Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2013-01-01 do 2013-12-31
Wersja archiwalna od 2013-01-01 do 2013-12-31
archiwalny
Alerty
OSTATECZNE PRZYJĘCIE
budżetu korygującego Unii Europejskiej nr 5 na rok budżetowy 2013
(2013/691/EU, Euratom)
PRZEWODNICZĄCY PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, w szczególności jego art. 314 ust. 4 lit. a) oraz art. 314 ust. 9,
uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Energii Atomowej, w szczególności jego art. 106a,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 966/2012 z dnia 25 października 2012 r. w sprawie zasad finansowych mających zastosowanie do budżetu ogólnego Unii oraz uchylające rozporządzenie Rady (WE, Euratom) nr 1605/2002 (1),
uwzględniając Porozumienie międzyinstytucjonalne z dnia 17 maja 2006 r. pomiędzy Parlamentem Europejskim, Radą i Komisją w sprawie dyscypliny budżetowej i należytego zarządzania finansami (2),
uwzględniając budżet ogólny Unii Europejskiej na rok budżetowy 2013, w formie przyjętej ostatecznie w dniu 12 grudnia 2012 r. (3),
uwzględniając projekt budżetu korygującego Unii Europejskiej nr 5 na rok budżetowy 2013, sporządzony przez Komisję w dniu 2 maja 2013 r.,
uwzględniając stanowisko w sprawie projektu budżetu korygującego nr 5/2013, przyjęte przez Radę w dniu 15 lipca 2013 r.,
uwzględniając art. 75b i 75e Regulaminu Parlamentu Europejskiego,
uwzględniając zatwierdzenie przez Parlament stanowiska Rady w dniu 11 września 2013 r.,
STWIERDZA, CO NASTĘPUJE:
Artykuł
Procedura przewidziana w art. 314 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej została zakończona i budżet korygujący Unii Europejskiej nr 5 na rok budżetowy 2013 został ostatecznie przyjęty.
Sporządzono w Strasburgu dnia 11 września 2013 r.
| Martin SCHULZ |
Przewodniczący |
(1) Dz.U. L 298 z 26.10.2012, s. 1.
(2) Dz.U. C 139 z 14.6.2006, s. 1.
(3) Dz.U. L 66 z 8.3.2013.
BUDŻET KORYGUJĄCY NR 5 NA ROK BUDŻETOWY 2013
TREŚĆ
Strona | |
DOCHODY OGÓŁEM | |
A. Wprowadzenie i finansowanie budżetu ogólnego | 277 |
B. Ogólne zestawienie dochodów według pozycji w budżecie | 287 |
– Dochody | 287 |
– Tytuł 1: Zasoby własne | 288 |
STAN DOCHODÓW I WYDATKÓW W PODZIALE NA SEKCJE | |
Sekcja III: Komisja | 291 |
– Wydatki | 292 |
– Tytuł 13: Polityka regionalna | 294 |
A. WPROWADZENIE I FINANSOWANIE BUDŻETU OGÓLNEGO
FINANSOWANIE BUDŻETU OGÓLNEGO
Środki do pokrycia w roku budżetowym 2013 na podstawie art. 1 decyzji Rady 2007/436/WE, Euratom z dnia 7 czerwca 2007 r. w sprawie systemu zasobów własnych Wspólnot Europejskich
WYDATKI
Opis | Budżet 2013 (1) | Budżet 2012 (2) | Zmiana (w %) |
1. Trwały wzrost | 65 745 055 888 | 60 287 086 467 | + 9,05 |
2. Gospodarowanie zasobami naturalnymi i ich ochrona | 57 882 716 075 | 58 044 868 674 | – 0,28 |
3. Obywatelstwo, wolność, bezpieczeństwo i sprawiedliwość | 1 665 028 144 | 2 182 532 099 | – 23,71 |
4. UE jako partner na arenie międzynarodowej | 6 727 745 950 | 6 966 011 071 | – 3,42 |
5. Administracja | 8 430 049 740 | 8 277 736 996 | + 1,84 |
6. Wyrównania | 75 000 000 | p.m. | – |
Wydatki ogółem (3) | 140 525 595 797 | 135 758 235 307 | + 3,51 |
(1) Liczby w tej kolumnie odpowiadają liczbom w budżecie na 2013 r. (Dz.U. L 66 z 8.3.2013, s. 1) ze zmianami wynikającymi z budżetów korygujących nr 1–5/2013. (2) Dane liczbowe w tej kolumnie odpowiadają danym liczbowym w budżecie na 2012 r. (Dz.U. L 56 z 29.2.2012, s. 1) ze zmianami wynikającymi z budżetów korygujących nr 1–6/2012. (3) Artykuł 310 ust. 1 akapit trzeci Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej brzmi: „Budżet powinien być zrównoważony w odniesieniu do dochodów i wydatków”. |
DOCHODY
Opis | Budżet 2013 (1) | Budżet 2012 (2) | Zmiana (w %) |
Dochody różne (tytuły 4–9) | 1 838 967 007 | 5 109 219 138 | – 64,01 |
Dostępna nadwyżka z poprzedniego roku budżetowego (rozdział 3 0, artykuł 3 0 0) | 1 023 276 526 | 1 496 968 014 | – 31,64 |
Nadwyżka zasobów własnych wynikająca ze zwrotu nadwyżki z Funduszu Gwarancji na działania zewnętrzne (rozdział 3 0, artykuł 3 0 2) | 34 000 000 | p.m. | – |
Saldo zasobów własnych pochodzących z VAT i zasobów własnych opartych na PNB/DNB z poprzednich lat (rozdziały 3 1 i 3 2) | p.m. | 497 328 000 | – |
Dochody ogółem (tytuły 3–9) | 2 896 243 533 | 7 103 515 152 | – 59,23 |
Kwota netto ceł i opłat wyrównawczych od cukru (rozdziały 1 1 i 1 2) | 18 777 600 000 | 16 824 200 000 | + 11,61 |
Zasoby własne oparte na VAT według stawki jednolitej (tabele 1 i 2, rozdział 1 3) | 15 063 857 425 | 14 546 298 300 | + 3,56 |
Różnica pozostająca do sfinansowania z zasobów dodatkowych (zasoby własne oparte na DNB, tabela 3, rozdział 1 4) | 103 787 894 839 | 97 284 221 855 | + 6,69 |
Środki do pokrycia z zasobów własnych, o których mowa w art. 2 decyzji 2007/436/WE, Euratom (3) | 137 629 352 264 | 128 654 720 155 | + 6,98 |
Dochody ogółem (4) | 140 525 595 797 | 135 758 235 307 | + 3,51 |
