s | r | s | r | s |
|
| ||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
| Ogółem | M | K | Ogółem | M | K | Ogółem | M | K | Ogółem | M | K | Ogółem | M | K | Ogółem | M | K | Ogółem | M | K | Ogółem | M | K | Ogółem | M | K | Ogółem | M | K | Ogółem | M | K |
|
|
| Ogółem | M | K | ||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| ||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Podanie wartości rocznej i skumulowanej jest obowiązkowe. W przypadku gdy nie można podać wartości rocznej (np. ponieważ zgłaszane są wartości procentowe i mianownik wynosiłby zero), wartość roczną oznacza się jako »nie dotyczy«. Wartości skumulowane wskaźników wyrażone w liczbach absolutnych i procentowo w stosunku do referencyjnych wskaźników produktu są obliczane automatycznie.
Tabela 3A
Wspólne i specyficzne dla programu wskaźniki produktu dla EFRR, EFRR REACT-EU i Funduszu Spójności (według osi priorytetowej, priorytetu inwestycyjnego, z podziałem na kategorie regionu dla EFRR; ma zastosowanie także do osi priorytetowych »Pomoc techniczna«) (20)
Priorytet inwestycyjny:
| NR IDENTYFIKACYJNY | Wskaźnik | Jednostka miary | Fundusz | Kategoria regionu (w stosownych przypadkach) | Wartość docelowa (21) (2023 r.) | 2014 r. | 2015 r. | 2016 r. | 2017 r. | 2018 r. | 2019 r. | 2020 r. | 2021 r. | 2022 r. | 2023 r. | Uwagi (w razie potrzeby) | ||||||||||||||||||||||
| <type='S' input='G'> | <type='S' input='G'> | <type='S' input='G'> | <type='S' input='G'> | <type='S' input='G'> | <type='N' input='G'> | <type='N' input='M'> | <type='N' input='M'> | <type='N' input='M'> | <type='N' input='M'> | <type='N' input='M'> | <type='N' input='M'> | <type='N' input='M'> | <type='N' input='M'> | <type='N' input='M'> | <type='N' input='M'> | <type='S' maxlength = 875 input='M'> | ||||||||||||||||||||||
|
|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
| M | K | Ogółem | M | K | Ogółem | M | K | Ogółem | M | K | Ogółem | M | K | Ogółem | M | K | Ogółem | M | K | Ogółem | M | K | Ogółem | M | K | Ogółem | M | K | Ogółem | M | K | Ogółem |
|
Wartość skumulowana - produkty, które mają być zrealizowane poprzez wybrane operacje [prognoza przedstawiona przez beneficjentów] |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wartość skumulowana - produkty zrealizowane przez operacje [rzeczywiste wykonanie] |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tabela 3B
W odniesieniu do wybranych wspólnych wskaźników produktu dla wsparcia z EFRR i EFRR REACT-EU w ramach celu »Inwestycje na rzecz wzrostu gospodarczego i zatrudnienia« związanego z inwestycjami produkcyjnymi - liczba przedsiębiorstw otrzymujących wsparcie w ramach programu operacyjnego - przy czym każde przedsiębiorstwo liczone jest tylko raz, niezależnie od liczby projektów w ramach danego przedsiębiorstwa
Nazwa wskaźnika | Liczba przedsiębiorstw otrzymujących wsparcie w ramach programu operacyjnego - przy czym każde przedsiębiorstwo liczone jest tylko raz, niezależnie od liczby projektów w ramach danego przedsiębiorstwa |
Liczba przedsiębiorstw otrzymujących wsparcie | <type='N' input='M'> |
Liczba przedsiębiorstw otrzymujących dotacje | <type='N' input='M'> |
Liczba przedsiębiorstw otrzymujących wsparcie finansowe inne niż dotacje | <type='N' input='M'> |
Liczba przedsiębiorstw otrzymujących wsparcie niefinansowe | <type='N' input='M'> |
Liczba wspieranych nowych przedsiębiorstw | <type='N' input='M'> |
Tabela 4A
Wspólne wskaźniki rezultatu dla EFS i EFS REACT-EU (w stosownych przypadkach według osi priorytetowej, priorytetu inwestycyjnego i kategorii regionu). W odniesieniu do Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych, dla każdej osi priorytetowej lub dowolnej części tej osi nie jest wymagany podział według kategorii regionu (*1) . W odniesieniu do Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych REACT-EU, dla każdej osi priorytetowej lub dowolnej części tej osi nie jest wymagany podział według kategorii regionu
Priorytet inwestycyjny:
Wskaźnik NR IDENTYFIKACYJNY | Wskaźnik (nazwa wskaźnika) | Kategoria regionu (w stosownych przypadkach) | Wartość docelowa (2023 r.) Nieobowiązkowy podział ze względu na płeć (w odniesieniu do wartości docelowej) | 2014 r. | 2015 r. | 2016 r. | 2017 r. | 2018 r. | 2019 r. | 2020 r. | 2021 r. | 2022 r. | 2023 r. | Wartość skumulowana (obliczana automatycznie) | Wskaźnik osiągnięć nieobowiązkowy podział ze względu na płeć | ||||||||||||||||
<type='S' input='G'> | <type='S' input='G'> | <type='S' input='G'> | <type='N' input='G'> | <type='N' input='M'> | <type='N' input='M'> | <type='N' input='M'> | <type='N' input='M'> | <type='N' input='M'> | <type='N' input='M'> | <type='N' input='M'> | <type='N' input='M'> | <type='N' input='M'> | <type='N' input='M'> | <type='N' input='G'> | <type='P' input='G'> | ||||||||||||||||
|
|
|
|
|
| Wartość roczna |
|
|
|
|
|
| |||||||||||||||||||
Ogółem | M | K | M | K | M | K | M | K | M | K | M | K | M | K | M | K | M | K | M | K | M | K | Ogółem | M | K | Ogółem | M | K | |||
| Bezrobotni (EFS) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bezrobotni (Inicjatywa na rzecz zatrudnienia ludzi młodych) | |||||||||||||||||||||||||||||||
Długotrwale bezrobotni (EFS) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
Długotrwale bezrobotni (Inicjatywa na rzecz zatrudnienia ludzi młodych) | |||||||||||||||||||||||||||||||
Osoby bierne zawodowo (EFS) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
Osoby bierne zawodowo (Inicjatywa na rzecz zatrudnienia ludzi młodych) | |||||||||||||||||||||||||||||||
Osoby bierne zawodowo, nieuczestniczące w kształceniu ani szkoleniu (EFS) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
Osoby bierne zawodowo, nieuczestniczące w kształceniu ani szkoleniu (Inicjatywa na rzecz zatrudnienia ludzi młodych) | |||||||||||||||||||||||||||||||
Osoby pracujące, łącznie z prowadzącymi działalność na własny rachunek |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
