Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2013-11-03
Wersja aktualna od 2013-11-03
obowiązujący
Alerty
DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI
z dnia 30 października 2013 r.
potwierdzająca średnie indywidualne poziomy emisji CO2 oraz docelowe indywidualne poziomy emisji dla producentów samochodów osobowych w roku kalendarzowym 2012 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2013/632/UE)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 z dnia 23 kwietnia 2009 r. określające normy emisji dla nowych samochodów osobowych w ramach zintegrowanego podejścia Wspólnoty na rzecz zmniejszenia emisji CO2 z lekkich pojazdów dostawczych (1), w szczególności jego art. 8 ust. 5 akapit drugi oraz art. 10 ust. 1,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Zgodnie z art. 8 ust. 5 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 Komisja jest zobowiązana do corocznego potwierdzania średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 oraz docelowego indywidualnego poziomu emisji dla każdego producenta samochodów osobowych w UE oraz dla każdej grupy producentów powstałej zgodnie z art. 7 ust. 1 powyższego rozporządzenia. Na podstawie powyższego potwierdzenia Komisja stwierdza, czy producenci i grupy producentów spełnili wymogi określone w art. 4 omawianego rozporządzenia.
(2) Zgodnie z art. 4 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 docelowe poziomy emisji są wiążące dla producentów i grup producentów ze skutkiem od roku 2012. Średnie indywidualne poziomy emisji producentów na 2012 r. są obliczane zgodnie z akapitem drugim wymienionego artykułu i uwzględniają 65 % nowych samochodów danego producenta zarejestrowanych w tym roku.
(3) Szczegółowe dane, które mają zostać wykorzystane do obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji oraz docelowych poziomów emisji, znajdują się w pkt 1 części A i w części C załącznika II do rozporządzenia (WE) nr 443/2009; dane te są oparte na rejestracjach nowych samochodów osobowych w państwach członkowskich w poprzednim roku kalendarzowym. Dane pochodzą ze świadectw zgodności wydawanych przez producentów albo z dokumentów zawierających informacje równoważne zgodnie z art. 3 ust. 1 rozporządzenia Komisji (UE) nr 1014/2010 (2).
(4) Wszystkie państwa członkowskie przedłożyły Komisji dane za 2012 r. do dnia 28 lutego 2013 r., zgodnie z art. 8 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 443/2009. W przypadkach, w których weryfikacja przez Komisję wyraźnie wykazała brak pewnych danych lub rażące nieprawidłowości, Komisja kontaktowała się z odnośnymi państwami członkowskimi i, za zgodą tych państw członkowskich, odpowiednio korygowała lub uzupełniała dane. Jeżeli osiągnięcie porozumienia z państwem członkowskim nie było możliwe, wstępne dane z danego państwa członkowskiego nie były korygowane.
(5) Dnia 30 kwietnia 2013 r. Komisja opublikowała, zgodnie z art. 8 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 443/2009, wstępne dane i powiadomiła 85 producentów o wynikach wstępnych obliczeń średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 w 2012 r. oraz o docelowych poziomach emisji. Producentów poproszono o weryfikację danych oraz powiadomienie Komisji o ewentualnych błędach w terminie trzech miesięcy od daty otrzymania powiadomienia zgodnie z art. 8 ust. 5 akapit pierwszy tego rozporządzenia i art. 9 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 1014/2010. Ośmiu producentów przyjęło wstępne dane bez korekt, a 40 producentów złożyło powiadomienia o błędach w wyznaczonym terminie.
(6) W przypadku pozostałych 37 producentów, którzy nie powiadomili o żadnych błędach w danych ani nie przedłożyli innej odpowiedzi, wstępne dane i wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji należy zatwierdzić bez wprowadzania poprawek.
(7) Komisja zweryfikowała poprawki zgłoszone przez producentów i odpowiednie uzasadnienia wyrażone kodami błędów określonymi w art. 9 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 1014/2010, a zbiory danych zostały odpowiednio dostosowane.