(1) Liczby w tej kolumnie odpowiadają liczbom w budżecie na 2013 r. (Dz.U. L 66 z 8.3.2013, s. 1) ze zmianami wynikającymi z budżetów korygujących nr 1–5/2013. (2) Dane liczbowe w tej kolumnie odpowiadają danym liczbowym w budżecie na 2012 r. (Dz.U. L 56 z 29.2.2012, s. 1) ze zmianami wynikającymi z budżetów korygujących nr 1–6/2012. (3) Zasoby własne na potrzeby budżetu na 2013 r. zostały określone na podstawie prognoz budżetowych przyjętych na 154. posiedzeniu Komitetu Doradczego ds. Zasobów Własnych w dniu 21 maja 2012 r. (4) Artykuł 310 ust. 1 akapit trzeci Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej brzmi: „Budżet powinien być zrównoważony w odniesieniu do dochodów i wydatków”. |
TABELA 1
Obliczenie ograniczenia zharmonizowanych podstaw podatku od wartości dodanej (VAT) na podstawie art. 2 ust. 1 lit. b) decyzji 2007/436/WE, Euratom
Państwo członkowskie | 1 % nieograniczonej podstawy VAT | 1 % dochodu narodowego brutto | Stopa ograniczenia (w %) | 1 % dochodu narodowego brutto pomnożony przez stopę ograniczenia | 1 % ograniczonej podstawy VAT (1) | Państwa członkowskie o ograniczonej podstawie VAT |
| (1) | (2) | (3) | (4) | (5) | (6) |
Belgia | 1 690 557 000 | 3 973 060 000 | 50 | 1 986 530 000 | 1 690 557 000 |
|
Bułgaria | 190 547 000 | 403 363 000 | 50 | 201 681 500 | 190 547 000 |
|
Republika Czeska | 679 066 000 | 1 488 457 000 | 50 | 744 228 500 | 679 066 000 |
|
Dania | 1 011 507 000 | 2 603 724 000 | 50 | 1 301 862 000 | 1 011 507 000 |
|
Niemcy | 12 022 668 000 | 27 629 794 000 | 50 | 13 814 897 000 | 12 022 668 000 |
|
Estonia | 82 284 000 | 168 961 000 | 50 | 84 480 500 | 82 284 000 |
|
Irlandia | 624 406 000 | 1 286 410 000 | 50 | 643 205 000 | 624 406 000 |
|
Grecja | 873 300 000 | 1 994 678 000 | 50 | 997 339 000 | 873 300 000 |
|
Hiszpania | 4 775 808 000 | 10 438 737 000 | 50 | 5 219 368 500 | 4 775 808 000 |
|
Francja | 9 831 724 000 | 21 490 884 000 | 50 | 10 745 442 000 | 9 831 724 000 |
|
Chorwacja (2) | 139 265 000 | 226 056 000 | 50 | 113 028 000 | 113 028 000 | Chorwacja |
Włochy | 6 621 706 000 | 16 175 934 000 | 50 | 8 087 967 000 | 6 621 706 000 |
|
Cypr | 145 973 000 | 176 569 000 | 50 | 88 284 500 | 88 284 500 | Cypr |
Łotwa | 72 561 000 | 221 358 000 | 50 | 110 679 000 | 72 561 000 |
|
Litwa | 121 821 000 | 334 146 000 | 50 | 167 073 000 | 121 821 000 |
|
Luksemburg | 246 521 000 | 325 255 000 | 50 | 162 627 500 | 162 627 500 | Luksemburg |
Węgry | 400 384 000 | 1 018 984 000 | 50 | 509 492 000 | 400 384 000 |
|
Malta | 48 396 000 | 62 058 000 | 50 | 31 029 000 | 31 029 000 | Malta |
Niderlandy | 2 739 704 000 | 6 263 887 000 | 50 | 3 131 943 500 | 2 739 704 000 |
|
Austria | 1 425 851 000 | 3 181 638 000 | 50 | 1 590 819 000 | 1 425 851 000 |
|
Polska | 1 911 307 000 | 3 943 766 000 | 50 | 1 971 883 000 | 1 911 307 000 |
|
Portugalia | 781 760 000 | 1 637 391 000 | 50 | 818 695 500 | 781 760 000 |
|
Rumunia | 505 766 000 | 1 435 776 000 | 50 | 717 888 000 | 505 766 000 |
|
Słowenia | 182 040 000 | 356 425 000 | 50 | 178 212 500 | 178 212 500 | Słowenia |
Słowacja | 256 580 000 | 733 238 000 | 50 | 366 619 000 | 256 580 000 |
|
Finlandia | 943 700 000 | 2 078 819 000 | 50 | 1 039 409 500 | 943 700 000 |
|
Szwecja | 1 848 128 000 | 4 235 344 000 | 50 | 2 117 672 000 | 1 848 128 000 |
|
Zjednoczone Królestwo | 9 654 893 000 | 20 118 338 000 | 50 | 10 059 169 000 | 9 654 893 000 |
|
Ogółem | 59 828 223 000 | 134 003 050 000 |
| 67 001 525 000 | 59 639 209 500 |
|
(1) Wykorzystywana podstawa nie przekracza 50 % DNB. (2) Podstawy DNB i VAT dla Chorwacji zostały zmniejszone o połowę, aby ograniczyć jej wkład, ponieważ traktat o przystąpieniu wszedł w życie dnia 1 lipca 2013 r. |
TABELA 2
Zasoby własne z tytułu VAT na podstawie art. 2 ust. 1 lit. b) decyzji 2007/436/WE, Euratom (rozdział 1 3) – zestawienie
Państwo członkowskie | 1 % ograniczonej podstawy VAT | Jednolita stawka zasobów własnych opartych na VAT (1) (w %) | Zasoby własne oparte na VAT wg stawki jednolitej |
| (1) | (2) | (3) = (1) × (2) |
Belgia | 1 690 557 000 | 0,300 | 507 167 100 |
Bułgaria | 190 547 000 | 0,300 | 57 164 100 |
Republika Czeska | 679 066 000 | 0,300 | 203 719 800 |
Dania | 1 011 507 000 | 0,300 | 303 452 100 |
Niemcy | 12 022 668 000 | 0,150 | 1 803 400 200 |
Estonia | 82 284 000 | 0,300 | 24 685 200 |
Irlandia | 624 406 000 | 0,300 | 187 321 800 |
Grecja | 873 300 000 | 0,300 | 261 990 000 |
Hiszpania | 4 775 808 000 | 0,300 | 1 432 742 400 |
Francja | 9 831 724 000 | 0,300 | 2 949 517 200 |
Chorwacja (2) | 113 028 000 | 0,300 | 33 908 400 |
Włochy | 6 621 706 000 | 0,300 | 1 986 511 800 |
Cypr | 88 284 500 | 0,300 | 26 485 350 |
Łotwa | 72 561 000 | 0,300 | 21 768 300 |
Litwa | 121 821 000 | 0,300 | 36 546 300 |
Luksemburg | 162 627 500 | 0,300 | 48 788 250 |
Węgry | 400 384 000 | 0,300 | 120 115 200 |
Malta | 31 029 000 | 0,300 | 9 308 700 |
Niderlandy | 2 739 704 000 | 0,100 | 273 970 400 |
Austria | 1 425 851 000 | 0,225 | 320 816 475 |
Polska | 1 911 307 000 | 0,300 | 573 392 100 |
Portugalia | 781 760 000 | 0,300 | 234 528 000 |
Rumunia | 505 766 000 | 0,300 | 151 729 800 |
Słowenia | 178 212 500 | 0,300 | 53 463 750 |
Słowacja | 256 580 000 | 0,300 | 76 974 000 |
Finlandia | 943 700 000 | 0,300 | 283 110 000 |
Szwecja | 1 848 128 000 | 0,100 | 184 812 800 |
Zjednoczone Królestwo | 9 654 893 000 | 0,300 | 2 896 467 900 |
Ogółem | 59 639 209 500 |
| 15 063 857 425 |