Osoby poniżej 25 lat (EFS) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
Osoby poniżej 25 lat (Inicjatywa na rzecz zatrudnienia ludzi młodych) | |||||||||||||||||||||||||||||||
Osoby powyżej 54 lat |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
Osoby powyżej 54 lat, które są bezrobotne, łącznie z długotrwale bezrobotnymi, lub są bierne zawodowo i nie uczestniczą w kształceniu lub szkoleniu |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
Osoby z wykształceniem podstawowym (ISCED 1) lub średnim I stopnia (ISCED 2) (EFS) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
Osoby z wykształceniem podstawowym (ISCED 1) lub średnim I stopnia (ISCED 2) (Inicjatywa na rzecz zatrudnienia ludzi młodych) | |||||||||||||||||||||||||||||||
Osoby z wykształceniem na poziomie ponadgimnazjalnym (ISCED 3) lub policealnym (ISCED 4) (EFS) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
Osoby z wykształceniem na poziomie ponadgimnazjalnym (ISCED 3) lub policealnym (ISCED 4) (Inicjatywa na rzecz zatrudnienia ludzi młodych) | |||||||||||||||||||||||||||||||
Osoby z wykształceniem wyższym (ISCED 5 do 8) (EFS) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
Osoby z wykształceniem wyższym (ISCED 5 do 8) (Inicjatywa na rzecz zatrudnienia ludzi młodych) | |||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
| |||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
| |||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
| |||||||||||||||||||||||||||||||
Migranci, uczestnicy obcego pochodzenia, mniejszości (w tym społeczności marginalizowane, takie jak Romowie) (EFS) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
Migranci, uczestnicy obcego pochodzenia, mniejszości (w tym społeczności marginalizowane, takie jak Romowie) (Inicjatywa na rzecz zatrudnienia ludzi młodych) | |||||||||||||||||||||||||||||||
Uczestnicy z niepełnosprawnościami (EFS) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
Uczestnicy z niepełnosprawnościami (Inicjatywa na rzecz zatrudnienia ludzi młodych) | |||||||||||||||||||||||||||||||
Inne osoby w niekorzystnej sytuacji społecznej (EFS) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
Inne osoby w niekorzystnej sytuacji społecznej (Inicjatywa na rzecz zatrudnienia ludzi młodych) | |||||||||||||||||||||||||||||||
Osoby bezdomne lub dotknięte wykluczeniem mieszkaniowym (22) (EFS) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
Osoby bezdomne lub dotknięte wykluczeniem mieszkaniowym (Inicjatywa na rzecz zatrudnienia ludzi młodych) | |||||||||||||||||||||||||||||||
Osoby pochodzące z obszarów wiejskich (23) (EFS) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
Osoby pochodzące z obszarów wiejskich (Inicjatywa na rzecz zatrudnienia ludzi młodych) | |||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba projektów zrealizowanych w pełni lub częściowo przez partnerów społecznych lub organizacje pozarządowe |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| ||||||||||||||||
Liczba projektów ukierunkowanych na trwały udział kobiet w zatrudnieniu i rozwój ich kariery zawodowej |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| ||||||||||||||||
Liczba projektów obejmujących administrację publiczną lub służby publiczne na szczeblu krajowym, regionalnym lub lokalnym |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| ||||||||||||||||
Liczba objętych wsparciem mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw (w tym przedsiębiorstw spółdzielczych i przedsiębiorstw gospodarki społecznej) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| ||||||||||||||||
Całkowita łączna liczba uczestników (24) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tabela 4B
Wskaźniki produktu specyficzne dla programu w odniesieniu do EFS i EFS REACT-EU (według osi priorytetowej, priorytetu inwestycyjnego i kategorii regionu; ma zastosowanie także do osi priorytetowej »Pomoc techniczna«). W odniesieniu do Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych, dla każdej osi priorytetowej lub dowolnej części tej osi nie jest wymagany podział według kategorii regionu (25) . W odniesieniu do EFS REACT-EU i Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych REACT-EU, dla każdej osi priorytetowej lub dowolnej części tej osi nie jest wymagany podział według kategorii regionu
Priorytet inwestycyjny:
NR IDENTYFIKACYJNY | Wskaźnik (nazwa wskaźnika) | Kategoria regionu (w stosownych przypadkach) | Jednostka miary | Wartość docelowa (2023 r.) | 2014 r. | 2015 r. | 2016 r. | 2017 r. | 2018 r. | 2019 r. | 2020 r. | 2021 r. | 2022 r. | 2023 r. | Wartość skumulowana (obliczana automatycznie) | Wskaźnik osiągnięć | ||||||||||||||||||||||||||
<type='S' input='G'> | <type='S' input='G'> | <type='S' input='G'> | <type='S' input='G'> | <type='N' input='G'> | <type='N' input='M'> | <type='N' input='M'> | <type='N' input='M'> | <type='N' input='M'> | <type='N' input='M'> | <type='N' input='M'> | <type='N' input='M'> | <type='N' input='M'> | <type='N' input='M'> | <type='N' input='M'> | <type='N' input='G'> | <type='P' input='G'> | ||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
| Wartość roczna |
|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
| Ogółem | M | K | Ogółem | M | K | Ogółem | M | K | Ogółem | M | K | Ogółem | M | K | Ogółem | M | K | Ogółem | M | K | Ogółem | M | K | Ogółem | M | K | Ogółem | M | K | Ogółem | M | K | Ogółem | M | K | Ogółem | M | K |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.3. Cele pośrednie i końcowe określone w ramach wykonania (art. 50 ust. 2 rozporządzenia (UE) nr 1303/2013) - przedkładane w rocznych sprawozdaniach z wdrażania począwszy od 2017 r. (26) (27)
Sprawozdania na temat wskaźników finansowych, kluczowych etapów wdrażania, wskaźników produktu i rezultatu pełniących rolę celów pośrednich i końcowych w ramach wykonania (przedkładane począwszy od sprawozdania w 2017 r.).
