Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2020-07-17
Wersja aktualna od 2020-07-17
obowiązujący
Alerty
ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) NR 771/2014
z dnia 14 lipca 2014 r.
ustanawiające zasady, zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 508/2014 w sprawie Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego, w odniesieniu do modelu dla programów operacyjnych, struktury planów wyrównania dodatkowych kosztów ponoszonych przez podmioty gospodarcze zajmujące się połowami, hodowlą, przetwarzaniem i wprowadzaniem do obrotu niektórych produktów rybołówstwa i akwakultury z regionów najbardziej oddalonych, wzoru przekazywania danych finansowych, treści sprawozdań z oceny ex ante oraz minimalnych wymogów dotyczących planu oceny, jakie należy przedłożyć w ramach Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego
(ostatnia zmiana: DUUEL. z 2020 r., Nr 227, poz. 1) Pokaż wszystkie zmiany
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 508/2014 z dnia 15 maja 2014 r. w sprawie Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz uchylające rozporządzenia Rady (WE) nr 2328/2003, (WE) nr 861/2006, (WE) nr 1198/2006 i (WE) nr 791/2007 oraz rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1255/2011 (1), w szczególności jego art. 18 ust. 3, art. 72 ust. 3, art. 98 ust. 2 i art. 115 ust. 1,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) W celu zapewnienia jednolitych warunków wykonania rozporządzenia (UE) nr 508/2014 należy przyjąć przepisy określające:
– model prezentacji programów operacyjnych dotyczących środków, które mają być współfinansowane z Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego (EFMR),
– strukturę planów wyrównania dodatkowych kosztów ponoszonych przez podmioty gospodarcze zajmujące się połowami, hodowlą, przetwarzaniem i wprowadzaniem do obrotu niektórych produktów rybołówstwa i akwakultury z regionów najbardziej oddalonych, o których mowa w art. 349 TFUE (plany rekompensat),
– model przekazywania przez państwa członkowskie danych finansowych dotyczących prognozowanych kwot, w odniesieniu do których zamierzają złożyć wnioski o płatność,
– elementy, które mają być zawarte w sprawozdaniach z oceny ex ante programów operacyjnych, oraz
– minimalne wymagania dotyczące planów w zakresie oceny programów operacyjnych przez cały okres programowania.
(2) Przepisy te są ze sobą ściśle powiązane, ponieważ dotyczą one różnych aspektów treści i formy programów operacyjnych oraz planów wyrównania, które państwa członkowskie mają przedłożyć w ramach EFMR. W celu zapewnienia niezbędnej spójności między tymi przepisami, które powinny wejść w życie jednocześnie, oraz w celu ułatwienia ich stosowania przez instytucję zarządzającą, wskazane jest zawarcie tych przepisów w niniejszym rozporządzeniu.
(3) Model dla programów operacyjnych powinien ujednolicić prezentację danych w każdej sekcji programu operacyjnego. Jest to konieczne w celu zapewnienia, aby informacje te były spójne, porównywalne oraz aby mogły być w razie potrzeby agregowane.
(4) Model dla programu operacyjnego będzie stanowić podstawę do opracowania systemu elektronicznej wymiany danych, o którym mowa w art. 74 ust. 4 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 (2), w odniesieniu do treści i przedkładania programów operacyjnych. Należy zatem za pomocą modelu ustanowić sposób, w jaki dane dotyczące programów operacyjnych będą wprowadzane do systemu elektronicznej wymiany danych. Nie powinno to jednak wpływać na końcowy sposób przedstawiania programów operacyjnych, w tym na układ tekstu i tabel, ponieważ elektroniczny system wymiany danych ma umożliwić różnorodne strukturyzowanie wprowadzonych do niego danych oraz ich form prezentacji.
(5) Model prezentacji programów operacyjnych powinien odzwierciedlać treść programu operacyjnego, o której mowa w art. 18 rozporządzenia (UE) nr 508/2014 i art. 27 rozporządzenia (UE) nr 1303/2013. W celu zapewnienia jednolitych warunków wprowadzania danych w modelu tym powinny zostać określone parametry techniczne każdego pola w ramach systemu elektronicznej wymiany danych. Model powinien umożliwiać wprowadzenie zarówno ustrukturyzowanych danych, jak i nieustrukturyzowanych informacji w postaci obowiązkowych lub nieobowiązkowych załączników. Nie ma konieczności ustanawiania parametrów technicznych tych załączników.
(6) W art. 72 rozporządzenia (UE) nr 508/2014 określono, że zainteresowane państwa członkowskie przedkładają Komisji plan wyrównania dodatkowych kosztów ponoszonych przez podmioty gospodarcze zajmujące się połowami, hodowlą, przetwarzaniem i wprowadzaniem do obrotu niektórych produktów rybołówstwa i akwakultury z regionów najbardziej oddalonych, o których mowa w art. 349 TFUE.
(7) Zgodnie z art. 73 rozporządzenia (UE) nr 508/2014 programy te powinny również zawierać informacje na temat pomocy państwa przyznanej przez państwa członkowskie w postaci dodatkowych funduszy przeznaczonych na wdrażanie planów rekompensat.
(8) Struktura planu rekompensat powinna zapewnić spójność i jakość informacji, minimalny poziomu szczegółowości i znormalizowany format. Należy ponadto umożliwić porównywalność między poszczególnymi regionami, jak również między latami realizacji.
(9) Struktura planu rekompensat powinna obejmować w rozbiciu na regiony najbardziej oddalone wykaz kwalifikujących się produktów rybołówstwa i akwakultury oraz rodzaj podmiotów, o których mowa w art. 70 rozporządzenia (UE) nr 508/2014.
(10) Struktura planu rekompensat powinna obejmować również poziom rekompensaty obliczony zgodnie z art. 71 rozporządzenia (UE) nr 508/2014.
(11) W art. 98 rozporządzenia (UE) nr 508/2014 określono, że państwa członkowskie przekazują Komisji prognozę kwot wniosków o płatność przewidzianych do złożenia w obecnym i kolejnym roku budżetowym.
(12) Wzór do stosowania przez państwa członkowskie przy składaniu prognoz powinien zapewnić, że Komisja będzie w każdej chwili dysponować jednolitymi informacjami, tak aby możliwa była ochrona przez nią interesów finansowych Unii, zapewnienie środków do skutecznej realizacji programu oraz w celu ułatwienia zarządzania finansami.
(13) Zgodnie z art. 55 rozporządzenie (UE) nr 1303/2013 państwa członkowskie są zobowiązane do przeprowadzania oceny ex ante w celu poprawy jakości projektowania każdego programu. W art. 55 ust. 2 rozporządzenia (UE) nr 1303/2013 wymaga się, aby te oceny ex ante były przekazywane Komisji w tym samym czasie co program, wraz ze streszczeniem. Elementy, które mają być zawarte w sprawozdaniach z oceny ex ante zgodnie z art. 115 ust. 1 rozporządzenia (UE) nr 508/2014, powinny umożliwić niezbędną harmonizację danych, aby Komisja mogła dokonać syntezy sprawozdań ex ante na poziomie Unii wymaganej na mocy art. 118 rozporządzenia (UE) nr 508/2014.
(14) Zgodnie z art. 56 rozporządzenia (UE) nr 1303/2013 instytucja zarządzająca ma sporządzić plan oceny programu operacyjnego w trakcie okresu programowania. Zgodnie z art. 18 ust. 1 lit. j) rozporządzenia (UE) nr 508/2014 plan oceny należy włączyć do programu operacyjnego. Minimalne wymogi dotyczące planu oceny powinny umożliwić Komisji sprawdzenie, czy oceny działań i zasobów przewidzianych w planie były realistyczne, i pozwoli państwom członkowskim spełnić wymogi zawarte w art. 54 ust. 1 i 2 oraz art. 56 ust. 2 i 3 rozporządzenia (UE) nr 1303/2013.
