ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) NR 1352/2013
z dnia 4 grudnia 2013 r.
ustanawiające formularze przewidziane w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 608/2013 w sprawie egzekwowania praw własności intelektualnej przez organy celne
(DUUEL. z 2018 r., Nr 98, poz. 4; DUUEL. z 2020 r., Nr 274, poz. 3; DUUEL. z 2020 r., Nr 416, poz. 11;ostatnia zmiana: DUUEL. z 2024 r., poz. 2399)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 608/2013 z dnia 12 czerwca 2013 r. w sprawie egzekwowania praw własności intelektualnej przez organy celne oraz uchylające rozporządzenie Rady (WE) nr 1383/2003 (1), w szczególności jego art. 6 ust. 1 i art. 12 ust. 7,
po konsultacji z Europejskim Inspektorem Ochrony Danych,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) W rozporządzeniu (UE) nr 608/2013 określono warunki i procedury dotyczące działań organów celnych, w przypadku gdy towary podejrzane o naruszenie praw własności intelektualnej podlegają lub powinny podlegać dozorowi celnemu lub kontroli celnej zgodnie z rozporządzeniem Rady (EWG) nr 2913/92 (2).
(2) Zgodnie z rozporządzeniem (UE) nr 608/2013 osoby i podmioty uprawnione mogą złożyć do właściwych służb celnych wniosek o podjęcie działań w sprawie tych towarów („ wniosek”); mogą również wystąpić o przedłużenie okresu, w którym organy celne mają podjąć działania zgodnie z wcześniej przyjętym wnioskiem („wniosek o przedłużenie”).
(3) W celu zapewnienia jednolitych warunków dotyczących wniosków oraz wniosków o przedłużenie należy ustanowić standardowe formularze wniosków.
(4) Formularze te powinny zastąpić formularze przewidziane w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 1891/2004 (3) ustalającym przepisy wykonawcze do rozporządzenia Rady (WE) nr 1383/2003 (4), które ma zostać uchylone rozporządzeniem (UE) nr 608/2013.
(5) Należy zatem uchylić rozporządzenie (WE) nr 1891/2004.
(6) Rozporządzenie (UE) nr 608/2013 stosuje się od dnia 1 stycznia 2014 r. W związku z tym niniejsze rozporządzenie powinno stosować się od tego samego dnia.
(7) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Kodeksu Celnego, o którym mowa w art. 34 ust. 1 rozporządzenia (UE) nr 608/2013,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Artykuł 1
[1] 1. Wniosek o podjęcie przez organy celne działania w sprawie towarów podejrzanych o naruszenie praw własności intelektualnej (wniosek o podjęcie działania), jak również wniosek o zmianę lub przedłużenie, zawiera informacje określone w formularzach zawartych w załącznikach I i II.
2. Wnioskodawcy lub ich przedstawiciele wypełniają wniosek o podjęcie działania i wniosek o zmianę lub przedłużenie z uwzględnieniem instrukcji dotyczących wypełniania określonych w załączniku III.
3. Zgodnie z art. 5 ust. 6 rozporządzenia (UE) nr 608/2013 wnioskodawcy lub ich przedstawiciele składają wniosek o podjęcie działania i wniosek o zmianę lub przedłużenie drogą elektroniczną do właściwych służb celnych za pośrednictwem portalu egzekwowania praw własności intelektualnej („IPEP”) na potrzeby systemu COPIS lub za pośrednictwem krajowego portalu dla przedsiębiorców, jeżeli portal taki istnieje w państwie członkowskim składania wniosku.
4. W państwach członkowskich, w których dostępne są zarówno IPEP dla COPIS, jak i krajowy portal dla przedsiębiorców, wnioskodawcy lub ich przedstawiciele mogą dowolnie wybrać jeden z tych dwóch portali. W przypadku składania wniosku za pośrednictwem krajowego portalu dla przedsiębiorców wniosek o zmianę lub przedłużenie dotyczący danego wniosku składa się za pośrednictwem tego samego portalu krajowego. W przypadku składania wniosku za pośrednictwem IPEP dla COPIS odnośny wniosek o zmianę lub przedłużenie składa się również za pośrednictwem IPEP dla COPIS.