Tabela 5
Informacje na temat celów pośrednich i końcowych określonych w ramach wykonania
| Osiągnięta wartość (*2) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Oś priorytetowa | Rodzaj wskaźnika (kluczowe etapy wdrażania, produkt finansowy lub, w stosownych przypadkach, wskaźnik rezultatu) | NR IDENTYFIKACYJNY | Wskaźnik lub kluczowy etap wdrażania | Jednostka miary, w stosownych przypadkach | Fundusz | Kategoria regionu | Cel pośredni na 2018 r. | Cel końcowy (2023 r.) | 2014 r. | 2015 r. | 2016 r. | 2017 r. | 2018 r. | 2019 r. | 2020 r. | 2021 r. | 2022 r. | 2023 r. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
<type='S' input='G'> | <type='S' input='G'> | <type='S' input='G'> | <type='S' input='G'> | <type='S' input='G'> | <type='S' input='G'> | <type='S' input='G'> | <type='S' input='G'> | <type='S' input='G'> | <type='S' or 'N' or 'P' input='M' or 'G'> | <type='S' or 'N' or 'P' input='M' or 'G'> | <type='S' or 'N' or 'P' input='M' or 'G'> | <type='S' or 'N' or 'P' input='M' or 'G'> | <type='S' or 'N' or 'P' input='M' or 'G'> | <type='S' or 'N' or 'P' input='M' or 'G'> | <type='S' or 'N' or 'P' input='M' or 'G'> | <type='S' or 'N' or 'P' input='M' or 'G'> | <type='S' or 'N' or 'P' input='M' or 'G'> | <type='S' or 'N' or 'P' input='M' or 'G'> | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
| s (*2) | r (*2) | s | r | s | r | s | r | s | r | s | r | s | r | s | r | s | r | s | r | Uwagi (w razie potrzeby) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
| M | K | Ogółem | M | K | Ogółem | M | K | Ogółem | M | K | Ogółem | M | K | Ogółem | M | K | Ogółem | M | K | Ogółem | M | K | Ogółem | M | K | Ogółem | M | K | Ogółem | M | K | Ogółem | M | K | Ogółem | <type='S' maxlength = 875 input='M'> | ||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.4. Dane finansowe (art. 50 ust. 2 rozporządzenia (UE) nr 1303/2013) (28)
Tabela 6
Informacje finansowe na poziomie osi priorytetowej i programu określone w tabeli 1 załącznika II do rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 1011/2014 (29) [Wzór przekazywania danych finansowych] (30)
Tabela 7
Podział zbiorczych danych finansowych według kategorii interwencji dla EFRR, EFRR REACT-EU, EFS, EFS REACT-EU i Funduszu Spójności (art. 112 ust. 1 i 2 rozporządzenia (UE) nr 1303/2013 i art. 5 rozporządzenia (UE) nr 1304/2013), jak określono w tabeli 2 załącznika II do rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 1011/2014 [Wzór przedkładania danych finansowych]
Tabela 8
Wykorzystanie finansowania krzyżowego (31)
1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. |
Wykorzystanie finansowania krzyżowego | Oś priorytetowa | Kwota wsparcia UE, jaką przewiduje się wykorzystać w celu finansowania krzyżowego na podstawie wybranych operacji (32) (w EUR) | Jako część wsparcia UE dla osi priorytetowej (%) (3/wsparcie UE dla osi priorytetowej*100) | Stosowane w ramach finansowania krzyżowego w oparciu o wydatki kwalifikowalne zadeklarowane przez beneficjentów instytucji zarządzającej (w EUR) | Jako część wsparcia UE dla osi priorytetowej (%) (5/wsparcie UE dla osi priorytetowej*100) |
Finansowanie krzyżowe: Finansowanie krzyżowe: koszty kwalifikujące się do wsparcia w ramach EFRR, ale objęte wsparciem w ramach EFS (33) | <type='S' input='S'> | <type='N' input='M"> | <type='P' input='G'> | <type='N' input='M"> | <type='P' input='G'> |
Finansowanie krzyżowe: Koszty kwalifikujące się do wsparcia w ramach EFS, ale objęte wsparciem w ramach EFRR (34) | <type='S' input='S'> | <type='N' input='M"> | <type='P' input='G'> | <type='N' input='M"> | <type='P' input='G'> |
Finansowanie krzyżowe: Koszty kwalifikujące się do wsparcia w ramach EFRR REACT-EU, ale objęte wsparciem w ramach EFS REACT-EU (35) | <type='S' input='S'> | <type='N' input='M"> | <type='P' input='G'> | <type='N' input='M"> | <type='P' input='G'> |
Finansowanie krzyżowe: Koszty kwalifikujące się do wsparcia w ramach EFS REACT-EU, ale objęte wsparciem w ramach EFRR REACT-EU (36) | <type='S' input='S'> | <type='N' input='M"> | <type='P' input='G'> | <type='N' input='M"> | <type='P' input='G'> |
Tabela 9
Koszt operacji realizowanych poza obszarem objętym programem (EFRR, EFRR REACT-EU i Fundusz Spójności w ramach celu »Inwestycje na rzecz wzrostu gospodarczego i zatrudnienia«)
1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. |
| Oś priorytetowa | Kwota wsparcia UE, jaką przewiduje się wykorzystać na operacje realizowane poza obszarem objętym programem na podstawie wybranych operacji (w EUR) | Jako część wsparcia UE dla osi priorytetowej w momencie przyjęcia programu (%) (3/wsparcie UE dla osi priorytetowej w momencie przyjęcia programu *100) | Kwota wsparcia UE podczas operacji realizowanych poza obszarem objętym programem w oparciu o wydatki kwalifikowalne zadeklarowane instytucji zarządzającej przez beneficjentów (w EUR) | Jako część wsparcia UE dla osi priorytetowej w momencie przyjęcia programu (%) (5/wsparcie UE dla osi priorytetowej w momencie przyjęcia programu *100) |
Koszt operacji realizowanych poza obszarem objętym programem (37) | <type='S' input='S'> | <type='N' input='M"> | <type='P' input='G'> | <type='N' input='M"> | <type='P' input='G'> |
Tabela 10
Wydatki poniesione poza Unią (EFS i EFS REACT-EU) (38)
1. | 2. | 3. | 4. |
Kwota wydatków, które mają zostać poniesione poza terytorium Unii w ramach celów tematycznych 8 i 10 na podstawie wybranych operacji (w EUR) | Udział w całkowitej alokacji finansowej (wkład unijny i krajowy) na program w ramach ESF lub objętą ESF część programu wielofunduszowego (%) (1/całkowita alokacja finansowa (wkład unijny i krajowy) na program w ramach ESF lub objętą ESF część programu wielofunduszowego*100) | Wydatki kwalifikowalne poniesione poza terytorium Unii, zadeklarowane przez beneficjentów instytucji zarządzającej (w EUR) | Udział w całkowitej alokacji finansowej (wkład unijny i krajowy) na program w ramach ESF lub objętą ESF część programu wielofunduszowego (%) (3/całkowita alokacja finansowa (wkład unijny i krajowy) na program w ramach ESF lub objętą ESF część programu wielofunduszowego*100) |
<type='N' input='M"> | <type='P' input='G'> | <type='N' input='M"> | <type='P' input='G'> |
Tabela 11
Alokacja zasobów między ludzi młodych spoza kwalifikujących się regionów na poziomie NUTS 2 w ramach Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych (art. 16 rozporządzenia (UE) nr 1304/2013) (39)
1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. |
| Oś priorytetowa | Kwota wsparcia UE w ramach Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych (szczególna alokacja dla Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych i odpowiadające wsparcie EFS) przewidziana do podziału między ludzi młodych spoza kwalifikujących się regionów na poziomie NUTS 2 (w EUR), zgodnie z sekcją 2.A.6.1 programu operacyjnego | Kwota wsparcia UE w ramach Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych (szczególna alokacja dla Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych i odpowiadające wsparcie EFS) przeznaczona na operacje w celu zapewnienia wsparcia ludziom młodym spoza kwalifikujących się regionów na poziomie NUTS 2 (w EUR) | Wydatki kwalifikowalne poniesione podczas operacji w celu wsparcia ludzi młodych spoza kwalifikujących się regionów (w EUR) | Odpowiadające wsparcie UE na rzecz wydatków kwalifikowalnych poniesionych podczas operacji w celu wsparcia ludzi młodych spoza kwalifikujących się regionów, wynikające ze stosowania poziomu współfinansowania osi priorytetowej (w EUR) |
| <type='S' input='S'> | <type='N' input='M"> | <type='N' input='M"> | <type='N' input='M"> | <type='N' input='M"> |
Ogółem |
| <type='N' input='G'> | <type='N' input='G'> | <type='N' input='G'> | <type='N' input='G'> |
4. PODSUMOWANIE PRZEPROWADZONYCH EWALUACJI (art. 50 ust. 2 rozporządzenia (UE) nr 1303/2013)
Synteza wyników wszystkich ewaluacji programu dostępnych dla poprzedniego roku budżetowego, wraz z odniesieniem do nazwy i okresu, jaki obejmowała dana ewaluacja
<type='S' maxlength = 10500 input='M'> |
5. INFORMACJE NA TEMAT WDRAŻANIA INICJATYWY NA RZECZ ZATRUDNIENIA LUDZI MŁODYCH, w tym w ramach REACT-EU w stosownych przypadkach (art. 19 ust. 2 i 4 rozporządzenia (UE) nr 1304/2013)
Ogólny opis postępów we wdrażaniu Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych, w tym wyjaśnienie, w jaki sposób inicjatywa ta przyczyniła się do wdrożenia gwarancji dla młodzieży, oraz konkretne przykłady interwencji wspieranych w ramach Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych.