(1) Wyłącznie w odniesieniu do lat 2007–2013 stawka poboru zasobów opartych na VAT dla Austrii wynosi 0,225 %, dla Niemiec 0,15 %, a dla Niderlandów i Szwecji 0,10 %. (2) Podstawa VAT dla Chorwacji została zmniejszona o połowę, aby ograniczyć jej wkład, ponieważ traktat o przystąpieniu wszedł w życie dnia 1 lipca 2013 r. |
TABELA 3
Określenie stawki jednolitej i zestawienie zasobów własnych opartych na dochodzie narodowym brutto na podstawie art. 2 ust. 1 lit. c) decyzji 2007/436/WE, Euratom (rozdział 1 4)
Państwo członkowskie | 1 % dochodu narodowego brutto | Jednolita stawka zasobów własnych z „podstawy dodatkowej” | Zasoby własne z „podstawy dodatkowej” wg stawki jednolitej |
| (1) | (2) | (3) = (1) × (2) |
Belgia | 3 973 060 000 |
| 3 077 210 060 |
Bułgaria | 403 363 000 |
| 312 412 267 |
Republika Czeska | 1 488 457 000 |
| 1 152 838 078 |
Dania | 2 603 724 000 |
| 2 016 633 448 |
Niemcy | 27 629 794 000 |
| 21 399 797 643 |
Estonia | 168 961 000 |
| 130 863 488 |
Irlandia | 1 286 410 000 |
| 996 348 858 |
Grecja | 1 994 678 000 |
| 1 544 915 810 |
Hiszpania | 10 438 737 000 |
| 8 084 999 095 |
Francja | 21 490 884 000 |
| 16 645 095 829 |
Chorwacja (1) | 226 056 000 |
| 175 084 644 |
Włochy | 16 175 934 000 |
| 12 528 566 603 |
Cypr | 176 569 000 |
| 136 756 028 |
Łotwa | 221 358 000 | 0,7745189 (2) | 171 445 955 |
Litwa | 334 146 000 |
| 258 802 392 |
Luksemburg | 325 255 000 |
| 251 916 145 |
Węgry | 1 018 984 000 |
| 789 222 366 |
Malta | 62 058 000 |
| 48 065 094 |
Niderlandy | 6 263 887 000 |
| 4 851 498 867 |
Austria | 3 181 638 000 |
| 2 464 238 763 |
Polska | 3 943 766 000 |
| 3 054 521 303 |
Portugalia | 1 637 391 000 |
| 1 268 190 276 |
Rumunia | 1 435 776 000 |
| 1 112 035 648 |
Słowenia | 356 425 000 |
| 276 057 899 |
Słowacja | 733 238 000 |
| 567 906 689 |
Finlandia | 2 078 819 000 |
| 1 610 084 605 |
Szwecja | 4 235 344 000 |
| 3 280 353 975 |
Zjednoczone Królestwo | 20 118 338 000 |
| 15 582 033 011 |
Ogółem | 134 003 050 000 |
| 103 787 894 839 |
(1) Podstawa DNB dla Chorwacji została zmniejszona o połowę, aby ograniczyć jej wkład, ponieważ traktat o przystąpieniu wszedł w życie dnia 1 lipca 2013 r. (2) Obliczenie stawki: (103 787 894 839)/(134 003 050 000) = 0,774518899674298 |
TABELA 4
Obliczenie obniżki brutto składek Niderlandów i Szwecji opartych na DNB oraz jej finansowania na podstawie art. 2 ust. 5 decyzji 2007/436/WE, Euratom (rozdział 1 6)
Państwo członkowskie | Obniżka brutto | Procentowy udział w podstawach DNB | Klucz DNB zastosowany do obniżki brutto | Finansowanie obniżki przyznanej Niderlandom i Szwecji |
| (1) | (2) | (3) | (4) = (1) + (3) |
Belgia |
| 2,96 | 25 663 158 | 25 663 158 |
Bułgaria |
| 0,30 | 2 605 440 | 2 605 440 |
Republika Czeska |
| 1,11 | 9 614 380 | 9 614 380 |
Dania |
| 1,94 | 16 818 216 | 16 818 216 |
Niemcy |
| 20,62 | 178 468 928 | 178 468 928 |
Estonia |
| 0,13 | 1 091 369 | 1 091 369 |
Irlandia |
| 0,96 | 8 309 299 | 8 309 299 |
Grecja |
| 1,49 | 12 884 209 | 12 884 209 |
Hiszpania |
| 7,79 | 67 426 858 | 67 426 858 |
Francja |
| 16,04 | 138 815 911 | 138 815 911 |
Chorwacja |
| 0,17 | 1 460 162 | 1 460 162 |
Włochy |
| 12,07 | 104 485 093 | 104 485 093 |
Cypr |
| 0,13 | 1 140 511 | 1 140 511 |
Łotwa |
| 0,17 | 1 429 816 | 1 429 816 |
Litwa |
| 0,25 | 2 158 347 | 2 158 347 |
Luksemburg |
| 0,24 | 2 100 917 | 2 100 917 |
Węgry |
| 0,76 | 6 581 916 | 6 581 916 |
Malta |
| 0,05 | 400 851 | 400 851 |
Niderlandy | – 693 598 388 | 4,67 | 40 460 279 | – 653 138 109 |
Austria |
| 2,37 | 20 551 131 | 20 551 131 |
Polska |
| 2,94 | 25 473 939 | 25 473 939 |
Portugalia |
| 1,22 | 10 576 388 | 10 576 388 |
Rumunia |
| 1,07 | 9 274 098 | 9 274 098 |
Słowenia |
| 0,27 | 2 302 253 | 2 302 253 |
Słowacja |
| 0,55 | 4 736 199 | 4 736 199 |
Finlandia |
| 1,55 | 13 427 701 | 13 427 701 |
Szwecja | – 171 966 543 | 3,16 | 27 357 327 | – 144 609 216 |
Zjednoczone Królestwo |
| 15,01 | 129 950 235 | 129 950 235 |
Ogółem | – 865 564 931 | 100,00 | 865 564 931 | 0 |
Deflator cen PKB UE, w EUR (prognoza gospodarcza z wiosny 2012 r.): (a) UE-25 za 2004 r. = 97,9307/(b) UE-25 za 2006 r. = 102,2271/(c) UE-27 za 2006 r. = 102,3225/(d) UE-27 za 2013 r. = 112,3768 Kwota ryczałtowa dla Niderlandów: w cenach z 2013 r.: 605 000 000 EUR × [(b/a) × (d/c)] = 693 598 388 EUR Kwota ryczałtowa dla Szwecji: w cenach z 2013 r.: 150 000 000 EUR × [(b/a) × (d/c)] = 171 966 543 EUR |
TABELA 5
Korekta nierównowagi budżetowej na rzecz Zjednoczonego Królestwa za rok budżetowy 2012 na podstawie art. 4 decyzji 2007/436/WE, Euratom (rozdział 1 5)
Opis | Współczynnik (1) (%) | Kwota |
1. Udział Zjednoczonego Królestwa w teoretycznej nieograniczonej podstawie VAT (w %) | 15,2078 |
|
2. Udział Zjednoczonego Królestwa (w %) w sumie wydatków na rzecz państw członkowskich skorygowanej o wydatki związane z rozszerzeniem | 7,2969 |
|
3. (1) – (2) | 7,9109 |
|
4. Suma wydatków na rzecz państw członkowskich |
| 118 254 315 352 |
5. Wydatki związane z rozszerzeniem (2) = (5a + 5b) |
| 28 277 437 283 |
5a. Wydatki przedakcesyjne |
| 3 082 696 513 |
5b. Wydatki związane z art. 4 ust. 1 lit. g) |
| 25 194 740 770 |
6. Suma wydatków na rzecz państw członkowskich skorygowana o wydatki związane z rozszerzeniem = (4) – (5) |
| 89 976 878 069 |
7. Początkowa kwota rabatu brytyjskiego = (3) × (6) × 0,66 |