Artykuł 2
[2] 1. Komisja, Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) i organy celne państw członkowskich powiadamiają się wzajemnie, jeżeli COPIS, IPEP dla COPIS lub krajowe portale dla przedsiębiorców staną się niedostępne z powodu czasowej awarii.
2. W przypadku czasowej awarii COPIS lub jednego z portali dla przedsiębiorców, o których mowa w ust. 1, trwającej co najmniej 24 godziny formularze określone w załącznikach I i II mogą być wypełniane czytelnie w formie papierowej i składane za pomocą środków innych niż techniki elektronicznego przetwarzania danych.
3. Przyjęcie formularzy w formie papierowej wymaga zatwierdzenia przez właściwe organy celne.
4. Wnioskodawcy lub ich przedstawiciele wypełniają formularze określone w załącznikach I i II w formie papierowej zgodnie z instrukcjami dotyczącymi wypełniania określonymi w załączniku III.
5. Wnioskodawcy lub ich przedstawiciele wypełniają formularze na papierze atramentem, literami drukowanymi.
6. Formularze wypełnione na papierze nie mogą zawierać żadnych skreśleń, dopisków ani innych zmian i sporządza się je w dwóch egzemplarzach.
7. Wnioskodawcy lub ich przedstawiciele udostępniają informacje zawarte we wnioskach o podjęcie działania i wnioskach o zmianę lub przedłużenie, złożonych w trybie ust. 2, w odpowiednim portalu dla przedsiębiorców w ciągu 7 dni roboczych od chwili, gdy odpowiednie systemy elektroniczne staną się znowu dostępne.
Artykuł 3
Rozporządzenie (WE) nr 1891/2004 traci moc.
Artykuł 4
Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Niniejsze rozporządzenie stosuje się od dnia 1 stycznia 2014 r.
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 4 grudnia 2013 r.
(1) Dz.U. L 181 z 29.6.2013, s. 15.
(2) Rozporządzenie Rady (EWG) nr 2913/92 z dnia 12 października 1992 r. ustanawiające Wspólnotowy Kodeks Celny (Dz.U. L 302 z 19.10.1992, s. 1).
(3) Rozporządzenie Komisji (WE) nr 1891/2004 z dnia 21 października 2004 r. ustalające przepisy wykonawcze do rozporządzenia Rady (WE) nr 1383/2003 dotyczącego działań organów celnych skierowanych przeciwko towarom podejrzanym o naruszenie niektórych praw własności intelektualnej oraz środków podejmowanych w odniesieniu do towarów, co do których stwierdzono, że naruszyły takie prawa (Dz.U. L 328 z 30.10.2004, s. 16).
(4) Rozporządzenie Rady (WE) nr 1383/2003 z dnia 22 lipca 2003 r. dotyczące działań organów celnych skierowanych przeciwko towarom podejrzanym o naruszenie niektórych praw własności intelektualnej oraz środków podejmowanych w odniesieniu do towarów, co do których stwierdzono, że naruszyły takie prawa (Dz.U. L 196 z 2.8.2003, s. 7).
ZAŁĄCZNIK III
INSTRUKCJA
I. WNIOSEK O PODJĘCIE DZIAŁANIA OKREŚLONY W ZAŁĄCZNIKU I – RUBRYKI WYPEŁNIANE PRZEZ WNIOSKODAWCĘ
Pola oznaczone gwiazdką (*) należy wypełnić obowiązkowo.
Jeżeli w jednej rubryce jest kilka pól oznaczonych znakiem plus (+), należy wypełnić przynajmniej jedno z tych pól.
Nie należy wprowadzać żadnych danych w rubrykach oznaczonych „Do użytku służbowego”.
