Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2017-01-28
Wersja aktualna od 2017-01-28
obowiązujący
Alerty
ROZPORZĄDZENIE RADY (UE) 2016/1903
z dnia 28 października 2016 r.
ustalające uprawnienia do połowów na 2017 rok dla niektórych stad ryb i grup stad ryb w Morzu Bałtyckim oraz zmieniające rozporządzenie (UE) 2016/72
(ostatnia zmiana: DUUEL. z 2017 r., Nr 22, poz. 1)
RADA UNII EUROPEJSKIEJ,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, w szczególności jego art. 43 ust. 3,
uwzględniając wniosek Komisji Europejskiej,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Art. 43 ust. 3 Traktatu stanowi, że Rada, na wniosek Komisji, ma przyjąć środki dotyczące ustalania i przydziału uprawnień do połowów.
(2) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1380/2013 (1) zawiera wymóg ustanowienia środków służących ochronie, z uwzględnieniem dostępnych opinii naukowych, technicznych i ekonomicznych, obejmujących w stosownych przypadkach sprawozdania przygotowane przez Komitet Naukowo-Techniczny i Ekonomiczny ds. Rybołówstwa i inne organy doradcze, jak również z uwzględnieniem wszelkich porad otrzymanych od komitetów doradczych oraz wspólnych rekomendacji wydanych przez państwa członkowskie.
(3) Rada zobowiązana jest do przyjęcia środków dotyczących ustalenia i przydziału uprawnień do połowów, w tym -w stosownych przypadkach – określonych warunków funkcjonalnie z nimi związanych. Uprawnienia do połowów należy przydzielić państwom członkowskim w taki sposób, by zapewnić względną stabilność działalności połowowej każdego państwa członkowskiego w odniesieniu do każdego stada lub rodzaju rybołówstwa, i z należytym uwzględnieniem celów wspólnej polityki rybołówstwa (WPRyb) określonych w rozporządzeniu (UE) nr 1380/2013.
(4) Rozporządzenie (UE) nr 1380/2013 określa cel WPRyb polegający na osiągnięciu współczynnika eksploatacji na poziomie maksymalnego podtrzymywalnego połowu w miarę możliwości do 2015 r., a w sposób stopniowy i narastający w odniesieniu do wszystkich stad – najpóźniej do 2020 r.
(5) Całkowite dopuszczalne połowy (TAC) należy zatem ustalać, zgodnie z rozporządzeniem (UE) nr 1380/2013, na podstawie dostępnych opinii naukowych, z uwzględnieniem aspektów biologicznych i społeczno-gospodarczych, przy jednoczesnym zapewnieniu sprawiedliwego traktowania poszczególnych sektorów rybołówstwa, jak również biorąc pod uwagę opinie wyrażane podczas konsultacji z zainteresowanymi stronami.
(6) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1139 (2) ustanawia wieloletni plan w odniesieniu do stad dorsza atlantyckiego, śledzia atlantyckiego i szprota w Morzu Bałtyckim oraz połowów eksploatujących te stada (zwany dalej „planem”). Plan ma na celu zapewnienie, aby eksploatacja żywych zasobów morza pozwalała na odtwarzanie i utrzymywanie populacji poławianych gatunków powyżej poziomów pozwalających zapewnić maksymalny podtrzymywalny połów. W tym celu jak najszybciej, w sposób stopniowy i narastający, do 2020 r. należy dla danych stad osiągnąć docelową śmiertelność połowową wyrażoną w postaci przedziałów. Limity połowowe mające zastosowanie w 2017 r. do dorsza atlantyckiego, śledzia atlantyckiego i szprota w Morzu Bałtyckim należy ustalić z myślą o osiągnięciu celów przedmiotowego planu.