(8) W przypadku zapisów, które zostały oznaczone przez producentów kodem błędu B, jak określono w art. 9 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 1014/2010, należy wziąć pod uwagę fakt, że producenci nie mogą odpowiednio zweryfikować lub skorygować tych zapisów, ze względu na brakujące lub niepoprawne parametry identyfikacji. W związku z tym należy uwzględnić pewien margines błędu w odniesieniu do wartości emisji CO2 i masy w tych zapisach.
(9) Margines błędu należy obliczyć jako różnicę pomiędzy odległościami do docelowego indywidualnego poziomu emisji wyrażoną jako średni poziom emisji odjęty od docelowego indywidualnego poziomu emisji obliczonego z uwzględnieniem i z wykluczeniem rejestracji, których producenci nie mogą zweryfikować. Margines błędu zawsze powinien poprawiać odległość do docelowego poziomu emisji producenta, niezależnie od tego, czy powyższa różnica jest wartością dodatnią, czy ujemną.
(10) Zgodnie z art. 10 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 należy uznać, że producent spełnia wymogi dotyczące docelowego indywidualnego poziomu emisji, o których mowa w art. 4 tego rozporządzenia, jeżeli średni poziom emisji podany w niniejszej decyzji jest niższy od docelowego indywidualnego poziomu emisji i wyraża się ujemną wartością odległości do poziomu docelowego. W przypadku gdy średni poziom emisji przekracza docelowy indywidualny poziom emisji, zgodnie z art. 9 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 należy nałożyć opłatę z tytułu przekroczenia poziomu emisji, chyba że dany producent korzysta ze zwolnienia z tego docelowego poziomu lub jest członkiem grupy producentów zgodnie z art. 7 tego rozporządzenia, zaś grupa spełnia wymóg dotyczący docelowego indywidualnego poziomu emisji.
(11) Należy w związku z tym potwierdzić średni indywidualny poziom emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w 2012 r., docelowe indywidualne poziomy emisji oraz różnicę pomiędzy dwoma powyższymi wartościami,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Artykuł 1
Potwierdza się następujące wartości określone w załączniku w przypadku każdego producenta samochodów osobowych oraz każdej grupy producentów w odniesieniu do roku kalendarzowego 2012:
a) docelowy indywidualny poziom emisji;
b) średni indywidualny poziom emisji CO2, w odpowiednich przypadkach skorygowany o odpowiedni margines błędu;
c) różnicę pomiędzy wartościami, o których mowa w lit. a) i b);
d) średni indywidualny poziom emisji CO2 w przypadku wszystkich nowych samochodów osobowych w Unii;
e) średnią masę w przypadku wszystkich nowych samochodów osobowych w Unii.
Artykuł 2
Niniejsza decyzja wchodzi w życie trzeciego dnia po jej opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Sporządzono w Brukseli dnia 30 października 2013 r.
| W imieniu Komisji |
José Manuel BARROSO | |
Przewodniczący |
(1) Dz.U. L 140 z 5.6.2009, s. 1.
(2) Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1014/2010 z dnia 10 listopada 2010 r. w sprawie monitorowania i sprawozdawczości danych dotyczących rejestracji nowych samochodów osobowych na mocy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 (Dz.U. L 293 z 11.11.2010, s. 15).