Rubryka 1: Wnioskodawca
W tej rubryce podaje się dane wnioskodawcy. Dane te obejmują następujące informacje: imię i nazwisko lub nazwa wnioskodawcy, pełny adres, numer rejestracyjny i identyfikacyjny przedsiębiorcy (numer EORI, który jest niepowtarzalnym w UE numerem, nadanym wnioskodawcy przez organ celny w państwie członkowskim), numer telefonu stacjonarnego, komórkowego lub numer faksu oraz adres e-mail. Wnioskodawca może również wpisać, w stosownych przypadkach, swój numer identyfikacji podatkowej, inny krajowy numer rejestracyjny oraz adres swojej strony internetowej.
Rubryka 2: Wniosek krajowy/unijny
Należy zaznaczyć odpowiednie pole, aby określić, czy składany wniosek to wniosek krajowy, czy wniosek unijny, o których mowa odpowiednio w art. 2 pkt 10 i 11 rozporządzenia (UE) nr 608/2013.
Jeżeli wniosek jest składany po zawieszeniu zwolnienia towarów lub zatrzymaniu towarów zgodnie z art. 18 rozporządzenia (UE) nr 608/2013, należy zaznaczyć pole „Wniosek krajowy (por. art. 5 ust. 3)”.
Rubryka 3: Status wnioskodawcy
Należy zaznaczyć odpowiednie pole, aby określić status wnioskodawcy w rozumieniu art. 3 rozporządzenia (UE) nr 608/2013. Wniosek powinien zawierać dokumenty, które należy przedstawić właściwym służbom celnym na dowód, że wnioskodawca jest uprawniony do złożenia wniosku.
Rubryka 4: Przedstawiciel składający wniosek w imieniu wnioskodawcy
Jeżeli wnioskodawca składa wniosek za pośrednictwem przedstawiciela, w tej rubryce podaje się dane przedstawiciela. Dane te obejmują następujące informacje: imię i nazwisko lub nazwa przedstawiciela, pełny adres, numer rejestracyjny i identyfikacyjny przedsiębiorcy (numer EORI, który jest niepowtarzalnym w UE numerem, nadanym przedstawicielowi przez organ celny w państwie członkowskim), numer telefonu stacjonarnego, komórkowego lub numer faksu oraz adres e-mail. W stosownych przypadkach przedstawiciel może również wpisać nazwę przedsiębiorstwa, w którym pracuje, oraz adres strony internetowej przedsiębiorstwa. Wniosek powinien zawierać dowody na umocowanie tej osoby do występowania w charakterze przedstawiciela zgodnie z ustawodawstwem państwa członkowskiego, w którym składany jest wniosek; należy też zaznaczyć odpowiednie pole.
Rubryka 5: Rodzaj prawa, którego dotyczy wniosek
Należy zaznaczyć odpowiednie pole lub pola, aby określić rodzaj praw własności intelektualnej, które mają być egzekwowane.
Rubryka 6: Państwo członkowskie lub – w przypadku wniosku unijnego – państwa członkowskie, w których organy celne mają podjąć działania
Należy zaznaczyć odpowiednie pole lub pola, aby określić państwo członkowskie lub – w przypadku wniosku unijnego – państwa członkowskie, w których organy celne mają podjąć działania.
W przypadku wskazania Irlandii Północnej (XI) wniosek jest wnioskiem unijnym i może zostać uwzględniony wyłącznie w celu ochrony któregokolwiek z następujących praw własności intelektualnej, które są chronione w Irlandii Północnej na podstawie protokołu IE/NI:
a) oznaczeń geograficznych lub nazw pochodzenia chronionych w odniesieniu do produktów rolnych i środków spożywczych zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1151/2012 (1)
b) oznaczeń geograficznych napojów spirytusowych zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/787 (2)
c) nazw geograficznych produktów aromatyzowanych zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 251/2014 (3)
d) nazw pochodzenia lub oznaczeń geograficznych wina zgodnie z częścią II tytuł II rozdział I sekcja 2 i 3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1308/2013 (4)
Rubryka 7: Przedstawiciel ds. prawnych
W tej rubryce podaje się dane przedstawiciela wyznaczonego przez wnioskodawcę do zajmowania się kwestiami prawnymi.