(7) Zgodnie z planem, jeżeli opinie naukowe wskazują, że biomasa stada tarłowego któregokolwiek z odnośnych stad spadła poniżej punktów odniesienia dla biomasy stada tarłowego zawartych w załączniku II do rozporządzenia (UE) 2016/1139, należy przyjąć wszystkie odpowiednie środki zaradcze w celu zapewnienia szybkiego przywrócenia danego stada do poziomów przekraczających poziom umożliwiający osiągnięcie maksymalnego podtrzymywalnego połowu. Międzynarodowa Rada Badań Morza (ICES) wskazała, że biomasa stada dorsza atlantyckiego w zachodniej części Morza Bałtyckiego znajduje się poniżej punktów odniesienia ochrony zawartych w załączniku II do tego rozporządzenia. W konsekwencji uprawnienia do połowów stada dorsza atlantyckiego w zachodniej części Morza Bałtyckiego powinny zostać ustalone poniżej przedziału śmiertelności połowowej w załączniku I kolumna B do rozporządzenia (UE) 2016/1139 na takim poziomie, który uwzględnia spadek biomasy. W tym celu należy uwzględnić harmonogram realizacji celów wspólnej polityki rybołówstwa ogólnie oraz przedmiotowego planu – w szczególności oczekiwane skutki podjętych środków zaradczych oraz konieczność zapewnienia korzyści ekonomicznych, społecznych i w zakresie zatrudnienia, zgodnie z art. 2 rozporządzenia (UE) nr 1380/2013.
(8) Należy przyjąć dalsze środki zaradcze. Przedłużenie obecnie obowiązującego sześciotygodniowego okresu zamkniętego o dodatkowe dwa tygodnie zwiększyłoby ochronę skupisk tarłowych dorsza atlantyckiego. Zgodnie z opinią naukową połowy rekreacyjne dorsza atlantyckiego w zachodniej części Morza Bałtyckiego przyczyniają się znacznie do ogólnej śmiertelności połowowej tego stada. Biorąc pod uwagę obecny stan tego stada, należy przyjąć pewne środki dotyczące połowów rekreacyjnych. W szczególności zastosowanie powinien mieć dzienny limit na rybaka rekreacyjnego; limit ten powinien być bardziej restrykcyjny w okresie tarła. Pozostaje to bez uszczerbku dla zasady względnej stabilności mającej zastosowanie do komercyjnej działalności połowowej.
(9) Jeżeli chodzi o stado dorsza atlantyckiego we wschodniej części Morza Bałtyckiego, w związku ze zmianami jego biologicznego stanu, ICES nie udało się ustalić biologicznych punktów odniesienia i zamiast tego zaleciła ona dla tego stada dorsza atlantyckiego określenie TAC zgodnie z podejściem stosowanym w przypadku ograniczonych danych. Należy zatem – z myślą o przyczynieniu się do realizacji celów planu – ustalić TAC stada dorsza atlantyckiego we wschodniej części Morza Bałtyckiego zgodnie z podejściem ostrożnościowym.
(10) Jeżeli chodzi o śledzia atlantyckiego w Zatoce Ryskiej, dostępne opinie naukowe wskazują na obecność bardzo silnego rocznika 2015. Ustalenie TAC zgodnie z przedziałem śmiertelności połowowej zawartym w załączniku I kolumna A do rozporządzenia (UE) 2016/1139 doprowadziłoby do znacznego wzrostu biomasy stada tarłowego, który z kolei skutkowałby zwiększeniem konkurencji, jeżeli chodzi o pożywienie, wolniejszym wzrostem, niższym współczynnikiem kondycji oraz ogólnie niższą jakością ryb. W związku z tym, że biomasa stada tarłowego tego stada znajduje się powyżej punktu odniesienia biomasy zawartego w załączniku II kolumna A do tego rozporządzenia, należy ustalić TAC zgodnie z przedziałami śmiertelności połowowej zawartymi w załączniku I kolumna B do tego rozporządzenia, ponieważ jest to konieczne do uniknięcia poważnych szkód dla tego stada spowodowanych dynamiką wewnątrzgatunkową w rozumieniu art. 4 ust. 4 lit. b) tego rozporządzenia.
(11) Korzystanie z uprawnień do połowów określonych w niniejszym rozporządzeniu powinno podlegać rozporządzeniu Rady (WE) nr 1224/2009 (3), a w szczególności jego art. 33 i 34 dotyczącym zapisu połowów i nakładu połowowego oraz przekazywania Komisji danych dotyczących wyczerpania uprawnień do połowów. W niniejszym rozporządzeniu należy zatem określić kody dotyczące wyładunków ryb ze stad objętych niniejszym rozporządzeniem, które państwa członkowskie mają stosować, przesyłając dane Komisji.
