DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI
z dnia 17 grudnia 2013 r.
potwierdzająca lub zmieniająca średnie indywidualne poziomy emisji CO2 oraz docelowe indywidualne poziomy emisji dla producentów nowych lekkich samochodów dostawczych w roku kalendarzowym 2012 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 510/2011
(notyfikowana jako dokument nr C(2013) 9184)
(Jedynie teksty w języku angielskim, francuskim, hiszpańskim, niderlandzkim, niemieckim, polskim, portugalskim, rumuńskim, szwedzkim i włoskim są autentyczne)
(2013/807/UE)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 510/2011 z dnia 11 maja 2011 r. określające normy emisji dla nowych lekkich samochodów dostawczych w ramach zintegrowanego podejścia Unii na rzecz zmniejszenia emisji CO2 z lekkich pojazdów dostawczych (1), w szczególności jego art. 8 ust. 6 i art. 10 ust. 1,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Zgodnie z art. 8 ust. 6 rozporządzenia (UE) nr 510/2011 Komisja jest zobowiązana do corocznego potwierdzenia lub zmiany średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji dla każdego producenta lekkich samochodów dostawczych w Unii. Na tej podstawie Komisja stwierdza, czy producenci i grupy producentów utworzone zgodnie z art. 7 ust. 1 powyższego rozporządzenia zapewniły zgodność ze swoimi docelowymi indywidualnymi poziomami emisji zgodnie z art. 4 tego rozporządzenia.
(2) W odniesieniu do lat kalendarzowych 2012 i 2013 docelowe indywidualne poziomy emisji nie są wiążące, zatem Komisja powinna obliczyć orientacyjne docelowe poziomy emisji. Te orientacyjne docelowe poziomy emisji mają stanowić wskaźniki dla producentów w odniesieniu do działań potrzebnych, aby osiągnąć obowiązkowe docelowe poziomy emisji w 2014 r.; w związku z powyższym należy określić średnie indywidualne poziomy emisji CO2 producentów w latach 2012 i 2013 zgodnie z wymogami określonymi w art. 4 akapit trzeci rozporządzenia (UE) nr 510/2011 oraz uwzględnić 70 % nowych lekkich samochodów dostawczych każdego producenta zarejestrowanych w tych latach.
(3) Szczegółowe dane, które mają zostać wykorzystane do obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji, znajdują się w części A pkt 1 załącznika II do rozporządzenia (UE) nr 510/2011; dane te są oparte na rejestracjach nowych lekkich samochodów dostawczych w państwach członkowskich.
(4) W przypadku gdy lekkim samochodom dostawczym udzielono homologacji typu w wyniku procesu wielostopniowej homologacji typu, zgodnie z częścią B pkt 7 załącznika II do rozporządzenia (UE) nr 510/2011, za emisje CO2 skompletowanego pojazdu odpowiada producent pojazdu podstawowego. Zanim zastosowanie będzie miała procedura określania emisji CO2 z tej kategorii pojazdów określona w sekcji 5 załącznika XII do rozporządzenia Komisji (WE) nr 692/2008 (2), Komisja powinna obliczać docelowe indywidualne poziomy emisji dla producentów pojazdów podstawowych, stosując masę gotowego do jazdy pojazdu skompletowanego zgodnie z definicją w art. 3 ust. 1 lit. g) rozporządzenia (UE) nr 510/2011 oraz powinna stosować indywidualne poziomy emisji CO2 pojazdu podstawowego zgodnie z art. 4 akapit drugi tego rozporządzenia.
(5) Komplety danych ze wszystkich państw członkowskich zostały udostępnione Komisji do końca marca 2013 r. W przypadkach, w których weryfikacja przez Komisję wyraźnie wykazała brak pewnych danych lub rażące nieprawidłowości, Komisja kontaktowała się z odnośnymi państwami członkowskimi i, za zgodą tych państw członkowskich, odpowiednio korygowała lub uzupełniała dane. Jeżeli osiągnięcie porozumienia z państwem członkowskim nie było możliwe, wstępne dane z danego państwa członkowskiego nie były korygowane.