Rubryka 8: Przedstawiciel ds. technicznych
Jeżeli do zajmowania się kwestiami technicznymi wyznaczono inną osobę niż przedstawiciel określony w rubryce 7, dane przedstawiciela ds. technicznych podaje się w tej rubryce.
Rubryka 9: Dane wyznaczonych przedstawicieli ds. prawnych i technicznych w przypadku wniosku unijnego
W przypadku wniosku unijnego dane przedstawicieli wyznaczonych przez wnioskodawcę do zajmowania się kwestiami technicznymi i prawnymi w państwach członkowskich zaznaczonych w rubryce 6 podaje się w załączniku; załącznik ten powinien zawierać dane wymagane w rubrykach 7 i 8. Jeżeli wyznaczono przedstawiciela zajmującego się więcej niż jednym państwem członkowskim, należy wyraźnie określić, do których państw członkowskich go wyznaczono.
Rubryka 10: Procedura małych przesyłek
Jeżeli wnioskodawca chce wystąpić o zastosowanie procedury w przypadku niszczenia towarów w małych przesyłkach określonej w art. 26 rozporządzenia (UE) nr 608/2013, powinien zaznaczyć właściwe pole państwa członkowskiego – lub państw członkowskich w przypadku wniosku unijnego – w którym lub w których procedura ta powinna być stosowana.
Rubryka 11: Wykaz praw, których dotyczy wniosek
W tej rubryce podaje się informacje o prawie lub prawach, które mają być egzekwowane.
W kolumnie „Nr” należy podać numery porządkowe poszczególnych praw własności intelektualnej, których dotyczy wniosek.
W kolumnie „ Rodzaj prawa”, za pomocą odpowiednich skrótów, które znajdują się w rubryce 5 w nawiasach, należy podać rodzaj prawa własności intelektualnej.
W kolumnie „Wykaz towarów, których dotyczy prawo” należy podać rodzaj towarów wchodzących w zakres stosowania odpowiedniego prawa własności intelektualnej, w odniesieniu do których wnioskodawca chce wystąpić o egzekwowanie prawa przez organy celne.
Pole „Zastrzeżone” w rubrykach 12–28
Pole to należy zaznaczyć, jeżeli wnioskodawca chce wystąpić o oznaczenie informacji podawanych w rubrykach 12–28 jako zastrzeżone w rozumieniu art. 31 ust. 5 rozporządzenia (UE) nr 608/2013.
Strona 2: Informacje o towarach oryginalnych w rubrykach 12–19
W rubrykach 12–19 wnioskodawca podaje, w stosownych przypadkach, szczegółowe i techniczne dane dotyczące oryginalnych towarów, informacje, które są niezbędne, aby organy celne mogły bez trudu rozpoznać towary podejrzane o naruszenie praw własności intelektualnej, oraz informacje mające znaczenie dla dokonywanej przez organy celne analizy i oceny ryzyka naruszenia odnośnego prawa lub praw własności intelektualnej.
Rubryka 12: Szczegółowe informacje o towarach
W rubryce 12 podaje się szczegółowy opis oryginalnych towarów, w tym ich wygląd zewnętrzny, znaki graficzne, kod Nomenklatury scalonej i wartość na unijnym rynku wewnętrznym. W stosownych przypadkach wnioskodawca dostarcza fotografie towarów. Informacje te podaje się z podziałem na rodzaj lub asortyment towarów.