(12) W rozporządzeniu Rady (WE) nr 847/96 (4) wprowadzono dodatkowe warunki dotyczące corocznego zarządzania TAC, w tym w art. 3 i 4, przepisy dotyczące elastyczności w odniesieniu do zasobów objętych TAC przezornościowymi i analitycznymi. Na podstawie art. 2 tego rozporządzenia, ustalając TAC, Rada ma określić stada, w odniesieniu do których art. 3 lub 4 nie mają zastosowania, w szczególności na podstawie biologicznego stanu tych stad. Ostatnio w art. 15 ust. 9 rozporządzenia (UE) nr 1380/2013 w odniesieniu do wszystkich stad podlegających obowiązkowi wyładunku wprowadzono mechanizm elastyczności obejmującej kolejny rok. W związku z tym, w celu uniknięcia nadmiernej elastyczności, która podważyłaby zasadę racjonalnej i odpowiedzialnej eksploatacji żywych zasobów morza, utrudniłaby realizację celów wspólnej polityki rybołówstwa i pogorszyłaby biologiczny stan stad, należy ustalić, że art. 3 i 4 rozporządzenia (WE) nr 847/96 mają zastosowanie w odniesieniu do TAC analitycznych tylko wówczas, gdy nie korzysta się z elastyczności obejmującej kolejny rok przewidzianej w art. 15 ust. 9 rozporządzenia (UE) nr 1380/2013.
(13) W oparciu o nowe opinie naukowe należy na okres od dnia 1 listopada 2016 r. do dnia 31 października 2017 r. ustalić wstępny TAC dotyczący okowiela w obszarze ICES Ula i wodach Unii obszarów ICES Ha i IV. Rozporządzenie (UE) 2016/72 powinno zatem zostać odpowiednio zmienione. Aby uniknąć zakłócenia działalności połowowej, przepisy dotyczące okowiela powinny być stosowane od dnia 1 listopada 2016 r.
(14) Aby uniknąć zakłócenia działalności połowowej oraz zapewnić unijnym rybakom środki utrzymania, niniejsze rozporządzenie powinno być stosowane od dnia 1 stycznia 2017 r. W związku z pilnym charakterem niniejsze rozporządzenie powinno wejść w życie natychmiast po jego opublikowaniu,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
ROZDZIAŁ I
PRZEPISY OGÓLNE
Artykuł 1
Przedmiot
W niniejszym rozporządzeniu ustala się uprawnienia do połowów w odniesieniu do pewnych stad ryb i grup stad ryb w Morzu Bałtyckim na rok 2017.
Artykuł 2
Zakres stosowania
1. Niniejsze rozporządzenie ma zastosowanie do unijnych statków rybackich prowadzących działalność na Morzu Bałtyckim.
2. Niniejsze rozporządzenie ma również zastosowanie do połowów rekreacyjnych, jeżeli zostały one wyraźnie wymienione w odnośnych przepisach.
Artykuł 3
Definicje
Do celów niniejszego rozporządzenia stosuje się definicje, o których mowa w art. 4 rozporządzenia (UE) nr 1380/2013. Ponadto stosuje się następujące definicje:
1) „podrejon” oznacza podrejon ICES Morza Bałtyckiego, jak określono w załączniku I do rozporządzenia Rady (WE) nr 2187/2005 (5);
2) „całkowity dopuszczalny połów” (TAC) oznacza wielkość połowów z każdego stada, którą można złowić w okresie jednego roku;
3) „kwota” oznacza część TAC przydzieloną Unii, państwu członkowskiemu lub państwu trzeciemu;
4) „połowy rekreacyjne” oznaczają niekomercyjną działalność połowową, w przypadku której żywe zasoby morza są eksploatowane do takich celów, jak rekreacja, turystyka lub sport.
ROZDZIAŁ II
UPRAWNIENIA DO POŁOWÓW
Artykuł 4
TAC i przydziały
Wielkości TAC, kwoty oraz – w stosownych przypadkach – warunki, które są funkcjonalnie z nimi związane, określono w załączniku.