ZAŁĄCZNIK
Tabela 1
Wartości odnoszące się do wyników producentów potwierdzone zgodnie z art. 10 rozporządzenia (WE) nr 443/2009
A | B | C | D | E | F | G | H | I |
Nazwa producenta | Grupy producentów i odstępstwa | Liczba rejestracji | Skorygowany średni poziom emisji CO2 (65 %) | Docelowy indywidualny poziom emisji | Odległość do poziomu docelowego | Skorygowana odległość do poziomu docelowego | Średnia masa | Średni poziom emisji CO2 (100 %) |
ALPINA BURKARD BOVENSIEPEN GMBH E CO., KG |
| 459 | 156,768 | 152,125 | 4,643 | 4,643 | 1 856,13 | 183,037 |
ARTEGA AUTOMOBIL GMBH E CO., KG |
| 4 | 223,000 | 126,024 | 96,976 | 96,976 | 1 285,00 | 223,000 |
ASTON MARTIN LAGONDA LTD | D | 1 549 | 296,355 | 320,000 | – 23,645 | – 23,645 | 1 774,48 | 321,944 |
AUDI AG | P12 | 657 068 | 122,411 | 139,473 | – 17,062 | – 17,110 | 1 579,29 | 137,786 |
AUDI HUNGARIA MOTOR KFT | P12 | 11 241 | 137,324 | 133,613 | 3,711 | 3,573 | 1 451,07 | 149,057 |
AUTOMOBILES CITROEN |
| 654 993 | 108,718 | 129,703 | – 20,985 | – 20,985 | 1 365,51 | 122,566 |
AUTOMOBILES PEUGEOT |
| 773 864 | 107,648 | 130,413 | – 22,765 | – 22,765 | 1 381,03 | 121,489 |
AVTOVAZ JSC | P8 | 2 298 | 207,903 | 125,748 | 82,155 | 82,155 | 1 278,96 | 213,899 |
BENTLEY MOTORS LTD | P12 | 1 992 | 310,230 | 181,440 | 128,790 | 128,790 | 2 497,60 | 338,040 |
BAYERISCHE MOTOREN WERKE AG | P1 | 762 027 | 123,643 | 138,696 | – 15,053 | – 15,111 | 1 562,28 | 137,515 |
BMW M GMBH | P1 | 6 375 | 231,079 | 151,103 | 79,976 | 78,034 | 1 833,77 | 247,941 |
BUGATTI AUTOMOBILES S.A.S | P12 | 2 | 539,000 | 156,689 | 382,311 | 382,311 | 1 956,00 | 539,000 |
CATERHAM CARS LIMITED | D | 139 | 174,178 | 210,000 | – 35,822 | – 35,822 | 704,32 | 188,921 |
CECOMP S.P.A. |
| 1 001 | 0,000 | 123,282 | – 123,282 | – 123,282 | 1 225,00 | 0,000 |
CHEVROLET ITALIA SPA | P5 | 4 948 | 110,000 | 114,681 | – 4,681 | – 4,681 | 1 036,80 | 110,284 |
CHRYSLER GROUP LLC | P3 | 57 034 | 177,442 | 159,650 | 17,792 | 17,295 | 2 020,79 | 192,882 |
CNG-TECHNIK GMBH | P4 | 75 | 113,938 | 118,091 | – 4,153 | – 4,153 | 1 111,40 | 113,960 |
AUTOMOBILE DACIA SA | P8 | 232 256 | 125,132 | 126,664 | – 1,532 | – 1,534 | 1 299,01 | 136,899 |
DAIHATSU MOTOR CO LTD | P11 | 3 397 | 131,952 | 120,887 | 11,065 | 11,065 | 1 172,58 | 148,590 |
DAIMLER AG | P2 | 631 475 | 123,873 | 139,576 | – 15,703 | – 15,716 | 1 581,53 | 142,842 |
DONGFENG MOTOR CORPORATION |
| 2 | 184,000 | 118,758 | 65,242 | 65,242 | 1 126,00 | 187,000 |
DR MOTOR COMPANY SRL |
| 645 | 126,489 | 122,520 | 3,969 | 3,969 | 1 208,33 | 141,574 |
FERRARI S.P.A | D | 2 330 | 298,539 | 303,000 | – 4,461 | – 4,461 | 1 733,67 | 316,739 |