Rubryka 13: Cechy charakterystyczne towarów
W rubryce 13 podaje się informacje o charakterystycznych cechach oryginalnych towarów, np. oznakowaniu, etykietach, niciach zabezpieczających, hologramach, przyciskach, przywieszkach i kodach kreskowych; należy dokładnie określić umiejscowienie tych elementów na towarze oraz opisać ich wygląd.
Rubryka 14: Miejsce produkcji
W rubryce 14 podaje się miejsce produkcji oryginalnych towarów.
Rubryka 15: Zaangażowane spółki
W rubryce 15 należy podać informacje o autoryzowanych importerach, dostawcach, producentach, przewoźnikach, odbiorcach lub eksporterach. Informacje te podaje się z podziałem na rodzaj towarów.
Rubryka 16: Przedsiębiorstwa handlowe
W rubryce 16 podaje się informacje o osobach lub podmiotach uprawnionych do prowadzenia handlu produktami oznaczającymi wykorzystanie praw własności intelektualnej, których dotyczy wniosek. Informacje te obejmują imię i nazwisko lub nazwę tych osób lub podmiotów, ich adres i numery identyfikacyjne, np. numer EORI, a także informacje na temat sposobu, w jaki licencjobiorcy mogą przedstawić swoje upoważnienie do korzystania z przedmiotowych praw własności intelektualnej.
Rubryka 17: Informacje o odprawie celnej i dystrybucji towarów
W rubryce 17 podaje się informacje o sieci dystrybucji oryginalnych towarów, np. informacje na temat magazynów centralnych, departamentów odpowiedzialnych za wysyłkę, środków transportu, szlaków transportowych i dostaw, a także na temat procedur celnych i urzędów, w których przeprowadzana jest odprawa celna oryginalnych towarów.
Rubryka 18: Opakowanie
W tej rubryce podaje się informacje o opakowaniu oryginalnych towarów, np. informacje na temat:
a) rodzaju opakowania – za pomocą odpowiednich kodów określonych w załączniku 38 do rozporządzenia Komisji (EWG) nr 2454/93 (5);
b) charakterystycznych cech opakowania (np. oznakowania, etykiet, nici zabezpieczających, hologramów, przycisków, przywieszek i kodów kreskowych); należy dokładnie określić umiejscowienie tych elementów na opakowaniu;
c) szczególnych właściwości opakowania (kolor, kształt);
d) w stosownych przypadkach należy załączyć fotografie towarów.
Rubryka 19: Dokumenty towarzyszące
W rubryce 19 podaje się informacje o dokumentach towarzyszących oryginalnym towarom, np. broszurach, instrukcjach obsługi, dokumentach gwarancyjnych itp.
Strona 3: Informacje o towarach naruszających prawo w rubrykach 20–27
W rubrykach 20–27 wnioskodawca podaje, w stosownych przypadkach, informacje mające znaczenie dla dokonywanej przez organy celne analizy i oceny ryzyka naruszenia odnośnego prawa lub praw własności intelektualnej.
Rubryka 20: Szczegółowe informacje o towarach
W rubryce 20 podaje się szczegółowy opis towarów podejrzanych o naruszenie prawa własności intelektualnej („towary naruszające prawo”), w tym ich wygląd zewnętrzny i znaki graficzne. W stosownych przypadkach wnioskodawca dostarcza fotografie towarów. Informacje te podaje się z podziałem na rodzaj lub asortyment towarów.
Rubryka 21: Cechy charakterystyczne towarów
W rubryce 21 podaje się informacje o charakterystycznych cechach towarów podejrzanych o naruszenie prawa, np. o oznakowaniu, etykietach, niciach zabezpieczających, hologramach, przyciskach, przywieszkach i kodach kreskowych; należy dokładnie określić umiejscowienie tych elementów na towarze oraz opisać ich wygląd.
Rubryka 22: Miejsce produkcji
W rubryce 22 podaje się informacje na temat znanego lub podejrzewanego miejsca produkcji, pochodzenia i dostawy towarów naruszających prawo.