(6) Należy zauważyć, że niektóre państwa członkowskie nie były w stanie rozróżnić kompletnych i skompletowanych lekkich samochodów dostawczych w swoich systemach monitorowania. W związku z powyższym dane za 2012 r. dotyczące lekkich samochodów dostawczych należy uznać za niekompletne w odniesieniu do monitorowania pojazdów, które otrzymały homologację typu w wyniku procesu wielostopniowej homologacji typu. W celu zapewnienia pełnego i dokładnego monitorowania emisji CO2 oraz danych technicznych dotyczących w szczególności pojazdów budowanych wieloetapowo, konieczne jest dostosowanie systemów monitorowania zarówno na szczeblu Unii, jak i państw członkowskich. W związku z tym wartości końcowych potwierdzonych w niniejszej decyzji nie należy uważać za w pełni reprezentatywne dla poziomów emisji CO2 z nowych pojazdów w 2012 r.
(7) Dnia 18 czerwca 2013 r. Komisja opublikowała wstępne dane dotyczące lekkich samochodów dostawczych i powiadomiła 60 producentów o wynikach wstępnych obliczeń średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 w 2012 r. oraz o docelowych indywidualnych poziomach emisji, zgodnie z art. 8 ust. 4 rozporządzenia (UE) nr 510/2011. Producentów poproszono o weryfikację danych oraz powiadomienie Komisji o ewentualnych błędach w terminie trzech miesięcy od daty otrzymania powiadomienia zgodnie z art. 8 ust. 5 tego rozporządzenia. Czterech producentów powiadomiło Komisję, że akceptują wstępne dane bez korekty, natomiast dwudziestu czterech producentów powiadomiło o błędach.
(8) W przypadku 36 producentów, którzy nie powiadomili o żadnych błędach w danych, wstępne dane i wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji należy zatwierdzić bez wprowadzania poprawek.
(9) Komisja zweryfikowała korekty zgłoszone przez producentów i odpowiednie uzasadnienia, i w stosownych przypadkach poprawiła dane.
(10) W przypadku wpisów z brakującymi lub błędnymi parametrami identyfikacyjnymi, takimi jak typ, wariant, kod wersji lub numer homologacji typu pod uwagę należy wziąć fakt, że producenci nie mogą zweryfikować lub skorygować tych wpisów. W związku z tym do wartości emisji CO2 i masy w tych wpisach należy zastosować margines błędu.
(11) Margines błędu należy obliczyć jako różnicę pomiędzy odległościami do docelowego indywidualnego poziomu emisji wyrażoną jako docelowy indywidualny poziom emisji odjęty od średniego poziomu emisji, obliczonego z uwzględnieniem i z wykluczeniem rejestracji, których producenci nie mogą zweryfikować. Margines błędu zawsze powinien poprawiać odległość do docelowego poziomu emisji producenta, niezależnie od tego, czy ta różnica jest wartością dodatnią czy ujemną.
(12) Należy w związku z tym odpowiednio potwierdzić lub zmienić średni indywidualny poziom emisji CO2 dla nowych lekkich samochodów dostawczych zarejestrowanych w 2012 r., docelowe indywidualne poziomy emisji oraz różnicę pomiędzy tymi dwoma wartościami,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Artykuł 1
Wartości odnoszące się do wyników producentów, potwierdzone lub zmienione dla każdego producenta lekkich samochodów dostawczych oraz dla każdej grupy producentów lekkich samochodów dostawczych w odniesieniu do roku kalendarzowego 2012 zgodnie z art. 8 ust. 6 rozporządzenia (UE) nr 510/2011, określa się w załączniku do niniejszej decyzji.
Wartości, o których mowa w art. 10 ust. 1 lit. a)–e) rozporządzenia (UE) nr 510/2011, odnoszące się do każdego producenta lekkich samochodów dostawczych oraz każdej grupy producentów lekkich samochodów dostawczych w odniesieniu do roku kalendarzowego 2012, również określa się w załączniku do niniejszej decyzji.