FIAT GROUP AUTOMOBILES S.P.A | P3 | 686 449 | 109,841 | 118,886 | – 9,045 | – 9,171 | 1 128,80 | 117,233 |
FISKER AUTOMOTIVE INC |
| 166 | 53,000 | 181,778 | – 128,778 | – 128,778 | 2 505,00 | 53,000 |
FORD-WERKE GMBH | P4 | 917 725 | 116,480 | 127,832 | – 11,352 | – 11,359 | 1 324,57 | 128,685 |
FUJI HEAVY INDUSTRIES LTD | ND | 29 381 | 150,266 | 164,616 | – 14,350 | – 14,350 | 1 561,77 | 160,599 |
GENERAL MOTORS COMPANY | P5 | 2 673 | 130,061 | 154,444 | – 24,383 | – 24,383 | 1 906,87 | 253,869 |
GM ITALIA SRL | P5 | 2 | 119,000 | 123,968 | – 4,968 | – 4,968 | 1 240,00 | 119,000 |
GM KOREA COMPANY | P5 | 161 153 | 124,248 | 131,444 | – 7,196 | – 7,196 | 1 403,59 | 141,050 |
GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITED | D | 309 | 168,000 | 195,000 | – 27,000 | – 27,000 | 1 184,23 | 169,049 |
HONDA AUTOMOBILE CHINA CO., LTD | P6 | 17 668 | 123,408 | 119,912 | 3,496 | 3,496 | 1 151,26 | 124,855 |
HONDA MOTOR CO., LTD | P6 | 71 717 | 121,571 | 130,995 | – 9,424 | – 9,424 | 1 393,77 | 138,965 |
HONDA TURKIYE AS | P6 | 2 207 | 154,787 | 128,725 | 26,062 | 26,062 | 1 344,10 | 157,874 |
HONDA OF THE UK MANUFACTURING LTD | P6 | 40 779 | 139,093 | 136,324 | 2,769 | 2,769 | 1 510,38 | 156,169 |
HYUNDAI MOTOR COMPANY |
| 416 987 | 118,808 | 128,266 | – 9,458 | – 9,458 | 1 334,05 | 132,203 |
IVECO S.P.A | P3 | 6 | 143,333 | 224,310 | – 80,977 | – 80,977 | 3 435,67 | 146,667 |
JAGUAR | ND; P10 | 22 621 | 150,844 | 178,025 | – 27,181 | – 27,409 | 1 910,74 | 168,970 |
JIANGLING MOTOR HOLDING CO., LTD |
| 39 | 144,480 | 130,348 | 14,132 | 14,132 | 1 379,62 | 147,897 |
KIA MOTORS CORPORATION |
| 329 474 | 114,489 | 127,175 | – 12,686 | – 12,686 | 1 310,18 | 129,464 |
KTM-SPORTMOTORCYCLE AG | D | 18 | 180,000 | 200,000 | – 20,000 | – 20,000 | 875,00 | 183,000 |
AUTOMOBILI LAMBORGHINI S.P.A | P12 | 413 | 343,683 | 144,315 | 199,368 | 199,021 | 1 685,23 | 364,295 |
LAND ROVER | ND; P10 | 98 731 | 167,445 | 178,025 | – 10,580 | – 10,583 | 2 123,81 | 190,922 |
LOTUS CARS LIMITED | D | 335 | 163,447 | 280,000 | – 116,553 | – 116,553 | 1 181,82 | 185,857 |
MAGYAR SUZUKI CORPORATION LTD | P9 | 84 045 | 118,669 | 120,317 | – 1,648 | – 1,654 | 1 160,12 | 128,118 |
MAHINDRA & MAHINDRA LTD | D | 64 | 179,000 | 205,000 | – 26,000 | – 26,000 | 1 915,08 | 182,234 |
MARUTI SUZUKI INDIA LTD | P9 | 21 574 | 101,217 | 109,891 | – 8,674 | – 8,674 | 931,97 | 102,884 |
MASERATI S.P.A | P3 | 883 | 343,492 | 158,286 | 185,206 | 184,578 | 1 990,95 | 351,072 |
MAZDA MOTOR CORPORATION |
| 113 565 | 128,793 | 129,494 | – 0,701 | – 0,701 | 1 360,93 | 141,779 |
MCLAREN AUTOMOTIVE LIMITED | D | 335 | 279,000 | 285,000 | – 6,000 | – 6,000 | 1 511,50 | 279,475 |