Rubryka 23: Zaangażowane spółki
W rubryce 23 podaje się informacje o importerach, dostawcach, producentach, przewoźnikach, odbiorcach lub eksporterach, których podejrzewa się o zaangażowanie w naruszenie odnośnych praw własności intelektualnej.
Rubryka 24: Przedsiębiorstwa handlowe
W rubryce 24 podaje się informacje o osobach lub podmiotach nieuprawnionych do prowadzenia handlu produktami oznaczającymi wykorzystanie praw własności intelektualnej, których dotyczy wniosek, które to osoby lub podmioty prowadziły handel takimi produktami w UE w przeszłości.
Rubryka 25: Informacje o dystrybucji towarów
W rubryce 25 podaje się informacje o sieci dystrybucji towarów naruszających prawo, np. informacje na temat magazynów, departamentów odpowiedzialnych za wysyłkę, środków transportu, szlaków transportowych i miejsc dostaw, a także na temat procedur celnych i urzędów, w których przeprowadzana jest odprawa celna towarów naruszających prawo.
Rubryka 26: Opakowanie
W tej rubryce podaje się informacje o opakowaniu towarów podejrzanych o naruszenie prawa, np. informacje na temat:
a) rodzaju opakowania – za pomocą odpowiednich kodów określonych w załączniku 38 do rozporządzenia (EWG) nr 2454/93;
b) charakterystycznych cech opakowania (np. oznakowania, etykiet, hologramów, przycisków, przywieszek i kodów kreskowych); należy dokładnie określić umiejscowienie tych elementów na opakowaniu;
c) szczególnych właściwości opakowania (kolor, kształt);
d) w stosownych przypadkach należy załączyć fotografie towarów.
Rubryka 27: Dokumenty towarzyszące
W rubryce 27 podaje się informacje o dokumentach towarzyszących towarom podejrzanym o naruszenie prawa, np. broszurach, instrukcjach obsługi, dokumentach gwarancyjnych itp.
Rubryka 28: Informacje dodatkowe
W rubryce 28 wnioskodawca może podać wszelkie dodatkowe informacje mające znaczenie dla dokonywanej przez organy celne analizy i oceny ryzyka naruszenia odnośnego prawa lub praw własności intelektualnej, np. szczegółowe informacje o planowanych dostawach towarów podejrzanych o naruszenie prawa, w tym szczegółowe informacje o środkach transportu, kontenerach i zaangażowanych osobach.
Rubryka 29: Zobowiązania
Nie należy zmieniać treści tej rubryki ani wprowadzać do niej żadnych danych.
Rubryka 30: Podpis
W rubryce 30 wnioskodawca albo przedstawiciel wnioskodawcy określony w rubryce 4 podaje miejsce i datę sporządzenia wniosku, a następnie go podpisuje. Imię i nazwisko osoby podpisującej wniosek należy podać drukowanymi literami.
II. WNIOSEK O PRZEDŁUŻENIE DZIAŁANIA OKREŚLONY W ZAŁĄCZNIKU II – RUBRYKI WYPEŁNIANE PRZEZ POSIADACZA DECYZJI
Pola oznaczone gwiazdką (*) należy wypełnić obowiązkowo.
Jeżeli w jednej rubryce kilka pól jest oznaczonych znakiem plus (+), należy wypełnić przynajmniej jedno z tych pól.
Nie należy wprowadzać żadnych danych w rubrykach oznaczonych „Do użytku służbowego”.
Rubryka 1: Dane posiadacza decyzji
W tym polu podaje się dane posiadacza decyzji.