(15) Aby umożliwić szybkie zastosowanie środków przewidzianych w niniejszym rozporządzeniu, powinno ono wejść w życie następnego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
(16) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Artykuł 1
Prezentacja treści programów operacyjnych
Treść programu operacyjnego, o którym mowa w art. 18 rozporządzenia (UE) nr 508/2014, należy podawać zgodnie z modelem przedstawionym w załączniku I do niniejszego rozporządzenia.
Artykuł 2
Struktura planu wyrównania dla regionów najbardziej oddalonych
Struktura planu wyrównania dla regionów najbardziej oddalonych, o którym mowa w art. 72 rozporządzenia (UE) nr 508/2014, została określona w załączniku II do niniejszego rozporządzenia.
Artykuł 3
Wzór przekazywania danych finansowych
Przy przekazywaniu Komisji danych finansowych zgodnie z art. 98 rozporządzenia (UE) nr 508/2014 państwa członkowskie korzystają z wzoru określonego w załączniku III do niniejszego rozporządzenia.
Artykuł 4
Treść oceny ex ante
Ocenę ex ante, o której mowa w art. 55 rozporządzenia (UE) nr 1303/2013, załącza się do programu operacyjnego w formie sprawozdania zawierającego następujące elementy:
a) streszczenie w języku angielskim;
b) streszczenie w języku lub językach danego państwa członkowskiego;
c) szczegółowe elementy określone w załączniku IV do niniejszego rozporządzenia.
Artykuł 5
Minimalne wymogi dotyczące planu oceny
Minimalne wymogi dotyczące planu oceny, o którym mowa w art. 56 rozporządzenia (UE) nr 1303/2013, są określone w pkt 10 załącznika I do niniejszego rozporządzenia.
Artykuł 6
Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie następnego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 14 lipca 2014 r.
(1) Dz.U. L 149 z 20.5.2014, s. 1.
(2) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. ustanawiające wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności, Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz ustanawiające przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz uchylające rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006 (Dz.U. L 347 z 20.12.2013, s. 320).
Alerty
ZAŁĄCZNIK I
Model dla programów operacyjnych w ramach Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego [1]
CCI | < 0.1 type="S" maxlength="15" input="S"> (1) |
Tytuł | <0.2 type="S" maxlength="255" input="M"> |
Wersja | <0.3 type=" N" input="G"> |
Pierwszy rok | <0.4 type="N" maxlength="4" input="M"> |
Ostatni rok | <0.5 type="N" maxlength="4" input="M"> |
Kwalifikowalny od | <0.6 type="D" input="G"> |
Kwalifikowalny do | <0.7 type="D" input="G"> |
Numer decyzji KE | <0.8 type="S" input="G"> |
Data decyzji KE | <0.9 type="D" input="G"> |
(1) Legenda charakterystyki pól: typ: N = numer, D = data, S = ciąg, C = pole wyboru, P = wartość procentowa, B = wartość logiczna, input (wprowadzanie danych): M = Ręczne, S = wybór, G = generowane przez system, „ maxlength” = maksymalna liczna znaków ze spacjami. |
1. PRZYGOTOWANIE PROGRAMU OPERACYJNEGO I ZAANGAŻOWANIE PARTNERÓW
1.1. Przygotowanie programu operacyjnego i zaangażowanie partnerów (zgodnie z art. 17 ust. 2 rozporządzenia (UE) nr 508/2014)
<1.1 type="S" maxlength=" 14000" input="M">
1.2. Wynik oceny ex ante (zgodnie z art. 18 ust. 1 lit. b) ppkt (ii) rozporządzenia (UE) nr 508/2014)
1.2.1. Opis procesu oceny ex ante
<1.2.1 type="S" maxlength=" 3000" input="M">
1.2.2. Przegląd zaleceń autorów oceny ex ante i krótki opis sposobu ich uwzględnienia
Zagadnienie [wstępnie określone przez COM] | Zalecenie | Sposób uwzględnienia zalecenia lub powód, dla którego nie zostało wzięte pod uwagę |
<1.2.2 type="S" input="S" > | <1.2.2 type="S" maxlength=" 1000" input="M"> | <1.2.2 type="S" maxlength=" 1000" input="M"> |
… | … | … |
… | … | … |
2. ANALIZA SWOT I OKREŚLENIE POTRZEB (ZGODNIE Z ART. 18 UST 1 ROZPORZĄDZENIA (UE) NR 508/2014)
2.1. Analiza SWOT i określenie potrzeb
Poniższą tabelę należy powtarzać w odniesieniu do każdego właściwego priorytetu Unii w ramach EFMR
Priorytet Unii w ramach EFMR | Tytuł priorytetu Unii w ramach EFMR <2.1 type="S" input="S">] |
Mocne strony | <2.1 type="S" maxlength=" 10500" input="M"> |
Słabe strony | <2.1 type="S" maxlength="10500" input="M"> |
Szanse | < 2.1 type="S" maxlength="10500" input="M"> |
Zagrożenia | < 2.1 type="S" maxlength="10500" input="M"> |
Określenie potrzeb na podstawie analizy SWOTs | <2.1 type=" S" maxlength="10500" input="M"> |
Spójność analizy SWOT z wieloletnim krajowym planem strategicznym dotyczącym akwakultury (*) | <2.1 type="S" maxlength=" 10500" input="M"> |
Spójność analizy SWOT z postępami w zakresie dochodzenia do dobrego stanu środowiska poprzez opracowanie i wdrażanie dyrektywy ramowej w sprawie strategii morskiej | <2.1 type=" S" maxlength="10500" input="M"> |
Szczególne potrzeby w zakresie miejsc pracy, środowiska naturalnego, łagodzenia skutków zmiany klimatu i dostosowania do niej oraz wspierania innowacji | < 2.1 type="S" maxlength="10500" input="M"> |
(*) Stosuje się do priorytetu unijnego nr 2. |
2.2. Wskaźniki kontekstowe ilustrujące sytuację wyjściową
Poniższą tabelę należy powtarzać w odniesieniu do każdego właściwego priorytetu Unii w ramach EFMR
Priorytet Unii w ramach EFMR | Tytuł priorytetu Unii w ramach EFMR <2.2 type="S" input="S"> | ||||
Wskaźniki kontekstowe obrazujące sytuację wyjściową | Rok bazowy | Wartość | Jednostka pomiaru | Źródło informacji | Uwagi/wyjaśnienia |
<2.2 type="S" input="S"> | <2.2 type="N" input="S" > | < 2.2 type="N" input="M"> | <2.2 type="S" input="G" > | < 2.2 type="S" maxlength="1000" input="M"> | <2.2 type=" S" maxlength="1000" input="M"> |
… | … | … | … | … | … |
… | … | … | … | … | … |
3. OPIS STRATEGII W ODNIESIENIU DO WKŁADU PROGRAMU OPERACYJNEGO W INTELIGENTNY, ZRÓWNOWAŻONY I ZAPOBIEGAJĄCY WYKLUCZENIU WZROST (ZGODNIE Z ART. 27 ROZPORZĄDZENIA (UE) NR 1303/2013)
3.1. Opis strategii
<3.1 type="S" maxlength="21000" input="M"> |
3.2. Cele szczegółowe i wskaźniki rezultatu
Poniższą tabelę należy powtarzać w odniesieniu do każdego właściwego priorytetu Unii w ramach EFMR