MERCEDES-AMG GMBH | P2 | 2 939 | 177,053 | 151,465 | 25,588 | 25,305 | 1 841,70 | 222,641 |
MG MOTOR UK LIMITED | D | 755 | 176,147 | 184,000 | – 7,853 | – 7,853 | 1 585,69 | 178,914 |
MIA ELECTRIC S.A.S |
| 494 | 0,000 | 107,916 | – 107,916 | – 107,916 | 888,76 | 0,000 |
MICRO-VETT S.P.A |
| 5 | 0,000 | 130,091 | – 130,091 | – 130,091 | 1 374,00 | 0,000 |
MITSUBISHI MOTORS CORPORATION MMC | P7 | 48 688 | 126,281 | 140,924 | – 14,643 | – 15,397 | 1 611,04 | 151,332 |
MITSUBISHI MOTORS EUROPE BV MME | P7 | 18 604 | 117,601 | 118,511 | – 0,910 | – 0,981 | 1 120,59 | 126,014 |
MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO LTD MMTH | P7 | 15 | 97,778 | 123,575 | – 25,797 | – 26,331 | 1 231,40 | 125,667 |
MORGAN MOTOR CO LTD | D | 398 | 156,050 | 180,000 | – 23,950 | – 23,950 | 1 120,11 | 184,078 |
NISSAN INTERNATIONAL SA |
| 423 818 | 122,253 | 131,177 | – 8,924 | – 8,924 | 1 397,75 | 137,341 |
OMCI SRL |
| 21 | 148,000 | 116,656 | 31,344 | 31,344 | 1 080,00 | 156,667 |
ADAM OPEL AG | P5 | 814 229 | 119,708 | 133,821 | – 14,113 | – 14,114 | 1 455,62 | 133,002 |
PERODUA MANUFACTURING SDN BHD |
| 372 | 136,934 | 113,647 | 23,287 | 23,287 | 1 014,16 | 140,785 |
DR ING HCF PORSCHE AG | P12 | 42 299 | 187,954 | 152,535 | 35,419 | 35,419 | 1 865,10 | 205,379 |
PERUSAHAAN OTOMOBIL NASIONAL SDN BHD | D | 206 | 146,511 | 185,000 | – 38,489 | – 38,489 | 1 311,58 | 154,942 |
QUATTRO GMBH | P12 | 3 904 | 219,136 | 147,404 | 71,732 | 70,977 | 1 752,84 | 243,966 |
RADICAL MOTORSPORT LTD |
| 6 | 229,000 | 106,145 | 122,855 | 122,855 | 850,00 | 229,000 |
RENAULT S.A.S | P8 | 800 674 | 105,396 | 126,744 | – 21,348 | – 21,353 | 1 300,76 | 120,796 |
ROLLS-ROYCE MOTOR CARS LTD | P1 | 417 | 317,376 | 181,976 | 135,400 | 135,377 | 2 509,34 | 329,930 |
SAAB AUTOMOBILE AB |
| 1 297 | 151,696 | 144,382 | 7,314 | 7,314 | 1 686,71 | 170,266 |
SEAT SA | P12 | 252 173 | 114,757 | 127,124 | – 12,367 | – 12,521 | 1 309,07 | 127,191 |
SECMA S.A.S |
| 40 | 131,000 | 97,370 | 33,630 | 33,630 | 658,00 | 131,000 |
SHIJIAZHUANG SHUANGHUAN AUTOMOBILE COMPANY |
| 10 | 269,667 | 154,130 | 115,537 | 115,537 | 1 900,00 | 269,800 |
SKODA AUTO AS | P12 | 460 603 | 120,028 | 126,655 | – 6,627 | – 7,026 | 1 298,81 | 132,247 |
SPYKER AUTOMOBIELEN BV | D | 2 | 340,000 | 340,000 | 0,000 | 0,000 | 1 730,00 | 340,000 |
SSANGYONG MOTOR COMPANY | D | 4 967 | 167,641 | 180,000 | – 12,359 | – 12,359 | 1 812,62 | 186,532 |
SUZUKI MOTOR CORPORATION | P9 | 46 255 | 131,108 | 124,115 | 6,993 | 6,891 | 1 243,22 | 148,213 |
TATA MOTORS LIMITED | ND; P10 | 592 | 134,367 | 178,025 | – 43,658 | – 43,658 | 1 336,03 | 141,978 |
TESLA MOTORS LTD |
| 159 | 0,000 | 128,309 | – 128,309 | – 128,309 | 1 335,00 | 0,000 |