Artykuł 5
Przepisy szczególne dotyczące przydziałów uprawnień do połowów
Przydział uprawnień do połowów dla państw członkowskich określony w niniejszym rozporządzeniu pozostaje bez uszczerbku dla:
a) wymian dokonywanych na podstawie art. 16 ust. 8 rozporządzenia (UE) nr 1380/2013;
b) odliczeń i przeniesień dokonywanych na podstawie art. 37 rozporządzenia (WE) nr 1224/2009;
c) dodatkowych wyładunków dozwolonych na podstawie art. 3 rozporządzenia (WE) nr 847/96 lub art. 15 ust. 9 rozporządzenia (UE) nr 1380/2013;
d) ilości zatrzymanych zgodnie z art. 4 rozporządzenia (WE) nr 847/96 lub przeniesionych na podstawie art. 15 ust. 9 rozporządzenia (UE) nr 1380/2013;
e) odliczeń dokonywanych na podstawie art. 105 i 107 rozporządzenia (WE) nr 1224/2009.
Artykuł 6
Warunki wyładunku połowów i przyłowów
1. Połowy gatunków, które objęte są limitami połowowymi i które złowiono w ramach połowów określonych w art. 15 ust. 1 rozporządzenia (UE) nr 1380/2013, podlegają obowiązkowi wyładunku ustanowionemu w tym rozporządzenia.
2. Stada gatunków niedocelowych znajdujące się w bezpiecznych granicach biologicznych, o których mowa w art. 15 ust. 8 rozporządzenia (UE) nr 1380/2013, określono w załączniku do niniejszego rozporządzenia do celów odstępstwa od obowiązku odliczania połowów od odpowiednich kwot, o których mowa w tym artykule.
Artykuł 7
Środki dotyczące połowów rekreacyjnych dorsza atlantyckiego w podrejonach 22-24
1. W ramach połowów rekreacyjnych w podrejonach 22–24 zatrzymywać można nie więcej niż pięć osobników dorsza atlantyckiego dziennie na rybaka.
2. W drodze odstępstwa od ust. 1 w okresie od dnia 1 lutego 2017 r. do dnia 31 marca 2017 r. w podrejonach 22–24 zatrzymywać można nie więcej niż trzy osobniki dorsza atlantyckiego dziennie na rybaka.
3. Ust. 1 i 2 pozostają bez uszczerbku dla bardziej rygorystycznych środków krajowych.
ROZDZIAŁ III
PRZEPISY KOŃCOWE
Artykuł 8
Przekazywanie danych
Państwa członkowskie, przesyłając Komisji zgodnie z art. 33 i 34 rozporządzenia (WE) nr 1224/2009 dane odnoszące się do ilości ryb złowionych lub wyładowanych, stosują kody stad wymienione w załączniku do niniejszego rozporządzenia.
Artykuł 9
Elastyczność
1. Jeżeli w załączniku do niniejszego rozporządzenia nie określono inaczej, art. 3 rozporządzenia (WE) nr 847/96 stosuje się do stad, dla których obowiązuje TAC przezornościowy, a art. 3 ust. 2 i 3 oraz art. 4 tego rozporządzenia stosuje się do stad, dla których obowiązuje TAC analityczny.
2. Art. 3 ust. 2 i 3 oraz art. 4 rozporządzenia (WE) nr 847/96 nie mają zastosowania, w przypadku gdy państwo członkowskie korzysta z elastyczności obejmującej kolejny rok przewidzianej w art. 15 ust. 9 rozporządzenia (UE) nr 1380/2013.