Priorytet Unii | Tytuł priorytetu Unii <3.2 type="S" input="S"> | ||
Cel szczegółowy | Tytuł celu szczegółowego <3.2 type="S" input="S"> | ||
Wskaźnik rezultatu, tzn. cel, który państwo członkowskie zamierza osiągnąć z pomocą EFMR | Określenie wskaźnika rezultatu i jednostka jego pomiaru | Wartość docelowa na rok 2023 | Jednostka pomiaru |
<3.2 type="S" input="S"> | <3.2 type="N" input="M"> | <3.2 type="S" input="G" > | |
… | … | … |
3.3. Odnośne środki i wskaźniki produktu
Poniższą tabelę należy powtarzać w odniesieniu do każdego wcześniej wybranego celu szczegółowego odpowiedniego priorytetu Unii
Priorytet Unii | Tytuł priorytetu Unii <3.3 type="S" input="G"> | |||||
Cel szczegółowy | Tytuł celu szczegółowego <3.3 type=" S" input="G"> | |||||
Nazwa wybranego środka pomocy |
| Wskaźniki produktu w odniesieniu do środków | Wyjaśnienie połączenia środków z EFMR (w oparciu o ocenę ex ante i analizę SWOT) | Cel tematyczny, do którego osiągnięcia przyczynia się wybrany środek | ||
Czy wskaźnik należy włączyć do ram skuteczności | Określenie wskaźnika produktu wraz z jednostką pomiaru | Wartość docelowa na rok 2023 | Jednostka pomiaru | |||
<3.3 type="S" input="S" > | < 3.3 type="B" input="S"> | <3.3 type="S" input="S" > | < 3.3 type="N" input="M"> | <3.3 type="S" input="G" > | <3.3 type="S" maxlength="1000" input="M"> | <3.3 type="S" input="G"> |
<3.3 type="S" input="S"> | <3.3 type="B" input="S" > | < 3.3 type="S" input="S"> | <3.3 type="N" input="M" >] | < 3.3 type="S" input="G"> | < 3.3 type="S" input="G"> | |
… | … | … | … | … | … |
3.4. Opis komplementarności programu z innymi europejskimi funduszami strukturalnymi i inwestycyjnymi
3.4.1. Umowy uzupełniające i w zakresie koordynacji z innymi europejskimi funduszami strukturalnymi i inwestycyjnymi oraz krajowymi instrumentami finansowania
<3.4.1 type="S" maxlength="14000" input="M"> |
3.4.2. Główne działania planowane w celu uzyskania zmniejszenia obciążeń administracyjnych
<3.4.2 type="S" maxlength="7000" input="M"> |
3.5. Informacja na temat strategii makroregionalnych lub odnoszących się do basenu morskiego (jeśli dotyczy)
< 3.5 type="S" maxlength="3500" input="M"> |
4. WYMAGANIA DOTYCZĄCE SZCZEGÓLNYCH ŚRODKÓW EFMR
4.1. Opis szczegółowych potrzeb obszarów Natura 2000 i wkład programu w utworzenie spójnej sieci obszarów odbudowy stad ryb zgodnie z art. 8 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1380/2013 (1)
<4.1 type="S" maxlength="3500" input="M"> |
4.2. Opis planu działania na rzecz rozwoju, konkurencyjności i zrównoważenia łodziowego rybołówstwa przybrzeżnego (zgodnie z art. 18 ust 1 lit. i) rozporządzenia(UE) nr 508/2014)
< 4.2 type="S" maxlength="1500" input="M"> |
4.3. Opis sposobu obliczania kosztów uproszczonych zgodnie z art. 67 ust 1 lit. b)–d) rozporządzenia (UE) nr 1303/2013
<4.3 type="S" maxlength="3500" input="M"> |
4.4. Opis sposobu obliczania kosztów dodatkowych lub utraconych dochodów zgodnie z art. 96 rozporządzenia (UE) nr 508/2014
<4.4 type="S" maxlength="3500" input="M"> |
4.5. Opis sposobu obliczania rekompensaty zgodnie z odpowiednimi kryteriami określonymi dla każdego z działań podejmowanych na podstawie art. 40 ust. 1, art. 53, 54, 55, 67 i art. 69 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 508/2014
<4.5 type = "S" maxlength = "4500" input = "M"> |
4.6. W przypadku środków dotyczących trwałego zaprzestania działalności połowowej na mocy art. 34 rozporządzenia (UE) nr 508/2014 taki opis zawiera cele i środki, które należy przyjąć, w zakresie zmniejszenia zdolności połowowej zgodnie z art. 22 rozporządzenia (UE) nr 1380/2013. Konieczne jest także dodanie opisu metody obliczania premii przyznawanej na mocy art. 33 i 34 rozporządzenia (UE) nr 508/2014
< 4.6 type="S" maxlength="7000" input="M"> |
4.7. Fundusze wspólnego inwestowania w związku z niekorzystnymi zjawiskami klimatycznymi i incydentami środowiskowymi (zgodnie z art. 35 rozporządzenia (UE) nr 508/2014)
< 4.7 type="S" maxlength="3500" input="M"> |
4.8. Opis wykorzystania pomocy technicznej (zgodnie z art. 78 rozporządzenia (UE) nr 508/2014)
4.8.1. Pomoc techniczna z inicjatywy państwa członkowskiego
< 4.8.1 type="S" maxlength="3500" input="M" > |
4.8.2. Utworzenie krajowych sieci powiązań
< 4.8.2 type="S" maxlength="7000" input="M" > |
5. SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE NA TEMAT ZINTEGROWANEGO ROZWOJU TERYTORIALNEGO
5.1. Informacje na temat wdrożenia lokalnych strategii rozwoju kierowanych przez społeczność (LSRKS)
Informacje powinny być skoncentrowane na roli LSRKS w planie operacyjnym w ramach EFMR, zgodnie z informacjami zawartymi w umowie o partnerstwie; należy unikać powielania informacji zawartych w tej umowie
5.1.1. Opis strategii na rzecz LSRKS (zgodnie z art. 60 rozporządzenia (UE) nr 508/2014)
< 5.1.1 type="S" maxlength="21000" input="M" > |
5.1.2. Wykaz kryteriów stosowanych przy wyborze łowisk (zgodnie z art. 18 ust. 1 lit. g) rozporządzenia (UE) nr 508/2014)
<5.1.2 type="S" maxlength="7000" input="M"> |
5.1.3. Wykaz kryteriów stosowanych w odniesieniu do lokalnych strategii rozwoju (zgodnie z art. 18 ust 1 lit. h) rozporządzenia (UE) nr 508/2014)
<5.1.3 type="S" maxlength="7000" input="M"> |
5.1.4. Jasny opis ról rybackich lokalnych grup działania (RLGD), organu zarządzającego lub wyznaczonego organu w odniesieniu do wszystkich zadań związanych z wdrażaniem strategii (zgodnie z art. 18 ust. 1 lit. m) ppkt (ii) rozporządzenia (UE) nr 508/2014)
< 5.1.4 type="S" maxlength="7000" input="M" > |
5.1.5. Informacje na temat płatności zaliczkowych wypłacanych RLGD (zgodnie z art. 18 ust. 2 rozporządzenia (UE) nr 508/2014)
W odniesieniu do krajowych sieci współpracy na rzecz RLGD należy odwołać się do pkt. 4.8.2 (pomoc techniczna)
< 5.1.5 type="S" maxlength="3500" input="M" > |
5.2. Informacje na temat zintegrowanych inwestycji terytorialnych (zgodnie z art. 36 rozporządzenia (UE) nr 1303/2013)
W przypadku gdy zintegrowana inwestycja terytorialna ustanowiona w ramach funduszy strukturalnych jest uzupełniona finansowaniem z EFMR, należy wypełnić poniższa tabelę:
Środki z EFMR objęte zakresem inwestycji [wybrać z rozwijanego menu] | Szacunkowy wkład finansowy z EFMR w euro |
<5.2 type="S" input="S"> | <5.2 type=" N" input="M"> |
<5.2 type="S" input="S" > | |
… |
6. WYPEŁNIENIE WARUNKÓW WSTĘPNYCH OCENY EX ANTE (ZGODNIE Z ART. 55 ROZPORZĄDZENIA (UE) NR 1303/2013)
6.1. Określenie warunków wstępnych oceny ex ante mających zastosowanie i ocena ich wypełnienia
6.1.1. Tabela: Mające zastosowanie szczegółowe warunki wstępne oceny ex ante i ocena ich wypełnienia
Warunek wstępny oceny ex ante | Priorytet lub priorytety Unii, do których odnosi się dany warunek mający zastosowanie | Czy dany warunek mający zastosowanie został spełniony TAK / NIE / CZĘŚCIOWO | Kryteria | Czy kryteria zostały spełnione (Tak/Nie) | Ocena własna z objaśnieniem spełnienia każdego z kryteriów w ramach mających zastosowanie warunków wstępnych oceny ex ante | Odesłania (do strategii, aktów prawnych lub innych istotnych dokumentów, ze wskazaniem odnośnych sekcji, artykułów lub punktów, z uwzględnieniem linków sieciowych lub stron umożliwiających dostęp do pełnych tekstów) |
< 6.1 type="S" input="S"> | <6.1 type="S" input="S"> | <6.1 type=" B" input="S"> | <6.1 type="S" maxlength="500" input="S"> | < 6.1 type="B" input="S"> | <6.1 type="S" maxlength="1000" input="M"> Kryterium 1 | <6.1 type="S" maxlength="500" input="M"> |
… |
|
| <6.1 type="S" maxlength="1000" input="M"> Kryterium 2 | <6.1 type="S" maxlength="500" input="M"> | ||
|
| … | … | |||
… | … | … |
|
| … | … |
… |
|
| … | … |
6.1.2. Tabela: Mające zastosowanie ogólne warunki wstępne oceny ex ante i ocena ich wypełnienia
< 6.1 type="S" maxlength="3500" input="M"> |
6.2. Opis działań, które należy podjąć, odpowiedzialne organy oraz harmonogram realizacji
6.2.1. Tabela: Działania planowane w celu osiągnięcia stanu wypełnienia szczegółowych warunków wstępnych oceny ex ante w ramach EFMR
Warunek wstępny oceny ex ante | Kryteria niespełnione | Działania, które należy podjąć | Termin (data) | Organy odpowiedzialne za wypełnienie |
< 6.2 type="S" input="S"> | <6.2 type="S" input="S"> | <6.2 type="S" maxlength="1000" input="M"> Działanie 1 | <6.2 type="D" input="M" > | < 6.2 type="S" maxlength="500" input="M"> Organ x |
… | … | … | … | |
… | … | … | … | … |
|
|
|
|
6.2.2. Tabela: Działania planowane w celu wypełnienia ogólnych warunków wstępnych oceny ex ante
< 6.2 type="S" maxlength="3500" input="M"> |
7. OPIS RAM WYKONANIA (ZGODNIE Z ART. 22 ROZPORZĄDZENIA (UE) NR 1303/2013 I ZAŁĄCZNIKIEM II DO TEGO ROZPORZĄDZENIA)
7.1. Tabela: Ramy wykonania
Poniższą tabelę należy powtarzać w odniesieniu do każdego właściwego priorytetu Unii w ramach EFMR
Priorytet Unii |
| |
Wskaźnik i jednostka pomiaru w stosownych przypadkach [Wskaźniki produktu spośród wybranych wcześniej w sekcji 3.3 w ramach priorytetów Unii, które należy ująć w ramach wykonania] | Główne etapy na rok 2018 | Cele na rok 2023 [generowane automatycznie z rozdziału PO dotyczącego strategii PO] |
Wskaźnik finansowy | < 7.1 type="N" input="M"> | < 7.1 type="N" input="M"> |
< 7 type="S" input="G"> Wskaźnik produktu 1 | < 7.1 type="N" input="M"> | < 7.1 type="N" input="G"> |
< 7 type="S" input="G"> Wskaźnik produktu 2 | < 7.1 type="N" input="M"> | < 7.1 type="N" input="G"> |
… | … | … |
7.2. Tabela: Uzasadnienie wyboru wskaźników produktu, które należy włączyć do ram wykonania
Poniższą tabelę należy powtarzać w odniesieniu do każdego właściwego priorytetu Unii w ramach EFMR
Priorytet Unii |
|
Uzasadnienie wyboru wskaźników produktu ujętych w ramach wykonania (1), w tym informacje dotyczące udziału procentowego środków finansowych przydzielonych dla poszczególnych operacji, które umożliwią osiągnięcie rezultatów, jak również metodę zastosowaną do obliczenia tego udziału, który musi przekraczać 50 % przydziału środków dla danego priorytetu | <7.2 type="S" maxlength=" 1000" input="M"> |
Dane lub dowody wykorzystywane do szacowania wartości głównych etapów i celów końcowych oraz metody ich obliczania, takie jak dane dotyczące kosztów jednostkowych, kryteria referencyjne, zwykłe lub obserwowane w przeszłości tempo wdrażania, opinie ekspertów i wnioski z oceny ex-ante | <7.2 type="S" maxlength=" 1000" input="M"> |
Informacje na temat zgodności zastosowania metod i mechanizmów zapewniających spójność funkcjonowania ram wykonania z postanowieniami umów partnerskich | <7.2 type=" S" maxlength="1000" input="M"> |
(1) Wskaźniki produktu określa się przez wybór środków, ale zestaw wskaźników produktu zastosowanych w ramach wykonania należy uzasadnić. |
8. PLAN FINANSOWY (ZGODNIE Z ART. 20 ROZPORZĄDZENIA (UE) NR 1303/2013 ORAZ Z AKTEM WYKONAWCZYM KOMISJI, O KTÓRYM MOWA W ART. 16 UST. 2 ROZPORZĄDZENIA (UE) NR 508/2014)
8.1. Łączny wkład z EFMR zaplanowany na kolejne lata, w EUR
Rok | Główny wkład z EFMR (1) | Rezerwa na wykonanie z EMFF |
2014 | < 8.1 type="N" input="G"> | <8.1 type="N" input="G"> |
2015 | <8.1 type="N" input="G"> | <8.1 type="N" input="G" > |
2016 | <8.1 type="N" input="G"> | <8.1 type="N" input="G" > |
2017 | <8.1 type="N" input="G"> | <8.1 type="N" input="G" > |
2018 | <8.1 type="N" input="G"> | <8.1 type="N" input="G" > |
2019 | <8.1 type="N" input="G"> | <8.1 type="N" input="G" > |
2020 | <8.1 type="N" input="G"> | <8.1 type="N" input="G" > |
Ogółem | <8.1 type="N" input="G"> | <8.1 type="N" input="G" > |
(1) Główna alokacja z EFMR = całkowite finansowanie ze środków UE pomniejszone o rezerwę wykonania. |
8.2. Wkład z EFMR i wysokość współfinansowania na poszczególne priorytety Unii, pomoc techniczną oraz inne wsparcie (w EUR)
|
| Wsparcie łącznie | Główna alokacja | Rezerwa na wykonanie | Kwota |
| ||||||||||||||
Priorytety Unii | Środek (środki) | Wkład | Wkład | Współ- | Wsparcie | Wkład krajowy | Rezerwa | Wkład krajowy (1) |
| |||||||||||
a | b | c = a/(a + b) | d = a – f | e = b – g | f | g = b × (f/a) | h = f/a |
| ||||||||||||
