Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2013 nr 308 str. 296
Wersja aktualna od 2013-04-17
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2013 nr 308 str. 296
Wersja aktualna od 2013-04-17
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

REZOLUCJA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO

z dnia 17 kwietnia 2013 r.

zawierająca uwagi, które stanowią integralną część decyzji w sprawie absolutorium z wykonania budżetu Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa i Zdrowia w Pracy za rok budżetowy 2011

PARLAMENT EUROPEJSKI,

– uwzględniając ostateczne roczne sprawozdanie finansowe Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa i Zdrowia w Pracy za rok budżetowy 2011,

– uwzględniając sprawozdanie Trybunału Obrachunkowego na temat rocznego sprawozdania finansowego Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa i Zdrowia w Pracy za rok budżetowy 2011, wraz z odpowiedziami Agencji (1),

– uwzględniając zalecenie Rady z dnia 12 lutego 2013 r. (05753/2013 – C7-0041/2013),

– uwzględniając art. 319 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

– uwzględniając rozporządzenie Rady (WE, Euratom) nr 1605/2002 z dnia 25 czerwca 2002 r. w sprawie rozporządzenia finansowego mającego zastosowanie do budżetu ogólnego Wspólnot Europejskich (2), w szczególności jego art. 185,

– uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 966/2012 z dnia 25 października 2012 r. w sprawie zasad finansowych mających zastosowanie do budżetu ogólnego Unii oraz uchylające rozporządzenie Rady (WE, Euratom) nr 1605/2002 (3), w szczególności jego art. 208,

– uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 2062/94 z dnia 18 lipca 1994 r. ustanawiające Europejską Agencję Bezpieczeństwa i Zdrowia w Pracy (4), w szczególności jego art. 14,

– uwzględniając rozporządzenie Komisji (WE, Euratom) nr 2343/2002 z dnia 19 listopada 2002 r. w sprawie ramowego rozporządzenia finansowego dotyczącego organów określonych w artykule 185 rozporządzenia Rady (WE, Euratom) nr 1605/2002 w sprawie rozporządzenia finansowego mającego zastosowanie do budżetu ogólnego Wspólnot Europejskich (5), w szczególności jego art. 94,

– uwzględniając art. 77 Regulaminu i załącznik VI do Regulaminu,

– uwzględniając sprawozdanie Komisji Kontroli Budżetowej oraz opinię Komisji Zatrudnienia i Spraw Socjalnych (A7-0085/2013),

A. mając na uwadze, że Trybunał Obrachunkowy stwierdził, iż uzyskał wystarczającą pewność, że roczne sprawozdanie finansowe Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa i Zdrowia w Pracy („Agencji”) za rok budżetowy 2011 jest wiarygodne, a transakcje leżące u jego podstaw są zgodne z prawem i prawidłowe;

Zarządzanie budżetem i finansami

1. odnotowuje na podstawie sprawozdania Trybunału Obrachunkowego, że budżet Agencji na rok 2011 wynosił 16,4 mln EUR, w porównaniu z 15,5 mln EUR w roku 2010, co stanowi wzrost o 5,8 %;

2. wyraża jednocześnie ubolewanie, że wskaźnik umorzeń środków wzrósł dwukrotnie, z 4 % w 2010 r. do 8 % (1,3 mln EUR) łącznego budżetu na 2011 r., co wskazuje na trudności w realizowaniu działań przewidzianych w rocznym programie prac oraz stosowaniu budżetowej zasady jednoroczności; apeluje o przedstawianie w przyszłości bardziej realistycznego i wykonalnego programu;

3. przyjmuje do wiadomości, na podstawie informacji przekazanych przez Agencję, że poziomy wykonania budżetu za rok budżetowy 2011 były ogólnie wyższe niż w 2010 r., w szczególności w odniesieniu do umorzenia środków C8 i ograniczenia przeniesień środków C1 w tytule 3 „Działania operacyjne”; zauważa, że wyższy wskaźnik umorzeń środków w 2011 r. był częściowo spowodowany szeregiem wakatów w Agencji i koniecznością nieangażowania się w duże przedsięwzięcia (projekt Wikipedii BHP: internetowej encyklopedii bezpieczeństwa i higieny pracy) do czasu zorganizowania współpracy na szczeblu międzynarodowym; wzywa Agencję do zaradzenia tej sytuacji oraz do powiadomienia organu udzielającego absolutorium o podjętych działaniach;