| 4 697 847 740 |
8. Korzyść dla Zjednoczonego Królestwa (3) |
| 620 273 811 |
9. Podstawowy rabat brytyjski = (7) – (8) |
| 4 077 573 929 |
10. Zyski nadzwyczajne wynikające z tradycyjnych zasobów własnych (4) |
| 5 148 759 |
11. Korekta dla Zjednoczonego Królestwa = (9) – (10) |
| 4 072 425 170 |
(1) Dane procentowe w zaokrągleniu. (2) Kwota wydatków związanych z rozszerzeniem odpowiada: (i) płatnościom dokonanym w ramach środków na 2003 r. na rzecz 10 nowych państw członkowskich, które przystąpiły do Unii w dniu 1 maja 2004 r., skorygowanym poprzez zastosowanie deflatora PKB UE za lata 2004–2011, oraz płatnościom na rzecz Bułgarii i Rumunii dokonanym w ramach środków na 2006 r., skorygowanym poprzez zastosowanie deflatora PKB UE za lata 2007–2011 (5a); oraz (ii) sumie wydatków na rzecz tych państw członkowskich z wyjątkiem płatności bezpośrednich w rolnictwie oraz wydatków związanych z rynkiem, jak również części wydatków na rozwój obszarów wiejskich pochodzącej z Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (5b). Kwotę tę odejmuje się od sumy wydatków na rzecz państw członkowskich, aby wydatki nieobjęte rabatem przed rozszerzeniem pozostały takimi również po rozszerzeniu. (3) „Korzyść dla Zjednoczonego Królestwa” odpowiada skutkom, jakie przyniosło temu państwu przejście na ograniczoną podstawę VAT oraz wprowadzenie zasobów własnych opartych na PNB/DNB. (4) Zyski nadzwyczajne odpowiadają zyskom netto Zjednoczonego Królestwa wynikającym ze wzrostu – z 10 % do 25 % z dniem 1 stycznia 2001 r. – wartości procentowej tradycyjnych zasobów własnych (TZW) zatrzymywanej przez państwa członkowskie na pokrycie kosztów ich poboru. |
Zgodnie z art. 4 ust. 2 decyzji 2007/436/WE, Euratom w latach 2007–2013 wkład dodatkowy Zjednoczonego Królestwa wynikający ze zmniejszenia sumy wydatków na rzecz państw członkowskich o wydatki związane z rozszerzeniem, o którym mowa w art. 4 ust. 1 lit. g), nie będzie przekraczał 10 500 000 000 EUR według cen z 2004 r. Odpowiednie dane liczbowe przedstawiono w tabeli poniżej.
Rabat brytyjski = lata 2007–2012 Różnica w kwocie pierwotnej w stosunku do pułapu 10,5 mld EUR (DZW 2007 w stosunku do DZW 2000), w EUR | Różnica według cen bieżących | Różnica według cen stałych z 2004 r. |
(A) Rabat brytyjski za 2007 r. | 0 | 0 |
(B) Rabat brytyjski za 2008 r. | – 301 679 647 | – 280 649 108 |
(C) Rabat brytyjski za 2009 r. | – 1 349 840 247 | – 1 275 338 491 |
(D) Rabat brytyjski za 2010 r. | – 2 117 969 550 | – 1 956 957 875 |
(E) Rabat brytyjski za 2011 r. | – 2 355 745 675 | – 2 144 599 880 |
(F) Rabat brytyjski za 2012 r. | – 2 528 825 389 | – 2 247 081 154 |
(G) Suma różnic = (A) + (B) + (C) + (D) + (E) + (F) | – 8 654 060 508 | – 7 904 626 509 |
TABELA 6
Obliczenie finansowania korekty dla Zjednoczonego Królestwa wynoszącej 4 072 425 170 EUR (rozdział 1 5)
Państwo członkowskie | Procentowy udział w podstawach DNB | Udziały bez Zjednoczonego Królestwa | Udziały bez Niemiec, Niderlandów, Austrii, Szwecji i Zjednoczonego Królestwa | Trzy czwarte udziału Niemiec, Niderlandów, Austrii i Szwecji w kolumnie 2 | Dane z kolumny 4 rozłożone zgodnie z danymi w kolumnie 3 | Skala finansowania | Skala finansowania zastosowana do korekty |
| (1) | (2) | (3) | (4) | (5) | (6) = (2) + (4) + (5) | (7) |
Belgia | 2,96 | 3,49 | 5,47 |
| 1,49 | 4,98 | 202 726 774 |
Bułgaria | 0,30 | 0,35 | 0,56 |
| 0,15 | 0,51 | 20 581 738 |
Republika Czeska | 1,11 | 1,31 | 2,05 |
| 0,56 | 1,86 | 75 949 038 |
Dania | 1,94 | 2,29 | 3,59 |
| 0,98 | 3,26 | 132 855 926 |
Niemcy | 20,62 | 24,26 | 0,00 | – 18,20 | 0,00 | 6,07 | 247 004 771 |
Estonia | 0,13 | 0,15 | 0,23 |
| 0,06 | 0,21 | 8 621 294 |
Irlandia | 0,96 | 1,13 | 1,77 |
| 0,48 | 1,61 | 65 639 520 |
Grecja | 1,49 | 1,75 | 2,75 |
| 0,75 | 2,50 | 101 779 142 |
Hiszpania | 7,79 | 9,17 | 14,38 |
| 3,91 | 13,08 | 532 640 201 |
Francja | 16,04 | 18,87 | 29,61 |
| 8,06 | 26,93 | 1 096 579 862 |
Chorwacja | 0,17 | 0,20 | 0,31 |
| 0,08 | 0,28 | 11 534 586 |
Włochy | 12,07 | 14,20 | 22,29 |
| 6,06 | 20,27 | 825 382 682 |
Cypr | 0,13 | 0,16 | 0,24 |
| 0,07 | 0,22 | 9 009 495 |
Łotwa | 0,17 | 0,19 | 0,31 |
| 0,08 | 0,28 | 11 294 869 |
Litwa | 0,25 | 0,29 | 0,46 |
| 0,13 | 0,42 | 17 049 916 |
Luksemburg | 0,24 | 0,29 | 0,45 |
| 0,12 | 0,41 | 16 596 250 |
Węgry | 0,76 | 0,89 | 1,40 |
| 0,38 | 1,28 | 51 994 014 |
Malta | 0,05 | 0,05 | 0,09 |
| 0,02 | 0,08 | 3 166 531 |
Niderlandy | 4,67 | 5,50 | 0,00 | – 4,13 | 0,00 | 1,38 | 55 997 883 |
Austria | 2,37 | 2,79 | 0,00 | – 2,10 | 0,00 | 0,70 | 28 443 200 |
Polska | 2,94 | 3,46 | 5,43 |
| 1,48 | 4,94 | 201 232 038 |
Portugalia | 1,22 | 1,44 | 2,26 |
| 0,61 | 2,05 | 83 548 448 |
Rumunia | 1,07 | 1,26 | 1,98 |
| 0,54 | 1,80 | 73 260 972 |
Słowenia | 0,27 | 0,31 | 0,49 |
| 0,13 | 0,45 | 18 186 710 |
Słowacja | 0,55 | 0,64 | 1,01 |
| 0,27 | 0,92 | 37 413 725 |
Finlandia | 1,55 | 1,83 | 2,86 |
| 0,78 | 2,60 | 106 072 466 |
Szwecja | 3,16 | 3,72 | 0,00 | – 2,79 | 0,00 | 0,93 | 37 863 119 |
Zjednoczone Królestwo | 15,01 | 0,00 | 0,00 |
| 0,00 | 0,00 | 0 |
Ogółem | 100,00 | 100,00 | 100,00 | – 27,21 | 27,21 | 100,00 | 4 072 425 170 |
Obliczeń dokonano do piętnastego miejsca po przecinku.