1. Promowanie rybołówstwa zrównoważonego środowiskowo, zasobooszczędnego, innowacyjnego, konkurencyjnego i opartego na wiedzy | Art. 33 ust. 1 lit. a), b) i c), art. 34 i art. 41 ust. 2 | <8.2 | <8.2 | 50 % |
|
| <8.2 |
|
|
| ||||||||||
Art. 33 ust. 1 lit. d) i art. 44 ust. 4a | <8.2 | <8.2 | maks. 75 %, |
|
| 0 | 0 |
| ||||||||||||
Przydział środków finansowych na pozostałe aspekty 1. priorytetu Unii | <8.2 | <8.2 | maks. 75 %, |
|
| <8.2 |
|
| ||||||||||||
| 2. Promowanie rybołówstwa zrównoważonego środowiskowo, zasobooszczędnego, innowacyjnego, konkurencyjnego i opartego na wiedzy | <8.2 | <8.2 | maks. 75 %, |
|
| <8.2 |
|
| |||||||||||
| 3. Wspieranie wdrażania WPRyb | Poprawa i dostarczanie wiedzy naukowej oraz gromadzenie danych i zarządzanie nimi (art. 13 ust. 3 EFMR) | <8.2 | <8.2 | 80 % |
|
| <8.2 |
|
| ||||||||||
| Wspieranie monitorowania, kontroli i egzekwowania, zwiększanie potencjału instytucjonalnego oraz skuteczności administracji publicznej bez zwiększania obciążenia administracyjnego (art. 76 ust. 2 lit. a)–d) i f)–l)) (art. 13 ust. 2 EFMR) | <8.2 | <8.2 | 90 % |
|
| <8.2 |
| ||||||||||||
| Wspieranie monitorowania, kontroli i egzekwowania, zwiększanie potencjału instytucjonalnego oraz skuteczności administracji publicznej bez zwiększania obciążenia administracyjnego (Art. 76 ust. 2 lit. e)) (art. 13 ust. 2 EFMR) | <8.2 | <8.2 | 70 % |
|
| <8.2 |
| ||||||||||||
| 4. Zwiększanie zatrudnienia i spójności terytorialnej | <8.2 | <8.2 | maks. 85 %, |
|
| <8.2 |
|
| |||||||||||
5. Wspieranie obrotu i przetwarzania | Pomoc w odniesieniu do przechowywania (art. 67) | <8.2 | <8.2 | 100 % |
|
| 0 | 0 | 0 |
| ||||||||||
Rekompensata dla regionów najbardziej oddalonych (art. 70) (art. 13 ust. 4 EFMR) | <8.2 | <8.2 | 100 % |
|
| <8.2 |
|
|
| |||||||||||
Przydział środków finansowych na pozostałe aspekty 5. priorytetu Unii | <8.2 | <8.2 | maks. 75 %, |
|
| <8.2 |
|
|
| |||||||||||
6. Wspieranie wdrażania zintegrowanej polityki morskiej | <8.2 | <8.2 | maks. 75 %, |
|
| <8.2 |
|
|
| |||||||||||
Pomoc techniczna | <8.2 | <8.2 | maks. 75 %, |
|
| 0 | 0 | 0 |
| |||||||||||
Ogółem (obliczane automatycznie): | <8.2 | <8.2 | NIE | <8.2 | <8.2 | <8.2 | <8.2 | NIE |
| |||||||||||
(1) Wkład krajowy dzieli się proporcjonalnie między główną alokację i rezerwę na wykonanie. |
| |||||||||||||||||||
8.3. Wkład EFMR w cele tematyczne europejskich funduszy strukturalnych i inwestycyjnych
Cel tematyczny | Wkład EFMR, w EUR |
3) wzmacnianie konkurencyjności MŚP, sektora rolnego (w odniesieniu do EFRROW) oraz sektora rybołówstwa i akwakultury (w odniesieniu do EFMR); | <8.3 type="N" input="M"> |
4) wspieranie przejścia na gospodarkę niskoemisyjną we wszystkich sektorach; | <8.3 type="N" input="M" > |
6) zachowanie i ochrona środowiska naturalnego oraz wspieranie efektywnego gospodarowania zasobami; | <8.3 type=" N" input="M"> |
8) promowanie trwałego i wysokiej jakości zatrudnienia oraz wsparcie mobilności pracowników. | <8.3 type="N" input="M" > |
9. ZASADY HORYZONTALNE
9.1. Opis działań, które należy podjąć w związku z zasadami określonymi w art. 5 (*), 7 i 8 rozporządzenia (UE) nr 1303/2013
_ ________
(*) Art. 5 został opisany w sekcji 1 PO „Przygotowanie planu operacyjnego i zaangażowanie partnerów”
9.1.1. Promowanie równości mężczyzn i kobiet oraz niedyskryminacji (art. 7 rozporządzenia (UE) nr 1303/2013)
< 9.1.1 type="S" maxlength="5500" input="M" > |
9.1.2. Zrównoważony rozwój
< 9.1.2 type="S" maxlength="5500" input="M" > |
9.2. Określenie szacunkowej wysokości wsparcia przeznaczonego na cele związane ze zmianą klimatu (zgodnie z art. 18 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (UE) nr 508/2014)
Środki EFMR przyczyniające się do osiągnięcia celów związanych ze zmianą klimatu [odnośne środki z EFMR ujęte przez państwa członkowskie w rozdziale PO „Opis strategii”] | Współczynnik (*) | Szacunkowa wysokość wkładu z EFMR, w EUR [kwota na środek po zsumowaniu] | Udział całego wkładu z EFMR we wkładzie z programu operacyjnego (%) |
<9.2 type="S" input="G"> | <9.2 type="N" input="G"> (*) | <9.2 type="N" input="M" > | <9.2 type="N" input="G" > |
… | … | ||
(*) W przypadku niektórych środków państwo członkowskie może zmienić zaproponowane wielkości procentowe w granicach od 0 do 40 zgodnie z rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) nr 215/2014 (Dz.U. L 69 z 8.3.2014, s. 65). |
10. PLAN OCENY (ZGODNIE Z ART. 56 ROZPORZĄDZENIA (UE) NR 1303/2013 I ART. 18 UST. 1 LIT. j) ROZPORZĄDZENIA (UE) NR 508/2014)
Założenia i cele planu oceny | <10 type="S" maxlength="3500" input="M"> Analiza SWOT i ocena ex ante powinny dostarczyć oceny potrzeb w zakresie oceny za dany okres. W założeniach i celach należy uwzględnić te potrzeby w sposób zapewniający podjęcie wystarczających i odpowiednich potrzeb w zakresie oceny, w szczególności dostarczenie informacji niezbędnych do sterowania programem, na potrzeby rocznych sprawozdań z realizacji w 2017 r. i 2019 r. oraz na potrzeby ocen ex post, a także aby zapewnić dostępność danych na potrzeby oceny programów w ramach EFMR. |
Zarządzanie i koordynacja | <10 type="S" maxlength=" 10500" input="M"> Krótki opis ustaleń w zakresie monitorowania i oceny, dostarczających informacji na temat koordynacji z wdrażaniem PO EFMR. Określenie głównych zaangażowanych organów i zakresu ich obowiązków. Informacje na temat zarządzania procesem oceny, w tym elementów struktury organizacyjnej, takich jak jednostka ds. oceny lub grupy sterującej, kontroli jakości, uproszczenia itp. |
Zagadnienia i czynności w zakresie oceny | < 10 type="S" maxlength="7000" input="M"> Orientacyjny opis tematów w ramach oceny oraz przewidywanych działań, co obejmuje miedzy innymi wypełnienie wymogów UE. Powinien obejmować czynności potrzebne do dokonania oceny wkładu każdego z priorytetów w osiągnięcie celów, ocenę wartości wskaźników rezultatu i oddziaływania, analizę efektu netto, kwestie tematyczne, kwestie horyzontalne, takie jak zrównoważony rozwój, zmiana klimatu oraz inne szczegółowe potrzeby w zakresie oceny. |