THINK |
| 52 | 0,000 | 118,360 | – 118,360 | – 118,360 | 1 117,29 | 0,000 |
TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA | P11 | 515 028 | 103,613 | 127,912 | – 24,299 | – 24,371 | 1 326,30 | 121,862 |
VEHICULES ELECTRIQUES PININFARINA-BOLLORE S.A.S. |
| 542 | 0,000 | 123,282 | – 123,282 | – 123,282 | 1 225,00 | 0,000 |
VOLKSWAGEN AG | P12 | 1 535 755 | 119,343 | 131,203 | – 11,860 | – 11,952 | 1 398,32 | 132,965 |
VOLVO CAR CORPORATION |
| 204 539 | 121,944 | 144,736 | – 22,792 | – 22,792 | 1 694,44 | 142,116 |
WIESMANN GMBH | D | 53 | 284,294 | 274,000 | 10,294 | 10,294 | 1 490,38 | 289,566 |
ZHEJIANG ZOTYE AUTOMOBILE MANUFACTURING CO., LTD |
| 2 | 0,000 | 128,172 | – 128,172 | – 128,172 | 1 332,00 | 75,000 |
Tabela 2
Wartości odnoszące się do wyników grup producentów potwierdzone zgodnie z art. 10 rozporządzenia (WE) nr 443/2009
A | B | C | D | E | F | G | H | I |
Nazwa grupy | Grupa | Liczba rejestracji | Skorygowany średni poziom emisji CO2 (65 %) | Docelowy indywidualny poziom emisji | Odległość do poziomu docelowego | Skorygowana odległość do poziomu docelowego | Średnia masa | Średni poziom emisji CO2 (100 %) |
BMW GROUP | P1 | 768 819 | 123,824 | 138,822 | – 14,998 | – 15,052 | 1 565,05 | 138,535 |
DAIMLER AG | P2 | 634 414 | 123,949 | 139,630 | – 15,681 | – 15,694 | 1 582,73 | 143,212 |
FIAT GROUP AUTOMOBILES SPA | P3 | 744 372 | 110,597 | 122,056 | – 11,459 | – 11,468 | 1 198,18 | 123,307 |
FORD-WERKE GMBH | P4 | 917 800 | 116,479 | 127,832 | – 11,353 | – 11,361 | 1 324,55 | 128,684 |
GENERAL MOTORS | P5 | 983 005 | 119,853 | 133,391 | – 13,538 | – 13,539 | 1 446,21 | 134,536 |
HONDA MOTOR EUROPE LTD | P6 | 132 371 | 125,014 | 131,120 | – 6,106 | – 6,106 | 1 396,5 | 142,697 |
MITSUBISHI MOTORS | P7 | 67 307 | 122,126 | 134,725 | – 12,599 | – 13,121 | 1 475,39 | 144,328 |
POOL RENAULT | P8 | 1 035 228 | 109,427 | 126,724 | – 17,297 | – 17,301 | 1 300,32 | 124,615 |
SUZUKI | P9 | 151 874 | 115,511 | 119,993 | – 4,482 | – 4,498 | 1 153,02 | 130,654 |
TATA MOTORS LTD, JAGUAR CARS LTD, LAND ROVER | P10 | 121 944 | 162,825 | 178,025 | – 15,200 | – 15,307 | 2 080,46 | 186,612 |
TOYOTA-DAIHATSU GROUP | P11 | 518 425 | 103,694 | 127,865 | – 24,171 | – 24,239 | 1 325,29 | 122,037 |
VW GROUP PC | P12 | 2 965 450 | 120,108 | 132,353 | – 12,245 | – 12,508 | 1 423,48 | 134,841 |
Objaśnienia do tabel 1 i 2
Kolumna A:
Tabela 1: „Nazwa producenta” oznacza nazwę producenta zgłoszoną Komisji przez zainteresowanego producenta lub, w przypadku braku takiego zgłoszenia, nazwę zarejestrowaną przez organ rejestrujący państwa członkowskiego.
Tabela 2: „Nazwa grupy” oznacza nazwę grupy zadeklarowaną przez zarządzającego grupą.