Opis wszelkich problemów napotkanych przy wdrażaniu Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych oraz środków podjętych w celu przezwyciężenia tych problemów.
W sprawozdaniu przedłożonym w 2016 r. określi się i oceni jakość ofert zatrudnienia otrzymanych przez uczestników Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych, w tym osób młodych, w niekorzystnej sytuacji na rynku pracy, wywodzących się ze społeczności marginalizowanych, oraz zaprzestających kształcenia bez uzyskania kwalifikacji. W danym sprawozdaniu określi się także i oceni postępy tych osób w ustawicznym kształceniu, znajdowaniu trwałych i wartościowych miejsc pracy lub przechodzeniu do przygotowania zawodowego czy dobrej jakości stażu.
W sprawozdaniu określa się główne ustalenia z ewaluacji, oceniając skuteczność, efektywność oraz wpływ wsparcia udzielanego łącznie z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz szczególnej alokacji dla Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych, w tym także na wdrażanie gwarancji dla młodzieży.
6. KWESTIE MAJĄCE WPŁYW NA WYKONANIE PROGRAMU I PODJĘTE DZIAŁANIA (art. 50 ust. 2 rozporządzenia (UE) nr 1303/2013) (40)
a) Kwestie mające wpływ na wykonanie programu i podjęte działania
<type='S' maxlength = 7000 input='M'> |
b) NIEOBOWIĄZKOWE W ODNIESIENIU DO SPRAWOZDAŃ PODSTAWOWYCH, w przeciwnym razie zostaną zawarte w pkt 11.1 wzoru (art. 50 ust. 4 rozporządzenia (UE) nr 1303/2013):
Ocena, czy postępy poczynione w zakresie celów pośrednich są wystarczające, aby zapewnić ich realizację, wskazanie wszelkich podjętych lub planowanych działań naprawczych (w stosownych przypadkach).
<type='S' maxlength = 3500 input='M'> |
7. STRESZCZENIE PODAWANE DO WIADOMOŚCI PUBLICZNEJ (art. 50 ust. 9 rozporządzenia (UE) nr 1303/2013) (41)
Streszczenie treści rocznych i końcowych sprawozdań z wdrażania przeznaczone do wiadomości publicznej należy podać przekazać jako oddzielny plik w postaci załącznika do rocznego i końcowego sprawozdania z wdrażania.
8. SPRAWOZDANIE Z WDRAŻANIA INSTRUMENTÓW FINANSOWYCH (art. 46 rozporządzenia (UE) nr 1303/2013)
Jeżeli instytucja zarządzająca postanowi wykorzystać instrumenty finansowe, musi przesłać Komisji specjalne sprawozdanie dotyczące operacji obejmujących instrumenty finansowe w postaci załącznika do rocznego sprawozdania z wdrażania (42).
9. Opcjonalnie dla sprawozdania, które zostanie złożone w 2016 r., nie dotyczy innych skróconych sprawozdań: DZIAŁANIA PODJĘTE W CELU SPEŁNIENIA WARUNKÓW WSTĘPNYCH (art. 50 ust. 2 rozporządzenia (UE) nr 1303/2013), w przypadku gdy mające zastosowanie warunki wstępne nie zostały spełnione w momencie przyjmowania PO: (zob. pkt 13 we wzorze) (43)
10. POSTĘPY W PRZYGOTOWANIU I WDRAŻANIE DUŻYCH PROJEKTÓW I WSPÓLNYCH PLANÓW DZIAŁANIA (art. 101 lit. h) i art. 111 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 1303/2013)
10.1. Duże projekty
Tabela 12
Duże projekty
Projekt | CCI | Status dużego projektu
| Inwestycje ogółem | Całkowite kwalifikowalne koszty | Planowana data powiadomienia/ przedłożenia projektu (w stosownych przypadkach) (rok, kwartał) | Data udzielenia milczącej zgody przez Komisję/data zatwierdzenia przez Komisję (w stosownych przypadkach) | Planowane rozpoczęcie wdrażania (rok, kwartał) | Planowana data zakończenia wdrażania (rok, kwartał) | Oś priorytetowa/priorytety inwestycyjne | Bieżący stan realizacji - postępy finansowe (% wydatków poświadczonych Komisji w stosunku do całkowitych kosztów kwalifikowalnych) | Bieżący stan realizacji - postępy rzeczowe Główne etapy wdrażania projektu
| Główne produkty | Data podpisania pierwszej umowy na wykonanie prac (44) (w stosownych przypadkach) | Uwagi (w razie potrzeby) | ||||||||||||||||||
<type='S' input='G'> | <type='S' input='G'> | <type='S' input='S'> | <type='N' input='M'> | <type='N' input='M'> | <type='D' input='G'> | <type='D' input='G'> | <type='D' input='G'> | <type='D' input='G'> | <type='S' input='G'> | <type='P' input='M'> | <type='S' input='S'> | <type='S' maxlength = 875 input='M'> | <type='D' input='M'> | <type='S' maxlength = 875 input='M'> |
Napotkane znaczące problemy w realizacji dużych projektów oraz podjęte środki zaradcze.
<type='S' maxlength = 3500 input='M'> |
Wszelkie zmiany planowane w wykazie dużych projektów w programie operacyjnym.
<type='S' maxlength = 3500 input='M'> |
10.2. Wspólne plany działania
Postępy we wdrażaniu poszczególnych etapów wspólnych planów działania
<type='S' maxlength = 3500 input='M'> |
Tabela 13
Wspólne plany działania
Tytuł wspólnego planu działania | CCI | Etap wdrażania wspólnego planu działania
| Całkowite kwalifikowalne koszty | Całkowite wsparcie publiczne | Wkład PO na rzecz wspólnego planu działania | Oś priorytetowa | Rodzaj wspólnego planu działania
| [Planowane] przedłożenie projektu Komisji | [Planowane] rozpoczęcie wdrażania | [Planowane] zakończenie | Główne produkty i rezultaty | Całkowite wydatki kwalifikowalne poświadczone Komisji | Uwagi (w razie potrzeby) | ||||||||||||||||||
<type='S' input='G'> | <type='S' input='G'> | <type='S' input='S'> | <type='N' input='M'> | <type='N' input='M'> | <type='N' input='M'> | <type='S' input='G'> | <type='S' input='S'> | <type='D' input='M'> | <type='D' input='M'> | <type='D' input='M'> | <type='S' maxlength = 875 input='M'> | <type='N' input='M'> | <type='S' maxlength = 875 input='M'> |
Napotkane znaczące problemy oraz podjęte środki zaradcze
<type='S' maxlength = 3500 input='M'> |
CZĘŚĆ B
SPRAWOZDANIA ZŁOŻONE W LATACH 2017, 2019 ORAZ KOŃCOWE SPRAWOZDANIE Z WDRAŻANIA
(art. 50 ust. 4 i art. 111 ust. 3 i 4 rozporządzenia (UE) nr 1303/2013)
11. OCENA WDRAŻANIA PROGRAMU OPERACYJNEGO (art. 50 ust. 4 i art. 111 ust. 4 rozporządzenia (UE) nr 1303/2013)
11.1. Informacje zawarte w części A i realizacja celów programu (art. 50 ust. 4 rozporządzenia (UE) nr 1303/2013)
W ODNIESIENIU DO KAŻDEJ OSI PRIORYTETOWEJ - Ocena przedstawionych wyżej informacji i postępów w realizacji celów programu, w tym wkład europejskich funduszy strukturalnych i inwestycyjnych w zmiany wartości wskaźników rezultatu, jeżeli dostępne są wyniki badań ewaluacyjnych.