Artykuł 10
Zmiana w rozporządzeniu (UE) 2016/72
W załączniku IA do rozporządzenia (UE) 2016/72 tabela dotycząca okowiela w obszarze IIIa i wodach Unii obszarów IIa i IV otrzymuje brzmienie:
Gatunek: | Okowiel i powiązane przyłowy Trisopterus esmarkii | Obszar: | IIIa; wody Unii obszarów IIa i IV (NOP/2A3A4.) | |
Rok | 2016 | 2017 |
|
|
Dania | 128 880 (1) (3) | 99 907 (1) (6) |
|
|
Niemcy | 25 (1) (2) (3) | 19 (1) (2) (6) |
|
|
Niderlandy | 95 (1) (2) (3) | 74 (1) (2) (6) |
|
|
Unia | 129 000 (1) (3) | 100 000 (1) (6) |
|
|
Norwegia | 15 000 (4) |
|
|
|
Wyspy Owcze | 6 000 (5) |
|
|
|
TAC | Nie dotyczy | Nie dotyczy |
| TAC analityczny Nie stosuje się art. 3 rozporządzenia (WE) nr 847/96. Nie stosuje się art. 4 rozporządzenia (WE) nr 847/96. |
|
|
|
|
|
|
| |||
(1) Bez uszczerbku dla obowiązku wyładunku, połowy witlinka mogą stanowić do 5 % kwoty (OT2/*2A3A4), pod warunkiem że dane połowy i przyłowy tych gatunków przewidziane w art. 15 ust. 8 rozporządzenia (UE) nr 1380/2013 stanowią łącznie nie więcej niż 9 % tej kwoty dla okowiela. (2) Kwotę można poławiać wyłącznie w wodach Unii obszarów ICES IIa, IIIa i IV. (3) Kwota Unii może być poławiana jedynie od dnia 1 stycznia do dnia 31 października 2016 r. (4) Stosuje się kratownicę sortującą. (5) Stosuje się kratownicę sortującą. Łącznie z maksymalnie 15 % nieuniknionych przyłowów (NOP/*2A3A4), które należy odjąć od tej kwoty. (6) Kwota Unii może być poławiana od dnia 1 listopada 2016 r. do dnia 31 października 2017 r. |
Artykuł 11
Wejście w życie
Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie z dniem jego opublikowania w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Niniejsze rozporządzenie stosuje się od dnia 1 stycznia 2017 r. z wyjątkiem art. 10, który stosuje się od dnia 1 listopada 2016 r.
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 28 października 2016 r.
|
(1) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1380/2013 z dnia 11 grudnia 2013 r. w sprawie wspólnej polityki rybołówstwa, zmieniające rozporządzenia Rady (WE) nr 1954/2003 i (WE) nr 1224/2009 oraz uchylające rozporządzenia Rady (WE) nr 2371/2002 i (WE) nr 639/2004 oraz decyzje Rady 2004/585/WE (Dz.U. L 354 z 28.12.2013, s. 22).
(2) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1139 z dnia 6 lipca 2016 r. ustanawiające wieloletni plan w odniesieniu do stad dorsza, śledzia i szprota w Morzu Bałtyckim oraz połowów eksploatujących te stada, zmieniające rozporządzenie Rady (WE) nr 2187/2005 i uchylające rozporządzenie Rady (WE) nr 1098/2007 (Dz.U. LI 91 z 15.7.2016, s. 1).
(3) Rozporządzenie Rady (WE) nr 1224/2009 z dnia 20 listopada 2009 r. ustanawiające wspólnotowy system kontroli w celu zapewnienia przestrzegania przepisów wspólnej polityki rybołówstwa, zmieniające rozporządzenia (WE) nr 847/96, (WE) nr 2371/2002, (WE) nr 811/2004, (WE) nr 768/2005, (WE) nr 2115/2005, (WE) nr 2166/2005, (WE) nr 388/2006, (WE) nr 509/2007, (WE) nr 676/2007, (WE) nr 1098/2007, (WE) nr 1300/2008, (WE) nr 1342/2008 i uchylające rozporządzenia (EWG) nr 2847/93, (WE) nr 1627/94 oraz (WE) nr 1966/2006 (Dz.U. L 343 z 22.12.2009, s. 1).
(4) Rozporządzenie Rady (WE) nr 847/96 z dnia 6 maja 1996 r. wprowadzające dodatkowe, ustalane z roku na rok, warunki zarządzania ogólnym dopuszczalnym połowem (TAC) i kwotami (Dz.U. L 115 z 9.5.1996, s. 3).
(5) Rozporządzenie Rady (WE) nr 2187/2005 z dnia 21 grudnia 2005 r. w sprawie zachowania zasobów połowowych w wodach Morza Bałtyckiego, cieśnin Bełt i Sund poprzez zastosowanie środków technicznych oraz zmieniające rozporządzenie (WE) nr 1434/98 i uchylające rozporządzenie (WE) nr 88/98 (Dz.U. L 349 z 31.12.2005, s. 1).
Alerty
ZAŁĄCZNIK
TAC MAJĄCE ZASTOSOWANIE DO UNIJNYCH STATKÓW RYBACKICH NA OBSZARACH, GDZIE OBOWIĄZUJĄ TAC, W PODZIALE NA GATUNKI I OBSZARY [1]
W tabelach poniżej określono TAC i kwoty (w tonach masy w relacji pełnej, o ile nie określono inaczej) w podziale na stada oraz warunki, które są funkcjonalnie z nimi związane.
