Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2014 nr 266 str. 143
Wersja aktualna od 2014-04-03
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2014 nr 266 str. 143
Wersja aktualna od 2014-04-03
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

REZOLUCJA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO

z dnia 3 kwietnia 2014 r.

zawierająca uwagi, które stanowią integralną część decyzji w sprawie udzielenia absolutorium z wykonania budżetu ogólnego Unii Europejskiej za rok budżetowy 2012, sekcja IX - Europejski Inspektor Ochrony Danych

PARLAMENT EUROPEJSKI,

— uwzględniając budżet ogólny Unii Europejskiej na rok budżetowy 2012 (1) ,

— uwzględniając skonsolidowane sprawozdanie roczne Unii Europejskiej za rok budżetowy 2012 (COM(2013) 570 - C7-0281/2013) (2) ,

— uwzględniając sprawozdanie roczne Trybunału Obrachunkowego dotyczące wykonania budżetu za rok budżetowy 2012 wraz z odpowiedziami instytucji (3) ,

— uwzględniając poświadczenie wiarygodności rachunków (4) , jak również legalności i prawidłowości transakcji leżących u ich podstaw przedstawione przez Trybunał Obrachunkowy w odniesieniu do roku 2012 zgodnie z art. 287 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

— uwzględniając art. 314 ust. 10 oraz art. 317, 318 i 319 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

— uwzględniając rozporządzenie Rady (WE, Euratom) nr 1605/2002 z dnia 25 czerwca 2002 r. w sprawie rozporządzenia finansowego mającego zastosowanie do budżetu ogólnego Wspólnot Europejskich (5) , w szczególności jego art. 50, 86, 145, 146 i 147,

— uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 966/2012 z dnia 25 października 2012 r. w sprawie zasad finansowych mających zastosowanie do budżetu ogólnego Unii oraz uchylające rozporządzenie Rady (WE, Euratom) nr 1605/2002 (6) , w szczególności jego art. 164, 165 i 166,

— uwzględniając swoje poprzednie decyzje i rezolucje w sprawie absolutorium z wykonania budżetu,

— uwzględniając art. 77 Regulaminu i załącznik VI do Regulaminu,

— uwzględniając sprawozdanie Komisji Kontroli Budżetowej oraz opinię Komisji Wolności Obywatelskich, Sprawiedliwości i Spraw Wewnętrznych (A7-0228/2014),

1. z zadowoleniem przyjmuje wniosek Trybunału Obrachunkowego, zgodnie z którym w łącznych płatnościach za rok zakończony dnia 31 grudnia 2012 r. w odniesieniu do wydatków administracyjnych i innych wydatków Europejskiego Inspektora Ochrony Danych (zwanego dalej „ Inspektorem ” ) nie wystąpiły istotne błędy i że zbadane systemy nadzoru i kontroli wydatków administracyjnych i innych wydatków były skuteczne;

2. zauważa z zadowoleniem, że w sprawozdaniu rocznym za rok 2012 Trybunał Obrachunkowy stwierdził, iż nie odnotowano istotnych słabych punktów w objętych kontrolą obszarach dotyczących zasobów ludzkich i zamówień dla Inspektora;

3. zauważa, że w 2012 r. Inspektor dysponował łącznie kwotą 7 624 090 EUR środków na zobowiązania (w 2011 r. - 7 564 137 EUR) oraz że wskaźnik wykonania tych środków wyniósł 89,69 % (w 2011 r. - 85,03 %); uważa taki rozwój sytuacji za pozytywny, ale wzywa do dalszych wysiłków na rzecz poprawy wskaźnika wykonania oraz do monitorowania wprowadzonych zmian;

4. podkreśla, że budżet Inspektora jest czysto administracyjny; zauważa, że wskaźnik wykonania wydatków na pracowników instytucji wyniósł 93,18 % (tytuł 1), a wydatków na budynki, meble, wyposażenie i różnych wydatków operacyjnych - 100 % (tytuł 2); gratuluje Inspektorowi wyników uzyskanych w 2012 r.;