<type='S' maxlength = 10500 input='M'> |
11.2. Szczególne przedsięwzięcia mające na celu promowanie równouprawnienia płci oraz zapobieganie dyskryminacji, w tym w szczególności zapewnienie dostępności dla osób z niepełnosprawnościami, i rozwiązania wdrożone, aby zapewnić włączenie punktu widzenia płci do programów operacyjnych i operacji (art. 50 ust. 4 i art. 111 ust. 4 akapit drugi lit. e) rozporządzenia (UE) nr 1303/2013)
Ocena realizacji szczególnych przedsięwzięć mających na celu uwzględnienie zasad określonych w art. 7 rozporządzenia (UE) nr 1303/2013 dotyczącym promowania równouprawnienia płci oraz niedyskryminacji, w tym w zależności od treści i celów danego programu operacyjnego, przegląd szczególnych przedsięwzięć mających na celu zapobieganie dyskryminacji, w szczególności wspieranie dostępności dla osób z niepełnosprawnościami, i rozwiązania przyjęte, aby zapewnić uwzględnienie problematyki równości płci na poziomie programu operacyjnego i jego operacji.
<type='S' maxlength = 3500 input='M'> |
11.3. Zrównoważony rozwój (art. 50 ust. 4 i art. 111 ust. 4 akapit drugi lit. f) rozporządzenia (UE) nr 1303/2013)
Ocena realizacji szczególnych przedsięwzięć mających na celu uwzględnienie zasad określonych w art. 8 rozporządzenia (UE) nr 1303/2013 dotyczącym zrównoważonego rozwoju, w tym, w zależności od treści i celów danego programu operacyjnego, przegląd przedsięwzięć podjętych w celu promowania zrównoważonego rozwoju zgodnie z danym artykułem.
<type='S' maxlength = 3500 input='M'> |
11.4. Sprawozdania dotyczące wsparcia wykorzystanego na cele dotyczące zmiany klimatu (art. 50 ust. 4 rozporządzenia (UE) nr 1303/2013)
Dane obliczane automatycznie przez system SFC2014 na podstawie kategoryzacji danych. Opcjonalnie: wyjaśnienie podanych wartości <type='S' maxlength = 3500 input='M'> |
11.5. Rola partnerów we wdrażaniu programu (art. 50 ust. 4 i art. 111 ust. 4 akapit pierwszy lit. c) rozporządzenia (UE) nr 1303/2013)
Ocena realizacji przedsięwzięć podejmowanych w celu uwzględnienia roli partnerów, o których mowa w art. 5 rozporządzenia (UE) nr 1303/2013, w tym zaangażowanie partnerów we wdrażanie, monitorowanie i ewaluację programu operacyjnego.
<type='S' maxlength = 3500 input='M'> |
12. OBOWIĄZKOWE INFORMACJE I OCENA ZGODNIE Z ART. 111 UST. 4 akapit pierwszy lit. a) i b) ROZPORZĄDZENIA (UE) NR 1303/2013
12.1 Postępy we wdrażaniu planu ewaluacji oraz działań następczych podjętych w związku z ustaleniami dokonanymi w ramach ewaluacji
<type='S' maxlength = 7000 input='M'> |
12.2 Wyniki działań informacyjnych i promocyjnych funduszy polityki spójności prowadzonych w ramach strategii komunikacji
<type='S' maxlength = 7000 input='M'> |
13. DZIAŁANIA PODJĘTE W CELU SPEŁNIENIA WARUNKÓW WSTĘPNYCH (art. 50 ust. 4 rozporządzenia (UE) nr 1303/2013) (można je uwzględnić w sprawozdaniu, które zostanie złożone w 2016 r. (zob. pkt 9 powyżej). Wymagane w sprawozdaniu, które należy złożyć w 2017 r.) Opcjonalnie: sprawozdanie z postępów (45)
Tabela 14
Działania podjęte w celu spełnienia mających zastosowanie ogólnych warunków wstępnych
Ogólne warunki wstępne | Niespełnione kryteria | Podjęte działania | Termin (data) | Odpowiedzialne podmioty | Działanie zakończone w terminie (T/N) | Kryteria spełnione (T/N) | Oczekiwana data pełnej realizacji pozostałych działań, w stosownych przypadkach | Uwagi (w odniesieniu do każdego działania) |
<type='S' maxlength = 500 input='G'> | <type='S' maxlength = 500 input='G'> | <type='S' maxlength = 1000 input='G'> | <type='D' input='G'> | <type='S' maxlength = 500 input='G'> | <type='C' input='M'> | <type='C' input='M'> | <type='C' input='M'> | <type='S' maxlength = 2000 input='M'> |
|
| Działanie 1 |
|
|
|
|
|
|
| Działanie 2 |
|
|
|
|
|
|
Tabela 15
Działania mające na celu spełnienie mających zastosowanie tematycznych warunków wstępnych
Tematyczne warunki wstępne | Niespełnione kryteria | Podjęte działania | Termin (data) | Odpowiedzialne podmioty | Działanie zakończone w terminie (T/N) | Kryteria spełnione (T/N) | Oczekiwana data pełnej realizacji pozostałych działań, w stosownych przypadkach | Uwagi (w odniesieniu do każdego działania) |
<type='S' maxlength = 500 input='G'> | <type='S' maxlength = 500 input='G'> | <type='S' maxlength = 1000 input='G'> | <type='D' input='G'> | <type='S' maxlength = 500 input='G'> | <type='C' input='M'> | <type='C' input='M'> | <type='C' input='M'> | <type='S' maxlength = 2000 input='M'> |
|
| Działanie 1 |
|
|
|
|
|
|
| Działanie 2 |
|
|
|
|
|
|
14. DODATKOWE INFORMACJE, KTÓRE MOŻNA DOŁĄCZYĆ, W ZALEŻNOŚCI OD TREŚCI I CELÓW PROGRAMU OPERACYJNEGO (art. 111 ust. 4 akapit drugi lit. a), b), c), d), g) i h) rozporządzenia (UE) nr 1303/2013)
14.1. Postępy w realizacji zintegrowanego podejścia do rozwoju terytorialnego, w tym rozwoju regionów, które cierpią na skutek sytuacji demograficznej oraz stałych lub naturalnych niekorzystnych warunków, zintegrowanych inwestycji terytorialnych, zrównoważonego rozwoju obszarów miejskich oraz rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność w ramach programu operacyjnego.