TABELA 7
Zestawienie dotyczące finansowania (1) budżetu ogólnego według rodzaju zasobów własnych i według państw członkowskich
Państwo członkowskie | Tradycyjne zasoby własne (TZW) | Zasoby własne oparte na VAT oraz DNB, łącznie z korektami | Zasoby własne ogółem (2) | ||||||||
Opłaty wyrównawcze netto w sektorze cukru (75 %) | Cła netto (75 %) | Tradycyjne zasoby własne netto ogółem (75 %) | p.m. koszty poboru (25 % TZW brutto) | Zasoby własne oparte na VAT | Zasoby własne oparte na DNB | Obniżka na rzecz Niderlandów i Szwecji | Rabat brytyjski | Składki państw członkowskich ogółem | Udział w składkach państw członkowskich (%) | ||
| (1) | (2) | (3) = (1) + (2) | (4) | (5) | (6) | (7) | (8) | (9) = (5) + (6) + (7) + (8) | (10) | (11) = (3) + (9) |
Belgia | 6 600 000 | 1 871 900 000 | 1 878 500 000 | 626 166 667 | 507167 100 | 3 077 210 060 | 25 663 158 | 202 726 774 | 3 812 767 092 | 3,21 % | 5 691 267 092 |
Bułgaria | 400 000 | 62 200 000 | 62 600 000 | 20 866 667 | 57 164 100 | 312 412 267 | 2 605 440 | 20 581 738 | 392 763 545 | 0,33 % | 455 363 545 |
Republika Czeska | 3 400 000 | 246 200 000 | 249 600 000 | 83 200 000 | 203 719 800 | 1152 838 078 | 9 614 380 | 75 949 038 | 1 442 121 296 | 1,21 % | 1 691 721 296 |
Dania | 3 400 000 | 373 500 000 | 376 900 000 | 125 633 333 | 303 452 100 | 2 016 633 448 | 16 818 216 | 132 855 926 | 2 469 759 690 | 2,08 % | 2 846 659 690 |
Niemcy | 26 300 000 | 3 780 400 000 | 3 806 700 000 | 1 268 899 996 | 1 803 400 200 | 21 399 797 643 | 178 468 928 | 247 004 771 | 23 628 671 542 | 19,88 % | 27 435 371 542 |
Estonia | 0 | 25 000 000 | 25 000 000 | 8 333 333 | 24 685 200 | 130 863 488 | 1 091 369 | 8 621 294 | 165 261 351 | 0,14 % | 190 261 351 |
Irlandia | 0 | 217 100 000 | 217 100 000 | 72 366 667 | 187 321 800 | 996 348 858 | 8 309 299 | 65 639 520 | 1 257 619 477 | 1,06 % | 1 474 719 477 |
Grecja | 1 400 000 | 141 200 000 | 142 600 000 | 47 533 334 | 261 990 000 | 1 544 915 810 | 12 884 209 | 101 779 142 | 1 921 569161 | 1,62 % | 2 064 169 161 |
Hiszpania | 4 700 000 | 1 221 600 000 | 1 226 300 000 | 408 766 667 | 1 432 742 400 | 8 084 999 095 | 67 426 858 | 532 640 201 | 10 117 808 554 | 8,51 % | 11 344 108 554 |
Francja | 30 900 000 | 2 034 500 000 | 2 065 400 000 | 688 466 667 | 2 949 517 200 | 16 645 095 829 | 138 815 911 | 1 096 579 862 | 20 830 008 802 | 17,53 % | 22 895 408 802 |
Chorwacja | 0 | 22 400 000 | 22 400 000 | 7 466 667 | 33 908 400 | 175 084 644 | 1 460162 | 11 534 586 | 221 987 792 | 0,19 % | 244 387 792 |
Włochy | 4 700 000 | 1 799 100 000 | 1 803 800 000 | 601 266 667 | 1 986 511 800 | 12 528 566 603 | 104 485 093 | 825 382 682 | 15 444 946 178 | 13,00 % | 17 248 746 178 |
Cypr | 0 | 24 800 000 | 24 800 000 | 8 266 667 | 26 485 350 | 136 756 028 | 1 140 511 | 9 009 495 | 173 391 384 | 0,15 % | 198191 384 |
Łotwa | 0 | 26 800 000 | 26 800 000 | 8 933 333 | 21 768 300 | 171 445 955 | 1 429 816 | 11 294 869 | 205 938 940 | 0,17 % | 232 738 940 |
Litwa | 800 000 | 55 000 000 | 55 800 000 | 18 600 000 | 36 546 300 | 258 802 392 | 2158 347 | 17 049 916 | 314 556 955 | 0,26 % | 370 356 955 |
Luksemburg | 0 | 15 700 000 | 15 700 000 | 5 233 333 | 48 788 250 | 251 916145 | 2 100 917 | 16 596 250 | 319 401 562 | 0,27 % | 335 101 562 |
Węgry | 2 000 000 | 119 800 000 | 121 800 000 | 40 600 000 | 120 115 200 | 789 222 366 | 6 581 916 | 51 994 014 | 967 913 496 | 0,81 % | 1 089 713 496 |
Malta | 0 | 10 800 000 | 10 800 000 | 3 600 000 | 9 308 700 | 48 065 094 | 400 851 | 3166 531 | 60 941 176 | 0,05 % | 71 741 176 |
Niderlandy | 7 300 000 | 2 086 000 000 | 2 093 300 000 | 697 766 667 | 273 970 400 | 4 851 498 867 | – 653 138 109 | 55 997 883 | 4 528 329 041 | 3,81 % | 6 621 629 041 |
Austria | 3 200 000 | 239 900 000 | 243 100 000 | 81 033 334 | 320 816 475 | 2 464 238 763 | 20 551 131 | 28 443 200 | 2 834 049 569 | 2,38 % | 3 077 149 569 |
Polska | 12 800 000 | 426 400 000 | 439 200 000 | 146 400 000 | 573 392 100 | 3 054 521 303 | 25 473 939 | 201 232 038 | 3 854 619 380 | 3,24 % | 4 293 819 380 |
Portugalia | 200 000 | 136 500 000 | 136 700 000 | 45 566 667 | 234 528 000 | 1 268 190 276 | 10 576 388 | 83 548 448 | 1 596 843 112 | 1,34 % | 1 733 543 112 |
Rumunia | 1 000 000 | 124 700 000 | 125 700 000 | 41 900 000 | 151 729 800 | 1112 035 648 | 9 274 098 | 73 260 972 | 1 346 300 518 | 1,13 % | 1 472 000 518 |
Słowenia | 0 | 81 800 000 | 81 800 000 | 27 266 667 | 53 463 750 | 276 057 899 | 2 302 253 | 18 186 710 | 350 010 612 | 0,29 % | 431 810 612 |