4. z niepokojem zauważa, że choć rozporządzenie finansowe i odpowiednie przepisy wykonawcze Agencji wymagają przeprowadzenia spisu inwentarza z natury przynajmniej raz na trzy lata, w momencie kontroli Trybunału Obrachunkowego ostatnim spisem z natury był ten przeprowadzony w 2006 r.;

5. na podstawie informacji przekazanych przez Agencję przyjmuje do wiadomości, że spis inwentarza z natury został przeprowadzony w 2012 r.;

Porozumienie w sprawie siedziby

6. jest zaniepokojony stwierdzeniem przez Trybunał Obrachunkowy, że Agencja nie zawarła porozumienia w sprawie siedziby;

7. odnotowuje odpowiedź Agencji, że negocjacje dotyczące porozumienia w sprawie siedziby Agencji są w toku, a wcześniej wynegocjowany projekt porozumienia został ponownie poddany wzajemnym konsultacjom obejmującym wiele ministerstw; wzywa Agencję do należytego poinformowania organu udzielającego absolutorium o postępie negocjacji i zwraca się do państwa członkowskiego, w którym Agencja obecnie ma siedzibę, do podjęcia kroków celem przyspieszenia negocjacji i zawarcia porozumienia w sprawie siedziby w bliskiej przyszłości;

Wyniki

8. zachęca Komisję do dalszego zbadania, wraz z Europejską Fundacją Kształcenia, Europejskim Centrum Rozwoju Kształcenia Zawodowego, Europejską Fundacją na rzecz Poprawy Warunków Życia i Pracy i Europejską Agencją Bezpieczeństwa i Zdrowia w Pracy, synergii istniejących między tymi agencjami oraz do przedstawienia organowi udzielającemu absolutorium – przed rozważeniem jakichkolwiek decyzji dotyczących ewentualnych zmian w obowiązkach lub metodach pracy tych agencji – sprawozdania na temat możliwości pogłębienia integracji tych czterech agencji; zachęca te agencje i Komisję do zbadania, czy ściślejsza współpraca umożliwiłaby osiągnięcie korzyści skali i optymalizację ich wyników;

Audyt wewnętrzny

9. odnotowuje, że w 2011 r. Służba Audytu Wewnętrznego Agencji przedstawiła sprawozdanie z audytu pt. „Komunikacja za pomocą strony internetowej i komunikacja zewnętrzna w EU-OSHA”, w wyniku którego nie wysunięto żadnych zaleceń „ o zasadniczym znaczeniu”, wysunięto dwa „bardzo istotne” zalecenia i pięć „istotnych” zaleceń; zauważa, że wszystkie siedem zaleceń zostało przez dyrekcję zaakceptowanych i już wdrożonych (sześć w 2011 r. i jedno w 2012 r.); odnotowuje, że Agencja przeprowadziła „Ocenę zadań IT w EU-OSHA” i opublikowała przedmiotowe sprawozdanie, jak również przeprowadziła przegląd stanu wdrożenia zaleceń z poprzednich audytów;

10. w odniesieniu do pozostałych uwag towarzyszących decyzji w sprawie absolutorium, które mają charakter przekrojowy, odsyła do swojej rezolucji z dnia 17 kwietnia 2013 r. (6) w sprawie wyników, gospodarowania środkami finansowymi i kontroli agencji.


(1) Dz.U. C 388 z 15.12.2012, s. 219.

(2) Dz.U. L 248 z 16.9.2002, s. 1.

(3) Dz.U. L 298 z 26.10.2012, s. 1.

(4) Dz.U. L 216 z 20.8.1994, s. 1.

(5) Dz.U. L 357 z 31.12.2002, s. 72.

(6) Teksty przyjęte, P7_TA(2013)0134. (Zob. s. 374 niniejszego Dziennika Urzędowego).

* Autentyczne są wyłącznie dokumenty UE opublikowane w formacie PDF w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00