<type='S' maxlength = 3500 input='M'> (sprawozdanie z postępów osiągniętych w ramach danego wariantu) |
14.2. Postępy w realizacji przedsięwzięć mających na celu zwiększenie zdolności instytucji i beneficjentów w państwach członkowskich w zakresie zarządzania funduszami i korzystania z nich
<type='S' maxlength = 3500 input='M'> (sprawozdanie z postępów osiągniętych w ramach danego wariantu) |
14.3. Postępy w realizacji wszelkich przedsięwzięć międzyregionalnych i transnarodowych
<type='S' maxlength = 3500 input='M'> (sprawozdanie z postępów osiągniętych w ramach danego wariantu) |
14.4. W stosownych przypadkach - wkład w strategie makroregionalne i strategie morskie.
<type='S' maxlength = 3500 input='M'> |
14.5. W stosownych przypadkach - postępy w realizacji przedsięwzięć w dziedzinie innowacji społecznych
<type='S' maxlength = 3500 input='M'> |
14.6. Postępy we wdrażaniu działań w celu zaspokojenia szczególnych potrzeb obszarów geograficznych najbardziej dotkniętych ubóstwem lub grup docelowych najbardziej zagrożonych dyskryminacją lub wykluczeniem społecznym, zwłaszcza w odniesieniu do społeczności zmarginalizowanych i osób z niepełnosprawnościami, długotrwale bezrobotnych oraz młodych ludzi, którzy nie pracują, w tym, w stosownych przypadkach, wykorzystane środki finansowe.
<type='S' maxlength = 3500 input='M'> (sprawozdanie z postępów osiągniętych w ramach danego wariantu) |
CZĘŚĆ C
SPRAWOZDANIA ZŁOŻONE W 2019 R. I KOŃCOWE SPRAWOZDANIE Z WDRAŻANIA
(art. 50 ust. 5 rozporządzenia (UE) nr 1303/2013)
15. Informacja finansowa na poziomie osi priorytetowych i poziomie programu (art. 21 ust. 2 i art. 22 ust. 7 rozporządzenia (UE) nr 1303/2013)
W celu oceny postępów w drodze do osiągnięcia celów pośrednich i końcowych wyznaczonych w odniesieniu do wskaźników finansowych w latach 2018 i 2023 do tabeli 6 w części A niniejszego załącznika dodaje się następujące dwie kolumny:
13 r. | 14 r. |
Dane do celów przeglądu wyników i ram wykonania | |
Tylko w odniesieniu do sprawozdania złożonego w 2019 r.: całkowite wydatki kwalifikowalne poniesione przez beneficjentów i zapłacone do dnia 31.12.2018 r. i poświadczone Komisji Art. 21 ust. 2 rozporządzenia (UE) nr 1303/2013 | Tylko w odniesieniu do końcowego sprawozdania z wdrażania: całkowite wydatki kwalifikowalne poniesione przez beneficjentów i zapłacone do dnia 31.12.2023 r. i poświadczone Komisji Art. 22 ust. 7 rozporządzenia (UE) nr 1303/2013 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16. INTELIGENTNY, TRWAŁY WZROST GOSPODARCZY SPRZYJAJĄCY WŁĄCZENIU SPOŁECZNEMU (opcjonalne sprawozdanie z postępów)
Informacje na temat wkładu programu w realizację unijnej strategii na rzecz inteligentnego, zrównoważonego wzrostu sprzyjającego włączeniu społecznemu oraz ocena tego wkładu.
<type='S' maxlength = 17500 input='M'> |
17. KWESTIE MAJĄCE WPŁYW NA WYKONANIE PROGRAMU I PODJĘTE DZIAŁANIA - RAMY WYKONANIA (art. 50 ust. 2 rozporządzenia (UE) nr 1303/2013) (46)
W przypadku gdy z oceny postępów poczynionych w odniesieniu do celów pośrednich i końcowych określonych w ramach wykonania wynika, że pewne cele pośrednie i końcowe nie zostały osiągnięte, państwa członkowskie powinny przedstawić podstawowe przyczyny niepowodzenia w osiąganiu tych celów pośrednich w sprawozdaniu na 2019 r. (w odniesieniu do celów pośrednich) i w końcowym sprawozdaniu z wdrażania (w odniesieniu do celów końcowych).
<type='S' maxlength = 7000 input='M'> |
18. INICJATYWA NA RZECZ ZATRUDNIENIA LUDZI MŁODYCH art. 19 ust. 4 i 6 rozporządzenia (UE) nr 1304/2013 (w stosownych przypadkach)
W sprawozdaniu przedłożonym w 2019 r. określi się i oceni jakość ofert zatrudnienia otrzymanych przez uczestników Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych, w tym osób młodych, w niekorzystnej sytuacji na rynku pracy, wywodzących się ze społeczności marginalizowanych, oraz zaprzestających kształcenia bez uzyskania kwalifikacji. W danym sprawozdaniu określi się także i oceni postępy tych osób w ustawicznym kształceniu, znajdowaniu trwałych i wartościowych miejsc pracy lub przechodzeniu do przygotowania zawodowego czy dobrej jakości stażu.
W sprawozdaniu określa się główne ustalenia z ewaluacji, oceniając skuteczność, efektywność oraz wpływ wsparcia udzielanego łącznie z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz szczególnej alokacji dla Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych, w tym także na wdrażanie gwarancji dla młodzieży.
<type='S' maxlength = 10500 input='M'> |
(1) Dane ustrukturyzowane wymagane w celu przygotowania sprawozdania na temat Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych, które należy złożyć w kwietniu 2015 r. zgodnie z art. 19 ust. 3 i załącznikiem II do rozporządzenia (UE) nr 1304/2013. W przypadku gdy Inicjatywę na rzecz zatrudnienia ludzi młodych wdraża się w ramach osi priorytetowej, sprawozdawczość należy podzielić na część dotyczącą Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych i część dotyczącą osi priorytetowej.
(2) W tabelach w niniejszym załączniku przedstawiono podział zasobów REACT-UE (art. 92a rozporządzenia (UE) nr 1303/2013), w stosownych przypadkach, tj. EFRR REACT-EU, EFS REACT-EU i Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych REACT-EU.
(3) Dane ustrukturyzowane wymagane w celu przygotowania sprawozdania na temat Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych, które należy złożyć w kwietniu 2015 r. zgodnie z art. 19 ust. 3 i załącznikiem II do rozporządzenia (UE) nr 1304/2013.
(4) W tabeli 1 podział według płci należy stosować w polach przedstawiających roczne wartości tylko wtedy, jeżeli został uwzględniony w tabeli 12 PO. W przeciwnym razie należy uzupełnić kolumny »Ogółem«.
(5) Dane ustrukturyzowane wymagane w celu przygotowania sprawozdania na temat Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych, które należy złożyć w kwietniu 2015 r. zgodnie z art. 19 ust. 3 i załącznikiem II do rozporządzenia (UE) nr 1304/2013.
(6) Jeżeli priorytet inwestycyjny zawiera wartość docelową w odniesieniu do wspólnego wskaźnika rezultatu dla EFS, należy przedstawić dane dla danego wskaźnika rezultatu w odniesieniu do wybranej grupy docelowej (tj. przy użyciu wspólnego wskaźnika produktu jako odniesienia) oraz dane dla całej populacji uczestników, którzy osiągnęli dany rezultat w tym priorytecie inwestycyjnym.
(7) Szacunki oparte na próbie reprezentatywnej. Państwa członkowskie mają do wyboru dwie opcje z zakresu sprawozdawczości. Opcja 1: minimalnym wymogiem jest przedstawianie danych dwa razy: w rocznym sprawozdaniu z wdrażania za 2019 r. i końcowym sprawozdaniu z wdrażania. W ramach tej opcji wartości skumulowane zgłasza się w kolumnie »Wartość skumulowana« w rocznym sprawozdaniu z wdrażania za 2019 r. i w końcowym sprawozdaniu z wdrażania. Opcja 2: wartości roczne przedstawia się dla każdego roku.