Słowacja | 1 400 000 | 141 700 000 | 143 100 000 | 47 700 000 | 76 974 000 | 567 906 689 | 4 736 199 | 37 413 725 | 687 030 613 | 0,58 % | 830 130 613 |
Finlandia | 800 000 | 169 600 000 | 170 400 000 | 56 800 000 | 283 110 000 | 1 610 084 605 | 13 427 701 | 106 072 466 | 2 012 694 772 | 1,69 % | 2 183 094 772 |
Szwecja | 2 600 000 | 552 600 000 | 555 200 000 | 185 066 667 | 184 812 800 | 3 280 353 975 | – 144 609 216 | 37 863 119 | 3 358 420 678 | 2,83 % | 3 913 620 678 |
Zjednoczone Królestwo | 9 500 000 | 2 647 000 000 | 2 656 500 000 | 885 500 000 | 2 896 467 900 | 15 582 033 011 | 129 950 235 | – 4 072 425 170 | 14 536 025 976 | 12,23 % | 17 192 525 976 |
Ogółem | 123 400 000 | 18 654 200 000 | 18 777 600 000 | 6 259 200 000 | 15 063 857 425 | 103 787 894 839 | 0 | 0 | 118 851 752 264 | 100,00 | 137 629 352 264 |
(1) p.m. (zasoby własne + pozostałe dochody = dochody ogółem = wydatki ogółem); (137 629 352 264 + 2 896 243 533 = 140 525 595 797 = 140 525 595 797). (2) Zasoby własne ogółem jako procent DNB: (137 629 352 264)/(13 400 305 000 000) = 1,03 %; pułap zasobów własnych jako procent DNB: 1,23 %. |
B. OGÓLNE ZESTAWIENIE DOCHODÓW WEDŁUG POZYCJI W BUDŻECIE
DOCHODY
Tytuł | Treść | Budżet 2013 | Budżet korygujący nr 5/2013 | Nowa kwota |
1 | ZASOBY WŁASNE | 137 614 744 322 | 14 607 942 | 137 629 352 264 |
3 | NADWYŻKI, SALDA I DOSTOSOWANIA | 1 057 276 526 |
| 1 057 276 526 |
4 | DOCHODY POCHODZĄCE OD OSÓB PRACUJĄCYCH W INSTYTUCJACH I INNYCH ORGANACH UNII | 1 278 186 868 |
| 1 278 186 868 |
5 | DOCHODY Z DZIAŁALNOŚCI ADMINISTRACYJNEJ INSTYTUCJI | 53 884 139 |
| 53 884 139 |
6 | WKŁADY I ZWROTY ZWIĄZANE Z REALIZACJĄ POROZUMIEŃ I PROGRAMÓW UNIJNYCH | 60 000 000 |
| 60 000 000 |
7 | ODSETKI OD ZALEGŁYCH PŁATNOŚCI I GRZYWNY | 413 000 000 |
| 413 000 000 |
8 | OPERACJE ZACIĄGANIA I UDZIELANIA POŻYCZEK | 3 696 000 |
| 3 696 000 |
9 | DOCHODY RÓŻNE | 30 200 000 |
| 30 200 000 |
| Ogółem | 140 510 987 855 | 14 607 942 | 140 525 595 797 |
TYTUŁ 1
ZASOBY WŁASNE
Tytuł Rozdział | Treść | Budżet 2013 | Budżet korygujący nr 5/2013 | Nowa kwota |
1 1 | OPŁATY OKREŚLONE W RAMACH WSPÓLNEJ ORGANIZACJI RYNKU CUKRU (ART. 2 UST. 1 LIT. a) DECYZJI 2007/436/WE, EURATOM) | 123 400 000 |
| 123 400 000 |
1 2 | CŁA I INNE OPŁATY CELNE, O KTÓRYCH MOWA W ART. 2 UST. 1 LIT. a) DECYZJI 2007/436/WE, EURATOM | 18 654 200 000 |
| 18 654 200 000 |
1 3 | ZASOBY WŁASNE Z TYTUŁU PODATKU VAT ZGODNIE Z ART. 2 UST. 1 LIT. b) DECYZJI 2007/436/WE, EURATOM | 15 063 857 425 |
| 15 063 857 425 |
1 4 | ZASOBY WŁASNE OPARTE NA DOCHODZIE NARODOWYM BRUTTO ZGODNIE Z ART. 2. UST. 1 LIT. c) DECYZJI 2007/436/WE, EURATOM | 103 773 286 897 | 14 607 942 | 103 787 894 839 |
1 5 | KOREKTA NIERÓWNOWAGI BUDŻETOWEJ | 0 |
| 0 |
1 6 | OBNIŻKA BRUTTO SKŁADEK ROCZNYCH OPARTYCH NA DNB PRZYZNANA NIDERLANDOM I SZWECJI | 0 |
| 0 |
| Tytuł 1 – Ogółem | 137 614 744 322 | 14 607 942 | 137 629 352 264 |
TYTUŁ 1
ZASOBY WŁASNE
ROZDZIAŁ 1 4 – ZASOBY WŁASNE OPARTE NA DOCHODZIE NARODOWYM BRUTTO ZGODNIE Z ART. 2. UST. 1 LIT. c) DECYZJI 2007/436/WE, EURATOM
Tytuł Rozdział Artykuł Pozycja | Treść | Budżet 2013 | Budżet korygujący nr 5/2013 | Nowa kwota |
1 4 | ZASOBY WŁASNE OPARTE NA DOCHODZIE NARODOWYM BRUTTO ZGODNIE Z ART. 2. UST. 1 LIT. c) DECYZJI 2007/436/WE, EURATOM |
|
|
|
1 4 0 | Zasoby własne oparte na dochodzie narodowym brutto zgodnie z art. 2 ust. 1 lit. c) decyzji 2007/436/WE, Euratom | 103 773 286 897 | 14 607 942 | 103 787 894 839 |
| Rozdział 1 4 – Ogółem | 103 773 286 897 | 14 607 942 | 103 787 894 839 |
1 4 0 Zasoby własne oparte na dochodzie narodowym brutto zgodnie z art. 2 ust. 1 lit. c) decyzji 2007/436/WE, Euratom
Budżet 2013 | Budżet korygujący nr 5/2013 | Nowa kwota |
103 773 286 897 | 14 607 942 | 103 787 894 839 |
Uwagi
Zasoby oparte na DNB stanowią zasoby „dodatkowe” , zapewniające dochody niezbędne do pokrycia wydatków przekraczających kwotę uzyskaną z tradycyjnych zasobów własnych, płatności opartych na VAT oraz innych dochodów w danym roku. W konsekwencji dzięki zasobom opartym na DNB budżet ogólny Unii Europejskiej jest zawsze zbilansowany ex ante.
Stawka poboru tych zasobów określona jest na podstawie dodatkowych dochodów potrzebnych do sfinansowania wydatków budżetowych niepokrytych z innych zasobów (płatności oparte na VAT, tradycyjne zasoby własne i inne dochody). W ten sposób stawkę poboru stosuje się do DNB każdego z państw członkowskich.