Odniesienia do obszarów połowowych oznaczają odniesienia do obszarów ICES, o ile nie określono inaczej.
Stada ryb zostały wymienione zgodnie z kolejnością alfabetyczną łacińskich nazw gatunków.
Do celów niniejszego rozporządzenia podaje się poniższą tabelę porównawczą nazw łacińskich i nazw zwyczajowych:
Nazwa systematyczna | Kod alfa-3 | Nazwa zwyczajowa |
Clupea harengus | HER | Śledź atlantycki |
Gadus morhua | COD | Dorsz atlantycki |
Pleuronectes platessa | PLE | Gładzica |
Salmo salar | SAL | Łosoś atlantycki |
Sprattus sprattus | SPR | Szprot |
Gatunek: | Śledź atlantycki Clupea harengus |
| Obszar: | Podrejony 30–31 |
Finlandia Szwecja Unia |
| 115 599 25 399 140 998 |
|
|
TAC |
| 140 998 |
| TAC analityczny |
|
|
|
|
|
Gatunek: | Śledź atlantycki Clupea harengus |
| Obszar: | Podrejony 22–24 |
Dania |
| 3 981 |
|
|
Niemcy |
| 15 670 |
|
|
Finlandia |
| 2 |
|
|
Polska |
| 3 695 |
|
|
Szwecja |
| 5 053 |
|
|
Unia |
| 28 401 |
|
|
TAC |
| 28 401 |
| TAC analityczny Nie stosuje się art. 3 ust. 2 i 3 rozporządzenia (WE) nr 847/96. Nie stosuje się art. 4 rozporządzenia (WE) nr 847/96. Stosuje się art. 6 ust. 2 niniejszego rozporządzenia. |
|
|
|
|
|
Gatunek: | Śledź atlantycki Clupea harengus |
| Obszar: | Wody Unii podrejonów 25–27, 28.2, 29 i 32 (HER/3D-R30) |
Dania |
| 4 205 |
|
|
Niemcy |
| 1 115 |
|
|
Estonia |
| 21 473 |
|
|
Finlandia |
| 41 914 |
|
|
Łotwa |
| 5 299 |
|
|
Litwa |
| 5 580 |
|
|
Polska |
| 47 618 |
|
|
Szwecja |
| 63 925 |
|
|
Unia |
| 191 129 |
|
|
TAC |
| Nie dotyczy |
| TAC analityczny Stosuje się art. 6 ust. 2 niniejszego rozporządzenia. |
|
|
|
|
|
Gatunek: | Śledź atlantycki Clupea harengus |
| Obszar: | Podrejon 28.1 (HER/03D.RG) |
Estonia |
| 14 350 |
|
|
Łotwa |
| 16 724 |
|
|
Unia |
| 31 074 |
|
|
TAC |
| 31 074 |
| TAC analityczny Stosuje się art. 6 ust. 2 niniejszego rozporządzenia. |
|
|
|
|
|
Gatunek: | Dorsz atlantycki Gadus morhua |
| Obszar: | Wody Unii podrejonów 25–32 (COD/3DX32.) |
Dania |
| 7 089 |
|
|
Niemcy |
| 2 820 |
|
|
Estonia |
| 691 |
|
|
Finlandia |
| 542 |
|
|
Łotwa |
| 2 636 |
|
|
Litwa |
| 1 736 |
|
|
Polska |
| 8 161 |
|
|
Szwecja |
| 7 182 |
|
|
Unia |
| 30 857 |
|
|
TAC |
| Nie dotyczy |
| TAC przezornościowy Nie stosuje się art. 3 ust. 2 i 3 rozporządzenia (WE) nr 847/96. Nie stosuje się art. 4 rozporządzenia (WE) nr 847/96. |
|
|
|
|
|
Gatunek: | Dorsz atlantycki Gadus morhua |
| Obszar: | Wody Unii podrejonów 22–24 (COD/3BC+24) |
Dania |
| 2 444 |
|
|
Niemcy |
| 1 194 |
|
|
Estonia |
| 54 |
|
|
Finlandia |
| 48 |
|
|
Łotwa |
| 202 |
|
|
Litwa |
| 131 |
|
|
Polska |
| 654 |
|
|
Szwecja |
| 870 |
|
|
Unia |
| 5 597 |
|
|
TAC |