(8) Szacunki oparte na próbie reprezentatywnej. Państwa członkowskie mają do wyboru dwie opcje z zakresu sprawozdawczości. Opcja 1: minimalnym wymogiem jest przedstawianie danych dwa razy: w rocznym sprawozdaniu z wdrażania za 2019 r. i końcowym sprawozdaniu z wdrażania. W ramach tej opcji wartości skumulowane zgłasza się w kolumnie »Wartość skumulowana« w rocznym sprawozdaniu z wdrażania za 2019 r. i w końcowym sprawozdaniu z wdrażania. Opcja 2: wartości roczne przedstawia się dla każdego roku.
(9) Szacunki oparte na próbie reprezentatywnej. Państwa członkowskie mają do wyboru dwie opcje z zakresu sprawozdawczości. Opcja 1: minimalnym wymogiem jest przedstawianie danych dwa razy: w rocznym sprawozdaniu z wdrażania za 2019 r. i końcowym sprawozdaniu z wdrażania. W ramach tej opcji wartości skumulowane zgłasza się w kolumnie »Wartość skumulowana« w rocznym sprawozdaniu z wdrażania za 2019 r. i w końcowym sprawozdaniu z wdrażania. Opcja 2: wartości roczne przedstawia się dla każdego roku.
(10) Szacunki oparte na próbie reprezentatywnej. Państwa członkowskie mają do wyboru dwie opcje z zakresu sprawozdawczości. Opcja 1: minimalnym wymogiem jest przedstawianie danych dwa razy: w rocznym sprawozdaniu z wdrażania za 2019 r. i końcowym sprawozdaniu z wdrażania. W ramach tej opcji wartości skumulowane zgłasza się w kolumnie »Wartość skumulowana« w rocznym sprawozdaniu z wdrażania za 2019 r. i w końcowym sprawozdaniu z wdrażania. Opcja 2: wartości roczne przedstawia się dla każdego roku.
(11) Dane ustrukturyzowane wymagane w celu przygotowania sprawozdania na temat Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych, które należy złożyć w kwietniu 2015 r. zgodnie z art. 19 ust. 3 i załącznikiem II do rozporządzenia (UE) nr 1304/2013.
(12) Szacunki na dany rok oparte na próbie reprezentatywnej.
(13) Szacunki na dany rok oparte na próbie reprezentatywnej.
(14) Szacunki na dany rok oparte na próbie reprezentatywnej.
(15) Szacunki na dany rok oparte na próbie reprezentatywnej. Państwa członkowskie mają do wyboru dwie opcje z zakresu sprawozdawczości. Opcja 1: minimalnym wymogiem jest przedstawianie danych dwa razy: w rocznym sprawozdaniu z wdrażania za 2019 r. i końcowym sprawozdaniu z wdrażania. W ramach tej opcji wartości skumulowane zgłasza się w kolumnie »Wartość skumulowana« w rocznym sprawozdaniu z wdrażania za 2019 r. i w końcowym sprawozdaniu z wdrażania. Opcja 2: wartości roczne przedstawia się dla każdego roku.
(16) Szacunki na dany rok oparte na próbie reprezentatywnej. Państwa członkowskie mają do wyboru dwie opcje z zakresu sprawozdawczości. Opcja 1: minimalnym wymogiem jest przedstawianie danych dwa razy: w rocznym sprawozdaniu z wdrażania za 2019 r. i końcowym sprawozdaniu z wdrażania. W ramach tej opcji wartości skumulowane zgłasza się w kolumnie »Wartość skumulowana« w rocznym sprawozdaniu z wdrażania za 2019 r. i w końcowym sprawozdaniu z wdrażania. Opcja 2: wartości roczne przedstawia się dla każdego roku.
(17) Szacunki na dany rok oparte na próbie reprezentatywnej. Państwa członkowskie mają do wyboru dwie opcje z zakresu sprawozdawczości. Opcja 1: minimalnym wymogiem jest przedstawianie danych dwa razy: w rocznym sprawozdaniu z wdrażania za 2019 r. i końcowym sprawozdaniu z wdrażania. W ramach tej opcji wartości skumulowane zgłasza się w kolumnie »Wartość skumulowana« w rocznym sprawozdaniu z wdrażania za 2019 r. i w końcowym sprawozdaniu z wdrażania. Opcja 2: wartości roczne przedstawia się dla każdego roku.
(18) Szacunki na dany rok oparte na próbie reprezentatywnej. Państwa członkowskie mają do wyboru dwie opcje z zakresu sprawozdawczości. Opcja 1: minimalnym wymogiem jest przedstawianie danych dwa razy: w rocznym sprawozdaniu z wdrażania za 2019 r. i końcowym sprawozdaniu z wdrażania. W ramach tej opcji wartości skumulowane zgłasza się w kolumnie »Wartość skumulowana« w rocznym sprawozdaniu z wdrażania za 2019 r. i w końcowym sprawozdaniu z wdrażania. Opcja 2: wartości roczne przedstawia się dla każdego roku.
(19) Dane ustrukturyzowane wymagane w celu przygotowania sprawozdania na temat Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych, które należy złożyć w kwietniu 2015 r. zgodnie z art. 19 ust. 3 i załącznikiem II do rozporządzenia (UE) nr 1304/2013.
(20) W tabeli 3 A podział należy stosować w odpowiednich polach tylko wtedy, jeżeli został uwzględniony w tabeli 5 lub 13 PO. W przeciwnym razie należy uzupełnić kolumny »Ogółem«.
(21) Wartości docelowe są nieobowiązkowe dla osi priorytetowych »Pomoc techniczna«.
(*1) Dane ustrukturyzowane wymagane w celu przygotowania sprawozdania na temat Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych, które należy złożyć w kwietniu 2015 r. zgodnie z art. 19 ust. 3 i załącznikiem II do rozporządzenia (UE) nr 1304/2013.
(22) Szacunki oparte na próbie reprezentatywnej. Państwa członkowskie mają do wyboru dwie opcje z zakresu sprawozdawczości. Opcja 1: Minimalnym wymogiem jest jednorazowe przedstawienie danych w rocznym sprawozdaniu z wdrażania za 2017 r. W ramach tej opcji wartości skumulowane zgłasza się w kolumnie »Wartość skumulowana« w rocznym sprawozdaniu z wdrażania za 2017 r. Opcja 2: wartości roczne przedstawia się dla każdego roku.
(23) Szacunki oparte na próbie reprezentatywnej. Państwa członkowskie mają do wyboru dwie opcje z zakresu sprawozdawczości. Opcja 1: Minimalnym wymogiem jest jednorazowe przedstawienie danych w rocznym sprawozdaniu z wdrażania za 2017 r. W ramach tej opcji wartości skumulowane zgłasza się w kolumnie »Wartość skumulowana« w rocznym sprawozdaniu z wdrażania za 2017 r. Opcja 2: wartości roczne przedstawia się dla każdego roku.