Stawka mająca zastosowanie do dochodu narodowego brutto państw członkowskich w tym roku budżetowym wynosi 0,7745 %.
Podstawa prawna
Decyzja Rady 2007/436/WE, Euratom z dnia 7 czerwca 2007 r. w sprawie systemu zasobów własnych Wspólnot Europejskich (Dz.U. L 163 z 23.6.2007, s. 17), w szczególności jej art. 2 ust. 1 lit. c).
Państwo członkowskie | Budżet 2013 | Budżet korygujący nr 5/2013 | Nowa kwota |
Belgia | 3 076 776 948 | 433 112 | 3 077 210 060 |
Bułgaria | 312 368 296 | 43 971 | 312 412 267 |
Republika Czeska | 1 152 675 818 | 162 260 | 1 152 838 078 |
Dania | 2 016 349 610 | 283 838 | 2 016 633 448 |
Niemcy | 21 396 785 668 | 3 011 975 | 21 399 797 643 |
Estonia | 130 845 069 | 18 419 | 130 863 488 |
Irlandia | 996 208 624 | 140 234 | 996 348 858 |
Grecja | 1 544 698 366 | 217 444 | 1 544 915 810 |
Hiszpania | 8 083 861 148 | 1 137 947 | 8 084 999 095 |
Francja | 16 642 753 064 | 2 342 765 | 16 645 095 829 |
Chorwacja | 175 060 002 | 24 642 | 175 084 644 |
Włochy | 12 526 803 232 | 1 763 371 | 12 528 566 603 |
Cypr | 136 736 779 | 19 249 | 136 756 028 |
Łotwa | 171 421 824 | 24 131 | 171 445 955 |
Litwa | 258 765 966 | 36 426 | 258 802 392 |
Luksemburg | 251 880 688 | 35 457 | 251 916 145 |
Węgry | 789 111 285 | 111 081 | 789 222 366 |
Malta | 48 058 329 | 6 765 | 48 065 094 |
Niderlandy | 4 850 816 028 | 682 839 | 4 851 498 867 |
Austria | 2 463 891 926 | 346 837 | 2 464 238 763 |
Polska | 3 054 091 385 | 429 918 | 3 054 521 303 |
Portugalia | 1 268 011 780 | 178 496 | 1 268 190 276 |
Rumunia | 1 111 879 131 | 156 517 | 1 112 035 648 |
Słowenia | 276 019 044 | 38 855 | 276 057 899 |
Słowacja | 567 826 757 | 79 932 | 567 906 689 |
Finlandia | 1 609 857 988 | 226 617 | 1 610 084 605 |
Szwecja | 3 279 892 271 | 461 704 | 3 280 353 975 |
Zjednoczone Królestwo | 15 579 839 871 | 2 193 140 | 15 582 033 011 |
Artykuł 1 4 0 – Ogółem | 103 773 286 897 | 14 607 942 | 103 787 894 839 |
SEKCJA III
KOMISJA
WYDATKI
Tytuł | Treść | Budżet 2013 | Budżet korygujący nr 5/2013 | Nowa kwota | |||
Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | ||
01 | SPRAWY GOSPODARCZE I FINANSOWE | 555 684 796 | 428 350 972 |
|
| 555 684 796 | 428 350 972 |
02 | PRZEDSIĘBIORSTWA | 1 157 245 386 | 1 304 818 477 |
|
| 1 157 245 386 | 1 304 818 477 |
03 | KONKURENCJA | 92 219 149 | 92 219 149 |
|
| 92 219 149 | 92 219 149 |
04 | ZATRUDNIENIE I SPRAWY SPOŁECZNE | 12 064 158 933 | 12 593 728 861 |
|
| 12 064 158 933 | 12 593 728 861 |
05 | ROLNICTWO I ROZWÓJ OBSZARÓW WIEJSKICH | 58 851 894 643 | 56 734 357 629 |
|
| 58 851 894 643 | 56 734 357 629 |
06 | MOBILNOŚĆ I TRANSPORT | 1 740 800 530 | 983 961 494 |
|
| 1 740 800 530 | 983 961 494 |
07 | ŚRODOWISKO I DZIAŁANIA W DZIEDZINIE KLIMATU | 498 383 275 | 397 680 274 |
|
| 498 383 275 | 397 680 274 |
08 | BADANIA NAUKOWE | 6 901 336 033 | 5 088 171 210 |
|
| 6 901 336 033 | 5 088 171 210 |
09 | SIECI KOMUNIKACYJNE, TREŚCI I TECHNOLOGIE | 1 810 829 637 | 1 466 740 211 |
|
| 1 810 829 637 | 1 466 740 211 |
| 40 01 40, 40 02 41 | 391 985 | 391 985 |
|
| 391 985 | 391 985 |
|
| 1 811 221 622 | 1 467 132 196 |
|
| 1 811 221 622 | 1 467 132 196 |
10 | BEZPOŚREDNIE BADANIA NAUKOWE | 424 319 156 | 416 522 703 |
|
| 424 319 156 | 416 522 703 |
11 | GOSPODARKA MORSKA I RYBOŁÓWSTWO | 919 262 394 | 708 756 335 |
|
| 919 262 394 | 708 756 335 |
| 40 01 40, 40 02 41 | 115 220 000 | 113 885 651 |
|
| 115 220 000 | 113 885 651 |
|
| 1 034 482 394 | 822 641 986 |
|
| 1 034 482 394 | 822 641 986 |
12 | RYNEK WEWNĘTRZNY | 103 313 472 | 101 433 656 |
|
| 103 313 472 | 101 433 656 |
| 40 02 41 | 3 000 000 | 3 000 000 |
|
| 3 000 000 | 3 000 000 |
|
| 106 313 472 | 104 433 656 |
|
| 106 313 472 | 104 433 656 |
13 | POLITYKA REGIONALNA | 43 778 241 730 | 41 390 607 901 | 14 607 942 | 14 607 942 | 43 792 849 672 | 41 405 215 843 |
14 | PODATKI I UNIA CELNA | 144 620 394 | 121 807 617 |
|
| 144 620 394 | 121 807 617 |
15 | EDUKACJA I KULTURA | 2 829 575 587 | 2 497 061 739 |
|
| 2 829 575 587 | 2 497 061 739 |
16 | KOMUNIKACJA SPOŁECZNA | 265 992 159 | 252 703 941 |
|
| 265 992 159 | 252 703 941 |
17 | ZDROWIE I OCHRONA KONSUMENTÓW | 634 370 124 | 598 986 674 |
|
| 634 370 124 | 598 986 674 |
18 | SPRAWY WEWNĘTRZNE | 1 227 109 539 | 857 143 815 |
|
| 1 227 109 539 | 857 143 815 |
| 40 01 40, 40 02 41 | 111 280 000 | 66 442 946 |
|
| 111 280 000 | 66 442 946 |
|
| 1 338 389 539 | 923 586 761 |
|
| 1 338 389 539 | 923 586 761 |
19 | STOSUNKI ZEWNĘTRZNE | 5 001 226 243 | 3 231 193 639 |
|
| 5 001 226 243 | 3 231 193 639 |
20 | HANDEL | 107 473 453 | 103 477 972 |
|
| 107 473 453 | 103 477 972 |
21 | ROZWÓJ I STOSUNKI Z PAŃSTWAMI AFRYKI, KARAIBÓW I PACYFIKU (AKP) | 1 571 699 626 | 1 227 715 563 |
|
| 1 571 699 626 | 1 227 715 563 |
22 | ROZSZERZENIE | 1 091 261 928 | 905 504 113 |
|
| 1 091 261 928 | 905 504 113 |
23 | POMOC HUMANITARNA | 917 322 828 | 858 578 994 |
