DECYZJA KOMISJI
z dnia 2 grudnia 2013 r.
zmieniająca decyzję 2012/757/UE w sprawie technicznej specyfikacji interoperacyjności w zakresie podsystemu „Ruch kolejowy” systemu kolei w Unii Europejskiej
(notyfikowana jako dokument nr C(2013) 8377)
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2013/710/UE)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/57/WE z dnia 17 czerwca 2008 r. w sprawie interoperacyjności systemu kolei we Wspólnocie (1), w szczególności jej art. 6 ust. 1 akapit drugi,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Artykuł 12 rozporządzenia (WE) nr 881/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r. ustanawiającego Europejską Agencję Kolejową (2) wprowadza wymóg, zgodnie z którym Europejska Agencja Kolejowa(„Agencja” ) zapewnia dostosowanie technicznych specyfikacji interoperacyjności („ TSI”) do postępu technicznego, trendów rynkowych i wymagań społecznych, a także proponuje Komisji niezbędne jej zdaniem zmiany w TSI.
(2) Decyzją C(2007) 3371 z dnia 13 lipca 2007 r. Komisja udzieliła Agencji mandatu ramowego w celu przeprowadzenia pewnych działań na mocy dyrektywy Rady 96/48/WE z dnia 23 lipca 1996 r. w sprawie interoperacyjności transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości (3) oraz dyrektywy 2001/16/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 19 marca 2001 r. w sprawie interoperacyjności transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych (4). Zgodnie z warunkami wspomnianego mandatu ramowego Agencję poproszono o przeprowadzenie przeglądu TSI dotyczącej ruchu kolejowego.
(3) Dodatek A do obecnej TSI „Ruch kolejowy” odnosi się do wersji 2 przepisów ruchowych europejskiego systemu zarządzania ruchem kolejowym (ERTMS), które opracowano na podstawie wersji 2.3.0.d specyfikacji wymagań systemowych (SRS) europejskiego systemu bezpiecznej kontroli jazdy pociągu (ETCS).
(4) Obecne wersje specyfikacji ERTMS/ETCS to „wzorzec 2” i „wzorzec 3”. Wersja 3 „przepisów ruchowych ERTMS” odpowiada „ wzorcowi 3 ERTMS/ETCS”. Fakt ten musi zostać uwzględniony w TSI „ Ruch kolejowy”.
(5) W dniu 5 lipca 2012 r. Agencja wydała zalecenie (ERA/REC/05-2012/INT-ERTMS) w celu aktualizacji wersji „przepisów ruchowych ERTMS”, o których mowa w decyzji Komisji 2012/757/UE z dnia 14 listopada 2012 r. w sprawie technicznej specyfikacji interoperacyjności w zakresie podsystemu „ Ruch kolejowy” systemu kolei w Unii Europejskiej i zmieniającej decyzję 2007/756/WE (5).
(6) Należy zatem zmienić decyzję 2012/757/UE.
(7) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią komitetu powołanego zgodnie z art. 29 ust. 1 dyrektywy 2008/57/WE,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Artykuł 1
Dodatek A do załącznika I do decyzji 2012/757/UE (TSI OPE) otrzymuje brzmienie:
„ Dodatek A
Przepisy ruchowe ERTMS/ETCS i ERTMS/GSM-R
Przepisy ruchowe dla ERTMS/ETCS i ERTMS/GSM-R określono w dokumencie technicznym zatytułowanym „ERTMS operational principles and rules – version 3” („Przepisy i zasady ruchowe dotyczące ERTMS – wersja 3”) opublikowanym na stronie internetowej ERA (www.era.europa.eu).”.
Artykuł 2
Niniejszą decyzję stosuje się od dnia 1 stycznia 2014 r.
Artykuł 3
Niniejsza decyzja skierowana jest do państw członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 2 grudnia 2013 r.
| W imieniu Komisji |
Siim KALLAS | |
Wiceprzewodniczący |
(1) Dz.U. L 191 z 18.7.2008, s. 1.
(2) Dz.U. L 164 z 30.4.2004, s. 1.
(3) Dz.U. L 235 z 17.9.1996, s. 6.
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00