(24) Całkowita łączna liczba uczestników obejmuje uczestników z wypełnionymi rekordami danych (zawierającymi niewrażliwe dane osobowe), jak również uczestników z niewypełnionymi rekordami danych (zawierającymi niewrażliwe dane osobowe). Całkowitą liczbę uczestników oblicza się w systemie SFC2014, na podstawie następujących trzech wspólnych wskaźników produktu »bezrobotni, w tym długotrwale bezrobotni«, »osoby bierne zawodowo« i »osoby pracujące, łącznie z prowadzącymi działalność na własny rachunek«. Całkowita liczba obejmuje tylko uczestników z wypełnionymi rekordami danymi, zawierającymi wszystkie niewrażliwe dane osobowe. Podając całkowitą liczbę uczestników, państwa członkowskie są zobowiązane do zgłoszenia wszystkich uczestników EFS, w tym uczestników z niewypełnionymi rekordami zawierającymi niewrażliwe dane osobowe.
(25) Dane ustrukturyzowane wymagane w celu przygotowania sprawozdania na temat Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych, które należy złożyć w kwietniu 2015 r. zgodnie z art. 19 ust. 3 i załącznikiem II do rozporządzenia (UE) nr 1304/2013.
(26) W tabeli 6 podział według płci należy stosować w odpowiednich polach tylko wtedy, jeżeli został uwzględniony w tabeli 6 PO. W przeciwnym razie należy uzupełnić kolumny »Ogółem«.
(27) Niniejsza sekcja nie ma zastosowania w przypadku programu operacyjnego dotyczącego celu tematycznego »Wspieranie kryzysowych działań naprawczych w kontekście pandemii COVID-19 i jej skutków społecznych oraz przygotowania do ekologicznej i cyfrowej odbudowy gospodarki zwiększającej jej odporność« (»ukierunkowany program REACT-UE«) lub w przypadku osi priorytetowych przeznaczonych na ten cel tematyczny (»osie priorytetowe REACT-UE«).
(*2) W odniesieniu do EFRR lub Funduszu Spójności, państwa członkowskie przedstawiają skumulowane wartości dla wskaźników produktu. W odniesieniu do EFS skumulowane wartości oblicza się automatycznie przez system SFC2014 na podstawie wartości rocznych przedstawionych przez państwa członkowskie. Wartości wskaźników finansowych są skumulowane dla wszystkich funduszy. Wartości dotyczące kluczowych etapów wdrażania są skumulowane dla wszystkich funduszy, jeżeli kluczowe etapy wdrażania są wyrażone w postaci liczby lub wartości procentowej. Jeżeli realizacja jest zdefiniowana w sposób jakościowy, należy wskazać w tabeli, czy cele zostały osiągnięte, czy też nie. * W tabeli litera »s« oznacza wartość skumulowaną, a litera »r« roczną.
(28) Dane ustrukturyzowane wymagane w celu przygotowania sprawozdania na temat Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych, które należy złożyć w kwietniu 2015 r. zgodnie z art. 19 ust. 3 i załącznikiem II do rozporządzenia (UE) nr 1304/2013.
(29) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) nr 1011/2014 z dnia 22 września 2014 r. ustanawiające szczegółowe przepisy wykonawcze do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 w odniesieniu do wzorów służących do przekazywania Komisji określonych informacji oraz szczegółowe przepisy dotyczące wymiany informacji między beneficjentami a instytucjami zarządzającymi, certyfikującymi, audytowymi i pośredniczącymi (Dz.U. L 286 z 30.9.2014, s. 1).
(30) Dane ustrukturyzowane wymagane w celu przygotowania sprawozdania na temat Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych, które należy złożyć w kwietniu 2015 r. zgodnie z art. 19 ust. 3 i załącznikiem II do rozporządzenia (UE) nr 1304/2013.
(31) Ma zastosowanie jedynie do programów operacyjnych w ramach celu »Inwestycje na rzecz wzrostu gospodarczego i zatrudnienia«, który obejmuje EFS lub EFRR.
(32) Jeżeli nie można z góry określić dokładnych kwot przed realizacją operacji, sprawozdawczość powinna opierać się na pułapach stosowanych do danej operacji, tj. jeżeli operacja prowadzona w ramach EFRR zawiera do 20 % wydatków EFS, sprawozdawczość powinna opierać się na założeniu, że całą kwotę 20 % można wykorzystać w tym celu. W przypadku zakończenia operacji dane wykorzystane w tej kolumnie należy oprzeć na rzeczywistych poniesionych kosztach.
(33) Art. 98 ust. 2 rozporządzenia (UE) nr 1303/2013.
(34) Art. 98 ust. 2 rozporządzenia (UE) nr 1303/2013.
(35) Art. 98 ust. 2 rozporządzenia (UE) nr 1303/2013.
(36) Art. 98 ust. 2 rozporządzenia (UE) nr 1303/2013.
(37) Na podstawie i z zastrzeżeniem pułapów określonych w art. 70 ust. 2 rozporządzenia (UE) nr 1303/2013 lub art. 20 rozporządzenia (UE) nr 1299/2013.
(38) Na podstawie i z zastrzeżeniem pułapów określonych w art. 13 rozporządzenia (UE) nr 1304/2013.
(39) Dane ustrukturyzowane wymagane w celu przygotowania sprawozdania na temat Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych, które należy złożyć w kwietniu 2015 r. zgodnie z art. 19 ust. 3 i załącznikiem II do rozporządzenia (UE) nr 1304/2013.
(40) Dane ustrukturyzowane wymagane w celu przygotowania sprawozdania na temat Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych, które należy złożyć w kwietniu 2015 r. zgodnie z art. 19 ust. 3 i załącznikiem II do rozporządzenia (UE) nr 1304/2013.
(41) Dane ustrukturyzowane wymagane w celu przygotowania sprawozdania na temat Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych, które należy złożyć w kwietniu 2015 r. zgodnie z art. 19 ust. 3 i załącznikiem II do rozporządzenia (UE) nr 1304/2013.
(42) Zob. załącznik I do rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 821/2014.
(43) Nieobowiązkowe w odniesieniu do sprawozdania na temat Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych, które należy złożyć w kwietniu 2015 r. zgodnie z art. 19 ust. 3 i załącznikiem II do rozporządzenia (UE) nr 1304/2013.
(44) W przypadku operacji realizowanych w ramach PPP - data podpisania umowy PPP pomiędzy podmiotem publicznym i podmiotem sektora prywatnego (art. 102 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 1303/2013).
(45) Niniejsza sekcja nie ma zastosowania w przypadku programu operacyjnego dotyczącego celu tematycznego »Wspieranie kryzysowych działań naprawczych w kontekście pandemii COVID-19 i jej skutków społecznych oraz przygotowania do ekologicznej i cyfrowej odbudowy gospodarki zwiększającej jej odporność« (»ukierunkowany program REACT-UE«) lub w przypadku osi priorytetowych przeznaczonych na ten cel tematyczny (»osie priorytetowe REACT-UE«).
(46) Niniejsza sekcja nie ma zastosowania w przypadku programu operacyjnego dotyczącego celu tematycznego »Wspieranie kryzysowych działań naprawczych w kontekście pandemii COVID-19 i jej skutków społecznych oraz przygotowania do ekologicznej i cyfrowej odbudowy gospodarki zwiększającej jej odporność« (»ukierunkowany program REACT-UE«) lub w przypadku osi priorytetowych przeznaczonych na ten cel tematyczny (»osie priorytetowe REACT-UE«).
W imieniu Komisji
Ursula VON DER LEYEN
Przewodnicząca