Artykuł 2
Niniejsza decyzja skierowana jest do następujących producentów indywidualnych:
1. AUDI AG
Berliner Ring 2
38436 Wolfsburg
NIEMCY
2. AUTOMOBILES CITROËN
6 rue Fructidor
75017 Paris
FRANCJA
3. AUTOMOBILES DANGEL
5 Rue Du Canal
68780 Sentheim
FRANCJA
4. AUTOMOBILES PEUGEOT
75 avenue de la Grande Armé e
75016 Paris
FRANCJA
5. AZURE DYNAMICS
Unit 10 The IO Centre,
Whittle Way, Arlington Business Park
Gunnels Wood Road
Stevenage SG1 2BD
ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO
6. AVTOVAZ
Reprezentowane w UE przez:
LADA France SAS 13,
Route Nationale 10,
78310 Coignières,
FRANCJA
7. BLU CAR S.R.L
Via Adua, 58 D/E
25034 Orzinuovi (BS)
WŁOCHY
8. BAYERISCHE MOTOREN WERKE AG
Petuelring 130
80788 München,
NIEMCY
9. BMW M GMBH
Petuelring 130
80788 München
NIEMCY
10. CHRYSLER GROUP LLC
Bundesstraße 83
8071 Dörfla bei Graz
AUSTRIA
11. AUTOMOBILE DACIA SA
Uzinei Street 1 – Mioveni
115400 Arges
RUMUNIA
12. DAIHATSU MOTOR CO LTD
1-1, Daihatsu-Cho
Ikeda City,
Osaka 563-865
JAPONIA
13. DAIMLER AG
Mercedesstr 137/1 70327 Zimmer 229
Stuttgart, HPC F403
NIEMCY
14. DONGFENG MOTOR CORPORATION
Giotti Victoria Sr.l. Pissana Road, 11/a,
50021 Barberino, Val d’Elsa (Florence)
WŁOCHY
15. DR MOTOR COMPANY SRL
S S 85, Venafrana km 37.500
86070 Macchia d’ Isernia,
WŁOCHY
16. ERKE EQUIPAMENTO PARA VEHICULOS S.A.
Ibaiondo Poligonoa, 3(Orbegozo)
Hernani (20120), GIPUZKOA,
HISZPANIA
17. FIAT GROUP AUTOMOBILES SPA
c.so Settembrini 40 Gate 8 Building 5 Room A8N
10135 Torino
WŁOCHY
18. FORD MOTOR COMPANY OF AUSTRALIA LIMITED
Neihl Plant, building Imbert
479 Henry-Ford-Straß e 1
50735 Köln
NIEMCY
19. FORD MOTOR COMPANY
Neihl Plant, building Imbert
479 Henry-Ford-Straße 1
50735 Köln
NIEMCY
20. FORD WERKE GMBH
Neihl Plant, building Imbert
479 Henry-Ford-Straße 1
50735 Köln
NIEMCY
21. FUJI HEAVY INDUSTRIES LTD
Leuvensesteenweg 555 B/8
1930 Zaventem
BELGIA
22. MITSUBISHI FUSO TRUCK & BUS CORPORATION
Reprezentowane w UE przez:
DAIMLER AG
Mercedesstr 137/1 70327 Zimmer 229
Stuttgart, HPC F403
NIEMCY
23. GENERAL MOTORS CORPORATION
Reprezentowane w UE przez:
Adam Opel AG
Bahnhofsplatz 1 IPC 39-12
65423 Rüsslesheim
NIEMCY
24. GM KOREA COMPANY
Reprezentowane w UE przez:
Adam Opel AG
Bahnhofsplatz 1 IPC 39-12
65423 Rüsslesheim
NIEMCY
25. ZHEJIANG GONOW AUTO CO. Ltd
Reprezentowane w UE przez:
Gonow Europe S.R.L.