Dane i informacje | <10 type="S" maxlength=" 7000" input="M"> Krótki opis systemu do rejestrowania, przechowywania i zgłaszania informacji statystycznych na temat wdrażania PO i zarządzania tymi informacjami oraz dostarczania danych dotyczących monitorowania na potrzeby oceny. Wskazanie źródeł danych, które zostaną wykorzystane, luk w danych, potencjalnych problemów o charakterze instytucjonalnym związanych z dostarczaniem danych, a także proponowanych rozwiązań. W niniejszej sekcji należy wykazać, że odpowiednie systemy zarządzania danymi zaczną funkcjonować we właściwym czasie. |
Ramy czasowe | <10 type=" S" maxlength="3500" input="M"> Należy określić przybliżony harmonogram działań w celu zapewnienia dostępności wyników oceny, w szczególności w odniesieniu do obowiązkowych ocen przewidzianych w rozporządzeniu w sprawie wspólnych przepisów, danych potrzebnych do pogłębionych sprawozdań częściowych w latach 2017 i 2019 oraz do sprawozdania z ocen ex post. |
Szczegółowe wymagania dotyczące ocen LSRKS | <10 type="S" maxlength="7000" input="M"> Opis wsparcia przewidzianego dla oceny na szczeblu RLGD, w szczególności odnośnie do wykorzystania sposobów samooceny, wytycznych dla RLGD umożliwiających wykazanie zagregowanych osiągnięć na poziomie PO EFMR. |
Komunikacja | <10 type="S" maxlength="7000" input="M"> Opis sposobów informowania zainteresowanych stron i decydentów o wynikach oceny, mechanizmy działań następczych w celu wykorzystania wyników oceny. |
Zasoby | <10 type=" S" maxlength="7000" input="M"> Opis niezbędnych i przewidywanych zasobów służących realizacji planu, wraz ze wskazaniem zdolności administracyjnych, danych, środków finansowych oraz potrzeb w zakresie IT. Opis przewidywanych działań w dziedzinie budowania potencjału mających na celu umożliwienie pełnej realizacji planu oceny. |
11. WARUNKI DOTYCZĄCE WDRAŻANIA PROGRAMU (ZGODNIE Z ART. 18 UST. 1 LIT. m) ROZPORZĄDZENIA (UE) NR 508/2014)
11.1. Określenie organów i instytucji pośredniczących
Organ/instytucja | Nazwa organu/instytucji |
Instytucja zarządzająca (IZ) | <11.1 type="S" maxlength=" 255" input="M"> |
Instytucja pośrednicząca IZ (jeśli dotyczy) | < 11.1 type="S" maxlength="255" input="M"> |
Instytucja certyfikująca (IC) (jeśli dotyczy) | < 11.1 type="S" maxlength="255" input="M"> |
Instytucja pośrednicząca IC (jeśli dotyczy) | <11.1 type=" S" maxlength="255" input="M"> |
Instytucja audytowa | <11.1 type="S" maxlength="255" input="M"> |
11.2. Opis systemów monitorowania i oceny
< 11.2 type="S" maxlength="7000" input="M"> |
11.3. Skład komitetu monitorującego
< 11.3 type="S" maxlength="7000" input="M"> |
11.4. Sumaryczny opis środków w zakresie informacji i promocji, które zostaną zrealizowane
< 11.4 type="S" maxlength="3500" input="M"> |
12. INFORMACJA NA TEMAT ORGANÓW ODPOWIEDZIALNYCH ZA WDROŻENIE SYSTEMÓW KONTROLI, INSPEKCJI I EGZEKWOWANIA PRAWA (ZGODNIE Z ART. 18 UST. 1 LIT. o) ROZPORZĄDZENIA (UE) NR 508/2014)
12.1. Organy wdrażające system kontroli, inspekcji i egzekwowania prawa
Nazwa organu/instytucji | |
Organ nr x <12.1 type="N" input=" G"> | < 12.1 type="S" maxlength="255" input="M"> |
Organ nr y <12.1 type="N" input=" G"> | <12.1 type="S" maxlength="255" input="M"> |
… | … |
12.2. Krótki opis zasobów ludzkich i finansowych dostępnych do celów kontroli inspekcji i egzekwowania prawa w obszarze rybołówstwa
< 12.2 type="S" maxlength="3500" input="M"> |
12.3. Główne dostępne wyposażenie, w szczególności liczba statków, samolotów i śmigłowców
< 12.3 type="S" maxlength="3500" input="M"> |
12.4. Wykaz wybranych typów operacji
Typ operacji | Opis |
Wybrany rodzaj operacji < 12.4 type="S" input="S"> | <12.4 type="S" maxlength="2000" input="M"> |
< 12.4 type="S" input="S"> | <12.4 type="S" maxlength=" 2000" input="M"> |
… | … |
12.5. Link do priorytetów określonych przez Komisję zgodnie z art. 20 ust. 3 EFMR
< 12.5 type="S" maxlength="3500" input="M"> |
13. GROMADZENIE DANYCH (ZGODNIE Z ART. 18 UST. 1 LIT. p) ROZPORZĄDZENIA (UE) NR 508/2014)
13.1. Ogólny opis działań w zakresie gromadzenia danych przewidzianych na okres 2014–2020
<13.1 type="S" maxlength="7000" input="M"> |
13.2. Opis metod przechowywania danych, zarządzania nimi i ich wykorzystywania
<13.2 type="S" maxlength="7000" input="M"> |
13.3. Opis zapewnienia należytego zarządzania zgromadzonymi danymi pod względem finansowym i administracyjnym
<13.3 type="S" maxlength="7000" input="M"> |
14. INSTRUMENTY FINANSOWE (ZGODNIE Z TYTUŁEM IV CZĘŚCI DRUGIEJ ROZPORZĄDZENIA (UE) NR 1303/2013)
14.1. Opis planowanego wykorzystania instrumentów finansowych
<14.1 type="S" maxlength="7000" input="M"> |
14.2. Wybór środków EFMR planowanych do wdrożenia za pomocą instrumentów finansowych
Środek EFMR [należy wybrać z rozwijanego menu określonego wstępnie przez COM] |
<14.2 type="S" input="S" > |
… |
14.3. Szacunkowa wysokość kwot planowanych do wykorzystania za pośrednictwem instrument finansowych
Kwota z EFMR ogółem w latach 2014–2020, w EUR |
<14.3 type="N" input="M"> |
Załączniki do programu
– Wykaz partnerów, z którymi przeprowadzono konsultacje,
– sprawozdanie z oceny ex ante ze streszczeniem,
– sprawozdanie ze strategicznej oceny oddziaływania na środowisko (SEA),
– zbiorczy opis systemu zarządzania i kontroli (w zbiorczym opisie należy także wyjaśnić, w jaki sposób zostanie zapewnione spełnienie wymogu rozdzielenia funkcji oraz funkcjonalnej niezależności),
– plan rekompensat dla regionów najbardziej oddalonych,
– mapy ilustrujące rozmiar i położenie łowisk oraz sektorów, położenie głównych portów rybackich i stanowisk akwakultury oraz położenie obszarów chronionych (zintegrowane zarządzanie obszarami przybrzeżnymi, morskie obszary chronione, obszary Natura 2000).
(1) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1380/2013 z dnia 11 grudnia 2013 r. w sprawie wspólnej polityki rybołówstwa, zmieniające rozporządzenia Rady (WE) nr 1954/2003 i (WE) nr 1224/2009 oraz uchylające rozporządzenia Rady (WE) nr 2371/2002 i (WE) nr 639/2004 oraz decyzję Rady 2004/585/WE (Dz.U. L 354 z 28.12.2013, s. 22).