Kolumna B:
„D” oznacza odstępstwo dotyczące drobnego producenta przyznane zgodnie z art. 11 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 ze skutkiem od 2012 r.
„ND” oznacza odstępstwo dotyczące producenta niszowego przyznane zgodnie z art. 11 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 ze skutkiem od 2012 r.
„ P” oznacza, że producent jest członkiem jednej z grup producentów (wymienionych w tabeli 2) utworzonych zgodnie z art. 7 rozporządzenia (WE) nr 443/2009, a porozumienie o utworzeniu grupy jest ważne na rok kalendarzowy 2012.
Kolumna C:
„Liczba rejestracji” oznacza całkowitą liczbę nowych samochodów zarejestrowanych przez państwa członkowskie w ciągu roku kalendarzowego, nie licząc tych rejestracji, które odnoszą się do zapisów, w przypadku których brakuje wartości masy lub CO2, a także zapisów, których producent nie uznaje (oznaczone w powiadomieniu o błędach kodem błędu C, jak określono w art. 9 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 1014/2010). Liczba rejestracji przekazanych przez państwa członkowskie nie może zostać zmieniona z żadnego innego powodu.
Kolumna D:
„Skorygowany średni indywidualny poziom emisji CO2 (65 %)” oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2, który został obliczony na podstawie 65 % pojazdów o najniższych emisjach we flocie danego producenta zgodnie z art. 4 akapit drugi tiret pierwsze rozporządzenia (WE) nr 443/2009 oraz sekcją 4 komunikatu Komisji COM(2010) 657 final. W stosownych przypadkach średni indywidualny poziom emisji skorygowano w celu uwzględnienia poprawek zgłoszonych Komisji przez zainteresowanego producenta. Zapisy wykorzystywane do obliczeń obejmują zapisy zawierające prawidłowe wartości w odniesieniu do masy oraz emisji CO2.
Kolumna E:
„Docelowy indywidualny poziom emisji” oznacza docelowy poziom emisji obliczony na podstawie średniej masy wszystkich pojazdów przypisanych do danego producenta z wykorzystaniem wzoru znajdującego się w załączniku I do rozporządzenia (WE) nr 443/2009.
Kolumna F:
„Odległość do poziomu docelowego” oznacza różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji podanym w kolumnie D a docelowym indywidualnym poziomem emisji w kolumnie E. Jeżeli wartość w kolumnie F jest dodatnia, oznacza to, że średni poziom emisji przekracza poziom docelowy.
Kolumna G:
„Skorygowana odległość do poziomu docelowego” oznacza, że w przypadku gdy wartości w tej kolumnie są różne od wartości w kolumnie F, wartości w tej kolumnie skorygowano z uwzględnieniem marginesu błędu. Margines błędu ma zastosowanie wyłącznie, jeżeli producent powiadomił Komisję o błędach w zapisach z kodem błędu B, jak określono w art. 9 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 1014/2010. Margines błędu jest obliczany zgodnie z następującym wzorem:
Błąd = wartość bezwzględna [(AC1 – TG1) – (AC2 – TG2)]
AC1 = średni indywidualny poziom emisji CO2 uwzględniający pojazdy, których nie można zidentyfikować (jak określono w kolumnie D),
TG1 = docelowy indywidualny poziom emisji uwzględniający pojazdy, których nie można zidentyfikować (jak określono w kolumnie E),
AC2 = średni indywidualny poziom emisji CO2 z wyłączeniem pojazdów, których nie można zidentyfikować,
TG2 = docelowy indywidualny poziom emisji z wyłączeniem pojazdów, których nie można zidentyfikować.
Kolumna I:
„Średni poziom emisji CO2 (100 %)” oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2, który został obliczony na podstawie 100 % pojazdów przypisanych do producenta. W stosownych przypadkach średni indywidualny poziom emisji skorygowano w celu uwzględnienia poprawek zgłoszonych Komisji przez zainteresowanego producenta. Zapisy wykorzystywane do obliczeń obejmują zapisy zawierające prawidłowe wartości w odniesieniu do masy oraz emisji CO2, ale nie uwzględniają superjednostek, o których mowa w art. 5 rozporządzenia (WE) nr 443/2009.