Direzione Generale Via Aurelia, 1250
00166 Roma
WŁOCHY
26. GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITED
Reprezentowane w UE przez:
International Motors Limited
I.M. House South Drive
Coleshill B46 1DF
ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO
27. HEBEI ZHONGXING AUTOMOBILE CO., Ltd
Reprezentowane w UE przez:
URSUS S.A. Lublin
ul. Frezerów 7
20-952 Lublin
POLSKA
28. HYUNDAI MOTOR COMPANY
Reprezentowane w UE przez:
Hyundai Motor Europe GmbH
Kaiserleipromenade 5
63067 Offenbach
NIEMCY
29. ISUZU MOTORS LIMITED
Reprezentowane w UE przez:
Isuzu Motors Europe NV
Bist 12
2630 Aartselaar
BELGIA
30. IVECO SPA
Via Puglia 35
10156 Torino
WŁOCHY
31. KIA MOTORS CORPORATION
Reprezentowane w UE przez:
Kia Motors Europe GmbH
Theodor-Heuss-Allee 11
60486 Frankfurt/M
NIEMCY
32. JAGUAR LAND ROVER LIMITED
w/10/5 Abbey Road
Whitley Coventry CV3 4LF
ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO
33. MAGYAR SUZUKI CORPORATION LTD
Legal Department
Suzuki Allee 7
64625 Bensheim
NIEMCY
34. MAHINDRA & MAHINDRA LTD
Reprezentowane w UE przez:
Mahindra Europe Srl
Via Cancelliera 35
00040 Ariccia (Roma)
WŁOCHY
35. MAZDA MOTOR CORPORATION
Reprezentowane w UE przez:
Mazda Motor Europe GmbH
European R&D Centre
Hiroshimastr 1
61440 Oberursel/Ts
NIEMCY
36. MIA ELECTRIC SAS
45, rue des Pierrières
BP 60324
79143 CERIZAY Cedex
FRANCJA
37. MICRO-VETT SPA
Via Gambellara 34
40026 Imola (BO)
WŁOCHY
38. MITSUBISHI MOTORS CORPORATION MMC
Reprezentowane w UE przez:
Mitsubishi Motors Europe BV MME
Op de Baan 8
6121 SG Born
NIDERLANDY
39. MITSUBISHI MOTORS EUROPE BV MME
Reprezentowane w UE przez:
Mitsubishi Motors Europe BV MME
Op de Baan 8
6121 SG Born
NIDERLANDY
40. MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO LTD MMTH
Reprezentowane w UE przez:
Mitsubishi Motors Europe BV MME
Op de Baan 8
6121 SG Born
NIDERLANDY
41. MULTICAR GmbH (Multicar Zweigwerk der Hako-Werke Gmbh)
Hako GmbH
Hamburger Str. 209–239
23843 Bad Oldesloe
NIEMCY
42. NISSAN INTERNATIONAL SA
Cranfield Technology Park
Moulsoe Road Cranfield
Bedfordshire MK43 OBD
ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO
43. OMCI SRL
Via Franchi Maggi 119
20089 Milan
WŁOCHY
44. ADAM OPEL AG
Adam Opel AG
Bahnhofsplatz 1IPC 39-12
65423 Rüsselsheim
NIEMCY
45. PIAGGIO & C SPA
Viale Rinaldo Piaggio, 25
56025 Pontedera (PI)
WŁOCHY
46. DR. ING. h.c.F. PORSCHE AG
Porscheplatz 1
70435 Stuttgart
NIEMCY
47. RENAULT S.A.S
Guyancourt
1 avenue du Golf
78288 Guyancourt Cedex
FRANCJA
48. SANTANA MOTOR SA
Avda. Primero de Mayo s/n
23700 Linares (JÉAN)
HISZPANIA
49. SEAT SA
Berliner Ring 2
38436 Wolfsburg
NIEMCY
50. SKODA AUTO AS
Berliner Ring 2
38436 Wolfsburg
NIEMCY
51. SOLOMON COMMERCIALS Ltd
Knowsley Road Industrial Estate
Haslingden, Rossendale
Lancashire BB4 4RX
ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO
52. SSANGYONG MOTOR COMPANY
Reprezentowane w UE przez:
SsangYongEuropean Parts Center B.V.