| 5 597 (1) |
| TAC analityczny Nie stosuje się art. 3 ust. 2 i 3 rozporządzenia (WE) nr 847/96. Nie stosuje się art. 4 rozporządzenia (WE) nr 847/96. Nie stosuje się art. 15 ust. 9 rozporządzenia (UE) nr 1380/2013. |
|
|
|
|
|
(1) Kwota ta może być poławiana od dnia 1 stycznia do dnia 31 stycznia oraz od dnia 1 kwietnia do dnia 31 grudnia 2017 r. Statkom rybackim o długości całkowitej mniejszej niż 15 metrów (z wyjątkiem statków prowadzących połowy w tukę), które są wyposażone w satelitarny system monitorowania statków zgodnie z art. 9 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1224/2009, zezwala się również na połowy tej kwoty w okresie od dnia 1 lutego do dnia 31 marca 2017 r. na obszarach, na których głębokość wody jest mniejsza niż 20 metrów. Nie stosuje się art. 9 ust. 5 rozporządzenia (WE) nr 1224/2009. |
Gatunek: | Gładzica Pleuronectes platessa |
| Obszar: | Wody Unii podrejonów 22–32 (PLE/3BCD-C) |
Dania |
| 5 632 |
|
|
Niemcy |
| 626 |
|
|
Polska |
| 1 179 |
|
|
Szwecja |
| 425 |
|
|
Unia |
| 7 862 |
|
|
TAC |
| 7 862 |
| TAC analityczny |
|
|
|
|
|
Gatunek: | Łosoś atlantycki Salmo salar |
| Obszar: | Wody Unii podrejonów 22–31 (SAL/3BCD-F) |
Dania |
| 19 879 (1) |
|
|
Niemcy |
| 2 212 (1) |
|
|
Estonia |
| 2 020 (1) |
|
|
Finlandia |
| 24 787 (1) |
|
|
Łotwa |
| 12 644 (1) |
|
|
Litwa |
| 1 486 (1) |
|
|
Polska |
| 6 030 (1) |
|
|
Szwecja |
| 26 870 (1) |
|
|
Unia |
| 95 928 (1) |
|
|
TAC |
| Nie dotyczy |
| TAC analityczny Nie stosuje się art. 3 ust. 2 i 3 rozporządzenia (WE) nr 847/96. Nie stosuje się art. 4 rozporządzenia (WE) nr 847/96. |
|
|
|
|
|
(1) Wyrażony w liczbie sztuk ryb. |
Gatunek: | Łosoś atlantycki Salmo salar |
| Obszar: | Wody Unii podrejonu 32 (SAL/3D32.) |
Estonia |
| 1 075 (1) |
|
|
Finlandia |
| 9 410 (1) |
|
|
Unia |
| 10 485 (1) |
|
|
TAC |
| Nie dotyczy |
| TAC przezornościowy |
|
|
|
|
|
(1) Wyrażony w liczbie sztuk ryb. |
Gatunek: | Szprot |
| Obszar: | Wody Unii podrejonów 22–32 (SPR/3BCD-C) |
Dania |
| 25 745 |
|
|
Niemcy |
| 16 310 |
|
|
Estonia |
| 29 896 |
|
|
Finlandia |
| 13 477 |
|
|
Łotwa |
| 36 107 |
|
|
Litwa |
| 13 061 |
|
|
Polska |
| 76 627 |
|
|
Szwecja |
| 49 770 |
|
|
Unia |
| 260 993 |
|
|
TAC |
| Nie dotyczy |
| TAC analityczny Stosuje się art. 6 ust. 2 niniejszego rozporządzenia. |
|
|
|
|
|
[1] Załącznik w brzmieniu ustalonym przez § 1 rozporządzenia Rady (UE) 2017/135 z dnia 23 stycznia 2017 r. zmieniającego rozporządzenie (UE) 2016/1903 ustalające uprawnienia do połowów na 2017 rok dla niektórych stad ryb i grup stad ryb w Morzu Bałtyckim (Dz.Urz.UE L 22 z 27.01.2017, str. 1). Zmiana weszła w życie 28 stycznia 2017 r.