Alerty
ZAŁĄCZNIK II
STRUKTURA PLANU REKOMPENSAT [2]
1. Określenie kwalifikowalnych produktów rybołówstwa i akwakultury lub kategorie produktów (1)
# | (1) Kategorie (1) | (2) Oznaczenie handlowe | (3) Nazwa systematyczna | (4) Kod FAO | (5) Postać (2) | (6) Kod CN | (7) Ilość (3) |
1. | Skorupiaki | Krewetka niebiesko-czerwona | Plesiopenaeus edwardsianus | SSH | zamrożona |
| X ton/rok |
2. | … |
|
|
|
|
|
|
… |
|
|
|
|
|
|
|
(1) Opcjonalne w przypadku gdy kompensacje wylicza się na poziomie produktów. (2) Świeża, zamrożona, przetworzona, zakonserwowana. (3) W tomach żywej masy, jak określono w rozporządzeniu Rady (WE) nr 1224/2009 (Dz.U. L 343 z 22.12.2009, s. 1). |
2. Określenie podmiotów (2)
# | (1) Podmioty lub ich stowarzyszenia | (2) Kategorie produktów lub produkty (zgodnie z kolumnami (1) lub (2) tabeli 1) |
1. | Rybacy | Skorupiaki (jeśli w ujęciu kategorii)/Krewetka niebiesko-czerwona (jeśli w ujęciu produktu) |
2. | Prowadzący hodowle wodne | … |
… |
|
|
3. Poziom wyrównania kosztów dodatkowych obliczony w odniesieniu do produktów lub kategorii produktów
Produkt lub kategoria produktów (*)
Kategorie i składniki kosztów | Przeciętny koszt (**)/rok | Uzasadnienie kosztów dodatkowych | ||
Koszty ponoszone przez podmiot w regionach najbardziej oddalonych | Koszt ponoszony przez podmiot w części kontynentalnej terytorium państwa członkowskiego | Koszt dodatkowy (***) (maksymalny poziom kompensacji) | ||
| (a) | (b) | (c) = (b) – (a) |
|
Kategoria 1-A: Koszty wytwarzania produktów rybołówstwa | ||||
Paliwo |
|
|
|
|
Smary |
|
|
|
|
Części zamienne |
|
|
|
|
Konserwacja (w tym karenaż) |
|
|
|
|
Wyposażenie rybackie, nawigacyjne i środki bezpieczeństwa |
|
|
|
|
Przynęty |
|
|
|
|
Lód do ładowni |
|
|
|
|
Opłaty za korzystanie z infrastruktury portowej |
|
|
|
|
Opłaty bankowe |
|
|
|
|
Ubezpieczenie |
|
|
|
|
Telekomunikacja (internet, telefon, faks) |
|
|
|
|
Usługi doradcze |
|
|
|
|
Koszty związane ze środkami dotyczącymi obrotu na mocy art. 68 EFMR |
|
|
|
|
Dostawy żywności dla załogi |
|
|
|
|
Koszty personelu |
|
|
|
|
Inne |
|
|
|
|
Łączna wysokość kosztów dodatkowych (***) w kategorii 1A |
|
|
|
|
Kategoria 1-B: Koszty wytwarzania produktów akwakultury | ||||
Młode osobniki |
|
|
|
|
Pasza (zakup i przechowywania) |
|
|
|
|
Energia i tlen |
|
|
|
|
Konserwacja (w tym fitosanitarna) |
|
|
|
|
Drobne zakupy materiałowe i części zamienne |
|
|
|
|
Opłaty za korzystanie z infrastruktury portowej |
|
|
|
|
Opłaty bankowe |
|
|
|
|
Ubezpieczenie |
|
|
|
|
Telekomunikacja (internet, telefon, faks) |
|
|
|
|
Usługi doradcze |
|
|
|
|
Koszty związane ze środkami dotyczącymi obrotu na mocy art. 68 EFMR |
|
|
|
|
Koszty personelu |
|
|
|
|
Inne |
|
|
|
|
Łączna wysokość (***) kosztów dodatkowych w kategorii 1B |
|
|
|
|
Kategoria 2: Koszty przetwarzania | ||||
Surowiec |
|
|
|
|
Przetwarzanie odpadów |
|
|
|
|
Sortowanie i neutralizacja gatunków toksycznych lub trujących |
|
|
|
|
Energia |
|
|
|
|
Opłaty bankowe |
|
|
|
|
Ubezpieczenie |
|
|
|
|
Telekomunikacja (internet, telefon, faks) |
|
|
|
|
Usługi doradcze |
|
|
|
|
Koszty związane z odnośnymi środkami na mocy art. 69 EFMR |
|
|
|
|
Koszty personelu |
|
|
|
|
Pakowanie i opakowywanie |
|
|
|
|
Schładzanie i mrożenie |
|
|
|
|
Koszty związane ze środkami dotyczącymi obrotu na mocy art. 69 EFMR |
|
|
|
|
Inne |
|
|
|
|
Łączna wysokość kosztów dodatkowych (***) w kategorii 2 |
|
|
|
|
Kategoria 3: Koszty związane z wprowadzeniem do obrotu | ||||
Pakowanie (w tym lód do świeżych produktów) |
|
|
|
|
Przewóz (drogą lądowa, morska lub powietrzną), w tym wszelkie koszty związane z ubezpieczeniem i odprawami celnymi |
|
|
|
|
Opłaty bankowe |
|
|
|
|
Ubezpieczenie |
|
|
|
|
Telekomunikacja (internet, telefon, faks) |
|
|
|
|
Usługi doradcze |
|
|
|
|
Obciążenia finansowe wynikające z czasu dostawy |
|
|
|
|
Koszty personelu |
|
|
|
|
Inne |
|
|
|
|
Łączna wysokość kosztów dodatkowych (***) w kategorii 3 |
|
|
|
|
Koszty dodatkowe ogółem (***): suma kosztów dodatkowych z kolumny (c) |
|
|
|
|
Łączna wysokość innych interwencji publicznych inny typ interwencji publicznej wpływającej na poziom kosztów dodatkowych (****) |
|
|
|
|
Poziom kompensacji ogółem (koszty dodatkowe ogółem + łączna wysokość interwencji publicznych) |
|
|
|
|
Informacje dodatkowe: Jeżeli poziom kompensacji jest niższy od kosztów dodatkowych, należy załączyć wyjaśnienie uzasadniające wybrany poziom kompensacji. |
| |||
(*) Tabelę należy opracować w odniesieniu do każdego produktu lub kategorii produktów. (**) Obliczone w oparciu o kryteria ustalone w rozporządzeniu delegowanym Komisji (UE) 1046/2014 (Dz.U. L 291 z 7.10.2014, s. 1). (***) Dodatkowe koszty należy określić w EUR na tonę żywej masy zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1224/2009. (****) Zgodnie z art. 71 lit. b) rozporządzenia (UE) nr 508/2014. |
4. Określenie właściwych organów
| Nazwa instytucji |
Instytucja zarządzająca | Nazwa instytucji, o której mowa w pkt 11.1 „Określenie organów i instytucji pośredniczących” |
5. Dodatkowe finansowanie wdrażania planu kompensacji (pomoc państwa)
Należy przedstawić informacje w odniesieniu do każdego przewidywanego programu/każdej przewidywanej pomocy ad hoc
Region | Nazwa regionu lub regionów (NUTS (1)) | … |
Organ przyznający pomoc | Nazwa | … |
Adres pocztowy Adres internetowy | … … | |
Nazwa środka pomocy | … | |
Krajowa podstawa prawna (odesłanie do właściwego krajowego dziennika urzędowego) | … | |
Adres internetowy pełnego tekstu środka pomocy | … | |
Rodzaj środka pomocy | ☐ Program pomocy |
|
☐ Pomoc ad hoc | Nazwa beneficjenta i grupa (2), do której należy … | |
Zmiana istniejącego programu pomocy lub pomocy ad hoc |
| Oznaczenie środka pomocy nadane przez Komisję |
☐ Przedłużenie | … | |
☐ Zmiana | … | |
Czas trwania pomocy (3) | ☐ Program | dd/mm/rrrr do dd/mm/rrr |
Data przyznania pomocy (4) | ☐ Pomoc ad hoc | dd/mm/rrr |
Sektor(-y) gospodarki | ☐ Wszystkie sektory kwalifikujące się do uzyskania pomocy |
|
☐ Pomoc ograniczona do konkretnych sektorów (5) | … | |