IABC 5253/5254 4814 RD Breda
NIDERLANDY
53. SUZUKI MOTOR CORPORATION
Reprezentowane w UE przez:
Suzuki International Europe GmbH
Legal Department
Suzuki Allee 7
64625 Bensheim
NIEMCY
54. TATA MOTORS LIMITED
Reprezentowane w UE przez:
Tata Motors European Technical Centre PLC
18 Grosvenor Place
London SW1X 7HS
ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO
55. TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA
Avenue du Bourget 60
1140 Brussels
BELGIA
56. TOYOTA CAETANO PORTUGAL, S.A.
Avenida Vasco de Gama 1410,
4431-956 Vila Nova de Gaia
PORTUGALIA
57. TOYOTA SOUTH AFRICA
Avenue du Bourget 60
1140 Brussels
BELGIA
58. PJSC UAZ
Moskovskoye shosse, 92,
Ulyanovsk 432034,
FEDERACJA ROSYJSKA
59. VOLKSWAGEN AG
Berliner Ring 2
38436 Wolfsburg
NIEMCY
60. VOLVO CAR CORPORATION
VAK building, Assar Gabrielssons väg
Gö teborg
SE-405 31 Gö teborg
SZWECJA
Niniejsza decyzja zostaje opublikowana w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Sporządzono w Brukseli dnia 17 grudnia 2013 r.
| W imieniu Komisji |
Connie HEDEGAARD | |
Członek Komisji |
(1) Dz.U. L 145 z 31.5.2011, s. 1.
(2) Rozporządzenie Komisji (WE) nr 692/2008 z dnia 18 lipca 2008 r. wykonujące i zmieniające rozporządzenie (WE) nr 715/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych (Euro 5 i Euro 6) oraz w sprawie dostępu do informacji dotyczących naprawy i utrzymania pojazdów (Dz.U. L 199 z 28.7.2008, s. 1).
ZAŁĄCZNIK
Tabela 1
Wartości odnoszące się do wyników producentów, o których mowa w art. 1
A | B | C | D | E | F | G | H | I |
Nazwa producenta | Grupy | Liczba rejestracji | Skorygowane średnie emisje CO2 (70 %) | Docelowy indywidualny poziom emisji | Odległość do poziomu docelowego | Skorygowana odległość do poziomu docelowego | Średnia masa | Średnie emisje CO2 (100 %) |
AUDI AG |
| 302 | 151,436 | 183,837 | – 32,401 | – 32,401 | 1 801,02 | 163,056 |
AUTOMOBILES CITROEN |
| 115 815 | 137,458 | 167,747 | – 30,289 | – 30,289 | 1 628,01 | 157,895 |
AUTOMOBILES DANGEL |
| 99 | 161,348 | 186,911 | – 25,563 | – 25,563 | 1 834,08 | 177,727 |
AUTOMOBILES PEUGEOT |
| 116 305 | 139,205 | 169,453 | – 30,248 | – 30,248 | 1 646,36 | 159,315 |
AVTOVAZ |
| 67 | 225,000 | 135,736 | 89,264 | 89,264 | 1 283,81 | 225,000 |
AZURE DYNAMICS |
| 3 | 0,000 | 188,392 | – 188,392 | – 188,392 | 1 850,00 | 0,000 |
BLU CAR S.R.L |
| 2 | 0,000 | 115,852 | – 115,852 | – 115,852 | 1 070,00 | 0,000 |
BAYERISCHE MOTOREN WERKE AG |
| 96 | 104,403 | 138,646 | – 34,243 | – 34,243 | 1 315,10 | 116,917 |
BMW M GMBH |
| 245 | 153,421 | 191,330 | – 37,909 | – 37,909 | 1 881,59 | 166,518 |
CHRYSLER GROUP LLC |
| 15 | 200,300 | 205,008 | – 4,708 | – 4,708 | 2 028,67 | 210,467 |
AUTOMOBILE DACIA SA |
| 10 350 | 132,210 | 135,924 | – 3,714 | – 3,731 | 1 285,83 | 145,052 |