|
| 917 322 828 | 858 578 994 |
24 | ZWALCZANIE NADUŻYĆ FINANSOWYCH | 75 427 800 | 69 443 664 |
|
| 75 427 800 | 69 443 664 |
| 40 01 40 | 3 929 200 | 3 929 200 |
|
| 3 929 200 | 3 929 200 |
|
| 79 357 000 | 73 372 864 |
|
| 79 357 000 | 73 372 864 |
25 | KOORDYNACJA POLITYK KOMISJI I DORADZTWO PRAWNE | 193 336 661 | 194 086 661 |
|
| 193 336 661 | 194 086 661 |
26 | ADMINISTRACJA KOMISJI | 1 030 021 548 | 1 019 808 608 |
|
| 1 030 021 548 | 1 019 808 608 |
27 | BUDŻET | 142 450 570 | 142 450 570 |
|
| 142 450 570 | 142 450 570 |
28 | KONTROLA | 11 879 141 | 11 879 141 |
|
| 11 879 141 | 11 879 141 |
29 | STATYSTYKA | 82 071 571 | 113 760 614 |
|
| 82 071 571 | 113 760 614 |
| 40 01 40, 40 02 41 | 51 900 000 | 7 743 254 |
|
| 51 900 000 | 7 743 254 |
|
| 133 971 571 | 121 503 868 |
|
| 133 971 571 | 121 503 868 |
30 | EMERYTURY I WYDATKI POCHODNE | 1 399 471 000 | 1 399 471 000 |
|
| 1 399 471 000 | 1 399 471 000 |
31 | SŁUŻBY JĘZYKOWE | 396 815 433 | 396 815 433 |
|
| 396 815 433 | 396 815 433 |
32 | ENERGIA | 738 302 781 | 814 608 051 |
|
| 738 302 781 | 814 608 051 |
33 | SPRAWIEDLIWOŚĆ | 218 238 524 | 184 498 972 |
|
| 218 238 524 | 184 498 972 |
40 | REZERWY | 1 049 836 185 | 275 393 036 |
|
| 1 049 836 185 | 275 393 036 |
| Ogółem | 148 026 192 229 | 136 983 738 689 | 14 607 942 | 14 607 942 | 148 040 800 171 | 136 998 346 631 |
| Of which Reserves: 40 01 40, 40 02 41 | 285 721 185 | 195 393 036 |
|
| 285 721 185 | 195 393 036 |
TYTUŁ 13
POLITYKA REGIONALNA
Tytuł Rozdział | Treść | RF | Budżet 2013 | Budżet korygujący nr 5/2013 | Nowa kwota | |||
Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | |||
13 01 | WYDATKI ADMINISTRACYJNE W OBSZARZE POLITYKI „POLITYKA REGIONALNA” |
| 88 792 579 | 88 792 579 |
|
| 88 792 579 | 88 792 579 |
13 03 | EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO I INNE DZIAŁANIA W ZAKRESIE POLITYKI REGIONALNEJ | 1 | 30 639 878 699 | 30 129 159 515 |
|
| 30 639 878 699 | 30 129 159 515 |
13 04 | FUNDUSZ SPÓJNOŚCI | 1 | 12 499 800 000 | 10 685 414 861 |
|
| 12 499 800 000 | 10 685 414 861 |
13 05 | DZIAŁANIA PRZEDAKCESYJNE ZWIĄZANE Z POLITYKĄ STRUKTURALNĄ |
| 549 770 452 | 487 240 946 |
|
| 549 770 452 | 487 240 946 |
13 06 | FUNDUSZ SOLIDARNOŚCI |
| p.m. | p.m. | 14 607 942 | 14 607 942 | 14 607 942 | 14 607 942 |
| Tytuł 13 – Ogółem |
| 43 778 241 730 | 41 390 607 901 | 14 607 942 | 14 607 942 | 43 792 849 672 | 41 405 215 843 |
TYTUŁ 13
POLITYKA REGIONALNA
ROZDZIAŁ 13 06 – FUNDUSZ SOLIDARNOŚCI
Tytuł Rozdział Artykuł Pozycja | Treść | RF | Budżet 2013 | Budżet korygujący nr 5/2013 | Nowa kwota | |||
Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | |||
13 06 | FUNDUSZ SOLIDARNOŚCI |
|
|
|
|
|
|
|
13 06 01 | Fundusz Solidarności Unii Europejskiej – Państwa członkowskie | 3.2 | p.m. | p.m. | 14 607 942 | 14 607 942 | 14 607 942 | 14 607 942 |
13 06 02 | Fundusz Solidarności Unii Europejskiej – Kraje prowadzące negocjacje w sprawie przystąpienia | 4 | p.m. | p.m. |
|
| p.m. | p.m. |
| Rozdział 13 06 – Ogółem |
| p.m. | p.m. | 14 607 942 | 14 607 942 | 14 607 942 | 14 607 942 |
13 06 01 Fundusz Solidarności Unii Europejskiej – Państwa członkowskie
Budżet 2013 | Budżet korygujący nr 5/2013 | Nowa kwota | |||
Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności |
p.m. | p.m. | 14 607 942 | 14 607 942 | 14 607 942 | 14 607 942 |
Uwagi
W niniejszym artykule zapisano środki pochodzące z uruchomienia Funduszu Solidarności Unii Europejskiej na wypadek poważnych klęsk żywiołowych w państwach członkowskich. Pomoc powinna być udzielana głównie w przypadku klęsk żywiołowych, jednak można jej również udzielać zainteresowanym państwom członkowskim w nagłych sytuacjach z określeniem terminu wykorzystania przyznanej pomocy finansowej; powinno się także wprowadzić wymóg uzasadnienia wykorzystania przez państwa beneficjentów otrzymanej pomocy. Należy zwrócić otrzymaną pomoc, którą kompensuje się następnie płatnościami osób trzecich zgodnie np. z zasadą „zanieczyszczający płaci” lub której kwota przekraczała ostateczną kwotę rzeczywistej szkody.
Rozdział środków zostanie uzgodniony w budżecie korygującym, którego wyłącznym celem jest mobilizacja Funduszu Solidarności Unii Europejskiej.
Podstawa prawna
Rozporządzenie Rady (WE) nr 2012/2002 z dnia 11 listopada 2002 r. ustanawiające Fundusz Solidarności Unii Europejskiej (Dz.U. L 311 z 14.11.2002, s. 3).
Odnośne akty prawne
Wniosek dotyczący rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady ustanawiającego Fundusz Solidarności Unii Europejskiej, przedłożony przez Komisję dnia 6 kwietnia 2005 r. (COM(2005) 108 wersja ostateczna).
Porozumienie międzyinstytucjonalne z dnia 17 maja 2006 r. pomiędzy Parlamentem Europejskim, Radą i Komisją w sprawie dyscypliny budżetowej i należytego zarządzania finansami (Dz.U. C 139 z 14.6.2006, s. 1).