5. z zadowoleniem przyjmuje postępy osiągnięte w zakresie lepszego zarządzania świadczeniami oraz ustalenia Trybunału Obrachunkowego, zgodnie z którymi podjęte środki były skuteczne; ponadto z zadowoleniem przyjmuje fakt, że Inspektor zamierza dalej usprawniać system na rzecz terminowego monitorowania i kontroli;

6. zwraca się do Inspektora o dalsze monitorowanie zarządzania świadczeniami i o podniesienie poziomów wydajności;

7. w następstwie wniosku z poprzedniego roku zwraca się do Inspektora o uwzględnianie szczegółowych informacji na temat tego, jak niedawne zmiany strukturalne i wdrożenie elektronicznego systemu zarządzania sprawami wpłynęły na oszczędności kosztów;

8. przypomina, że Traktat z Lizbony zwiększył kompetencje Inspektora, rozszerzając ochronę danych na wszystkie obszary polityki Unii;

9. odnotowuje reorganizację sekretariatu Inspektora i powiązane z nią utworzenie nowego działu ICT; domaga się bycia informowanym o wpływie tej reformy na budżet;

10. uznaje uwzględnienie w rocznym sprawozdaniu z działalności zaleceń wydanych w ramach procedury udzielania absolutorium przez Parlament;

11. apeluje do Inspektora o wdrożenie zaleceń przedstawionych przez Służbę Audytu Wewnętrznego Komisji (IAS); oczekuje, że wdrożenie zaleceń umożliwi zwiększenie wydajności działów zasobów logistycznych i ludzkich;

12. oczekuje, że zostanie poinformowany o pełnej operacyjności systemu określającego kluczowe wskaźniki wyników oraz plan systemu badań porównawczych wprowadzony w 2012 r.; wzywa Inspektora do przeprowadzenia, w jego następnym rocznym sprawozdaniu z działalności, szczegółowej oceny usprawnień systemu;

13. wzywa Inspektora do dalszego informowania parlamentarnej Komisji Kontroli Budżetowej o działaniach podejmowanych w następstwie zaleceń sformułowanych w rezolucjach Parlamentu w sprawie absolutorium;

14. w następstwie wniosku z poprzedniego roku zwraca się do Inspektora o włączenie do następnego rocznego sprawozdania z działalności kompletnej tabeli wszystkich zasobów ludzkich, jakimi dysponuje Inspektor, z podziałem na kategorię, grupę zaszeregowania, płeć i obywatelstwo;

15. zwraca się do Inspektora o współpracę z innymi instytucjami przy opracowywaniu jednolitej metodologii przedstawiania kosztów tłumaczeń, aby uprościć analizę i porównywanie kosztów;

16. z zadowoleniem przyjmuje podpisanie umowy o gwarantowanym poziomie usług z IAS Komisji oraz oczekuje, że wyniki tej umowy będą dokładnie przedstawiane w rocznym sprawozdaniu z działalności;

17. ogólnie uważa, że Inspektor powinien zwracać szczególną uwagę na zapewnianie należytego zarządzania finansami, tj. na gospodarność, efektywność i skuteczność przy wykorzystywaniu środków podczas wykonywania swoich obowiązków;

18. zwraca się do Trybunału Obrachunkowego o włączenie do swojego następnego sprawozdania rocznego przeglądu działań następczych Inspektora w odniesieniu do zaleceń Parlamentu przedstawionych w niniejszej rezolucji.


(1) Dz.U. L 56 z 29.2.2012.

(2) Dz.U. C 334 z 15.11.2013, s. 1.

(3) Dz.U. C 331 z 14.11.2013, s. 1.

(4) Dz.U. C 334 z 15.11.2013, s. 122.

(5) Dz.U. L 248 z 16.9.2002, s. 1.

(6) Dz.U. L 298 z 26.10.2012, s. 1.

* Autentyczne są wyłącznie dokumenty UE opublikowane w formacie PDF w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00