DAIHATSU MOTOR CO LTD |
| 2 | 190,000 | 133,708 | 56,292 | 56,292 | 1 262,00 | 190,000 |
DAIMLER AG |
| 97 919 | 207,921 | 224,473 | – 16,552 | – 17,476 | 2 237,97 | 218,766 |
DONGFENG MOTOR CORPORATION |
| 10 | 167,286 | 112,476 | 54,810 | 54,810 | 1 033,70 | 173,500 |
DR MOTOR COMPANY SRL |
| 25 | 233,294 | 172,880 | 60,414 | 60,414 | 1 683,20 | 239,920 |
ERKE EQUIPAMENTO PARA VEHICULOS S.A. |
| 174 | 142,851 | 172,320 | – 29,469 | – 29,469 | 1 677,18 | 164,672 |
FIAT GROUP AUTOMOBILES SPA |
| 101 848 | 140,141 | 169,142 | – 29,001 | – 29,001 | 1 643,01 | 157,156 |
FORD MOTOR COMPANY OF AUSTRALIA LIMITED | P1 | 4 500 | 219,159 | 220,156 | – 0,997 | – 1,002 | 2 191,55 | 228,499 |
FORD MOTOR COMPANY | P1 | 463 | 212,840 | 213,164 | – 0,324 | – 0,579 | 2 116,37 | 218,490 |
FORD WERKE GMBH | P1 | 123 420 | 173,548 | 186,163 | – 12,615 | – 13,450 | 1 826,03 | 188,212 |
FUJI HEAVY INDUSTRIES LTD |
| 38 | 154,308 | 169,043 | – 14,735 | – 14,735 | 1 641,95 | 157,921 |
MITSUBISHI FUSO TRUCK & BUS CORPORATION |
| 81 | 250,268 | 203,518 | 46,750 | 46,750 | 2 012,65 | 253,951 |
GENERAL MOTORS CORPORATION |
| 46 | 106,813 | 137,034 | – 30,221 | – 30,221 | 1 297,76 | 115,826 |
GM KOREA COMPANY |
| 3 | 150,000 | 175,341 | – 25,341 | – 25,341 | 1 709,67 | 153,000 |
ZHEJIANG GONOW AUTO CO. Ltd |
| 133 | 253,742 | 182,665 | 71,077 | 71,077 | 1 788,42 | 255,075 |
GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITED |
| 1 850 | 223,959 | 190,359 | 33,600 | 33,600 | 1 871,15 | 233,671 |
HEBEI ZHONGXING AUTOMOBILE CO., Ltd |
| 31 | 234,000 | 199,012 | 34,988 | 34,988 | 1 964,19 | 234,000 |
HYUNDAI MOTOR COMPANY |
| 2 186 | 175,528 | 192,055 | – 16,527 | – 16,527 | 1 889,39 | 186,936 |
ISUZU MOTORS LIMITED |
| 6 812 | 201,622 | 210,188 | – 8,566 | – 8,677 | 2 084,37 | 211,719 |
IVECO SPA |
| 14 583 | 218,250 | 248,465 | – 30,215 | – 30,215 | 2 495,95 | 230,260 |
KIA MOTORS CORPORATION |
| 728 | 124,491 | 152,966 | – 28,475 | – 28,475 | 1 469,08 | 140,747 |
LAND ROVER |
| 10 374 | 262,824 | 204,593 | 58,231 | 58,216 | 2 024,20 | 272,479 |
MAGYAR SUZUKI CORPORATION LTD |
| 11 | 131,714 | 142,991 | – 11,277 | – 11,277 | 1 361,82 | 135,818 |
MAHINDRA & MAHINDRA LTD |
| 259 | 240,392 | 207,949 | 32,443 | 32,443 | 2 060,29 | 242,876 |
MAZDA MOTOR CORPORATION |
| 492 | 246,811 | 197,137 | 49,674 | 49,674 | 1 944,03 | 249,622 |
MIA ELECTRIC SAS |
| 64 | 0,000 | 98,865 | – 98,865 | – 98,865 | 887,34 | 0,000 |
MICRO-VETT SPA |
| 31 | 0,000 | 123,847 | – 123,847 | – 123,847 | 1 155,97 | 0,000 |
MITSUBISHI MOTORS CORPORATION MMC | P2 | 5 555 | 203,264 | 191,721 | 11,543 | – 4,411 | 1 885,80 | 209,786 |
MITSUBISHI MOTORS EUROPE BV MME | P2 | 631 | 225,907 | 208,572 | 17,335 | 17,335 | 2 066,99 | 228,043 |
MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO LTD MMTH | P2 | 2 514 | 202,844 | 202,084 | 0,760 | 0,714 | 1 997,23 | 209,839 |
MULTICAR GmbH |
| 6 | 147,000 | 247,370 | – 100,370 | – 100,370 | 2 484,17 | 156,000 |
NISSAN INTERNATIONAL SA |
| 31 066 | 178,578 | 194,329 | – 15,751 | – 15,751 | 1 913,84 | 198,544 |
OMCI SRL |
| 4 | 140,000 | 111,202 | 28,798 | 28,798 | 1 020,00 | 140,000 |
ADAM OPEL AG |
| 65 372 | 161,954 | 181,237 | – 19,283 | – 19,308 | 1 773,06 | 178,149 |
PIAGGIO & C SPA |
| 2 709 | 115,213 | 116,551 | – 1,338 | – 1,338 | 1 077,52 | 143,900 |
DR ING HCF PORSCHE AG |
| 30 | 197,762 | 218,524 | – 20,762 | – 20,762 | 2 174,00 | 218,267 |
RENAULT S.A.S |
| 152 149 | 131,957 | 185,305 | – 53,348 | – 53,363 | 1 816,81 | 170,759 |
SANTANA MOTOR SA |
| 15 | 283,200 | 219,392 | 63,808 | 63,808 | 2 183,33 | 286,800 |
SEAT SA |
| 673 | 98,979 | 126,422 | – 27,443 | – 27,537 | 1 183,66 | 104,895 |
SKODA AUTO AS |
| 5 009 | 124,641 | 132,922 | – 8,281 | – 14,605 | 1 253,55 | 133,174 |
SOLOMON COMMERCIALS Ltd |
| 15 | 214,000 | 250,702 | – 36,702 | – 36,702 | 2 520,00 | 214,000 |
SSANGYONG MOTOR COMPANY |
| 552 | 204,158 | 210,956 | – 6,798 | – 6,798 | 2 092,62 | 212,130 |
SUZUKI MOTOR CORPORATION |
| 54 | 170,162 | 151,390 | 18,772 | 18,772 | 1 452,13 | 173,722 |
TATA MOTORS LIMITED |
| 557 | 215,550 | 196,996 | 18,554 | 18,554 | 1 942,52 | 218,099 |
TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA |
| 23 508 | 190,598 | 200,278 | – 9,680 | – 10,836 | 1 977,81 | 201,927 |
TOYOTA CAETANO PORTUGAL, S.A. |
| 12 | 252,000 | 219,547 | 32,453 | 32,453 | 2 185,00 | 256,667 |
TOYOTA SOUTH AFRICA |
| 13 | 219,000 | 200,610 | 18,390 | 18,390 | 1 981,38 | 220,308 |
UAZ |
| 26 | 296,000 | 218,045 | 77,955 | 77,955 | 2 168,85 | 297,615 |
VOLKSWAGEN AG |
| 156 850 | 168,878 | 195,693 | – 26,815 | – 27,308 | 1 928,51 | 184,543 |
VOLVO CAR CORPORATION |
| 425 | 186,620 | 215,986 | – 29,366 | – 29,366 | 2 146,71 | 196,901 |
Tabela 2
Wartości odnoszące się do wyników grup, o których mowa w art. 1
A | B | C | D | E | F | G | H | I |
Nazwa grupy | Grupa | Liczba rejestracji | Skorygowane średnie emisje CO2 (70 %) | Docelowy indywidualny poziom emisji | Odległość do poziomu docelowego | Skorygowana odległość do poziomu docelowego | Średnia masa | Średnie emisje CO2 (100 %) |
FORD-WERKE GMBH | P1 | 128 383 | 174,819 | 187,452 | – 12,633 | – 13,614 | 1 839,89 | 189,733 |
MITSUBISHI MOTORS | P2 | 8 700 | 203,460 | 195,938 | 7,522 | 0,519 | 1 931,14 | 211,125 |
Objaśnienia do tabel 1 i 2
Kolumna A:
Tabela 1: „Nazwa producenta” oznacza nazwę producenta zgłoszoną Komisji przez zainteresowanego producenta lub, w przypadku braku takiego zgłoszenia, nazwę zarejestrowaną przez organ rejestrujący państwa członkowskiego.