Rubryka 2: Przedstawiciel posiadacza decyzji
Jeżeli wniosek składany jest przez posiadacza decyzji za pośrednictwem przedstawiciela, w tej rubryce podaje się dane przedstawiciela. Dane te obejmują następujące informacje: imię i nazwisko lub nazwa przedstawiciela, pełny adres, numer rejestracyjny i identyfikacyjny przedsiębiorcy (numer EORI, który jest niepowtarzalnym w UE numerem, nadanym przedstawicielowi przez organ celny w państwie członkowskim), numer telefonu stacjonarnego, komórkowego lub numer faksu oraz adres e-mail. W stosownych przypadkach przedstawiciel może również wpisać nazwę przedsiębiorstwa, w którym pracuje, oraz adres strony internetowej przedsiębiorstwa. Jeżeli wniosek nie został złożony wraz z pierwotnym wnioskiem, powinien zawierać dowody na umocowanie tej osoby do występowania w charakterze przedstawiciela zgodnie z ustawodawstwem państwa członkowskiego, w którym podjęto pierwotną decyzję; należy też zaznaczyć odpowiednie pole.
Rubryka 3: Wniosek o przedłużenie
W tej rubryce podaje się numer wniosku, w tym dwa pierwsze znaki określające kod ISO alfa-2 państwa członkowskiego, które uwzględniło wniosek. Posiadacz decyzji musi również zaznaczyć odpowiednie pole, aby wskazać, czy ubiega się o wprowadzenie poprawek do informacji zawartych we wniosku.
Rubryka 4: Podpis
W rubryce 4 posiadacz decyzji albo przedstawiciel posiadacza decyzji podaje miejsce i datę sporządzenia wniosku, a następnie go podpisuje. Imię i nazwisko osoby podpisującej wniosek należy podać drukowanymi literami.
(1) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1151/2012 z dnia 21 listopada 2012 r. w sprawie systemów jakości produktów rolnych i środków spożywczych (Dz.U. L 343 z 14.12.2012, s. 1).
(2) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/787 z dnia 17 kwietnia 2019 r. w sprawie definicji, opisu, prezentacji i etykietowania napojów spirytusowych, stosowania nazw napojów spirytusowych w prezentacji i etykietowaniu innych środków spożywczych, ochrony oznaczeń geograficznych napojów spirytusowych, wykorzystywania alkoholu etylowego i destylatów pochodzenia rolniczego w napojach alkoholowych, a także uchylające rozporządzenie (WE) nr 110/2008 (Dz.U. L 130 z 17.5.2019, s. 1).
(3) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 251/2014 z dnia 26 lutego 2014 r. w sprawie definicji, opisu, prezentacji, etykietowania i ochrony oznaczeń geograficznych aromatyzowanych produktów sektora wina, uchylające rozporządzenie Rady (EWG) nr 1601/91 (Dz.U. L 84 z 20.3.2014, s. 14).
(4) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1308/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. ustanawiające wspólną organizację rynków produktów rolnych oraz uchylające rozporządzenia Rady (EWG) nr 922/72, (EWG) nr 234/79, (WE) nr 1037/2001 i (WE) nr 1234/2007 (Dz.U. L 347 z 20.12.2013, s. 671).
(5) Rozporządzenie Komisji (EWG) nr 2454/93 z dnia 2 lipca 1993 r. ustanawiające przepisy w celu wykonania rozporządzenia Rady (EWG) nr 2913/92 ustanawiającego Wspólnotowy Kodeks Celny (Dz.U. L 253 z 11.10.1993, s. 1).
[1] Art. 1 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2024/2399 z dnia 12 września 2024 r. zmieniającego rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) nr 1352/2013 ustanawiające formularze przewidziane w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 608/2013 w sprawie egzekwowania praw własności intelektualnej przez organy celne (Dz.Urz.UE.L.2024.2399 z 13.09.2024 r.). Zmiana weszła w życie 3 października 2024 r.
[2] Art. 2 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2024/2399 z dnia 12 września 2024 r. zmieniającego rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) nr 1352/2013 ustanawiające formularze przewidziane w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 608/2013 w sprawie egzekwowania praw własności intelektualnej przez organy celne (Dz.Urz.UE.L.2024.2399 z 13.09.2024 r.). Zmiana weszła w życie 3 października 2024 r.
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00