Rodzaj beneficjenta | ☐ MŚP |
|
☐ Duże przedsiębiorstwo |
| |
Budżet | Całkowity planowany roczny budżet programu pomocy (6) | Waluta krajowa … (pełna kwota) … |
Całkowita kwota pomocy ad hoc przyznanej przedsiębiorstwu (7) | Waluta krajowa … (pełna kwota) … | |
☐ Przeznaczony na gwarancje (8) | Waluta krajowa … (pełna kwota) … | |
Instrument pomocy | ☐ Dotacja/dotacja na spłatę odsetek | |
☐ Pożyczka/zaliczki zwrotne | ||
☐ Gwarancja (w stosownych przypadkach ze wskazaniem decyzji Komisji (9)) | ||
☐ Korzyść podatkowa lub zwolnienie podatkowe | ||
☐ Środki finansowania ryzyka | ||
☐ Inne (proszę określić)… | ||
Uzasadnienie | Należy wskazać, dlaczego ustanowiono program pomocy państwa lub przyznano pomoc ad hoc zamiast udzielenia wsparcia w ramach Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego (EFMR): ☐ środek nieobjęty krajowym programem operacyjnym; ☐ identyfikacja priorytetów w alokacji środków z funduszy w ramach krajowych programów operacyjnych; ☐ finansowanie z EFMR nie jest już dostępne; ☐ inne (proszę określić). | |
(1) NUTS – wspólna klasyfikacja jednostek terytorialnych do celów statystycznych. Zazwyczaj region określa się na poziomie 2. Rozporządzenie (WE) nr 1059/2003 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 26 maja 2003 r. w sprawie ustalenia wspólnej klasyfikacji Jednostek Terytorialnych do Celów Statystycznych (NUTS) (Dz.U. L 154 z 21.6.2003, s. 1). (2) W rozumieniu reguł konkurencji określonych w Traktacie oraz w rozumieniu niniejszego rozporządzenia przedsiębiorstwem jest każda jednostka wykonująca działalność gospodarczą niezależnie od jej formy prawnej i sposobu finansowania. Trybunał Sprawiedliwości orzekł, że podmioty kontrolowane (z mocy prawa lub faktycznie) przez ten sam podmiot należy uznać za jedno przedsiębiorstwo. (3) Okres, w którym organ przyznający pomoc może się zobowiązać do przyznania pomocy. (4) „Data przyznania pomocy” oznacza dzień, w którym beneficjent nabył prawo do otrzymania pomocy zgodnie z obowiązującym krajowym systemem prawnym. (5) NACE Rev. 2 jest statystyczną klasyfikacją działalności gospodarczej w Unii Europejskiej. Sektor określa się zwykle na poziomie grupy. (6) W przypadku programu pomocy proszę wskazać całkowitą kwotę rocznego budżetu planowanego na podstawie programu lub szacowaną roczną stratę podatkową w odniesieniu do wszystkich instrumentów pomocy objętych programem. (7) W przypadku przyznania pomocy ad hoc należy podać całkowitą kwotę pomocy/wysokość straty podatkowej. (8) W przypadku gwarancji należy wskazać (maksymalną) kwotę gwarantowanych pożyczek. (9) W stosownych przypadkach z odesłaniem do decyzji Komisji zatwierdzającej metodę obliczania ekwiwalentu dotacji brutto. |
5a. Opis metod obliczania i wdrażania środków w celu zrekompensowania strat gospodarczych wynikających z pandemii COVID-19, o których mowa w art. 70 ust. 1 akapit drugi rozporządzenia (UE) nr 508/2014
<4.5 type="S" maxlength = "3500" input="M"> |
(1) Kategoria produktu to zbiór produktów, które mogą być traktowane w sposób zbiorczy do celów wyliczenia kosztów dodatkowych.
(2) Zgodnie z art. 70 ust. 6 rozporządzenia (UE) nr 508/2014.
ZAŁĄCZNIK III
Prognoza dotycząca kwoty, na która państwo członkowskie zamierza złożyć wnioski o płatność za bieżący rok budżetowy i kolejny rok budżetowy
| Wkład Unii (w EUR) | ||
[bieżący rok budżetowy] | [kolejny rok budżetowy] | ||
styczeń–październik | listopad– grudzień | styczeń– grudzień | |
CCI Programu Operacyjnego | < type="N" input="M"> | < type="N" input="M"> | <type=" N" input="M"> |
ZAŁĄCZNIK IV
Elementy, które należy zawrzeć w sprawozdaniu z oceny ex ante
SEKCJA I: WPROWADZENIE
1. Założenia i cele oceny ex ante
2. Opis kroków w procesie oceny ex ante
3. Wzajemne relacje między podmiotem dokonującym oceny ex ante, instytucją zarządzającą oraz autorem strategicznej oceny oddziaływania na środowisko
SEKCJA II: SPRAWOZDANIE Z OCENY EX ANTE
1. Analiza SWOT i ocena potrzeb
2. Strategia i struktura programu operacyjnego
2.1. Wkład w realizację strategii „Europa 2020”
2.2. Wkład we wdrażanie wspólnej polityki rybołówstwa
2.3. Spójność ze wspólnymi ramami strategicznymi, umową o partnerstwie, zaleceniami krajowymi i innymi odnośnymi instrumentami
2.4. Logika interwencji programu
2.5. Proponowane formy wsparcia
2.6. Spodziewany wkład wybranych środków w osiągnięcie celów
2.7. Spójność alokacji budżetowych z celami
2.8. Postanowienia dotyczące LSRKS
2.9. Wykorzystanie pomocy technicznej
2.10. Właściwość i spójność programu
3. Ocena środków podjętych w celu monitorowania postępów i rezultatów PO
3.1. Skwantyfikowane wartości docelowe wskaźników
3.2. Odpowiedniość głównych etapów dla ram wykonania
3.3. Proponowany system monitorowania i oceny
3.4. Plan oceny
4. Ocena podjętych ustaleń związanych z wdrażaniem PO
4.1. Odpowiedniość zasobów ludzkich i potencjału administracyjnego do zarządzania
4.2. Zmniejszenie obciążeń administracyjnych
5. Ocena zagadnień horyzontalnych
5.1. Promowanie równych szans i zapobieganie dyskryminacji
5.2. Propagowanie zrównoważonego rozwoju
[1] Załącznik I w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 1 i 2 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2020/1027 z dnia 14 lipca 2020 r. w sprawie zmiany rozporządzeń wykonawczych (UE) nr 771/2014, (UE) nr 1242/2014 i (UE) nr 1243/2014 w odniesieniu do wdrożenia i monitorowania konkretnych środków mających na celu złagodzenie skutków pandemii COVID-19 w sektorze rybołówstwa i akwakultury (Dz.Urz.UE L 227 z 16.07.2020, str. 1). Zmiana weszła w życie 17 lipca 2020 r.
[2] Załącznik II w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 3 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2020/1027 z dnia 14 lipca 2020 r. w sprawie zmiany rozporządzeń wykonawczych (UE) nr 771/2014, (UE) nr 1242/2014 i (UE) nr 1243/2014 w odniesieniu do wdrożenia i monitorowania konkretnych środków mających na celu złagodzenie skutków pandemii COVID-19 w sektorze rybołówstwa i akwakultury (Dz.Urz.UE L 227 z 16.07.2020, str. 1). Zmiana weszła w życie 17 lipca 2020 r.