Tabela 2: „Nazwa grupy” oznacza nazwę grupy zadeklarowaną przez zarządzającego grupą.
Kolumna B:
„ P” oznacza, że producent jest członkiem jednej z grup producentów (wymienionych w tabeli 2) utworzonych zgodnie z art. 7 rozporządzenia (UE) nr 510/2011, a umowa o utworzeniu grupy jest ważne na rok kalendarzowy 2012.
Kolumna C:
„Liczba rejestracji” oznacza całkowitą liczbę nowych samochodów zarejestrowanych przez państwa członkowskie w roku kalendarzowym, nie licząc tych rejestracji, które odnoszą się do zapisów, w przypadku których brakuje wartości masy lub CO2, a także zapisów, których producent nie uznaje. Liczba rejestracji przekazanych przez państwa członkowskie nie może zostać zmieniona z żadnego innego powodu.
Kolumna D:
„Skorygowane średnie emisje CO2 (70 %)” oznaczają średni indywidualny poziom emisji CO2, który został obliczony na podstawie 70 % pojazdów o najniższych emisjach we flocie danego producenta zgodnie z art. 4 akapit trzeci rozporządzenia (UE) nr 510/2011. W stosownych przypadkach średni indywidualny poziom emisji CO2 skorygowano w celu uwzględnienia poprawek zgłoszonych Komisji przez zainteresowanego producenta. Zapisy wykorzystywane do obliczeń obejmują zapisy zawierające prawidłowe wartości w odniesieniu do masy oraz emisji CO2.
Kolumna E:
„Docelowy indywidualny poziom emisji” oznacza docelowy poziom emisji obliczony na podstawie średniej masy wszystkich pojazdów przypisanych do danego producenta z wykorzystaniem wzoru znajdującego się w załączniku I do rozporządzenia (UE) nr 510/2011.
Kolumna F:
„Odległość do poziomu docelowego” oznacza różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 podanym w kolumnie D a docelowym indywidualnym poziomem emisji w kolumnie E. Jeżeli wartość w kolumnie F jest dodatnia, oznacza to, że średni indywidualny poziom emisji CO2 przekracza poziom docelowy.
Kolumna G:
„Skorygowana odległość do poziomu docelowego” oznacza, że w przypadku gdy wartości w tej kolumnie są różne od wartości w kolumnie F, wartości w tamtej kolumnie skorygowano z uwzględnieniem marginesu błędu. Margines błędu jest obliczany zgodnie z następującym wzorem:
Błąd = wartość bezwzględna [(AC1 – TG1) – (AC2 – TG2)]
AC1 = średni indywidualny poziom emisji CO2 uwzględniający pojazdy, których nie można zidentyfikować (jak określono w kolumnie D);
TG1 = docelowy indywidualny poziom emisji uwzględniający pojazdy, których nie można zidentyfikować (jak określono w kolumnie E);
AC2 = średni indywidualny poziom emisji CO2 z wyłączeniem pojazdów, których nie można zidentyfikować;
TG2 = docelowy indywidualny poziom emisji z wyłączeniem pojazdów, których nie można zidentyfikować.
Kolumna I:
„Średnie emisje CO2 (100 %)” oznaczają średni indywidualny poziom emisji CO2, który został obliczony na podstawie 100 % pojazdów przypisanych do producenta. W stosownych przypadkach średni indywidualny poziom emisji CO2 skorygowano w celu uwzględnienia poprawek zgłoszonych Komisji przez zainteresowanego producenta. Zapisy wykorzystywane do obliczeń obejmują zapisy zawierające prawidłowe wartości masy oraz emisji CO2, ale nie uwzględniają superjednostek, o których mowa w art. 5 rozporządzenia (UE) nr 510/2011.
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00